NowGo reviews

Periode2021

Boze buurvrouw
23-06-2014

Zelf.nl: verdubbeling premie van 32 naar 75 pleuro, voor een Daewoo Matiz?!

Ik kocht in 2012 een Daewoo Matiz, de premie was ongeveer 32 euro. Toen ik vorige maand naar de afschrijvingen keek, hadden ze de premie verhoogd naar (hou je vast) 75 euro! Ik heb gebeld en die stomme knul zei dat ze hadden berekend dat juist met 'boodschappenwagentjes' de meeste schade wordt gemaakt. Ik kon hem wel door de telefoon trekken en in zijn gezicht spugen. Ik ben meteen overgestapt naar 'Apeldoorn'. Nu zoek ik nog een antwoordnummer om anoniem bakstenen te sturen.

Zelf.nl is van SNS, groot geworden door je bank te plunderen!

K.slagter
17-06-2014

Belazerij praktijken

De WA premie van een autoverzekering bij Zelf.nl (SNS Reaal; staatsbedrijf) stijgt met 91.7% in 2014 ten opzichte van 2013.

Met een "tricky" omschrijving: "Het tarief werd opnieuw berekend op basis van de totale schade die we hebben uitgekeerd" (de schade in heel Nederland dus). Het zijn daar gewoon een zooitje ras-ordinaire boeven!) (En dat als staatsbedrijf.....niet te geloven)

30-05-2014

Van 't kastje naar de muur

Ik had een rechtsbijstandverzekering afgesloten bij zelf.nl. Bij een inhoudelijke juridische hulpvraag belde ik zelf.nl om te vragen of die hulpvraag gedekt was door mijn polis. Daarvoor moest ik een andere verzekeraar bellen die hun 'zaken' afhandelden. De andere verzekeraar bleek geen inzage te hebben in mijn polis, gaf wel inhoudelijk antwoord maar kon de zaak alleen in behandeling nemen als deze gedekt was. Mijn bloeddruk begon te stijgen. Weer teruggebeld naar zelf.nl maar die hielden voet bij stuk dat de de andere verzekeraar dat wel zou moeten weten. Kortom van het kastje naar de muur. Het interesseert mij niet wie er gelijk heeft, ik betaal zelf.nl en verwacht dat zij hun zaken goed hebben geregeld met hun zaakafhandelaars. Ik ben om deze reden inmiddels overgestapt naar een andere verzekeraar die hun eigen zaken afhandelen.

P. van Kempen
10-05-2014

Forse premieverhoging na 2 jaar!

Het afsluiten van de autoverzekering is 2 jaar geleden soepel verlopen. Via Independer bij Zelf.nl terecht gekomen en hen gekozen vanwege de lage premie. Dit was duidelijk een lokkertje, want twee dagen geleden kreeg ik de nieuwe polis. I.p.v. een verwachtte daling na weer een schadevrij jaar, gaat mijn premie van €38,- naar €47,-. Ik had verwacht naar €32,- te gaan, dus dit is een stijging van €15,- = 40%! Werkelijk belachelijk! Meteen overgestapt naar een ander.

Bob de beer
14-01-2014

nee, nee en nog eens nee. Inderdaad aanmelden bij zelf.nl gaat super snel maar schade afhandeling is werkelijk waar te triest voor woorden. Schade ligt gewoon 3-4 weken stil. Je bent vraagt om een update, krijg je te horen dat dit het liefst per mail moet worden aangevraagd. Vervolgens weer 2 weken stil.

Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben geswitched. En het betreft hier ook een schade van 200 euro (op een WA verzekering) stel dat er echt iets gebeurd! Dan moet je niet bij zelf.nl zijn

Kayleigh
06-01-2014

Ik heb ongeveer een maand terug een andere auto gekocht.

Via autoverzekeringen vergelijken kwam ik het goedkoopst uit bij

Zelf.nl. Afgesloten via internet en alles leek prima.

Na enkele dagen ontving ik een email dat de auto niet verzekerd kon

worden en dat ik dus afgelopen dagen niet gedekt was. Ik belde Zelf.nl

en vroeg waarom ik niet verzekerd kon worden. Meerdere redenen werden

mij opgegeven, die totale onzin waren.

Maar goed, dan zoek ik naar een andere verzekeraar. Diezelfde avond

heb ik een autoverzekering elders kunnen afsluiten zonder ook maar enig probleem.

Twee weken later ontvang ik email van Zelf.nl ; een wijziging in mijn

polis. Uhm sorry welke polis ? Ik gelijk een email gestuurd dat ik

dit allemaal niet snap en vooral niet wil, dat ze mij eerder geweigerd

hebben en dat ik inmiddels al een verzekering heb. Dat ik dus ook

geen afschrijving wil zien en dat ze bevestigen dat dit een fout betreft.

Tot op heden geen reactie, zojuist weer eens gebeld en ze hebben t te druk

Ik word teruggebeld. .. zal mij benieuwen.

27-11-2013

Nadat ik in april dit jaar een schade van de autoverzekering zelf had betaald en vervolgens weer mijn lage maandpremie weer terugkreeg, kreeg ik in oktober opeens een melding van deze eerdere schade per mail. De volgende dag kreeg ik een melding dat de hogere premie met terugwerkende kracht in rekening werd gebracht.

Hiertegen heb ik via het contactformulier op de website geprotesteerd, echter geen reactie. Wel werd een dag later ruim € 450,- automatisch afgeschreven.

Dit heb ik eerst gestorneerd en na de betalingsherinnering voor hetzelfde bedrag gebeld met de vraag waarom er niet op mijn protestmail gereageerd was. Die mail was niet bekend bij zelf.nl(?).

Enfin, in dat telefoontje werd bevestigd dat die herhaalde melding niet voorzien was van aantekeningen en dat degene die de schade opnieuw geactiveerd had per mail ging reageren. U raad het al, helaas geen reactie.

Na ontvangst van de volgende aanmaning (€ 450,-) opnieuw gebeld. Deze contactpersoon kon mij niet doorverbinden met diegene die de fout zou oplossen, genoemd in het vorige gesprek. Echter werd mij toegezegd dat ik later die week de nieuwe, juiste polis tegemoet kon zien. Omdat eind die week de verzekering bij niet betalen beëindigd zou worden, heb ik daar met nadruk op gewezen dat het nu met enkele dagen in orde moest zijn! De vraag waarom dit afgewikkelde schadegeval opnieuw 'opgerakeld' was, werd niet beantwoord.

Na een weekje vakantie blijkt bij thuiskomst de ontvangen envelop van zelf.nl geen nieuw polis te bevatten, maar een nieuwe aanmaning, inclusief de mededeling dat de verzekering sedert de dag ervoor opgeschort en gemeld was bij de RDW. (Ik reed dus al 2 dagen onverzekerd rond, o.a. In het buitenland!)

Opnieuw (boos) gebeld en geëist dat de verzekering ter plaatse opnieuw geactiveerd werd en dat deze kwestie nu meteen definitief geregeld werd. Dit werd toegezegd, tevens werd een mail gestuurd waarin bevestigd werd dat bekeuringen voor onverzekerd rondrijden door zelf.nl worden opgelost.

Inmiddels zijn we derde werkdag verder, echter nog steeds geen nieuwe polis ....... We gaan het zien.

Tot slot merkte ik aan de afschrijvingen dat per oktober de premie naar een andere bankrekening van zelf.nl wordt overgeschreven. Zouden ze met het omzetten hiervan een fout hebben gemaakt?

Ad de Jong
07-10-2013

Ik zocht een voordelige doorlopend reisverzekering en kwam terecht bij Zelf.nl (=Proteq). Het krijgen van een offerte en van de polis verliep supersnel. Helaas is het behandelen van een schade niet hun hobby. 3 Weken geleden een compleet schadeformulier met bijlagen naar Zelf verstuurd. Na 1 week werd om aanvullende stukken gevraagd (bonnetje en vliegticket). Daarna grote stilte. Klantenservice niet bereikbaar, een dame kwam er tussen en vroeg mijn telefoonnummer. Ik zou worden teruggebeld. Dat is nu al weer een paar dagen geleden, maar niemand belt terug. En dat alles voor een schade van zo'n 200 euro.......Stel je voor hoe het gaat met een wat ingewikkelder schade met medische kosten en zo.

Zelf.nl: niet aan beginnen!!

02-04-2013

Slechte ervaring

Erg slechte ervaring ook.

Mijn camera is in de tuin van de tafel afgevallen. Ik heb eerst per telefoon de schade gemeld en verteld wat er gebeurd is. Er is mij verteld dat ik de schade

moest melden op het schadeformulier en alles moest meesturen.

Na 3 weken niks te horen besloot ik maar eens zelf te bellen. Er zou een brief onderweg zijn dat de schade is afgewezen omdat het buitenshuis gebeurd zou zijn

(niet gedekt) in mijn achtertuin en er zou spraken zijn van barsten (is ook niet gedekt) erg vreemd, waar ben ik dan wel voor verzekerd

Volgend jaar dus maar meteen weer opzeggen.

05-02-2013

Toen de Nederlandse Bank de verzekeraar INEAS uit de markt nam, heeft Zelf.nl aangeboden mijn auto-verzekering over te sluiten. Ik reken ze dit positief aan, heb antwoord op gestelde vragen gekregen en gelukkig (nog) geen ervaring met het afwikkelen van een claim.