Youfone reviews

2.3

Step
26-04-2021

Niet aan beginnen!

Op 17 Februari 2021 heb ik een sim only abonnement voor mijn zoon afgesloten bij youfone. De verwerking zou pas ingaan als ik 0,01 cent per ideal had overgemaakt. Zo gezegd zo gedaan, na een paar dagen wilde ik contact maken met de klantenservice want ik had een vraag. Hier heb ik 1 uur in de wacht gestaan en ben vervolgens eruit gegooid zonder iemand te hebben gesproken. Toen heb ik geprobeerd om via de chat contact te maken en te melden dat het contract wilde opzeggen . Ook hier kreeg ik geen contact. Uiteindelijk heb ik besloten om hun mail berichten te beantwoorden die ze naar mij hebben verzonden met de vraag als ze het abonnement konden annuleren. Geen reactie

of geen bevestiging van mijn opzegging. Daarna kreeg ik een mailbericht dat mijn simkaart was geactiveerd. Een simkaart die ik nooit heb ontvangen en gebruikt. Ook deze email bericht heb ik beantwoord met de melding dat ik al heb aangegeven dat ik geen gebruik wil maken van hun diensten. Vervolgens word er geld geïncasseerd via de rekening die ik direct heb laten storneren.

En opeens heb ik een telefoontje ontvangen van de klantenservice waar ik eindelijk heb kunnen spreken met een echt MENS!

Deze man gaf aan dat ik alleen mijn abonnement had kunnen opzeggen via het email adres (e-mailadres verwijderd) en dat de tijd nu verstreken is en dat ik vastzit aan een 2 jarig contract (die ik niet gebruik en geen simkaart van heb).

Wat is dit voor oplichterij? Welke rechter keurt dit goed?

23-04-2021

Problemen. problemen. problemen.

Lange wachttijden tot klantenservice.

Waardeloos procesmanagement binnen bevoegdheden klantenservice.

Mijn probleem is niet opgelost.

19-04-2021

Youfone zet niet geleverd dataverbruik wél op de factuur

Veel gebeld, nooit gehoor via helpdesk.

Chatten, daarop wordt ook nauwelijks gereageerd.

Mijn eerste factuur was meteen al € 13,- hoger dan verwacht 'Omdat Youfone op basis van die ene week dat mijn abo liep, berekent wat mijn over een hele maand ZOU gebruiken '. Lees goed: ZOU. Niet gebruikt, maar wel op de factuur zetten, terwijl ik die eerste drie weken van de maand niet eens klant was bij Youfone!

Tweede factuur: daarop staan onverklaarbare kosten berekend. Zoals bijvoorbeeld op 28 maart zou ik 's avond 7x EXACT dezelfde data hebben verbruikt.

Lees goed: 7x exact hetzelfde terwijl op dezelfde dag 's avond ook weer voor exact dezelfde hoeveelheid weer NIKS berekend werd.

Hier is sprake van willekeur in het voordeel van Youfone.

Zijn er al initiatieven gezamenlijk stappen te nemen tegen Youfone?

Tros Radar heeft er al veel tijd aan besteed, aan dit bedrijf. Google er maar eens op.

Graag jullie ervaringen / reacties.

Camila
15-04-2021

Belachelijk bedrijf

Hele slechte service. De abonnement is goedkooop maar ineens moet je heel veel geld betalen omdat ze je niet waarschuwen als je 4G op is. Ik zou liever een duurder bedrijf kiezen dat eerlijk is met zijn klanten.

Valerio
14-04-2021

EEN FRAUDE!

Twee maanden 130 €! Ik had een datapakket van 10 GB en controleerde elke keer aan het einde van de maand mijn verbruik. beide maanden scoorde ik 99% gebruikt. Maar op het moment van de factuur een leuke verrassing. gemiddeld 65 euro per factuur. EEN FRAUDE!

Nicolaas
12-04-2021

Misleiding

Support is zeer traag en niet hulpvaardig. Bij verhuizing wordt je niet goed geïnformeerd wat leidt tot extra kosten voor opzegtermijn. Behandeling van vragen duurt zodanig lang, dat extra kosten voor incasso worden gerekend. Bonnetjes worden tijdig gestuurd, maar hulp bij vragen niet. Typisch! Klassiek geval Youp van 't Hek over customer service. Probeer vooral niet te bellen!

12-04-2021

Onbereikbaar per telefoon

Probeerde Youfoon telefonisch te bereiken, maar in totaal 50 minuten wachten, was voor mij teveel. Schandalig dat je ook alleen maar een muziekje hoort en verder geen enkele informatie krijgt.

Alleen al op basis hiervan raad ik Youfone af.

Fleur
09-04-2021

NOOIT IETS BIJ AFSLUITEN! AFSCHUWELIJKE ORGANISATIE

Ze zouden een plafond aanzetten, hebben ze niet gedaan waardoor mijn rekening 150 euro bedroeg. Ze houden zich niet aan de afspraken. ter tegemoetkoming mocht ik per 1 april weg en overstappen naar een andere provider. Ene Jeremy zou dit voor me regelen. Inmiddels is het 9 april, proberen ze iedere dag de juiste datum door te geven aan mijn nieuwe provider wat ze simpelweg gewoon niet lukt. Ondertussen hebben ze per vandaag, 9 april, out of blue alles afgesloten en ik niks meer op mijn telefoon kan gebruiken terwijl ze bij mijn nieuwe provider pas de 14e hebben doorgekregen van Youfone. HOE onkundig kan 1 organisatie zijn? Het gaat mijn pet te boven. Alle loze beloftes en slechte bereikbaarheid (Lees: NIET BEREIKBAAR!) breekt mij momenteel echt op. Ik ben er zo moe en uitgeput van geraakt. Ik heb er geen woorden meer voor inmiddels!

Thea
08-04-2021

Na opzegging echt flauw doen

Na hier en daar ons ongenoegen te laten horen met de hoop dat ze met een oplossing zouden komen, en helaas alleen een excuus aangeboden krijgen. Toch ons abonnement opgezegd, en als kers op de kaart laten ze ons straks 2 dagen bereik zitten. Nieuw abbo gaat 12 mei in en youfone vind het dan leuk om per 10de ons abbo op te lane houden.echt tof.?

Eef

Kosten voor dataplafond

Ik heb een voordelig abonnement afgesloten bij Youfone voor €8,- ex btw per maand. Ik wijzig vervolgens het abonnement door een dataplafond in te stellen. Plots betaal ik geen €8,- per maand maar €10,- ex btw per maand. Bij het aanzetten van dit plafond staat vermeld dat dit €0,50 per maand zou moeten kosten. Vervolgens een aantal emails verstuurd naar Youfone, waarop ik op twee ervan een identiek onduidelijk antwoord krijg. Daarna maar gebeld met de helpdesk, het probleem voorgelegd en toen werd me verteld dat ze er niks aan konden doen.

Ze overtreden hun eigen regels en ik voel me bedonderd omdat ze €1,50 per maand meer in rekening brengen dan zou mogen. Ik gaf nog aan een klacht in te gaan dienen. Dit werd afgedaan met: Prima, kan ik verder nog ergens mee helpen.

Diederik

Vraag over hoge factuur

Op 22-3-2021 heb ik een mail gestuurd over een hoge factuur. Ik zou uiterlijk binnen drie werkdagen een reactie krijgen, maar na 1,5 week had ik nog niks gehoord. Bellen met de klantenservice heeft geen zin, want er wordt niet opgenomen. Na drie keer 15 min. in de wacht te hebben gestaan heb ik maar per mail gereageerd op de ontvangstbevestiging van mijn mail van 22-3-2021. Ondertussen krijg ik wel allerlei mails waarin wordt gedreigd dat mijn telefoon wordt afgesloten als ik niet betaal. Hoezo? Ik heb nog geen bevredigend antwoord op de hoogte van de factuur, dus waarom zou ik die dan betalen? Ik ben nu al dagen aan het mailen over een hoge factuur, omdat ik vorige maand buiten mijn bundel zat. Het vreemde aan de factuur is dat er kosten worden berekend op een tijdstip dat ik (volgens de factuur van Youfone zelf) nog binnen de bundel zat! Het lijkt mij dat je alleen kosten betaalt vanaf het tijdstip dat je door je bundel heen bent. Youfone verschuilt zich achter het feit dat ze afhankelijk zijn van KPN voor het doorgeven van het verbruik. Dat is hier echter niet de issue! Bovendien ben ik klant bij Youfone en niet bij KPN. Hoe Youfone haar diensten inkoopt is niet mijn probleem. Ik verwacht een klantenservice die mijn vraag serieus neemt en inhoudelijk behandelt. Ik zit niet te wachten op een klantenservice die probeert mij met een kluitje in het riet te sturen en antwoorden geeft als een repeterende plaat. Ik heb zelf een voorstel gedaan, maar daar wordt niet op gereageerd. Ik wil snel een bevredigende oplossing én dat Youfone iets doet met de kritiek, klachten en feedback die zij krijgt.

Fokje

Waardeloze klanten service

Je wordt voorgelogen bij afsluiten tv en internet abonnement, ga je hier bji Facebook bij hun in conclaaf wordt je geblokkeerd. Antwoord op mail krijg je niet. Waardeloos bedrijf. Heb abo afgesloten voor 24€ het eerste halfjaar. Betaal je 80 € over de eerste 2 maanden. Heb hun daar belooft, gaat er nu in april meer als 24€ van mijn rekening afgeschreven worden vorder ik het terug, krijgen ze alles in de doos retour gestuurd. En blokkeer ik hun, dat ze geen cent meer er af kunnen halen. Leuk verhaal ja de eerste maand betaal je vol bedrag en dan maand 2 tot 7 half geld. Zijn zij te onnozel om goede rekening te maken, 48 +24 is 72 en geen 80€ nog wat. Kijk uit, laat je niet bedonderen!

Marina
01-04-2021

Superslechte omgang met klanten

Facturen ontvangen die niet kloppen met de gemaakte kosten, daarover gemaild, nooit reactie terug ontvangen, uiteindelijk zelf geld terug laten boeken en dan ineens wel allerlei herinneringsmails krijgen dat je moet betalen, na lang wachten uiteindelijk met iemand van klantenservice gesproken en die geeft aan er niets aan te kunnen doen omdat je blijkbaar in maart nog dataplafond moet betalen voor abonnement dat tot 1 jan liep. Kost enorm veel tijd om dit uitgezocht en besproken te krijgen en uiteindelijk geen enkele flexibiliteit naar klant. Hele onprettige ervaring, en dan heb ik het nog niet eens over de onverwachte factuur van meer dan 100,- omdat ik kennelijk zelf had moeten weten dat ik een dataplafond moest instellen (is me nooit als vraag gesteld bij afsluiten abbonnement).

31-03-2021

Geprobeerd online nieuw abonnement af te sluiten, gaat van alles mis.

Dan maar even bellen met klantenservice.

Drie kwartier in de wacht. niemand neemt de telefoon op. Ga gauw terug naar mijn oude provder!

Stefanie
30-03-2021

Klantenservice niet bereikbaar

Ik ben een Youfone Klant en probeer al dagen te bellen en niemand neemt de telefoon op! belachelijk.

Krijg ik een mail met : Openstaande factuur bij uitsluiting van betaling word mijn abonoment geblokkeerd wat is dit voorongein?! terwijl deze netjes is betaald op 24-3-21!

graag een oplossing hiervoor zoeken dit is krankzinnig voor woorden.

Youfone doe wat aan je klantenservice!

Jo
29-03-2021

Opzeggen is een drama!

We hebben meerdere abonnementen lopen (naar tevredenheid) waarvan we er een aantal opgezegd hebben. Wanneer je reageert op de vraag meer info aan te leveren hoor je niks meer en moet je er zelf weer achteraan. Daar krijg je weer dezelfde reactie alleen met meer/andere vragen waardoor je nog niet kunt opzeggen. Alles bij elkaar gaat het goed totdat je wat gaat opzeggen en dan krijg je erg slecht contact!

Rens

Belachelijk hoge kosten

Mijn vriendin laten overstappen naar Youfone omdat ze een erg interessante aanbieding hadden. Bij haar vorige provider werd ze netjes na 80% en 100% dataverbruik gewaarschuwd. Youfone stuurt niks en hoopt natuurlijk dat je over het limiet gaat, belachelijk! Uiteindelijk bijna 1 GB over haar limiet, heeft haar zo'n 100 euro extra gekost! Youfone, schaam je diep!

Leo
26-03-2021

Youfone heeft geen gebruiksvriendelijke TV-Internet kijkgenot.

Al 1 dag na de activering kwam ik er achter dat Youfone geen Teletekst ondersteunt. Ook is er geen ondersteuning voor o.a. Netflix. Terugkijken van programma's is moeizaam en ondertiteling bij SBS en/of RTL is er ook niet. Bij YouTube is leefverificatie voor jeugdprogramma.s alleen mogelijk via het opsturen van een kopie van je ID bewijs en zo zijn er nog wel enkele gebruiksonvriendelijkheden in hun programma.

Reden voor mij om maar weer terug te keren naar KPN die dat allemaal wel beter voor elkaar heeft. Helaas brengt beëindiging van het abonnement na de activering wel de nodige kosten met zich mee en moet ik mijn abo noodgedwongen uitzitten.

Mega hoge kosten

Een sim only abonnement, waarbij je een bundel hebt van 2GB kost 9 euro per maand. Gebruik je iets meer data (je kan geen extra bundel nemen) kost 500 mb gebruik je 52 euro! Dat is belachelijk, oplichting noem ik dit

Lies

Te duur

Ik wil gaarne mobielbellen en appen, doe ik al jaren, dacht nou m n abbonnement loopt af, laat ik eens een abbonnement van Youfone nemen, nou ik heb al 90 euro en 111 euro bij moeten betalen, schandalig gewoon, ze maken gebruik van mijn gmail, postvak in,daar heb ik een computer voor . Ik vind het gewoon schandalig. Heb het al niet zo breed.