Allianz224 ervaringen

Eric
04-04-2021

Allianz weigert de regels van de AVG te volgen.

Ondergetekende heeft een advocaat aansprakelijk gesteld vanwege talloze fouten bij de Kantonrechter in een zitting gemaakt. Deze heeft een deel van het dossier zonder mijn toestemming en met vervalsing van het bewijs doorgestuurd naar Allianz. Zowel de advocaat weigeren de verplichtingen uit de AVG te volgen. In het licht van het feit dat Allianz de gaskamers verzekerde in de Oorlog volgens een artikel uit Die Zeit is het zeer ernstig dat deze verzekeringsmaatschappij thans weer zo slordig met gegevens van verzerden en procespartijen omgaat. Mijn casus heeft heel wat mensen met herrineringen aan de oorlog pijn gedaan. Een dergelijk bedrijf dient de beste leerling van de klas te zijn en niet wederom oude fouten te maken.

Fie-Anne
Fie-Anne
26-03-2021

Nooit Allianz!

Ik sluit mij aan bij vele reacties voor mij. Erg klantonvriendelijk. 3 jaar premie betaald. 1 x niet gelukt (januari). Februari wel weer betaald. Alleen contact via email (in spambox gekomen). Nu verzekering geroyeerd en voor 3 jaar geregistreerd als wanbetaler. Ik kwam hier toevallig achter! Nooit geinformeerd over deze registratie. Dit kan en mag echt niet.
NOOIT ALLIANZ!

16-03-2021

Samen dit bedrijf bij kassa melden?

Aangezien ik, net als heeeeel veel anderen onterecht als wanbetaler ben afgezet. En ik dus nu ook met een groot probleem zit omdat ik de auto nou nergens meer kan verzekeren. Lijkt het mij een slim plan allianz bij kassa op te geven. Ik heb me melding al gedaan! Laten we samen deze idiote op hun plek zetten!

Jacqueline
27-02-2021

Geen aanvraag doen bij Allianz voor verzekering!

Zonder opgaaf van reden is onze aanvraag voor een woonverzekering bij Allianz geweigerd. Raar, nooit eerder geweigerd, maar door naar de volgende verzekeraar: blijkt dat er een reden nodig is voor weigering bij aanvraag van een woonverzekering. Allianz kan en wil die niet geven na meerdere verzoeken. Wij kunnen ons nu niet meer verzekeren. Hoe kan dit? We betalen netjes op tijd, we hebben al 10 jaar niks geclaimd, zijn gewoon gewone mensen. Maar nu wel gewone mensen die zich niet meer kunnen verzekeren.

Doe geen aanvraag bij Allianz, al lijkt het een goed aanbod, want als je je ooit nog wil kunnen verzekeren steken zij er een stokje voor!

Voornaam
25-02-2021

Mails genegeerd, collegas werken langs elkaar, niet klantvriendelijk

Ik werd een paar keer gemaild om schadeformulieren aan te leveren door elke keer dezelfde schadebehandelaar, terwijl ik dat al had gedaan. Ik reageerde meteen binnen een halfuur op die mails, maar ik kreeg elke keer nul reactie. Na een maand weer een mail van diezelfde behandelaar of ik het wou aanleveren en toen weer direct gereageerd en zo ging het even door. Elke keer snel gereageerd, maar geen enkele reactie en toch weer een mail! Echt totaal niet klantvriendelijk! De mails werden verstuurd vanaf schade@allianzdirect en daar mailde ik ook naartoe. Ook geen collega die het beantwoorde ofzo. Daarom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Die had gezien dat de formulieren gewoon in het dossier zaten. De medewerker zelf was ook verbaasd dat ik gemaild bleef worden met dezelfde vraag en begon zich af te vragen of die behandelaar er elke keer overheen kijkt of niet weet waar die moet kijken. Toch kreeg ik weer een mail. Daarom wederom contact opgenomen met de klantenservice (via chat dit keer) en toen werd ook bevestigd dat de formulieren toch echt in het dossier zaten. Nu krijg ik na maanden niks op nul info uit het niets dat ik schadevrije jaren kwijt ben, maar ben niet een keer geïnformeerd dat het blijkbaar in behandeling was. Weer binnen een uur gereageerd per mail, maar weer geen antwoord. Het blijkt ook dat de schadebehandelaar(s) en de klantenservice nogal langs elkaar heen werken. Hoe kan de klantenservice zien dat het in het dossier zit en de schadebehandelaar herhaaldelijk niet? Waarom wordt je als klant niet op de hoogte gehouden of een schade die is gemaakt wordt behandeld of niet? Op de klantenservice werken ten minste nog aardige mensen (niet allemaal helaas), maar die schadebehandelaars negeren je mails gewoon. Geven gewoon nooit antwoord. Echt belachelijk onvriendelijk. Zodra het mogelijk is, stap ik over naar een ander. Als dat maar goed gaat overigens, ik lees op ervaringen.nl genoeg verhalen dat Allianz je niet zomaar laat overstappen zonder allerlei problemen te veroorzaken voor je.

Darius
17-02-2021

Een boete van 600 euro en titel wanbetaler, bedankt.

Bij het aanschaffen van een nieuwe auto een verzekering proberen af te sluiten bij Allianz. Dat ging prima, het bedrag zou maandelijks automatisch worden afgeschreven. De betalingsherinnering kwam enkel via de mail en kwam terecht in mijn spam box. Op de laatste dag van de betalingsmogelijkheid, kwam ik achter de mail omdat het bedrag nog niet van mijn bankrekening was afgeschreven. Na contact op te nemen met Allianz, kon ik last minute het bedrag overmaken. Enkele weken later kreeg ik een bericht dat het bedrag niet tijdig was ontvangen en ik daardoor niet verzekerd was. Daardoor kreeg ik een boete van het CJIB voor onverzekerd rondrijden en kwam ik op de zwarte lijst te staan. Hierdoor moest ik bij een van de weinige verzekeringen die je dan accepteren nog eens 1700 euro voorschieten om verzekerd te zijn.

Een collega van me had een paar maanden later hetzelfde bericht gehad, dat het bedrag automatisch zou worden afgeschreven. Ook bij haar werd het bedrag niet afgeschreven. Maar doordat ik haar al had gewaarschuwd, was ze proactief gaan bellen met Allianz. Die gaven aan, het wordt normaliter automatisch afgeschreven maar mocht dat niet zo zijn, kun je het bedrag zelf overmaken voor de uiterlijke datum. Belachelijk! Zo ga je niet om met klanten en hun betalingen. Er gaat daar iets dramatisch verkeerd.

15-02-2021

Kut verzekering.

Ik zit nu een jaar bij Allianz ik heb in mijn jaren dat ik auto rijd nog nooit zo een slechte auto verzekering gehad ten eerste probeer ze maar eens te bellen duurt minimaal twintig tot dertig minuten voor dat je iemand aan de lijn heb.

Anton
28-01-2021

DRAMAAAA

Al jaren verzekerd bij Allsecure, alles ging eigenlijk perfect, de online omgeving de klantenservice enz enz. totdat Allianz het overnam.
Ik ontving een mail waarin stond vermeld dat mijn verzekering automatisch was verlengd en dat ik niks hoefde te doen! op een gegeven moment merkte ik dat mijn premie niet werd afgeschreven. Dus ik belde zelf om te vragen hoe dit zat. De 1e medewerker die ik sprak zei dat er tijdens de overname intern problemen waren met facturen/betalingen. Ik zou die zelfde dag nog gebeld worden, dat gebeurde natuurlijk niet! de volgende dag toen ik terug belde werd mij verteld dat ik een wanbetaler was en dat zij mij een mail hadden verstuurd met een betaallink. Die betaallink is in mijn spam terecht gekomen die heb ik nooit gezien! Mijn verzekering is stopgezet en ik kan nergens anders meer een verzekering afsluiten.
Zo ga je niet met klanten om die jaren probleemloos klant zijn! Het ergste is gewoon dat ik lees dat er zoveel mensen gedupeerd zijn en met zoveel problemen zitten nu. Schaam je Allianz! wat een rotbedrijf!

Bart
18-01-2021

Grootste smeerlappen van de Nederlandse verzekeraars

Via de VW-dealer een verzekering afgesloten bij Allianz (Volkswagenverzekering) en zij schrijven direct voor twee maanden premie af.
Verkoop je de auto blijf je maanden doorbetalen, hoop gezeik natuurlijk en bij tussenkomst van Assuradeuren eindelijk een berichtje maar wel met een dreigement.
Intussen de vrijwaring als kopie opgestuurd en nog niet in orde, incassobureau wordt ingeschakeld zo staat te lezen in de mail.
Onvoorstelbaar, nu maar een mail naar Kassa en Radar sturen want dit is ontoelaatbaar.
Waar ze ook een handje van weg hebben is binnen drie weken twee maanden premie van je rekening afschrijven. Prutsers!

Arthur
13-01-2021

Autoverzekering

1 jaar auto verzekering gehad, nieuwe auto konden zij niet verzekeren dus naar een andere en bij Allianz opgezegd. En begint de ellende. Verzekering blijkt elke keer weer op actief te staan, Allianz geeft de schade vrije jaren niet door aan de Roy data bank en daarom nu minder schade vrije jaren bij nieuwe verzekeraar. Kost weer veel moeite omdat recht te zetten. Allianz is dan slecht bereikbaar en duurt lang voordat je antwoorden krijgt. Zal deze verzekeraar niet aanbevelen.

Eva
11-01-2021

Overstapservice door fout Allianz en ik moet betalen.

Half december mijn autoverzekering opgezegd miv 1 jan, via de overstapservice. Dat was toen de enige mogelijkheid. Bevestiging van de overstapservice ontvangen. Gisteren keek ik in de portal van Allianz en daar was mijn verzekering nog actief. Heb toen de verzekering daar opgezegd (dat kon toen weer). Vandaag gechat met een medewerker en die gaf aan dat de verzekering per gisteren was opgezegd omdat ik dat zelf had gedaan. De Overstap service zou niet altijd goed werken. Op mijn bezwaar dat dat de wereld op zijn kop was en dat het niet meer dan logisch zou zijn als mijn verzekering per 1 jan zou worden opgezegd en de premie terugbetaald (immers dat was met de overstapservice geregeld) was geen respons meer. Wat bizar hoe een bedrijf met zijn klanten kan omgaan, ongekend slecht!

Joske
11-12-2020

Slecht bedrijf

Ik wilde vandaag mijn nieuwe auto laten verzekeren bij allianz, dit omdat zij de goedkoopste waren. 5 verschillende mensen in 2 dagen tijd aan de lijn gehad. Wilde maar niet lukken. Laatste vertelde mij dat het niet ging omdat de nieuwe auto nog niet op naam stond. Andere maatschappij gebeld geen enkel probleem. Dus mensen doe geen zaken met allianz want als het al fout gaat in het voor traject beloofd het bij een eventuele schade weinig goeds. Het zal er wel mee te maken hebben dat ze met een of ander call center werken en alles afwerken mbv een lijstje

Sunny
27-11-2020

Allianz licht mensen op ! Zeer slecht bedrijf!

Had tablet gekocht bij mediamarkt en gelijk verzekering (allianz) afgesloten bij aankoop.
Tablet viel en was kapot. Naar mediamarkt gebracht voor reparatie . Kreeg tablet na 2 maanden (!) terug als niet te repareren. Vervolgens allianz gebeld om schade te melden. Ben night weer 3 maanden verder en heb nogsteeds geen bericht van allianz . Uiteraard heb ik netjes iedere week gebeld en ook 12 mailtjes gestuurd, maar na alle smoezen van “ uw account is niet gekoppeld, er wordt aan gewerkt, wij bellen u “””vanmiddag”” terug , we begrijpen uw frustration en bedankt voor uw geduld.ben ik het much echt meer dan zat! zeer slecht telefonisch bereikbaar en steeds smoesjes en love beloftes, want uiteraard word ik niet terug gebeld of hoor ik hoe de status van de afhandeling is. Ga nooooooit met dit bedrijf in zee. Het zijn echt oplichters!

Hubert
20-11-2020

Autoverzekering.

Ik had mijn personen auto verzekerrd bij Allsecur. na overname door Allianz andere polis. verzekering opgezegd. die vieze duitse boeven blijven wel nog steeds de premie afschrijven, terwijl ik de autumatische incasso heb opgezegd.
Duitse praktijken die men 80 jaar geleden okk hadden.
zijn onbereikbaar-reageren niet op email-niet op brieven. Kortom een zooitje.
ga nooit met die in zee.

12-11-2020

Niet bereikbaar

We proberen al 2 maanden een autoverzekering van een verkochte auto te beëindigen, ze reageren echter niet op e-mails en zijn telefonisch nagenoeg niet te bereiken. Geen aanrader.

Marnicq
Marnicq
10-11-2020

Niet te bereiken

Premies zullen wel laag zijn, maar voor de rest is alles superslecht bij Allianz Nederland, te triest voor woorden.

Nienke
Nienke
02-11-2020

Hoe zeg je je verzekering op als ze niet te bereiken zijn?

Niet te bereiken, niet via chat en niet via telefoon. NOOIT aan beginnen. Ik kan niet eens m'n verzekering opzeggen omdat ze niet te bereiken zijn.

Jasper
02-11-2020

Slechte communicatie

Niet te bereiken. Cat duurt een eeuwigheid en telefoon geeft "technische problemen".

Steef
01-10-2020

Reisverzekering

Mensen let op
Sluit nooit een reisverzekering af bij Allianz
Echt wees gewaarschuwd
Wij hadden het helaas wel gedaan tijdens de reis hadden we onze EReader in de koffer gedaan , waarschijnlijk heeft deze klem gezeten maar bij aankomst bleek het glas gebarsten .
Erg vervelend maar goed we hebben een reisverzekering haha
Helaas wij kunnen u schade niet in behandeling nemen want u EReader had niet in de koffer gemogen . Nu is dit de eerste keer dat wij een schade claimen en natuurlijk de laatste .
We praten over hooguit 150 euro
Ik lach er maar om , maar wil iedereen wel waarschuwen om zeker nooit met Allianz in zee te gaan . Heb inmiddels ook reisbureau,s aangeschreven om deze organisatie te weren ipv aan te bevelen
Nogmaals denk goed na voordat u een reisverzekering bij Allianz afsluit

Ben
30-09-2020

Onbereikbare slecht werkende organisatie

Dubbele premie afschrijven ,rommeltje daar,geen reactie mail,geen reactie chat .onbereikbaar via tel

Meer Allianz reviews
Welk cijfer geef jij Allianz?