Youfone reviews

2.4

10-04-2019

Tevreden gebruiker

Ik ben erg blij met mijn huidige abonnement, internet werkt perfect!

Verlengd met 1 jaar.

Casper
03-04-2019

BESPAAR JEZELF EEN HOOP GELD, GA BIJ DEZE PROVIDER GEEN ABONNEMENT AAN!

De eerlijkheid van youfone is ver te zoeken. Ik ben een abonnement aangegaan omdat ik maar 8,50 per maand ging betalen. In theorie is dit waar. Echter, in de praktijk youfone licht zijn klanten op door het extreem makkelijk te maken om over de databundel heen te gaan. Vervolgens vragen ze torenhoge kosten per mb buiten de databundel. Als enige populaire provider stuurt youfone geen bericht als je op 80%/100% van je databundel zit. Je merkt pas dat je teveel hebt verbruikt als je een belachelijk hoge rekening binnenkrijgt. Ik ging vorige maand 600 mb over mijn bundel en moest hiervoor 60 euro betalen.

Daarnaast, als enige provider in nederland rond youfone af per 100kb, terwijl andere providers dit per 1kb doen. Stuur je in een sessie maar 1 whatsapp-berichtje? hoppa, 100kb erbij. Hierdoor ga je nog eens extra snel door je bundel heen.

Bron: zoek op google 'afronden van dataverbruik bij sim only'

Ik betaalde hiervoor bij simyo voor een zelfde abonnement 12 euro. Deze stuurde echter wel een bericht bij hoog dataverbruik. Ik ben bij youfone (ondanks lage abonnementskosten) nu al veel meer kwijt dan dat ik bij simyo was.

P.s. Er is een youfone app waar je kunt zien hoeveel data je al hebt verbruikt. Maar laten we eerlijk zijn, wie gaat dit dagelijks checken?

Update van 04/04/2019:
Extra: YouFone heeft niet de ''Gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik (TMD)'' ondertekend. Hierdoor is YouFone niet verplicht om haar klanten een waarschuwingsbericht te sturen wanneer de 80% en 100% van de databundel is bereikt.

Joost
03-04-2019

1 ster is al teveel voor deze trieste zooi

Walgelijke klantenservice die nooit een oplossing aanbied. Daarnaast allemaal extra kosten in rekening brengen die nooit zijn gemaakt.

Sander
01-04-2019

Gratis Klantenservice

Op de website staat gratis Klantenservice. Dit is de grootste onzin, want de Klantenservice van telecombedrijven kun je altijd gratis bellen. Bovendien is Youfone gesloten 's avonds en op zaterdag en zondag. Dus gratis Klantenservice maar we zijn er even niet. En door de weeks zijn ze lastig bereikbaar met lange wachttijden! Dus goedkoop is duurkoop in het geval van Youfone. Trap er niet in!

29-03-2019

Trap er niet in

Meerdere keren tot het 10 voudige per abuis van mijn rekening gehaald, via de bank terug laten storten met youfone geen contact te krijgen. Bel minuten belazeren ze de boel. Kan er inmiddels een boek over schrijven. Niet doen niet doen

Suzana
28-03-2019

NEEEEEEEE DOE HET NIET!

Zoooooo genaaid net. Een rekening ontvangen van 100 euro. Dit terwijl ik een abbonement heb afgelopen van 14 euro per maand. Ik heb echt nog nooit 14 euro betaald. Altijd extra kosten. Elke keer iets anders, overstapkosten, buiten bundel kosten en nu weer kosten omdat ik meer mb's wilde. Doe het jezelf niet aan!

28-03-2019

Dat KPN zo'n malafide bedrijf op hun netwerk toelaat.

Dat KPN zo'n malafide bedrijf op hun netwerk toelaat.

Zeer onvriendelijke laaggeschoolde support desk, die geen antwoord geeft op je vragen.

Bedenk voordat je 2 euro per maand minder betaald dan bij een andere provider, je wel eens duurder uit kan zijn hier bijvoorbeeld als je in de vakantie in Europa lokaal nummer belt voor taxi, restaurant, of vanaf Nederland naar je hotel, bij KPN/Vodafone/Tmobile is dat gratis maar voor Youfone de jackpot!

Dan nog geen eens gesproken over 1GB data extra 100 euro!

Ik adviseer dan ook even naar de reacties die Youfone hieronder geeft op de slechte reviews, dat zegt genoeg, meer krijg je niet te horen.

27-03-2019

YouFone Internet doet wat het belooft

Ben nu 3 maanden klant bij Internet-only van YouFone. Het doet wat het belooft en niets meer dan dat. Installatie pakket krijg je thuis gestuurd en zelf prima te installeren. Internet snelheid is zoals beloofd; nog geen storing meegemaakt. Modem/router heeft de neiging om paar keer per week even minuutje uit te vallen maar voor de rest prima bereik & performance.

Caroline
27-03-2019

Slechte klantenservice

Heb internet voor nieuwe adres nog niet eens binnen (duurt 3 weken) en nu al problemen met Youfone. Door een fout van een medewerker dubbele aansluitkosten betaald en niemand weet hoe het op te lossen via de telefoon en via de mail word ik genegeerd. Had het eerst namelijk handmatig betaald (rek. no. gegeven door de medewerker) en hoorde naderhand dat dit niet de bedoeling was. Aangezien ik toen al genegeerd werd qua restitutie heb ik het maar nog een keer betaald via de website, om nóg meer vertraging te voorkomen.

Roger
25-03-2019

Onverklaarbare hoge kosten

Wat een slecht bedrijf. Kreeg ineens onverklaarbare hoge kosten buiten de bundel, terwijl mijn bel- en internetgedrag heel consistent is en ik altijd ruim binnen de bundel blijf. Telefonisch konden ze me niet uitleggen waar de kosten vandaan kwamen, ik moest wachten op de gespecificeerde rekening. Maar ook daar werd ik helemaal niets wijzer van. Ben direct overgestapt, voor mij nooit meer Youfone!

Linda
24-03-2019

Bundel verhogen = weg korting

Op de site staat dat je je bunder altijd om hoog kan bijstellen. Wat niet duidelijk vermeld staat is dat je hele bundelkorting dan vervalt! Hou daar rekening mee! Ook bijna elke maand vreemde extra kosten. Bijvoorbeeld smsjes naar het buitenland die ik heel vreemd vind en mij niet kan herinneren. Internetbereik heb ik als prima ervaren, maar voor mij nooit meer youfone.

David
24-03-2019

Simkaart niet geleverd. Telefonisch onbereikbaar

Begin vorige maand een sim-only abonnement afgesloten en overgeschakeld van Tele2. Youfone zal de annulering van het vorige contract en het nummerbehoud regelen. Dit annuleren hebben ze prima gedaan aangezien ik vandaag (op zondag) opeens een melding krijg dat mijn simkaart uitgeschakeld is. Ik heb echter nog geen nieuwe simkaart mogen ontvangen. Hierdoor zit ik dus compleet zonder telefoon (dan wordt het natuurlijk ook lastig om de klantenservice te bellen). Contact opnemen kan ook alleen op werkdagen en het kan 3 dagen duren voordat er reactie komt. De bedenktijd is ook al voorbij en dus kan ik niet meer terug naar mijn oude provider. Goedkoop is duurkoop.

Antonio
22-03-2019

Fijne provider

3 verschillende nummers en ben erg blij!

Jochem
22-03-2019

Super

Ik ben al jaren klant en ik heb nooit problemen. Als er een keer wat aan de hand is bel ik de klantenservice en wordt ik altijd heel goed geholpen.

Ook heb ik nooit hogen facturen, doordat ze een dataplafond hebben. Die werkt altijd goed en beschermt tegen veel datagebruik.

Dj
19-03-2019

Internet buiten EU en roaming uitgezet,toch kreeg ik hoge kosten buiten bundel

Ik heb meerdere keer geklacht beide via email en telefoon naar klantenservice over factjr van feb en maart waarven hoge kosten in rekening gebracht buiten bundel maar ik kreeg nooit goede antwoord voor.De klantensevice ging weg en mijn telefoon ophangen toen ik heb paar keer gebeld naar klantenservice.

Het probleem gebeurd tijden heb ik gereisd met auto naar Bulgaria langs via Servie.Ik wist dat Servie buiten EU daarom ik heb alle netwerk instellingen voor interent buiten EU en roaming uitgezet tijden gereisd vervolgen heb ik mijn mobiel uitgezet maar toch youfone een hoge kosten buiten bundel in rekening gebrat.Vervolgens zag ik mijn netwerkinstelling verabderd via mij mijnyoufone,ik heb alle verker en i haveternet buiten EU uitgezet maar Youfone veranderd alls AAN.Ik heb meerdere keer weer verand errd als UIT maar tot nu toe NIET GELUKt Het blijk uit dat Youfone doet Bewust om hij oge kisten te berekenen en gewoon mijn Geld pikken.

Lieve mensen zou u NOOIT Youfone gebruikt als uw mobiel provider en zou u NOOIT overstappen met Youfone andert wordt u slachtoffer van alle TRUzCS en OPLICHTERIJ PRAKTIJK van YOUFONE SLECHT en ONBETROUWBAAR Service van Klantenservice!

19-03-2019

Internet en tv

Niet te pruimen. zeer slechte service. niet aan beginnen.

Do
14-03-2019

Onbeperkt is hier 15 Gb.

Elke maand kom ik over mijn onbeperkte abo heen.

Ik heb Youfone gebeld,maar Youfone heeft geen groter abo.

Andere providers zitten in deze tijd al op 20 GB of hoger.Ik ben maar aan het wachten tot mijn abo eindigt.

Jammer,heel erg jammer.

Sander
14-03-2019

Youfone Sim-only - Hoge kosten buitenland waarbij roaming & internet uitston

Ik heb een Sim-Only abonnement van Youfone. Tijdens mijn vakantie in Vietnam kreeg ik een sms dat ik 80% van mijn maximale internet had gebruikt. Dit vond ik gek want mijn roaming en internet stond uit en vliegtuigstand aan. Alles gecontroleerd maar alles stond goed. Een paar uur later heb krijg ik 2de bericht dat ik 100% van de maximale kosten 60.50 euro had bereikt en dat alles geblokkeerd werd. Hierop meteen een email gestuurd (per wifi) en ik voor mijn vakantie had moeten bellen. (dit staat niet op de tips van hun website). Hierop moest ik een aantal weken wachten op mijn specificatie en deze bleek meerdere keren 0.10 mb gebruikt te hebben. Ook op tijd stippen waarop mijn telefoon uit stond, vliegtuigstand en zelfs een keer in het vliegtuig. De totale rekening was ook geen 60.50 euro maar 62.22 euro wat wettelijk niet mag volgens Fair Use Policy (en ook vermeld op hun eigen website). Meerdere dingen klopten niet op de specificatie en uiteindelijk naar meerdere e-mails en telefoontjes uiteindelijk een 5 euro korting (van de 62.22 wat wettelijk niet is toegestaan) aangeboden met daarbij zelfs vermeldt: Dit is tevens een hoge uitzondering.

Een paar weken voor ik op vakantie was gegaan had ik ook al meerdere keren moeten betalen voor sms’en naar de UK. Wat blijkt een iPhone stuurt berichten naar de server in de UK telefoonnummer 00447786205094 0.30 euro per sms als je gebruik maakt van Facetime. Het vervelende is dat je dit niet kan voorkomen en daardoor kosten flink oplopen. Overigens andere providers hebben afspraken met Apple dat de kosten niet worden doorgerekend.

De manier hoe Youfone hun klachten behandelen en niet naar je wordt geluisterd vind ik zeer onbeschoft. De kosten van ‘’data lekken’’ wordt overigens bij anderen providers niet berekend aan de klant… in 6 maanden tijd heb ik uiteindelijk 74% meer moeten betalen dan waar mijn abonnement voor heb afgesloten. Je begrijpt dan ook dat ik naar een andere provider ga overstappen…

Sami
11-03-2019

Zeer teleurstellen, slecht bedrijf

Zeer slecht bedrijf. Ga nooit met ze in zee. Naar meerdere malen vorig jaar gesproken te hebben over per ongeluk naar het buitenland bellen. Oplossing medewerker belplafond. Nu toch erbuiten op factuur. Geen oplossing klantenservice. Slecht slecht slecht

Daniel
08-03-2019

Waardeloos bedrijf

Van de zomer heb ik mijn dochter een abonnement gegeven van €7,- per maand. met 1 GB internet.

Om de één of andere reden stond de wifi van de telefoon uit en is mijn dochter binnen Nederland +/- 500 mb over haar bundel gegaan.

Voor die 500 mb mogen we nu €43,- aftikken.

Niet dat je overigens een melding krijgt dat je over je bundel heen gaat.

Wil je een plafond instellen of meldingen ontvangen dat je over je bundel dreigt te gaan, dan mag je hiervoor €0,50 per maand betalen.

Aparte bedrijfsvoering houd dit bedrijf erop na.

Conclusie: