Zalando.nl204 ervaringen

Annie
31-03-2021

NIET GELEVERD ZALANDO

Broek besteld op voorhand € 50,= betalen. Volgens post nl afgeleverd. Artikel is niet afgeleverd en nu ligt bewijslast bij de klant. Nooit meer een bestelling bij zalando!
Kan nu gaan wachten 14 dagen op mijn artikel of geld terug. Goed voor mekaar bij zalando

ML
30-03-2021

Meer dan 10 dagen op pakket gewacht, blijkt niet geleverd te worden.

Twee keer gebeld over een pakket dat niet bezorgd is maar wel geruime tijd als verzonden in mijn account stond. Geen enkele communicatie hierover gekregen dus zelf maar actie ondernomen.
Eerst werd mij gezegd te wachten, het pakker zou heus wel komen. Na twee dagen weer gebeld. Pakket wordt niet geleverd, bestelling wordt geannuleerd.
Zalando doet geen enkele moeite om fout te herstellen, informeert mij niet en als ik bel krijg ik personeel aan de lijn dat nog moet leren wat klantvriendelijkheid betekent. Slecht zeg.

Hannah
Hannah
24-03-2021

Oneerlijke service

Ik shop dolgraag bij Zalando, maar ik heb nu al twee keer helaas een missend pakket gehad waarbij ik beide keren gewoon heb moeten betalen. De eerste keer ging het om diefstal en hierin kon ik de keuze begrijpen ondanks dat mij een terugbetaling was beloofd heb ik dit netjes betaald. Dit keer, de 2e keer hebben meerdere mensen op locatie kunnen bevestigen dat DPD niet is geweest en geen pakket heeft afgeleverd! Zalando houd vast een een vage krabbel die is gezet bij het bewijs van DPD wat naar mijn mening niks uitsluit! Ik mag dus weer fluiten naar mijn centen en vind dit absoluut ver van oke! Ik heb meerdere malen geprobeerd in gesprek te gaan om hierover te praten, maar word gewoon verwezen om aangifte te doen terwijl er helemaal niks duid op diefstal. Voorderest kan ik service, of terugbetaling vergeten. Bedankt Zalando. Genoeg pakketen gaan wel goed, maar dat jullie zo een situatie niet eens willen oplossen, maar gewoon wegschuiven vind ik onklantvriendelijk tot de max.

Karin
09-03-2021

Jordan 1

Hele slechte zaak Zalando, als je maar zo beperkte voorraad hebt verkoop het dan niet, je krijgt als klant dan geen eerlijke kans, en jullie houden je absoluut niet aan wat jullie beloven, herinneringsmail als het online zou komen moet ik nu nog binnen krijgen , en 9 uur online niet dus, en zal er bovenop en toen ze online kwamen en ik direct bestelde kreeg ik ze niet in de winkelmand en ja hoor UITVERKOCHT!

Marijke
07-03-2021

Een 1 is nog te hoog

Mijn pakket is verdwenen bij het afhaalpunt ( Jumbo) toen ik het kwam ophalen was het onvindbaar. Ik heb van te voren betaald. Na veel heen en weer gemail , waarbij ik moest bewijzen dat ik niks verkeerds heb gedaan nog steeds geen oplossing. Nu 6 weken later geen pakket en geen geld terug. Belachelijk slecht bedrijf. Nooit bestel ik hier meer.

Mike
06-03-2021

Onbeschoft

Geen ster waard. Ze leveren beschadigde artikelen en als je een defect meld inclusief foto's krijg je te horen dat ze niks kunnen doen en gewoon moet betalen. De agressieve toon van klantenservice medewerkers en het uitlachen en bedreigen naar de klant slaat alles. Een onbeschoft en asociaal bedrijf die oplicht en vrij crimineel gedrag vertoond en waar ik geen klant meer van wilt zijn

Lana
Lana
04-03-2021

Onterecht incassobureau voor retourzending

Ik heb afgelopen week een aanmaning van een incassobureau vanuit Zalando ontvangen, terwijl ik twee paar schoenen uit deze order retour gestuurd had en de resterende order ook direct heb betaald. Ik heb zelfs toen al in de betaling vermeld dat ik 2 paar retour gestuurd heb. De hele week ben ik al met man en macht bezig om te achterhalen waar de verzonden schoenen zijn gebleven, aangezien mijn verzendbewijs onvindbaar is. Gisteren heb ik van ellende het incassobureau maar betaald. Want via jullie en via Clarks zelf werd ik totaal niet geholpen met het opsporen van het pakketje. Krijg ik vandaag ineens het bericht dat de schoenen retour zijn gekomen bij jullie. Hoe kan dit jongens. Hoe kunnen die schoenen zo lang “kwijt” zijn. Ik krijg een incassobureau op m’n dak, terwijl jullie per wet verplicht zijn om mij eerst schriftelijk op de hoogte te stellen van mijn verzuim om te betalen. Lijkt me ook nogal logisch, een e-mailtje belandt nogal snel in de spam folder, zeker in deze tijden met al die oplichtingspraktijken. Fijn dat die €50 van de schoenen teruggestort worden, maar ik zit nog steeds met €40,- aan incassokosten die onterecht zijn. Want de schoenen zijn nog voor het voldoen van de rekening dus vóór 5 februari retour gestuurd. En als ik de rest van de rekening netjes heb voldaan, de retouren lang lang lang voor de overzetting naar het incassobureau heb teruggestuurd. Dan ga ik er vanuit dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan. Indien dat niet zo is, heb ik een telefoonnummer en een postadres, waar ook de pakketjes op aangekomen en dan zou het op z’n minst zo netjes zijn - en bij wet verplicht - om mij hiervan per post op de hoogte te brengen. Ik eis dus dat de incassokosten gecompenseerd worden.

Anaatasia
04-03-2021

Slechte service.pakket kwijt.

Pakket kwijt, tig keer gebeld. Stuur je naar kastje naar de muur. Slechte service .ze lullen maar wat.

Ekrem
27-02-2021

Misleidend artikel omschrijving

Uitgegaan van artikelomschrijving. Het artikel is een hoodie met rits conform de omschrijving. Helaas is gebleken dat het artikel GEEN rits heeft bij ontvangst. Nu begrijp ik wel dat het artikel gratis retour te sturen is. Klantenservice geeft ook alleen dit aan en verder niets. Mijn laatste bestelling bij Zalando in ieder geval. Kost mij als klant teveel moeite!

Diederik
18-02-2021

Geen klantenservice

Prima webshop tot er iets misgaat. Inflexibel

Rob
06-02-2021

Af te raden

Op mijn uiterst lage beoordeling n.a.v. de klanttevredenheidsenquete geen enkele reactie gehad. Blijkbaar een formaliteit en niet meer dan dat. De directeur customer service op het hoofdkantoor heb ik geattendeerd op alle ellende die hier beschreven staat. Neemt niet de moeite om te reageren. Dat dit een bedrijf is dat geen oog heeft voor de klant en niet wil leren van de vele fouten wordt opnieuw bevestigd.

Femke
04-02-2021

Heel erg positief!

Ik ben vaste klant bij Zalando en dat is niet voor niets! Veel keuze qua kleding, goede prijzen, aandacht voor duurzaamheid en de service is buitengewoon goed. Het retourneren wordt zo gemakkelijk gemaakt; het retourlabel is al geprint als sticker en op de zak waarin de kleding zit, zit al een plakstrip. Nergens anders ben ik zulke goede service tegengekomen, ik bestel dan ook bijna alleen nog maar bij Zalando!

Nina
02-02-2021

Bestelling nooit aangekomen

Een bestelling gedaan bij zalando die nooit is aangekomen.

Wanneer zalando een fout maakt ben JIJ de persoon die het moet oplossen door een rechtsverklaring in te vullen en zelfs je ID kaart te sturen om je geld terug te kunnen krijgen.

Heb nu al 5 van die verklaringen ingevuld en elke keer is het niet goed. Terwijl ik in de mail duidelijk heb aangegeven dat de bestelling niet is aangekomen en ook niet via postNL is verstuurd.

Fani
Fani
02-02-2021

Artikelen defect en kapot opgestuurd

Artikelen worden defect , gedragen of zelfs kapot opgestuurd! Al helemaal als je ziet via track and trace dat ze vanuit Zalando Retouren Waalwijk worden verstuurd! Vaak is dan een maat goedkoper dan een ander, maar dat komt omdat het vaak defect/gedragen is geweest. Ook betaal je een lange afstanden fee nu, voor iets wat gewoon vanuit NL wordt verstuurd. Laatst had ik een super dure bril van Versace nieuwe collectie gekocht wat gek genoeg met veel korting te koop was bij zalando. Normaal gebeurt dat nooit voor nieuwe collectie. Bij ontvangst zat er letterlijk LIJM bij de glazen van de bril. Je wordt misleid door de korting en goedkopere prijzen. Super slechte webshop. Producten worden niet eerst gecontroleerd voordat ze worden opgestuurd. Slechte management, klantenservice en kwaliteitscontroles! De reviews liegen echt niet!

Danielle
26-01-2021

Verplicht Creditcard

Zalando heeft alle betaalopties weggehaald behalve Creditcard. Dus als ik nu bij hun wil bestellen moet ik verplicht een Creditcard kopen. Dus zij stoten zelf hun klanten af! Ik dacht dat bedrijven altijd wilde verdienen?!

Dee
21-01-2021

Als trouwe klant aan de kant gezet. (alweer).

Ik zie dat meerdere Zalando klanten hier mee kampen. Ook hoor ik van veel mensen dat het Zalando het niks kan schelen. (na mijn ervaring heb ik dat idee ook).
Het betreft de optie achteraf betalen. Die is weg. Al een jaar op mijn account. Nu sinds 2 maanden ook op mijn relatief nieuwe account. Ik gok dat het te maken heeft met het retouren van items. (Dat is nl erg duur voor bedrijven). Als je dat te vaak doet haalt Zalando (denk ik) de optie: achteraf betalen van je account af. Maar dit heb ik niet gehoord van een medewerker. (Die leggen namelijk niks uit). De klantenservice is inderdaad heel erg slecht. Ze schuiven problemen van zich af. Het is altijd de schuld van de trouwe klant.
Erg teleurstellend. Ik raad de webshop daarom ook zeker aan niemand meer aan

NSS
19-01-2021

Achterlijke medewerkers

Medewerkers leggen alle problemen bij klanten neer

Kaylie
18-01-2021

Zalando, jullie gaan VRESELIJK met jullie klanten om

Wat een VRESELIJKE klantenservice hebben jullie, Zalando! Dat mag iedereen weten!
Op 5 NOV (!) contact gehad over mijn defecte Dr. Martens. Ze hebben mij beloofd dat ik nieuwe zou krijgen (dit moest overigens wel hetzelfde model zijn), ik mocht dan nieuwe bestellen en ik zou het bedrag dan 'netjes' teruggestort krijgen op mijn rekening. Maar hier komt het: MIJN oude teruggestuurd, maar het model is niet meer op voorraad, dus NOG STEEDS geen nieuwe gekregen! Ik heb aangegeven het absoluut niet erg te vinden een ander model uit te kiezen, maar nee. dat is allemaal niet mogelijk, het MOET dezelfde zijn! Ik hang al 2,5 maand - minstens 1 keer per week aan de telefoon, met de vraag of ze dit nou eens netjes gaan afhandelen met mij, maar kunnen niks doen en moet wachten op een 'seintje in de mail', ja hoor. Ze durven niet eerlijk te zeggen dat het model gewoon nooit meer zal komen en houden mij al 2,5 maand aan het lijntje zodat ze mij nooit nieuwe hoeven te geven! Wel MIJN schoenen in genomen, maar nieuwe 'kunnen' ze niet leveren. Wat een oplichterij en ronduit ASOCIAAL! Als ik dit had geweten., had ik liever mijn schoenen gehouden en naar de schoenmaker gebracht, dan had ik mijn favoriete schoenen nog gehad. Zalando, wat gaan jullie slecht met jullie klanten om BAH! Allen, wees gewaarschuwd voor dit bedrijf!

Mayen
16-01-2021

Klantenservice legt probleem bij de klant neer

Mijn laatste bestelling heb ik nooit ontvangen door een fout van Zalando. Wanneer ik contact opnam met hun klantenservice kreeg ik te horen dat zij er niks aan konden doen en dat ik op nieuw moest bestellen. Jammer dat het over laatste artikelen ging, dus ik moest de site in de gaten houden. Overgestapte naar een meer fatsoenlijke webshop dus. ANYTHING but Zalando!

Stijn
02-01-2021

Jarenlang trouwe klant, Zalando negeert

Sinds twee maanden kan ik niet meer bestellen op Zalando. Wanneer ik een bestelling wil plaatsen kan ik alleen nog maar met creditcard betalen. Jarenlang bestel ik al meerdere keren per jaar en ik heb altijd met IDEAL of op rekening betaald. Zodra ik het artikel ontving heb ik altijd de producten betaald die ik wilde houden. Er is nooit sprake geweest van een betaalachterstand oid. Ineens was er in mijn account geen optie tot bestellen of betalen meer voor mij. Ik heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice en die weten me steeds niks te vertellen waarom dit is. De hele tijd vaag aan de telefoon, en ze zouden het uitzoeken. Nou ik hoor steeds niks. Dit is echt niet hoe je omgaat met klanten die al jarenlang trouw bestellen. Ik baal hier dan ook ontzetten van. Zalando hoe kan dit?

Welk cijfer geef jij Zalando.nl?