Freedom reviews

6.1
Positief52%
Neutraal7%
Negatief41%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Ron
10-05-2022

Echt een verschrikkelijke onprofessionele club.

De televisie dienst is om te huilen, veel storingen op internet en een support afdeling die niet kundig is.

Telefonisch kun je ze zelden te pakken krijgen, en via de mail zit je een week te wachten. Zodra je bij ze weg wil, doen ze er alles aan om zoveel mogelijk kosten op je te verhalen.

Om over te stappen heb ik gebruik gemaakt van de Ziggo overstap service. Toen ziggo aan Freedom vroeg wanneer mijn contract afliep, heeft Freedom 10 mei gezegd. Echter loopt mijn abonnement tot eind juni, waardoor ik nu in plaats van 1 maand, 2 maanden dubbelen abonnementen heb.

Freedom is vervolgens niet bereid om mee te denken in een fout die hun zelf gemaakt hebben, en weigert iedere vorm van telefonisch contact. Ik heb hierop besloten om de laatste maand (juni), niet te gaan betalen. Het is immer de fout van Freedom dat het abonnement eerder dan mocht vrij gegeven is.

Raimond
11-04-2022

Ik zou maandag de internet en interactieve tv opgeleverd krijgen. Tot op vandaag (ruim week verder) helemaal nog niets. Vorige ISP is afgesloten en ondertussen helemaal niets. Geen internet, geen tv, maar ook geen communicatie met Freedom.

Woensdag zal er iemand langskomen.

In deze tijd mag dit niet kunnen. Alternatieve oplossing wordt niet geboden. Wel gevraagd. Maar alles waar je om vraagt wordt met een lach afgedaan. En ondertussen wordt de klant (ik) in de kou laten staan. Alternatief zoals 4G, andere monteur, andere modem.pfff ze willen gewoon niet.

Telefonische helpdesk verwijst naar mail en mail zegt: wachten.

Ik kan niet blijven wachten. Een week zonder internet, tv is voor de thuiswerkenden en studerende kinderen onmogelijk.

Stukje ontspanning in de vorm van TV/Netflix of wat voor streaming, zit er dus niet in.

Mensen die overwegen, NIET DOEN!

Antoon
04-03-2022

Ik ben bij freedom.nl sinds de oprichting, maar loop nu tegen een onverwacht probleem op: Freedom kan mij geen glasvezel aanbieden! De leidingen zijn door KPN allemaal keurig gelegd. Het duurde weken, voordat Freedom.nl mij na lang aandringen eindelijk openheid van zaken gaf: "Vanuit ons word geen directe beschikbaarheid weergegeven voor glasvezel op jouw adres. De reden hierachter is dat dit via de glasvezel leverancier ''Glaspoort'' gaat. Glaspoort is onderdeel van KPN, dat is dan ook direct de reden dat je wel via KPN de glasvezelverbinding kunt bestellen.

Wij zijn zelf qua infrastructuur nog niet in de gelegenheid om te leveren over het netwerk van glaspoort. Hier word wel aan gewerkt dit te kunnen realiseren. Enkel per wanneer kan ik nog geen uitspraak over doen." Ik ben geschokt over zowel het feit dat Freedom mij geen glasvezel kan bieden als over het feit dat ze dat voor mij geheim probeerden te houden!

Koen
27-02-2022

De internet verbinding werkt best goed. Storingen bij email zo nu en dan. TV is echter een drama - gewoon TV kijken is meestal niet mogelijk (haperingen in beeld en geluid, zwart scherm etc). TV terugkijken gaat soms beter, alleen zijn begin en eind niet goed dus dat is ook al geen succes.

Helpdesk geeft allerlei technische adviezen - leuk voor een techneut maar niet voor mij.

Kortom - voor een gewone klant geen aanrader (en voor mij opzeggen dus).

Arie
11-02-2022

Ik hoor bij de eerste klanten van Freedom. En ik heb nooit storingen gehad, ondanks dat ik echt veel op internet zit. Alleen toen de gemeente voor riool graafwerkzaamheden hier in de straat een kabel raakte zaten we even zonder. Dit staat natuurlijk helemaal los van Freedom.

Wat me daarnaast erg veel voldoening geeft is dat ze het gevecht voor ons blijven voeren tegen de politiek en de grote bedrijven om on meer privacy en vrijheid te geven. Echt supertevreden.

Mark
19-01-2022

Ik ben nu een ruim 2 weken geleden overgestapt naar Freedom. Internet was een fluitje van een cent. TV is een drama. Opgestuurde TV-decoder werkt niet. De volgende die werd opgestuurd ook niet. Op mail hierover wordt nauwelijks of pas zeer laat gereageerd. Telefonische ondersteuning lijkt meer op het zo snel mogelijk van een klant af te zijn dan om zo snel mogelijk die klant een werkende oplossing te bieden.

Afrader!

Jos
13-01-2022

Ben al bijna vanaf het begin klant bij Freedom

Kreeg bij de start een pakket toegestuurd en nadat ik dat had aangesloten werkte het direct perfect .

Tv van Cannal Digital was in het begin niet goed maar nadat we nieuwe tv kastjes toegestuurd kregen is dat nu ook goed.

Ik kan Freedom bij iedereen aanbevelen , ga zo door .

Emerald
12-01-2022

Als founding member sta ik volledig achter het doel van Freedom. Om geen problemen te krijgen, ik heb mijn internetverbinding 24/7 nodig en kan me geen haperingen veroorloven, ben ik nog steeds niet overgestapt en houd alleen emailaccount aan voor de proef. Ik stap nog niet over, omdat ik iedere pakweg 2 maanden een forse storing ervaar: site niet bereikbaar, email niet bereikbaar. Meestal met 24 uur opgelost, maar toch voor mij echt geen optie om over te stappen zolang dit regelmatig gebeurt.

Roel
10-01-2022

Fijne club die voor de juiste zaken staat. Goede service en prima internet. Een goed alternatief voor XS4ALL nu die door KPN uit de markt zijn gehaald

Erik
27-12-2021

Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt van xs4all naar Freedom.

De aansluiting is een gigabit glasvezel.

Ik heb de experimentele fase meegemaakt er was toen nog geen monteur die je thuis kon helpen. Het aantal klanten was toen ook beperkt om de ergste fouten er eerst uit te halen. We hebben toen ook allemaal een nieuw model tv kastje gekregen omdat de oude onder de norm was. De provider is geen kopie van het oude xs4all.

Verwacht dat dan ook niet. Ze hebben wel de nieuwe frisse blik op de huidige tijd. Ook is de tv hier best oké nu. Ik heb vroeger ook wel op xs4all gemopperd over de tv. Freedom is continu bezig om te verbeteren en luistert naar de klanten. Het is een club met positief denkende mensen die nog volop in ontwikkeling is.

Sicco
26-12-2021

Ik ben erg tevreden met de stabiele internetverbinding van Freedom. Ze lopen voorop met het implementeren van nieuwe functionaliteiten zodat je de meest veilige en moderne verbinding hebt. Ik ben ook blij dat Freedom zich inzet voor een veilig en open internet.

Stefan
23-12-2021

Freedom Internet levert een goede internet verbinding (IPv4 en native IPv6) via glas. Ik neem alleen internet af van Freedom Internet en dat werkt erg goed.

Ook kondigen ze de werkzaamheden aan, waardoor je weet wanneer er mogelijk problemen met je verbinding zouden kunnen ontstaan.

Wil
23-12-2021

Internet en Bellen gaan vlekkeloos. Bereikbaarheid van helpdesk is verbeterd. Toen er niet werd opgenomen en ik weer had opgehangen, werd ik even later door de helpdesk Freedom terug gebeld. Alleen de TV vind ik nog steeds niet goed. Regelmatig dat terug kijken of begin gemist niet werkt.

Herman
23-12-2021

Ik ben Freedom klant van het eerste uur omdat ze de enige provider in Nederland zijn die privacy als kernwaarde heeft.

Ik neem geen TV af, heb daarvoor NPO Plus.

Mijn ervaring met kwaliteit van internet en helpdesk zijn alleen maar positief. Internet doet het altijd behalve als KPN een storing heeft, telefonie is niets op aan te merken, helpdesk is nog klein maar behulpzaam en capabel.

Henry
22-12-2021

Freedom.nl ervaar ik als goede en betrouwbare internet provider.

Ik had voorheen jaren lang een KPN abonnement. Dat was liep goed zolang ik maar geen problemen met internet kreeg, want KPN bleek niet bereikbaar. Uren, nee dagen lang aan de telefoon gezeten, emails gestuurd, kortom een hoop ergenis. En telkenmale werd je benaderd om toch vooral je internetabonnement te upgraden.

Ik overwoog naar XS4ALL te gaan vanwege de kwalitatieve ondersteuning die je bij hun kreeg toen bleek dat XS4ALL door KPN overgenomen werd. Dat gaat zo dus niet opschieten dacht ik.

Toen kwam freedom.nl en ben ik gelijk overgestapt. Na wat opstartproblemen bij freedom.nl, gaat het nu goed.

Het televisieabonnement met Canal Digitaal is kwalitatief niet zo goed als dat van KPN maar wel acceptabel. Ik herken de problemen die hier genoemd zijn met Canal Digital maar die zijn nu zo goed als opgelost. Ik zou een ieder die privacy hoog in het vaandel heeft staan willen freedom willen adviseren.

Peter
22-12-2021

Prima en wvb insteek, de opvolger van xs4all. Voor mij vooral omdat ik privacy en vrijheid een zeer warm hart toedraag. Zelf, toegegeven technisch deskundig, geen centje pijn gehad. De overstap vwb glasvezelverbinding was werkelijk naadloos. Hoefde zelfs niets opnieuw in te stellen. Ook overstappen van mail naar (nu) het eigen maildomein, verliep vlekkeloos.

Jammer dat Freedom haar (triple)diensten betrekt van andere partijen, wel weer goed zodat er geen eigen vleesvervlechting ontstaat.

Freedom giet alles zeer deskundig en zo goed mogelijk, onder één logistieke paraplu. Nadeel is dat als er ergens soms toch iets - doorgaans snel opgelost - misgaat, die problemen (wat onterecht, dan) aan/bij Freedom zelf worden toegeschreven.

De beperkte helpdesk bereikbaarheid (kantooruren 9-17) lijken mij niet optimaal. voor thuisconsumenten.

Dominique
22-12-2021

Absolute aanrader. Waardige vervanging van XS4ALL!

Jeroen
22-12-2021

Ik kom van XS4All en zodra bekent werd gemaakt dat zij opgeheven zouden worden Freedom Internet gesteund.

Ik ben zeer tevreden met de service die geboden wordt, heb geen telefoon via Freedom, maar de Internet verbinding is probleemloos en ook de TV is eigenlijk zonder problemen, ik herken mij niet in de problemen die andere omschrijven.

Enige min punt zou kunnen zijn dat er geen mogelijkheid is om gebruik te maken van streaming diensten, maar dit simpel op te lossen door niet de settopbox te gebruiken maar een alternatieve streaming box te gebruiken waar je naast het streamen van CD ook diensten als Netflix, F1 TV, Amazon, etc kan streamen.

Anton
22-12-2021

Ruim 20 jaar ben ik trouw XS4all lid geweest en zou absoluut nooit die zeer goede en privacy bewuste internet provider verlaten.

Maar helaas, dat was even zonder rekening houdend met kpn en hun zelfdestructieve houding door XS4all de nek op te draaien.

Zodra het kon, overgestapt op Freedom internet.

Als beginnende internetprovider verwacht je niet anders dan opstartproblemen en in de begintijd absoluut niet de helpdesk capaciteit die XS4all had. Maar groot respect voor het kleine team en wat ze in een zeer korte tijd voor elkaar hebben gekregen.

Canal Digitaal blijft inderdaad zoals door anderen ook al geschreven een zwak punt. Maar dat is sowieso niet op Freedom af te schuiven. Reacties hier die dat wel doen vind ik dan ook absoluut niet terecht. Dankzij de inspanningen van Freedom is er ook al zeer veel verbeterd en heeft Canal Digitaal zelfs hun eigen voorwaarden aangepast aan de hoge privacy normen van Freedom.

Chris
21-12-2021

Ruim een jaar klant bij Freedom, onlangs jaarabonnement verlengd. Internet, mail, etc is prima. Stabiel en beloofde snelheid via glasvezel wordt gehaald. Canal Digitaal is minder dan xs4all, maar goed te doen. Een enkele keer een storing in app. De decoder is prima. De privacy bescherming weegt voor mij meer dan op tegen de kleine (tv) nadelen.