Niels
18-07-2023

Klantenserivce is om te huilen, ben vandaag min 5x doorverbonden, elke keer weer opnieuw verhaal gedaan, heb ongeveer 3 uur aan de telefoon gehangen en het is nog niet opgelost, ze schuiven het allemaal op een andere vestiging/afdeling. Overal een zogenaamde verklaring voor, en het is die afdeling die het moet regelen. puntje bij paaltje is er niks geregeld, heb ik nooit mijn pakketvoordeel gehad, en is er onterrecht 2.5 jaar premie afgeschreven van mijn rekening voor een onderdeel dat al eerder is opgezegd. kort gezegd 1 grote teleurstelling Unive

Epicurean
17-01-2021

Slechtste verzekeraar ooit

Iemand heeft schade bij mij veroorzaakt, diegene is al meer dan 20 jaar verzekerd bij Unive, en heeft nog nooit eerder een claim ingedient, dus dit is haar eerste claim. Ik kreeg een brief van Unove en citeer: Het is beter dat u de schade meld bij uw eigen verzekering, die betaalt de nieuwwaarde verminderd met een bedrag voor veroudering en slijtage. Uw eigen verzekeraar neemt u werk uit handen bv door de schade te laten herstellen door een herstelbedrijf waarmee zij samenwerkt. Wij betalen alleen de dagwaarde. Dus het is beter voor u om het bij de eigen verzekering te melden.

Dit is toch te schandalig voor woorden! En het gaat hierbij om een kleine schade, geen duizenden euro's. Dus wees gewaarschuwd, Unive zal proberen zich er onder uit te wurmen. Ik ben de gedupeerde en moet nu extra werk verrichten iov van degene die schade veroorzaakt heeft en als ik hun advies op zou volgen dan heeft dat gevolgen voor mijn verzekering, want zoals we allemaal weten komen de aantal claims achter je naam te staan en heeft dat wel degelijk gevolgen voor je eventuele volgende claim. Mijn ervaring met Unive (ziektekostenverzekering) is al heel slecht en deze nieuwe ervaring zegt mij dat Unive een hele slechte verzekeraar is, ook te zien aan de vele slechte reviews online. Ik vraag me zelfs af of de 5 sterren reviews niet van Unive medewerkers zijn, want ik ken in mijn persoonlijke omgeving alleen maar mensen die slecht te spreken zijn over Unive.

05-09-2020

Slechte afhandeling

Mijn bril is van mijn hoofd gestoten door iemand uit de buurt hier en daardoor de glazen beschadigd, nu hebben ze dat netjes opgegeven en heb via mijn opticien een prijs opgevraagd en bij die mensen ingeleverd.

Later moesten ze een rekening hebben van de complete bril die 2 jaar oud was, dan konden ze kijken wat de afschrijving was.

Nu is de zaak afgehandeld en kreeg ipv €750,00 voor mijn multi vocale glazen €447,00 terwijl ik het niet eens veroorzaakt heb.

Denk na voordat je hier een verzekering neemt.

Kim
24-07-2018

Top verzekering!

Ik heb vorig jaar (2017) een woning gekocht en inboedel/opstal/aansprakelijks/All risk/buitenhuis verzekering afgesloten bij Unive. Ik kan niet anders zeggen dat het een top verzekering is. Ik snap alle negatieve reviews daarom ook niet. Het is relatief goedkoop in vergelijking met anderen en ze handelen schade snel en correct af.

Ik heb schade bij een kennis veroorzaakt. Het is binnen No time uitgekeerd aan de gene die schade heeft geleden. Het ging om een behoorlijk bedrag van 900 euro.

Ik heb mijn telefoon laten vallen en laten repareren bij een officiële dealer. Ik heb het geld binnen 2 dagen terug ontvangen.

Ze hebben mijn aanrechtblad vergoedt die ik zelf heb beschadigd bij verhuizen.

Mijn fiets is afgelopen week van mij gestolen en Unive heeft mij het geld binnen drie dagen plus premie terugbetaald. Ik had de proces-verbaal, originele sleutels en factuur nog niet eens opgestuurd. Zij hebben het bedrag uitgekeerd die ik heb doorgegeven bij het afsluiten van de polis. Ik heb in geen enkele gevallen een eigen risico betaald. Ik kan niet anders zeggen dat het een top verzekering is en ik heel bij ben dat ik bij ze zit.

Uit loyaliteit zal ik nooit meer weggaan bij Unive. Tot de dood ons scheidt.

Froukje
04-05-2018

Aansprakelijkheidsverzekering

Mijn dochter had een puppy vast bij een vriendin. De hond sprong uit haar handen, terwijl ze de puppy wilde neerzetten. Gevolg; hersenschudding. Univé gebeld en situatie uitgelegd. Ze hebben meteen de tegenpartij opgebeld en het bedrag van de dierenarts (€ 100,-) uitbetaald aan ze. Pluim voor de snelle afhandeling!

02-08-2016

Geldt aansprakelijkheid alleen voor het betalen van mijn premie?

Ik heb bij Unive een aansprakelijkheidsverzekering en een autoverzekering (WA+). Nu heb ik een schade veroorzaakt aan 2 fietsen van vrienden. Iets waar ik naar mijn mening aansprakelijk voor ben en dus een aansprakelijkheidsverzekering voor heb afgesloten. Deze schade is ontstaan bij het vervoeren van de fietsen in mijn auto.

Nu weet Unive het zo te verwoorden dat ik hier met beide verzekeringen niet voor verzekerd ben. Zijn dit dan de kleine lettertjes in een polis?

03-07-2016

Schadevergoeding van Unive

3 weken geleden een van Unive klanten heeft met zijn fiets achter mijn auto aangereden het was zijn fout meneer was akkoord gegaan met zijn fout en zijn wij samen naar Unive kantoor geweest schade gemeld en een getuige heeft ook telefonisch contact gehad 10 dagen later experts geweest auto bekeken en schadebedrijf heeft schade gerekend maar steeds heb ik niks gekregen twee dagen geleden Unive gebeld om status van mijn vergoeding te weten ik heb gehoord dat Unive wacht op verklaring van getuige op papier , wat een belachelijk reden getuige heeft al telefonisch contact gehad met Unive als is duidelijk wat nu ? Wat een rare verzekering grote naam en slechte activiteiten

Marja
02-07-2016

Oplichters!

Al 15 jaar loopt mijn inboedel & aansprakelijkheids verzekering bij unive.

Een aantal jaar geleden heb ik een mannetje van unive over de vloer gehad die samen met mij wilde kijken of mijn inboedel & aansprakelijkheidsverzekering nog wel "up to date" was. Op aanraden van die man is mijn huidige verzekering toen omgezet naar de superieur verzekering. Deze kostte het meest maar had de hoogste dekking. Alles in huis & buiten de deur, + kostbaarheden waren gedekt. Dit is mij op het hart gedrukt en ik heb toen nog geantwoord met: "liever te goed verzekerd, dan onder verzekerd"

Nu heeft unive de verzekeringen aangepast en de dekking buiten de deur & kostbaarheden eraf gehaald zonder aangeven? Telefonisch is mij medegedeeld dat de vernieuwde verzekering dezelfde dekking had, als mijn oude superieur verzekering ivm all risk toevoeging? Nou beste unive, hoe kan het dan dat ik vandaag een brief mag ontvangen met de mededeling dat ik alles buiten de deur & kostbaarheden weer opnieuw extra kan laten verzekeren tegen een extra bedrag? Ik voel mij behoorlijk in de maling genomen door jullie! Jullie gochelen maar raak met de verzekering met telkens nieuwe aanpassingen en kleinere dekking.

Voor mij reden om hierdoor over te stappen!

27-06-2016 per ongeluk tegen een stilstaande motor aangereden!

28-06-2016 schadeformulier ingeleverd bij univekantoor.

29-07-2016 direct een nieuw polisblad ontvangen met daarop alvast een hogere premie van 30 euro p.m.

Ik had 28-06-2016 aangegeven op katoor dat unive pechhulp eraf kon halen aangezien pechhulp via dealer geregelt is. Maar dit is helaas niet meegenomen op mijn nieuwe polisblad?!

30-06-2016 verhaal gehaald bij hoofdkantoor van unive en daar verklaarde ze mij dat mijn nieuwe polisblad zowieso verstuurd werd omdat deze elk jaar gestuurd werd! Dit kruiste volgens haar de ingediende schadeclaim en ik had er gewoon extra pech mee.

Nu wil ik jullie erop wijzen dat het nieuwe polisblad al was toegestuurd op 03-06-2016.

Ook hiervan zakt mijn broek af!

Niet eerst een bevestiging van ontvangen schadeclaim,

Niet eerst een hoogte van geschatte schadebedrag.

Niet eerst een communicatie naar mij of gedupeerde over de schade of afhandeling.

Wanneer ik de schade zelf ga betalen claimt unive alles terug te draaien en de teveel betaalde premie terug te storten! In praktijk wijst het er altijd op dat je zelf achter je geld aan moet!

Reden om weg te gaan bij unive!

Na dit gebeuren heb ik "mijn unive" eens grondig bekeken en kwam nog iets heel geks tegen!

Onder het kopje "schades inzien"

Daar is te zien dat op 16-07-2015 een schade is afgeschreven op mijn aansprakelijkheidsverzekering.

PARDON unive? Ik heb na thuiskomst alleen TELEFONISCH advies gevraagt wat ik kon met een lekkende zonnebrandcreme in een geleende koffer! Er is nooit een schadeformulier ingevuld of ingediend....laat staan een handtekening gezet ergens, waarom dan noteren bij schades en afgetekend onder mijn aansprakelijkheidsverzekering? Dit riekt!

Ik voel me dubbel bedrogen!

Daan
20-06-2016

Schade afhandeling traag en moeizaam

Ik ben gelukkig geen klant van Univé, wat een trage bende daar

Een kennis van mij had een zaagmachine van mij geleend en helaas kapot gemaakt hij heeft het direct aan zijn verzekering gemeld Univé dus,

Na twee weken kreeg ik eindelijk een brief met een dagtekening van 5 dagen eerder dat schijnt normaal te zijn.

Ik stuur een mail met de vraag of er een expert langs kan komen en na een week nog geen reactie dus maar weer eens bellen en ja hoor een onprettig gesprek volgt met als uitkomst ik zal het u schriftelijk bevestigen.

En ja hoor 8 dagen later is de post er al met een brief met de dagtekening van 7 dagen terug

Heb de offerte van de reparateur nu 10 dagen geleden gemaild na een week gebeld en de reactie bij vruchten handel was we hebben het druk maar misschien lukt het nog voor het eind van de maand

We hebben zelf ook een keer een schade gevalletje gehad bij een ander dat was binnen een week geregeld.

Dat was natuurlijk niet bij Univé

Het is gewoon te triest voor woorden wij zijn de dupe omdat een ander lowbudget verzekering heeft

Jolanda
27-04-2016

Vreemde afwikkeling

Door gebrek aan eigen vervoer heeft iemand mij geholpen met het vervoeren van een kerstboom met de auto.

Het is mij op de één of ander manier gelukt om met het dichtslaan van de deur de gesp van de gordel zodanig tussen de deur te krijgen, dat deze niet meer open wilde.

Dit gemeld en behoorlijk snel uitsluitsel dat dit vergoed zou worden.

Dikke prima tot nu toe. Tot de afhandeling. Tegenpartij gaat vanwege computerproblemen naar het kantoor toe om de rekening in te dienen. De rekening werd afgedaan als een vod en kon niets mee gedaan worden want deze stond niet op naam.

Nergens stond dat dit moest, maar okee, Bellen met unive maakte het alleen maar erger. Ik moest de garagegegevens geven zodat ze bevestiging konden krijgen.

Oja, omdat ik u wil helpen mevrouw.

Hoezo? Ik had toch al de bevestiging dat alles uitbetaald zou worden? Nogal raar dat zo'n servicemedewerker over de beslissing van haar collega heen kan gaan, evenals een bezoekadresmedewerker.

Tegenpartij kon nog steeds niet mailen dus heb ik de nota gemaild. Gek genoeg had ik direct al een bevestiging en werd heb geld de volgende dag overgemaakt.

Nogal tegenstrijdig gedoe daar en vreemde afwikkeling van zaken.

Tegenpartij heeft toezegging gehad dat hij gebeld zou worden maar dan bleek Monique ziek. Verder 2 gemiste oproepen gehad die vanwege werk niet beantwoord konden worden.

Albert
28-11-2015

Unive, wie plukt hier de vruchten?

Heb diverse verzekeringen afgesloten bij Unive en ongeveer een jaar lid... Valt mijn zoontje van de fiets tegen de auto aan van zijn Oma. Ik had haar auto even geleend omdat mijn auto even naar de garage moest. Stond netjes geparkeerd en stond stil onder de carport. Heb ook ik een aansprakelijkheids verzekering bij Unive dus netjes contact gezocht.... Krijg ik na een MAAND wachten op antwoord.....

Helaas! , u heeft de auto even geleend en DAN valt de auto niet onder de aansprakelijkheids verzekering. Had iemand anders de auto daar neergezet zou dit geen probleem zijn en wel onder de aansprakelijkheids verzekering vallen!

Is dit nu de verzekeringsmaatschappij waar u (lees: de Unive) de vruchten van plukt?

Katja
06-11-2015

Van het kastje naar de muur

2 weken geleden heeft mijn broertje zich buitengesloten in de woning van mijn zus. Hierdoor moest de slotenmaker komen om de deur open te maken. Vervolgens heb ik voor mijn broertje de verzekering gebeld, deze hebben de schade aangemeld bij de aansprakelijkheidsverzekering. Vorige week ontving hij een brief of mijn zus voor studie uitwonend was of gewoon uitwonend was. Netjes gebeld en verteld dat mijn zus voor studie uitwonend was en volgens de telefoniste werd het allemaal snel geregeld. Deze week een brief ontvangen dat het helaas is afgewezen omdat het niet onder de aansprakelijkheidsverzekering valt dus ik hing gisteren weer met de unive aan de telefoon. Deze persoon vertelde mij dat dit onder de inboedel valt en dat ik het regionale kantoor moest bellen om de schade aan te melden bij de inboedelverzekering. Vandaag dan ook opnieuw met de unive gebeld, het regionale kantoor dit keer. Deze man vertelde mij dat het helemaal niet onder de inboedel valt maar dat ik het moest proberen bij de huurbaas van mijn zus.

Inmiddels heel wat telefoontjes verder, vertelde iemand van het hoofdkantoor mij weer dat het wel onder de inboedel valt en niet onder de aansprakelijkheid maar dat zij helaas niet bij het gesprek aanwezig was dus niet kan oordelen.

Conclusie is dat ik nu 2 weken verder ben en van de ene naar de ander ben gestuurd. Ik krijg het idee dat Unive niet goed op de hoogte is van wat onder welke verzekering valt en je daarom maar doorverwijzen naar een andere afdeling zodat zij er zelf vanaf zijn.

Tevens hebben wij al vaker meegemaakt dat Univé de schade meldt onder aansprakelijkheid terwijl het valt onder inboedel en andersom, wat het proces alleen maar vertraagd.

Univé kom maar met een oplossing want op dit moment staan wij op het punt om op te zeggen.

Verduin
17-04-2015

Onbeschoft

Wij kregen een mail van Unive met de aanbod voor voor een ander. Wij zijn geen klant van Unive en hebben ook geen verzekering aangevraagd maar wilde Unive en haar toekomstige klant helpen door even te bellen over deze vergissin. Denkt u dat Univé dit waardeerde?

Nee hoor we werden gewoon afgesnauwd

N. Claessens
31-03-2015

Schade afhandeling

Ik ben jaren klant van Univé. Op een kleine aanrijding na en een schade aan een keukenkastje, heb ik jaren niet gedeclareerd. Ik heb al mijn verzekeringen onder gebracht bij Univé. Ik betaal hier ruim €1200,00 per jaar voor. Nu een cd geleend en in de pc gedaan om te beluisteren. Cd kapot, schade ingediend van in totaal €47,00. Wordt niet behandeld omdat de cd van school is en niet van een particulier. Wat is nu €47,00 op een bedrag van €1200,00 per jaar? Hoe is dat mogelijk!? En dan klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben...?

E.V.
17-11-2014

Uitstekende en vlotte afhandeling

Nadat mijn paard schade had veroorzaakt, heb ik Univé gebeld over hoe dit afgehandeld moest worden. Ik kreeg meteen duidelijke aanwijzingen en binnen een maand stond het schadebedrag op de rekening van degene die schade had. Er werd helder gecommuniceerd en vlot uitbetaald, zonder ingewikkelde vragen. Ideaal!

Dick
10-09-2014

Drie maand wachten op polis

Aansprakelijkheidsverzekering voor mijn bedrijf aangevraagd, offerte geaccepteerd. Na meerde keren mailen en bellen na 3 maanden de polis gekregen. Rekening niet 77 euro (zoals offerte) maar 180. Gereclameerd, geen reactie.

Randal
27-08-2013

Schade uitkeren en communicatie is een drama begin er niet aan ,tijdens het gesprek om je te laten overstappen is alles goed maar als je wat heb laten ze je in de steek.

Je hoort of niets meer na dat ze je gebeld hebben en dat het vergoed wordt na 9 dagen klacht ingediend en uit gemaakt voor rotte vis (hoe ik de lef had om een klacht in te dienen).

Mensen begin er niet aan .