ZEKUR reviews

Max
28-07-2020

Klantonvriendelijk

Ik belde de klantenservice om mijn verzekering stop te zetten.

De contactpersoon was zeer bot en hing direct op zonder dat ik de kans had om nog een vraag te stellen.

Kevin
15-07-2020

Beter niet verzekerd

Veel verzekering? Ik heb op meer dan 2 jaar tijd 2 schades doorgegeven en beide keren een heel gedoe om alles te regelen.

De eerste schade zeggen ze keihard dat ze geen stukken hebben ontvangen van mijn klant, welke tot 2 keer toe alles heeft doorgestuurd.

De 2e schade wordt afgewezen en na uitleg toegekend om vervolgens weer afgewezen te worden.

Ik ben er helemaal klaar mee!

Abdel
11-06-2020

Slechtste verzekering

Echt, de klantenservice is zo slecht. Zij weten zelf niet hoe alles in elkaar zit

Hannie
24-05-2020

Geen verzekering en post code klopt niet volgen hun

Wil graag weten wat mijn maandelijkse premie is maar heb 0 schade vrije jaren dus doen ze niet en mijn postcode is geen geldige postcode, woon er al 8 jaar en nog nooit gehoord dat mijn post code niet geldig was wat een bullshit

21-04-2020

Onrealistische prijsverhoging autoverzekering

In 2016 klant geworden voor mijn autoverzekering voor 13,12 euro. Destijds de goedkoopste.

Inmiddels naar enkele prijsverhoging en zonder schade te rijden (van 7 schade vrije jaren naar 12 schade vrije jaren) is de prijs in 4 jaar met 300% gestegen.

2016: 13,12 euro per maand

2018; 15,15 euro per maand

2019; 21,01 euro per maand

2020; 29,61 euro per maand

De reden die ze aangeven; de afgelopen jaren hebben we meer en fors hogere schades uitgekeerd. Dit komt vooral door een toename van het aantal aanrijdingen en letselschades in het verkeer. Daarom passen we

je autoverzekering aan.

Maar 300% in 4 jaar is gewoon crimineel te noemen. Inmiddels opgestapt naar een betaalbare en betrouwbare partij.

El
22-03-2020

Verhogen maandpremie met 30%

In 1 jaar tijd wordt 2x de premie verhoogd van de autoverzekering. De 2e keer werd op 20 maart een bericht gestuurd dat op 1 april de verkering van 24 euro pm naar 33 euro pm gaat. Is ongeveer een verhoging van 30%. Dan spoor je niet. Ik heb gelijk per 1 april opgezegd. Wat een idioten.

18-03-2020

DRAMA VERZEKERING

Gooien je meteen de hoorn erop wanneer het ze niet bevalt, dus, wat kan je dan verwachten in geval van schade? direct mijn andere auto ook overgeschreven naar een andere maatschappij.

Communicatie is zeer slecht, je komt echt in de problemen bij deze maatschappij, dus kies waar voor je geld en gooi het niet in de prullenbak.

Investeer in een goede vezekering

0 sterren beoordeling helaas niet mogelijk.

JJ
06-03-2020

Slechtste verzekeraar ooit!

Vandaag kreeg ik een email met daarin dat mijn autoverzekering word opgezegd ivm wanbetaling. Mijn premies zijn allemaal netjes betaald en zekur beweerd dat ik afgelopen maand te laat heb betaald. Ergste van alles is dat ze met terug werkende kracht de verzekering hebben opgezegd naar 1 februari 2020. Dat betekend dat ik en mijn gezin meer dan een maand onverzekerd heb rond gereden zonder dat wij hiervan op de hoogte zijn gebracht. En wat heb ik vandaag ontvangen? Een brief van de RDW met hierin dat mijn auto niet verzekerd is en dat ik binnenkort een acceptgiro ontvang van het CJIB van €400 boete. Wat het nog erger maakt is dat ik nu bijna nergens mijn auto kan verzekeren omdat er een verzekeraar (zekur dus) mijn verzekering heeft opgezegd. Dan word ik dus gezien als wanbetaler.

Schandalig en schaam jullie zekur.

Roy
05-03-2020

Een stornering en incassobureau

Na veel jaren eindelijk een regeling kunnen treffen over een onterechte premie betaling maar dit ter zijde word er omdat ik een betaling intrek omdat het een ander bedrag is. Er was afgesproken om de premie en de regeling op verschillende data af te schrijven. Bel je zeker willen ze je niet helpen. slecht bedrijf.

Evert
05-03-2020

Zekur niet weer!

De premie mag dan relatief laag zijn, de communicatie is belabberd. Er wordt niet of heel laat gereageerd op email en ze beweren glashard deze niet ontvangen te hebben. Meerdere keren meegemaakt. Beter wegblijven hier.

Polat
13-02-2020

Zwarte dag nachmerie in nacht ZEKUR

Wij hebben 18 decemeber een auto verzekering aangevraagd

Premie kosten 151 euro 18 december tot 1 februari

Daar zijn we akoord mee gegaan

Meteen daarna groene kaart ontvangen via email

Eind januari nog geen premie geincaseert van mijn rekening of een brief betaal verzoek ontvangen en geen email betalen,

30 januari zijn wij staande gehouden bij een politiecontrole en wat blijkt

We zijn wel inschreven en moeten de premie betalen die geld tot 1 februari

Maar zijn niet verzekerd

30 januari zelf een email geschreven naar zekur verzekeringen

Vandaag 13 februarie pas antwoord gekregen 257 euro direct betalen

Vanaf 18 december tot eind februari

Er staat na het betalen wordt uw verzekering weer actief gezet

Wanneer is mijn verzeking dan gestopt?

Waarom krijg ik daar over geen brief of email

Vandaag gebeld en dit allemaal uitgelegd

Vertellen mij dat ze 3 keer een email hebben gestuurd met betaal verzoek

Maar ik heb 4x me hele emailbox gezocht

Heb 1 email ontvangen en dat was de groene kaart met premie verzekerd tot 1 februarie

Ik wordt nu niet goed geholpen door de telefoon

Zit met een schuld van 257 euro

Waar ik alleen week voor verzekerd ben geweest

We hebben de verzekering 18 december aangevraagd en het is 27 december beindigd

Zonder ons op het hoogte te houden.

We horen vandaag dat de verzekring na 1 week na de aanvraag stop is gezet

Waarom loopt de premie dan nog steedst?

En waarom houden julie ons niet op de hoogte?

Dat wij niet meer verzekerd zijn?

Is dat niet levens gevaarlijk?

Wij dachten tot vandaag dat we verzekerd waren tot we bij de controle van een aardige politie agent kwamen.

03-02-2020

(auto) Slecht bereikbaar en traag.

Zeer traag in het beantwoorden van e-mail. Je mag blij zijn als je na twee weken al een antwoord hebt. Prijsverhogingen worden tijdens de kerst gemaild, zodat de klanten niet gaan bellen.

Keetje
20-01-2020

Houden niet aan afspraken en slechte communicatie over brieven

Ik zit al een jaar vast aan deze zorgverzekeraar en ben echt niet tevreden. Helaas kan ik niet overstappen omdat ik een schuld heb. Deze schuld is ontstaan toen ik in een kliniek voor psychische problemen verbleef. Zorgverzekeraar heeft mij nooit op de hoogte gehouden en schuld is daarom doorgestuurd naar een incassobureau. Daar een betalingsregeling afgesproken Nu 2 jaar verder is de schuld blijkbaar weer terug naar de zorgverzekeraar. Hier vanuit hun geen bericht van gekregen, alleen van het incassobureau. Het bedrag staat nu gewoon ineens weer op mijn zorgverzekeraarsoverzicht. binnen 1 maand betalen, en weg betalingsregeling?! Moet er nog achteraan maar ben gewoon bang om de klantenservice te bellen. Slechte ervaringen mee, daar doen ze toezeggingen waar mee ze me geruststellen, en dan krijg ik weer een vage brief waardoor ik vervolgens weer moet bellen met een andere medewerker voor duidelijkheid. Wachtrijen zijn ellendig lang. Wat een gebrek aan professionaliteit hier. Ook al een aantal keer een terugbelverzoek geplaatst maar ben nooit teruggebeld. Dit is de slechste zorgverzekeraar ooit. Blij als ik eraf ben.

Renate
10-01-2020

Je bent duurder uit dan je denkt

Ik betaal maandelijks mijn premie en mag er toch van uitgaan dat de algemene ziekenhuizen gecontracteerd zijn. Maar nee, ik woon in een stad waar zekur dus geen contract heeft met het ziekenhuis, de andere ziekenhuizen om de stad heen dan weer wel. En ze spelen het slim, om de dure rekening te sturen na de overstap periode. De rekening sturen ze in januari en aangezien je voor 31 december moet beslissen. Waardoor ik dus nog een jaar aan deze kut verzekering zit. Zekur maakt reclame voor 'veel verzekering voor weinig', maar dat is niet zo. Je krijgt weinig vergoed met een basis verzekering, je bent duurder uit, dan een iets duurdere verzekering, die overigens wel een contract met het betreffende ziekenhuis hebben, maar helaas kan ik niet meer overstappen. Dus Univé zekur zorg is absoluut geen aanrader. Als je de prijs van de premie ziet, denk dan goed na. Het ziet er goedkoop uit, maar je bent veel duurder uit.

Caner
07-01-2020

Afraden

Afgelopen jaar autoverzekering afgesloten voor €47-. Kreeg eind december de mededeling dat deze verhoogd wordt naar €83,- per januari 2020. ik had 14 dagen bedenktijd dus heb stopgezegd maar wel incasseerd van mijn rekening! heb de bedrag teruggeboekt maar stuur ze nog steeds betalingsherinnering ?Absolute afrader! Belachelijk

Aaltje
02-01-2020

Tot nu toe klopt alles, zekur zorg.

Verzekering minder voor meer. In mijn geval klopt dat. Klantenservice: mijn digitale vragen worden binnen 2 dagen door hen afgehandeld en ook zo dat ik niet opnieuw hoef te reageren. Mijn ziekenhuis huisarts zijn gecontracteerd. Tandarts is vrij, andere zorgverleners zijn op te zoeken in hun zorgvinder. Het is altijd zaak voor 1 januari via hun site op te zoeken wie gecontracteerd is in volgend jaar en dan een keuze te maken. Blijven of overstappen. Geen enkele klacht!

Loene
24-12-2019

Incassoverhoging door onjuiste/valse informatie

Op 4 september dit jaar heb ik een e-mail gekregen van EDR Incasso in verband met een premieachterstand. Toen ik de mail kreeg, heb ik direct contact opgenomen met Zekur. Heb daar ook een zorgverzekering (gehad) dus ik heb meteen gebeld binnen 10 minuten. De meneer vertelde mij dat er ‘niks openstaat, je bent volledig bij met de betalingen’. Volgens de meneer ‘kon ik het negeren’. Vervolgens toch een incassoverhoging gekregen à 48,40 euro waardoor het bedrag is opgelopen naar meer dan 100 euro. Daarop weer gebeld met Zekur en toen werd ik ineens doorverbonden naar een andere afdeling (Aevitae). Na langer dan één uur in de wachtrij te hebben gestaan, pakte de mevrouw van Aevitae nogal arrogant de telefoon op. ‘Er staat hier dat je een inboedel en aansprakelijksverzekering hebt’. Heb nooit ook maar één mail of brief gekregen over een achterstand en dit liep al sinds januari volgens EDR. Aevitae geeft aan ‘we hebben veel mails gestuurd’, nou ik heb niks gekregen en in december toen ik de verzekeringen had aangevraagd heb ik het naar mijn weten ook weer opgezegd omdat de toenmalige verzekering van Aegon nog één jaar looptijd had. Daar was geen discussie over mogelijk, de verantwoordelijkheid schuift ZekurAevitae liever af op de klant. En dan ineens in september een mail krijgen over een achterstand terwijl ik nergens vanaf wist. 9 maanden laat AevitaeZekur niks weten, terwijl ik wel altijd netjes m’n zorgpremie betaal en eigen risico en over een achterstand? Nooit niks over gehoord terwijl het wel Zekur betreft. En dan zomaar een incassobureau op me af sturen, belachelijk. Heb het gehele bedrag direct betaald om ervan af te zijn. Daarop weer teruggemaild om aan te geven dat de incassoverhoging niet mijn verantwoordelijkheid is want als iemand van Zekur foutieve (valse informatie, in de woorden van de ACMAFM) informatie geeft, dan kan ik daar ook verder niks aan doen. Uiteindelijk ben je afhankelijk van de informatie die Zekur geeft en als diegene op 4 september tegen mij zegt ‘je hebt geen achterstand’, dan ga je daar vanuit en negeer je de mail van het incassobureau. Weken, serieus weken niks gehoord op de mail over de incassoverhoging. Heb meerdere mails gestuurd, nooit niks gehoord. Daarop wasben ik het zat en heb ik m’n zorgverzekering opgezegd met een toezegging dat ik naar de ACMAFM ga stappen en dit publiekelijk ga openbaren. De mevrouw van Zekur Zorg (Univé) stond niet open voor een gesprek en schoof wederom weer de verantwoordelijkheid af naar mij. ‘Dit staat daar los van’, terwijl, dit staat daar niet los van want iemand van Zekur Zorg heeft op 4 september aangegeven dat ik de mail kon negeren. En daarna een flinke verhoging en niemand die dan ook maar één keer verantwoordelijkheid neemt. De mevrouw van Zekur Zorg gaf aan dat ik de klacht via de website moest indienen. Zo gezegd, zo gedaan. De klacht ingediend bij ‘Zorg’ via het keuzemenu op de website vorige week woensdag. En dan, na weken niks te hebben gehoord, krijg ik vandaag een mail van Aevitae met de boodschap dat ze mijn verzoek tot terugbetaling van de incassoverhoging niet in behandeling nemen. Ze geven één of ander dom excuus over de reden waarom ze nog niks hebben laten weten: ‘het was niet de bedoeling om je te negeren’. Nou, je hebt al m’n mails gekregen want daarop antwoord je nu met alle mails eronder. Dat is dus bewust negeren, je hebt ze wel degelijk gekregen.

Echt, beste mensen, ga niet met deze mensen in zee. Ook niet voor een zorgverzekering, want Zekur voldoet keer op keer niet aan de informatieplicht en verantwoordelijkheid nemen doen ze ook niet. Wees gewaarschuwd, heb dit nog nooit met een bedrijf meegemaakt dat als het om een achterstand gaat ze niks laten weten, niet bellen, geen brief sturen. Terwijl het om zoiets belangrijks gaat. En EDR Incasso belde mij wel, dus een telefoonnummer heeft ZekurAevitae wel degelijk gehad. Vooral jongeren moeten echt uitkijken met Zekur, neem geen risico en blijf zo ver mogelijk weg van Zekur! Écht, wees 10 keer gewaarschuwd voor je ook maar één verzekering bij hun afsluit!

Veri
08-12-2019

Geen correcte factuur

Geen correcte factuur. Tig keren contact met zekur over dat ik nooit bij zo'n zorgverlener ben geweest of medicatie had gekregen. Ik krijg een factuur met eigen risico daarop met de verkeerde zorgverleners en diens medicatie. De dag van vandaag hebben ze dit niet gecorrigeerd en het bedrag is van mijn rekening af. Word hier moe van er telkens achter na moeten gaan. Nog steeds geen geld terug van zekur.

Katinka
03-12-2019

Zekur autoverzekering, afrader

Heb ongeveer een jaar de autoverzekering van Zekur gehad. Er werd ingebroken in mn auto. Toen ik belde bleek dat Aevitae (een andere verzekeringsmaatschappij) hun zaken afhandeld. Laatst genoemde zijn telefonisch zeer moeilijk te bereiken, bij uiteindelijk telefonisch contact krijg ik een gestresste onbeschofte medewerker aan de lijn. Meerdere mails met alle gevraagde stukken (info zelf van de website gehaald) en informatie gestuurd tevens meerdere mails met daarin de vraag of ze aub wilden reageren, maar steeds alleen maar een automatische replymail waarin staat dat het druk is en ze proberen te antwoorden binnen 10 werkdagen. Na meer dan een maand na de schademelding nog steeds geen bevestiging of enig bericht te hebben ontvangen, de telefonische wachttijd getrotseerd en flink boos geworden op een medewerker. Deze keerde direct het bedrag uit van de schade en verzond hiervan ook nog een bevestiging per mail. Vervolgens verzekering opgezegd (ook hiervan alleen automatisch reply mail) natuurlijk werd premie gewoon afgeschreven na opzegdatum. Pas na storneren van het bedrag konden ze ineens heel snel wel reageren. Kansloos bedrijf, klant is geen koning en medewerkers reageren overspannen. Liever voor €1 meer bij goede verzekeraar afsluiten.

Remco
03-12-2019

Website is een ramp

Ik wil mijn jaarpremie wijzigen maandelijkse termijnen.

Op facebook kun je dit niet meer doorgeven, vroeger wel.

Op de website wordt je doorverwezen naar een 0900-nummer. Kan ik niet bellen.

Het contact formulier is zo gemaakt dat je toch niet wilt mailen. Nog nooit zo'n slecht formulier gehad.

Op mijn zekur wijzig ik iets, gebeurt er niks. Staat hij weer op de oude instelling.

Wat een slechte toko. Beter iets meer betalen bij een andere zorginstelling.