Greenchoice reviews

3.7
Jasper
28-03-2024

Een aantal jaren GreenChoice gebruikt als leverancier. Ook via GreenChoice zonnepanelen afgenomen. Daarna opgezegd vanwege de hogere prijzen tov andere groene stroomleveranciers. Als je denkt dat je van GreenChoice af komt dan heb je het mis. Wordt nu al drie jaar gespamd via de telefoon via nr 010-3180940. Heb 'm al geblokkeerd maar ze blijven je voicemail bestoken. Superirritant bedrijf geworden.

Alice
08-02-2024

Mijn ervaringen met Greenchoice zijn overwegend positief, na voor de tweede keer klant te zijn bij ze met zowel een variabel- als vast contract.

Ze hebben wel eens een misser gemaakt in de communicatie, maar hun manier van communiceren via de mail en app vind ik juist een van de sterkste punten. Ze komen op mij als zeer betrouwbaar over (geen partij die op wankelen staat). Ik kan Greenchoice daarom aanbevelen.

Ik schreef eerder een uitgebreide review over Greenchoice voor Keuze.nl, deze kun je hier vinden: https://www.keuze.nl/nieuws/greenchoice-review-mijn-persoonlijke-ervaringen-met-deze-leverancier

Hendrik
25-01-2024

Vanavond werd ik gebeld door dit nummer maar er werd niet gesproken. Een aantal keer hallo geroepen maar er werd geen "verbinding" tot stand gebracht. Telefoon "actief" naast mij gelegd en niet meer gesproken. Uiteindelijk werd er opgehangen door de beller .

Controle internet kwam uit bij Green Choice.

Co
17-01-2023

Waarschuwing! Neem nooit een contract af! Wij hebben een offerte gekregen en deze binnen de 14 dagen bedenktijd opgezegd! Zij hebben onze huidige leverancier zonder overleg opgezegd! Na 18 telefoontjes, 22 x mailbericht, excuses van Greenchoice gekregen… Hebben ze vandaag 1500 euro afgeschreven van onze bankrekening! Mafkezen!

Ik
11-01-2023

Ooit eens klant geweest. Toen alles prima. Nu al 2 jaar niet meer maar blijf door ze gebeld worden. Ook na meerdere malen gezegt hebben dat ik niet meer gebeld wil worden. Ook recht van verzet al lang op dit nummer. Op mijn account destijds alle promotie zooi uitgevinkt. Nu mijn greenchoice account verwijderd op hun website kijken of dat wel werkt. Zeer vervelend en zo te zien, als ik hun nummer +31103180940 google ben ik zeker niet de enige die met dit probleem zit. Het nummer al in mijn mobiel geblokkeerd maar dan krijg je nog je voicemail berricht. Ze zouden dit bedrijf een miljoenen boete moeten geven voor deze praktijken.

06-12-2022

3 jarig contract verlengt met 1 jaar. Telefonisch afspraak over de tarieven. Nu blijkt dat deze plots ruim 2x hoger zijn. Een opname van het gesprek krijg je niet en vragen via mail worden met onzin beantwoord. Wat een oplichters!

Kim
24-09-2022

Absurde tarieven te laat gecommuniceerd. Duurste van NL. Moeten met zijn tweeën nu meer dan 500 euro per maand ophoesten, onmogelijk.

24-09-2022

Greenchoice behandelt haar vaste klanten met een aflopend contract abominabel. De tarieven die zij vragen voor de maand oktober zijn én niet gebaseerd op ons werkelijke verbruik én veel hoger dan van andere energieleveranciers. Rond 16 september kregen we bericht over ons maandbedrag van oktober. We konden kiezen voor een bedrag ergens tussen 800-2000 euro. En nee, we wonen niet in een kasteel en verbouwen geen geestverruimende planten. Overleg hierover? Onmogelijk. Zelf aanpassen van het bedrag naar een voor ons haalbaar tarief? Onmogelijk.

Dieven, dat zijn het.

Rolf
17-01-2022

Gebeld met de klantenservice over gasprijs. Medewerker verteld €1,40 per kuub. Hoog maar in deze tijd niet anders. In de avond krijg ik een bevestigingsmail met daarin €2,05 per kuub. Ik kwam vanaf een vast contract met 0,80 per kuub. Na nogmaals contact kunnen ze niks meer voor me doen. Klant is geen koning en ben de dupe van hele slechte klantenservice zonder communicatie onderling. Bedankt Greenchoice! Mensen, blijf er gewoon weg bij deze boevenbende.

Bram
14-01-2022

Ik betaal torenhoge rekeningen terwijl ik een vast contract heb. Ik heb een uitkering en kan nu niet meer rondkomen dankzij Greenchoice. Het zijn oplichters!

13-11-2021

Afspraak gemaakt voor een adviesgesprek. Komen niet opdagen, melden ook niet dat het niet door kan gaan omdat ze het zooooo ontzettend druk hebben. Bel zelf maar even, geen excuus, niets, maar we bellen U morgen. Je raadt het al, weer niets. Alsof jij niets te doen hebt! Waardeloos bedrijf, advies > Ga naar een ander, er zijn er zat die wel hun afspraken na kunen komen en hun potentiele klanten waarderen. Wat een waardeloos bedrijf!

Boyen
05-11-2021

Per ongeluk mn contract 20 dagen te vroeg opgezegd, krijg een boete van 2 maanden. Contractueel hebben ze gelijk, maar ik kom niet meer terug.

Erminio
13-09-2021

Bad customer service and unreliable billing system

I used greenchoice for gas and energy for a year, I regularly updated my meter readings when they asked me to and still paid the same monthly fixed fee of 38€. At the end of my contract, I gave my meter readings the day I left the house. Yet, they sent me an email a day later asking me to resubmit my meter readings, as if a ghost had changed them since. Obviously I could not, and they likely "estimated" my consumption, as written in their mail if no new meter readings were submitted. About a week later, I receive the final bill of 147,81€! A very nice "estimation" from greenchoice. I contacted them through whatsapp, as indicated on their website, to seek explanation about the final bill. I received no response.

Deith
26-05-2021

Voor vaste klanten zeer slechte service

Ik was al jarenlang vaste klant totdat ik ineens, onterecht, ‘overgenomen’ bleek te zijn door een andere energieleverancier. Ik kwam hier zelf achter doordat ik geen gegevens meer in mijn app had. Er bleek een fout gemaakt te zijn met mijn gegevens. Na 2 maanden bellen en appen werd het uiteindelijk gecorrigeerd. De historische data was is echter kwijt. Wat mij zwaar irriteert is dat er geen enkel excuus werd gemaakt en ik achteraf gezien op een veel duurder contract gezet ben, ik betaal nu namelijk veel meer. Ik ben me nu aan het oriënteren op een andere leverancier want ik voel me niet netjes behandeld na zo lang klant geweest te zijn.

Caro
08-12-2020

Telephone harassment to renew my contract

My contract with Greenchoice is due for renewal on 1-3-2021. I receceived an email in November 2020 for renewal, and have been pestered by phone several times a day by their sales team as well. I was very cross and phoned them to demand they stop calling me, which they now have done. I have looked at the website to see what price they are offering me for renewal. It is €21 a month more than Pure Energie. Guess who’s lost a customer

Ad
18-11-2020

Tarieven voorstel verlenging energiecontract.

2 weken geleden voorstel ontvangen van Greenchoice om mijn contract te verlengen. De eenheidstarieven vermeld in het voorstel heb ik vervolgens vergeleken met de tarieven die Greenchoice aanbiedt op vergelijkingssites zoals bv gaslicht.com en pricewise. Zaten aanmerkelijke verschillen tussen. In mijn geval nog eens een extra voordeel van 200 euro per jaar. Vervolgens contact gehad met de servicedesk van Greenchoice en hen met dit feit geconfronteerd. Kreeg als als antwoord dat zij dit soort tarieven niet konden geven aan vaste cq trouwe klanten maar speciaal voor nieuwkomers was. Euh wie betaald dit verschil dan? Greenchoice? nee. De vaste trouwe klant van Greenchoice dus. Doe ik niet (meer) aan mee en ben overgestapt van Greenchoice naar Energie Direkt.

DT
04-08-2020

Echt een goede energiebedrijf

Ik kan Greenchoice zeker aanraden.

Ze zijn al een van de goedkoopste, maar als je lid van bijv. de FNV krijg je extra korting.

Als u klantenservice belt, wordt het altijd snel opgenomen, en u wordt vriendelijk geholpen.

Nam vorig jaar 3 jaar vaste prijzen. Kreeg 2 windvangers gratis bij die elk 125KWh gegarandeerd oplevert.

Heb vorig jaar zonnepanelen besteld bij Greenchoice. Alles was netjes behandeld. Keurig en nette monteurs, BTW terugvraag gratis behandeld, met 11 panelen garantie op 2500KWh opbrengst per jaar, en tot nu toe leveren ze hierboven.

Heb vroeger dit jaar, wegens aanschaf electrische auto, 6 windvangers voor 5 jaar erbij gekocht. Kost was minder als €300. Gegarandeerd 750kWh per jaar.

Ik heb echt niks negatiefs over Greenchoice te melden. Veel andere bedrijven kunnen wat van Greenchoice leren

Jimmie
04-12-2019

Fijn Bedrijf

Je kunt ze altijd bellen, krijgt gelijk een vriendelijk persoon aan de lijn die je goed helpt.

Geen seconde spijt van.

02-02-2018

Gewoon nooit problemen

Al sinds jaren klant bij Greenchoice, er is gewoon niet zoveel aan de hand met sir bedrijf. Facturatie gaat goed, website werkt en toen ik jaren geleden telefonisch contact nodig had duurde dat ook niet lang.

Wel hadden ze vroeger de praktijk om overstappers eventueel overblijvend geld niet automatisch terug te storten. Daarom geen 10.

Rick
17-01-2018

Service waar ik echt verbaasd om ben!

Je kunt ze bellen geen onnozel gedoe en gemeuk gewoon meteen een werknemer echt fijn!

Meer Greenchoice reviews