ZEKUR Zorgverzekering reviews

3.3

02-02-2012

Ik ben erg ontevreden met zekur en kan het dan ook iedereen ten strengste afraden. De reden dat ik voor de zorgverzekering koos was vanwege de goedkope premie. Echter zijn ze tegenwoordig ook niet meer de goedkoopste. Bij uitschrijving moest ik nota bene nog 73,50 euro betalen om mij uit te schrijven. Te gek voor woorden! Dit was zelfs aan het einde van het jaar. Overigens is de administratie niet goed op orde en ontvang ik elke brief die ik van hen ontvang dubbel, wat dus ook niet erg geordend staat.

Waardeloos, en absoluut niet aan te raden.

30-11-2011

Ik zie hier allemaal negatieve ervaringen met zekur. Hier kan ik mij helemaal niet in vinden. Vorig jaar heb ik gekozen voor zekur omdat deze basispremie lekker goedkoop was en ik toch amper gebruik maak van mijn zorgverzekering. Dit jaar ook enkel naar de tandarts geweest (wat ik zelf moet betalen) en eenmaal naar de dokter, wat dan wel weer vergoed werd. De facturatie verliep allemaal geruisloos. Ook de afschrijvingen waarover ik hier slechte ervaringen lees zijn bij goed gegaan.

Zelf ben ik student en mij komt zo'n goedkope verzekering toch echt wel van pas. Ik ga niemand vertellen dat zij zekur moeten nemen, dat bepaald iedereen lekker zelf maar. Maar ik raad het niemand af!

20-11-2011

BIjna twee jaar ononderbroken bezig moeten zijn om Zekur tot het inzicht te brengen dat door mij niet verzekerde tandartskosten niet van mijn rekening mogen worden afgeschreven.. Zekur maakte aanhoudend misbruik van de door mij afgegeven betalingsmachtiging voor verstrekkingen uit het basispakket. Nadat Zekur eindelijk inzag dat zijn beleid onjuist en onwettig was en het gevolg van een en ander mede was dat ik naar een andere tandarts moest omzien , begon precies hetzelfde geduvel met rekeningen van de nieuwe tandarts. Weer schuimde Zekur mijn rekening af voor die niet verzekerde tandartskosten. Een klacht bij het toezichthoudend instituut van zorgverzekeraars in Zeist , waarin Zekur uiteraard in het ongelijk werd gesteld , had geen effect. De verzekeraar Zekur die zich wel onderworpen had aan de uitspraken van dit klachteninstituut , trekt zich dus , als het er op aan komt , niets van diens uitspraken aan.

Nog steeds boekte Zekur de van mijn rekening ten onrechte afgeboekte bedragen niet terug. Eerst na heel veel brieven en e-mails bood een nieuw Raad van.Bestuurslid , de oud Zorgverzekeraars Nederland' Directeur Martin , onder excuses mij aan om als er weer eens iets gebeurde dat onjuist is hem rechtstreeks te benaderen.

Ik raad dus een ieder aan die ontevreden is over deze wanhoopmaatschappij in zorgverzekeraarsland , en dat doen jullie allemaal maar uit mijn naam , de Heer Martin rechtstreeks te benaderen. Dan is het effect mogelijk op den duur dat deze club eindelijk eens wat verbetert in zijn contacten met de zo gewaardeerde klant.en ook eens wat gaat doen aan opleiding van zijn medewerkers. Het peil daarvan van directie tot jongste medewerker is werkelijk om te huilen!

20-10-2011

Mijn ervaring met ZEKUR zijn heel goed. Ik ben aanvullend verzekerd en tot nu toe krijg ik echt alles vergoed (wat ik voorheen bij andere verzekeraars net vergoed kreeg), voor deze prijs kan ik geen betere verzekering wensen. Krijg zelfs korting op de sportschool via ZEKUR.

Die problemen waar de anderen overschrijven met afsluiten heb ik helemaal niet gehad, het ging juist heel makkelijk op 30 december nog even snel via bellen en mailen geregeld!

06-05-2011

18 november --> aangemeld voor de zorgverzekering, en hier een bevestigingsmail van ontvangen. Het ZEKUR team zal de aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen

28 januari --> Na niks gehoord te hebben, navraag gedaan. De aanvraag was niet verwerkt, ze gingen zorgen dat die alsnog per 1 januari zou gebeuren. Ze zouden dan ook de uitruil en of overschrijving regelen.

2 februari --> Bevestiging dat Zekur de uitruil zou regelen, het zou maximaal 1 maand kosten, en de teveel betaalde premie zou terugbetaald worden.

10 februari, 23 maart --> Mail contact gehad over de status, na niks te horen van Zekur. op 23 maart zou ik binnen een week terug gemaild worden met de status van de aanmelding.

13 april --> Reactie: Helaas neemt een uitruil procedure vaak veel tijd in beslag, we doen ons best om het zo snel mogelijk af te ronden.

3 mei --> Na wederom navraag gedaan te hebben kreeg ik de volgende reactie: Op 4 februari is uw aanvraag doorgestuurd naar de verwerkende afdeling. Op 29 maart is het verzoek verstuurd naar mijn huidige zorgverzekering.( bijna 2 maanden later dus). Helaas is het niet meer mogelijk om me uit te schrijven dus wordt mijn aanmelding bij Zekur geannuleerd.

Conclusie: Ik heb me op 18 november aangemeld, en 7 maanden later besluit Zekur om geen verdere moeite te doen om me aan te melden. Achteraf ben ik dus blij dat ik nu bij mijn huidige verzekering kan blijven want als dit een voorbode is hoe het gaat als je iets geregeld wil hebben (bijv declaratie) dan heb ik er weinig vertrouwen in!

Gr Nico

04-04-2011

Ik kan alleen maar concluderen dat Zekur jongeren zorgverzekering een woeker polis is. Hoe kun je nou maar €100.- in de 3 jaar vergoeden als je maandlenzen gebruikt? OK het staat in de kleine lettertjes maar welke jongere leest deze als er word gezegd bij afsluiten van de verzekering dat er volledige vergoeding is??? Kortom we zijn genaaid,en nu maar wachten dankzij de regering tot het eind December is om pas over te kunnen stappen naar een andere duurdere verzekering maar wel een die wel alles vergoed.Ben ik nog steeds goedkoper uit.

28-03-2011

Ongelooflijk hoeveel moeite je moet doen om klant te worden. Verhaal kort samengevat (voor zover mogelijk).

Vooraf ter informatie: ik ben absoluut geen zeikerd, jaren in de Antillen gewoond maar zelfs daar was het beter geregeld.

Voor mijn terugkomst vanuit Bonaire heb ik bij Zekur aangegeven dat ik per datum aankomst in Nederland, een zorgverzekering wilde aangaan. Ik wist dat ik eerst ingeschreven moest zijn bij de gemeente en verwachte dus een reactie waarin stond dat de verzekering geactiveerd zou worden als ik een inschrijvingsbewijs kon aantonen. (erg kromme regel van de overheid want dit betekend dat je tijdens het proces van inschrijving (4-6weken), je nergens kunt verzekeren)

Tot mijn verbazing kreeg ik een bevestiging terug met mijn polisnummer en een ingangsdatum van 6 november (dag van Aankomst). Wat mij betreft prima, dacht dat de overheid misschien het gat gedicht had en het nu dus mogelijk was een verzekering af te sluiten zonder inschrijving.

Eind November ben ik contact gaan zoeken met Zekur omdat ik nog steeds geen polis had ontvangen. De telefoniste kwam tot de conclusie dat mijn verzekering niet actief was gemaakt en blijkbaar moet je als klant daar zelf achteraan want ik heb niets van post gehad waarin dit duidelijk werd gemaakt. De telefoniste gaf aan de zaak op te nemen en binnen 2 weken kreeg ik een brief door de bus met het verzoek mijn inschrijvingsbewijs op te sturen en dat de verzekering na ontvangst dan direct geactiveerd zou worden in terugwerkende kracht. Op zichzelf logisch maar had dit niet 1.5 maand eerder gecommuniceerd kunnen worden...? Mijn bewijs van inschrijving was inmiddels binnen, en heb deze direct op de post gedaan. 2 Weken op reactie gewacht maar niets gehoord. Opnieuw gebeld en kreeg hetzelfde verhaal: Verzekering niet geactiveerd etc. Ik kreeg het verzoek opnieuw een bewijs van inschrijving op de post te doen.. om dit deel samen te vatten. Het bewijs van inschrijving is zowel via de mail als scan als per post in totaal 5 keer verstuurd en steeds hetzelfde resultaat. Diverse mails naar de klachtencommissie zonder resultaat. Op 4 Februari kreeg ik na meerdere telefoontjes die week, een mail van de klachtencommissie dat ze mijn bewijs van inschrijving hadden weten te onderscheppen en de polis toegestuurd zou worden. Toen ik de polis ontving bleek dit niet de, door mij aangevraagde Extra Zekur polis te zijn maar de basispolis. Ik dacht dat ik met een commercieel bedrijf te maken had die afhankelijk zijn van betalende klanten maar dit lijkt in ieder geval totaal niet het geval!!!

Alles bij elkaar heeft het 3 maanden, 8 telefoontjes, 6 e-mails, 5 brieven en 3 chatsessies gekocht om verzekerd te worden.

Zojuist heb ik mijn derde mail gestuurd om betalingen via automatische incasso geregeld te krijgen waar ik inmiddels sinds half februari mee bezig ben. Aan de mails vooraf zijn 2 getekende officieele formulieren mbt tot machtiging met kopie legitimatie gegaan.

Ook mijn broertje heeft in een later stadium 4 maal zijn bewijs van inschrijving moeten versturen voordat hij verzekerd was.

Mvg,

Andre

17-02-2011

Hallo,

ik ben heel ontevreden over zekur. Declaraties worden niet uitgevoerd. Krijg steeds nota's binnen die ikzelf moet

betalen , terwijl Zekur de nota's notabene zelf hoort te vergoeden.

21-12-2010

Ik heb teveel problemen met zekur en al helemaal met de nationale apotheek waarmee zekur een contract.

Er zijn teveel misverstanden geweest.

Ik ben er heel kwaad over.

05-11-2010

Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord maar een vriend van mij heeft bij zekur zijn nieuwe zorgverzekering afgesloten en was daarmee een paar 100 euro goedkoper uit dan zijn huidige zorgverzekering. Toen besloot ik mijn premie te berekenen en zag dat ook ik daar veel bespaarde als je vergelijkt met mijn huide ziektekostenverzekering. Daarom heb ik meteen mijn nieuwe zorgverzekering afgesloten bij Zekur!

Voordelen van ZEKUR: Omdat ik mij aanmelde bij Zekur via mij vriend kregen we allebei iets van 12 of 13 euro. Niet veel maarja beter dan niks!

Nadelen van ZEKUR: Tot nu toe alleen afgesloten en weet dat deze verzekeraar zeker een van de goedkoopste is. Verdere ervaring met Zekur heb ik nog niet.