Youfone reviews

2.4

17-09-2021

Echt een heel slecht bedrijf. De app werkt niet goed, facturen niet te downloaden. Niet telefonisch bereikbaar, niet antwoorden op mails. Vooral niet melden als je buiten je bundel raakt. Als ik hier de meeste reviews leest ben ik niet de enige maar er wordt dus niets gedaan met klachten. Kortom Youfone deugt van geen kanten. Als je denkt een goedkoop abonnement te hebben is de prioriteit van Youfone om je heel veel geld uit je zak te kloppen.

14-09-2021

Je basis abonnement is niet slecht maar vergelijkbaar met andere providers, en voldoende (200 M/SMS + 1GB+1GB). Normaal gebruik ik, goede wifi thuis en ik doe zelden "rare" dingen, een paar honderd MB van de 2GB, maar op vakantie is het soms wat meer. Dus tijdens de race van Max net even te lange gekeken in Venetie en over mijn 2GB heen. Bijna direct de mobiele data uit gedaan en alleen maar aan gezet indien ik iets moest weten. Maar krijg net de rekening voor mijn extra 285 MB's; 28,50 Euro! Per jaar houdt ik zo'n 18GB over, maar als er in een maand wat overheen ga wordt extreem zwaar gecharged en gaat bij 2GB verbruik mijn abonnement niet "automatisch" op slot (moet je extra voor betalen p/m). Dus aan het einde van mijn contract maar even een betere provider zoeken, want dit is een bizar bedrag voor 285 Mb.

Nienke
13-09-2021

Abonnement naar beneden afgesteld, zelfde betalen

Ik heb een abonnement afgesloten voor 1 euro p/m de eerste 6 maanden, daarna 11 euro voor 5 GB.

Bij wijzigen van mijn 2 jarig abonnement, naar 2,5 GB moet ik nog steeds 11 euro betalen EN de 1 euro de eerste 6 maanden vervalt.

Tsja.

Harmanus
07-09-2021

Doet niet wat het overeenkomt.

Ik heb gevraagd om nr behoud, dit kon niet werd mij verteld door Youfone en men stuurde mij een nieuwe sim kaart met een nieuw nr, bij navraag bij mij oude leverancier bleek er geen probleem te zijn en deze heeft het oude nr weer opgestart, ik heb Youfone hier over geinformeerd.

Erwin

Goedkoop is duurkoop

Bedrijf licht klanten op doordat ze schijnbaar expres slecht informeren over bereiken van bundel limiet. Op 30-08 kreeg ik sms dat ik 80% gebruikt had. Dan heb ik dus nog 1,2GB over. (Van de 6GB).

Op 01-09 kreeg ik een rekening van meer dan 70 euro wegens overschrijding Vd belbundel.

Oh ja. Je kunt een dataplafond instellen. Maar die gaat de volgende maand pas in….

Hele slechte service.

Carmen
07-09-2021

Direct eerste dagen geen internet en tv.

Sinds kort zijn we overgestapt naar Youfone. We zaten al een paar jaar bij een ander, maar toch een keer overgestapt. Want misschien is dit wel fijner/beter. Vrijdag zou het ingaan, maandag (gisteren) kwam de monteur. Die vertelde gelijk dat we nog geen internet verbinding hadden. 3x naar Youfone heen gebeld en ze beloofden ons alle 3 keren ons terug te bellen. Niks van gehoord. Wij hebben verlichting enz allemaal via WiFi. Dus wij zaten gisteren de hele avond zonder verlichting, internet en tv. Vandaag te horen gekregen dat ze morgen middag pas langs komen. (van de monteur zelf, van Youfone nog steeds niks gehoord). Dit is wel echt een slechte start wat niet veel goeds beloofd. Het liefst zou ik alles annuleren en kijken naar een andere leverancier. Want dit is echt slecht.

06-09-2021

Contact

Voor het definitief afsluiten contract, geprobeerd klanten service te bellen 0882229222 15min gewacht Niks contact wat een slecht bedrijf. in middels begrepen uit meerdere kanalen dat als je niet scherp je internet of bel minuten in de gaten houd je bedrogen uitkomt .termen als oplichters ,dieven veelvuldig gelezen ! Trap er niet in mits je er scherp bovenop blijft zitten .

03-09-2021

Lijnkaping wordt niet hersteld door Youfone

T-mobile heeft per abuis onze lijn gekaapt en dit teruggedraaid maar youfone wil ons internet niet meer in dienst geven. Wij moeten onze lijn opzeggen en een nieuwe aanvragen. Dit is de omgedraaide wereld! wij hebben niets fout gedaan. Ik ga niets opzeggen of opnieuw aanvragen. Youfone moet dit rechtzetten en niet afschuiven op de klant. Het enige wat youfone moet doen is de wba helpdesk van kpn opdracht geven om een migratie procedure op te starten, zegt kpn. Dezelfde dag is het dan geregeld. Uren en uren aan de telefoon gehangen met youfone maar het enige wat ze kunnen zeggen is dat wij de lijn moeten opzeggen en opnieuw moeten aanvragen. Echt te gek voor woorden dit. Ik heb niets fout gedaan!

Youfone ga mijn lijn herstellen waarvoor ik betaal!

Sabir
02-09-2021

Heel goed

Goede internet en verbinding

Toon
31-08-2021

Youfone waarschuwt niet voor buiten bundel

Af gelopen maand extra betaling van €178,00 voor buiten de bundel zonder ook maar de minste waarschuwing . In 3 jaar nog nooit bundel op gebruikt zou volgens hen komen door gehackte telefoon ( heb iPhone en zou niet kunnen) had ik berichtje van hen gehad ,zoals andere providers ook doen , was er niks aan de hand geweest . Pas dus op ,vrij laag ,vast bedrag maar enorm verdienmodel voor youfone door ongemerkt buiten de bundel!

Harald

Je klanten bestelen.

Heb een bundel van 6Gb. Ik kom hier nooit aan.

Van de week was de wifi uitgevallen en daardoor buiten m'n bundel gegaan.

Voor 760 Mb buiten die bundel moet ik nu € 76,05 betalen.

Is dat echt hoe jullie met je klanten omgaan?

Dat er extra betaald moet worden snap ik, maar dit is buitensporig.

Zodra onze abonnementen aflopen gaan wij bij Youfone weg.

Harald

contr. nr. 820507

Jolanda

Joefoon

Met joefoon heb je altijd de goede toon!

Leona
29-08-2021

Buitensporig duur buiten bundel en slechte informatie verziening

Pas 24 uur naar gebruik worden de kosten zichtbaar in de youfone app, daardoor heb je niet door dat je buiten je bundel bent. Voor internet buiten je bundel vragen ze buitensporig veel :( smerige manier van geld verdienen

Anna
27-08-2021

Valse manier van geld verdienen

Provider die veel geld wil verdienen op vuile wijze door veel kosten te rekenen buiten bundel

Raymond

Diefstal

Nadat ik mijn internet plafond voor het buitenland buiten europa had ingesteld op 60 euro krijg ik na het landen op het vliegveld gelijk een sms dat mijn datalimiet van 60 euro bereikt was.

Ik had namelijk 1 foto van de lokatie gestuurd en wat blijkt nou…

Ze rekenen 7,50 euro per mb!

Dat is 7500 per gb

Stelletje ratten

Gelijk mijn abbonement opgezegd

Marente
27-08-2021

Geen teken van data overschrijden toch betalen

Je kunt het beste elke dag je app checken, want informeren doet deze provider niet!

Wanneer je 80% van je bundel verbruikt hebt geven ze dat nog aan maarrrrr verder wel zelf in de gaten houden want let op; als je 100% verbruikt hebt laten ze dit niet weten. Natuurlijk; er is de keuze om voor 50 cent per maand extra een dataplafond in te stellen. Maar dit is een harde stop op je verbruik.

Op moment dat ik een bericht zou krijgen dat ik 100% van mijn bundel verbruikt heb, heb ik in elk geval nog zelf de keuze om eroverheen te gaan of niet. Maar Youfone profiteert liever van je dan dat ze pro actief en transparant communiceren.

Zoek je een budget provider? Ga dan naar een Hollands Nieuwe bijvoorbeeld, maar kies niet voor Youfone. Ik ben blij dat mijn abonnement in maart stopt, gauw weg hier!

Jessica
26-08-2021

Kosten buiten de bundel

Ik heb een abonnement van 5 MB en onbeperkt bellen en sms'en.

In maart ben ik overgestapt naar deze provider om kosten te besparen en heb mijn dataverbruik t.o.v. voorheen ongeveer verdubbeld, omdat de kosten bij Youfone laag zijn.

Gistermiddag ontving ik een sms dat 80% van de databundel verbruikt is.

Vanmiddag had ik een e-mail ontvangen dat mijn dataverbruik stopgezet is. Na het inloggen bij Youfone kwam ik erbij uit dat ik € 80,20 aan extra kosten gemaakt heb, terwijl ik sinds gisteren internet nog minimaal gebruikt heb.

Een sms dat 100% van de databundel verbruikt is, is blijkbaar te veel om naar klanten te sturen.

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met een mannelijke Medewerker van de afdeling Klantenservice.

Kijkend na voorgaande berichten die hier geplaatst zijn afgelopen dagen, valt mij op dat meerdere mensen verrast zijn dat hun verbruik opeens hoger is dan normaal en dat ze ook het verwijt krijgen dat je een dataplatform hadden moeten instellen.

Ook heb ik bij andere providers de ervaring dat deze wel netjes de klant op de hoogte brengen, zodra 100% van hun bundel bereikt is.

Medewerker Klantenservice gaf verder aan dat er 24 uur vertraging zit tussen info weergeven en het definitieve verbruik. Op hun site zag ik achteraf dat het zelfs 24-48 uur kan zijn.

Zacht uitgedrukt is dit een smerige manier van zaken doen! Deze provider is niet klantgericht wat mijn ervaring helaas is! Ze jagen mensen hoge kosten op hun lijf (die ze waarschijnlijk ook nog niet eens gemaakt hebben!) i.p.v. klanten netjes tijdig te informeren.

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk op de factuur gemeld staat. Wanneer ik mij niet kan vinden in de factuur, zoals ik reeds zojuist telefonisch heb aangegeven en de Medewerker mij geadviseerd heeft nogmaals contact met hun op te nemen, ben ik benieuwd wat Youfone doet om een klant eventueel te behouden!

Jacco
26-08-2021

Hoger MB verbruik bij Youfone en data limiet is pure noodzaak

Mijn verbruik bij andere providers was jaarlijks steeds rond de 6 a 7 GB. Na een mooie aanbieding de overstap gemaakt naar Youfone en abonnement van 8GB genomen. Wat blijkt gebruik bij Youfone direct na overstap voor de eerste twee maanden boven 8GB? en ruim Eur 60 en daarna ruim Eur 80 moeten bijbetalen. Geeft je te denken of de data teller bij Youfone niet net iets sneller loopt dan bij andere providers want ik ben niet anders mijn telefoon gaan gebruiken. Het apart instellen van dataplafond is pure NOODZAAK als je bij Youfone zit. Andere providers doen dit netter met tijdige berichtgeving als je buiten je bundel zit, Youfone stuurt alleen een rekening. Alles staat natuurlijk in de kleine lettertjes en klantenservice komt met de boodschap dat ik dan ook een data plafond had moeten instellen. Duidelijk dat dit hun businessmodel is want een plafond standaard aanbieden lijkt me normale service maar dan zou Youfone veel geld mislopen. Kortom ik stap zodra ik kan weer over naar een andere provider want Youfone is een Gevalletje goedkoop is duurkoop!

Martijn
24-08-2021

Dataplafond (buiten de bundel bellen) als verdienmodel

Na een fijne vakantie teruggekeerd met een rekening van Youfone van 90 euro. Terwijl mijn maandelijkse kosten slechts 10 euro zijn. 9x mijn maandkosten? Daarvoor zit je niet bij een budget provider. Op vakantie heb ik mijn hele bundel inderdaad opgemaakt en kon ik niet meer internetten. Bijkopen was niet mogelijk. Jammer, maar dat is dan pech.

Tot mijn schrok bleek ik 800 MB over mijn bundel te zijn gegaan. Waarom wordt deze bundel niet direct stopgezet, maar wacht men eerst tot men 800 MB over de bundel is? En hoe is het mogelijk dat de bundel dan ineens wel stopgezet kan worden? Bij Youfone is dit blijkbaar heel gebruikelijk, want ik zie gelijke ervaringen op klacht.nl en ervaringen.nl. Iedere klant zonder dataplafond 80/90 euro over de kosten jagen en dan is er voldoende verdiend om ineens wel als provider een plafond in te stellen.

Leuk verdienmodel, waarom halen jullie dit plafond ook niet weg? Laat mensen lekker 5 GB over hun bundel gaan, zodat ze van u een naheffing krijgen van 500 euro.

Aan klanten behouden denkt u blijkbaar toch niet, heb ik gemerkt uit gesprek met uw klantenservice. Deze 'vriendelijke' heer kwam namelijk niet verder dan een venijnige: "Had u het dataplafond, maar moeten aanzetten." Nou reageer ik doorgaans zeer vriendelijk met klachten, maar enige empathie ontbrak bij deze jonge heer. Op de vraag waarom ze dit dataplafond niet verplichten kwam het Libertarische antwoord: "Ja, maar meneer we worden al zoveel verplicht in dit land." Ja, soms worden dingen verplicht ja. Een zorgverzekering bijvoorbeeld is ook verplicht voor een ieder, zodat de kosten nooit totaal uit de klauwen lopen, maar "nee meneer dit plafond willen we u niet opdringen hoor, maar u had het beslist zelf moeten gebruiken." Hij zei er nog net niet achter aan wel een beetje dom van u. We vangen liever 9x uw maandkosten dan dat we u iets verplichten.

Zelfs een sms'je was voldoende geweest om te voorkomen dat u mensen op de kosten jaagt. "Dag meneer u bent uit uw bundel, elke MB kost nu € 0,10." Een redelijke waarschuwing toch? Of u sluit gewoon de bundel af bij de eerste MB over de bundel. Daar betaalt iedere contractant graag VERPLICHT € 0,50 extra voor (behalve misschien uw Libertarische klantenservice) en dan houdt u wellicht ook nog klanten over.

Mocht u toch tot een oplossing willen komen? Neem gerust contact op met mijn contractnummer 946230. En als de oplossing wederom is: "U had 12 maanden terug uw dataplafond aan moeten zetten," dan laat het belletje maar achterwege. Dat is namelijk geen oplossing, maar een trap na en ik vermoed zelfs een verdienmodel.

Gewenste oplossing:

Kosten buiten de bundel teruggestort.

Of linea recta kosteloze opzegging van mijn contract bij u, zodat ik nooit meer in contact hoef te komen met uw bedrijf.

Vriendelijke groet,

Martijn

946230

Wubin
23-08-2021

Stiekem ontiegelijke hoge kosten verrekenen achter je rug om

Youfone is een bedrijf dat goedkope abbo's aanbiedt om klanten te winnen. Vervolgens wanneer onwetend je data in je bundel op is, wordt je niet gewaarschuwd en blijven de buitenproportionele extra kosten oplopen. Vanuit de klantenservice wordt geen enkele begrip getoond en gewezen naar dat je als klant de optie "dataplafond" had moeten bijkopen en instellen. Terwijl de grote telefoonmaatschappijen de gedragscode 'Transparantie Mobiel Dataverkeer' hebben ondertekend. Hierin staat letterlijk dat providers hun klanten tijdig en transparant moeten waarschuwen bij datagebruik buiten bundel.