ZEKUR reviews

Kimberley
04-12-2015

Verwerking en klantenservice is extreem langzaam, op de helft wordt niet eens ge

Iemand anders had schade aan ons huis veroorzaakt, maar diens aansprakelijkheidsverzekering gaf aan dat er afspraken zijn bij verzekeraars onderling dat in dit geval schades worden geclaimd op de inboedelverzekering. Wij hebben de schade daarom geclaimd, zouden binnen 10 dagen een respons kunnen verwachten. Door de drukte kon hier iets langer duren, ik vond het al vrij lang maar oké. Dit was 28-10.

Op 10-11 heb ik een mail gestuurd met de vraag wanneer wij (ongeveer) een respons konden verwachten. Nooit een reactie op gehad.

Ik heb jullie vervolgens gebeld, 3 weken geleden, ik kreeg toen te horen dat alle informatie verwerkt was, en dat mevrouw verwachtte dat het de volgende week beoordeeld zou worden.

30-10 heb ik weer een mail gestuurd, waarin ik mijn ongenoegen over de situatie heb uitgesproken, en heb gevraagd om de claim nu eindelijk eens te verwerken, en gevraagd om excuses en gemeld dat ik een compensatie wel terecht zou vinden.

Uiteindelijk kregen wij 3 december een respons - uiteraard een afwijzing, want bij Zekur is niets verzekerd. Geen excuses voor het feit dat het ruim 3 keer langer duurde dan aangegeven voor we een respons kregen.

Wij stappen zo snel mogelijk over, wat een vreselijk bedrijf is dit!

Karel
15-10-2015

Zeer slecht oplichters

In december 2013 sloten wij de verzekering af 2 maal voor mijn vrouw en voor mij in december 2014 gingen wij weer vergelijke we kwamen weer bij zeker uit maar dit maal iets hoger voor mijn vrouw omdat ze zwanger was in januari is zij bevallen na 2 weeken ziekenhuis daar na moest mijn dochter ook het Iekenhuis in vanwege complicaties 1 week na al die elende kregen wij voor de na controle een telefoontje van het ziekenhuis dat we onze verzekering na moesten kijken wij dat doen bleek dat we geen vrije keus meer hadden maar dat was toen we hem afsloten nog niet veranderd op de site wij bellen en we konden gewoon langs gaan zijden ze bij zekur was geen probleem en vervolgens werd ons gezegd dat we kosteloos over konden stappen maar een verzekering die wel in ons straatje paste als compensatie van alle elende kregen we ook 2 maande inleg trug nu 8 maanden later zit ik met toren hoge kosten van 11000 euro die ik zelf moet betaalen omdat ik niet verzekerd zou zijn in januari en februari terwille ik bij zekur zat alleen over ben gestapt vanwegen een fout van hun ben woest en zal ook zeker naar de rechter stappen als zij die niet op lossen

Else
28-09-2015

Zeer traag en abject onjuiste informatie

ZEKUR streeft ernaar 'binnen 10 werkdagen' te reageren op een claim/email. Ik vind twee weken al vrij lang, maar deze termijn wordt consequent overschreden. Er kan makkelijk een maand overheen gaan voordat een e-mail (en dan niet eens een nieuwe, maar een reactie op een eerdere) wordt beantwoord.

Mijn claim werd afgewezen omdat het zou gaan om 'vruchtgebruik', en dat wordt niet gedekt. Dit was overduidelijk niet het geval, waardoor ik de indruk krijg dat er niet geschroomd wordt mensen af te schepen met wat juridische taal waarna ze het hopelijk op zullen geven.

Ik kan me geen slechtere verzekeraar voorstellen. Doe het niet!

Ed
31-08-2015

Zeer slechte service en geen aardige telefonistes

Door een storing bij mijn werkgever geen loon ontvangen. Zekur netjes hiervan op de hoogte gesteld en gezegd dat ik deze week netjes betaal, krijg te horen dat ik geen betaling kan doen? De betalingsregeling van het eigen risico kwam hierdoor te vervallen. En mevrouw aan de telefoon wilde niet echt meewerken en was erg vervelend tegen mij aan het doen over de betaling die ik dus deze week over wil maken.. Ik ga aan het einde van het jaar toch maar overstappen naar VGZ, deze verzekering is dan wel duurder maar de service is wel 10 x beter...

Carolien
20-08-2015

Inloggen met digi d en wachtwoord is niet mogelijk

ik heb al verschillende mailtjes gestuurd omdat ik niet kan inloggen met een wachtwoord op de persoonlijke omgeving waar je rekeningen staan. Krijg elke keer wel een bevestigingsmailtje dat het ontvangen is maar krijg geen antwoord.Ik gebruik geen sms code maar een wachtwoord en dat wordt niet geaccepteerd. Ik wil aan mijn digi d geen sms code koppelen. Mijn man heeft zelfs geen mobiele telefoon.

Zekur, volgend jaar zijn jullie zeker een klant kwijt.

A Suzenaar
12-07-2015

Zeeer slecht

Na eindelijk het gips voor de gebroken enkel van mijn dochter vergoed te hebben gekregen, nu weer een terugvordering gekregen.. blijkbaar kan de collega ook het dossiernummer van de alarmcentrale niet vinden.

Kan ik nu weer opnieuw beginnen Unive/Zekur?

Prima, ik ben nu zover dat ik mijn gehele verzekeringspakket bij julllie ga weghalen..

EN ALS JULLIE WEER EEN VORDERING STUREN, STUUR HEM DAN NAAR HET HUISADRES PER POST IN PLAATS VAN DAT DEZE ALLEEN ONLINE ZONDER AANKONDIGING OF TELEFOONTJE WORDT NEERGEZET!

Yasmeen
10-07-2015

Heeeel slecht

3 kids onder 10 noodgewongen bij een andere zorgverzekeraar verzekerd omdat ik het niet doorgegeven zou hebben.

Pasje veel te laat binnen gekregen na wat telefoontjes.

Bah bah .. Je wordt hier niet vrolijk van

Na nooit in mijn leven van zorgverzekeraar veranderd te hebben ben ik er toch mooi ingetrapt op die goedkope zooi reclame op internet .

Zal blij zijn om weer bij mijn oude vertrouwde verzekeraar terug te gaan en me aansluiten bij me kids.

En nee .. Zeker aub hier niet op reageren met we willen je helpen.. Hoop dat jullie snel failliet gaan .

Ruby
01-06-2015

Onbekwame klantenservice

Gebeld over het aftrekken van een medicijn van mn eigen risico, terwijl mn huisarts er medische noodzaak op had gezet. Medewerker vertelt me eerst dat het vergoed wordt maar van eigen risico afgaat, vervolgens vertelt hij me dat als er medische noodzaak op staat, het wel vergoed wordt, maar dar dat er bij hun niet op staat. Ik gebeld met huisarts en langs apotheek voor bewijs van de medische noodzaak op het recept en teruggebeld met zekur. Daar vertelt andere medewerker me doodleuk dat er ten eerste bij hun wél medische noodzaak op het recept staat, en ten tweede dat dat niet betekent dat het helemaal vergoed wordt. Praat trouwens tegen me alsof ik een baby ben wat me nog geïrriteerder maakt.

Michelle
19-05-2015

Onbekwaam

Online declareren werkt niet.

Klantenservice kan niet inzien of een declaratie wel of niet is binnengekomen.

Online overzicht van ingediende declaraties is helemaal leeg, oplossing post !

Klantenservice is zeer onbekwaam en zelfs onvriendelijk.

Nadat ik aangaf printscreens te hebben waarop staat dat mijn declaratie ontvangen is en binnen 6 dagen in behandeling / uitbetaald word. Was deze na drie keer nog niet zichtbaar.

Ook direct declareren door de zorgverlener ( Specsavers ) is alleen bij Zekur niet mogelijk!

Andy
22-04-2015

Schandalig slecht

Mijn dochter heeft een basisverzekering, aanvullende verzekering, resiverzekering van Unive Zekur. Zij studeert in het buitenland. Zij breekt haar enkel op twee plaatsen en scheurt haar enkelbanden. De 'procedurejagers' van Unive Zekur vergoeden niet, want er staat niet op de nota dat het om spoedeisende hulp gaat. Het ongeval is via de alarmcentrale en alles aangemeld, maar Unive wenst gewoon niet te vergoeden, WANT WIJ MOGEN NIET VAN DE PROCEDURES AFWIJKEN.

SCHANDALIG!

Neemt nooit een Nederlandse verzekering als een van je kinderen in het buitenland studeert, maar sluit een internationale verzekering, want hier kunnen ze niet voorbij de koeien kijken.

H van Duijn
27-03-2015

Dramatisch slechte service

Geen antwoord krijgen op mails. Klantenservice bellen en de verbinding wordt verbroken. Beloftes die gemaakt worden en niet na worden gekomen. Een zooi ongeregeld.

Anouk
26-03-2015

Onvriendelijke en niets-wetende klantenservice

Absoluut een afrader. Ik ben er mooi ingestonken. Het vergoedingenoverzicht gaf bij anticonceptie aan; 100% vergoed, voor sommige middelen eigen bijdrage. Tot twee keer toe aan verschillende medewerkers gevraagd of er een bijdrage voor de nuvaring is; nee mevrouw geen bijdrage, volledig vergoed.

Vervolgens wil ik mn eerste factuur gaan declareren, ik zie op de site dat dit online kan. Het inloggen lukt mij niet meteen, dus bel ik de klantenservice. De jongeman geeft mij aan dat er misschien een storing is, maar hij weet het niet. Maar het maakt ook niet uit zegt hij, want dat online declareren werkt toch nog niet. Wat vreemd zeg ik, het staat op de website, hier online declareren, inloggen met DigiD. Kan ik dan wel inloggen, maar geen declaratie insturen? Dat klopt mevrouw. Nou, leek me wat raar. Toen ik het met een andere browser probeerde lukte het wel, en heb ik na 5 minuten gewoon mijn declaratie online kunnen indienen. Deze jongeman wist dus totaal niet waar hij het over had en zei maar wat. Vervolgens zie ik vandaag dat niet de gehele factuur van de nuvaring vergoed is.. Als ik opbel en ik het verhaal vertel dat mij verteld is krijg ik als reactie; ja mevrouw wie heeft u gesproken? Dat weet ik niet, ik noteer geen namen bij zo'n simpel informatiegesprek. Ja dan houd het op, dan heb ik geen bewijs. Verder niks, geen 'wat vervelend mevrouw' oid. Vervolgens vraag ik haar om een verklaring van het verhaal van haar collega over het online declareren, zegt ze: Ik zie geen notitie dat u gebeld heeft. Vervolgens komt er een heel verhaal dat het aan mijn vraagstelling heeft gelegen toen ik het aan haar collega vroeg, want de MijnZekur online omgeving is nog niet operatief, maar online declareren wel, dus waarschijnlijk heb ik niet goed uitgelegd wat er mis ging. Conclusie: De medewerkers bij de klantenservice weten vrij weinig, als ze iets niet weten vragen ze het niet na ze zeggen maar wat, en als daar een opmerking over gemaakt wordt dan krijg je een grote bek terug. NIET DOEN dus...

VERHOEVE
26-03-2015

Zeer slecht

ik ben bij zekur aangemeld op 12-12-2012, dus dan ga je er ook vanuit dat vanaf die maand je premie in gaat ,neeeeee op 12-11-2012 moest ik de premie voor december betalen,dus er was bij voorbaat al bekend dat ik in december bij zekur zou gaan.

vervolgens een paar keer bij de huisarts geweest en de assistente vertelde mij dat ik niet verzekerd was.

dus ik kreeg een paar dikke rekeningen ook omdat er een aantal plekken uit me been zijn gesneden.

ik wist niet beter dan dat ik verzekerd was.dus ik contact opgenomen met zekur en deze vertelde mij dat ik verzeker was en dat de nota,s door hun vergoed werden.Dus de nota,s van de arts niet betaald.Ik kreeg aanmaningen van de huisarts en de nota,s zijn door gestuurd naar een deurwaarder,dus er kwamen extra kosten bij.Dus weer contact opgenomen met zekur,en deze bleef vol houden dat ik verzekerd ben,dit doorgegeven aan de deurwaarder en deze kon er niks aan veranderen.Tot overmaat van ramp moest ik een aantal keren bij de huisartsen post aankloppen,ook hier kwam er dus naar voren dat ik niet verzekerd was en ook die rekeningen moest ik dus betalen.Ook weer contact opgenomen met zekur,en weer het zelfde verhaal,toen heb ik gezegd ik betaal niks meer aan jullie zolang ik steeds zelf de rekeningen zelf moet betalen,vervolgens hebben ze me aangemeld bij het zorg instituut, in de maand augustus ben ik opgepakt en heb ik 49 dagen moeten zitten,hierdoor word je zorgpremie opgeschort en ben je verzekerd door de staat.

Op 19 september ben ik vrij gekomen,en kreeg een brief mee van ontslag ,na verloop van tijd kreeg ik de ene deurwaarder na de andere om zorg nota,s,en zorg premie,dus ik had zoiets van hoe kan dit,me premie word automatisch afgeschreven,niet dus.

toen ik contact met ze opnam werd er gezegd u zit toch in detentie? nee zei ik ,ik ben vanaf 19 september al vrij ,o had u dat niet kunnen melden ,ik zei nou volgens mij zou de pi dit via een fax aan jullie mededelen dat ik vrij was,nee zegt de medewerkster die hebben wij niet binnen,ik zei :nou bij deze ik ben vrij vanaf 19 september.Meneer zo werkt dat niet ,de pi moet u aanmelden,ik de pi gebeld alles uitgelegen zegt de pi je had dit zelf kunnen doen ,maar we sturen een fax,vervolgens krijg ik even een rekening met terugwerkende kracht aan me kont,want volgens zekur,hadden ze aanmaningen gestuurd,ja dat hadden ze ook ,maar naar een voor mij onbekend adres,maar de nieuws brieven kwamen wel op het juiste adres.nu mag ik 8 april voorkomen en heb ik aardig wat extra kosten erbij gekregen van de deurwaarder die ook zijn aanmaningen naar een voor mij onbekend adres had gestuurd,want dat stond in de gemeentelijke basis administratie,raar want ik heb een uitdraai opgehaald bij de gemeente en daar staat dat adres niet op.

het gaat nu om een bedrag van 1780 euro,plus deurwaarders kosten dus kom ik op 2280 euro, en aangezien ik al ruim 1250 euro zelf heb moeten betalen aan rekeningen,vraag ik me zelf af,waar zijn jullie mee bezig daar bij zekur. En dan zegt later een medewerker van zekur u had zich zelf gewoon aan kunnen melden na u detentie,nou kwaaier kan je me niet krijgen.

ik roep hierbij dan ook mensen op die slechte ervaringen hebben met zekur,en mij een korte maar duidelijke versie van u klacht op mail te zetten en naar mij te sturen zodat ik dit mee kan nemen in de rechtzaak,want ik ga nu door en zal zekur op de knieen krijgen. specifiek zoek ik klachten om de zorgpremie,mijn mail adres is rockmonster76@hotmail.com

Samir
25-03-2015

Dramatisch

Wat een ongeregeld zooitje is het toch bij Zekur..onvriendelijke medewerkers, een financiele afdeling die niks maar dan ook letterlijk niks op orde heeft en maar rekeningen door blijft sturen per post waar niks van klopt. Na maanden gezeik te hebben gehad heb ik gedreigd dat ik met een advocaat zou langs komen en ineens waren ze wel bereid te helpen. Mensen, sluit nooit een verzekering af bij Zekur, op het eerste oog lijkt het lekker goedkoop maar dit valt vies tegen en de ellende en hoofdpijn die het met zich mee brengt is het zeker niet waard.

Charlene
17-03-2015

ZEER SLECHT

ZEKUR heeft mn rekening nummer nooit aangepast en daardoor zijn er premies blijkbaar niet betaald.

ZEKUR heeft mij aangemeld bij het Zorg Instituut Nederland en de rekening naar Graydon gestuurd ( wat ook malafide is). Vanaf 1/2/15 wordt er €152 loon in gehouden.

Zsm op hun advies de rekening betaald. Twee maanden verder; nog steeds heeft Graydon niks naar ZEKUR overgemaakt. Wordt er €152 loon ingehouden (na eindafrekening moet ik t allemaal terug krijgen. Duur; 10 weken!) sta ik voor lul bij mn werkgever.

ZEKUR; houdt aub je zaakjes op orde. Dit is ZEKUR niet het geval.

Quirine
30-12-2014

Ik ben bezig met het uitzoeken van een verzekering voor het aankomende jaar. Ik dacht bel even met zekur kan ik kijken hoe ik te woord wordt gestaan en vraag ik meteen hoe het zit met declaraties. Meneer wist mij te vertellen dat het terug storen ongeveer 2 a 3 weken kan duren. Ik vroeg nog netjes moet dit per post of per mail/online. Nou meneer gaf aan dat het per post moest gebeuren want de online zekur functioneert nog niet. Ik begon te lachen ik dacht is dit nu echt een grap? Als dat al niet werk wat werkt er dan wel als ik om zorg vraag.... of uitbetalen wat ik zelf heb moeten voorschieten. Wel reclame maken maar niet online kunnen declareren. Heel vreemd. Meneer was er nuchter onder en zei niet eens netjes tot ziens of fijne dag nog. Erg blij dat ik toch even heb gebeld en na 18 min iemand aan de lijn kreeg met bovengenoemde uitleg.

Succes als je met deze verzekering 2015 in gaat.

Jaap
05-11-2014

Zeer onzorgvuldig met declaratie,s

Veel ellende voor weinig vergoeding, wat een club VGz Univee etc begin er niet aan, ben nu al zo,n 15 maanden bezig om de juiste facturen te krijgen( want er zal iets van eigen bijdrage betaald moeten worden), dit schijnt ze niet te lukken veel te hoog en altijd in het voordeel van de club, als ik alles naloop betaal ik nog 500 euro te veel per jaar.

Terwijl de eigen bijdrage allang is gebruikt.

Stoppen met die club

Chloé
31-10-2014

Wanbetaler?!

Ook hier werd mij de verzekering opgezegd nadat 1 maand de premie niet kon worden afgeschreven. Dit ging om minder dan 10 euro. Wat een bagger club!

Chloé
31-10-2014

Zeer slecht

Premie van 1 maand kon niet op tijd worden afgeschreven daarvoor altijd op tijd betaald. Vervolgens zonder herinnering een brief in de bus dat de polis is opgezegd door de verzekeraar wegens wanbetaling. En dat voor € 8,04 per maand. Heel bijzonder...

Bernice
14-10-2014

ZWAAR KL*TE

Heb voor de zorg unive zekur extra genomen, in de hoop dat ik meer dingen vergoed zou krijgen, onder andere tandverzorging en fysio

Nou krijg ik van elk tandarts bezoek een rekening van 25 euro, zelfs die ene keer controle zit er niet bij

nou heb ik voor mijn voeten steunzolen gekregen, dit zou vergoed worden tot 249 euro. Das mooi dacht ik want mijn totale plaatje zou 226 euro gaan kosten

heb de nota thuis gekregen en netjes opgestuurd voor declaratie

krijg ik een paar weken later opeens een brief de rekening was deels betaald en er moest nog een deel betaald worden, echter omdat ik veels te laat was kwam daar nog eens 40 euro boven op

ik natuurlijk bellen en vragen om uitleg, het enige wat de NIET vriendelijke vrouw zegt, tjah dat had u zelf maar moeten weten!

ik stond werkelijk met mijn mond vol tanden! nou moet ik dus een rekening plus een extra bedrag betalen omdat hun niet even de moeite hebben kunnen nemen om een brief of mail te sturen met de mededeling dat er nog een bedrag open stond

HEEL ERG BEDANKT VOOR NIKS! Kan niet wachten tot het einde van het jaar dan ben ik heel SNEL WEG bij deze AMATEURS