Youfone reviews

2.4

Ab
19-08-2021

Aansluitkosten

Youfone is zeer klantonvriendelijk bedrijf. Hadden telefonisch toegezegd geen aansluitkosten te berekenen. Ook in contract stonden geen aansluitkosten vermeld. Helaas niet in mail bevestigd. Andere provider wilde niet akkoord gaan met zes maanden opzegtermijn, maar met drie maanden. Bij eerste afrekening werden wel aansluitkosten berekend.

Gebeld, werd medegedeeld dat dit vergissing was en de rekening met € 15,00 werd gecrediteerd. Dit werd in mail bevestigd. Na een paar dagen nieuwe mail wordt toch wel in rekening gebracht. Copie contract en betreffende mail, waarin geen aansluitkosten stonden vermeld, doorgestuurd.

Eindconclusie toch betalen! Kennen geen coulance regeling, ondanks mondelinge en schriftelijke toezegging.

Zeer onprofessioneel en klantonvriendelijk bedrijf! Liever een ontevreden, dan een tevreden klant!

Rutger
19-08-2021

Kosten buiten bundel - Buiten proportie

Youfone biedt een Dataplafond aan voor 50 cent extra per maand en vergeet daarbij te vermelden dat dit uiterste noodzaak is om ervoor te zorgen dat je niet belachelijk veel kosten maakt.

Ik moet nu meer dan 90 euro betalen voor 800mb buiten de bundel datagebruik. Bijna een heel jaar aan Sim Only kosten betalen voor een belachelijke service. Klantenservice geeft dan heel belerend aan dat het de eigen verantwoordelijkheid van de klant is om het dataplafond aan te zetten. Dit is weer een prachtig staaltje geld verdienen met nare trucjes en over de onwetendheid van de klant.

Als het mij niet nog meer geld zou kosten dan had ik mijn sim only abonnement gelijk opgezegd. Voel me echt flink bedonderd hierdoor.

Lisa
17-08-2021

Internet wordt uitgezet omdat ik teveel gebruik?!?

Ik heb een simskaart genomen bij youfone, met extra veel gb voor als ik in het buitenland zit. Thuis en op werk zit ik op de wifi, dus de gebruik ik nooit alle gb's. Nu ben ik op vakantie en wil ik de gb's gebruiken waarvoor ik ze gekocht heb. Vakantie! En nu wordt mijn internet geblokkeerd omdat ik meer gebruik dan thuis? Ja duh ik zit thuis op de wifi en ben nu op vakantie! Betaald de vele gb's dus echt voor niks. Dit is al de tweede klacht in een jaar sinds ik bij jullie zit. Ik radd mensen aan, zoek een eerlijke provider!

14-08-2021

Databundel bijna verbruikt, wil data bijkopen en hier gewoon voor betalen. Dit kan alleen als je het dataplafond aanzet, dit gedaan hebbende krijg je de melding dat het pas ingaat op de 1e van de volgende maand. Slechte service voor een bedrijf dat ängergt de beste en goedkoopste te zijn

Bz
12-08-2021

Belachelijke kosten buiten de bundel

Ik kreeg een bericht over 80 % van t gebruik en t volgende bericht ging over het feit dat mijn data geblokkeerd was. In de tussentijd zijn mijn buiten de bundel kosten kennelijk opgelopen tot 90 euro (voor nog geen gb aan data). Nooit meegemaakt bij andere providers. Duidelijk wat het verdienmodel is.

Timo
11-08-2021

Goedkoop met haken en ogen

Altijd tevreden klant geweest, let wel op Youfone heeft wat trucjes om geld te verdienen zoals dat ze niet laten weten als je bel/internet bundel op is, je kunt wel een limiet zetten voor een x aantal euro over budget. Dit heeft mij in het begin een keer geld gekost. Ook kun je de hoogte van je abonnement aanpassen, let dan wel op dat youfone er standaard een 2 jaar abonnement van maakt. Vergeet dit niet uit te vinken, is mij ook overkomen. Verder wel gewoon een hele goedkope provider, recentelijk slecht bereik, ze gaan het proberen op te lossen.

Boua
08-08-2021

Slechte klantnenservice

Onbereikbaar in het weekend als je internet het niet doet.40 minuten in de wacht vinden ze normaal bij youfone.snel wegwezen hier

Nanda
07-08-2021

06 nummer toegewezen dat van iemand anders is.

Bij een fout in het aanmelden voor een sim only abonnement op 7 december 2020, zit ik sinds 07-01-2021 aan dit abonnement vast voor 1 jaar. De fout vindt plaats op 7-12-2020 en op 7-01-2021 stuurt Youfone een verzoek tot betaling van de € 0,01 ct ter verificatie en dan pas kom ik erachter dat ik ongewild (tweede) abonnement heb afgesloten. Ik kan er niet meer vanaf omdat pas op 07-01-2021 een verzoek tot betaling komt en dan is de opzegtermijn verlopen. Ik meld dat ik geen overeenkomst heb, en prompt krijg ik een dag later een overeenkomst en blijkt (zie verderop) de sim kaart meteen geactiveerd te zijn door Youfone. Youfone houdt voet bij stuk, ik kan er niet vanaf. Ik leg mij erbij neer. In juli 2021 besluit ik de simkaart alsnog te gaan gebruiken. Na installatie blijkt dat deze al geactiveerd is. Ik bel het nummer, blijkt dat dit nummer al ruim 10 jaar van iemand anders te zijn. Reactie Youfone:

Ik kan een nieuwe simkaart en nummer kopen voor € 15,00. Bellen, mailen, chatten, niets helpt om Youfone te bewegen anders te reageren en de kosten voor de nieuwe simkaart op zich te nemen.

Een andere afdeling moet op 2-08-2021 beslissen. Ik zou 02-08-2021 een reactie krijgen, hooguit 03-08-2021. Bellen, mailen chatten

Het is inmiddels 07-08 . nog altijd niets vernomen.

Allemachtig Youfone, een gevalletje paarse krokodil dit. Of "Dit kan echt niet waar zijn!"

Als het fout gaat, blijft het fout gaan .

Misschien helpt deze melding om Youfone positief te stemmen en klantvriendelijk te reageren.

Ik betaal tenslotte al 7 maanden voor . een paarse krokodil.

Mvrgr Nanda ,

06-08-2021

Zogenaamd 15000 MB gebruikt terwijl mijn telefoon uitstond

Speciaal voor mijn vakantie heb ik 15000 MB gekocht voor de maand augustus. Ik kreeg gister een bericht dat al mijn data zijn opgebruikt terwijl ik mijn telefoon helemaal niet heb gebruikt.

Wendy
02-08-2021

Bedankt

Bedankt Ervaring.nl voor de snelle reactie met "goed nieuws" youfone wil je klacht in behandeling nemen.

Maar er valt niks in behandeling te nemen.

Ik kreeg net de mail dat ik binnen 24u het verschuldigde bedrag moest overmaken anders zou mijn nr geblokkeerd worden.

Wat overigens zaterdag al door ze gedaan was.

Dus zelfs in de mail zit 48u vertraging terwijl ze de handelingen al uitvoeren.

Dus betalen is de enige optie want ze hebben alle macht.

Anders krijg je ook nog eens deurwaarders of instanties achter je aan.

Dus helaas is goed nieuws geen goed nieuws en "te laat" nieuws.

Abdelrahman
01-08-2021

NIET KOPEN mensen!

Op de app stond 100mp ik stopte toen met 4 g gebruiken wat gebeurt er dezelfde avond kreeg ik 31 euro kosten van 300mp WTF die app update niet eens please fix het ik wil mijn geld terug want dat is niet eerlijk het ligt aan jullie app geef me geld terug!

Jo
31-07-2021

Kijk uit voor kosten buiten bundel

Let op! Je krijgt geen melding dat je 100% van je bundel hebt gebruikt, daarnaast kan je in de app zien hoeveel je tegoed nog is, alleen loopt dit ver achter waardoor je alsnog over je bundel heen gaat! Buiten je bundel ben je al snel €10 kwijt voor maar 100mb. Belachelijk!

Sjirk
30-07-2021

Geen probleem

Geen probleem gehad tot nu toe

Marline
30-07-2021

Onbereikbaar op eigen 1200 nummer

Bellen naar het 1200 nummer van youfone is onbegonnen werk. Je krijgt een onophoudelijk muziekje en na een half uur geef je maar op, omdat je nooit iemand te spreken krijgt

Julian
28-07-2021

Praktisch zonder toestanden

Makkelijk te beheren tegen concurrerende prijzen. service en informatie via de website makkelijk te verkrijgen. Worde ook snel gereageerd via de mail.

27-07-2021

Onbeschofte klantenservice

Beste Mark VanBeek,

Het volgende antwoord kreeg ik toen ik op mijn rekening een bedrag van 25 euro internetkosten had staan terwijl mijn dataplafond op nul staat en nu komt het mooiste op 30-6 hadden ze (een dag te vroeg) mijn telefoon al afgesloten omdat ik op 1-7 overgestapt ben naar Vodafone! Dus ik kan blijkbaar voor 25 euro aan data gebruiken met een telefoon die afgesloten is!😂😂😂

Een goedemorgen!

​Ik zie dat het dataplafond op 30-06-2021 uit is gezet.

Daardoor ben je waarschijnlijk boven de bundel uitgekomen.

Ik wens je een fijne dag!

Rogier
25-07-2021

Youfone sucks met FAIR Use POLICY

Heb een 16 gb internetbundel bij mijn abo en na 10 dagen in het buitenland op vakantie te zijn ( in de eu) is mijn dataverkeer al afgesloten wegens fair use policy van youfone.heb nog meer als 3 gb over uit de bundel.

Terwijl de fup voorwaarden van youfone pas zeggen dat als je gedurende een periode van 4 maanden meer in het buitenland doorbrengt dan in nederland en in die periode meer data gebruikt dan in nederland je als onredelijk bestempelt word.

Je krijgt tevens een waarschuwing per mail en sms met een aanwijzing dat als je binnen 14 dagen niet je dataverbruik veranderd je afgesloten word van dataverkeer en pas tegen dure kosten weer aangesloten word via de klantenservice.

Hé youfone ik zit pas 10 dagen binnen 6 maanden in het buitenland hoezo 14 dagen aanpassingstijd?

Ik heb 3 abo's lopen bij jullie willen jullie die allemaal kwijt?

Sven
20-07-2021

Geen melding 100 procent verbruik

Youphone geeft blijkbaar geen waarschuwing als je over de bundel heen gaat. Hierdoor heb ik een hoge rekening van ze gekregen. Heel slecht dat ze dit niet doen zoals alle andere providers.

Joey
20-07-2021

Goedkoop is duurkoop in dit geval! beter ergens anders wat meer betalen

Ze hebben de slechtste klantenservice en respecteren je privacy en de wet niet!

Ivar
19-07-2021

Bizar slechte klantenservice

Bizar slechte klantenservice. Ze zijn erg slecht bereikbaar (telefonisch) & de medewerkers lijken allemaal net uit bed gevallen te zijn.

Alles wat mis kon gaan bij onze verhuizing is mis gegaan en afspraken worden niet nagekomen.