Zwitserleven reviews

2.2

Janna
06-02-2019

Fantastische ervaringen

Als ik vragen heb over mijn pensioen wordt ik altijd uitermate netjes te woord gestaan door de werknemers van ZL. Ik heb over ZL en mijn pensioen niets te klagen

Elly
08-07-2018

Geen partnerpensioen uitgekeerd.

Na het overlijden van mijn man gaf Zwitserleven niet thuis. Dus geen wit strand en blauwe zee voor mij.

Zwitser
14-06-2018

Geld in een oude sok onder het matras is veiliger.

Mijn 10 jaar opgebouwd pensioen bij Zwitserleven wordt ieder jaar kleiner door "negatieve resultaten beleggingen". Ik kan deze maatschappij alleen maar HEEL HARD afraden.

14-05-2018

Kleine pensioentjes mag je niet meer afkopen!

Zeer slechte zaak! ik wil graag een klein pesioentje afkopen omdat de waarde nu bruto 174 euro per jaar en straks waarschijnlijk niets meer waard is. Wat zegt deze arrogante pensioenopbouwer. nee meneer omdat volgend jaar er een wetswijziging doorgevoerd wordt die dit niet meer toestaat lopen wij alvast voor uit op deze wet en kunt u dit voor nu vergeten! Schandalig, arrogant en precies de graaimentaliteit waar nederland (zonder hoofdletter) mee voorop loopt. Als 60 jarige wordt je dus gewoon voor jan met de korte achternaam weggezet!

Ger
08-04-2018

Misleiders zijn het

Pensioen opgebouwd bij zwitsers leven ,pensioen vrijgemaakt en tien jaar later om waarde overdracht gevraagd ,blijkt dat zwitsers leven de wetgeving hanteerd van de jaren dat het pensioen is opgebouwd dit was toch niet de bedoeling van de overheid! met als gevolg dat er maar een deel van het geld is overgedragen ,nooit weer iets met deze club beginnen of dealen inclusief moederbedrijven ger smit winschoten

22-02-2018

Informatievoorziening zeer slecht

Verzoeken via de (e-mailadres verwijderd) leiden tot niets. Zelden wordt er op gereageerd, ondanks hun automatische reply van . Binnen 5 of 10 werkdagen krijgt u van ons een formele reactie." Nabellen leidt tot niets. Je krijgt alleen maar dat niets zeggende zinnetje "We bellen u terug". Er zijn voor bedrijven accountmanagers aangesteld maar zij hebben de minste inbreng. Er is geen formeel klachtenportaal aanwezig. Alle klachten gaan ook gewoon via dezelfde servicedesk die geen service kunnen of willen leveren. En bij een klacht zeggen ze alleen maar " Sorry. We gaan dit oplossen. Wat vervelend", en hierna hoor je ze gewoon niet meer. Dat een dergelijke organisatie nog door de Financiële Autoriteit niet op de vingers wordt getikt is ongelooflijk. Of misschien toch niet. Ze horen blijkbaar allemaal bij hetzelfde "Olds Boy Network" en houden bij elkaar het handje boven hun hoofd. Mijn credo "Niet in zee gaan met deze organisatie. Het kost je meer dan dat het wat oplevert.

Haike
02-01-2018

Uitbetaling prepensioen

Bij Zwitserleven is een pensioen afgesloten wat vanaf 62 jaar zou uitbetalen . De keuze is deze uit te stellen. Begin 2017 vragenlijst gehad met berekening . De berekening waren fout .Contact gehad met service desk . Na ruim 1,5 maand nieuwe berekening ontvangen . Op gegeven dat uitbetaling per 1 jan 2018 zou plaats moeten vinden . Krijg de bevestiging uitbetaling per 1 september 2018 . Wederom contact gehad waarom .Antwoord medewerker had het niet correct gelezen . Na 2 maanden geen reactie ,wederom gebeld . Toezegging dat alles goed zou komen .Inmiddels zijn we 2018 en nog geen enkele reactie ontvangen Je wordt niet serieus genomen Daar krijg je echt het zwitserleven gevoel van , maar niet heus

Lara
31-05-2017

Uitkering

Beweren dat een uitkering vooruit wordt betaald, maar er staat bij mij echt achteraf in de polis. vaak heen en weer moeten bellen en uiteindelijk bleek dat ik gelijk had (nadat ik alle stukken en uitbetalingen op had moeten sturen).

vervolgens gevraagd hoe het dan bij mijn zus is gegaan (zelfde polis) en dat bleek ook "per ongeluk" verkeerd te zijn gegaan.

nu ruim een maand wachten op een uitbetaling die er nog niet is.

Yuri
17-11-2016

Waardeoverdracht

Heb in juni een waardeoverdracht aangevraagd van ZL naar ZL tot op heden nog geen antwoord! Ongelofelijk in deze tijd. Helaas zit ik met mijn werk vast aan ZL , maar anders met piepende bandjes deze club verlaten.

Advies: geen aanrader!

Petra
30-08-2016

Woekerpensioen

Het pensioen dat door werkgeven wordt ingelegd gaat voor een groot deel op aan kosten, zodat er voor een evt later pensioen niks overblijft. Bah.

PLien
05-07-2016

Geen nabestaande pensioen na overstappen naar ander pensioenleverancier.

Mijn man is 1 juni j.l. plotseling overleden, Hij heeft vanaf 2005 tot 2015 een pensioen opgebouwd bij zwitserleven, Het bedrijf is overgestapt naar een andere pensioenleverancier in 2015.

Tot mijn grote verbazing staat bij het laatste overzicht van ZL dat de nabestaande geen recht hebben op nabestaande pensioen ! Mijn man is geen 80 geworden (helaas) maar slechts 55 jaar en laat een vrouw en twee kinderen achter die niet kunnen rond komen van de overige opgebouwde pensioenen (die overigens wel uitkeren. Wij willen rouwen om ons verlies maar ik rouw nu ook om het verlies van zijn opgebouwde pensioen wat hij graag aan ons had willen nalaten!

25-04-2016

Waarde overdracht pensioen

Helaas moet ik constateren dat ik geen enkele informatiee krijg van Zwitserleven over - Wat worden de uitkeringen m.b.t. bij een hoog-laag constructie van 5 en 10 jaar, voor het totale beschikbare pensioen kapitaal. Elke keer wordt ik weer verwezen naar een externe adviseur "van Zwitserleven" waarvan ik de kosten moet gaan dragen. Mij persoonlijk geven ze geen enkele informatie, ook mijn persoonlijke adviseur heeft hier meerdere malen om gevraagd. Ik heb al meer dan 29 jaar pensioen opbouw bij hun, hebben dus al die tijd kunnen profiteren van de inleg, nu het op uitbetalen uitdraait probeert geven ze gewoon niet thuis, slechte zaak.

Nel
13-04-2016

Gemiddeld wordt elke 60+er 87 volgens Zwitserleven

Zwitserleven deelt het opgebouwde pensioen door ruim 20 jaar bij pensioen met uitruil. Lekker hoor.

Daarnaast zijn de prognoses op volstrekt willekeurige % gestoeld. Ik heb een bedrag staan op basis van 3% maatschappijgarantie maar de voorbeelden gaan uit van bijna + 5, -5 en 4%.

24-02-2016

Pensioen verzekering

Terwijl bij mijn nu failliete werkgever alle pensioenverzekeringen zijn stopgezet vanwege niet of te laat betalen premie.

Accepteert zwitser leven mijn digitale inschrijving waarvan ik kopie heb.

Maar maakt vervolgens geen polis aan en informeert mij als verzekerde niet van de situatie. Dus werkgever houd netjes nou ja netjes premie in en ik bouw niets op.

Ergo conclusie zwaar teleurgesteld en geen Zwitser leven gevoel voor mij......

Han
27-01-2016

Fout op fout

bij uit betalen van een pensioen aan een partner(echtgenoot overleden) heeft deze club blijkbaar de moed om alles te gooien op administratie fouten waarbij het slachtoffer het nakijken heeft en alles in het werk moet stellen om haar recht te halen telefonisch is het zwaar.... om hun te bewegen de fouten te herstellen.

volgende keer wordt rechtsbijstand ingeschakeld.

Marjolein Nederstigt
28-11-2015

Hou het gewoon bij spaarrekening

Persoonlijk geloof ik niet in pensioen opbouw of levensverzekeringen, ik heb gekeken naar de rente over mijn spaargeld en dat is overal schrikbarend laag dus Zwitserleven heeft de hoogste rente wat betreft " betrouwbare Nederlandse " bank maar is het over een tijd ergens anders hoger stap ik gewoon over.

Oplettendheid van de consument is erg aan te raden in deze tijd en alle praatjes vullen geen gaatjes naar mijn mening.

De spaarrekening vind ik erg gebruiksvriendelijkheid

Gaffelaar
09-06-2015

Hoog kosten, slecht service

Zij zijn experten in het verstoppen van informatie over kosten. Mijn pensioenpolis is gewoon een melkoe voor hun, ik hoop dat er iets over blijft voor mij maar ben bang van niet.

Hans Groeneveld
04-11-2014

Pensioen nihil door aftrek kosten

Ik spaar al bijna 22 jaar voor mijn pensioen. De laatste 10 jaar bij Zwitersleven. Al die jaren werd er een bescheiden bedrag (7,1%) gespaard en liep het saldo heel langzaam op naar rond de 30.000,-

Totdat ik in 2009 mijn UPO eens bekeek. Daar stond op dat ik als ik op deze manier doorging welgetelt 500,- per jaar(!) aan pensioen zou ontvangen. Ik heb gebeld omdat ik dacht dat er een fout was gemaakt. Niets van dat alles. Omdat er zoveel kosten afgetrokken werden (overlijdensrisico) en in de toekomst blijkbaar nog meer zou ik aan het eind van de rit niks overhouden. En dat moet je zelf uit de UPO lezen want niemand die je er op wijst dat het zo niet goed gaat! Blijkt dan ook nog dat ik het contract moet uitzitten tot eind dit jaar. De overlijdensrisico heb ik er nu uit laten halen. Blijven ze nog meer dan 20% kosten te berekenen. Het is één grote graaiboel daar.

Moet ik natuurlijk niet vergeten dat ik een compensatie heb gehad van maar liefst 75,- euro.

Wanneer ik nu die spotjes zie of hoor van Zwiterlevern moet ik braakneigingen onderdrukken.

Aik
02-09-2014

Meteen bereikbaar per telefoon en goed geholpen

Over de jaren heb ik pensioenen van SNS en Reaal gecombineerd en uiteindelijk is dit zwitserleven geworden. Ik had geen idee meer hoe, wat, welk polisnummer en hoe in te loggen. Meteen werd de (werknemers) telefoon opgepakt, mij alle vragen beantwoord zonder menu geholpen.

Misschien liggen mijn verwachtingen gewoon erg laag bij dit soort pensioenverzekeraars; maar ik was gewoon blij verrast.

Paul vU
05-08-2014

Geen inzicht - Geen overzicht

Ik probeer al sinds januari er achter te komen waarom ik zelf op een rendement over 2013 kom van 1,6%, terwijl ZL zelf op de site een fondsrendement vermeld van 3,06%.

Tm vandaag wordt ik aan het lijntje gehouden als het gaat om het jaarlijkse waardeoverzicht 2013 van mijn polis. Eerst zou die in juni verschijnen. Weer gevraagd en het zou juli worden. Het is nu 5 augustus en nog steeds geen info.

Zou er iets aan de hand zijn bij ZL?