Allianz42 ervaringen

Sander

Inconsequent beleid

Anderhalve maand geleden mijn auto verzekerd bij Allianz. Mijn schadeverleden (leaseverklaring) gedeeld met Allianz, dit was geen enkel probleem.
Nu heb ik i.v.m. een andere baan mijn leaseauto overgenomen van de leasemaatschappij, als tweede auto. Deze wilde ik ook verzekeren bij Allianz, maar deze wordt nu geweigerd door mijn schadeverleden.
Op zich heb ik geen moeite naar een andere maatschappij te gaan, maar door deze actie van Allianz heb ik nu een aantekening, namelijk een geweigerde verzekering. Ik kan mijn auto nu dus nergens meer verzekeren, of ik moet ongeveer 5 maal zoveel gaan betalen. En die aantekening blijft altijd staan! Belachelijk!

Silke
05-12-2018

Laat zich beter voordoen dat daadwerkelijk is

Schrijft op dat je 100% je dekking terug krijgt. maar uiteindelijk alleen met hele vage voorwaarden.

Tom

WORDT GEEN KLANT BIJ ALLIANZ

Ik ben 2,5 jaar klant geweest bij allianz. Alle betalingen werden netjes automatisch afgeschreven van mijn rekening.

Na 2,5 jaar is er een keer iets mis gegaan met de betaling omdat er net niet genoeg saldo op mijn rekening stond. Allianz stuurt hier geen brief over, mar ze bellen je met een onbekend nummer. Als je niet opneemt sturen ze een mailtje. Ik heb hun belletje en mailtje niet gezien omdat ik onbekende nummers niet opneem en niet vaak mijn mail controleer.

De maand dat er iets mis ging met betalen was oktober. In november heb ik wel netjes betaald waardoor ik dus alleen oktober nog niet betaald had. Hierop heeft allianz mijn auto verzekering opgezegd en heb ik 2 weken onverzekerd rondgereden en nu heb ik een boete van 550 euro gekregen.

Nadat ik aangehouden was en de boete heb gekregen wilde ik natuurlijk direct zorgen dat mijn auto weer verzekerd was. Dit kan niet bij allianz. Je kunt wel direct je auto verzekeren als je een nieuwe klant bent, maar in mijn geval moest ik 4 werkdagen wachten en maar naar huis lopen en mijn auto op straat laten staan tot deze weer verzekerd was.

Robert
05-10-2018

Letsel naar aanrijding

Ik ben aangereden door iemand die daar verzekerd is,Heb 3 dubbel hernia van overgehouden en gekneusde rug. Ze wouden afkoopen met 1500.Ik heb ze 3.5 maand steeds gebeld nog niks gekregen. Advocaat genomen en nog niks.Alles loopt nog wat een slecht bedrijf. Heel onmenselijk.Word vervolgd maar ik laat het niets zitten. Ze putten je uit financieel met hoop dat je hapt voor klein bedrag waar je veel meer kan moet krijgen. Loop Weg zo snel mogelijk. Gaat niet eens om geld verdinen maar mensen kapot maken!

Gerard
28-09-2018

Allianz valt vies tegen!

Mijn ervaringen met Allianz: - Reageren niet op e-mails - Rekenen bewust veel hogere premie aan vaste klanten dan iemand die de verzekering via Independer afsluit. (ik bleek via mijn collectiviteitsregeling van mijn werk 90 euro meer te betalen dan iemand die via Independer afsluit. Dat op een bedrag van 500 euro. - Een schade die ik voor eigen rekening heb genomen verwerken ze administratief niet goed waardoor mijn no-claim als nog van 75% naar 60% ging.

Conclusie: Ik zou voor een andere verzekeraar kiezen!

Dick
11-08-2018

Schadevrijverklaring

Ik heb vele jaren schadevrij gereden waarvan de laatste jaren in een lease-auto. Allianz geeft mijn huidige verzekering geen informatie over deze schadevrij jaren en bij navraag word ik uiterst slecht en niet geholpen. Dit kost mij dus vele jaren premie.

Dennis
01-08-2018

Ondeskundig personeel niet willen luisteren

Eveline rijmers luistert niet leest alles van een papiertje en weet zelf niet waar ze het over heeft

28-07-2018

Verzekering on gevraagd gewijzigd

Mijn polis is zo maar gewijzigd en nu mag mijn zoon er niet mee rijden men stuurd onbeschoft mails en brieven ik overweeg om over te stappen dus doei doei alilianz

Rein
24-07-2018

Trap er niet in mensen

Al die positieve ervaringen hier zijn gewoon nep. Kennissen in Portugal huis afgebrand,resultaat nul nul nul en eindeloos procederen. Ikzelf letselschade opgelopen,resultaat nul nul nul eindeloos procederen. Bij kennis autoschade ,resultaat nul nul nul. Mensen geef het op en kies een andere verzekering.niets dan ellende.

Craig
Craig
24-07-2018

Lappen letselschade code aan hun laars

Al 7jaar een letselschade zaak met Allianz. Met dubieuze artsen, niet betalen van de buitengerechtelijke kosten, niet opnemen van telefoon/ reageren op mails proberen ze je te demotiveren. Van de buitenkant lijkt het een bedrijf te zijn dat goed met klanten en slachtoffers omgaat. Zie ook hun eigen gedragscode. Na plaatsen van een eerdere review werd er zelfs gedreigd met een zaak van smaad/laster. Je gunt niemand contact met deze verzekeraar. Blijf dus ver weg van dit bedrijf als je leven en geluk je lief is.

Monica
26-06-2018

Zware corrupte verzekering

Stelletjes oplichters! Walgelijk gewoon en er echt alles aan doen om niet te betalen waar je recht op hebt en verzekerd bent. Ik raad Allianz echt niemand aan.

Sam
15-06-2018

Zooitje ongeregeld

Na de overname van London verzekeringen vond Allianz het een super goed idee om de verzekering van mijn vader - die al in 2016 beëindigd was - weer te heractiveren. Terwijl de auto al sinds 2016 op mijn naam staat. Of hij even €800,- premie wil betalen. Eerste keer gebeld: nee hoor, dit is een foutje, is bij meerdere mensen gebeurt. Na een herinnering te hebben ontvangen voor de betaling: ik kan niets over vorig contact vinden. En dan vervolgens geen fout toegeven, terwijl mijn connecties in de verzekeringwereld gewoon kunnen zien dat de schadevrije jaren in 2016 zijn vrijgegeven door London en in 2018 weer in gebruik zijn genomen door Allianz. Regel de overname voortaan even wat soepeler!

MARCEL
06-06-2018

AUTOVERZEKERING

Proberen te veel te incasseren en persen het dan af door te dreigen met intrekking verzekering. Deinzen er niet voor terug om wettelijke regels m.b.t. Overeenkomsten aan hun laars te lappen. Geen betrouwbare en goed gerunde firma maar arrogante afpersers. U bent gewaarschuwd! Dacht altijd dat verzekeren een kwestie van vertrouwen was. Dus gaat bij allianz beslist niet op.

Monique
06-06-2018

Slecht bedrijf

Telefonisch slecht bereikbaar. (na 6 a 7 minuten nog steeds de eerst wachtende) Daarna verschuilen achter de kleine lettertjes van het contract om niet te hoeven uit te betalen. Let goed op de kleine lettertjes want er zijn tal van redenen waarom ze niet uit betalen.

JR
26-04-2018

Verzekering te duur. Moelijk annuleren.

Ze verhogen premie en terwijl ik juist mijn schade vrije jaren opbouw. Belachelijk. Net overstappen naar ANWB, + 10E goedkoper (er waren nog goedkoper verzekering). Annuleren echt moeilijk, via telefoon lukte niet. Ik moet nog een extra maand premie betalen. Belachelijk.

Seleyman
15-04-2018

Autoverzekering

We kregen te maken met een aanrijding, het was duidelijk van wie de schuld was. Alle gegevens waren beschikbaar, toch krijgen ze het voor elkaar om er 2 maanden mee bezig te zijn. Na de eerste maand heb ik een klacht ingediend (er zou binnen 10 werk dagen gereageerd worden), niets van gehoord. 3 woorden voor Allianz, Traag, Dom, Zwak. Van zo'n grote bedrijf verwacht je wel dat ze hun zaken op orde hebben, maar ze zijn echt waardeloos. ZEKER af te raden.

Ciano
Ciano
15-03-2018

Beste in slecht zijn

Alle oppervlakken slecht.

Sebastiaan
08-02-2018

Zonder opgave van reden geweigerd

Na 20 jaar lang via tussenpersonen autoverzekeringen te hebben afgesloten nu online een poging ondernomen. Het overstappen leek erg makkelijk tot 5 dagen na voorlopige acceptatie via SMS werd gemeld dat Allianz helaas mijn auto niet kan verzekeren. Reden onbekend. Bericht is binnengekomen vrijdagmiddag laat, dus bijna geen tijd een andere verzekering te regelen. Gebeld met Allianz; zij vertelde dat de verzekering is afgewezen vanwege schadeverleden. Vreemd, want ik heb verklaring van 15 zuivere schadevrije jaren van vorige verzekeraar. Gevraagd welke schadegevallen het dan betreft. Daar kon geen antwoord op gegeven worden. Ik werd doorgestuurd naar CIS oid (waar je als particulier geen inzage in hebt!). Oftewel geweigerd op basis van informatie die niet aan mij gegeven kan worden of ikzelf kan inzien! Mijn advies; ga niet in zee met Allianz. Onduidelijk aannamebeleid waarbij je als aanvrager totaal geen grip op de uitkomst hebt. (Binnen 5 minuten werd ik overigens netjes geaccepteerd bij de ANWB.)

Sarah
10-12-2017

Onbekwame medewerkers & artsen

Ik raad deze reisverzekeraar ten zeerste af:

ze hebben er alles maar dan ook alles aangedaan om mij te demotiveren vergoedingen aan te vragen. De 10 dagen wachten op bericht terug werd steeds uitgesteld tot bijna 2 maanden. Tijdens mijn ziekte werd ik gebeld door zeker meer dan 10 medewerkers met steeds een ander verhaal over vergoedingen. Zeer stressvolle ervaring om uiteindelijk het geld waar ik recht op had uitgekeerd te krijgen. Slechte communicatie - totaal niet meedenken met de situatie- integendeel: tegenwerken en hier gaan ze heel ver in. Wees gewaarschuwd! Nog nooit eerder ziek geweest tijdens mijn reizen of deze reisverzekering anderszijds aangesproken en sinds jaren was ik klant bij Allianz!

Tim
28-11-2017

Zeer ontevreden (autoverzekering)

In 2015 heb ik een autoverzekering afgesloten bij Allianz, omdat dit toen de goedkoopste was. Een paar maanden geleden heb ik een andere auto gekocht en wilde ik overstappen naar een andere verzekeraar. Dit heb ik via Independer gedaan.

Nu zijn er een aantal problemen: - Het lukt me niet om de verzekering bij Allianz te beëindigen. Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd. Independer heeft zelfs een brief met verzoek gestuurd naar Allianz. - De schadevrije jaren zijn niet doorgegeven en geregistreerd in Roy-data. Ik heb een contactformulier ingevuld, maar heb nog steeds geen reactie ontvangen. - Er wordt nog steeds maandelijks een bedrag van mijn bankrekening afgeschreven. Ik heb nu een terugboeking aangevraagd via mijn bank om het geld terug te krijgen.

Ik hoop dat ze nu wel reageren en de autoverzekering zo snel mogelijk kunnen stopzetten. Anders ben ik genoodzaakt om andere middelen te gebruiken.

Meer Allianz reviews
Welk cijfer geef jij Allianz?