Youfone reviews

2.4

Nijntje
25-09-2020

Niet mee in zee gaan

Nummer behoud lukte youfone niet

Maar 3 weken later krijg je een simkaart met een ander nummer en blijk je een abonnement te hebben bij youfone. Wat een honden streek

Sandra
25-09-2020

Goedkoop word duurkoop

Maanden goed gegaan. Tot ik opeens 2 keer een rekening van 90 euro kreeg. Wat niet te verklaren was. Ik zou opeens teveel data hebben verbruikt, terwijl ik normaal altijd makkelijk uit kwam. Dan ben je dus te laat en had je je dataplafon maar moeten aanzetten. Belachelijk dat je daar dan ook weer extra voor moet betalen, zou een stukje service moeten zijn. Je denkt goedkoop uit te zijn, maar uiteindelijk duurkoop. Meteen overgestapt. Dan maar een paar euro meer, maar beter dat dan opeens een dure rekening die je niet ziet aankomen!

24-09-2020

Waardeloze, onbereikbare provider

Begin Augustus een contract met Youfone afgesloten voor TV en internet. Vanaf dat moment veel problemen, eerst met de WiFi, daar met de TV. Bij aanzetten een foutboodschap "voeding apparaatfout controleren". Vervolgens vaak storingen in de uitzending: beeld stopt meer dan 4 seconden en geluid idem dito. Ook de zgn, Guide is niet aanwezig: "geen gegevens bekend".

En de klantenservice is per definitie onbereikbaar: het bericht "de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent" is standaard.

Op een mail wordt soms gereageerd, maar geen oplossing geboden. Nee, daarvoor moet je bellen en krijg je dus geen respons! En daarmee is de cirkel dus rond: je krijgt gewoon geen service.

Al met al zou ik liefst morgen mijn contract wegens niet geleverde service beëindigen!

24-09-2020

Brandhout

In november 2019 een tweejarig abonnement afgesloten bij Youfone voor internet en tv. Aanvankelijk heel tevreden, maar na enkel maanden werden het tv-kastje en de app vervangen. Het is er, helaas, niet beter op geworden.

- de app kaan maar niet besluiten iets te laten zien op het gebied van uitzending of programma; accountgegevens lukt dan nog net wel

- de tv geeft na verloop van tijd haperingen; een reset van de mediabox, of hoe dat ding ook moge heten, lost het probleem dan voor een poosje weer op

- terugkijken van een programma kan pas, nadat het meer dan een uur gelden is beëindigd

- opname plannen kan uitsluitend per aflevering, dus een heel seizoen vooruit plannen is niet mogelijk

Zoals gezegd: abonnement voor twee jaar afgesloten. Echter. lucky me :)). na een jaar wil ik mijn contract beëindigen, omdat mijn vriendin en ik gaan samenwonen. Omdat zij een veel beter abonnement heeft, moet Youfone er maar aan geloven. Maar. wat dacht je wat. ik ‘mag’ als bonus het contract volledig uitbetalen, in één keer, met nog eens €25,00 aan administratiekosten.

Citaat uit de mail (21-09-2020) van Youfone:

“Uit controle is gebleken dat je een lopend contract hebt tot 11-11-2021. Je hebt namelijk een contract afgesloten voor 2 jaar. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om kosteloos op te zeggen. Indien je het abonnement toch wenst te stoppen kan dit door middel van een afkoopfactuur. Hierbij betaal je alle resterende maanden van de overeenkomst, plus €25 administratiekosten in één keer.”

Kijk, dat ik niet kosteloos kan opzeggen, snap ik ook wel, maar dit vind ik wel een beetje van de gekke.

Tot slot ook nog iets positiefs: over de internet-aansluiting en de wifi-kwaliteit heb ik geen klachten.

23-09-2020

Onbeschofte klantenservice, geen inhoudelijke reactie

Net als vele klachten hier ging mijn dochter buiten haar databundel. 650mB, voor EUR 65, op een bundel van 2 + 2 GB voor EUR 8 per maand. Buiten het feit dat dit een idioot hoog bedrag is om in rekening te brengen zijn er meer problemen:

- alleen SMS ontvangen bij bereik 80% databundel

- datalimiet kan pas per de volgende maand worden ingesteld.

- zeer trage, maar o zo onbeschofte klantenservice

Youfone wil je dus eerste helemaal gek chargen voor overgebruik maar gaat wel wijzen naar de mogelijkheid een limiet in te stellen. Ondertussen hebben ze zelf de gedragscode niet ondertekend waardoor ze zichzelf niet verplichten bij 80% en 100% verbruik van de bundel de klant te informeren.

Nadat de klantenservice op een onbeschofte manier alles van de hand wees en adviseerde een officiele klacht (op papier, jawel mijn eerste echte brief in 4 jaar) in te dienen, is deze ook amper in behandeling genomen. Uiteraard stond alles in de voorwaarden en had de medewerker van de klantenservice het waarschijnlijk niet zo bedoeld.

Alsnog, met iemand praten kan daar niet, een inhoudelijke reactie krijgen is al helemaal uit den boze. Blijft staan dat de klacht niet is opgelost en de rekening te bizar voor woorden is. Geen zin in incassotraject en eventuele gang naar de rechter, maar eigenlijk zou dat eens moeten gebeuren.

Het kan toch niet waar zijn dat een organisatie als Youfone te laf is om fatsoenlijke klantenbehandeling vast te leggen in een prima gedragscode en toch overal mee weg komt? Het internet staat vol met klagende mensen en vrijwel allemaal over hetzelfde: slechte support, hoge kosten, onduidelijke interface.

Ik heb Youfone een uitermate reeele aanbieding gedaan, waar uiteraard ook niet op wordt gereageerd. Wat mij betreft gaat iedereen vandaag nog weg bij deze verschrikkelijke klantonvriendelijke organisatie. Ik zou dat graag eens aan iemand telefonisch uitleggen, maar helaas: "de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent, tuut tuut tuut." Het lijkt de belastingdienst wel.

Luc
23-09-2020

Nemen opzegging niet in behandeling

Maanden terug ticket 130914 aangemaakt om de opzegging van het mobiele abbo door te geven. Dat is de Youfone procedure. Zouden binnen 3 werkdagen reageren (auto boodschap). Nu maanden later en nogmaals diverse tickets nog steeds geen reactie. Wel diverse aanmaningen, want ik betaal niet meer. De helpdesk is totaal onbereikbaar, wel 5x getracht iemand aan de lijn te krijgen. Hopeloos.

Amber
22-09-2020

Afsluiting

Slechte bereik met telefoon abbo, overgestapt naar een andere provider, heeft youfone me 2 dagen eerder afgesloten dan was afgesproken. Nu dus 2 dagen onbereikbaar. En alleen via de wifi bereik. Youfone geeft niet thuis dus mooi klaar mee.

John W.
22-09-2020

Waardeloos, klantenservice NIET TE BEREIKEN!

Foei foei foei, wat een waardeloos bedrijf. Ik probeer de klantenservice al 3 dagen te bereiken, tevergeefs. Wachttijd langer dan u van ons gewend bent, ja dat snap ik, ik denk dat ik kan wachten totdat ik een ons weeg voordat ik de klantenservice aan de lijn krijg. Och och och, als dit nu al zo gaat. Ben ik blij dat ik slechts voor een maand een contract heb afgesloten en mijn nieuw ontvangen nummer nog niet heb doorgegeven aan al mijn contacten. Nu maar hopen dat ik mijn abonnement zonder problemen kan annuleren, oftewel ik heb wettelijke bedenktijd, dus hier ga ik niet mee verder. SLECHT!

Roeland
21-09-2020

Buiten je bundel wordt je getild

Een abonnement voor mijn zoon afgesloten. Keurig laag bedrag voor 5 GB. Mijn zoon ging echter afgelopen maand buiten zijn bundel en kreeg ook geen waarschuwing. Nu moeten we echter 44 euro bijbetalen voor 440 mb. Met de klantenservice gebeld en daar wordt doodleuk gemeld dat we de kleine lettertjes maar hadden moeten lezen. Dit zijn praktijken die Kroes in het buitenland heeft stopgezet, maar in eigen land mag dit dus gewoon nog?

Red

Waardeloos bedrijf

Vorige maand hier een abonnement afgesloten. Ik zat van tevoren bij KPN en zij gebruiken het KPN netwerk dus de overstap was soepel maar behalve de prijs is dit ook het enige positieve wat ik over dit bedrijf kan zeggen. Ze ondersteunen geen conferentie bellen en halverwege de maand krijg ik een mail dat als ik niet minder ga bellen ik een "blokkade" kan krijgen. Daar zit je dan met je onbeperkt abonnement. Op de dag dat mijn contract af loopt ben ik weg en kom ik nooit meer terug.

Lyn
19-09-2020

Werken er wel mensen bij de klantenservice?

Al 3 dagen geen werkende Wi-Fi. Uren in de wacht gehangen hij de klantenservice, die wachttijd is " langer dan nu van ons gewend bent". Zoals ik het automatische bandje al 100 keer heb horen zeggen. Mail gestuurd nog steeds geen antwoord. En ik het weekend is er geen klantenservice.

Startpakket te laat

Nou waar te beginnen. Een installatie pakket te laat meerdere malen en dagen contact over gehad maar werd niet serieus genomen. Toen toch eindelijk het pakket aangekomen en aan gesloten en vervolgens al vanaf dag één nog niet een keer normaal uur tv kunnen kijken zonder storingen enz. Ook hier over klanten service contact gehad nou konden weer is niet helpen toen mail gestuurt naar de support nou nu al bijna anderhalfe week verder nog geen antwoord nee zeggen zelfs bij de helpdesk chat is in behandeling en volgende dag in eens weer niet. Zeer slechte rotzooi ook nog is de oude bende van kpn zo als dus de modem die bekend staat om zijn vele problemen wordt je bij youfone gewoon Toegestuurd dus alles bij elkaar verdient dit bedrijf nog geen 1. Oia trouwens ik ga weer overstappen op een die wel normaal met ze klanten omgaan want dit is waardeloos. Ook hoeft youfone geen aanbiedingen meer te doen want heb genoeg geduld gehad nu 3 weken klant en nog geen week iets normaal. Maar wees niet bang want de rekening is op tijd ruim op tijd die wel en dan kijk je er naar en je raadt het al klopt niet want nee nu heb ik eens twee keer internet enz wegens foutje van het installatie pakket die ik zelfs ook nog tweede keer heb ontvangen echt klasse allemaal. Dus wil je totaal niet serieus behandeld worden en schijt internet en tv ga naar youfone.

Remon
18-09-2020

Waardeloze klantenservic

Voor mijn dochter sim ony besteld. Zag dat data en bel plafond standaard aan stond, wat geld kost? Ik kon dit niet uitzetten in de app. Dag later ineens wel?. Ik probeer hun meermaals te bellen op verschillende dagen en uren (soms 30 min) om dit te verklaren maar helaas. Maar mail gestuurd en krijg na 2 dagen bericht terug dat dit standaard uit staat, terwijl hun kunnen zien dat ik het in de app uit heb gezet, want daar krijg je via mail bericht van? Als ze dit bij iedereen doen en je hier niet van af weet is het kassa voor hun. De klantenservice lijn kraakt als een zieke en krijg daar niemand te pakken. Het is bij hun zo, eerst wordt je lekker gemaakt en daarna met klachten ben je lucht. Ik was van plan ook over te gaan maar dit gaat niet gebeuren. Ze hebben inmiddels ook tv & internet, nou dat zal wat zijn. Kpn is net zo schuldig om zo 'n klo. Bedrijf op hun netwerk te laten komen. Hoop dat ze als bedrijf gaan vallen. Dus mensen, ga hier niks afsluiten

Timo

Levensles: eerst reviews checken

Uiterst slecht bereikbare klantenservice

Geen sms bij 100% verbruik data, dus hoge kosten.

Goedkoop=duurkoop

Niet doen!

16-09-2020

Niet bereikbaar, jammer jôh!

Betreft SIM only abonnement Youfone, regio Noord Holland Noord

Sinds 15 sept '20, ligt mijn mobiel netwerk eruit, ben ik telefonisch niet bereikbaar, kan ik niemand telefonisch (4G) bereiken vanaf mijn woonadres.

Ik ben direct gaan mailen, aangezien bellen niet mogelijk is met Youfone. Een dag later heeft er nog niemand van Youfone gereageerd op mijn mails.

Op 16 sept '20 ben ik gaan bellen met een andere telefoon (T-Mobile als provider), chatten met Youfone. Chatten met Youfone is totaal kansloos, daar reageert niemand van Youfone op. De telefonische helpdesk duurde ongeveer een half uur in de wacht staan, voordat medewerker Gabriel opnam.

Gabriel wist mij te vertellen dat vanwege onderhoud, KPN de stekker uit mijn verbinding had getrokken. Waarop ik antwoordde of Youfone misschien ook hun klanten op de hoogte had kunnen brengen, van dit soort ingrijpende werkzaamheden.

Antwoord van Gabriel: Niet dus, bij Youfone doen ze daar niet aan.

Vervolgens wist Gabriel mij te vertellen, dat ik tot en met 18 sept '20 niet bereikbaar ben, ik niemand telefonisch (4G) kan bereiken vanaf mijn huisadres. Alsof het de gewoonste zaak is, om ergens even de stekker eruit te trekken. Een klant met vraagtekens achter te laten.

Je zou in Corona tijd maar iemand willen bereiken, dan ben je in mijn geval bij Youfone totaal kansloos!

Toen deed ik bij Gabriel een beroep op mindering in maandelijkse rekening, aangezien ik niet bereikbaar ben. Gabriel zou hier een aantekent van maken, dit verifiëren in een mail gericht aan mij. De mail van Gabriel heb ik ontvangen, edoch zonder de opmerking mindering in rekening in de mail.

Aangezien ik sind 29 Aug '20 klant ben, wilde ik mijn contact opzeggen, edoch, dat is alleen mogelijk wanneer ik mijn volle abonnement termijn voldoe. Moet u nagaan, ik ben net de twee weken opzegtermijn gepasseerd, en Youfone (KPN) trekt zonder pardon de stekker eruit. Geeft mij als klant het nakijken, steekt terloops een dikke vinger op naar mij.

Ik heb spijt dat ik ben weggegaan bij T-Mobile, want daar kom je dit soort knulligheden niet tegen. Is de helpdesk goed bemand, iets waar Youfone nog iets van kan leren.

Ik raad anderen aan Youfone te mijden. Ja, misschien ben je elders iets duurder uit, maar je hebt wél verbinding en een hulpvaardige helpdesk!

J.

16-09-2020

TV kastje werkt niet en youfone communiceert niet.

Het TV kastje werkt slecht, steeds zwart beeld en dan weer haperend geluid. Bijzonder irritant. Na uren(ja, echt) aan de lijn met Youfone(vooral wachten) willen ze een nieuw kastje sturen. Na 1 dag goed blijkt het weer dezelfde drama. Ook de telefoon app doet het niet.

Maar veruit het ergste is dat ze niet reageren als het hun niet uitkomt. Op een klacht op internet reageren ze direct met een standaard antwoord en willen ze dit afwimpelen als spam. Maar als je een vraag op mail, in contact form stelt komt er geen reactie. Tenzij je de tv ontvanger niet teruggestuurd hebt of de betaling niet meer automatisch verloopt. wat een drama club.

Aswani

Televise abonnement is waardeloos

Afstandbediening werkt niet, en geen volledige functionaliteit gedurende de ca. 7 dagen dat het het wel werkte in een periode van ca. 2 maanden dat ik het abonnement heb. Ben nu genoodzaakt om met een aparte laptop en extra gekochte toetsenbord via internet tv te kijken. Bellen met helpdesk heeft geen zin en hoe je ervan afkomt zonder gedoe (lees hoge kosten voor slechte diensten) is niet op de youfone website te vinden.

Ik wil er zo snel mogelijk vanaf. had ik maar eerder de reviews van andere slachtoffers gezien!

Dave
15-09-2020

Zeer slecht klantenservice

Minimale wachttijd 30 minuten, vervolgens geen oplossing kunnen bieden.

HENK
14-09-2020

Zeer slechte kwaliteit

Ik raad het iedereen af om TV/Internet bij Youfone af te nemen. De kwaliteit is erbarmelijk slecht, haperend beeld, opnemen is matig en de app van youfone is niet te gebruiken,

Jammer want ik had echt verwacht dat TV / Internet via glas een hoogwaardige kwaliteit zou zijn.

Iefke
12-09-2020

Slechtste service ooit

Paar maanden geleden verhuisd. Omdat mijn telefoonabonnement afliep besloot ik op zoek te gaan naar een scherpere prijs. Die vond ik bij Youfone. Zij zitten op het netwerk van KPN, dus zou geen problemen moeten geven. Omdat ik graag alles bij dezelfde provider heb, besloten om ook tv en internet af te nemen bij youfone. Niet perse een scherpere prijs dan mijn vorige provider, maar toch maar gedaan. Slechtste keuze ooit.

De monteur kwam om het te installeren, maar wat bleek, youfone had het verkeerde NT kastje gestuurd. Monteur zei nog; ik heb wel een reserve in mijn bus liggen, maar die mag ik niet voor je pakken. Oke. thanks. Waarom vertel je me dit. Beste man beloofde me dat binnen 2 tot 3 dagen er wel een nieuwe kastje zou zijn.

Week later had ik nog niets binnen. Ik bel met Youfone (duurde, zonder overdrijven, 3 uur voor ik iemand te spreken kreeg). De klantenservice meneer van de technische dienst zei: ja we hebben dat kastje gestuurd, maar ik stuur er nog een. Ik vond het vreemd, want als hij verstuurd is hoef je geen tweede te verzenden. Op het eind biechtte hij dan toch op: ‘ we hebben er geen opgestuurd. Ik moet weer 2 tot 3 dagen wachten. Ondertussen een nieuwe afspraak gemaakt met een monteur. Kastje was nog niet gearriveerd, monteur wel. Dit keer écht een hele vriendelijke man. Hoewel provosorisch, heeft hij middels een tussenoplossing toch Wifi voor me kunnen installeren. Top! Oke de tv ontvanger kregen we aan de praat. Maar die heeft alleen nog maar ellende gegeven en momenteel doet hij het zelfs niet.

Ik weer bellen met Youfone. 2 uur duurde het dit keer voor ik iemand aan de lijn kreeg. De dame kon me niet veel wijzer maken. Het kastje werd na een paar dagen geinstalleerd en de monteur had me gevraagd even een seintje te geven als hij binnen was, dan zou hij de provosorische situatie omzetten naar het nieuwe kastje. Monteur voor de derde keer over de vloer, wat denk je: weer een verkeerd kastje.

Ik weer bellen met Youfone, wachtijd: 57 minuten. Ze verbraken de verbinding, tweede keer wachten 45 minuten.

Wederom een vriendelijke dame aan de lijn, die ging zorgen dat ik het juiste kastje binnen kreeg. Nu heb ik inmiddels(6 weken verder) een kastje. Maar Youfone stuurt me géén uitnodiging om wederom een monteur te kunnen inboeken.

Gedurende de eerste weken dat ik géén internet/wifi had, heb ik redelijk wat bovendatabundel kosten gemaakt op mijn mobiele telefoon. Een dataplafond dat niet werkte, maar wel was aangezet, maakte dat ik 80 euro extra zou moeten betalen.

Gebeld en gemaild met youfone om te vragen of ze na alle gemaakte fouten mijn extra data kosten konden kwijtschelden. Pas als het probleem met wifi was opgelost zou dit kunnen en dan moest ik weer bellen. Ook konden ze me tijdelijk geen extra mobiele data geven, dat kon simpelweg niet in de systemen(dat verzoek had ik hen gedaan toen wifi nog steeds niet functioneerde).

Ondertussen 4 emails gestuurd waarop géén of slecht antwoord(automatisch gegenereerde antwoorden die niet pasten bij mijn vraag). Dit slechte antwoord kreeg ik ook niet binnen 3 werkdagen (wat ze wel beloven overigens).

Enfin, nu dus 6 a 7 weken verder. Geen aangesloten kastje, een provosorische internetverbinding, tv ontvanger die niet werkt en als hij het doet hapert hij, hoge buiten databundel kosten, geen antwoorden op mijn vragen gekregen, geen compensatie, geen excuses. Wat een vreselijke service levert Youfone.

Sluit aub geen contract af bij hen.