ZEKUR Zorgverzekering reviews

3.3

Ruby
01-06-2015

Onbekwame klantenservice

Gebeld over het aftrekken van een medicijn van mn eigen risico, terwijl mn huisarts er medische noodzaak op had gezet. Medewerker vertelt me eerst dat het vergoed wordt maar van eigen risico afgaat, vervolgens vertelt hij me dat als er medische noodzaak op staat, het wel vergoed wordt, maar dar dat er bij hun niet op staat. Ik gebeld met huisarts en langs apotheek voor bewijs van de medische noodzaak op het recept en teruggebeld met zekur. Daar vertelt andere medewerker me doodleuk dat er ten eerste bij hun wél medische noodzaak op het recept staat, en ten tweede dat dat niet betekent dat het helemaal vergoed wordt. Praat trouwens tegen me alsof ik een baby ben wat me nog geïrriteerder maakt.

Michelle
19-05-2015

Onbekwaam

Online declareren werkt niet.

Klantenservice kan niet inzien of een declaratie wel of niet is binnengekomen.

Online overzicht van ingediende declaraties is helemaal leeg, oplossing post !

Klantenservice is zeer onbekwaam en zelfs onvriendelijk.

Nadat ik aangaf printscreens te hebben waarop staat dat mijn declaratie ontvangen is en binnen 6 dagen in behandeling / uitbetaald word. Was deze na drie keer nog niet zichtbaar.

Ook direct declareren door de zorgverlener ( Specsavers ) is alleen bij Zekur niet mogelijk!

Andy
22-04-2015

Schandalig slecht

Mijn dochter heeft een basisverzekering, aanvullende verzekering, resiverzekering van Unive Zekur. Zij studeert in het buitenland. Zij breekt haar enkel op twee plaatsen en scheurt haar enkelbanden. De 'procedurejagers' van Unive Zekur vergoeden niet, want er staat niet op de nota dat het om spoedeisende hulp gaat. Het ongeval is via de alarmcentrale en alles aangemeld, maar Unive wenst gewoon niet te vergoeden, WANT WIJ MOGEN NIET VAN DE PROCEDURES AFWIJKEN.

SCHANDALIG!

Neemt nooit een Nederlandse verzekering als een van je kinderen in het buitenland studeert, maar sluit een internationale verzekering, want hier kunnen ze niet voorbij de koeien kijken.

H van Duijn
27-03-2015

Dramatisch slechte service

Geen antwoord krijgen op mails. Klantenservice bellen en de verbinding wordt verbroken. Beloftes die gemaakt worden en niet na worden gekomen. Een zooi ongeregeld.

Anouk
26-03-2015

Onvriendelijke en niets-wetende klantenservice

Absoluut een afrader. Ik ben er mooi ingestonken. Het vergoedingenoverzicht gaf bij anticonceptie aan; 100% vergoed, voor sommige middelen eigen bijdrage. Tot twee keer toe aan verschillende medewerkers gevraagd of er een bijdrage voor de nuvaring is; nee mevrouw geen bijdrage, volledig vergoed.

Vervolgens wil ik mn eerste factuur gaan declareren, ik zie op de site dat dit online kan. Het inloggen lukt mij niet meteen, dus bel ik de klantenservice. De jongeman geeft mij aan dat er misschien een storing is, maar hij weet het niet. Maar het maakt ook niet uit zegt hij, want dat online declareren werkt toch nog niet. Wat vreemd zeg ik, het staat op de website, hier online declareren, inloggen met DigiD. Kan ik dan wel inloggen, maar geen declaratie insturen? Dat klopt mevrouw. Nou, leek me wat raar. Toen ik het met een andere browser probeerde lukte het wel, en heb ik na 5 minuten gewoon mijn declaratie online kunnen indienen. Deze jongeman wist dus totaal niet waar hij het over had en zei maar wat. Vervolgens zie ik vandaag dat niet de gehele factuur van de nuvaring vergoed is.. Als ik opbel en ik het verhaal vertel dat mij verteld is krijg ik als reactie; ja mevrouw wie heeft u gesproken? Dat weet ik niet, ik noteer geen namen bij zo'n simpel informatiegesprek. Ja dan houd het op, dan heb ik geen bewijs. Verder niks, geen 'wat vervelend mevrouw' oid. Vervolgens vraag ik haar om een verklaring van het verhaal van haar collega over het online declareren, zegt ze: Ik zie geen notitie dat u gebeld heeft. Vervolgens komt er een heel verhaal dat het aan mijn vraagstelling heeft gelegen toen ik het aan haar collega vroeg, want de MijnZekur online omgeving is nog niet operatief, maar online declareren wel, dus waarschijnlijk heb ik niet goed uitgelegd wat er mis ging. Conclusie: De medewerkers bij de klantenservice weten vrij weinig, als ze iets niet weten vragen ze het niet na ze zeggen maar wat, en als daar een opmerking over gemaakt wordt dan krijg je een grote bek terug. NIET DOEN dus...

VERHOEVE
26-03-2015

Zeer slecht

ik ben bij zekur aangemeld op 12-12-2012, dus dan ga je er ook vanuit dat vanaf die maand je premie in gaat ,neeeeee op 12-11-2012 moest ik de premie voor december betalen,dus er was bij voorbaat al bekend dat ik in december bij zekur zou gaan.

vervolgens een paar keer bij de huisarts geweest en de assistente vertelde mij dat ik niet verzekerd was.

dus ik kreeg een paar dikke rekeningen ook omdat er een aantal plekken uit me been zijn gesneden.

ik wist niet beter dan dat ik verzekerd was.dus ik contact opgenomen met zekur en deze vertelde mij dat ik verzeker was en dat de nota,s door hun vergoed werden.Dus de nota,s van de arts niet betaald.Ik kreeg aanmaningen van de huisarts en de nota,s zijn door gestuurd naar een deurwaarder,dus er kwamen extra kosten bij.Dus weer contact opgenomen met zekur,en deze bleef vol houden dat ik verzekerd ben,dit doorgegeven aan de deurwaarder en deze kon er niks aan veranderen.Tot overmaat van ramp moest ik een aantal keren bij de huisartsen post aankloppen,ook hier kwam er dus naar voren dat ik niet verzekerd was en ook die rekeningen moest ik dus betalen.Ook weer contact opgenomen met zekur,en weer het zelfde verhaal,toen heb ik gezegd ik betaal niks meer aan jullie zolang ik steeds zelf de rekeningen zelf moet betalen,vervolgens hebben ze me aangemeld bij het zorg instituut, in de maand augustus ben ik opgepakt en heb ik 49 dagen moeten zitten,hierdoor word je zorgpremie opgeschort en ben je verzekerd door de staat.

Op 19 september ben ik vrij gekomen,en kreeg een brief mee van ontslag ,na verloop van tijd kreeg ik de ene deurwaarder na de andere om zorg nota,s,en zorg premie,dus ik had zoiets van hoe kan dit,me premie word automatisch afgeschreven,niet dus.

toen ik contact met ze opnam werd er gezegd u zit toch in detentie? nee zei ik ,ik ben vanaf 19 september al vrij ,o had u dat niet kunnen melden ,ik zei nou volgens mij zou de pi dit via een fax aan jullie mededelen dat ik vrij was,nee zegt de medewerkster die hebben wij niet binnen,ik zei :nou bij deze ik ben vrij vanaf 19 september.Meneer zo werkt dat niet ,de pi moet u aanmelden,ik de pi gebeld alles uitgelegen zegt de pi je had dit zelf kunnen doen ,maar we sturen een fax,vervolgens krijg ik even een rekening met terugwerkende kracht aan me kont,want volgens zekur,hadden ze aanmaningen gestuurd,ja dat hadden ze ook ,maar naar een voor mij onbekend adres,maar de nieuws brieven kwamen wel op het juiste adres.nu mag ik 8 april voorkomen en heb ik aardig wat extra kosten erbij gekregen van de deurwaarder die ook zijn aanmaningen naar een voor mij onbekend adres had gestuurd,want dat stond in de gemeentelijke basis administratie,raar want ik heb een uitdraai opgehaald bij de gemeente en daar staat dat adres niet op.

het gaat nu om een bedrag van 1780 euro,plus deurwaarders kosten dus kom ik op 2280 euro, en aangezien ik al ruim 1250 euro zelf heb moeten betalen aan rekeningen,vraag ik me zelf af,waar zijn jullie mee bezig daar bij zekur. En dan zegt later een medewerker van zekur u had zich zelf gewoon aan kunnen melden na u detentie,nou kwaaier kan je me niet krijgen.

ik roep hierbij dan ook mensen op die slechte ervaringen hebben met zekur,en mij een korte maar duidelijke versie van u klacht op mail te zetten en naar mij te sturen zodat ik dit mee kan nemen in de rechtzaak,want ik ga nu door en zal zekur op de knieen krijgen. specifiek zoek ik klachten om de zorgpremie,mijn mail adres is rockmonster76@hotmail.com

Samir
25-03-2015

Dramatisch

Wat een ongeregeld zooitje is het toch bij Zekur..onvriendelijke medewerkers, een financiele afdeling die niks maar dan ook letterlijk niks op orde heeft en maar rekeningen door blijft sturen per post waar niks van klopt. Na maanden gezeik te hebben gehad heb ik gedreigd dat ik met een advocaat zou langs komen en ineens waren ze wel bereid te helpen. Mensen, sluit nooit een verzekering af bij Zekur, op het eerste oog lijkt het lekker goedkoop maar dit valt vies tegen en de ellende en hoofdpijn die het met zich mee brengt is het zeker niet waard.

Charlene
17-03-2015

ZEER SLECHT

ZEKUR heeft mn rekening nummer nooit aangepast en daardoor zijn er premies blijkbaar niet betaald.

ZEKUR heeft mij aangemeld bij het Zorg Instituut Nederland en de rekening naar Graydon gestuurd ( wat ook malafide is). Vanaf 1/2/15 wordt er €152 loon in gehouden.

Zsm op hun advies de rekening betaald. Twee maanden verder; nog steeds heeft Graydon niks naar ZEKUR overgemaakt. Wordt er €152 loon ingehouden (na eindafrekening moet ik t allemaal terug krijgen. Duur; 10 weken!) sta ik voor lul bij mn werkgever.

ZEKUR; houdt aub je zaakjes op orde. Dit is ZEKUR niet het geval.

Quirine
30-12-2014

Ik ben bezig met het uitzoeken van een verzekering voor het aankomende jaar. Ik dacht bel even met zekur kan ik kijken hoe ik te woord wordt gestaan en vraag ik meteen hoe het zit met declaraties. Meneer wist mij te vertellen dat het terug storen ongeveer 2 a 3 weken kan duren. Ik vroeg nog netjes moet dit per post of per mail/online. Nou meneer gaf aan dat het per post moest gebeuren want de online zekur functioneert nog niet. Ik begon te lachen ik dacht is dit nu echt een grap? Als dat al niet werk wat werkt er dan wel als ik om zorg vraag.... of uitbetalen wat ik zelf heb moeten voorschieten. Wel reclame maken maar niet online kunnen declareren. Heel vreemd. Meneer was er nuchter onder en zei niet eens netjes tot ziens of fijne dag nog. Erg blij dat ik toch even heb gebeld en na 18 min iemand aan de lijn kreeg met bovengenoemde uitleg.

Succes als je met deze verzekering 2015 in gaat.

Jaap
05-11-2014

Zeer onzorgvuldig met declaratie,s

Veel ellende voor weinig vergoeding, wat een club VGz Univee etc begin er niet aan, ben nu al zo,n 15 maanden bezig om de juiste facturen te krijgen( want er zal iets van eigen bijdrage betaald moeten worden), dit schijnt ze niet te lukken veel te hoog en altijd in het voordeel van de club, als ik alles naloop betaal ik nog 500 euro te veel per jaar.

Terwijl de eigen bijdrage allang is gebruikt.

Stoppen met die club

Bernice
14-10-2014

ZWAAR KL*TE

Heb voor de zorg unive zekur extra genomen, in de hoop dat ik meer dingen vergoed zou krijgen, onder andere tandverzorging en fysio

Nou krijg ik van elk tandarts bezoek een rekening van 25 euro, zelfs die ene keer controle zit er niet bij

nou heb ik voor mijn voeten steunzolen gekregen, dit zou vergoed worden tot 249 euro. Das mooi dacht ik want mijn totale plaatje zou 226 euro gaan kosten

heb de nota thuis gekregen en netjes opgestuurd voor declaratie

krijg ik een paar weken later opeens een brief de rekening was deels betaald en er moest nog een deel betaald worden, echter omdat ik veels te laat was kwam daar nog eens 40 euro boven op

ik natuurlijk bellen en vragen om uitleg, het enige wat de NIET vriendelijke vrouw zegt, tjah dat had u zelf maar moeten weten!

ik stond werkelijk met mijn mond vol tanden! nou moet ik dus een rekening plus een extra bedrag betalen omdat hun niet even de moeite hebben kunnen nemen om een brief of mail te sturen met de mededeling dat er nog een bedrag open stond

HEEL ERG BEDANKT VOOR NIKS! Kan niet wachten tot het einde van het jaar dan ben ik heel SNEL WEG bij deze AMATEURS

Boverhof
17-08-2014

GA NIET IN ZEE MET ZEKUR ZORGVERZEKERINGEN

Ik kan niet anders zeggen dan dan ZEKUR Zorgverzekeringen een zeer amateuristische club is. Ik heb naderhand gezinsleden aangemeld via hun website en daar ook een bevestiging van gekregen. Echter de nieuwe polis met deze aanpassing nooit gekregen. Hier verschillende malen achteraan gebeld en gemaild en het mag allemaal niet baten. Nu zijn er inmiddels zorgkosten gemaakt van rond de €1200,- en men weigert dus deze zorgkosten aan mij uit te betalen. De betreffende gezinsleden zijn namelijk niet bij hun verzekerd. En zo gaat dit getouwtrek al anderhalf jaar aan. Zodra de mogelijkheid zich voordoet ben ik weg van deze waardeloze club. Laat een rechter zich er maar over buigen.

Shannah
25-02-2014

Na afgelopen week een betalingsregeling aangevraagd te hebben ivm een rekening van de GGZ die na 2 jaar ineens op mijn bord ligt en kosten van de kaakchirug - welke best netjes was afgehandeld- kreeg ik vandaag alsnog ineens een rekening van 136 euro op mn bord! ik ben een studentje die net aan rond kan komen op water en rijst, en mijn eigen opleiding en alles zelf betaal. ik heb dan ook snel gebeld om verdere informatie omdat ik toch zou zweren dat die betalingsregeling om het gehele bedrag ging van de kaakchirurg als de ggz rekening. kreeg ik vrolijk te horen dat de kosten van de kaakchirurg nog niet bekend waren bij ze en dat deze dus niet bij de betalingsregeling inbegrepen zit! waar betaal ik dan ongeveer 600 euro voor ? jan met de korte achternaam !? en waarom word mij dan eerst vrolijk verteld dat alles wel in de betalingsregeling zit?!!

Nee zekur, jullie zijn helemaal niet zeker.

blij dat ik ben overgestapt op CZ.

18-02-2014

Zeer slechte zorgverzekering. Als ze geld moet terugstorten doen ze dat niet en ze zijn niet klantvriendelijk

Ilja
17-02-2014

Zolang je niets mankeert, of hooguit een bezoekje brengt aan de huisarts, is dit een prima verzekering. Maar als je een behandeling ondergaat, dan gaat het mis.

De rekeningen zijn zo beknopt dat je je eigen betalingen niet kunt checken op juistheid. Ook een eigen bijdrage (let op, geen eigen risico) die voor ontzettend veel behandelingen geldt bij Unive Zekur, kun je niet op juistheid controleren.

Wanneer je hier contact over zoekt, loop je tegen een muur aan. Ik ben nu al 6 maanden bezig om duidelijkheid te krijgen in hoge rekeningen die ik moet betalen. Ik krijg geen antwoord via de mail en telefoon en inmiddels kijkt er ook een deurwaarder mee. Niemand krijgt Univé Zekur aan het werk.

Tip: betaal een paar euro meer, en ga naar een andere zorgverzekering.

Ellen
24-07-2013

Ik zou deze verzekering niet aanraden.

Dit komt omdat als je naar een ziekenhuis moet, ze maar een bepaalt aantal ziekenhuis vergoeden. En als je dan de pech heb dat deze niet in je eigen woonplaats zit komt er een hoop reiskosten bij. Wij wonen bv in noord Holland, dan moet je naar Amsterdam Almere Utrecht of omgeving Rotterdam Groningen. Dit is toch te bespottelijk voor woorden moet je niet mobiel zijn. Of geen vervoer hebben dan wordt het ziekenhuis in je eigen woonplaats niet vergoed.

Nou wij weten dat we niet bij zekur blijven, en zo goed koop zijn ze en ook weer niet. Vooral als je wat gaat mankeren dan rijzen de kosten de pan uit.

03-06-2013

veel moet je zelf betalen en sluit hier vooral geen zorgverzekering af als je jonge kinderen hebt want waar de meeste verzekeraars kinderen tot 18 jaar volledig meeverzekeren moet je bij zekur extra betalen om jonge kinderen aanvullend te verzekeren.

wij zijn nu een paar jaar bij zekur en iedere keer als wij een declaratie insturen hebben ze wel wat.

vanaf januari 2014 zijn wij ZEKUR weg bij deze verzekeraar

19-01-2013

Ik ben jaren geweest bij Zekur, maar ik ben afgelopen december bij ze weggegaan.

En wel om de volgende reden: ik heb een schildklier die te traag werkt en daarvoor slik het medicijn Thyrax. Nu ben ik bij Zekur verplicht dat medicijn te bestellen bij een internet apotheek en anders moet ik 20% extra betalen over het medicijn voor administratiekosten.

Eerst dacht ik oke, ik declareer gewoon mijn medicijn gebruik niet meer, maar dat is niet mogelijk. Want als chronisch zieke krijg je jaarlijks een bedrag terug van de CAK. En het is de zorgverzekering die doorgeeft aan de CAK wie wat gebruikt.

Dus ik had geen andere keus mijn medicijnen te bestellen bij de internet apotheek.

Mijn apotheek kan beter ophouden te bestaan, vindt Zekur (dochter van Unive) zeker.

02-01-2013

In november van het afgelopen jaar leek het mij een goed idee,over te stappen naar een andere zorgverzekeraar

Ik koos voor Zekur voor de lage premie,alles ingevuld en verzonden

Ik kreeg een bevestigingsmail,dat alles zo snel mogelijk geregeld zou worden

We zijn nu 3 januari 2013,en nog steeds niks gehoord van Zekur,geen mail,geen post,totaal niks

Ik heb er nu al spijt van,dat ik overgegaan ben naar Zekur

Zeker ook na het lezen van de overige ervaringen

Nee,dan maar mijn oude zorgverzekering houden,maar ga,indien het nog kan,wel mijn eigen risico verhogen,zodat ik een lage premie per maand betaal

Want zeg nou zelf,bijna 100 euro per maand betalen voor een lullig pasje,wat stof ligt te happen in mijn portemonnee,da,s toch van de zotte?

29-12-2012

Toen ik de verzekering afsloot, kreeg ik een bericht dat ik alle gegevens per post toegestuurd zou krijgen, en dan alsnog kon aangeven of ik akkoord ging of niet. Dit heb ik nooit gekregen, wel is er een maand later premie van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik sinds het afsluiten niets meer vernomen had. Ik was hier niet blij mee en was achteraf liever bij mijn oude zorgverzekeraar gebleven. Dit alsnog uitgevoerd en na heel wat moeite gezorgd dat ik afgemeld was bij Zekur en na wat minder moeite weer aangemeld bij mijn oude zorgverzekeraar. Uiteindelijk een halve maand later een brief gekregen dat ik officieel was uitgeschreven bij Zekur. Hier bleef het alleen niet bij, weer een maand later kreeg ik een brief dat "mijn zorgverzekering was aangepast" en werd er opnieuw premie van mijn rekening afgeschreven. Met de klantenservice gebeld, blijkt dat ze me twee maanden ingeschreven hadden staan in plaats van één, terwijl ze mij altijd het idee hadden gegeven dat ik maar één maand klant was geweest. Nu was ik in de tweede maand dus ook dubbel verzekerd, "maar dat kan helemaal niet", dus het was echt mijn schuld. Ik hoop dat ik er nu echt vanaf ben. De service is verschrikkelijk, aan het begin dus al te weinig informatie gekregen, verder is de klantenservice allerminst behulpzaam. Verschillende afdelingen werken niet samen en ze zijn blijkbaar tot alles bereid om wat geld binnen te krijgen. Bovendien hebben ze meestal de boodschap dat het je eigen schuld is, dat je het zelf allemaal op moet lossen en dat zij er niks aan kunnen doen.