Niels
05-09-2014

Ziggo garandeerd diensten, achteraf worden deze niet geleverd en moet ik betalen

Ik had eerst internet van ADSL KPN, hier had ik last van wegvallende verbindingen en kon daarom niet functioneel werken aan mijn internetsite. Ik heb daarna ziggo opgebeld en mijn problemen voorgelegd, namelijk de slechte verbinding met de FTP-server van mijndomein.nl en de wegvallende verbinding.

Ziggo heeft mij vertelt dat het maken van een website, dus normale verbinding met een FTP server, en een stabiele internetverbinding, de minimale diensten van een goede internetprovider zou moeten zijn. Zij hebben mij gegarandeerd dat deze problemen niet voorkomen, en zo wel dan wordt dit zo spoedig mogelijk aangepakt. Hierop ben ik overgestapt naar ziggo.

Het aansluiten van de modem was zeer gemakkelijk en heb ik zelf gedaan. Echter het verbinden met het internet lukte niet. Na enige problemen met het regelen van een monteur die niet kwam opdagen toen ik een hiervoor speciaal een dag vrij had genomen, bleek dat mij huis simpelweg niet was aangesloten op de glasvezen. De monteur heeft dit in 1 sec omgezet, na 4 dagen zonder internet was ik aangesloten.

Het uploaden naar de FTP server van mijndomein.nl ging goed en de internetverbinding bleek stabiel. Tot op een maand geleden begon mijn verbinding regelmatig weg te vallen en kon ik niet meer uploaden naar de FTP server van mijndomein.nl. De echte problemen begonnen toen ik contact opnam met de klantenservice.

De eerste 2 keren dat ik de klantenservice van ziggo belde was er een wachtrij van 45 minuten. Toen ik ze een aantal dagen later aan de lijn kreeg konden ze niks doen aan mijn wegvallende internet verbinding omdat ze niks vreemds konden waarnemen. De wegvallende verbinding was mijn probleem. Toen ik over de FTP-server van mijndomein.nl begon vertelde de medewerker dat het verbinden met FTP-servers geen dienst van ziggo is. Ik stelde dat het verbinden met FTP-servers is een doodnormale handeling binnen het gebruik van internetdiensten is, zeker als het gaat om de grootste Nederlandse leverancier van domeinen en webhosting www.mijndomein.nl.

Ziggo heeft mij valse beloftes gedaan en mij op die manier vast gezet aan een contract. Problemen dien ik op eigen kosten op te lossen via een partner van ziggo. De meest normale werkzaamheden op het internet, zoals het maken en onderhouden van een website, bij de grootste domein en hosting leverancier van Nederland, is niet of slecht mogelijk en ze stellen dat dit geen onderdeel van hun diensten is.

Ik zou niemand adviseren om diensten van Ziggo te nemen, zodra er problemen komen ben je een nummertje en ze zetten zich op geen enkele manier in om verantwoordelijkheid te dragen voor de correcte levering van diensten. In woorden bieden ze alles, waarschijnlijk krijgen de medewerkers een vergoeding per afgesloten contract ofzo.

ZIGGO=BULLSHIT

Rino
01-09-2014

Na de snelheids verhoging nu al ongeveer 2 maanden zeer slechte digitale tv!

Tja wel leuk dat de snelheid van het internet verhoogt is en dat werk best aardig als je zelf een betere router er achter zet.

Maar zinsdien is de digitale tv drama, duurt bij tv in de woonkamer zeker 10 minuten voordat het beeld redelijk wordt na inschakel en tv in de serre is helemaal geen digitale tv meer te krijgen en alleen nog de analoge...... van ziggo steeds de melding dat je de decorders naar de fabriek instelling moet terug zetten en even uit en aan........ en anders kan het aan de kabels liggen, tja lekker verhaal. altijd goed gewerkt en nu op beide tv,s problemen en dan zou ik al me bedrading moeten gaan vervangen. volgens mijn is de sterkte van het tv signaal gewoon geknepen om de internet snelheid te verhogen.

Maar dit is gewoon BALEN EN TOCH MAAR WEER OVERSTAPPEN NAAR ANDERE PROVIDER.

Selm
30-08-2014

Goed geholpen

had steeds wegvallende wifi verbinding, toen via de site van Ziggo gezocht bij storingen, daar staat "wegvallende wiffi verbindingen, als je dat uitprint, en je laptop met een kabel aan het modem koppelt kun je de stappen volgen, en channel op auto, of een andere van 1 t/m 13 zetten, bij een bepaald channel werkte het bij ons prima, al 3 weken geen wegvallende wifi gehad.

Dit alles had ik in eerste instantie zelf gedaan maar het werkte niet.

Toen de hulplijn gebeld, en de meneer van de hulplijn heeft alles samen met mij gedaan en alles goed uitgelegd, en mogelijkheden bekeken.

uiteindelijk bleek dat ik ingelogd had via internet explorer, toen adviseerde hij om via google chrome in te loggen. dat gedaan het hele bovenstaande verhaal gedaan en nu werkt het prima. Het kan namelijk zijn dat als je via een bepaalde browser inlogt dat het niet werkt.

Ik begrijp niet dat Ziggo dat niet bij iedereen doet , dan waren er veel minder boze gezichten

M Pikkerij
24-08-2014

Een DRAAAAAMAAAAAAA

Sinds die geweldige snelheid heb ik slecht tot geen bereik alles gedaan honderden euro's voor wifi ontvangers versterkers een monteur erbij... geholpen door helpdesk deze geweldige jonge dame vertelde mij dat het geen zin had om met mij over het probleem te praten en zij zou de verbinding verbreken later zouden mijn kosten worden vergoed ach jammer ik denk dat ze deze vergoeding in 2018 gaan overmaken ondertussen slechte tv ontvangst en een internet verbinding uit het jaar nul 1 advies voor nieuwe Ziggo klanten DON'T DO IT!

Sean
23-08-2014

Regelmatig geen TV ontvangst bijv.: DjazzTV

Het verbaasd mij zeer dat ik wat moet doen als Ziggo een probleem heeft, dit uit/aan zetten, dit/dat resetten en zo verder, ik overweeg dan ook Ziggo vaaerwel te zeggen en ga op zoek naar een alles in een provider.

Jasper
19-08-2014

Schandalig

Hallo

Mijn ervaringen zijn evenmin niet best. 5 jaar geleden als klant weggegaan vanwege vele storingen en omdat ik bijna elke keer langer van een half uur tot anderhalf uur moest wachten om iemand aan de lijn te krijgen.

Ben toen overgestapt naar een andere provider (waar ik op zich best tevreden mee was)

Na 3 jaar en een verhuizing rijker toch weer voor Ziggo gekozen.... Had ik nooit moeten doen! Wil nu een anderhalf jaar later mijn abonnement wijzigen ivm financiën dus hoppa even een belletje plegen.......... 2 uur gewacht en niemand aan de lijn ):-( Dus ik bellen met een andere afdeling die nieuwe klanten aan neemt en hoppa nog geen 2 minuten.... echt schandalig! nu maar wachten op reactie aangezien de medewerker eigenlijk niks voor mij kon betekenen.

Andrea
17-08-2014

Fucked Up!

Al jaren klant bij Ziggo, voorheen weinig problemen gehad behalve dat als ik naar Mijn Ziggo ga, ik de gegevens van de vorige bewoner te zien krijg ipv moojn eigen. Nu afgelopen 2 maand ontzettend vee last van uitvallend internet. Hele tijd maar de stekker van de modem eruit en 10 min later er weer in. Gaat voor eventjes goed, maar als je pech hebt ligt het een kwartier later alweer plat. Nu blijkt er iets niet goed te zijn met de modems die zij verstrekken. Wat heb ik daar aan? Stuur verdomme gewoon een nieuwe fatsoenlijk werkende modem, zijn we ook weer van het gezeur af! Ben nu aan het uitzoeke wat een betere provider is, maar overal zijn de meningen verschillend! Al kan ik je zeker aanraden om NOOIT BIJ ZIGGO EEN ABBO AF TE SLUITEN!

Cdez
15-08-2014

Klantvriendelijkheid

De afgelopen weken na jaren ineens veel problemen met Ziggo internet en of het opgelost gaat worden weet ik niet, monteur staat ook voor een raadsel. Een ding is zeker aan de klantvriendelijkheid van de klantenservice zal het niet liggen want ik ben altijd vriendelijk behandeld en dat ligt misschien ook aan mijn eigen houding en toonzetting.

Omdat mijn problemen nog niet zijn opgelost op dit moment een vijfje.

Breda
14-08-2014

Verschrikkelijk

Wij hebben thuis tv, telefoon en internet van ziggo. Over de tv hebben we gelukkig geen klachten maar de rest is waardeloos. Wifi valt geregeld uit, soms een uur maar meestal een hele dag. Resetten/stekker eruit halen heeft geen nut. Vaste telefoon ligt er dan ook uit. Wij hebben onbeperkt mobiel bellen op de Huistelefoon dus hebben lage belbundels op onze mobieletelefoons. Ziggo een aantal keer gebeld. Verschrikkelijke klant onvriendelijk personeel. We hadden eerder moeten bellen. (Hadden al 4x gebeld) Konden zelf geen probleem vinden, maar wij hadden ondertussen een telefoon die het niet deed en geen internet. Vervolgens afspraak gemaakt met veel moeite. Kon pas na het weekend. Onbetaald verlof opgenomen want de monteur zou smiddags komen. Om 5 uur nog niemand geweest. Gebeld, afspraak geannuleerd. Voor niks vrij genomen. Konden ook niet terug zien wie er dan had geannuleerd en waarom dat ons niet verteld is. Gevraagd voor een monteur in de avond zodat er niet weer iemand vrij moest vragen (voor niks). Kon niet. In onze regio (regio breda) werken ze niet savonds. Vast omdat iedereen in breda altijd thuis is overdag en niks beters te doen hebben. Eindeloze discussie gevoerd met medewerker van klantenservice die het probleem bij ons had weggelegd, want wij konden geen vrij krijgen. Gevraagd om een vergoeding van bel kosten naar Ziggo met mobiel + kosten van het mobiel bellen. Onbetaald verlof hebben we maar niet genoemd want medewerker was niet erg meegaand. Vergoeding krijgen we als het probleem is opgelost. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost en de verbinding werd verbroken. Nu na enkele dagen nog woedend als ik aan het telefoon gesprek terug denk. Kort samen gevat hierboven. Als het ooit word opgelost zal ik het ook nog vermelden maar daar vrees ik nu voor. Wat een verschrikkelijk personeel! Laat klant niet uitpraten, voert eindeloze discussies, onbeleefd, brutaal en totaal geen inlevingsvermogen. Kortom kies nooit voor ziggo!

Tim Borg
14-08-2014

Prima

Zelden problemen, helpdesk gratis. Halen de beloofde internetsnelheid met LAN. Hun wifi modem heeft alleen wel een slecht bereik, maar dat is op te lossen met een router.

Esmée
08-08-2014

Verschrikkelijk

Het internet hapert regelmatig en is in een jaar meer dan 10 keer een dagdeel tot soms wel een hele dag weg. Het helpt dan tijdelijk om de modem te resetten, om vervolgens weer haperingen te krijgen. Het internet is ontzettend langzaam. Wij hadden iemand in huis met een ICT opleiding, wie regelmatig de snelheid etc. meette, en inderdaad 1/10 van de snelheid die we zouden moeten hebben. Wanneer ik eens in de zoveel tijd bij mijn ouders langs ga (KPN) heb ik geen problemen meer. Nu moeten wij nieuw internet uitzoeken voor deze maand, maar zou ik bij god niet weten wat er dan wel goed is.

Eric uit Utrecht
08-08-2014

Zelden problemen, super Helpdesk

Ik heb zelden problemen maar als het een keer voorkomt dan bel ik gratis naar de helpdesk en die nemen de tijd, zijn heel vriendelijk en vooral goed. Al 15 jaar heel tevreden. Top

LB
01-08-2014

Ik wil mijn diensten stop zetten en de huurder van mijn appartement afsluiten. Tv en internet. Bij ziggo zegt de één we kunnen de gegevens niet wijzigen. De ander zegt dit moet per brief en weer een ander zegt dit gaat wel en incl de korting of aanbieding recorder. Omdat iedereen daar wat anders zegt en ongeveer alles bij elkaar 10 euro armer ben aan tel kosten dus inmiddels alles stop gezet! Het zou fijn zijn als de ziggo werknemers een scholing krijgen waar ze leren alles hetzelfde uit te leggen. over Internet en tv geen klachten.

C.J.
25-07-2014

Zéér goede service

Ik werd zeer goed geholpen door de klantenservice van Ziggo. Ik had geen internet en telefoon meer. Mijn modem is op afstand doorgemeten en deze bleek defect. Er komt nu bij mij een gratis monteur met een nieuw modem, deze monteur gaat pas weg als alles weer werkt. Ik kreeg zelfs nog een kleine compensatie aangeboden voor het ongemak waar ik niet op had gerekend. Dit noem ik nu echt service.

Stefan
21-07-2014

Belachelijk duur voor wat je krijgt

Veel problemen met het internet en voor de klantenservice moet je gul betalen, heb net 30 minuten a 65 cent per minuut aan de lijn gezeten maar nog geen steek verder. top.

Martijn
20-07-2014

Ziggo Mobiel met slechte dekking

Ik heb jarenlange ervaring met Ziggo. Geen problemen met het TV-signaal, geen problemen met Internet in huis, maar als ik mijn SmartPhone gebruik, begint de ellende. De dekking van Ziggo is in mijn regio heel slecht. Geen goede dataverbinding, geen goed signaal. Als ik 15 km verderop ga, dan is het signaal uitstekend. Ik woon in een kleine provinciestad in het noorden van het land. Blijkbaar zijn wij voor Ziggo ook tweede-rangs-burgers.

GM
16-07-2014

Helpdesk compleet waardeloos

We hebben hier (bij gebrek aan beter) al heel wat jaren Ziggo.

De situatie zoals hij nu is:

-- Het modem verliest om de 15 minuten ongeveer verbinding. Sommige dagen kan er uberhaupt uren lang niet ge-internet worden. Het niveau van de helpdesk stijgt niet uit boven nieuwe kabels sturen of een monteur langs sturen die nieuwe kabels plaatst. Wat uiteraard niet helpt. Volgens mij is het modem (al jaren) stuk, maar om daar de helpdesk van te overtuigen moet ik een soort puzzel oplossen. Ik moet ze met mijn mobiel opbellen op het moment dat internet uitvalt, zodat ze dan in het modem kunnen kijken. Een onmogelijke taak, aangezien internet meestal een paar minuten lang uitvalt en de helpdesk bereiken ongeveer 20 minuten (en veel Euro's en frustraties) duurt. Mocht je ooit een probleem krijgen met Ziggo dan kan je het vergeten. Dit probleem speelt al jaren en zal nooit opgelost worden.

-- Een 2 jaar oude decoder (televisie) die het niet meer doet. Geeft allerlei fouten, kan zo de prullebak in. Uiteraard stuurt Ziggo geen nieuwe, maar moet er dan een nieuwe gekocht worden. Kan dus ook geen TV kijken.

-- Bellen. Net als internet helemaal brak (loopt via hetzelfde modem).

Conclusie: heb je een alternatief voor Ziggo, GA VOOR HET ALTERNATIEF.

Krista
08-07-2014

Super klantenservice!

Al 2 dagen hadden wij geen digitale tv meer. Ik belde naar het gratis nummer voor Ziggo klanten en kreeg na een keuze menu binnen 1 minut iemand aan de telefoon. De jongeman aan de telefoon was bijzonder vriendelijk en heeft mij stapsgewijs uitgelegd wat ik moest doen. Helemaal TOP! Bedankt!

Bert Jamin
29-06-2014

Huhhh... helpdesk!?

Tot voor kort altijd de juiste snelheid van om en nabij de 60 MB van internet gehad. Sinds kort is die snelheid verhoogd van 60 naar 90 MB. Sindsdien niets dan ellende. In plaats van de gebruikelijke snelheid van om en nabij de 60 MB, steeds slechts om en nabij de 30MB. Daarbij ook meerdere keren per dag een ‘snelheid’ van slechts 2 of 3 MB en minder. Ik moet dan steeds mijn modem re-setten.

Gisteren het probleem voor de tweede keer voorgelegd aan een medewerker van uw ‘helpdesk’. Volgens hem zijn de problemen ontstaan doordat het modem in de meterkast is geplaatst. Dat dit in het verleden door uw monteur is gedaan, maakt volgens hem niet uit. Volgens hem is elke meterkast namelijk van een stalen kooi voorzien om problemen bij blikseminslag te voorkomen. Daarnaast is er volgens hem nog een extra beveiliging ingebouwd om instortingsgevaar te voorkomen. Hiervoor is volgens hem elke meterkast ook nog eens in gewapend beton gegoten.

Ik heb hem verteld dat mijn meterkast die ‘beveiligingen’ mist en alleen uit houten panelen bestaat met gipsplaten er tegenaan. Volgens hem onzin. Door die stalen kooi en het gewapend beton mag ik volgens hem nog blij zijn dat ik een snelheid van 2 tot 3 MB haal. Dat ik betaal voor 90 MB maakt volgens hem niet uit. Omdat hij daarom weigert een monteur langs te sturen of iets anders onderneemt om het probleem op te lossen, heb ik mijn abonnement inmiddels omgezet naar het goedkoopste tarief. Mocht er geen adequate oplossing komen, dan zal ik zeker overstappen naar de concurrent. In dat geval zal ik dit verhaal ook op diverse fora en sociale media plaatsen.

Inmiddels ruim 3 weken geleden hierover een klacht ingediend bij Ziggo. Behalve een ontvangstbevestiging met daarin de mededeling dat ik zo spoedig mogelijk een reactie krijg van een medewerker van de Klantenservice, helaas verder geen enkel reactie meer ontvangen van Ziggo...

Bert Jamin
28-06-2014