17-11-2017

Ziggo: arrogante en respectloze monopolist

Wij wonen in een buitengebied met alleen ADSL. Ziggo is de enige in NL (MONOPOLIST) die kabel MAG leggen.

contact gezocht met Ziggo: het vergt een hoge investering (800m graven). Ik vertel dat er bij 20-25 huizen veel interesse is om een kabel abo af te nemen. Ziggo heeft een kostenopgave nodig van hun vaste toeleverancier Telezuid. Daar mag ik als consument achteraan gaan; dat doet zingt niet zelf. Na 2 maanden van het kastje naar de muur weer Telezuid gebeld. De kosten opgave is naar Ziggo; het is hen te bepalen of de investering rendabel kan worden. Ik bel Ziggo: " mijnheer, de case is gesloten want Telezuid geeft aan dat het niet rendabel is". Volledig tegengesteld aan hetgeen Telzuid zegt.

* Ziggo laat hun werk door de consument doen. * De feiten wijken niet af van de voorinschatting: waarom zeg je dan niet direct dat het niet gaat gebeuren (en laat je mij daar veel werk instoppen omdat tje zelf geen zin hebt). * Kom je afspraken na en neem contact op met mij om te bekijken wat we kunnen doen om wel de investering terug te verdienen! * communiceer dat je de case sluit.

Kortom arrogant en respectloos gedrag van een monopolist! Wat een verschil met mijn huidige provider XS4all!

HJ
15-11-2017

Contract problemen

Contract afgesloten voor internet+tv maar vervolgens stuurt Ziggo de verkeerde apparatuur op de verkeerde datum met een verkeerd abonnement naar een niet afgesproken adres. Om een lang verhaal kort te maken: contract geannuleerd (zal ook wel weer te moeilijk zijn) en overgestapt naar een andere provider.

14-11-2017

Replay TV

Programma's blijven continu bufferen bij Ziggogo.tv

Eh
14-11-2017

C+ module en Wifi

Bij ziggo allebei meer dan een drama.Daardoor slecht tv beeld en tele-tektst alleen op analoog,inmiddels overgestapt naar een andere provider.Merkt nu pas dat ik veel te lang daarmee gewacht heb want nu is alles wel prima in orde

Andromeda
10-11-2017

Amateuristisch/Ziggo lost geen problemen op/Horizon deugt niet!

Wij hebben al een half jaar met behoorlijke regelmaat problemen met de tv dienst van de Ziggo. Het begon allemaal met de Horizonbox Extra, deze zou met Wi-Fi makkelijk een afstand van 6m en 2 tussenmuren op de begane grond moeten werken.dus niet! Elke keer viel het kastje uit als wij iets zaten te kijken, steeds raakte hij signaal kwijt. Toen hebben wij de Ziggo klantenservice gebeld, er zou een monteur naar gaan kijken. De 1e monteur keek alles na en zei dat er een kabel getrokken moest worden, verder kon hij niets doen en hij ging er weer vandoor. Ik vond dat hij het gewoon moest doen met het Wi-Fi signaal, het zit er tenslotte niet voor niks op. Op mijn mobiel had ik mijn internetsnelheid getest in de slaapkamer met het Wi-Fi signaal.ik kwam uit op 183 Mb. Dit is behoorlijk ruim en het kastje zou dat ook moeten kunnen halen, zeker omdat deze werkt om het 5Ghz signaal. In totaal hebben wij 5 monteurs aan huis gehad voor onze problemen. Alle 5 maakte ons bekend dat het Wi-Fi signaal van de Horizonbox Extra ronduit slecht is en praktisch onbruikbaar. Wij hebben toen een internetkabel aangevraagd bij de Ziggo omdat wij deze dan wilde gebruiken. Toen kregen wij zo'n kabel met stekkertjes die niet door de boorgaten heen kunnen. Toen hebben wij gebeld en er zou een monteur komen hiervoor. Deze 2e monteur heeft alles netjes aangesloten en het kastje werkte beter als voorheen. Nog steeds valt het kastje regelmatig uit terwijl wij iets zitten te kijken maar het bericht dat ie geen signaal heeft krijgen wij niet meer. Met de Horizon mediabox hebben wij nog de meeste problemen. De afstandsbediening werkt belabberd, je moet echt goed richten anders reageert hij niet. Volgens de monteur is het één van de betere afstandsbedieningen omdat het via een radiografisch signaal gaat. Je zou volgens hem vanaf de keuken de tv kunnen bedienen. Echt niet dus, wij hebben al moeite vanaf de bank. De tv gids is traag en klopt soms niet in de programmering. Geplande opnames worden zonder reden geannuleerd. Bij vooruit en achteruit spoelen gaat hij altijd verder dan het punt waar je hem op play wilt zetten. Vaak gebeurt het dat wij een programma terug willen kijken en tijdens het programma willen wij hem terug spoelen, dan gooit de Horizonbox ons geregeld terug naar het huidige programma (wat op dat moment op tv is). Dan moet je dus weer helemaal opnieuw beginnen, en terug naar het programma wat je terug wilt zien en dan doorspoelen waar je was gebleven, zeer irritant. Het gebeurt ook wel eens dat wij een programma terug willen kijken en zoeken die dan op via de tv-gids en dat ie dan vast loopt. Je kunt dan ook niks meer doen, ook niet terug schakelen naar de tv. Wij moeten hem dan helemaal uit doen. Wat ook vaak gebeurt is dat wij helemaal niks terug kunnen kijken. De tv-gids laat dan alleen het huidige programma zien en alles van daarvoor niet, Je kunt dus niks terug kijken. Hij moet dan volgens de klantenservice ge-update worden. Daar moet je het kastje dan een paar keer per maand mee helpen door het kastje even uit en dan weer aan te zetten. Hij zou het automatisch moeten doen maar wij hebben al 2 Horizon kastjes gehad die het niet doen, toeval of niet?! De 3e monteur kwam langs voor onze problemen en heeft toen alle kabels en het kastje vervangen en alles opnieuw aangesloten. Bij Signaal Sterke stonden wij in GOED voor 90% en in Signaal Kwaliteit stonden wij in UITMUNTEND voor 100%. De signalen zijn dus perfect (bij signaal sterkte mag u niet in het vakje UITMUNTEND komen anders ontvangt je teveel signaal en krijg je storingen.volgens de monteur). Hierna bleven de problemen voortduren en hebben wij weer gebeld met de Ziggo klantenservice. Toen werd ons voorgesteld om nog eens een monteur langs te laten sturen. De 4e monteur heeft alle aansluitingen, signaal sterke en kwaliteit gecheckt en weer was alles goed. De monteur wist er geen raad mee. Wij stonden ook hopeloos, wij betaalde voor iets was niet functioneerde en het moest gewoon goed werken. De problemen bleven gewoon bestaan toen hebben wij weer gebeld met een klacht over de Horizonbox Extra, soms schakelde hij zichzelf uit. Hierop stelde ik voor om een nieuw kastje op te sturen. Dat kon niet zomaar opgestuurd worden, eerst moest er een monteur naar kijken en deze zou dan het kastje omruilen. De 5e monteur kwam langs en ik heb aan de deur het extra kastje omgeruild.lekker handig Ziggo. De problemen waren nog niet opgelost en die duren nog altijd voort. Wij hebben weer gebeld met de genoemde klachten, de telefoniste bood aan om de hoofdbox om te ruilen. Hier gingen wij mee akkoord. Deze kwam netjes binnen 2 werkdagen aan maar de Horizonbox was kapot, de ventilator bromde en maakte veel geluid. Na hem nog een keer aan en uit gezet te hebben maakte hij deze geluiden nog steeds. In overleg met Ziggo heb ik deze weer terug gestuurd en de oude weer terug gezet, er zou een andere Horizonbox naar mij toekomen. Deze kwam na 5 dagen nog niet aan en wij hadden weer problemen met de Extra Horizonbox, dus ik weer bellen. De aanvraag was nog niet doorgevoerd en dat zou nu wel gebeuren, volgens de klantenservice. Een paar dagen later ontvingen wij alleen NED 1, 2, 3 en de regionale zenders. Wij weer bellen, de telefoniste zou opnieuw een signaal sturen met alle informatie naar de Horizon mediabox.binnen 5min tot 4 uur zouden wij weer tv hebben. Dit was natuurlijk niet het geval. De dag erna hebben wij weer gebeld, toen bleek het dat de kanalen op het oude kastje waren afgemeld omdat Ziggo dacht dat wij het nieuwe kastje in gebruik hadden. Terwijl wij die terug hadden gestuurd i.v.m. een mankement. Het kastje hadden wij nog niet binnen en hier hebben wij ook weer om gevraagd. De aanvraag voor het nieuwe kastje was niet aangemaakt, erg vreemd! Deze meneer van de Ziggo zou het nu OPNIEUW aanvragen. Het enigste dat wij konden als wij alle kanalen wilde kijken was analoog kijken. Een aantal dagen later hadden wij nog steeds geen Horizonbox en toen hebben wij besloten ons abonnement op te zeggen en dus over te stappen. Omdat Ziggo een monopoly positie heeft op kabel en dus snel internet, hebben wij hier zo lang mee gewacht. Wij gaan namelijk van 203 Mb met de kabel naar 44 Mb omdat wij geen glasvezel hebben. Wij moeten dus echt inleveren en dat nemen wij nu voor lief. Het enigste wat wij willen is dat het werkt zonder problemen. Het kastje was nog niet binnen en die wilde wij wel hebben voor de laatste maand, dus wij WEER bellen. Toen werden wij doorverbonden met de afdeling Opzeggingen. (Deze mensen zitten er alleen om de klanten te behouden en niet om te helpen). De meneer was in het begin erg vriendelijk en begripvol, hij beaamde dat dit erg amateuristisch was van de Ziggo en dat de klantenservice niet erg snugger is. Hij zou de Horizonbox met spoed naar ons sturen en nadat wij bekend maakte dat wij weg wilde bij de Ziggo kregen wij een goed aanbod als wij zouden blijven en wij zouden vanaf dan alleen met deze meneer in contact staan. Hier zijn wij niet op ingegaan, wij hebben geen vertrouwen meer in de Ziggo en zijn alleen maar boos op het bedrijf. Er zijn genoeg kansen geweest en wij zijn zeer geduldig geweest maar Ziggo heeft nooit zijn verantwoordelijkheid gepakt. Ik vertelde dat het aanbod te laat kwam, de meneer was hier niet bepaald blij mee en werd kortaf. Wij wilde een compensatie voor alle schade en diensten die wij niet kregen maar wel voor betaalde. Hij stuurde ons direct door naar zijn collega's want hij kon dat niet doen. Flauwekul, want wij hadden al eerder een compensatie gehad, iedereen kan dat doen bij de klantenservice van Ziggo. Ineens konden wij het niet meer oplossen met deze meneer, terwijl hij dat wel voorstelde. Van deze collega kregen wij een korting op de kosten en Film 1 voor de resterende tijd. Een kleine tegemoetkoming voor ons, de schade is niet meer te herstellen voor ons. Bij elk telefoongesprek zit je gewoon minimaal een 0,5 uur aan de lijn. Een paar dagen later kregen wij de Horizon mediabox binnen, wij hebben zelfs na dit alles overwogen om te blijven als alles functioneert zonder problemen.als het daadwerkelijk aan de hoofdbox ligt. Wij hebben alles uitgepakt en aangesloten, de extra mediabox weer gekoppeld en toen kreeg ik de boodschap dat wij hier een abonnement voor moesten afsluiten, wij hadden dat extra kastje al bijna 1 jaar! Toen heb ik in het menu gekeken van de Horizonbox en daar stond onder het kopje Extra Mediaboxen-toegestane extra mediaboxen: 0. De Ziggo heeft dus het Extra kastje eraf gehaald, geen idee hoe dit kan want ik betaal hier wel voor. Dus wij weer bellen, toen kregen wij een telefoniste aan de lijn die er niks van begreep. Zij heeft een halfuur nagedacht en alleen verteld dat wij: Alles even uit en aan moesten zetten en het opnieuw moesten koppelen. Dit werkte niet en zij wist het opeens niet meer. Toen stelde zij voor om een monteur langs te laten komen, hier gingen wij niet mee akkoord. Al 5x eerder heb ik vrij moeten vragen van mijn werk of moest ik op mijn vrije dag de hele middag thuis zitten wachten. NEE dat doen wij niet meer. Toen heb ik om een compensatie gevraagd, dat kon eerst niet want hij werd geblokkeerd? Na een paar keer proberen lukte het wel, wij hoeven dat extra kastje niet meer. In totaal hebben wij wel 50x gebeld in een halfjaar tijd en elke keer weer kregen wij te horen dat wij het kastje uit en aan moesten zetten en elke keer weer kregen wij iemand aan de lijn die niet wist wat ie moest doen. Nu de laatste paar dagen hebben wij in eens soms geen internet, dan moet ik de modem opnieuw aan en uit zetten en dan doet hij het weer, wij zijn er klaar mee! Na 1 maand zijn wij toch weg bij de Ziggo! Nu moet nog blijken of dit goed word afgehandeld! Ziggo heeft zeker veel moeite gedaan alleen er is nooit wat opgelost. Mijn mening of conclusie is dat het gewoon aan de firmware ligt van de Horizon Mediabox. Hiervoor had ik een harddisk recorder en smartcard van de Ziggo, ik was hier erg tevreden mee en rade Ziggo aan bij vrienden en kennissen. Er zijn heel veel mensen die problemen hebben met de Horizonbox (kijk maar op de klachtensite's en forums), maar van Ziggo heb ik hier nooit iets over gehoord. Mijn internet is uitstekend bij de Ziggo, 203 Mb en de Signaal Sterkte en Kwaliteit zijn perfect, alle kabels zijn nieuw en 2x vervangen.waar kan het dan nog aan liggen? Als alles werkt is Ziggo een heel goed bedrijf maar zodra je met een probleem zit kun je het wel heel moeilijk krijgen.

Bertus
10-11-2017

Werkt niet goed , geen aanrader .

Tv werkt niet goed veel storing , internet geeft storing . Ik heb het contract op ontbonden .

Jo
09-11-2017

Niet professioneel /instabiel

Wij hebben dus kpn van internet en Tv van Ziggo. Geen mediabox thuis .( wij zijn nog van het ouderwetse). Ah fijn ik kan het wel op mijn laptop kijken. Leuk dat ziggo tv maar opeens werkt 24 kitchen niet meer online op de laptop. Het blijft bufferen, werkt 3 seconde en dan niet meer. Online gechat met een of andere "storm". Iemand die zich zo noemt vind ik al vreemd. Zal toch ook niet op zijn paspoort vermeldt staan? Heel bijdehand typetje. Die "grapjes" van hem moesten je blijkbaar opfleurenl maar het hoort niet. Het zou zo maar eens ook ironisch bedoelt worden. Na de 3de x werd het zelfs irritant. Het zou toch echt aan mij liggen.Nou mooi niet want als alle zenders het doen behalve 24 kitchen dan ligt het toch echt aan hun. Opeens geeft hij mij wel ergens gelijk. Aangezien er niet heel veel mensen 24 kitchen kijken zou ziggo dus bepaalde frequenties lager hebben gezet. Vandaar dat het wellicht zou bufferen ? Erg vaag allemaal want volgens mij kijken er meer mensen 24 kitchen dan een of ander minder populair programma. Storm zou het wel netjes doorgegeven bedankt ook hiervoor. Als kers op de taart zegt hij wel ff heb je een fijne dag verder gehad? Ik net als storm lekker bijdehand.Nja als 24 kitchen het gisteren wel deed zou ik een fijne dag hebben gehad ja. Als ik nou verhuis denk ik er niet aan om televisie + internet (vreselijke reacties hier?) van ziggo te nemen. In het verleden bufferde het bij een zender her en der. Dus 1 a 2 x per uur, scherm ff niet scherp. Hoort eigenlijk ook niet. Als ze hun zaakjes online op ziggo tv niet in orde hebben dan belooft het niet zo heel veel. Helemaal al na zoveel negatieve reacties hier over die mediabox en internet. Wel fijn zender aanbod met Fashion tv verder maar die kan ik ook op andere manieren regelen. Fijn ook dat ziggo mag bepalen welke tv merk ik mag kopen? Phillips zou een hoop ellende leveren. Ik ben zelf van de LG maar dat terzijde. Jammer ziggo want qua zender aanbod zijn jullie toch echt beter. Net een paar zenders meer. Hopelijk doet 24 kitchen het snel wat "het kan niet vroeg beginnen " was de motto. Nou had ik niet op tv problemen gerekend. Erg jammer dit aangezien ziggo de beste moet zijn en dus kwaliteit moet leveren. Niet professioneel / instabiel dus. Service is niet professioneel. Heb het idee dat een clubje aso's/ studenten? de boel in handen heeft en er weinig mee doet voor veel geld.

Max
09-11-2017

Internet okay, service wél erg goed

Ik begrijp het "gedonder" over ziggo. Vaak leveren ze oudere modems en pas bij problemen komt er een nieuwe. In mijn geval ging het in ieder geval zo. Het oude ding van cisco had een waardeloos bereik en ondanks dat ik 200mb/s betaal haalde ik er draadloos nooit meer dan 65 uit en bedraad gemiddeld 120. Toen het ding kapot ging hebben ze me een nieuwe toegestuurd die -eerlijk is eerlijk- een stuk beter presteert.

Daarnaast kreeg ik uit het niéts van ziggo een rekening waarop ineens twee keer 18 euro meer gevraagd werd voor kabel-TV terwijl ik dat niet gebruik. Dit wordt opgelost alleen voor de kleine beurs wel erg vervelend om toch ineens onverwacht hogere kosten te hebben.

Waarom geef ik toch een 7? Vodafone in combinatie met ziggo op één adres geeft leuke voordelen, zowel qua bundel als qua financieen. En ik vind oprecht dat alle contact met ziggo (ookal soms niet super snel) goed en soepel verloopt. Ze hebben altijd een antwoord en een oplossing. Ook als je je irritatie uitspreekt.

Nick
08-11-2017

Super slecht

Wij hebben een horizon box van zogggo die om de week opnieuw moet worden opgestart ook hebben we wifi van ziggo, we moesten de router opnieuw opstarten en dat deden we nu zou het internet beter moeten zijn het heeft meer bereik maar het is 4x zo traag geworden en klanten service doen ze niet aan.

Sonja
08-11-2017

Wifi in huis werkt NOOIT goed

Onze hele buurt heeft glasvezel, maar toch krijgt Ziggo het voor elkaar om zo'n tyfus slome verbinding tot stand te krijgen. Nu al maanden lang gezeik: ene moment doet de wifi het niet, dan weer wel. Wanneer je paar meter van de modem af staat houdt ie er mee op, zelfs met wifi versterkers.

C.

Wat is Ziggo een K*T bedrijf

Vanaf ca. mei 2017 een Horizonbox aangeschaft van Ziggo. De eerste 4 weken geen enkel probleem mee gehad. Na 4 weken deed de afstand bediening het niet meer. Er zou een nieuwe worden opgestuurd, maar dat zou wel eens 3 weken kunnen duren. Gelukkig was deze er al na 4 dagen. De nieuwe werkte ook niet. Er komt een monteur met weer een nieuwe ( heeft 4 weken geduurd voordat de monteur er was). Het bleek aan de Horizon box te liggen en deze is vervangen. "s avond bleek dat er alleen Ned 1,2 en 3 en de Ziggo kanalen te ontvangen waren. Diverse malen is er een update verzonden want dan zou het zeer zeker opgelost zijn. Weer meer dan een week geen TV. Volgende monteur geweest en heeft weer de Horizonbox vervangen met het verrassende resultaat dat er geen enkele verbetering was. Na uiteindelijk nog een update die WEL goed was verzonden hadden we alle kanalen weer. Echter nu liepen het beeld en geluid totaal niet gelijk. Alle instellingen geprobeerd maar niets hielp. Weer een andere monteur over de vloer die alle weer heeft nagezien. Eerste avond leek het probleem opgelost. Echter hoe verder op de avond hoe meer het beeld en geluid weer van elkaar verliepen. Nu weer enkele mails verstuurd naar Ziggo en die worden gewoon botweg niet beantwoord. De arrogantie ten top. Ik zou zeggen ga niets aan met Ziggo en neem een andere provider.

Gerrit

Voortdurende uitval

Sinds een aantal weken valt zonder aankondiging alles van ziggo uit. Dus geen internet, telefoon, radio of tv meer. De laatste weken ruwweg 2 per week! Elke keer maar weer via 4g op de smartfone lezen dat er een storing is en dat er aan gewerkt wordt Zeer onbetrouwbaar dus, beslist NIET naar ziggo gaan!

Martijn

Geen internet, tv, telefonie

Ik ben nu al een jaar bezig , misschien wel langer, om al mijn afgenomen diensten van Ziggo (goed) werkend te krijgen. Val van het ene probleem in het andere. Heb een Max abbo. Maar ik haal die snelheid bij lange na niet. Zou 400mB moeten halen maar als ik 20 haal mag ik al blij zijn. Meestal ligt het ergens tussen de 5 en de 15. Horizon box stottert en hapert, gids en replay tv werken regelmatig niet. blokjes in beeld geluid valt weg. Telefoon altijd met ruis en kraken. Pfff zo vaak al gebeld. Stekkers erin eruit, nieuwe kabels, nieuw modem, nieuwe horizon box. Altijd de vraag of je m even uit en dan weer aan wilt zetten. Het ligt altijd aan de installatie bij mij thuis. Ziggo heeft nu een stuk kabel vernieuwd want daar zou het echt aan liggen. Alles hetzlfde gebleven helaas. Nu komt er weer een monteur. Dit is toch wel de laatste kans denk ik

06-11-2017

Superslecht internet

Het internet van ziggo heeft altijd problemen bij ons thuis, elke dag weer zijn er storingen en de internetverbinding valt altijd weg, geen stabiel internet en het valt steeds weg. Ronduit zeer slecht.

06-11-2017

De aanhouder wint

Wij waren bijna van plan om over te stappen. Want na maanden bellen over onze instabiele en vaak trage internet verbinding en diverse monteurs bij ons thuis was ons geduld bijna op. Maar door het aanhouden van onze klachten is het op een goede manier opgelost. Ze ontdekten dat het instabiele in de wijkcentrale zat. En nu hebben we een (afkloppen een goede verbinding. Dus Ziggo bedankt voor de goede service

Yvonne
05-11-2017

Vreselijk

Helaas kunnen wij hier in het dorp alleen diensten van ziggo afnemen. we kunnen niet eens overstappen

Margret
04-11-2017

Zeer slecht ziggo!

Zeer slecht en langzaam internet, tig keren gebeld maar geeft allemaal niets, degene die de klachten van ziggo moeten ontvangen zijn meestal niet op de hoogte van de problemen die daar spelen ze sommige proberen dan nog interessant te doen om te vragen of de stekkers er wel in zitten! Je hebt gelukkig ook af en toe een behulpzame telefonist aan de telefoon die je wel probeert goed te helpen, maar die zijn zelf ook afhankelijk van de problemen bij ziggo.! Deze mensen doen wel hun best maar kunnen helaas ook niet helpen.

Ruben
04-11-2017

Misleidende reclame op tv.

De reclame op tv van Ziggo is misleidend. Keuze uit een extra zender parket dacht het niet ze hebben voor geselecteerd. En als je een ander parket wil die niet ik hun lijstje staat, dan heb je gewoon pech. En zo wordt het letterlijk door de klanten service gezegd. Dan moet ik maar naar een andere provider gaan jullie wilt toch als provider graag je klanten houden.

Linda
03-11-2017

Ronduit schandalig bedrijf

Na al voor de 8ste keer telefonisch contact op te nemen met ziggo. doet het bedrijf maar wat ze willen en komen totaal gaan afspraken na. Ze zouden zorgen dat ons restaurant bereikbaar blijft voor gasten maar echter is dit niet het geval en hebben ze onze telefoon toch gewoon afgesloten. Terwijl wij als bedrijf toch wel bereikbaar horen te blijven hierdoor hadden we nette afspraken gemaakt naar onze mening en zou ziggo onze telefoonlijn beschikbaar houden voor reserveringen en pas het nummer overschakelen naar ziggo als de monteur bij ons op het bedrijf is geweest. Hopend dat moge. Het probleem is oplost anders volgen meedere resenties op internet

Carlijn
02-11-2017

Goed gedaan

Mijn moeder had geen tv klantesurvis gebeld Vriendelijke meneer die mij moeder meteen op ging bellen met een op met oplossing voor dit probleem is het opgelost Toen mij weer op gebeld dat het gelukt is Supper Supper Supper ziggo zeer tevreden