ZEKUR Zorgverzekering reviews

3.3

Moraim
11-05-2016

Zekur eenvoudig en dekkend

Goede telefonische bereikbaarheid. Website is duidelijke en overzichtelijk. Prima basisverzekering voor een schappelijke prijs.

M.
09-04-2016

Slechte service!

In 2014 verzekerd geweest bij Zekur. Helaas ben ik nu (2 jaar later!) nog steeds bezig met declaraties. Dit komt door de slechte klantenservice die Zekur bied. Telkens als ik vragen heb moet ik via een contact formulier op internet mijn vraag stellen. Vervolgens krijg ik weer dezelfde standaard tekst zoals altijd terug, en moet ik weer via een contact formulier reageren. Als ik bel sta ik gemiddeld 20 minuten in de wachtrij om vervolgens op een onvriendelijke manier geholpen te worden. Nooit zal ik nog een verzekering nemen bij Zekur!

Kathelijne
03-04-2016

Zekur de goedkoopste!

Sinds dit jaar ben ik klant bij Zekur. De aanmelding verliep vlot. Echter het terugkrijgen van 20 euro tegoed duurde wel een tijdje. Ik heb hier meerdere mails over moeten schrijven. Het fijne is wel , dat je alles via internet regelt. Dat is snel en prettig. Je kan alles online regelen met hen en hebt ook zo een goed overzicht over je ingediende declaraties.

Inge
13-03-2016

Tevreden klant

Ik ben nu voor het tweede jaar op rij verzekerd bij ZEKUR en tot nu toe heb ik niks te klagen. De premie is laag en de vergoedingen zijn hetzelfde als bij andere verzekeringen. Bij eventuele vragen krijg je een snelle reactie en een volledig antwoord. Als alles blijft zoals het nu is dan blijf ik voorlopig verzekerd bij deze zorgverzekering!

Martijn
09-03-2016

Polisopzegging wordt Polis uitbreiding, Zonder mijn toestemming

Hierbij wil ik een klacht indienen betreffende het handelen van Zekur.nl inzake mijn opzegging op basis van artikel artikel 5.2. (Opzeggingsrecht).

Dit aangezien Zekur op 24-2-2016 haar verzekeringsvoorwaarden heeft aangepast. Inmiddels hebben onderstaande contact momenten plaatsgevonden:

Mail d.d. 24-2-2016

Geachte heer / mevrouw,

In uw mail d.d. 24-2-2016 lees ik dat u de polisvoorwaarden van de Zekur Zorg verzekering gaat aanpassen / aangepast heeft.

Om deze reden wil ik op basis van in de verzekeringsvoorwaarden genoemde artikel 5.2. (Opzeggingsrecht) mijn zorgverzekering per de datum waarop de wijziging is

doorgevoerd / doorgevoerd gaat worden mijn verzekering beëindigen.

Graag ontvang ik per ommegaande een bevestiging van deze opzegging.

Met vriendelijke groet,

Op 4-3-2016 heb ik wederom telefonisch contact opgenomen. Medewerker Daniel geeft aan dat de polis administratie niet bereikbaar is i.v.m. het wegwerken van achterstanden.

Hij heeft een terugbel verzoek ingediend. Ik wordt tussen 8-3 en 11-3 teruggebeld om mij te informeren over de voortgang van mijn verzoek.

Op 7-3-2016 wordt ik gebeld door een medewerker welke mij verteld dat mijn verzekering niet voor 1-1-2017 kan worden opgezegd. Dit ondanks dat duidelijk in de polisvoorwaarden staat aangegeven dat dit wel het geval is wanneer de voorwaarden tussentijds worden aangepast door de verzekeraar. In plaats hiervan geeft zij aan dat zonder mijn goedkeuring de verzekering wordt aangepast naar uitgebreide polis zodat er wel afdoende dekking is. Uiteraard is dit juridisch niet toegestaan. Ik heb haar daar dan ook op gewezen. Zij heeft mij te kennen gegeven hier nog op terug te komen.

Op 9-3-2016 ontvang ik per mail een bevestiging van mijn polis aanpassing (welke ik niet zelf heb doorgevoerd).

Wat hier gebeurd is niet rechtsgeldig en wordt zodoende ook niet door mij geaccepteerd. Ik wens dat mijn polis per de datum van de aanpassing van de voorwaarden 24-2-2016 wordt beëindigd en dat ik hier vooraf een schrijven van ontvang zodat ik kan overstappen naar een andere verzekeraar.

Ik verwacht per ommegaande een reactie van u.

Met vriendelijke groet,

Yopie
31-01-2016

Openstaande vorderingen van jaren geleden

Ik ontving plotseling een brief van een incassobureau met een daarin vermeld dossiernummer en een openstaand bedrag van Zekur of ik dat even wilde betalen. Navraag gedaan en het betreft openstaande bedragen uit 2011, 2012 en 2013. Ik heb nooit een laatste aanmaning of betalingsverzoek ontvangen van Zekur. Als er openstaande rekeningen zijn wil ik deze betalen zonder tussenkomst van een incassobureau. Als ik een specificatie opvraag krijg ik enkel een overzicht met daarin vermeld factuurnummer/contract een datum en vreemde bedragen. In november 2011 zou ik zes keer een factuur hebben ontvangen met daarop verschillende bedragen die in rekening worden gebracht. Ik wil graag een uitgebreide specificatie zodat ik kan herleiden wat ik precies moet betalen.

13-01-2016

Zekur zorgverzekeraar

erg klantvriendelijke. oplossingszoekende maatschappij

Jean
09-01-2016

Zekur zorgverzekering

Zekur is opzich een prima zorgverzekering. Je kunt makkelijk zelf bepalen wat je verzekerd wilt hebben.

Scherpe prijs en prima service. Addertje onder het gras je moet wel zorgvuldig alles lezen wat daadwerkelijk verzekerd is bv niet alle ziekenhuizen worden gedekt.

Dit is iets wat je altijd zult hebben met een budget zorgverzekering.

Eva
08-01-2016

Zekur top!

Ik heb alleen nog maar goede ervaringen met de zorgverzekering van Zekur. Ik ben vooral tevreden met MijnZekur. Via MijnZekur kun je in één oogopslag al je gegevens checken, gemakkelijk inzien en wijzigen. Bovendien zie je ook direct hoeveel je al hebt verbruikt van het eigen risico. Bovendien vind ik het erg fijn dat mijn post wordt bewaard in mijn postvak in MijnZekur. Belangrijke documenten kan ik bewaren, anderen kan ik verwijderen. Tot slot gaat ook het declareren van kosten simpel en snel! Kortom, helemaal tevreden!

Floris
27-12-2015

Prima zorgverzekeraar

Deze verzekering is goedkoop, en dekt alles in de basisverzekering, net als alle andere verzekeraars. Medicijnen hoeven niet persé via de apotheeklijn te lopen, als je snel een recept nodig hebt, kun je dat bij je eigen apotheek halen. Daarnaast is het een gezondheidstimulerende verzekering. Sport/fitness wordt 'gesponsord'. Klantenservice is snel bereikbaar en alle info is terug te vinden op de site, waarop je een eigen inlog hebt. Dat je alleen naar gecontracteerde zorgverleners kan, hoeft geen probleem te zijn, er is er altijd eentje in je eigen buurt. Dus voor mij nog steeds de beste keuze.

Manon
14-12-2015

Buitenland reizen en zorgverkering

Ik had het een en ander informatie nodig over het doorlaten gaan of stop zetten van mijn zorgverzekering wege langtijdig reizen in het buitenland.

Zei hebben hier voor alles voor mij opgezocht en netjes naar mij doorgestuurd.

Listra
12-12-2015

Fijne verzekeraar

Ik ben dit jaar meerdere keren testen, medische te... gedaan waar ik tevreden mee ben, en waar de verzekering het mogelijk gemaakt heeft.

Stefan
12-12-2015

Goedkoop, klnten vriendelijkheid

Goede voorwaarden, goede en snelle behandeling van declaraties

Felicia
11-12-2015

Fijne prijs maar af en toe onduidelijk

Fijne prijs maar af en toe onduidelijk in de vergoedingen,zo betaalde ik nooit voor mijn anticonceptiepil en nu ineens receptuurkosten terwijl ik online bestel.

11-12-2015

Geen zorgen met Zekur

Uitgebreide dekking en eigen risico word over het jaar berekend niet ineens te betalen. Een aanrader voor iedereen.

Else
28-09-2015

Zeer traag en abject onjuiste informatie

ZEKUR streeft ernaar 'binnen 10 werkdagen' te reageren op een claim/email. Ik vind twee weken al vrij lang, maar deze termijn wordt consequent overschreden. Er kan makkelijk een maand overheen gaan voordat een e-mail (en dan niet eens een nieuwe, maar een reactie op een eerdere) wordt beantwoord.

Mijn claim werd afgewezen omdat het zou gaan om 'vruchtgebruik', en dat wordt niet gedekt. Dit was overduidelijk niet het geval, waardoor ik de indruk krijg dat er niet geschroomd wordt mensen af te schepen met wat juridische taal waarna ze het hopelijk op zullen geven.

Ik kan me geen slechtere verzekeraar voorstellen. Doe het niet!

Ed
31-08-2015

Zeer slechte service en geen aardige telefonistes

Door een storing bij mijn werkgever geen loon ontvangen. Zekur netjes hiervan op de hoogte gesteld en gezegd dat ik deze week netjes betaal, krijg te horen dat ik geen betaling kan doen? De betalingsregeling van het eigen risico kwam hierdoor te vervallen. En mevrouw aan de telefoon wilde niet echt meewerken en was erg vervelend tegen mij aan het doen over de betaling die ik dus deze week over wil maken.. Ik ga aan het einde van het jaar toch maar overstappen naar VGZ, deze verzekering is dan wel duurder maar de service is wel 10 x beter...

Carolien
20-08-2015

Inloggen met digi d en wachtwoord is niet mogelijk

ik heb al verschillende mailtjes gestuurd omdat ik niet kan inloggen met een wachtwoord op de persoonlijke omgeving waar je rekeningen staan. Krijg elke keer wel een bevestigingsmailtje dat het ontvangen is maar krijg geen antwoord.Ik gebruik geen sms code maar een wachtwoord en dat wordt niet geaccepteerd. Ik wil aan mijn digi d geen sms code koppelen. Mijn man heeft zelfs geen mobiele telefoon.

Zekur, volgend jaar zijn jullie zeker een klant kwijt.

A Suzenaar
12-07-2015

Zeeer slecht

Na eindelijk het gips voor de gebroken enkel van mijn dochter vergoed te hebben gekregen, nu weer een terugvordering gekregen.. blijkbaar kan de collega ook het dossiernummer van de alarmcentrale niet vinden.

Kan ik nu weer opnieuw beginnen Unive/Zekur?

Prima, ik ben nu zover dat ik mijn gehele verzekeringspakket bij julllie ga weghalen..

EN ALS JULLIE WEER EEN VORDERING STUREN, STUUR HEM DAN NAAR HET HUISADRES PER POST IN PLAATS VAN DAT DEZE ALLEEN ONLINE ZONDER AANKONDIGING OF TELEFOONTJE WORDT NEERGEZET!

Yasmeen
10-07-2015

Heeeel slecht

3 kids onder 10 noodgewongen bij een andere zorgverzekeraar verzekerd omdat ik het niet doorgegeven zou hebben.

Pasje veel te laat binnen gekregen na wat telefoontjes.

Bah bah .. Je wordt hier niet vrolijk van

Na nooit in mijn leven van zorgverzekeraar veranderd te hebben ben ik er toch mooi ingetrapt op die goedkope zooi reclame op internet .

Zal blij zijn om weer bij mijn oude vertrouwde verzekeraar terug te gaan en me aansluiten bij me kids.

En nee .. Zeker aub hier niet op reageren met we willen je helpen.. Hoop dat jullie snel failliet gaan .