Youfone reviews

2.4

JW
17-02-2021

Een groot drama

Klantenservice niet bereikbaar. U wordt vandaag teruggebeld, gebeurd niet. Op de chat wordt niet gereageerd. Kortom een groot drama

Ernst
17-02-2021

Vooral NIET doen!

Woorden schieten tekort. Dramatische service, slecht bereikbaar, niemand kan en mag beslissingen nemen en in de productinfo vooraf wordt niet alles verteld. Op 7 januari besloten over te stappen op Youfone. Door omstandigheden kunnen wij wel een goedkoper TV en internet abonnement gebruiken. De korting sprak dus wel aan. Nu, na de installatie, komen we graag snel terug op onze beslissing. Wat er niet goed gaat is echt te veel om op te noemen:

1. Ruim voor de ingangsdatum heb ik reeds gebeld met de “helpdesk” ik wilde graag een iets duurder tv abonnement met interactieve TV en opneem functie. Dit kon ik pas regelen als het abonnement actief was. Na 20 minuten dus niets verder.

2. Op de ingangsdatum meteen weer gebeld. Een derde ontvanger aangevraagd voor onze zoon en dat duurder abonnement gevraagd. Dat ging helaas niet. In al haar “vrijgevigheid”heeft Youfone een gratis abonnement op de premium-zenders gegeven. Helaas kon dit er niet af volgens de medewerker. Dus een maandje wachten.inmiddels staat de tijdteller op ruim 30 minuten, ik kan dit geen service meer noemen.

3. Een paar dagen later bel ik weer. Nog maar eens proberen of er echt geen ander pakket op kan. Inmiddels behoorlijk gefrustreerd (ook nu weer bijna een kwartier in de wacht) zeg ik dat ik weer terug wil naar mijn oude provider. U raadt het al, dat kan, maar dan moet ik wel alle abonnementskosten van het komende jaar betalen.

4. Ik kom er op 16 februari pas aan toe de extra ontvanger te installeren murphy’s law gaat nu echt op: youfone blijkt me een defect, tweedehands apparaat gestuurd te hebben. Die doet helemaal niets! Maar weer bellen. na er twee keer na 10 minuten uitgegooid te zijn, maak ik dan maar een andere keuze. Alles uitgelegd, maar de medewerker, die ook alleen maar van scripts werkt, zegt doodleuk, dat de afdeling die ik moet hebben al sinds gisteren niet bereikbaar is. Volgens hem door een storing. Niet echt geloofwaardig voor een telecombedrijf, maar dat cynisme bespaar ik hem maar. Hij geeft me een mailadres waar ik mijn klacht kan deponeren. Dat dus gedaan. Dit gebeurde allemaal gisteren, dus kijkend naar hoe youfone met vragen en klachten omgaat, zal het nog wel even duren voordat dit is opgelost.

De conclusie van dit alles: ergens verdiend iemand heel veel aan dit bedrijf. In de kern is het bedrijfsmodel totaal niet duurzaam en volledig onbetrouwbaar. Er kan en mag niets worden toegezegd, teruggedaaid of hersteld. Blijkbaar accepteren alle mensen die er werken dit.

Als het voor niets kon, ging ik nu weg!

Ed
16-02-2021

Geen info vooraf over ontbreken Netflix

Ben verhuisd en heb in mijn nieuwe huis andere provider gekozen: Youfone. Dan blijkt als je de boel installeert: Geen Netflix mogelijk. Dat hadden ze bij de basisinfo moeten zetten.

Er misleidend. Ik wil iedereen die Netflix kijkt waarschuwen want GEEN Netflix-app en Netflix streamen kan ook niet.

Nooit meer Youfone!

16-02-2021

Dat dit soort bedrijven nog bestaan!

Dit bedrijf heeft maar 1 verdienmodel en dat is mensen die even niet scherp zijn oplichten. Maar dochter was even niet scherp op instellingen telefoon en moest €27,- bij betalen voor slechts 270mb. Geen restitutie maar keihard wijzen op de voorwaarden. Wat een ouderwetse telecom bende.

Joop
16-02-2021

Niet aan te raden provider.

Zeer slechte servicedesk. Meeste kunnen het probleem niet oplossen en wijzen altijd naar derde. Ontzettend slecht te bereiken servicedesk.

15-02-2021

Youfone een echte afrader.

Ben op 21 januari dit jaar overgestapt van KPN naar Youfone voor internet en tv. Kwam er gisteren achter dat ik geen Netflix via hun kan kijken. Vanmorgen gebeld met de vraag om het contract ongedaan te maken omdat ik toch wel veel Netflix kijk. Kreeg als antwoord ",jammer dan meneer, moet u een jaar wachten ". Contract zou 21 februari actief worden maar omdat het om glasvezel gaat wordt dit pas 8 maart gezien de monteur niet eerder tijd heeft. Wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt naar deze B provider. Mijn advies stap nooit over naar Youfone, je krijgt er spijt van.

Hoop dat iemand van Youfone de moeite neemt om dit te lezen en alsnog mijn contract ongedaan wil maken. ?

Wilfred
15-02-2021

Supportafdeling waardeloos en onbeschoft

Het netwerk en de prijs is prima. De support afdeling is een ramp en men komt niet na wat men beloofd. Je krijgt alleen standaard antwoorden en emails. Zelfs na een uitspraak van de geschillencommissie weigeren ze nog om het contract aan te passen. Als je belt en een leidinggevende wilt spreken moet je zelf een email sturen. Is dat klantvriendelijk? Gewoon schandalig.

Benno
12-02-2021

DataPlafond

In december 2020 heb ik mijn abonnement verlengd bij Youfone, waarbij het dataplafond aan stond.

Na mijn verlenging ben ik erachter gekomen dat Youfone mijn dataplafond heeft uitgezet, en dat ik voor € 0,50 per maand dit weer kan activeren. Daar ben ik het dus niet mee eens!

Het onderstaande staat op de website van Youfone:

Per 1 februari 2018 wordt er 50 cent per maand in rekening gebracht voor activatie van een nieuw

dataplafond. Heb je voor deze datum al een actief dataplafond ingesteld? Dan blijf je er kosteloos gebruik van maken. Het dataplafond blijft ook van toepassing na verlenging van het abonnement!

Aangezien ik al geruime tijd klant ben bij Youfone, dus al voor 1 februari 2018 lijkt het mij dat het bestaande actieve dataplafond geldig blijft, ook bij verlenging van het abonnement. Heb diverse mails verstuurd aan Youfone, echter Youfone blijft bij het standpunt dat er € 0,50 per maand extra betaald moet worden.

11-02-2021

OPLICHTING

Ik sluit een contract af voor 11 euro.

Dusver kom ik nooit over de 2GB data heen. En besloot daarom een contract bij youfone voor mij voordeligst was.

Dusver betaal ik maandelijks HONDER EURO en 28 EURO terwijl ik met mijn data geen 1,4GB aantik.

Als ik de vordering betwist, word ik afgesloten. ZONDER wederhoren! Hele SLECHTE administratie. GEEN klantenservice. Bellen: onbereikbaar.

Natasja
11-02-2021

Klachten TV

Vanaf het begin loopt de verbinding slecht.

TOTAAL geen klachtenafhandeling.

Voornamelijk haperingen in de beeldkwaliteit. Na "sjoemelen" met de instelling van de tv is dat nu minder.

Wat nog steeds zo is: A-SYNCHROOM geluid.

VRESELIJK om een soort van liplees-vertraging in je beeld te hebben. Lijkt wel een slecht nagesynchroniseerde Duitse western uit 70-er jaren.

Update van 18/02/2021:
Volgens you fone is een meting noodzakelijk. En daarvoor moet ik contact opnemen met support. DEZELFDE SUPPORT DIE ZES MAANDEN NIETS VAN ZICH LIET HOREN? Een meting is niet nodig. De verbinding is al jaren stabiel. Ik heb regelmatig een ping uitgevoerd en ADSL test op deze lijn uitgevoerd. Welke meting is noodzakelijk voor een A-synchroom beeld-geluid?

Harry
10-02-2021

Slecht TV-pakket

Een paar maand geleden overgestapt met de interactieve TV omdat het goedkoper was.

Maar de kwaliteit is slecht. Snel bewegende beelden op NPO 1 gaan schoksgewijs en alles lijkt in blokjes.

Langzame tv gids, onlogische opbouw van de gids en startpagina. Opgenomen programma's zitten ergens verstop onder het kopje account. Terugkijken kan pas na opname door Youfone. Snel vooruitspoelen is onmogelijk.

Youfone prutst zelf reclameblokken door het programma van CNN. CNN beelden zijn wazig. enz.

Erg veel spijt van de overstap met de interactieve TV.

Chiel
06-02-2021

Kosten bundel hoger dan beloofd .

Ik wilde bij Youphone gebruik maken van hun BlackFriday aanbieding. 10 GB/ 120 min/sms voor 8 euro p.mnd. Kon zelf geregeld worden via aanmaak account. Zo gedaan en alles netje aangemaakt en bevestig door Youphone. Juiste contract stond netjes in mijn account. Domper kwam bij eerste afrekening die 12 Euro was. Na contact met klantenservice bleek dat Youphone eenzijdig mijn contract hadden veranderd naar 12 Euro p/mnd. Kon niets voor mijn gedaan worden werd medegedeeld. Contract is 2 jaar en kon ook niet meer geannuleerd worden! Erg veel spijt dat ik in zee ben gegaan met Youphone. Onbetrouwbare provider!

Sil
02-02-2021

IPhone gebruikers betalen extra kosten

Ik kwam pas na het ingaan van mijn Simonly achter dat ik als iPhone gebruiker extra kosten betaal. Kosten die Youfone niet (duidelijk) vermeld. Als je gaat zoeken en je weet dat je daarop moet zoeken dan kun je de info vinden maar het staat niet vermeld waar je het mag verwachten. De kosten betaal je omdat zij geen contact hebben met Apple. Ondanks dat zij gebruik maken vh KPN netwerk. En wanneer wel/niet wordt ook vaag gehouden door ze. Elke keer dat de simkaart zich opnieuw aanmeldt op het netwerk, stuurt het toestel automatisch een sms-bericht naar het buitenland. Dat gebeurt dus elke keer dat je de simkaart opnieuw plaatst of-, het toestel uit- en aanzet enzovoort. Advies van Youfone gebruik geen FaceTime of iMessage.

Thierry
01-02-2021

Valt wel tegen.

Ik ben eind januari overgestapt van budget naar Youfone alles in een.

De beloofde internet snelheid wordt gehaald en de modem (WiFi) is beter dan mijn 3 jaar oude vorige modem. Daarmee houden de verbetering op.

Ik kan niet meer voorruit of terug spoelen. Bij tv kijken, ook niet als je tv even pauze gehad hebt.

Je kan alleen kiezen tussen opnieuw beginnen of terug naar live.

Netflix werkt niet. Dat kan toch niet waar zijn denk je.

Maar het staat dus ook op de site van youfone.

Daarnaast hapert de tv nog al eens en is de tv gids traag en scrolt niet prettig. Ik had er al met al wat meer van verwacht. Ik hoop dat er toch spoedig nog wat verbeteringen komen.

Jose
01-02-2021

Wat een domper

Afgelopen vrijdag abonnement geactiveerd: vrij sms en bellen en 2 GB. Op zaterdag blijkt dat er kosten zijn gemaakt voor 193MB en 2 x sms, die doorberekend zullen worden. Paniek: dus dataplafond ingesteld. De 193MB komt overeen met de hoeveelheid die je voor die 3 dagen zou kunnen gebruiken. (20000MB/31 dagen = 64,52 x 3 dagen).

Na een half uur in de wacht te hebben gestaan laat de dame bij klantenservice weten dat ze alleen iets kan zeggen over deze maand. Ze heeft geen gegevens van de maand januari. Ze kan wel dataplafond eraf halen maar pas per 1 maart. Uitleg: want de maand is begonnen. En chat stopt ook nadat de standaard gegevens zijn ingevuld. Het zoeken naar de juiste persoon schijnt niet te lukken. Wat een leed allemaal. Je hoopt altijd dat de slechte reviews niet waar zijn, maar helaas.

Jp
27-01-2021

HD tv geeft groen/geel beeld

Iedere 10 minuten geeft mijn HD-tv via Youfone een groen/geel beeld. Youfone kan dit niet oplossen vanwege slechte kwaliteit Youfone tv-kastje en weigert of kan dit niet oplossen. Goedkoop is duurkoop!

WAARSCHUWING kies NOOIT voor Youfone

Jeremy
26-01-2021

Alles aan Youfone is slecht!

Twee jaar geleden ook al eens Youfone gehad en toen nooit problemen en nu de eerste twee weken ook niet maar nu?!?! Heb een 100Mbps abonnement maar haal tussen de 20 en 30 Mbps i.p.v. de beloofde gemiddelde 77 Mbps. De tv hapert om de 20 seconden zodat tv kijken onmogelijk is. Mijn mobiele telefoon werkt via de wifi zeer traag zodat ik die maar uitzet, 4G is veel sneller.

De telefonische klantenservice is vrijwel onbereikbaar maar nadat ik die eindelijk te pakken had constateerde de medewerker dat het probleem niet bij mij lag maar aan de aansluiting buiten. Er werd dus een KPN monteur aangestuurd. Die kon niks buiten doen omdat de gemeente met graafwerkzaamheden bezig was. Er is toen een nieuwe afspraak gemaakt maar volgens die monteur moest hij wel bij mij binnen zijn want er zou binnenshuis een leiding gefreesd zijn? Dit kon ook niet doorgaan omdat ik ziek was

Nu wilde ik een nieuwe afspraak maken dus stuurde ik een mail. Maar nu moet ik volgens degene die de mail beantwoorde weer met de klantenservice gaan bellen omdat er geen notitie van mijn melding zou zijn. Dat zou dus weer minsten een uur in de wacht staan betekenen.

Ik heb nu al weken een slechte verbinding maar betaal intussen wel. Er moet snel een oplossing komen anders schakel ik de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten in om mijn contract te ontbinden en dan nooit meer Youfone.

J Jansen
25-01-2021

Slecht contact klantenservice

Ruim 2,5 uur in de wacht voor klantenservice dat gaat nij andere providers anders. ik heb al 1 mobiel abbonement aopgezegt de andere volgt. Tv en internet is matig met de tv box. deze geeft de melding geen internet beschikbaar of start helemaal niet op. ik krijg geen response op mail. dus. het enigste wat je dan kunt doen is per mail opzeggen.

Wahid
25-01-2021

Schandalig klantservice

De meest slechte provider in al jaren! Verschrikkelijk!

Voor een paar tientjes jaarlijks goedkoper te betalen, heb ik van internetprovider gewijzigd! Vooral dat ik las dit een dochterbedrijf is van KPN!

Ik vind gewoon schandalig voor allebei! Maakt niet hoelaat je belt, zelf precies om 9:00 uur hun openingstijd, spreekt een bandje dat "op dit moment wachttijd is langer dan wat je van ons gewend bent"!

Tot nu toe 4 keer, iedere keer rond 45 minuten geprobeerd en alleen éèn keer gelukt met klantservice te spreken!

Modem doet het niet en hoop werk moet gedaan worden! En niemand neemt dit serius!

Ik raad absoluut af voor nieuwe klanten.

Michiel
22-01-2021

Ontevreden over lange levertijd en tussentijdse wijzigingen

Abonnement afgesloten. Een maand later wordt pas de sim geactiveerd, maar in de tussentijd worden de prijzen naar beneden aangepast + aansluitkosten van 20 euro niet meer berekend.

Geniepig: je kunt geen beroep meer doen op je herroepingsrecht, want er is inmiddels een maand verstreken, kan pas gebruik maken van je abonnement na een maand, maar niet gebruik maken van de dan geldende abonnementskosten (die dus veel lager zijn).

Navraag bij klantenservice leert dat "ik pech heb". Nu verwacht ik niet al m'n geld terug, maar het zou fijn zijn als een klantenservice meedenkt over een mogelijke tegemoetkoming. Zit dat er niet in, toon dan op z'n minst compassie.

Mijn advies: zorg dat je je abonnement binnen twee weken na tekenen contract ingaat. Mochten abonnementsvormen worden bijgesteld, kan je nog beroep doen op herroepingsrecht.