3.3van de 10

Allianz Global Assistance ervaringen

Aanbevolen9
Neutraal0
Afgeraden31
40 ervaringen
Lara
14-01-2018

Reisverzekering

Wij hadden een annuleringsverzekering via Allianz afgesloten voor onze reis naar Costa Rica. Helaas hoorde we de avond voordat we vertrokken dat we ons zeer geliefde konijn in moesten laten slapen. We probeerde medere malen de alarmcentrale s'avonds te bereiken met nul resultaat. Daarom zaten we meteen om 8 uur de volgende ochtend aan de telefoon en kregen te horen dat ze alleen soms een uitzondering maken bij honden, katten en paarden. Dit hadden we zelf ook al in de polis zien staan overigens niks van een uitzondering. Waarom maken ze onderscheid in dieren? Ik had mijn konijn 4.5 jaar en ik durf te zeggen dat dit net zo aangrijpend is als dat het een hond, kat of laat staan paard was geweest. Geen enkele andere oplossing was mogelijk of tegemoetkoming vanuit Allianz. Dit vind ik zeer klant onvriendelijk, zal hier nooit meer een verzekering nemen. Een 2 voor de moeite!

Liesbeth
11-12-2017

Roddel over klant

Ik had een vraag gesteld. Toen ik dacht dat ik de verbinding verbroken was. Hoorde ik de medewerkster van dit bedrijf mij een beetje belachelijk maken. Zij bood haar excuses nog aan maar het kwaad was al geschiet. Dus nooit meer een verzekering van dit bedrijf

Marcel
28-11-2017

Slechte verzekering

Het is een verzekeringmaatschappij die vooral niet wil uitkeren.

Inna
28-10-2017

Proberen alles om niet terugtebetalen

Wij hebben wegens meerdere officieel geldige reden ons vacantie moeten afzeggen en ze doen alles om niet terugtebetalen ! En elke keer moete 10 werkdagen wachten voor een aantwoord op een e-mailtje ! Niet ok ! Ik kan er alleen van afraden ! Spijtig ! Ons verzekering zelf was al super duur . Dat geld hadden wij al kunnen sparen en laat staan dat wij ons voorschot niet terugkrijgen !

Leonardo
03-10-2017

Snel geholpen!

Was mijn zonnebril kwijt geraakt werd heel snel vergoed, goede ervaring!

Allison
20-08-2017

Top, netjes en snel geregeld!

Op de dag van vertrek onze vakantie (Turkije) hebben moeten annuleren. De afwikkeling werd goed en snel geregeld. Na 2 weken hadden we de volledige reis (incl. visums) vergoed gekregen.

Karel
29-07-2017

Pechhulp voor 2 auto's opgezegd, toch aanmaningen

Enige tijd geleden de pechhulpverzekering voor 2 auto's opgezegd i.v.m.verkoop van de auto's. Dat leidt tot e-mail correspondentie met 2 personen van de 'klantenservice' (n.l. voor iedere auto 1 klantonvriendelijke medewerker, geloof het of niet) Nou zal ik u de hele correspondentie middels zeer vele mails met beide betrokken medewerkers besparen, maar uiteindelijk ja hoor, ik krijg een bevestigingsmail dat beide polissen zijn beëindigd op de afgesproken datum met excuses voor de ontstane verwarring. Wie schetst mijn verbazing (nou ja, eigenlijk helemaal niet verbaasd natuurlijk) dat ik nu 2 schriftelijke aanmaningen krijg (en jawel, natuurlijk in 2 aparte enveloppen!?) voor niet betaalde premies voor de periode NA de overeengekomen beeindigingsdatum!? Is de administratie bij Allianz nou echt zo'n onvoorstelbaar zooitje of hebben de medewerkers het intellect van een lantaarnpaal? Het zal u niet verbazen dat ik mijn nieuwe auto's niet verzeker bij Allianz.

Betsie
Betsie
29-04-2017

Geen verzekering wel geld afschrijven

Fietsverzekering afgesloten (15april) met maandelijke premie afschrijving. Met binnenkomst van de polis blijkt dat ik toch ineens voor 3 jaar moet betalen (169)

18 april opgebeld met het verzoek om maandelijks te betalen. Blijkt dan stuk prijziger te zijn dan in 1e instantie. Telefoniste blijft pushen om andere verzekering af te sluiten. Met moeite duidelijk gemaakt dat ik op dit punt gewoon wil annuleren.

Krijg vervolgens week later weer papieren binnen. Niet op gereageerd met de gedachte dat telefoontje en versturen elkaar gekruist hebben, en vervolgens wordt er op de 27e gewoon 169 afgeschreven.

Weer gebeld. Kan maar beter zelf storneren want als het via hen gaat duurt het zeker langer, aldus medewerker.

Tja. Ik blijf voortaan ver uit de buurt van GA

Ineka
06-04-2017

Ontkent wereld verzekering maar Europe verzekerd!

Allianz verzekering deuk niet ik had een doorlopende wereld verzekering afgesloten omdat we gingen naar Zuid Amerika. Alles was online netjes afgevinkt en kreeg ook en bevestiging ervan in mijn email.

Bij terugkomst had ik geen vergoeding niks ontvangen voor onze opgelopen schade omdat Allianz beweerd dat ik was voor Europe verzekerd wat een rotstreek!

We hadden voedsel vergiftiging opgelopen daardoor 2 gemist vluchten waarbij we moesten we nieuwe tickets kopen in verband met vlucht voorwaarden onder andere.

Wel een bedrag van €264.00 betaald voor niks? Online verzekering bij Allianz Verzekering is een blijkbaar een uitlokking? Of hebben ze misschien een eigen agenda?

Hans
15-01-2017

Verzekerd blijven terwijl voertuig verkocht is

Deze pechhulp van Allianz is niet direct opzegbaar, maar hanteert een opzegtermijn. Dus als het voertuig verkocht is, ben je verplicht nog premie te betalen. Lees in elk geval de poliswaarden, want deze Club hanteert veel uitsluitingen bij pech!

Miranda
17-08-2016

Gewoon niet op komen dagen

In Italië met een niet werkend knipperlicht stil komen te staan. Gebeld en er zou hulp komen binnen een uur. Na 2 uur nog maar eens gebeld hoe het zat en kreeg te horen dat ze een melding hadden gekregen van het autobedrijf dat ze contact met ons hadden gehad via de telefoon dat alle in orde was en dat we geen hulp meer hoefde en onze weg zouden vervolgen. Allianz heeft na dit telefoontje geen contact met ons opgenomen om dit bevestigd te krijgen. Wij hebben van niemand niet gehoord en 2 uur alleen maar staan te wachten. Na 2 uur werd ons hulp aangeboden in de vorm van opladen naar de garage en dan wachten van vrijdagavond tot dinsdag om te kijken wat er aan de hand was. (maandag was nationale feestdag in Italië) Dus 3 dagen wachten voor een defect achterlicht van de fietsendrager. We hebben ervoor gekozen om zonder knipperlicht naar huis te rijden en hopen dat we niet aangehouden zouden worden. De medewerkster wenste ons zeer snel succes met de reis en beëindigde het gesprek heel snel. Verder niets meer van gehoord. Spijt dat ik van ANWB over ben gegaan op Allianz.

Demi
17-04-2016

Pech in Engeland

Ik kreeg pech midden in een natuurgebied in Engeland. De vrouw aan de telefoon heeft me goed geholpen door op google maps op te zoeken waar ik ongeveer was met behulp van mijn aanwijzingen. Daarna kwam na iets meer dan een uur een monteur aan. Aangezien ik midden in een natuurgebied was, vond ik dat aardig snel! De monteur heeft me weer prima op weg geholpen. Super!

H. Ghaeli
27-03-2016

Slechte Pechhulp/wegenwacht

Beste mensen, Ik heb gelukkig(na lezen van deze ervaringen) alleen een pechhulp verzekering bij hun, voor eerste keer gisteren 26-3-2016(om 17.50) had ik een auto pech, ik belde hun, telefoon werd door een onvriendelijk en onaardige mevrouw opgenomen, ze zei ook binnen 45 minuten komt monteur bij u(hoe wel staat in hun site binnen 35 min!). Uiteindelijk na 2x weer hun bellen(deze x 2 verschillende meneer aan lijn(deze 2 heren waren wel vriendelijk en geduldig) ik moest 80 minuten wachten tot ik werd geholpen! Deze is behoorlijk lang! Monteur was wel behulpzaam en aardig maar had niet zo veel ervaringen met BMW. H Ghaeli

Muriël
Muriël
22-02-2016

Opzeggen pechhulp niet mogelijk

Onlangs heb ik mijn auto verkocht en daarom heb ik mijn pechhulp verzekering dus ook niet meer nodig, blijkt dat ik nog 9 maanden moet betalen omdat de verzekering nog een zolang loopt! Hoe is het mogelijk om iets wat ik niet meer heb toch nog te moeten verzekeren! Erg, heel erg klantonvriendelijk! Voor mij nooit geen verzekering meer bij deze maatschappij!

Ria
29-01-2016

Slechte verzekering heel slecht

Wantrouwend doet alles om maar niet te betalen vraagt bij artsen alle gegevens en nog niet betalen de artsen hebben dit nog nooit meegemaakt hoe deze verzekering met mensen omgaat.

Dave
17-12-2015

Zeer slechte annulering verzekering.

we zouden met kerst gezellig naar disneyland gaan, maar door mijn ziekte (longkanker) was dat niet mogelijk.ik had voor de zekerheid ook een annuleringsverzekering afgesloten.. had ik beter niet kunnen doen ben je weken mee bezig..ik moest op het laatst tekenen voor het inzien van mijn medisch oncologisch raport! terwijl ze al alle stukken hebben. en maar tijd rekken en mij lastig vallen met rare vragen.Maar ik ben daar liever niet mee bezig. mijn wereld staat op zijn kop en heb geen zin om me daar ook nog eens druk om te maken. maar zij betalen liever niks uit! maar wel je premie ontvangen. ik heb mijn premie terug gevraagd en met mijn tegoed worden ze maar gelukkig.

Patricia
09-10-2015

Slechte service

Ik had, of moet eigen zeggen heb, sinds maart 2015 een pechhulpverzekering bij Allianz.
Een keer pech gehad met de auto, de monteur kijkt niet eens, maar laad de auto gelijk op de auto-ambulance om af te voeren.
Nu auto verkocht, maar zit voor een jaar aan deze verzekering vast. In tegenstelling tot andere verzekeringen geld hiervoor geen 1 maand opzegtermijn.
(uit prijsoverweging was ik overgestapt van de ANWB, naar Allianz. Geen goede zet van me zelf. Zoveel betere ervaringen met ANWB. Dan maar iets meer betalen)

Jolanda
Jolanda
28-08-2015

Slecht

3 weken terug met pech in Frankrijk te komen te staan. Geen leenauto te krijgen .dus moesten we met de trein terug. Met 2 kinderen. Dit was uiteindelijk geregeld. En goed thuis gekomen maar nu staatode auto en onze vouwwagen nog steeds in Frankrijk. Met onze spullen erin . We krijgen ook het hotel dat we moesten nemen niet vergoed en de taxikosten is ook maar nog de vraag. Belachelijk dat het zo lang moet duren . Inmiddels heb ik spullen bij moeten kopen ondergoed en kleding omdat dat nog inde vouwwagen zit nog meer extra kosten. Volgend jaar weet ik het wel neem een andere goede verzekering.

Roland
10-08-2015

Onervaren personeel

Ze komen bijna zonder materiaal of apparatuur. Ze moeten een multimeter lenen om iets door te meten.We hadden een achterknipperlicht dat niet werkte.de monteur kon het niet maken hij liet ins ermee zitten en zei ga maar naar de dealer toe. de monteur zei steek maar een hand uit dan kunt u ermee rijden.
Hiermee ben je door Allianz echt geholpen dit was mijn eerste ervaring met deze pechhulp. Ze hebben mij letterlijk laten staan met mijn probleem

Als ik deze pechhulp iemand moest adviseren,zou ik zeggen ga naar de anwb deze helpen je wel tot het probleem is opgelost.

Coen
22-07-2015

Gebrek aan coullance bij allianz

Wij hebben een lang in het buitenland reisverzekering afgesloten bij Allianz. Vergeten een vinkje voor buiten europa te zetten bij aanvraag terwijl hele reis aan Azië was. Hier kwamen we achter bij een kleine schade melding. Men was heel strikt. We mochten wel dekking aanpassen maar dan ook voor de vorafgaande 3 maanden "omdat dat dat niet anders kan in het systeem", terwijl onze claim alsnog niet gedekt werd. Voor zo'n prijzige verzekering en terwijl wij nog nooit iets geclaimd hadden, en dit bovendien om een evident aanklikfoutje ging (zonder werelddekking hele verzekering zinloos), hadden we toch wel iets meer coulance en redelijkheid van Allianz verwacht....

Meer Allianz Global Assistance reviews
Welk cijfer geef jij Allianz Global Assistance?
12345
67
8910

AfradenAanraden