Youfone reviews

2.4

Ciro

Quality/price top

The quality-price ratio is super good.

Gulnara
27-05-2020

Ik ben helemaal tevreden over Youfone!

Ik heb niet zo lang, maar toch ben ik blij en tevreden met Youfone.

Isa

Prima bereik!

Abonnement snel geregeld, prima bereik!

Khalid

Prima

Prima verbinding. Geen problemen gehad tot nu toe.

Greta
26-05-2020

Onmogelijk om extra data bij te kopen

Ik ben al sinds 2017 klant, maar ik ga deze week opzeggen. Het is te gek voor woorden dat het letterlijk onmogelijk is om extra data bij te kopen.

Youfone stuurt ook geen waarschuwingen als je bundel bijna verbruikt is, in tegenstelling tot meeste andere providers.

Cor
24-05-2020

Uitstekende ervaring

Mijn vrouw en ik hebben allebei al 2 jaar een abonnement van you fone, nog nooit een probleem gehad, overal verbinding.

23-05-2020

Incapabele organisatie

Op 6 april heb ik een sim-only bestelling gedaan MET nummerbehoud. Het huidige nummer viel binnen de 4 maanden periode waardoor het voor de nummeraanvraag geen probleem zou moeten zijn. Deze aanvraag is gedaan en ik heb hier naderhand geen respons op gekregen. Mijn huidige abonnement verloopt op 6 augustus 2020 bij Hollandsnieuwe.

Op 21 april ontving ik een brief met de simkaart met een nieuw nummer (?) die per 20 mei 2020 actief zou zijn. Hier had ik natuurlijk niet om gevraagd. Dit terwijl mijn huidige abonnement pas op 6 augustus afloopt en ik dit ook in het aanvraagscherm heb aangegeven. Hier heb ik dus helemaal niks aan dat deze al vanaf 20 mei actief is.

Daarnaast ben ik in de periode tussen 6-21 april niet geïnformeerd dat nummerbehoud blijkbaar niet gelukt is (hier zou ik volgens de medewerker een mail over hebben ontvangen, maar deze heb ik niet ontvangen. Ook niet in de spam inbox). Pas na contact met de klantenservice kreeg ik te horen ‘dat de aanvraag niet gelukt is’ zonder verdere reden. Doorverbinden met de afdeling nummerbehoud bleek niet mogelijk waardoor ik in het ongewisse bleef wat de exacte reden van de afwijzing is.

De medewerkster gaf aan ‘dat ik nu aan dit contract vast zit en er een e-mail over de mislukte aanvraag nummerbehoud verstuurd is’. Ik kan u verzekeren dat ik deze mail nooit heb ontvangen, anders had ik hier zeker op gereageerd. De medewerkster gaf ook aan dat de mail ‘dan in de spam inbox is belandt’. Ook dit bleek niet het geval. De mail is door mij nooit ontvangen!

Naderhand nogmaals contact gezocht met de afdeling nummerbehoud en deze gaf toe dat de betreffende e-mail nooit door mij ontvangen is! Oftewel zij heeft nu het verzoek gedaan tot annulering van dit abonnement.

Wat een soap! Ongelofelijk wat slecht!

Helaas heb ik recent ook voor een ander nummer bij Youfone een Sim-only aangevraagd (voor dit hele incident). Vanwege gebrek aan vertrouwen ga ik er alleen aan doen, desnoods met rechtsbijstand erbij, om dit contract te ontbinden.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, beste mensen!

P.s. hierover is tevens een officiële klacht ingediend.

Stephan
23-05-2020

Ik dacht een goedkoop abonnement.

Ik dacht een goedkoop abonnement (€12pm) af te sluiten maar mijn eerste rekening was onververwacht hoog (€48) doordat de eerste maand blijkbaar minder MB’s en belminuten had.

Daar was ik dan wel voor gewaarschuwd. Maar op zon manier dat de kans groot is dat veel mensen zoals ik het over het hoofd zien. Namelijk een mailtje EEN tijdje NA de bestelling dat in mijn ongewenste box terecht komt en nooit gelezen wordt. Mooi verdienmodel. Ik had met elke andere provider goedkoper uitgekomen.

Verzoek tot coulance werd ook niet geaccepteerd. Erg jammer. Zeer slechte eerste indruk. En ik adviseer niemand meer hier aan deel te nemen. Ik haat het als bedrijven op zo’n onethische manier winst boeken.

Dit ook nog in de coronatijd wat mij erg slecht uit komt.

Mike
13-05-2020

Valse abonnementskosten

Zoals iedereen hier boven opgelicht door veelste hoge rekeningen! Zo snel mogelijk een andere provider

Amar
12-05-2020

Beloftes maken die ze niet nakomen en alleen maar leugens

Op 17 april hebben mijn vriendin en ik een internet abonnement afgesloten dachten lekker goedkoop, het probleem is er is geen ISRA punt. Na vele monteurs over de vloer te hebben gehad was de enige oplossing overstappen naar een andere provider. De medewerkers hebben ons belooft het zal niks kosten om een isra punt aan te leggen maar ho maar de ondergrondse monteur zei dat het over de 1000 euro zou gaan kosten. Omdat wij door vele monteurs en afspraken over de bedenktijd zijn kunnen wij nu niet opzeggen volgens hun. Of wij moeten een isra punt aanleggen of we moeten het contract omkopen. De ene keer is het dit en de andere keer is het dat, ze tonen totaal geen begrip ze willen dat we betalen voor een dienst die ze hebben geleverd waar we geen een gebruik van kunnen maken. Ik raad het iedereen af om bij Youfone iets te gaan afsluiten hoe mooi de prijs ook is.

Fred
10-05-2020

IFone

Kort na verhuiskosten betaald te hebben heeft YouFone zonder opdracht de internetsnelheid verhoogd op het nieuwe adres zo ben ik een paar geleden achtergekomen. Random factuurbedragen worden geincasseerd en vragen daarover hoe dit in relatie staat tot contractafspraken beantwoord de klantenservice niet. Toezeggingen over een beantwoordingstermijn door YouFone worden structureel niet nagekomen. Wel schakelt YouFone (of beter iFone) incassobureaus in en sluit je televisiesignaal af. Een oplossing in overleg behoort tot niet tot de mogelijkheden omdat de klanten-service meteen de conclusie trekt dat je niet kapitaalkrachtig genoeg bent ;-) Daarom sluit ik mij aan bij de vorige review en constateer ik dat YouFone lerend vermogen ontbeerd. Maak niet uit als je al jaren vaste klant bent.

Mijn conclusie: YouFone stunt met lage tarieven en later in je contractperiode ben je hetzelfde kwijt als een premium-aanbieder. Raad YouFone af.

Jaap
01-05-2020

Klantenterreur

Als je klant bent bij Youfone mag je hopen dat er niet iets mis gaat, of dat je het misschien niet eens bent met kosten die in rekening gebracht worden. Mijn advies: betalen en wegwezen!

Als je met ze belt krijg je een getrainde autistische primaat aan de lijn, dus verwacht vooral geen service. Het enige waar ze goed in zijn is extra kosten in rekening brengen en als je daar dan vragen over hebt, krijg je geen antwoord, maar wel dreigementen met incassokosten als je niet gauw betaalt.

Laat je niet verleiden door vrolijke commercials die vertellen wat een fijn bedrijf dit is, stap niet over! Blijf er ver vandaan of ga er z.s.m. weg! Want het is een parasiterende club die helemaal niet geïnteresseerd is in haar klanten, maar alleen in hun geld!

29-04-2020

In nog geen 15 dagen over je bundel!

Sinds 10 april klant van Youfone, abonnement 200 belminuten en 3g data. En ik ben na 13 telefoongesprekjes van hooguit 5 min nu al over mijn belbundel heen. Momenteel staat de teller op 22 euro over mijn bundel.

Contact gehad met Youfone. Krijg ik als antwoord ja sorry u bent over uw bundel heen gegaan, johh je meent het waarom bel ik jullie voor dan!

Terwijl ik alleen maar naar m'n voicemail heb geluisterd en enkel 3 korte gesprekken van hooguit 5 minuten gehad heb, gezien mijn bel geschiedenis uit mijn telefoon. Ik heb mijn gebelde minuten opgeteld en kom ik op amper 60 min. Dan komt erbij dat ik ipv 200 minuten maar 140 minuten heb. Dan krijg ik als antwoord uw abonnement is later ingegaan dan de gestelde factuurdatum! Ik heb toch een abonnement van 200 minuten? Krijg ik als antwoord, kan ik u nog verder helpen.

Rick
27-04-2020

Werkt niet goed en klantenservice doet beloftes die ze niet nakomen

Ik kan eindelijk overstappen naar een betrouwbare provider. Een jaar lang storingen, veel problemen en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik ongeveer 80 contactpogingen heb gehad met hun klanten "service". Beloven je altijd dat ze terug bellen, doen dit nooit. Ook nu gaat er vast een youfone medewerker hier doen alsof ze contact willen om dit vervolgens na te laten. De medewerkers zijn opzich wel beschaafd, maar 1 klantenservice medewerker heeft zelfs gezegd dat ze ontslag heeft genomen omdat ze geacht werd om tegen klanten te liegen. Dit klinkt overdreven, maar ik denk dat nagenoeg iedereen die ooit met deze klantenservice te maken heeft gehad dit direct geloofd.

Update van 29/04/2020:
Nou ze hebben een bericht gestuurd dat ze het vervelend voor me vinden. En daarna weer totale stilte; geen oplossingen, compensatie of respect.

Thomas J
27-04-2020

Geld over de rug van onwetende mensen

Ik heb een sim-only van 10 euro per maand, voor 6 gb en word 109 euro gefactureerd voor "kosten buiten de bundel" dat betekend dat de extra gemaakte kosten (89 euro) gelijkstaan aan een stijging van 900% (of 9 maanden aan telefoongebruik) op de maandfactuur. De mb's zijn dus in eens van goud gemaakt. als ik op de specificatie kijk zie ik dat er mb's worden afgeschreven op bizarre tijden (02.00 of 05.00 in de nacht) ik slaap dan nog gewoon. Dit betekend dus dat het niet klopt. Ik heb zelf een app die mijn mb-gebruik bijhoud, die app meet zelfs minder dan 6 gb. Youfone bied een coulance van 5 euro aan. Dat zie ik als een dikke middelvinger in mn gezicht. Ik moet nog steeds vroeg opstaan voor mijn werk, wat ondanks de situatie nog steeds doorgaat. Ik vind het een schandalige manier van geld verdienen over de rug van onwetende mensen. Dit gebeurt trouwens al sinds 2012 bij andere mensen (zie internet) ik snap niet hoe dit anno 2020 nog mogelijk is. En vind het zeer spijtig dat er geen volwassen oplossingen komen vanuit Youfone naar al haar gebruikers.

Feral
25-04-2020

Buiten bundel facturering onjuist en bijna geen bereik.

Op 15 april 2020 hebben we een sim only abbonnement bestelt voor mijn zoon met 10 GB en 200 belminuten.

16 april simkaart binnengekregen en 18 april simkaart in gebruik genomen met rond de 4500 MB. App gedownload voor eigen controle dataverbruik. Op 24 april nog 1500 MB op de app wat ook al vreemd is, maar nu op 25 april krijgt hij een SMS je dat er al 724 MB buiten bundel is gebruikt met een factuur van € 72,- erbij! Onzin want hij maakt gebruik van thuis WiFi omdat hij met corona gewoon thuis zit. Omdat hij met zijn bestelling nog binnen de 14 dagen herroepingsrecht zit, vandaag gelijk een mail gestuurd en de bestelling geannuleerd. Ook is er buitenshuis bijna geen bereik. De klantenservice is telefonisch niet bereikbaar in het weekend en met het chat zijn ze lekker kortaf. Ik ben benieuwd naar de afhandeling hiervan, nu ik al deze negatieve ervaringen lees. Eén ding is zeker, nooit meer Youfone! Oplichters zijn het! Die € 72,- krijgen ze ook niet. Desnoods neem ik een advocaat.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt in al die jaren dat ik zelf een BEN abbonnement heb. Alles netjes en keurig in de BEN app te volgen, zonder rare buiten bundel fabeltjes!

25-04-2020

Leugens leugens leugens

Ik heb ruim voor de contract periode verstreken was aangegeven dat ik van ze af wilde. Met nummer behoud.

Dat kon niet ik moest wchten totdat mijn contract afgelopen was. Je raadt het al contract liep niet af per einde contract en ik moest opzegen nog een maand wachten en als klap op de vuurpeil werd mijn nummer niet overgezet daar moet ik nogmaals 25 eurp extra voor betalen. Wat is de beste manier om een eindete maken aan dergelije praktijken?

Jerry
24-04-2020

Meest slechte en meest onbeschofte provider ooit!

Ik heb mei 2019 abonnement afgesloten voor internet en tv.

Internet in principe geen klachten over, tv en bijbehorende extra pakketten een compleet drama!

Niets werkt fatsoenlijk, constant stilstaand beeld, zelfde beelden blijven herhalen, geluid niet synchroon met beeld, opnemen staat er maar half op,programma terugkijken stopt halverwege en moet weer van voor af aan beginnen enz.

Na talloze gesprekken,waarbij je eerst minimaal 35 minuten gemiddeld in de wacht staat krijg je veelal een klantenservice medewerker die en onkundig is en vaak ongeduldig en onbeschofte antwoorden geeft!

Heb al vanaf maand 3 tot heden keer op keer gebeld, tal van resets gedaan en software updates, niets helpt maar toch moet je keer op keer voor hun opnieuw proberen, uiteraard zonder resultaat.

Na vele gesprekken en mails wordt er dan eindelijk geconstateerd dat hun het niet kunnen verhelpen, en dan wordt je een voorstel gedaan ter compensatie met terugwerkende kracht wat betreft abonnementsgeld van de tv, en de resterende maanden zou ik dan 50% in mindering krijgen van de tv kosten.en dan letterlijk alleen de basiskosten, maar de 3 tv kastjes en de extra pakketten waar ik ook niet naar kan kijken normaal behoren er niet bij en wordt niet gecompenseerd!

Dan wordt er in maart gecompenseerd ipv 68,00 mocht ik 6,36 euro betalen, erg schamel voor 9 maanden ellende al, en vervolgens de rekening van april weer gewoon de volle mep ondanks schriftelijke toezegging van 50% van de resterende abonnementsmaanden.

Na weer contact wordt gezegd dat er met terugwerkende kracht gecompenseerd is in maart en de maanden die nog komen en ik maar 50% hoefde te betalen zijn er volgens hun meteen bijgedaan!

Dus voor 12 maanden ellende en niet normaal tv kunnen kijken.geen enkele dag, wordt er totaal gecompenseerd 61,64 euro!

Ongelooflijk en dan krijg je een mail van ene chris die dan als je hierop reageert je bestempeld als dat je een onrechte blijft doorzeuren als klant!

Ongelooflijk.hun klantendienst is nog slechter dan hun aangeboden diensten.

Potentiële klanten: denk heel goed na voor je deze provider neemt.alleen maar ellende en onbegrip!

Zal mij gaan benieuwen wat de consumentenbond en radar hiervan gaan vinden.

Groetjes jerry.

Raul
23-04-2020

Bekend verhaal zo te lezen!

Ook ik een sim only abonnement genomen en eerste rekening zogenaamd 1 gb over mijn bundel waardoor ik een extra 109 euro mag betalen. De specificatie die je toegestuurd wordt is totaal onduidelijk en ns telefonisch contact tot de conclusie gekomen dat je opgelicht wordt, dus goedkoop is duurkoop zal ik maar zeggen. Doe het niet! zoek een andere sim only deal!

YB
22-04-2020

Abonnement

Ik pas pas een paar weken deze abonnement. Toen mijn mb’s op waren deed mijn internet het opeens niet meer. Toen had ik gezien dat ik dus over mijn bundel was gegaan. En een bedrag van 79 euro moet betalen. Ik had contact op genomen met de klanten service. En ik vond ze echt niet behulpzaam. Wat een slechte service. Gelukkig heb ik maandelijks op zeg baar. Dus ik heb gelijk mijn abonnement opgezegd! Neem alsjeblieft je abonnement niet hier.