Schrijf ervaring Catalogus

Ervaringen met Essent

6 ervaringen

Klanten geven Essent gemiddeld een 6.2.

Gas en stroom06-02-2014

Ik ben al jaren klant van Essent. Niet tevreden, niet ontevreden, heb er sinds het internetgebeuren is losgekoppeld in ieder geval geen last meer van. Echter onlangs werd ik door een verkoper van de Mediamarkt verleid om even een praatje te gaan maken bij de Essent-balie.
De jongeman was zó vaag over het voordeel dat ik zou gaan genieten bij het aangaan van een ander soort abonnement -ik ben immers al klant- dat ik zei: 'stuur maar een offerte dan kijk ik thuis wel'.
Ik zit tien minuten later thuis nét op de bank of er komt een mailtje binnen: van harte gefeliciteerd met de omzetting van uw abonnement.
Natuurlijk was ik geen overeenkomst aangegaan voor windkracht-toestanden of hoe Essent het ook omschrijft. Ik vroeg om een offerte. Het ironische is wel dat je moet zeuren om een schriftelijke bevestiging dat je géén overeenkomst hebt, en dat dat niet per e-mail kan maar je er een week op moet wachten. Toch een beetje weer de ouderwetse Essent-praktijken. Eigenlijk wel nostalgisch :p

Contract16-01-2014

Ik werd in december 2013 telefonisch benaderd door een Essent medewerker. Hij gaf mij aan dat ik voor een cashback actie in aanmerking kwam; ik zou 225 euro aan het eind van 2014 terugkrijgen en boetes voor de overstap werden voor rekening van Essent genomen. Een overeenkomst opmaken via de telefoon duurde bijna een uur.
In de per e-mail gestuurde overeenkomst zag ik een registratiefout m.b.t. het teruggavetarief van de energiebelasting. Na vele malen contact opgenomen te hebben (ik zou telkens teruggebeld worden) gaf men mij aan dat de overeenkomst werd ontbonden want de correctie van die energiebelasting in de overeenkomst was te complex! Dat kon pas nadat de opzegtermijn verlopen was en dat wilde Essent niet doen, ook niet na de opzegtermijn!
Men verwees mij naar een site voor energievergelijking om een nieuwe overeenkomst aan te vragen! Op die sites kon ik echter niets meer vinden over een cashback-actie en overname van boetes. Vervolgens diende ik een klacht in. Men zou mij binnen 5 dagen berichten.
Tot op heden hebben ze niet het fatsoen gehad om te reageren!
Ik lees in andere reviews dat dit mogelijk weer 1 van de trucjes van Essent is om klanten binnen te halen. Van de een lees ik dat ze dat cashback bedrag weer opgenomen zien in de eindafrekening, dus sigaar uit eigen doos van de ander hoor ik dat de teruggave energiebelasting "abusievelijk" in een ander tarief is ingedeeld waardoor je er uiteindelijk geen recht op hebt.
Lijkt mij een goed onderwerp voor Kassa en Radar

Opzeggen03-11-2013

Bij Essent een vast jaarcontract met een opzegtermijn van 30 dagen. Als je dan op wilt zeggen wordt er gereageerd met dat kan alleen de volgende energieleverancier doen. Zeer vreemd ik heb een contract bij Essent en niet bv Energiedirect.

12-11-2012

Wij zijn jarenlang van stroom en licht voorzien via Eneco. Over dit bedrijf geen klachten en dat hoeft ook niet wanneer er geen veranderingen zijn loopt alles vanzelf. Echter door de media en prijsvergelijkers ben ik gaan zoeken naar een andere stroomleverancier ivm grote (ca.300 EU p/j) prijsverschillen met de huidige en onderlinge leveranciers. Uiteindelijk ben ik bij Essent uitgekomen en dat is tot nu toe uitstekend verlopen, aanvraag via internet energievergelijker geregeld en de molen gaat vanzelf draaien. Via de e-Mail vragen gesteld en de dag daarop beantwoord, opzeggen oude leverancier probleemloos, kontrakten en algemene voorwaarden per post en verder alles via de mail. De welkomstpremie reeds gestort voor de eerste maandelijkse afschrijving.
Ik heb geen enkel probleem met Essent gehad tot nu toe en ben zeer tevreden.
TIP: print alle papieren/overeenkomsten van internet en E-Mail uit. Tweede TIP: noteer de meterstanden iedere eerste van de maand zodat je zelf overzicht houdt op het verbruik en heb je alles in/bij de hand.

24-04-2012

Ruim 6 maanden geleden ben ik overgestapt van energie en gas leverancier. Bij Essent heb ik het 3 jaar groene stroom en gas zeker pakket genomen. En daarbij de gratis E-thermostaat ter waarde van 249 euro. Helaas ging mijn tablet kapot en heb ik nog gewoon een ouderwetse mobiel. Dit heb ik 4 dagen na de aanvraag gemeld en de thermostaat was al onderweg. Wat ik kon doen is de thermostaat retourneren en dan zou ik alsnog gebruik kunnen maken van de 171 euro retour actie.
Dat vond ik nog eens service! En inderdaad de volgende dag had ik de thermostaat in huis. Ik kon hem op kosten van Essent retourneren en zou dan 171 euro retour krijgen, na enkele weken ontving ik de 171 euro retour. Ik ben heel erg goed geholpen door Essent en zelfs door mijn eigen fout (mijn tablet laten vallen) ben ik nog geholpen door van de andere aanbieding gebruik te mogen maken.

Bij mijn vorige leverancier (Eneco) had ik veel gezeur en moeilijkheden bij deze leverancier is niets een probleem. En is de service ook heel anders, je wordt niet eerst doorverbonden naar tig collega's. Ik wil iedereen dan ook Essent aanraden, lekker goedkoop en goede service!

12-12-2011

Normaal schrijf ik enkel een review wanneer ik een nare ervaring heb gehad met een bedrijf. Maar dit keer niet, dit keer omdat ik erg tevreden ben. Essent, een prima ogende website. Goede service, snelle aansluiting en uiteraard een snelle maar vooral goede overstap. Ik ben met mijn gezin inmiddels 2 maanden klant bij Essent. Geen klachten gehad en ga er vanuit deze ook niet te krijgen bij Essent. Essent vroeg mij naar mijn gebruik en maakte een offerte op. Naar aanleiding van de service en de prijs opgave had ik mijn keuze snel gemaakt. En het was een goede keuze.

Vorige week contact met mijn contactpersoon opgenomen zodat ik mijn gas ook kan aansluiten bij Essent. Dit omdat ik zo tevreden ben over Essent dat ik een pakket stroom + gas wil afsluiten.

Beoordeel Essent

Alleen geverifieerde ervaringen worden gepubliceerd.

© 2011-2014 Ervaringen.nl. Alle Rechten voorbehouden.
Voorwaarden | Privacybeleid