Ervaringen met Essent

3.0 / 10Meer Essent
  • 12% beveelt dit bedrijf aan
  • 26 ervaringen
29-05-2016

Oplichterij!

In september vorig jaar ben ik bij de GAMMA overgehaald om naar ESSENT over te stappen.

Eventuele boete die ik van NLE zou krijgen zou voor hun rekening zijn. Gelukkig heb ik deze boete niet gezien/gehad. Destijds afgesproken dat ik voor een termijn bedrag van €130,00 per maand het eerste jaar ruim zal voldoen.

De ellende begon de maand erna toen ik niet kon inloggen omdat er blijkbaar een conflict met mijn online account was aangezien ik jaren geleden bij Essent heb gezeten (voor het online regelen zeg maar).

Na aantal telefoontjes eindelijk door de klantenservice ontdekt dat er een conflict was...

Vervolgens heb ik dit jaar meerdere keren mijn standen doorgegeven welke steeds lager uit vielen dan wat er ingeschat werd. Echter sinds maart 2016 is het energie verbruik op beide meters gedaald/lager uitgevallen en het gas verbruik licht gestegen omdat er wat meer gestookt werd in verband met de geboorte van onze dochter en de late lente dit jaar.

Heb sinds April nu al 2 keer het bedrag moeten verhogen van €130,00 naar €155,00 en nu wederom naar €185,00.

Ronduit belachelijk voor een lichte stijging in het verbruik voor stoken en een daling in het electriciteit verbruik! Dit terwijl ik mijn verbruik bij het afsluiten al ruimer had genomen toen ik het contract aanging!

Garantie dat ik tenminste 1 jaar het zelfde tarief zou betalen.... Dit onder het mom van een GAMMA kluscheque ter waarde van €150,00!

Afspraken welke men absoluut niet na komt! Heb in geen enkel huis ooit zoveel betaald per maand, ook niet de afgelopen 3 jaar voorafgaand voor ik bij Essent kwam in dit huis! En als je iets later betaald hangt men direct aan de telefoon met aanmaningskosten als dreigement!

Overstappen heeft zo totaal geen zin als men je zo voor de gek houd....3 jarig contract!?!

Heb vandaag mijn maand termijn verhoogd naar €185,00 terwijl men €184,00 adviseert, echter ik hou niet van te weinig betalen. Vervolgens na bevestiging krijg ik te zien dat met deze verhoging ik alsnog €75,00 bij zal moeten betalen in oktober met de eindejaarsnota terwijl dit niks zou zijn bij een verhoging van €184,00 euro!

Echt onbegrijpelijk stelletje boeven

  • 0
  • Reageer
25-05-2016

Nieuw contract

Aangezien Nuon mijn huidige leverancier is en mijn contract binnenkort afloopt zou ik op 22-05-2016 gebeld worden met een nieuw voorstel. Geen telefoontje gekregen dus zelf maar aan het bellen gegaan en per mail een voorstel gekregen. Volgende dag contact opgenomen en gevraagd naar aanpassing van het gedane voorstel, dit kon alleen aar mondeling worden gedaan en niet worden verstuurd per mail? Na enig aandringen toch gekregen. Kwam toevallig bij Essent terecht en heb hen telefonisch benaderd. Prima voorstel gekregen met duidelijke toelichting door een aardige dame. Aangezien er uiteindelijk weinig tot geen prijsverschillen in mijn geval zijn ben ik met Essent in zee gegaan. Nu maar kijken hoe e.e.a. zich in de toekomst ontwikkeld.

  • 0
  • Reageer
11-05-2016

Essent is een bedrijf, dat misleidt en bedriegt

Essent tracht een lange termijn contract door mijn strot te drukken. Alleen door annuleringskosten kan ik hier van af komen, anders staat de deurwaarder voor mijn deur. Wat een immoreel bedrijf, dit is echt een Boerenstreek, waarbij zij zich verschuilen achter de Colportagewet.

  • 1
  • Reageer
25-04-2016

Zeer slecht

Zeer onbetrouwbare partij geen zaken mee doen !

Men vergoedt niet de opzegvergoeding terwijl er telefonisch wordt aangegeven dat men dit wel zou doen.

  • 0
  • Reageer
30-03-2016

Misleidend, liegen, willen je alleen maar op de kosten jagen.

Ik heb voor de jaarafrekening van 2014/2015 een betalingsregeling getroffen van 3x 155euro. Ik heb gelijk de eerste termijn betaald. De tweede termijn is ook ruim op tijd betaald. Er is een fout gemaakt bij de betaling van de 2de termijn. Mijn partner heeft per ongeluk het betalingskenmerk verkeerd ingevuld. Gelijk na de betaling heb ik Essent gebeld en verteld dat er 155 euro is overgemaakt maar dat het betalingskenmerk niet juist is. Dame aan de telefoon heeft me gezegd dat dit geen probleem was omdat het bedrag en alle andere gegevens wel juist waren. Leugen 1. Als zij mij daar eerlijk had verteld dat Essent van de situatie misbruik gaat maken had ik niet geaarzeld en alles in 1x betaald.

paar weken later sturen ze iemand naar m'n huis die een dreigkaartje achterlaat met dreigementen over afsluiting en extra kosten ed. Dit terwijl er dus netjes werd betaald. Dame van Essent heeft me dus mooi voorgelogen want mijn betaling eerder werd als voorschot gezien door Essent. Ik heb die persoon van het dreigkaartje gebeld en de situatie uitgelegd waarbij ik ook heb gezegd dat ik GELIJK weer ging betalen omdat ik het zonde vind van extra aanmaningskosten. Hij kon me heel blij vertellen dat er al 40euro bij is gekomen. Na druk op hem gezet te hebben omdat Essent verkeerd bezig is heeft hij me beloofd om Essent te bellen en mij terug te bellen. Belt die me in 2min terug met ; nee die aanmaningskosten blijven! Heb alle gesprekken met hem en de dame van Essent aan de tel trouwens opgenomen via een simpel programma op de gsm.

Ik stel hem voor om de rest maar gelijk op te lossen en dat ik 200euro gelijk na het gesprek ga betalen en de overblijvende 200euro. Dit is dus niet alleen de eindejaar afrekening maar ook een voorschot op een voorschot omdat mijn eerdere betaling als anderhalve maand voorschot hebben berekend. Leugen 2 : Meneer aan de tel lijkt erg blij met de oplossing en zegt mij dat als ik 200euro overmaakt alles weer ook is en dat ik de overblijvende 200euro voor het einde van de maand kon betalen.(Ook dit gesprek is dus opgenomen). Ik heb dus na het gesprek ook 200euro overgemaakt. Vandaag 30-3-2016 heb ik ingelogd op mijn Essent om de overige 200euro te betalen en ja hoor nog meer aanmaningskosten. Lekker he , Essent. Zelf fouten maken en liegen waardoor jullie extra misbruik van de situatie kunnen maken.

Ik heb dus zojuist de "dreigbrief heer" gebeld om hem te vertellen dat er alweer extra kosten bij zijn gekomen voor de 3de keer terwijl ik betaald heb. En dat het nog geen einde maand was zoals hij heeft aangegeven. Nu word meneer opeens anti Essent en verteld die me hoe slecht Essent wel niet is met dit soort situaties. Alsof hij mij niet heeft voorgelogen en valse afspraken met me heeft gemaakt. Hoe langer het gesprek heeft geduurd hoe brutaler de Essent medewerker werd en hoe onnozel hij dan ook even een paar keer tegen me zegt dat ik maar op tijd moest betalen. Dit dus terwijl ik op tijd had betaald met een verkeerd kenmerk en dat de essent medewerkster me heeft verteld dat dit geen probleem zou worden.

Maar goed dat ik gesprekken waarin zoveel word gelogen en waarin de brutale anti-essent medewerker essent zwart maakt automatisch opneem. Kan nog leuk staan later als link op reviews over essent die ik ga plaatsen.

Ik heb essent gebeld zojuist en gevraagd wat de kosten gaan worden als ik vertrek. Weer 150euro. Nou die krijgen jullie ook want vandaag ga ik naar andere aanbieders op zoek.

Ik heb alles maar betaald zodat ze niet nog meer misbruik van de situatie kunnen maken. Ik heb dus 3x voor niets aanmaningskosten gehad. En weet ik veel hoeveel extra kosten nog. Waardeloze service en medewerkers.

  • 0
  • Reageer
01-03-2016

Essent luisterd

Met mijn essent ben ik zeer tevreden. Eerder had ik een nieuw contract afgesloten met essent, maar een paar dagen later zag ik op een vergelijkingssite een aanbieding van het zelfde essent. Vaste klanten krijgen 150 euro korting op hun eindafrekening. Toen ik naar de essent klantenservice belde, was het geen enkel probleem om over te stappen. Dus dank u essent voor deze 150 euro.

  • 0
  • Reageer
Michael29-01-2016

Agressieve en misleidende verkoop

Na een gesprek werd een voorstel/optie verwacht voor een energiecontract. Dit bleek achteraf een contract. Omdat ik niet binnen 2 weken annuleerde, krijg ik nu een contract in mijn mij, waarmee ik alleen via annuleringskosten vanaf kan komen. Wat een BOEVENSTREEK !

  • 2
  • Reageer
05-01-2016

Opgelicht door Essent

Ik ben een jaarcontract aangegaan in 2015 met essent. Als welkom kreeg ik een bonus van 200 euro, welke aan het einde van de contractperiode uitgekeerd zou worden als je de gehele contractperiode bij Essent zou blijven. Ik had bij Essent een digitaal dossier, ik heb deze enkele weken geleden nog nageslagen om zeker te weten dat ik dit goed had begrepen. Na de contractperiode was ineens mijn dossier verdwenen... En nu ontkent Essent dat ik 200 euro bonus zou krijgen. Ze kunnen deze afspraak nergens meer vinden! Ik vermoed dat dit soort praktijken kwade opzet is. Wie heeft hetzelfde ervaren?

  • 2
  • Reageer
05-01-2016

Via mail aan een contract vast van 5 jaar zonder goed keur van betrokkene

Een tijdje geleden kreeg ik mijn eindafrekening binnen van essent. ik moest €750,00 bij betalen, oke heb ik te veel verbruikt is het logisch dat ik extra moet betalen. bij het telefoon gesprek hebben ze aangegeven me een aantal email te sturen niet erbij vermeld dat er een eventuele nieuwe contract bij zat. ik was inmiddels al over gestapt na een andere leverancier. deze eventuele nieuwe contract zou voor 5 jaar vast staan dus ik kreeg er een boete boven op van €250,00 omdat ik aan contractbreuk gedaan had. hoe vaak krijg je wel niet email binnen kwa "spam" ze kunnen wel schriftelijk een brief sturen vanwege de contract breuk maar niet tussen door je er aan helpen herinneren dat je eventueel aan een contract zit van 5 jaar! ik hoop dat er wel wat aan gedaan zou kunnen worden ik kan gewoon geen €1000,00 missen

  • 1
  • Reageer
Jack21-11-2015

Vervanging Nest 3?

Dit was het te verwachtte antwoord van Essent? Daar stoppen we dus mee zodra contract afloopt na 38 jaar klant te zijn geweest!

Ik wil u danken voor uw email. Ik heb u hierover telefonisch willen spreken op telefoonnummer: 000000 maar u was jammer genoeg niet in de gelegenheid om deze op te nemen. Wanneer wij een product uitgeven bij een contract en er wordt een nieuwe versie daarna ontwikkeld kunnen wij deze niet aan een klant aanbieden. Wij bieden de NEST aan bij een contract maar NEST is zelf niet van Essent.

  • 0
  • Reageer
23-10-2015

ESSENT misleidt en Chanteert

Wie een energiecontract afsluit bij ESSENT, moet er rekening mee houden dat ze in zee gaan met een partij die Chantage en Misleiden in hun DNA hebben zitten. Dat blijkt uit de manier waarop hun contracten en procedures in elkaar steken.

Misleiden want de kosten vallen ca 15% hoger uit dan word voorgespiegeld. Chanteren want contractwijzigingen worden geblokkeerd door boeteclausules die door 99% van de mensen niet worden opgemerkt tijdens het tekenen.

Even concreet mijn geval: Ik trek in bij mijn partner. Zij heeft reeds een energiecontract, dus mijn eigen contract moet opgezegd worden. ESSENT brengt nu een boete van 125 Euro in rekening wegens opzeggen binnen de contractperiode.

Wat ESSENT hiervoor als oplossing aandraagt, is dat je de energieleverancier van je partner opzegt en hen daarvoor in de plaats energie laat leveren: een duidelijk geval van chantage.

Dat een boete bij voortijdig opzeggen van een contract niet noodzakelijk in rekening gebracht hoeft te worden, blijkt wel uit het feit dat ik ook inboedelverzekering (Unive), Internet en televisie (Ziggo), huur (De Alliantie) allemaal zonder problemen en rare boetes heb kunnen opzeggen.

En ik geloof best dat wat ESSENT doet allemaal legaal is, zal juridisch geen spelt tussen te krijgen zijn. Kortingen, tegoedbonnen van Mediamarkt of andere fopzooi, die je door deze boete dus gewoon zelf betaald, is in gewone mensentaal natuurlijk wel misleiding.

Het enige wat ik nu kan doen is mijn verhaal hier plaatsen en hopen dat er daardoor op zijn minst een paar mensen afzien van het in zee gaan met ESSENT. Damage control bedrijfjes hoeven ook geen contact met mij op te nemen, dit verhaal blijft staan en ik hoef de 125 Euro niet terug.

Gr,
Daan

  • 5
  • Reageer
30-09-2015

Bedrijf met slechte administratie en een voordeel wat altijd aan hun kant ligt.

MJaatrcontract ten einde, meterstanden dioorgegeven.
Ik verwachtte geld retour ivm zonnepanelen.Dit ook aan essent doorgegeven.
Echter bleken op mijn eindafrekening standen te staan die niet mijn standen waren.
Deze waren ingeschat, terwijl ik van essent keurig bericht had gehad dat de door mij opgegeven standen aangekomen waren en verwerkt zouden worden.
Een verschil van 850 kwh in voordeel van essent. En termijnbedrag met 20 euro omhoog.
2x gebeld hoe dit kon. 2x afgepoeierd dat de standen klopten.
Pas bij het 3e telefoontje begon er iets te dagen.
Inmiddels wacht ik al 7 weken op een nieuwe jaarafrekening op de door mij opgegeven standen.
Ik moet behoorlijk geld terug krijgen.
Essent wijt het verschil aan mijn meter die terug draait. Netbeheerder Alliander zegt dat mijn meter goed en geschikt is en heeft inmiddels aangeraden een klacht bij de ACM in te dienen.
Ik ben volkomen klaar met dit bedrijf.

  • 2
  • Reageer
Andy16-08-2015

Essent probeer via energie vergelijk mijn gegevenste misbruiken

Via mediamarkt in hoofddorp heeft Essent gevraagd om vrijblijvend energievergelijking te doen. Het resultaat was dat Essent veel duurder is dan mijn huidige leverancier Oxxio. Desondanks beweerde de medewerkster dat Essent op de lange duur goedkoper zou zijn.
Dus ik bedankte hun aanbod.
Na mijn vakantie trof ik welkomst mails en pakketten aan van Essent. Mijn weigering email worden terug gestuurd. Ook zouden ze mijn huidige leverancier opzeggen. Riek naar MALAFIDE praktijken. WEG MET ESSENT

  • 2
  • Reageer
30-06-2015

Torenhoge termijnbedrage en veel hoge boetes

Essent heeft mij benaderd met de 'nest thermostaat' actie. Hiermee kon ik besparen en ik vond het wel een leuke gadget, dus ik ben akkoord gegaan met het voorstel: 3 jarig contract + nest voor 49 euro + installatie kosten a 79 euro.

Nadat het contract was ingegaan kreeg ik maar liefst rekeningen van 250 euro (in plaats van 81 euro die ik daarvoor bij Nuon betaalde). Ik kwam hier pas na ongeveer 2/3 maanden achter. Na telefonisch contact met Essent bleek dat mijn termijnbedrag veel te hoog ingesteld staan. Raar, ik had met Essent wel mijn verbruik vastgesteld. Helaas kon de medewerker aan de lijn mijn termijnbedrag niet lager zetten dan 150 euro, waardoor ik elke maand minimaal 50 euro teveel zou gaan betalen EN de teveel betaalde termijnbedragen van de maanden ervoor zou ik pas terug zien na de jaarafrekening. Dag geld! Zet 't lekker op een rekening Essent!

Al die tijd was ik wel aan het wachten op de Nest thermostaat. Ja binnen halen die klant, en lekker laten wachten op de Nest thermostaat. De lol was er helemaal vanaf.

Toen werd ik weer benaderd door Nuon. Zij kwamen met een nieuw contract, en wilden de boete die Essent mogelijk zou gaan opleggen wel betalen. Wel mooi, want zo was ik van Essent af, kreeg ik mijn veel te veel betaalde termijn bedragen sneller terug en de Nest die toch niet kwam hoefde ik ook niet meer. Ik heb een 1 jarig contract bij Nuon getekend.

Essent heeft een boete gestuurd van 250 euro. Die is keurig betaald door Nuon.
Na een tijdje kreeg ik weer een brief van Essent: 100 euro verrekening voor het gebruik maken van de Nest actie...

Achteraf blijkt dat ze een kortingsbon hebben gestuurd per email, die ik kon inwisselen. En dan zou de Nest geleverd worden. Ik kan alsnog de Nest bestellen, maar dar kost hij nog steeds 49 euro + 79 euro voor de installatie, en dan nog de 100 euro verrekening = 228 euro.

Ik betaal wel die 100 euro, en laat de Nest maar zitten. Het gaat me allemaal veel te veel geld kosten.

Dag Essent! Ik kom nooit meer terug!

  • 1
  • Reageer
12-06-2015

20 euro betalen voor een automatisch mailtje

Na altijd keurig op tijd via automatische incasso betaald te hebben wordt er in mei een voorschotbedrag automatisch gestorneerd wegens onvoldoende saldo. Dit is een gevolg van het nieuwe IBAN betalingsverkeer, waarbij automatische stornering plaatsvindt. Aangezien ik hier niet van op de hoogte was, heb ik nooit gelet of de automatische incasso's wel correct plaatsvonden.
Vervolgens stuurt Essent een mailtje met de titel 'Wilt u ook extra kosten voorkomen?', een mail die ik gezien de titel als reclameuiting heb beoordeeld en dus niet heb gelezen. Vandaag ontvang ik opeens een mail met als titel 'Uw betalingsachterstand van uw openstaande voorschot', tenminste een duidelijke titel, met direct een verhoging van 20 euro! Op een voorschot van 143 euro meent men dus een verhoging van 20 euro te moeten toepassen als deze niet binnen een maand betaald wordt. Essent zegt 'regels zijn regels'. Deze 20 euro kost hun dus minimaal 1 klant en een hoop slechte publiciteit.

  • 3
  • Reageer
09-01-2015

Slordig, onwelwillend, laks en dom bedrijf

Ik post mijn ervaringen met Essent op dit forum (en andere fora) om andere gebruikers aan te sporen hun jaarafrekeningen goed te controleren. Ook wil ik iedereen waarschuwen voor de laksheid, onwelwillendheid en het onvermogen van de werknemers van Essent om een probleem van een (trouwe) klant te begrijpen en op te lossen. Sta je op het punt een energieleverancier te kiezen, dan kan ik je Essent van harte afraden.

Het probleem kan in 2 alinea's samengevat worden:

Sinds juni 2010 ben ik op mijn thuis adres klant van Essent. Ik heb een dubbele teller voor dag en nachtstroom. Mijn beginstand van de dagteller is 51364 kWh en de eindstand in december 2013 is 58124 kWh, wat een verbruik van 6760 kWh oplevert. Voor de nachtteller geldt: 32575, 39122 en 6547 kWh. Mijn probleem met Essent is veroorzaakt door een verwisseling van de dag- en nachtstroom meterstanden. Daardoor kreeg ik een naheffing over de periode juni 2010 - december 2013.

Doordat de meterstanden verwisseld zijn (ik laat even in het midden wiens schuld dit is), heb ik het nachttarief voor de dagstroom en het dagtarief voor de nachtstroom betaald. Gezien het verschil in verbruik over deze jaren (dat IK er klant ben!) slechts 213 kWh is, zou dit dus een kleine correctie moeten opleveren. Doordat Essent alleen naar het verschil in eindstanden van de meters kijkt, moet ik echter enorm bijbetalen: 58124-39122= 19002 kWh. Dit vermenigvuldigd met het verschil in tarieven kost mij uiteindelijk ongeveer 420 euro netto.

Om de een of andere reden kunnen de medewerkers van Essent niet begrijpen dat ze niet naar de eindstanden moeten kijken, maar naar het verbruik. Daarbij komt dan ook nog dat ze mij vragen een berekening te sturen (die ik keurig en overzichtelijk in Excel gemaakt heb) en er vervolgens niets mee doen. Sterker nog, toen ik na 2 weken besloot om er eens een telefoontje aan te wagen vertelde Marieke (van Essent) mij doodleuk dat die niet is aangekomen. Op mijn suggestie om hem nog eens naar haar te mailen kreeg ik als respons dat hij toch maar in de postkamer blijft liggen, dit is immers ook met de eerste berekening gebeurd...?!

In plaats van te proberen hun fout te begrijpen (lijkt mij toch niet zo complex?) probeerde ze mij de schuld in de schoenen te schuiven omdat ik verkeerde meterstanden doorgegeven zou hebben. Ik ben er van overtuigd precies volgens de instructies gehandeld te hebben, maar zelfs als het mijn fout was verandert dat niets aan hun foute berekening. Bovendien konden zij vanaf het eerste moment al zien dat mijn meterstanden omgedraaid zijn, mijn ouders (de vorige klanten op hetzelfde adres) hadden namelijk wel de juiste eindstanden op de eindafrekening staan. En een teruglopende meter zou toch een paar alambelletjes moeten doen afgaan...

Hoewel ik op 19 december al aan gaf dat de rekening niet klopte schreef Essent wel op 7 januari 336 euro van mijn rekening af. Uiteraard heb ik dit ogenblikkelijk gestorneerd, maar de laksheid, onverschilligheid en brutaliteit waarmee dit gebeurt vind ik ongelofelijk. Vooral ook omdat ik een paar dagen eerder nog een (tot op de dag van vandaag onbeantwoord gebleven) mailtje had gestuurd of iemand al naar mijn berekening gekeken had.

Verder is het natuurlijk verschikkelijk irritant als je een keer of 6 hetzelfde verhaal aan de telefoon moet vertellen om vervolgens met een kluitje het riet in gestuurd te worden. En voordat er opgehangen wordt, wordt er nog wel geprobeerd een wurgcontract aan je te verkopen. Steek die energie liever in het oplossen het probleem!

Ik heb nu al mijn vertrouwen in Essent verloren en denk dat het toch maar eens tijd wordt om te kijken voor een betrouwbaar bedrijf....

  • 3
  • Reageer
11-12-2014

Moeizaam, duur en veel te commercieel!

Vroeger was essent veel minder commercieel. Nu wordt je als klant niet meer gezien als klant. Als je contact zoekt moet je daar veel telefoonkosten voor over hebben. Ik zit nu bij een leverancier die gewoon gratis is wat dat betreft en is goedkoper in de levering, doordat ze besparen op bijvoorbeeld reclame etc. Verder verdenk ik Essent er van dat ze meterstanden bewust verkeerd overnemen, want dat hebben ze bij mij gedaan. Als je dan contact zoekt middels een contactformulier dan gebeurt er niets. Ik kom zeker niet terug! en ik zal een klacht in moeten dienen voor wat betreft de te veel in rekening gebrachte gasstanden. Verder heeft essent verschillende contracten, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Veel te ingewikkeld. De eindafrekening idem dito, daar kunnen ze heel makkelijk mee sjoemelen, omdat je als klant toch niet weet of het klopt..

  • 4
  • Reageer
13-07-2014

Verlenging contract essent

Ik ben nu voor het 3e jaar bij Essent. Halverwege het 1e jaar kreeg ik problemen met de verbruiksmanager omdat netwerkbeheerder meterstanden had opgenomen en essent deze had ingevoerd...(kon eerst steeds 350,00 euro terug krijgen, daarna bijna dat bedrag bijbetalen) Het bleek dat de verbruiksmanager opnieuw ging kijken w.s 12 mnd ipv nog 6 mnd. (Kreeg 350,00 retour).Eind 2e jaar zit ik nu met verlenging overeenkomst. Het blijkt dat je bij essent met twee overeenkomsten rekening moet houden nl: De leveringsovereenkomst en de tarievenovereenkomst.
De tarievenovereenkomst loopt een maand eerder af dan je leveringsovereenkomst. Je nieuwe tarievenovereenkomst gaat een maand eerder in dan je leveringsovereenkomst. Heel dubieus! Dus als je overstapt naar essent denk je dat tarieven en leveringsovereenkomst tegelijk in gaan...FOUT! Dus als je overstapt naar een andere leverancier op einddatum leveringsovereenkomst betaal je Essent nog een maand variabel tarief en je hebt het niet eens in de gaten!
Nog een verlakkerij is betreffende de jaarafrekening, gebruikelijk bij Essent 1 x per jaar....als je halverwege het jaar je contract afloopt en verlengd....krijg je geen opvraag van je meterstanden...pas aan het einde van het jaar. Het wordt door Essent geschat hoeveel je onder het oude tarief verbruikt zou kunnen hebben en hoeveel onder het nieuwe. Dus als ik een bepaalde periode onder het oude contract veel verbruikt hebt door verbouwing/klussen etc en onder het nieuwe bijna niets heb gedaan...dan bepaalt Essent wat wel of niet onder het oude contract valt of onder het nieuwe.

Mensen verkijk je niet op de verbruiksmanager bij Essent, hiermee wordt je gewoon voor de gek gehouden. De daadwerkelijk ingevoerde meterstanden zou goed te koppelen zijn aan hun systeem en zou je ook historie moeten kunnen opvragen, dan werkt het goed. Nu met verlenging contract moet ik opeens weer meer betalen terwijl ik veel minder verbruikt heb. Ws telt hij weer 12 mnd ipv resterende maanden tot jaarafrekening. Als essent wil, kunnen ze beter het geheel koppelen aan de klant, historie vastleggen en op te vragen door klant. Tis op dit moment alleen een zoethoudertje en zorgt ervoor dat je meer betaalt dan je lief is.

  • 3
  • Reageer
14-05-2014

Ga weg bij Essent Retail Energie B.V.

Steeds ergerlijker wordt de wijze waarop Essent Retail Energie B.V. probeert geld los te peuteren van zijn klanten.
De nieuwste truc is haar klanten bij de jaarafrekening een bijdrage te laten betalen van € 0,33 voor elke rekening, inclusief de jaarafrekening.
Ook als ze betalen met een automatische incasso!
Zogenaamd vanwege de omschakeling naar de nieuwe Iban nummers!
Het begint zo langzamerhand een intens zielig bedrijfje te worden dat Essent Retail Energie B.V. te 's-Hertogenbosch.
Met de kerntaak, het leveren van energie, is kennelijk niets meer te verdienen en dus doen ze het op deze ergerlijke wijze.
Als je de fora langsgaat zie je hun strategie.
€ 20,00 voor een mailtje, € 600,00 tot € 650,00 borg voor mensen die het op dit moment ook al niet zo best hebben.
Wat een bedrijf is dat geworden, verschrikkelijk!

Reken uw jaarafrekening goed na.

Het is echt de moeite waard.

Er klopt veelal helemaal niets van.
Ze waren bij mij bijvoorbeeld niet in staat een correcte nieuwe voorschotnota te berekenen.
Veel klanten denken dan ten onrechte, het valt deze keer wel mee.
Maar als je slechts 30 % van het te verwachten verbruik betaald op het door Essent Retail Energie B.V. berekende voorschot loop je blindelings in de valkuil van Essent Retail Energie B.V.
Aan het einde van het verbruiksjaar ben je de sigaar.
Daar kun je dan behoorlijk mee in de problemen komen maar daar weet Essent wat op!
Naar het schijnt verdient Essent nu heel veel aan de door hen opgelegde boetes en slinkse trucjes.
Of ze daarmee het geschatte verlies van 2,8 miljard Euro weer kunnen goed maken durf ik te betwijfelen.
Steeds meer klanten lopen weg bij Essent Retail Energie B.V.
Ook al doen Fleur, Dave en Richard nog zo hun best de zaken anders voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn.
Met vriendelijke groet,

Jos Schröder
***

  • 8

Robert Noeken
Beste Jos,

Kunt u ons uitleggen, hoe is die vreemde eindafrekening nota kan uitpluizen op Essent fouten? Mijn moeder heeft opgezegd in april en kreeg later de eindafrekening die loopt van nov 2013 tot eind april 2014 en Essent deelde haar mede dat zij 1650 euro aan verbruik had die maanden, en of zij 1000 euro nu nog even kon bijleggen. Dit terwijl in November 2013 haar maand bedrag naar 102 euro is gegaan (was voorheen bij Eneco 62 euro en dat was voldoende voor haar alleen) en nu volgens Essent hun berekening zou zij nu opeens 250 of meer per maand verbruikt hebben! Op brieven wordt niet gereageerd, via de telefoon krijg je de opmerking u zal wel een kapotte koelkast hebben .. En nu mijn moeder al sinds eind april bij een andere energieleverancier zit, stuurt Essent nu een brief dat ze gaan afsluiten, omdat die 1000 euro niet betaald is! Terwijl ze weigeren in te gaan op het feit dat hun eindafrekening niet klopt.

Ik hoop dat u dit bericht nog leest, wellicht kunt u ons verder helpen.

Alvast bedankt,

Mvg

Robert Noeken
01-09-2014

02-05-2014

Waardeloos

essent rekent 20 euro voor een email door het een aanmaningsmail te noemen, ook is de site niet up to date zo is het mogelijk dat je daar nog een betalingsmogelijkheid hebt staan terwijl die volgens hun systeem al voorbij is. zo heb ik te maken met het besluit om bij mij de levering te beeindigen terwijl ik de achterstand al betaald heb met alle bijkomende kosten vandien.

als je belt met de melding dat je al betaald hebt krijg je de reactie `ja de brief is al onderweg die krijgt u volgende week ,daar kunnen we niks meer aan veranderen`. dus geen achterstand maar wel beeindiging van de levering. waardeloos bedrijf, niet intrappen ze hebben daar blijkbaar een ander verdienmodel als de verkoop van energie.

  • 6
  • Reageer
Toon meer Essent reviews