Verzekering minder voor meer. In mijn geval klopt dat. Klantenservice: mijn digitale vragen worden binnen 2 dagen door hen afgehandeld en ook zo dat ik niet opnieuw hoef te reageren. Mijn ziekenhuis huisarts zijn gecontracteerd. Tandarts is vrij, andere zorgverleners zijn op te zoeken in hun zorgvinder. Het is altijd zaak voor 1 januari via hun site op te zoeken wie gecontracteerd is in volgend jaar en dan een keuze te maken. Blijven of overstappen. Geen enkele klacht!
Op 4 september dit jaar heb ik een e-mail gekregen van EDR Incasso in verband met een premieachterstand. Toen ik de mail kreeg, heb ik direct contact opgenomen met Zekur. Heb daar ook een zorgverzekering (gehad) dus ik heb meteen gebeld binnen 10 minuten. De meneer vertelde mij dat er ‘niks openstaat, je bent volledig bij met de betalingen’. Volgens de meneer ‘kon ik het negeren’. Vervolgens toch een incassoverhoging gekregen à 48,40 euro waardoor het bedrag is opgelopen naar meer dan 100 euro. Daarop weer gebeld met Zekur en toen werd ik ineens doorverbonden naar een andere afdeling (Aevitae). Na langer dan één uur in de wachtrij te hebben gestaan, pakte de mevrouw van Aevitae nogal arrogant de telefoon op. ‘Er staat hier dat je een inboedel en aansprakelijksverzekering hebt’. Heb nooit ook maar één mail of brief gekregen over een achterstand en dit liep al sinds januari volgens EDR. Aevitae geeft aan ‘we hebben veel mails gestuurd’, nou ik heb niks gekregen en in december toen ik de verzekeringen had aangevraagd heb ik het naar mijn weten ook weer opgezegd omdat de toenmalige verzekering van Aegon nog één jaar looptijd had. Daar was geen discussie over mogelijk, de verantwoordelijkheid schuift ZekurAevitae liever af op de klant. En dan ineens in september een mail krijgen over een achterstand terwijl ik nergens vanaf wist. 9 maanden laat AevitaeZekur niks weten, terwijl ik wel altijd netjes m’n zorgpremie betaal en eigen risico en over een achterstand? Nooit niks over gehoord terwijl het wel Zekur betreft. En dan zomaar een incassobureau op me af sturen, belachelijk. Heb het gehele bedrag direct betaald om ervan af te zijn. Daarop weer teruggemaild om aan te geven dat de incassoverhoging niet mijn verantwoordelijkheid is want als iemand van Zekur foutieve (valse informatie, in de woorden van de ACMAFM) informatie geeft, dan kan ik daar ook verder niks aan doen. Uiteindelijk ben je afhankelijk van de informatie die Zekur geeft en als diegene op 4 september tegen mij zegt ‘je hebt geen achterstand’, dan ga je daar vanuit en negeer je de mail van het incassobureau. Weken, serieus weken niks gehoord op de mail over de incassoverhoging. Heb meerdere mails gestuurd, nooit niks gehoord. Daarop wasben ik het zat en heb ik m’n zorgverzekering opgezegd met een toezegging dat ik naar de ACMAFM ga stappen en dit publiekelijk ga openbaren. De mevrouw van Zekur Zorg (Univé) stond niet open voor een gesprek en schoof wederom weer de verantwoordelijkheid af naar mij. ‘Dit staat daar los van’, terwijl, dit staat daar niet los van want iemand van Zekur Zorg heeft op 4 september aangegeven dat ik de mail kon negeren. En daarna een flinke verhoging en niemand die dan ook maar één keer verantwoordelijkheid neemt. De mevrouw van Zekur Zorg gaf aan dat ik de klacht via de website moest indienen. Zo gezegd, zo gedaan. De klacht ingediend bij ‘Zorg’ via het keuzemenu op de website vorige week woensdag. En dan, na weken niks te hebben gehoord, krijg ik vandaag een mail van Aevitae met de boodschap dat ze mijn verzoek tot terugbetaling van de incassoverhoging niet in behandeling nemen. Ze geven één of ander dom excuus over de reden waarom ze nog niks hebben laten weten: ‘het was niet de bedoeling om je te negeren’. Nou, je hebt al m’n mails gekregen want daarop antwoord je nu met alle mails eronder. Dat is dus bewust negeren, je hebt ze wel degelijk gekregen.
Echt, beste mensen, ga niet met deze mensen in zee. Ook niet voor een zorgverzekering, want Zekur voldoet keer op keer niet aan de informatieplicht en verantwoordelijkheid nemen doen ze ook niet. Wees gewaarschuwd, heb dit nog nooit met een bedrijf meegemaakt dat als het om een achterstand gaat ze niks laten weten, niet bellen, geen brief sturen. Terwijl het om zoiets belangrijks gaat. En EDR Incasso belde mij wel, dus een telefoonnummer heeft ZekurAevitae wel degelijk gehad. Vooral jongeren moeten echt uitkijken met Zekur, neem geen risico en blijf zo ver mogelijk weg van Zekur! Écht, wees 10 keer gewaarschuwd voor je ook maar één verzekering bij hun afsluit!
Geen correcte factuur. Tig keren contact met zekur over dat ik nooit bij zo'n zorgverlener ben geweest of medicatie had gekregen. Ik krijg een factuur met eigen risico daarop met de verkeerde zorgverleners en diens medicatie. De dag van vandaag hebben ze dit niet gecorrigeerd en het bedrag is van mijn rekening af. Word hier moe van er telkens achter na moeten gaan. Nog steeds geen geld terug van zekur.
Heb ongeveer een jaar de autoverzekering van Zekur gehad. Er werd ingebroken in mn auto. Toen ik belde bleek dat Aevitae (een andere verzekeringsmaatschappij) hun zaken afhandeld. Laatst genoemde zijn telefonisch zeer moeilijk te bereiken, bij uiteindelijk telefonisch contact krijg ik een gestresste onbeschofte medewerker aan de lijn. Meerdere mails met alle gevraagde stukken (info zelf van de website gehaald) en informatie gestuurd tevens meerdere mails met daarin de vraag of ze aub wilden reageren, maar steeds alleen maar een automatische replymail waarin staat dat het druk is en ze proberen te antwoorden binnen 10 werkdagen. Na meer dan een maand na de schademelding nog steeds geen bevestiging of enig bericht te hebben ontvangen, de telefonische wachttijd getrotseerd en flink boos geworden op een medewerker. Deze keerde direct het bedrag uit van de schade en verzond hiervan ook nog een bevestiging per mail. Vervolgens verzekering opgezegd (ook hiervan alleen automatisch reply mail) natuurlijk werd premie gewoon afgeschreven na opzegdatum. Pas na storneren van het bedrag konden ze ineens heel snel wel reageren. Kansloos bedrijf, klant is geen koning en medewerkers reageren overspannen. Liever voor €1 meer bij goede verzekeraar afsluiten.
Ik wil mijn jaarpremie wijzigen maandelijkse termijnen.
Op facebook kun je dit niet meer doorgeven, vroeger wel.
Op de website wordt je doorverwezen naar een 0900-nummer. Kan ik niet bellen.
Het contact formulier is zo gemaakt dat je toch niet wilt mailen. Nog nooit zo'n slecht formulier gehad.
Op mijn zekur wijzig ik iets, gebeurt er niks. Staat hij weer op de oude instelling.
Wat een slechte toko. Beter iets meer betalen bij een andere zorginstelling.
Ik ben dit jaar overgestapt naar Zekur en heb daar enorm spijt van.
Klantenservice is zeer ondeskundig.
Ze doen moeilijk over vergoedingen die gewoon onder de basisverzekering vallen. Geven ten onrechte aan dat behandelingen niet of slechts gedeeltelijk worden vergoed. Eisen een doorverwijzing van de huisarts voor controle afspraken in het ziekenhuis terwijl dit niet nodig is omdat de behandeling al loopt. Geven aan dat er daarnaast toestemming nodig is van Zekur zelf, terwijl dit wettelijk helemaal niet mag.
Er is geen enkele vraag correct beantwoord!
Ik ben veel tijd kwijt geweest om zelf uit te zoeken waar ik vanuit mijn basisverzekering recht op heb. Er werd nul procent met mij meegedacht.
Geen woorden voor hoe slecht de meest basale zaken bij deze instantie worden afgehandeld. Of eigenlijk hoe ze niet worden afgehandeld. Of het nu gaat om het verwerken van een schademelding, de telefonische bereikbaarheid, de klantvriendelijkheid of het uiteindelijke opzeggen van de polis.
Het is werkelijk 1 grote wantvertoning. Ze moeten zich schamen.
Autoverzekering opgezegd, nooit een bevestiging daarvan. Premie wordt gewoon geïncasseerd. Moet iedere keer dat terugboeken. Meerder malen hierover gemaild, maar reageren kennen ze niet.
Via invulformulieren kun je je vraag stellen, die na 5 dagen beantwoord zou moeten worden. Helaas, dat gebeurt dus nooit. Nooit reactie, ben al maanden de betaalde premies aan het terugboeken, omdat de verzekering maanden geleden al stop gezet is. (Auto verkocht en niets nieuws teruggekocht). Dit zijn de grootste boeven. Premie incasseren en verder nooit wat laten horen of reageren op vragen.
0,0 behoorlijk gedrag.
1,5 maand geleden een mail gestuurd met de opzegging van een pakket. ik kreeg hierbij een automatisch bericht dat ik 5 dagen later een reactie zou krijgen. Helaas niks ontvangen dus na een maand maar weer een mail gestuurd maar weer geen reactie. Na 40! minuten in de wacht te hebben gezeten eindelijk een zeer onvriendelijke mevrouw gesproken die totaal niet het boetekleed wilde aantrekken. Of ik begrip wilde hebben, dat zij in een drukke periode zitten etc. Nou we weten wel hoe dit werkt, men zit daar altijd in een drukke periode. Uiteindelijk door het trage reageren van hen, nog 2 maanden aan een pakket vastgezeten. Mensen, doe hier nooit maar dan ook nooit zaken mee. Je wordt behandeld als oud vuil!
Zeer slechte service!
Wordt nooit gereageerd op een vraag of een verzoek!
Opzeggingen of wijzigingen worden nooit verwerkt!
Ik ben pas 3 maanden lid bij hun maar wat een slechte service. Wat een ellende is het daar. Lange wachtrijden, medewerkers die niets weten of kunnen. Geen reactie op emails. Ik heb meerdere emails gestuurd met dezelfde vraag. In 1 maand tijd geen enkel antwoord gekregen.Wachtijen van meer dan 30minuten terwijl je de eerste in de lijn bent.
Gelukkig kan ik gelijk opzeggen bij hun dus dat ga ik ook doen.
Slechtste verzekering van de wereld, nog nooit zulke slechte klantenservice meegemaakt. Erg onvriendelijk en onbehulpzaam, boos en agressief.
Rampzalige autoverzekering, werd aan de telefoon gewoon een idioot genoemd en als me dat niet beviel dan moest ik maar mijn polis opzeggen. Daarnaast werd ondanks ik aangereden werd na dit telefonisch incident de tegenpartij in gelijkgesteld door mijn eigen verzekering. Ras oplichters!
Zolang hier verzekerd,en mijn auto was apk afgekeurd,en ben zomaar de verzekering uitgegooid,terwijl de medewerker aan de telefoon zei dat ik 3 jaar weer bij zekur mocht verzekeren,en toen zeiden ze bij het volgende gesprek u mag niet meer bij ons verzekeren omdat u op een negatieve schadevrije jaar staat,terwijl mij bij het vorige gesprek was verteld dat ik 3 jaar de tijd had om weer bij hun te verzekeren.
Verzekering meerdere malen opgezegd krijg gewoon nooit reactie en blijven afschrijven!
Ik ben sinds dit jaar aangesloten bij Zekur Zorg. Voor ik iets doe of laat doen bel ik om te vragen wat wel en niet vergoed word om rekeningen te voorkomen. Ik moet nou eenmaal op mijn centen letten. Zo ben ik dit jaar geopereerd aan mijn neusholtes na maanden ontstekingen te hebben daar. Voor ik überhaupt naar het ziekenhuis ging voor de afspraak bij de kno Zekur gebeld of Alrijne Ziekenhuizen gecontracteerd is bij hun, dit was het geval. Telefonisch uitgelegd dat ik een klein inkomen heb en een rekening van niet kan betalen. Zojuist krijg ik de rekening binnen van Alrijne Ziekenhuizen voor mijn operatie! Alrijne Ziekenhuizen en Zekur hebben GEEN contract met elkaar, terwijl mij tot 5x toe is gezegd van wel. Dit is niet de eerste keer dit jaar dat ik foutief ben geïnformeerde! Ben er helemaal klaar mee en heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Je word zonder dat je het weet uit een verzekering gegooit daarna kunnen ze je niet helpen dus mocht je hier verzekerd zijn zoek snel wat anders ze doen of ze dom zijn daar worden ze op aangenomen
Onlangs een kindje gekregen en op mijn naam verzekerd. Helaas krijg ik niets vergoed, omdat ik een man ben.
Ik krijg alleen no-replys terug met "antwoord binnen 5 dagen" , maar niets van waar. Een bericht via hun eigen site cntactformulier, komt ook in de mail met "binnen 5 dagen" maar geen antwoord.
Dit noemt men een bedrijf?
Veel erger dan dit kun je mensen niet behandelen.