Zwitserleven Pensioen17 ervaringen

Yuri
17-11-2016

Waardeoverdracht

Heb in juni een waardeoverdracht aangevraagd van ZL naar ZL tot op heden nog geen antwoord! Ongelofelijk in deze tijd. Helaas zit ik met mijn werk vast aan ZL , maar anders met piepende bandjes deze club verlaten.

Advies: geen aanrader!

Petra
30-08-2016

Woekerpensioen

Het pensioen dat door werkgeven wordt ingelegd gaat voor een groot deel op aan kosten, zodat er voor een evt later pensioen niks overblijft. Bah.

PLien
05-07-2016

Geen nabestaande pensioen na overstappen naar ander pensioenleverancier.

Mijn man is 1 juni j.l. plotseling overleden, Hij heeft vanaf 2005 tot 2015 een pensioen opgebouwd bij zwitserleven, Het bedrijf is overgestapt naar een andere pensioenleverancier in 2015. Tot mijn grote verbazing staat bij het laatste overzicht van ZL dat de nabestaande geen recht hebben op nabestaande pensioen ! Mijn man is geen 80 geworden (helaas) maar slechts 55 jaar en laat een vrouw en twee kinderen achter die niet kunnen rond komen van de overige opgebouwde pensioenen (die overigens wel uitkeren. Wij willen rouwen om ons verlies maar ik rouw nu ook om het verlies van zijn opgebouwde pensioen wat hij graag aan ons had willen nalaten!

Richard
25-04-2016

Waarde overdracht pensioen

Helaas moet ik constateren dat ik geen enkele informatiee krijg van Zwitserleven over - Wat worden de uitkeringen m.b.t. bij een hoog-laag constructie van 5 en 10 jaar, voor het totale beschikbare pensioen kapitaal. Elke keer wordt ik weer verwezen naar een externe adviseur "van Zwitserleven" waarvan ik de kosten moet gaan dragen. Mij persoonlijk geven ze geen enkele informatie, ook mijn persoonlijke adviseur heeft hier meerdere malen om gevraagd. Ik heb al meer dan 29 jaar pensioen opbouw bij hun, hebben dus al die tijd kunnen profiteren van de inleg, nu het op uitbetalen uitdraait probeert geven ze gewoon niet thuis, slechte zaak.

Nel
13-04-2016

Gemiddeld wordt elke 60+er 87 volgens Zwitserleven

Zwitserleven deelt het opgebouwde pensioen door ruim 20 jaar bij pensioen met uitruil. Lekker hoor.

Daarnaast zijn de prognoses op volstrekt willekeurige % gestoeld. Ik heb een bedrag staan op basis van 3% maatschappijgarantie maar de voorbeelden gaan uit van bijna + 5, -5 en 4%.

John
24-02-2016

Pensioen verzekering

Terwijl bij mijn nu failliete werkgever alle pensioenverzekeringen zijn stopgezet vanwege niet of te laat betalen premie. Accepteert zwitser leven mijn digitale inschrijving waarvan ik kopie heb. Maar maakt vervolgens geen polis aan en informeert mij als verzekerde niet van de situatie. Dus werkgever houd netjes nou ja netjes premie in en ik bouw niets op. Ergo conclusie zwaar teleurgesteld en geen Zwitser leven gevoel voor mij......

Han
27-01-2016

Fout op fout

bij uit betalen van een pensioen aan een partner(echtgenoot overleden) heeft deze club blijkbaar de moed om alles te gooien op administratie fouten waarbij het slachtoffer het nakijken heeft en alles in het werk moet stellen om haar recht te halen telefonisch is het zwaar.... om hun te bewegen de fouten te herstellen. volgende keer wordt rechtsbijstand ingeschakeld.

Marjolein Nederstigt
28-11-2015

Hou het gewoon bij spaarrekening

Persoonlijk geloof ik niet in pensioen opbouw of levensverzekeringen, ik heb gekeken naar de rente over mijn spaargeld en dat is overal schrikbarend laag dus Zwitserleven heeft de hoogste rente wat betreft " betrouwbare Nederlandse " bank maar is het over een tijd ergens anders hoger stap ik gewoon over.
Oplettendheid van de consument is erg aan te raden in deze tijd en alle praatjes vullen geen gaatjes naar mijn mening.
De spaarrekening vind ik erg gebruiksvriendelijkheid

Gaffelaar
09-06-2015

Hoog kosten, slecht service

Zij zijn experten in het verstoppen van informatie over kosten. Mijn pensioenpolis is gewoon een melkoe voor hun, ik hoop dat er iets over blijft voor mij maar ben bang van niet.

Hans Groeneveld
04-11-2014

Pensioen nihil door aftrek kosten

Ik spaar al bijna 22 jaar voor mijn pensioen. De laatste 10 jaar bij Zwitersleven. Al die jaren werd er een bescheiden bedrag (7,1%) gespaard en liep het saldo heel langzaam op naar rond de 30.000,-
Totdat ik in 2009 mijn UPO eens bekeek. Daar stond op dat ik als ik op deze manier doorging welgetelt 500,- per jaar(!) aan pensioen zou ontvangen. Ik heb gebeld omdat ik dacht dat er een fout was gemaakt. Niets van dat alles. Omdat er zoveel kosten afgetrokken werden (overlijdensrisico) en in de toekomst blijkbaar nog meer zou ik aan het eind van de rit niks overhouden. En dat moet je zelf uit de UPO lezen want niemand die je er op wijst dat het zo niet goed gaat! Blijkt dan ook nog dat ik het contract moet uitzitten tot eind dit jaar. De overlijdensrisico heb ik er nu uit laten halen. Blijven ze nog meer dan 20% kosten te berekenen. Het is één grote graaiboel daar.
Moet ik natuurlijk niet vergeten dat ik een compensatie heb gehad van maar liefst 75,- euro.
Wanneer ik nu die spotjes zie of hoor van Zwiterlevern moet ik braakneigingen onderdrukken.

Aik
Aik
02-09-2014

Meteen bereikbaar per telefoon en goed geholpen

Over de jaren heb ik pensioenen van SNS en Reaal gecombineerd en uiteindelijk is dit zwitserleven geworden. Ik had geen idee meer hoe, wat, welk polisnummer en hoe in te loggen. Meteen werd de (werknemers) telefoon opgepakt, mij alle vragen beantwoord zonder menu geholpen.

Misschien liggen mijn verwachtingen gewoon erg laag bij dit soort pensioenverzekeraars; maar ik was gewoon blij verrast.

Paul vU
05-08-2014

Geen inzicht - Geen overzicht

Ik probeer al sinds januari er achter te komen waarom ik zelf op een rendement over 2013 kom van 1,6%, terwijl ZL zelf op de site een fondsrendement vermeld van 3,06%.
Tm vandaag wordt ik aan het lijntje gehouden als het gaat om het jaarlijkse waardeoverzicht 2013 van mijn polis. Eerst zou die in juni verschijnen. Weer gevraagd en het zou juli worden. Het is nu 5 augustus en nog steeds geen info.
Zou er iets aan de hand zijn bij ZL?

Anoniem
22-02-2014

Heb vandaag een brief van ABP gekregen waarin zij aangeven dat ondanks herhaaldelijke schriftelijke verzoeken om de waardeoverdracht van mijn opgebouwde pensioen te regelen, Zwitserleven überhaupt geen reactie geeft naar ABP. Triest!!

Ray
11-01-2014

Zwitserleven stuurt de meest ondoorzichtig briefjes en dan op het alle laatste minute. Bijvoorbeeld, heb net een brief over pensioen gekregen (jawel met een loop van 40 jaar) gedateerd 23/12/2013 (net voor kerst) waarop een reactie was vereist voor 31/12/2013 anders zouden nare dingen gebeuren. Ongelooflijk. 18 jaar premies betaald en nog steeds is de waarde onder de inleg wegens hoge kosten. Niksnutten zijn het.

Jos
04-07-2013

Het Zwitserleven gevoel is een grote farce!
Het is een maatschappij waar zelfs het slecht te vinden maatschappijgarantie product met een gegarandeerde minimale winst van 2% zoveel verstopte kosten kent dat bij mij het eindbedrag er tot nu toe jaarlijks met zo'n €140,- op achteruit gaat. Verder krijg ik een schriftelijke waarschuwing dat er veel minder risicovolle beleggingssystemen zijn en wordt mij geadviseerd over te stappen op Horizonbeleggen!!!!
Nog afgezien van het feit dat ze niet in staat zijn het overgenomen Reaal Windex pensioen echt over te nemen en ik vor info zelfs naar de oude Reaal-tak doorgeschakeld wordt.

Marcel
03-04-2013

Mijn vrouw heeft 2,5 jaar lang premie betaald bij haar vorige werkgever. Vanwege overgang naar een nieuwe werkgever is de polis premievrij gemaakt. Wel worden er jaarlijks kosten ingehouden (doorlopende kosten), plus een premie overlijdensrisicoverzekering. Onbekend is wat de overlijdensrisicoverzekering eigenlijk dekt. De premie fluctueert jaar op jaar, maar is echter zo hoog dat tussen 1 januari 2003 en 31 december 2012 de poliswaarde niet veranderd is. Daarmee is de de polis een melkkoe voor Zwitserleven geworden. Als mijn vrouw de komende 25 jaar niet van baan veranderd waar ze deze polis naar kan overdragen, dan zullen de kosten naar verwachting 3-4x de poliswaarde bedragen en blijft er voor het pensioen nauwelijks wat over.

Wat eventuele positieve ervaringen van anderen ook zijn, het Zwitserleven is niet mooi. In plaats van een wonderschoon strand, wordt het eerder de goot als je met pensioen gaat. Ik raad iedereen dan ook aan, om gewoon te sparen bij een veilige bank. Dan kun je altijd aan je geld komen, ook voor je pensioen. Je mist dan een stuk risicodekking, maar wat maakt het uit. De overheid verandert continu de pensioengerechtigde leeftijd of past de spelregels aan, terwijl verzekeraars tientallen jaren de ruif leegroven. En als je eerder dood gaat, is het geld toch weg.

Jos Vaessen
12-11-2011

Mij moet van het hart dat het Zwitserleven pensioen gevoel bij mij maar niet wil opkomen. Ik ontdek aan de lopende band dat de maatschappij zich verstopt achter de regering en andere regels om zo lang en zo veel mogelijk van mijn ingelegde pensioen premie gelden te profiteren.
Voorbeeld: de maatschappij garantie optie waarbij er geen gebruik wordt gemaakt van beleggen maar van sparen zit heel ver weg verstopt op de website en kan ook nog eens ten alle tijde eenzijdig door de maatschappij afgeschaft worden. Of anders wel het overnemen van de oudere pensioenpolis van Windix van een eerdere werkgever waarbij de oude Windix regels van kracht blijven en er geen gebruik gemaakt kan worden van bijvoorbeeld de maatschappij garantie spaarvorm zoals die wel voor mijn van begin af aan Zwitserleven pensioenpolis geldt.

Daarmee wordt een Zwitderleven met zijn pensioenpolis dus niet klantvriendelijker en moet ik het net als bij anderen maar afwachten waarbij telefonisch contact elke keer leidt tot de uitspraak: "Aangezien ik niets voor U kan doen, moet ik het gesprek als ten einde beschouwen."
Maar wel elke keer mappen met lovende uitspraken rondsturen waar je geen ............ aan hebt.

Welk cijfer geef jij Zwitserleven?