Allianz163 ervaringen

Usman
26-05-2020

Ongeval gehad met de auto. Tegenpartij was van Allianz. Allianz was niks anders dan koppig en irritant bij elke stap. Om tot een conclusie te komen tot wie zijn fout het was moest er een rechtzaak komen omdat ze mij in fout wouden steken omdat ik 20 jaar ben terwijl de verkeersregels hun in fout zette. Uiteindelijk rechtzaak gewonnen en we wachten maanden op een betaling voor de schade van Allianz. Nu nog altijd niet gekregen. Ze doen niks anders dan slapen daar precies. Wa een kut bedrijf met achterlijke mensen.

Bardouin
20-05-2020

Allianz niet bereiken.

Chat en telefoon . geen kontakt. Da's jammer. Had altijd met All Secur goede ervaringen. Zonde. Stap nu over.

Jennifer
01-05-2020

Zeer slechte service

De klantenservice weet niet waar ze het over hebben, raden extra dekkingen af zonder correcte uitleg. Daarnaast was ik bijna onderverzekerd als ik er na 3 keer erachteraan te gaan er geen 4e keer achteraan was gegaan.

Zo geeft een van de medewerkers de uitleg dat als een dier op je voorruit beland waardoor je blik en ruit schade hebt, alleen de blikschade wordt vergoed. Wanneer ik vraag of ze dit wil navragen omdat dit gek klinkt, komt ze na overleg met haar collega na een half uur terug met de informatie dat het wel vergoed wordt maar dat je daarvoor eerst bij een garage de blikschade moet laten maken en dat de auto dan naar een andere garage gebracht moet worden voor de ruitschade, omdat ze het ander niet vergoede, wanneer ik nogmaals zegt dat dit gek klinkt gaat ze het nog een keer navragen bij een andere collega en komt ze na een half uur terug bij mij met het feit dat het alleen niet vergoed wordt als de ruitschade niet passend is bij de blikschade. Ze hebben dus geen kennis!

Daarnaast raden ze inzittende verzekering af want 'dat komt toch nooit voor zegt de medewerker' en raden ze rechtsbijstand af omdat dat zogenaamd ook in de allrisc verzekering zit. Niet dus, want daar zit geen juridische hulp bij.

Als laatste heb ik 3 keer contact gehad waarbij ze 3 keer aangeven dat ik verzekerd ben en dat het goed geregeld is. Op de dag dat de verzekering overgezet zou worden was er nog niets van geld afgeschreven en had ik nog geen enkel bewijs dat ik uberhaupt verzekerd was. Dus heb ik opnieuw contact opgezocht (4e keer). Opnieuw zegt de medewerker dat het wel klopt en goed geregeld is. Wanneer ik vraag of ik dan uberhaupt bewijs mag dat ik wel gewoon verzekerd ben vraagt hij of ik een moment heb en komt hij na 10 minuten terug met de conclusie dat ik gelijk heb en dat het inderdaad niet klopte en ik dus nog niet verzekerd was. Als ik er dus niet achteraan was gegaan en niet had volgehouden was ik nu dus onderverzekerd geweest!

Onwijs slecht dus!

Ben
20-04-2020

ELLENDE

Er wordt niet op bezwaarschriften gereageerd, rare constructies verzonnen, kastje naar de muur etc. Laag bedrag uitgekeerd, klopt allemaal niks van. Dit bedrijf is echt verschrikkelijk om mee te communiceren. Na terug eisen van documenten en sleutels en dreigen met rechtsbijstand en directieklacht eindelijk een regeling getroffen, die zwaar onder de maat was, maar ik was er gewoon klaar mee en maar geaccepteerd.

Marion
14-04-2020

Reisverzekering

Je kan jaren betalen en als je wat hebt dan valt het natuurlijk niet onder de polis. Zeer slechte verzekering Allianz en nog de duurste ook.

Kirsten
10-04-2020

Supersirvice

Na een ongeluk te hebben gehad, telefonisch contact gehad met Allianz. Zeer betrokken medewerkers! Alles werd vergoed en zelfs meer voor onze geleden schade. Mijn zoontje kreeg gisteren ook ineens een cadeau, een grote taddybeer, via de post met een kaartje eraan. Ik ben nog steeds zo positief verrast. Mijn dank!

Wendy
31-03-2020

Allianz heeft hart voor de mens.

Allereerst wil ik zeggen Allianz bedankt voor het lieve gebaar.

Afgelopen week belde ik met een vraag over de dekking van de autoverzekering naar de klantenservice. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon die netjes al mijn vragen heeft beantwoord. Ook hebben we het kort over het corona virus gehad. Hoe bizar deze tijden nu zijn en hoe we met zijn allen hier omgang mee proberen te vinden. Ik gaf aan dat ik mogelijk het virus had opgelopen en nu ziek thuis zit. Vandaag kreeg ik van Allianz een fruitmand bezorgt en wordt mij beterschap gewenst. Wat is dit een aangename en blije verrassing. Het doet me goed. Allianz en medewerker nogmaals bedankt.

Vera
19-03-2020

Prima afgehandeld!

Ik belde over een factuur van een fietsverzekering die ineens hoger uitviel dan verwacht. Meteen iemand aan de lijn die aanbood om de verzekering op te zeggen waardoor ik maar voor één maand hoef te betalen. Prima service!

Lindsay
13-03-2020

Onbetrouwbaar

Je wordt hier van het kastje naar de muur gestuurd. Als je al iemand te spreken krijgt zijn ze onervaren waardoor je steeds opnieuw in de wacht gezet wordt? Meerderen spreken kan niet. Wordt tot aantal x toe gezegd dat de premie van de auto omlaag gaat (ivm nieuwe auto). Wanneer ik mijn adres wijzig is de premie meer dan 10 euro duurder.Dit vertellen ze er niet bij! Reden: adres waar ik nu woon zijn meer inbraken (woon tegenover politiebureau en 200 meter van oude adres?) Zo slechte service!

Mohamed
05-03-2020

Waardeloos Bedrijf

DIt heb ik nog nooit mee gemaakt. Door dit bedrijf kom je nog in de financiële problemen.

Ik heb mijn auto laten verzekeren, vond het al zo vreemd dat ze mijn maandelijkse premie niet afgeschreven werdt. Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice en iedere keer beloven ze me het In orde te maken en dat er een fout in hun systeem zat dat ze zouden oplossen. Ik krijg continu via mail een bericht dat er een openstaande rekening zou zijn en dat ik moet inloggen op Mijn Allianz.Ik zou daar mijn rekeningen in kunnen zien en betalen. In loggen werkt niet. Ik heb hier meerdere malen over gebeld en aangegeven dat ik niet in kan loggen en geen gegevens zie. Telkens wordt er gezegd, oh ja, wij zien inderdaad dat dit niet goed gaat, dit is een fout in ons systeem,.Wij zullen dit oplossen voor u. Echter ben ik maanden bezig om dit probleem op te lossen en is het nog steeds niet opgelost. Ik heb hierover ook geen brief van ontvangen met wat nu de openstaande bedrag zou zijn (dit zal nu wel opgelopen zijn) Maar ik vind dit zo een raar manier van doen. Ze houden totaal geen rekening mee dat er mensen zijn die door deze Allianz taferelen in de problemen kunnen komen. Ik weet niet of iemand van Allianz dit leest maar jullie zouden jullie kapot moeten schamen als bedrijf. Ik ben niet van het schelden of nare dingen schrijven op social media, maar heb sterk de neiging om dit overal kenbaar te maken. Jullie zijn als organisatie WAARDELOOS! En dan druk ik me nog zacht uit. Zorg dat jullie klanten goed en correct worden behandeld. Uiteindelijk moeten wij ook ons premie afdragen OP TIJD, owee als dit niet gebeurd dan heb je gelijk een incassobureau op je dak. Dit zou eigenlijk ook andersom moeten zijn.ik geloof dat jullie gelijk kunnen opdoeken met al die negatieve recensies op jullie site. In iedergeval zal ik opzoek gaan naar een andere autoverzekeraar, jullie zijn weer een klant kwijt en dat zullen er meer zijn straks.

B.
02-03-2020

Totaal niet bereikbaar!

Ze zijn niet per telefoon en per chat te bereiken, reageren gewoon niet, waardeloos bedrijf, ga er niet eens meer iets afsluiten!

Mirjam
28-02-2020

Geen contact

Telefonisch en online kwam ik er niet door.
Uren werk. Uiteindelijk maar geprobeerd mijn verzekering op te zeggen en toen kwam er in beeld "Oeps, er ging iets mis".
Niet te doen

Michelovski
26-02-2020

Onvoorstelbaar

Wegens wisseling bestuur VVE appartementen is een rekening verkeerd bezorgd. op een bedrag van 1100 euro is daarom een bedrag van 76 euro te laat betaald. Meteen na een aanmaning zijn we niet verzekerd, wel premieplichtig. Gelukkig hebben we offertes van de concurrent opgevraagd. nooooit meer ALLIANZ!

Frank
26-02-2020

Moeizame communicatie

Poging tot telefonisch contact zeer moeizaam: zeker 10 minuten in de wacht met een afschuwelijk muziekje op de achtergrond. Uiteindelijk contact wel vriendelijk maar traag en weinig deskundig, lijkt het. Geen reactie op email en op chatfunctie website.

Pascal
22-02-2020

Wachttijden

Contact met Allianz Direct is nagenoeg onmogelijk. Telefonisch wordt niet gereageerd. Als je lang genoeg wacht hoor je hoe de lijn wordt verbroken. Chatten is geen optie. Zeer lange wachttijden om dan teleurstellende reacties te krijgen. Zo wordt er geen in zicht gegeven in premie verrekeningen. Geld terug krijgen van Allianz is een drama op zich.

Allianz direct mag dan scherpe premie bieden maar daar staat 0% service en klantgerichtheid tegenover!

Rob
17-02-2020

Niet bereikbaar!

Niet bereikbaar dan ook geen nieuwe posten.zowel telefonisch als via portal.schande!

Pieter
13-02-2020

Slecht bereikbaar

Wilde wat navragen, meer dan 13 minuten in de wacht gestaan. Waardeloos qua bereikbaarheid, toch maar weer naar een tussenpersoon waar ik direct contact mee heb (in plaats van muziek / bandje etc.).

Piet
11-02-2020

Slechte organisatie

Ineens is de maandpremie een stuk duurder geworden maar nog nooit aanspraak op de verzekering gedaan.
Geen in kennis stellen via brief,email of telefoon helemaal niets!
Totaal niet bereikbaar via telefoon,chat? of mail!
Vraag mij af hoe pech wordt afgehandeld?
Waardeloos bedrijf!
Ben hier helemaal klaar mee,tijd om over te stappen!

Elvira
11-02-2020

Ongelooflijk slecht bereikbaar

Een stugge, ouderwetse, haast onbereikbare organisatie.
en mocht je dan uiteindelijk iemand aan de lijn krijgen, dan beloofd die dingen die vervolgens niet nagekomen worden, daar word je dan dus ook niet wijs van.
kan iemand hier iets aan doen? ik neem aan dat klachten ook niet in behandeling worden genomen, want van communiceren hebben ze hier nog niet gehoord.

Germain
09-02-2020

Ren weg!

Betaal wat je moet betalen, en zoek een ander!

Meer Allianz reviews
Welk cijfer geef jij Allianz?