Zwitserleven Verzekeringen reviews

03-04-2024

Pensioen afgesloten 30 jaar geleden. Na jaren van geen rendement mag ik nu met 50000.00 ingelegde euro een verzekering kopen.

Kost 350 euro en mag ik levenslang maandelijks 230 euro tegemoet zien. Dus na 18 jaar heb ik mijn betaalde inleg terug.Geen indexatie er wordt niks met het geïnvesteerde kapitaal gedaan.

Het Zwitserleven gevoel is zeker niet voor de gepensioneerden.

Dit is puur bedrog .

13-03-2024

Toen de beurs laag stond en de rente normaal/hoog was het de schuld van de beleggingen dat er geen winst werd bijgeschreven. Toen de beurs hoog stond en de rente laag was het de schuld van de rente.

Nu staan de beurzen sky-high EN de rente hoog.

En wat schertst mijn verbazing:

Polis 1: 0,02%

Polis 2: 0,00%

Terwijl andere fondsen/maatschappijen tussen de 3 en 6% doen.

Inga
25-02-2024

Staat er op hun site dat hun doel is iedereen te helpen. Jaja maar iets veranderd willen ze niet dat is te moeilijk. Wil graag aanpassen dat ik een partner heb. Dat willen ze niet, want dan moeten ze uitbetalen aan mijn partner als ik dood ga.

26-09-2023

Waardeloze club! Maakt totaal niet waar wat zij beloven. Wat mij betreft een Zwitserleven gevoelloos verhaal.

Offerte en identificatie gingen goed maar daarna een hele slechte service. Ik moest zelf bellen voor de polis terwijl de pensioenbedra-

gen al weken op hun rekening stond. Uiteindelijk toezegging via de mail gehad dat de polis via de post opgestuurd zou worden (hoezo digitale tijdperk?) maar tot op heden niets ontvangen. Toch maar ff via Digid ingelogd en warempel; polis aanwezig. Nu nog wachten op daadwerkelijke overmaking naar mijn rekening. Ik houdt mijn hart vast.

Andre
29-08-2023

Onpersoonlijke organisatie, 3x gebeld, desbetreffende persoon niet aan wezig en bellen nooit terug. Spijt als haren op mijn kop om daarmee in zee tegaan. Mensen doe het niet bij zwitserleven

Sven
04-06-2023

Dacht hier een goede pensioen polis te hebben maar niets is minder waar. Een grote chaos wat je krijgt aan informatie, telkens wéér andere en verkeerde bedragen. Moet constant alles nabellen (40 min in de wacht) en dan nog wordt je niet veel wijzer. Website werkt totaal niet, geen informatie beschikbaar of "er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens". Een ster is nog teveel, wat een vreselijke puinhoop!

05-01-2023

Indexatie niet bekend bij het Zwitserleven gevoel👎🏿

29-12-2022

Geen "zwitserleven" gevoel. Ben 69 en heb berekend dat ik pas enkel mijn eigen geld terug heb als ik 94 ben. Bovendien is pensioen niet geïndexeerd. Pensioenmaatschappijen zijn gewoon oplichters. Je krijgt een gegarandeerd eindbedrag maar wat je met dat eindbedrag aan kan kopen wordt niet over gerept.

Als ik alles van te voren geweten had zou ik nooit met zwitserleven in zee gegaan zijn maar had ik een pensioen zelf opgebouwd via een beleggingsfonds of zo iets dergelijk. Belastingvoordeel is ook maar betrekkelijk.

Pet
17-10-2022

Pensioen

Ik heb Zwitserleven gevraagd om een wijziging te verwerken in mijn pensioenvoorziening. Dit verzoek hebben zij ontvangen. Na een maand een herinnering gestuurd. Geen reactie. 2 weken later een klacht. Geen reactie. Na 2 weken gebeld. Na 20 minuten wachten heeft (een behulpzame) medewerker bericht dat het wijzigingsverzoek nog niet is behandeld. Hij zou de verantwoordelijke afdeling nog eens benaderen.

Mohammad
06-03-2022

Ik krijg €0 voor mijn pensioen, omdat volgens Zitserleven de kosten tot wanneer ik met pensioen ben hoger zijn dan wat ik en mijn werkgever betaald hebben. Dus duizenden euro is naar prullen bak gegaan.

Ralph
26-12-2021

Als ik destijds geweten had dat Zwitserleven een super kleine pensioenopbouw niet uit wil keren alvorens de bereikte pensioenleeftijd had ik er alles aan gedaan om mijn werkgever van destijd ervan te weerhouden mij daar aan te melden! Ik heb zelf gewerkt voor dit geld en ik kan er niet aankomen omdat hun dat beslissen want wettelijk gezien mag het namelijk wel bij het bedrag waar het om gaat.

Tevens vind ik het zeer irritant dat een onderneming uberhaupt zomaar eigen regels op kan stellen.

Gezien het hoge cijfer (sarcastisch bedoeld) dat Zwitserleven scoort op ervaringen.nl moeten ze zich misschien eens achter de orden krabben?

Albert
07-12-2021

Zwitser leven geeft op haar website aan dat afstandsverklaringen niet worden geaccepteerd. collectief pensioenreglement geeft ook aan dat deelname verplicht is. echter omdat een klant van zwitser leven 1 van zijn werknemers wil uitsluiten uit de regeling, accepteert zwitser een door werkgever opgestelde afstandsverklaring, mbt deze werknemer zonder controle op juistheid handtekeningen en inhoud afstandsverklaring (mist contante waarde en beschrijving wat exact aan pensioen afstand wordt gedaan) . zelfs anti datering van dienstverband wordt gemanipuleerd om de klant maar naar t zin te maken.