Youfone reviews

Geen of zeer slecht internet maar wel ineens een melding dat 80% verbruikt is

Ad
16-08-2018

Geld wolven

Ik gebruik normaal weinig data. 30 juli met bijna de volle 2GB aan data op vakantie gegaan. Ik lekker internetten (facebook) op de camping omdat ik toch bijna een nieuwe bundel zou krijgen. Bundel was 31 juli al op. Gestopt met internetten. 1 augustus een nieuwe bundel. Even de grens over naar Duitsland (1 uurtje rijden) navigatie aan en als sneeuw voor de zon verdwijnt je databundel. Daar is de rekening maand juli €15,- extra en de maand augustus staat op €5,35. Ik de helpdesk gebeld met de vraag hoe het kan dat binnen 2 dagen de data van juli en augustus zo snel op kan zijn en waarom het niet gewoon stopt zodat ik geen extra kosten hoef te betalen. Antwoord: de klant moet zelf zijn internetgedrag in de gaten houden (logisch) en dat ik een dataplafond kan instellen voor €6,- per jaar (0,50 cent per maand). En daar zit mijn irritatie, om ervoor te zorgen dat je niet boven je databundel komt moet je 0,50 cent per maand betalen omdat voor elkaar te krijgen terwijl dit gewoon standaard in het pakket moet zitten. Ik denk dat veel mensen extra kosten krijgen vooral in vakantietijd als ze dit niet in de gaten houden. Verder was degene die mij te woord stond niet erg begripvol. Ik maak mijn contract af en ga zeker naar een andere provider.

Reza
10-08-2018

Youfone TV is zeer slecht

Het problemen worden niet opgelost. • Regelmatig wordt het beeld groen/paars; • De beeldkwaliteit bij het terugkijken zijn veel lager dan HD beloofde (Pixels beelden); • Ik heb last van een stilstaand/haperend beeld waarbij het geluid vaak wel doorloopt maar dit is de afgelopen weken alleen maar erger geworden; • Bij schakelen van elke zender wordt de code gevraagd; • Door de update van uw medewerker wordt het probleem niet opgelost, maar alle functionaliteit van HDMI en TV afstandsbediening zijn weggenomen. Met andere woorden heb ik nu meer problemen; • Ik kan geen andere HDMI aangesloten apparaten benaderen. Eerste moet ik TV ontvanger aanzetten daarna andere apparaten gebruik maken. Indien ik de HDMI kabel van TV ontvanger loskoppel, werken andere apparaten perfect zoals vroeger. Zeer matige afstandsbediening. Je kunt geen nummers intypen om een bepaalde zender te kiezen. Geluid gaat in grote sprongen. Te hard of te zacht.

Carin
10-08-2018

Verkeerde zuinigheid

Via vriendendienst bij YouFone terrecht gekomen. De vriendendienst korting ging onze neus voorbij, want was ons niet helemaal duidelijk. YouFone wilde besparen op 2x 10 euro maar het heeft ze inmiddels veel meer gekost. Uren en uren aan de lijn gehangen en uitgebreid gecorrespondeerd. Lang verhaal kort, inmiddels nog steeds geen simkaarten ontvangen. Zogenaamd omdat de aansluitkosten niet via een ideal link zouden zijn betaald, wat wel het geval is. Vriendelijke medewerker zou het bij de manager neerleggen, maar daarna niets meer gehoord. Wat een gedoe!

09-08-2018

TV en Internet You Fone : Afschuwelijk slecht.

Reeds 4 weken gewacht op nieuwe aansluiting internet en tv ivm verhuizing , wel je abonnement betalen maar geen internet en tv , klanten service moeilijk tot niet bereikbaar , maken de ene na de andere "call" aan , beloven van alles maar doen helemaal niets , proberen kpn in diskrediet te brengen , medewerkers klantenservice en technische ondersteuning weten van toeten nog blazen , dus : geen abonnement nemen , bespaart je bergen ergernis>>>>>>>>>>

Tulay
07-08-2018

Verschrikkelijk!

Youfone gebeld om internet en tv te bestellen. Alles netjes geregeld via een medewerker van de klantenservice. (Nog verteld dat ik glasvezel heb ook!) Nu, ruim een maand later, heb ik het installatie pakket gekregen en is alles geïnstalleerd door een installatiemonteur van Youfone. Helaas. Ik kan niet op het internet en geen tv kijken omdat Youfone niet levert via glasvezel. Dit was mij niet verteld toen ik aan de telefoon hing met de klantenservice om mijn bestelling te plaatsen, en ik had voor vandaag ook nog nooit van een isra punt gehoord. Ik, als compleet niet technisch onderlegd persoon, had geen idee hoe of wat en hing gisteren voor de zoveelste keer aan de telefoon met Youfone. Er was een storing werd mij verteld en iemand van KPN zou het op komen lossen. Vandaag is de KPN monteur geweest en vertelde mij dat het niet mogelijk is om Youfone aan te sluiten en dat ik ze maar moest bellen om te kijken naar wat nu verder. Dit heb ik zojuist gedaan en ik kreeg doodleuk te horen dat ik niet onder het contract uit kan en €350,- moet betalen om het contract af te kopen. Ik moet nu dus óf een jaar lang een abonnement aanhouden dat niet geleverd kan worden, óf ik kan het in één keer afkopen. De grootste fout die ik ooit gemaakt heb! Internet, tv en 4 mobiele abonnementen op ons adres lopen allemaal bij Youfone. Ondanks dat ik binnen de gestelde termijn, en elke dag erna heb gebeld voor een oplossing of annulering, mag ik voor elke aparte dienst een aparte afkoopsom gaan betalen. Youfone laat de klant dus kosten betalen voor diensten die niet geleverd worden en ook niet geleverd gaan worden. Grootste oplichters ter wereld!

Menno
01-08-2018

Perfecte provider.

Alle eventuele extra kosten door buiten de bundel te bellen/internetten/sms staan zeer duidelijk omschreven bij youfone. Ik ben dus nog nooit de fout in gegaan. Verder zeer goed bereik overal snel internet. Voor weinig geld 12€ voor 300min/4000mb Ik blijf zeker bij youfone en ik kan het iedereen aanbevelen. Mvg Menno

RY
31-07-2018

NOOIT DIT DOEN NOOIT NOOIT

Ik wacht al 4 weken op een receiver. Youfone klantenservice amper te bereiken. Reageren zeer kort af op mijn email. Waardeloos doe het niet!

21-07-2018

Niet doen !

Totaal niet tevreden, over bedienings gemak, programma gemist stopt al voor einde film,geen teletekst, geen bediening tv op afstandbediening, tv zenders moeten via menu opgezocht worden, hierbij moet je het hele menu door lopen, maar 5 radio zenders. Dus niet doen! Neem geen tv en internet van Youfone. Ps Hun slogan is een maal genomen is genomen, dus je zit er een jaar aan vast.

P W

Sjoerd
20-07-2018

DOE HET NIET!

Youfone. Doe het niet! Dus nogmaals twijfel je nog over youfone? doe het niet!

Vorige maand zowel tv + internet als een mobiele sim only abbo. Grootste fout die ik ooit heb gemaakt.

Op een of andere vage manier is een sim only die je aanvraagt op 6/6 pas actief per 15/7? bijzonder maar oke.

Daarnaast zit ik nu al 3 dagen zonder tv en internet omdat youfone "vergeten" is het pakket met zender en router op te sturen. Als ik bel krijg ik antwoord dat ze een pakket hebben aanvraagt maar dat ze verder niet kunnen zien of het al onderweg is.

Als ik aangeef dat ik al meerdere dagen zonder zit, door een fout van youfone, en daarom extra kosten heb moeten maken krijg ik niet eens een excuus. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat je voor de gemaakte kosten gecompenseerd wordt.

Daar zijn ze echter bij youfone absoluut niet van. Ze blijven gewoon constant het zelfde verhaal afsteken dat het pakket is aangevraagd en dat ze ons op de hoogte zullen houden. Geen enkel zuchtje begrip te bekennen bij youfone.

Dus twijfel je nog over youfone? doe het niet!

Edit: wederom contact opgenomen. Nog steeds geen internet en of tv pakket ontvangen. Ik krijg te horen dat ze per 1 augustus kunnen leveren! dat dit betekend dat ik dan 3 weken zonder tv en internet zit / gezeten heb schijnt geen indruk te maken. Onder het contract kan ik niet meer uit, ondanks dat zij hun kant van het contract niet nakomen. Ik mag €350 neertellen om van ze af te komen. Het wordt maar gekker en gekker.

Dus nogmaals twijfel je nog over youfone? doe het niet!

19-07-2018

Sim eruit: Let op buiten Europa!

Let op als je naar Turkije (buiten Europa gaat) Haal je sim eruit of zet deze uit!

Beter GEEN Youfone als je met vakantie gaat buiten Europa omdat: 1. Het data- en belplafond werkt niet buiten Europa. 2. Helaas heeft Youfone geen bundels voor gebruik buiten Europa.

Sluwe bedrijfsvoering!

3. Je datalimiet staat wettelijk op maximaal €60,50. Je hebt dan 8 Mb verbruikt. Wel bij datalimiet 'aan' 4. Ook al staat je dataverbruik op datalimiet ‘AAN’ wordt je via een sms op een verkeerde been gezet. Nog geen uur buiten Europa de melding dat je 80% van je datalimiet hebt bereikt. En bij 100% wordt deze verbroken. Prima

Direct er achteraan nog een sms met de melding je hebt de 100% bereikt? Wil je doorgaan sms dan 'JA' naar 1330. Het tarief is 7,50 per Mb. #Dit betekent dat indien je Ja sms't je over je limiet 48 uur gebruik mag maken van data voor een klein bedrag van 7,50 per Mb. In het sms'je staat ook wil je het datalimiet volledig uitschakelen? Sms dan 'datalimiet uit' naar 1330.

Hier raak je van in de war. Datalimiet uit betekent uit voor altijd. Je kan lekker blijven internetten voor een exorbitant bedrag van 7,50 per Mb.

Paniek je bent al in een uur €60,50 kwijt. In het sms stond 75.00 per Mb, was volgens Youfone een foutje.

Eigenlijk als je dit laatste sms'je niet krijgt doe je niets en ben je maximaal je limiet kwijt van €60,50. Voor ja voor wat? Gewoon internetten en email.

De slimme truck van Youfone is dat in het sms'je geen datalimiet AAN staat. Sms 'AAN' naar 1330. Want deze stond namelijk aan. Je voelt hem al aankomen heel dom. De volgende dag wel mijn sim gedeactiveerd. 4g, roaming en data uit op je telefoon werkt is ook niet 100% save. De Mbtjes vliegen om je oren al doe je bijna niets?.

De sms'jes naar Youfone betaal je ook dik voor.

Mensen vertel het door.

Youfone je hebt iemands vakantie weer verpest. Want betalen moet je? 2 maanden lid gelukkig maandelijks opzegbaar.

Ik zal kijken of hier juridisch wat aan te doen is, misschien weet iemand dit. Zoveel gedupeerde alleen al op ervaring.nl!

Chas
13-07-2018

Goede verhouding prijs/prestatie

Ik begrijp niet goed waarom er zoveel negatieve reviews zijn over het 'buiten de bundel' datagebruik en dat YouFone er niet standaard voor waarschuwt. Dat is inderdaad zo en dat kun je stom vinden maar 1. en bel- of dataplafond kun je zelf gewoon instellen in 'my youfone'. 2. Je telefoon kan (Android in elk geval) zelf ook de hoeveelheden data bijhouden en waarschuwen + blokkeren bji een bepaalde grens. 3. Je kan in de app zien (misschien met wat vertraging, dat weet ik niet) op hoeveel verbruik je zit. Ik vind dat als je als gebruiker ook een beetje eigen verantwoordelijkheid kan tonen door je gebruik in de gaten te houden en dan niet gaan mopperen als je over de limiet gaat. Had dan een groter abo afgesloten of beter opgelet. Ik kan niet oordelen over achtergrondgebruik bij iPhones maar als ik in Android 'data' uitzet dan is het ook echt uit. In de USA geen problemen mee gehad en ook geen extra kosten. Ik ben blij met mijn 10 Euro/maand (maandelijks op te zeggen) abo voor onbeperkt bellen en 1250 MB data. Het was een 3G abo maar Speedtest zegt 15Mbit down/10Mbit up dus dat is zo slecht nog helemaal niet. Het enige wat bij mij nog weleens voorkomt is dat ik wel een data verbinding ljik te hebben (3G/H+ in beeld) maar dat ik alsnog niet kan internetten. Dat zou echter ook aan mijn LienageOS custom ROM op mijn telefoon (Oneplus X) kunnen liggen. Na herstart werkt het meestal wel.

H.L.
10-07-2018

‘Diefstal en bedrog’

Nou eerst beginnen wat deze dagen is gebeurt. Ik ben vertrokken naar het buitenland een paar dagen geleden. Eenmaal geland op het vliegveld (op dat moment staat de mobiel nog op geen service! Dat heb ik de hele tijd in de gaten gehouden) heb ik mobiel internet meteen uitgezet, ik heb sychronisatie/verversen op achtergrond altijd al uit staan. Als ik even later een sms krijg dat ik voor 1mb 7,5€ moet betalen en voor gebeld worden 1,5€ per minuut, haal ik meteen mijn simkaart eruit. Voor de zekerheid ging ik online kijken (wifi vliegveld) voor mijn gebruikelijke kosten en er stond al dat ik lopende kosten had van 0,73€ voor 1mb data gebruik, ik vond dat raar maar ik dacht het valt wel mee dus daar ga ik niet over klagen. Toch kriebelde er iets en heb ik eenmaal ik het hotel aangekomen weer online zitten kijken en plotseling zag ik dat ik lopende kosten had van 27,1€ voor 3mb datagebruik. Het is dus gestegen met 2mb (dit is meer dan een beetje slurpen! Ik heb de hele rit mijn mobiel niet eens gebruikt) terwijl ik alles uit had staan én youfone kan niet rekenen want 3x7,5€=22,5€. Meteen de klantenservice gemaild, krijg ik eerst een mail dat ik moet wachten op mijn factuur volgende maand om het exacte gebruik te weten, zeg ik dat ik dat helemaal niet hoef te weten want ik heb niks gebruikt. Krijg ik hierop een mail terug dat het een probleem schijnt te zijn van apple. Dat er op de achtergrond toch iets in werking blijft en of dat er een bug in Apple zit. (Dit hebben ze nergens vermeld terwijl meerdere mensen zulke klachten hebben. Ze zeggen dat je alleen het dataverbruik helemaal kan uitzetten door hun klantenservice te bellen, maar wie gaat hun klantenservice bellen als ze in het buitenland zitten en dan 2,5€ per minuut moeten betalen.) Dus dit is gewoon een smoes om op een slechte manier geld te verdienen want mijn ouders hebben beiden een zelfde iphone maar zij zitten bij een andere provider en bij hun zijn er geen lopende kosten gerekend terwijl zij later met uitzetten waren dan ik. Tevens hebben ze geen bewijs over de bugs, ze kunnen dan van alles zeggen, maar het is nog geen reden. Eerder had ik al een probleem met youfone omdat ik 4g had gekocht terwijl mijn mobiel bij mij in de buurt geen 4g bereik had (terwijl hun website zei van wel), op sommige plekken had ik even 4g bereik maar dat was zelden. Hiermee naar de klantenservice gegaan en die zei dat ik een mobiel had die geen 4g ondersteunde en dat dus de enige oplossing was om naar een abbonement te stappen met een grote bundel 3g en die veel meer kostte. Ze zei dat het niet mogelijk was om van 4g naar 3g te stappen met een dezelfde bundel mb’s. Ik zeg tegen haar dat mijn mobiel soms wel 4g bereik had en hierop kon ze geen antwoord geven. Ze negeerde mijn opmerking en ging met dezelfde uitleg verder. Dat gebeurde ook met dit lopend probleem. Ik wacht nog op een volgende reactie van de klantenservice.

05-07-2018

Zeer slechte ontvagnst en bellen.

Heb nu anderhalf jaar Youfone mobiel. In het begin leek het goed te zijn,maar na een jaar werd het steeds slechter,bellen en gebeld worden. Heb nu een dik half jaar haast geen bereik meer. met het internet gaat het nog wel,valt ook vaak weg. Ze beloven van alles maar doen er niets aan.en heb een vast contrackt,maar moet zins een paar maanden ineens meer betalen ,ra ra hoe kan dat,mag dat maar zo?, Ik raad iederen af om youfone te nemen. mvg jan

Maayke
02-07-2018

Te vroeg uitgeschreven

Ik ben vanwege slecht bereik en andere rare dingen bij Youfone over gegaan naar een ander abonnement. Zo kreeg ik ook geen melding meer dat ik op 80% van mijn bundel zat maar meteen op 100%. Bij mijn nieuwe provider word ik 3 juli ingeschreven wat zou betekenen dat Youfone tot die tijd mijn bundel moet aanhouden. Dit is niet gebeurd en zit je zomaar 4 dagen zonder bereikbaarte zijn. Natuurlijk lekker rustig, maar niet heel handig als je op een festival iedereen wkijt bent. Waardelose provider en zou het iedereen afraden!

Atje
01-07-2018

Totnutoe alles prima!

Eerst heb ik 2 jaar lang youfone sim only gehad.elke maand opzegbaar, nooit geen problemen. Nu dus een 2-jarig abo afgesloten met internet erbij.ben benieuwd of dit ook zo goed gaat bevallen want zit er nu voor langere tijd aan vast. De plafonds staan aan.daar moet je natuurlijk wel zelf voor zorgen. Ga ook in buitenland gebruiken straks.ben benieuwd.

Max
30-06-2018

Extreem hoge kosten buiten bundel

Kosten buiten de bundel zijn het verdienmodel (60x de normale prijs). Dus mocht je 1000 MB buiten je bundel gebruiken kost dat je 100 euro extra. Dus let op.

Alexandra
29-06-2018

Extra kosten zonder dat je het weet

Youfone geeft je geen standaard bericht als je tegen jouw datalimiet aan zit. Hierdoor hoge factuur ontvangen en de grap is, je moet maandelijks extra betalen als je dit bericht wel wil ontvangen. Ga je naar het buitenland en zet je je mobiele data + alle apps die op de achtergrond verversen uit, ontvang je toch een torenhoge rekening. Vraag je om uitleg, krijg je een éen of ander technisch verhaal wat er op neerkomt dat je kunt fluiten naar je geld. Wat een oplichters! Neem liever een duurdere provider waar je in ieder geval weet waarvoor je betaalt. Ik ben helemaal klaar met deze provider. Word hier geen klant want je wordt gewoon opgelicht.

Remco
26-06-2018

'Diefstal' in het buitenland

Youfone lijkt een fijne goedkopen provider te zijn. Echter, de enige manier om goedkoop te zijn is om je klachten helemaal uit te knijpen zodra ze ook maar 1 m/b over de bundel heen gaan. Als je in het buitenland bent wordt het helemaal bizar. Zelfs als je je dataroaming uitzet wordt er nog internet gebruikt. Welliswaar was dat bij mij maar 6 mb in een hele week. Wat een probleem schijnt te zijn van apple. Dat er op de achtergrond toch iets in werking blijft. Youfone maakt daar dankbaar gebruik van en factureert €7,50 per M/b! Het zal allemaal volgens de boekjes zijn, maar het voelt als diefstal. Als je verhaal haalt bij de klantenservice wordt je nog bijna geschoffeerd omdat je niet begrijpt waarom dit zo gaat. Er wordt je heel duidelijk gemaakt dat Youfone de goedkoopste is en niet kan vergelijken met andere providers. In het kort komt het er dus op neer dat ze met dat argument hun klanten onbeschoft te woord kunnen staan en klanten kunnen 'oplichten'

13-06-2018

Geen tv internet en bellen

Eindelijk na 6 weken via de geschillencommissie wegens dwaling oneerlijke handelspraktijken mijn abonnement kosteloos kunnen beëindigen het kan volhouden jan