Wijkopenautos.nl reviews

2.7

Leroy
03-11-2020

Zeker naartoe gaan als je genaaid wil worden!

Onlangs een schriftelijk bod aangevraagd via internet daar kwam een bedrag uit van €6.795,- oké, als ik de auto zo zou verkopen zou dit bedrag veel hoger liggen maar je kan jezelf er wel ergens in vinden. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij wij kopen auto's te Eindhoven die hebben uiteindelijk een taxatie gedaan en daar kwam een belachelijk bedrag uit van €3.423,- euro dit is nog niet eens de helft van wat de schriftelijke offerte opgeeft ze proberen mensen gewoon te misleiden. Voor dat bedrag mag je me velgen wel kopen. De jongeman die de taxatie deed stond verbaasd te kijken toen ik zei dan gaat de auto mooi weer mee naar huis. Dacht hij nou werkelijk dat ik hem voor dat schijt bedrag daae zou achterlaten. Wat een lachertje! Dit bedrijf probeert echt bij de mensen een poot uit te draaien. Ik ga hier dan ook nooit geen zaken meer mee doen daarnaast zal ik iedereen zeer afraden om hierheen te gaan!

31-10-2020

Als je genaaid wil worden, vooral ingaan op hun bod per mail!

Per mail een bod gehad van €562,00 kom ik daar krijg ik een bod van €45,00!

Ik weet dat je voor een oude auto niet de hoofdprijs kunt vragen , maar een verschil van ruim €500,00. Op de sloop krijg ik nog meer. Dan ga ik bellen met het hoofdkantoor om te vragen hoe ze aan de prijs komen en dan blijkt dat er volgens het studentje wat mijn auto gekeurd heeft van alles mis mee te zijn. Ik weet niet, maar ik ben zelf monteur en doe zelf het onderhoud aan mijn auto's en voor zijn leeftijd is het nog een goed wagentje!

Dat stelletje oplichters ziet mij niet meer terug. 1,5 uur van mijn leven weggegooid.

25-10-2020

Wat een schandalige vertoning

Tenzij je in acute geldnood zit, raad ik deze organisatie ten strengste af. Ze lokken je met een ogenschijnlijk interessante marktprijs, in mijn geval €15547,=, maar na taxatie bieden ze €11500. Let wel, we hebben het hier over een schadevrije auto met volledige auto historie erbij en in vrijwel nieuwstaat. Dit was ook nog eens €1000 lager dan de dealer wilde bieden. Kortom, blijf er weg.

19-10-2020

On-line waardebepaling lokkertje ?

Houdt er rekening mee dat het bedrag van de on-line waardebepaling, ook na zorgvuldig invullen, niet veel zegt. Bovengenoemde site gaf on-line in mijn geval, een te positief beeld. Het uiteindelijke bod op mijn auto was ruim 25% minder dan de on-line waarde. De medewerker die de auto getaxeerd had was van mening dat het om een zéér mooie auto ging en begreep het ook niet. Ik besloot direct mijn auto niet te verkopen. Dat begreep hij dan weer wel.

Wilco
04-10-2020

10.650 op mail, 5700 bij bezoek

Ik denk laat ik het eens proberen, 10.650,- per mail, laat daar eens 2000/2500,- vanaf gaan maar het bod was 5700,- wanneer ik hem direct zou achter laten. Voor mij een man die 5500,- online en 2200,- daar had gekregen. en dan de praartjes die de inspecteur in Breda maakte, echt een mooie auto alles nog netjes in orde.

02-10-2020

Geweldige ervaring om kennis te maken met wijkopenautos.

Lokkertje van € 1900,00. Op locatie nog maar € 600,00 waard. Medewerker was wel correct en eerlijk: "zelf verkopen dan krijgt u waarschijnlijk rond de € 1400,00 voor uw auto".

Waarschuwing: doe geen zaken met "wijkopenautos.nl"

29-09-2020

3 dagen betaalrwrmijn

Bod was goed, aangekomen voor aflevering zou alles worden geregeld en vrijwaring zou worden afgegeven. En de betaling? Binnen 3 dagen heeft u het op u rekening. Hoezo oplichting?

Josefina
25-09-2020

Mooie prijs voor mijn vw caddy

Goede prijs voor mijn vw caddy. Perfecte service. Dank voor alles leroy!

Michel
24-09-2020

Slaat nergens op

Wilde een nieuwe kleine auto van 1 jaar oud met net 3000 km op de teller verkopen, omdat deze in deze coronatijden praktisch stilstaat en dus alleen maar geld kost. Dus een waardebedrag gevraagd bij Wijkopenautos en een taxatie laten doen. Deze lag ruim € 700,00 lager dan het online ontvangen bedrag dat ik ook door de ANWB Koerslijst bevestigd kreeg.

De reden van dit verschil nagevraagd: ‘we gaan uit van het chassisnummer en dat is gebaseerd op de basisversie van uw auto. Daarom bieden we minder dan u aanvankelijk kreeg aangeboden.’

Wat een gelul! Ik heb een luxere versie en dat moest ik ook aangeven bij het invoeren van de gegevens op de ANWB Koerslijst. Daardoor kwam er een hogere waarde uit.

Conclusie: niet doen en gewoon lekker links laten liggen.

13-09-2020

Prima ervaring!

Ik lees alleen maar negatieve ervaringen over te lage waardes. Het klopt dat de online afgegeven waarde flink hoger is dan wat ze werkelijk bieden. Dat is inderdaad een lokkertje, maar ook het enige munpuntje. Taxatie en ook het inleveren ging perfect, beleefd, netjes, binnen een paar uur auto weg en geld op de bank. Het alternatief was Marktplaats, dan weet je ook niet wat je aan de deur krijgt.

Ben er blij mee!

Dineke
12-09-2020

Wat een onzin

Meer dan 50 procent van de prijs afhalen. Er zat een ouder vrouwtje voor ons met tranen in der ogen. Omdat ze een reclame op de tv hebben vertrouwde wij het wel. Nou een en al oplichting. Auto weer lekker meegenomen. NOOIT mee in zee gaan!

05-09-2020

Mooi bod per mail en afspraak gemaakt voor taxatie.Ze wilden een proefrit maken en ivm corona mocht ik niet mee terwijl ik een mondkapje had.Ik weet van een ander dat tijdens de proefrit je auto gesaboteerd word om de prijs te drukken.Word tijd dat de overheid ingrijpt om deze branche te verbieden

Huib
01-09-2020

Gegarandeerd bod alsnog verlagen. Garanties zijn met verkooppraatjes

Auto moesten we brengen. En dan na 200km iets bedenken om het bod te verlagen. Het hoort niet.

Deanne
29-08-2020

Fabeltjesland

Prijs indicatie was redelijk. Afspraak gemaakt.

Opmerking is daar gemaakt dat de auto heel goed was onderhouden en en met veel zorg ermee om was gegaan. Zit je in afwachting dat het, door de positieve opmerkingen, misschien toch nog iets meer waard zou zijn dan de indicatie, komen ze met de helft van de waarde wat eerst was gezegd, Daar rij je dan 40km voor en kost het meer dan een uur van je tijd voor een bod dat nergens op slaat. Oplichters, ben woest. Geef de auto nog liever weg.

Huib
28-08-2020

Eigenlijk gewoon iemand die over jou rug geld wil verdienen.

Telefonisch krijg je een redelijke prijsindicatie voor je auto. Wanneer je echter de moeite hebt genomen om naar hun filiaal te gaan, krijg je na een korte “inspectie” nog maar de helft van eerdere indicatie.

Kortom oplichters praktijken, dus trap er niet in.

JL
27-08-2020

Echt een lachertje hoe men te werk gaat.foute handel !

Kreeg online een taxatie van mijn smart forfour uit juni 2018 met 11000 km . Taxatie was 10334 euro, ik vond het een beetje hoog maar ok , afspraak gemaakt.

Krijg ik na taxatie (die eigenlijk niets voorstelt en gedaan word door een onprofessioneel type) een bedrag te zien van 6486 euro. Ze hebben zelf een smart forfour uit 2016 met ruim 30000 km op de site te koop staan voor 8750 euro. wie is hier nu fout bezig! Mijn Smart heeft ook nog garantie tot juni 2022!

Belachelijk hoe deze organisatie te werk gaat. Mensen pas op! is gewoon een hele foute manier van werken zoals Wij kopen autos te werk gaat. Niet doen, verkoop hem beter zelf of laat het doen door een goede garage.

Jots
24-08-2020

Bizar dat dit in Nederland kan!

Gevaar voor de maatschappij! Één grote poppenkast dit bedrijf! Ver van weg blijven, denk 6x na voor u met ze in zee gaat. Overkoepelende organisatie is Auto1(.com). 99% kans dat u, uw tijd hier gaat verdoen.

Wat doet dit bedrijf? Ze kopen gebruikte auto's in. Klanten vullen kenteken en kilometerstand in op de website en krijgen dan een ''prijs''. Dit is een soort wassen neus. Dan het verzoek om langs te komen op een vestiging waar ze een rapport van de auto maken. Ze gaan ook rijden met de auto, maar hoe dit verzekerd is, is een groot mysterie, waarschijnlijk gewoon op de verzekering van de klant als er wat mis gaat.

Het gemaakte rapport gaat naar het hoofdkantoor waar ze de prijs bepalen of de auto een eigen veilingportal zetten. De richtprijs is in 9 van de 10 gevallen te hoog. Deze probeert men met wat slappe verhalen naar beneden te praten.

Een handjevol mensen is wellicht een keer tevreden met de prijs, dat is als de lotto winnen, de rest verkoopt de auto toch maar van ellende (of heeft geen andere keus). Betaling kan 3 tot 4 dagen uitblijven. Wanneer ze auto weer doorverkocht hebben en er blijkt bijvoorbeeld een schadeverleden aan te hangen dan gaan ze achter de klant aan. Die moet de auto dan terugnemen voor dezelfde prijs of een dwangsom betalen.

Ook de afnemers van de ingekochte en dus weer doorverkochte auto's worden bedonderd. Dit is al eens in het nieuws geweest. Auto's voldoen niet aan de omschrijving en ze laten de afnemer er mee zitten.

Zelfs het eigen personeel bedonderen ze nog. Er zit een heel eng management achter wat hele vieze spelletjes speelt.

Timo
12-08-2020

Online bod wijkt 4000 euro af van werkelijk bod

Online gegevens ingevuld Mazda 6 2016 , auto precies zoals aangegeven en in uitstekende staat. Werkelijk bod ligt bijna 4000 euro lager in plaats van 13950 10200 euro. Zonde van mijn tijd en brandstof dit ging om locatie Leeuwarden en dan met verklaring komen voor 4000 euro ja is een diesel. Dat was toch bekend. Mensen ga er niet heen zonde van je tijd.

Gerrit
06-08-2020

Hoog bod om te komen

Wij kregen een hoog bod na het invoeren van de gegevens €15000,- 50 km naar Enschede gereden met 2 auto’s is daar nagelen de auto was netjes niets op aan te merken werd later wel verteld dat ze er nog wat hadden staan van hetzelfde type na een dag weer thuis een bod gekregen via mail van € 8200,- had ons dan niet laten komen dus mensen ga niet naar de afspraak ik voel mij opgelicht de reclame die dit bedrijf maakt zou verboden moeten worden

28-07-2020

Nooit mee in zee gaan.

Grote oplichtersbende. Standaard verhaaltje dat de auto schade heeft gehad. Terwijl dit absoluut niet het geval is. Minimaal 30% minder dan het online bod. Brutaal te woord gestaan.