Wijkopenautos.nl reviews

2.7

Sander
27-07-2020

Auto total-loss tijdens proefrit, geen aansprakelijkheid na 6 maanden

Na het maken van een afspraak, begint de taxatie met een proefrit. Tijdens de proefrit met mijn auto, heeft de medewerker van Wijkopenautos.nl een ongeluk veroorzaakt (geen voorang verleend op een kruispunt) en daarbij mijn auto total-loss gereden.

6 maanden later heeft Wijkopenautos nog altijd geen aansprakelijkheid erkent (wel op het schadeformulier als bestuurder). Zowel voor mijn auto, als de schade aan de tegenpartij (auto en letselschade), waarbij ik terugval in schadeloze jaren en daarmee extra kosten de komende jaren. Zelfs na het oppakken door de rechtsbijstand blijft het contact minimaal en loopt het uit op een rechtzaak. Dit is de slechtste service die er bestaat en een totale minachting van de klant. Als je een ongeluk veroorzaakt, accepteer dan ook de aansprakelijkheid (zoals telefonisch bevestigd bij invullen van het schadeformulier).

Jim
25-07-2020

Laat dit bedrijf links liggen. (ver)koop je auto hier NOOIT.

Ik wilde mijn Nissan Leaf verkopen en wilde geen rompslomp met de verkoop. Dan zou je denken dat wijkopenautos een oplossing is. Nou vergeet dat maar. Als klant moet je van alles aanleveren en moeite doen om alleen maar een taxatiewaarde te krijgen. Zelf doen ze geen enkele moeite, ook nadat alle papieren waren aangeleverd waarom gevraagd werd. Uiteindelijk heb ik hier veel meer werk aan gehad dan wanneer ik de auto zelf zou verkopen. Ik heb nog steeds geen taxatie ontvangen en het hele gedoe heeft mij al te veel tijd en kilometers gekost. Wat een wanstaltige vertoning; superlatieven schieten tekort. Ik ben er mee gestopt en voor geen goud dat ik mij auto aan hun verkoop. Mij zien ze daar nooit meer.

Mijn advies: Ga hier NOOIT heen en bespaar je de moeite, boosheid en frustratie.

Harry
21-07-2020

Ik heb hier geen passende titel voor, sorry

Hallo,

Dik teleurgesteld hoe jullie met “klanten omgaan.

Omdat de verkoper in Groningen ziek was ben ik uitgeweken naar Zwolle.

Met een bedrag van €5992,00 Via de mail te hebben ontvangen zijn wij vol goede moed naar Zwolle afgereisd en hierbij wel in ons achterhoofd dat je nooit de prijs krijgt die online is geboden.

Er werd mij in Zwolle een bod gedaan van € 4250,00 een verschil van dik € 1700,00. De auto was volgens de inspecteur zowel technisch als optisch in goede staat maar er staan volgens hem zoveel diesels te koop dat het bod niet hoger kon zijn dan € 4250,00.

Als een auto verwaarloosd of technisch niet in orde is kun je niet zien op afstand, maar als de markt verzadigd is met diesels weet u dat van te voren en had u dit mee kunnen nemen in uw online bod.

Wat een slechte zaak is dit zeg 1/2 tank brandstof kwijt, 2 uur reistijd en een illusie armer

21-07-2020

Schandalige vertoning

Verschil tussen de online-waardebepaling en "de taxatie" bedroeg ruim EUR 7.000,-! (ruim 30% minder dus).

Voor alle duidelijkheid voor een auto zonder enge schade en in goede staat.

Zonde van mijn tijd en eigenlijk een schandalige vertoning.

Eduardo
15-07-2020

Bijzonder onbetrouwbaar

Oplichters! Online taxatie is een lachertje, uiteindelijk zonder enige argumentatie een bod gekregen van € 5000 minder. Ook na meerdere verzoeken geen taxatierapport via de mail gekregen. Zonde vd km’s en de tijd.

Jm
13-07-2020

Slechte service.

Woensdag 8-7-20 bij wijkopenautos locatie Amersfoort geweest.

Mooi bod online gehad van 7650 voor mijn mercedes uit 2001 amg.

Daar geweest volgens afspraak, maar wilde mij niet helpen, de auto zou te moeilijk verkoopbaar zijn.

Zonder blikken of blozen mij weggestuurd. wat een kut bedrijf is dit zeg en wat een slechte service.

In de adv. staat wij kopen elke auto! of bedoelen ze wij belazeren elke klant.

Petra
08-07-2020

Online een hoge prijs

Slechte ervaring mee.

Online wordt er hoge prijs aangegeven.

Als je het bedrijf komt, mankeert er van alles en nog wat aan de auto.

Schades die niet goed gemaakt zouden zijn, terwijl het door een erkend bedrijf is gedaan.

Onbeschofte bejegening naar de klant toe.

Noot met deze lui in zee gaan.

Rein
01-07-2020

Opblazen problemen die er niet zijn = banden schoppers

Zoeken problemen die er niet zijn; "er kan vanalles mis mee zijn " = lekker vaag. Sturen taxatie die wel redelijk marktconform is maar als je langskomt is het bod uiteindelijk minder dan de helft dan het eerste taxatie bod. Zonde van je tijd = nooit zaken mee doen.

Joost
01-07-2020

Online prijs is lokkertje

Zoals zovelen: we kregen een online bod van 7.225 euro, maar dat bleek een lokkertje. Toen we bij hun locatie stonden kregen we een bod van 5.700 euro. Er is niets mis met de auto. Zonde van je tijd, die wijkopenautos.nl.

30-06-2020

Onlineprijs klopt niet

2 weken lang bestookt met email met een online aanbieding van 14k, uiteindelijk gegaan, prachtige auto vonden ze het, bod zou per mail komen en was.10k? Auto uiteindelijk zelf verkocht voor 15k. Vreemde praktijken

29-06-2020

Dubieus

Kreeg online een bod van € 7.183. Uiteindelijk was het echte bod € 5.077.

Oplichters zijn het.

Juanita
26-06-2020

Locatie Goes, zijn ze super vriendelijk - snel en goede service, Simpel!

Bij mijn eerste afspraak op locatie wij kopen auto's Goes, kwam ik te laat. Toch werd ik vriendelijk aangesproken, gerust gesteld en daarbij nog snel geholpen. Het is dus mogelijk, desondanks al de coronamaatregelingen en de extreme warmte buiten, iedereen super aardig en vriendelijk was. Je gaat vanzelf dan ook aardig en normaal doen.

Daarbij ben ik met een big smile naar huis gegaan omdat ik een goede prijs kreeg voor mijn auto.

De autodealer waar de auto gekocht was, kwam niet eens in de buurt voor wat hij had willen geven. Zo zie je maar.

Gerrit
25-06-2020

Regelrechte ratten

Auto aangeboden Wij kopen auto’s bood het meeste (€1500) meer dan de andere bedrijven die we benaderd hebben. Afspraak gemaakt, 10 minuten later dan de afspraak aangekomen. Mochten we niet verder en moesten we 1.15 uur wachten. Uiteindelijk toch aan de beurt. “Prachtige auto mevrouw, meneer, maar we moeten er ook verdienen” en aldus verdampte de prijs niet alleen met €1.500,-, nee met €3.500,-! We hebben de auto gestart en zijn nijdig teruggereden naar huis. Ratten zijn het bij Wij kopen autos.nl betere naam zou zijn: wijbelazerendeboel.nl

22-06-2020

TRAP ER NIET IN, hoog bod als lokkertje

Allereerst word je bestookt met emails. ik heb er 9 ontvangen voordat ik daadwerkelijk naar hen toeging.

De taxatie gaf aan €6800 en daarom ging ik er heen. Inderdaad. niet bepaald betrouwbaar en zeker niet goed. Onder het mom van "een mini ligt slecht in de markt" boden ze €4800! haha. Dus toch maar naar de ANWB, die biedt gegarandeerd en nog meer ook!

Huub
18-06-2020

Misleidend aanbod

Waardeloos bedrijf ,online mooie prijs voorgesteld en daarna een treurig bod terug.

Michael
05-06-2020

Gewoonweg niet communiceren

Eigenlijk was ik best tevreden over wijkopenauto's.nl, totdat het op betalen aankwam.

Ik ontving een taxatie, waarna we naar Arnhem gingen en keurig te woord gestaan werden.

De dagen daarna werd ik gebeld en kreeg nogmaals uitleg hoe het biedingsproces zou verlopen. Ik was heel tevreden.

Na drie dagen kwam het hoogste bod per mail, waarin genoemd:

1. overdracht in het filiaal;

2. koopcontract ondertekenen;

3. directe bankoverdracht.

Voordat ik het bod accepteerde wilde ik zeker weten dat bij overdracht het geld direct overgemaakt zou worden, dus ik belde met het landelijke nummer in Amsterdam. Ramon stond me te woord. Hij gaf aan dat dat tot wel 48 uur kon duren voordat het geld werd overgeboekt! Daar ging ik niet mee akkoord, omdat dat niet gebruikelijk is. In autoland geldt al decennialang "boter bij de vis". Bovendien stond in de mail bij punt 3 'directe bankoverdracht'.

Hij zou het navragen bij de financiële afdeling.

Tot vier keer heb ik om een terugbel verzoek gevraagd, maar Ramon wilde me blijkbaar niet meer te woord staan.

Heel slecht, want Ramon wist dat ik met het bod akkoord was. Dus door zijn opstelling is de potentiële koper van de auto teleurgesteld, en ben ik dat ook. Zou Ramon nu echt geloven dat hij goed werk geleverd heeft?!

De Rechtsagent
04-06-2020

Snel en goed bod.

Prima bod netjes behandeld

04-06-2020

Snelle verkoop

Onze Kia Picanto een week geleden ter verkoop aangeboden bij de vestiging in Goes.

Wij werden zeer professioneel en efficient door dhr.

Najim el Morabit geholpen en kwamen direct tot een goede verkoopovereenkomst.

Wij zullen met onze ervaring zeker Wijkopenautos.nl

adviseren.

Chris en Marianne

03-06-2020

Opdringerige verkopers die niet weten wat klantvriendelijk is

Een aantal maanden geleden mijn audi a5 uit 2013 aangeboden. Via de site en per telefoon een bod gekregen van circa 19500. Bij aankomst was het een magere 12000.

Voordat ik wegreed werd met verteld dat de auto al verkocht was aan derde en dat ik met de opkoper een afspraak in moest plannen wanneer ze hem mochten halen.

Uiteraard ben ik niet akkoord gegaan met de 12k en heb ik duidelijk verteld dat ik geen verkoop heb ondertekend.

Na ongeveer 15 dagen oprij dag in dag uit gebeld te worden door wijkopenautos.nl hebben ze het opgegeven.

Wat een onvriendelijke, idiote en absurde medewerkers die absoluut geen kennis van zaken hebben.

Jan Willem
01-05-2020

Dit is niet conform de toezegging van direct verkopen en ronduit slecht!

Op zich werd er in Amersfoort goed en kundig gekeurd. Maar 'wijkopenauto's' maakt de belofte in het geheel niet waar, want die luidt vanuit de mij gestuurde email:

‘Verkoop je auto snel, gemakkelijk en veilig voor de beste prijs, dat is wat Wijkopenautos‍.nl mogelijk maakt. Maak nu nog een afspraak met één van onze vestigingen en verkoop je auto direct, ook als het om een gefinancierde auto gaat.

Wij maken het geld over naar je bankrekening en melden de auto gratis voor je af als je besluit om ons bod te accepteren. Wij kopen elke auto ongeacht het merk, het bouwjaar en de staat. De verkoop van je auto kan al binnen 24 uur geregeld zijn.

Onze online waardebepaling voor jouw Renault:

De taxatiewaarde van je Laguna Estate:

6.722 €*

Bij deze prijs gaan wij ervan uit dat de auto nog optimaal intact is en alleen slijtage heeft door de leeftijd en het gebruik. Een geldige offerte kan slechts gemaakt worden, nadat de auto ter bezichtiging is gesteld in onze vestiging.’

Maar na de keuring kreeg ik te horen dat de auto op een veiling zou worden aangeboden en dat er dan binnen 2 dagen een bod zou komen.

Dat laatste klopte: een bod van € 3610 ontving ik die middag.

Dit is niet conform de toezegging van direct verkopen en ronduit slecht!