Allianz Global Assistance46 ervaringen

Motti
Motti
04-07-2018

Alarm nr NIET bereikbaar

Gisteren avond 2 pogingen gedaan en ieder poging 1 uur lang te hebben gewacht aan de Telefoonhoorn nadat ik verschillende pechhulp nummers geprobeerd te bellen. 3de poging ben ik gestaakt na 15 minuten weer wachten op de centraliste van Alliants Global Assistance Pechservice. GEEN GEHOOR! Navraag gedaan vandaag bij de centraliste er bleek dat zij te druk hebben dus. Sorry! Daar heb ik wat aan Ik heb ook per direct mijn lidmaatschap beeindigd. Ook sorry dan.

Ben
15-05-2018

Onvoorstelbaar slechte service

Sturen rekening, als je om uitleg vraagt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Ging om een doorbelastte factuur, maar ze wisten zelf niet waarover het ging en weigerden te onderzoeken waar de factuur over ging. Toen zelf maar contact opgenomen met het bedrijf die de factuur naar Allianz had gestuurd. Bleek een onterechte factuur te zijn die is gecrediteerd aan Allianz (kopie mail in mijn bezit). I.p.v. dat ik daarop een creditnota van Allianz ontving, heb ik tot 2 x toe een aanmaning gehad. Ben helemaal klaar met dit bedrijf en zal er nooit een verzekering afsluiten.

Albert
19-04-2018

Dacia Route service

Ik heb al enkele jaren een pechhulp verzekering via Allianz. Moet dit ieder jaar weer opnieuw aanvragen. Dit geeft ieder jaar weer een hoop ellende. Mijn verzekering liep tot 2 april, ik heb op 5 april de premie voor 1 jaar betaald, en ik zou binnen 48 uur een polis ontvangen. Ik schrijf dit review op 19 april, dus ruim 700 uur na betaling. Heb diverse malen gebeld oa op 11 april, zou weer binnen 48 uur polis ontvangen, Als dit de manier is waarop Allianz omgaat met de belangen van verzekerde, vrees ik het ergste als ik ergen in Europa met pech sta en afhankelijk ben van deze maatschappij. Ik hou mijn hart vast.

Maarten
07-03-2018

Waardeloos!

Na jaren lang premie betaald te hebben voor een zakelijke reisverzekering, had ik eindelijk een keer een schade. Mijn telefoon in de trein kwijt geraakt, op weg naar een seminar. Een en ander netjes aangegeven bij o.a. De ns en geregistreerd. Allianz was zeer traag in de reactie via mijn tussenpersoon en wilde na herhaaldelijk aandringen uiteindelijk niets betalen. Dit met de motivatie dat er een overnachting had bij gemoeten. Laat ik bij mijn reizen in nederland nu bijna nooit overnachten. Ook lopen ze te goochelen met de polissen. Ooit de polis afgesloten op de voorwaarden a-d12. Hier stond niets in over een onvernachting. Nu gelden de voorwaarden p-dzv13 waarin tussen haakjes staat aangegeven (de verzekering geldt niet voor een heen- en terugreis). Nu breekt mijn klomp. Over onduidelijkheid gesproken, zet het maar tussen haakjes.

Jovan
28-02-2018

Zeer slechte bereikbaarheid en traag in opvolging

Als je tijdens verblijf (vakantie/zakelijk) hulp nodig hebt verwacht je maar 2 dingen: bereikbaarheid en hulpvaardigheid. Beide blijkt bij Allianz niet inboet standaard service pakket te zitten (3 ervaringen dus niet gebaseerd op 1 teleurstelling)!

Laatste ervaring: met pech op wintersport: bereikbaarheid >30 min in de wacht, moet nog wat doorgegeven worden en vervolgens weer 30 min in de wacht. Garage belt om input maar Allianz neemt geen contact op waardoor onnodige vertraging (en kosten) worden gemaakt.

Helaas ben je vaak door de reisverzekering gelieerd aan een vaste alarmcentrale maar dit is echt de slechtste die er is!

Sofie
28-02-2018

Goede hulp

We kregen autopech in Belgie. Het duurde eventjes voordat we gevonden werden, omdat we op een moeilijk te omschrijven plek stonden. We werden ter plekken door een hele aardige man geholpen, hij bood aan om nog een stukje mee te rijden naar het dichtstbijzijnde tankstation om te kijken of de melding weg zou blijven. Later op de avond werden we gebeld door het kantoor om te vragen of de rest van de reis zonder problemen verlopen was. Erg goede service, wij zijn tevreden!

Lara
14-01-2018

Reisverzekering

Wij hadden een annuleringsverzekering via Allianz afgesloten voor onze reis naar Costa Rica. Helaas hoorde we de avond voordat we vertrokken dat we ons zeer geliefde konijn in moesten laten slapen. We probeerde medere malen de alarmcentrale s'avonds te bereiken met nul resultaat. Daarom zaten we meteen om 8 uur de volgende ochtend aan de telefoon en kregen te horen dat ze alleen soms een uitzondering maken bij honden, katten en paarden. Dit hadden we zelf ook al in de polis zien staan overigens niks van een uitzondering. Waarom maken ze onderscheid in dieren? Ik had mijn konijn 4.5 jaar en ik durf te zeggen dat dit net zo aangrijpend is als dat het een hond, kat of laat staan paard was geweest. Geen enkele andere oplossing was mogelijk of tegemoetkoming vanuit Allianz. Dit vind ik zeer klant onvriendelijk, zal hier nooit meer een verzekering nemen. Een 2 voor de moeite!

Liesbeth
11-12-2017

Roddel over klant

Ik had een vraag gesteld. Toen ik dacht dat ik de verbinding verbroken was. Hoorde ik de medewerkster van dit bedrijf mij een beetje belachelijk maken. Zij bood haar excuses nog aan maar het kwaad was al geschiet. Dus nooit meer een verzekering van dit bedrijf

Marcel
28-11-2017

Slechte verzekering

Het is een verzekeringmaatschappij die vooral niet wil uitkeren.

Inna
28-10-2017

Proberen alles om niet terugtebetalen

Wij hebben wegens meerdere officieel geldige reden ons vacantie moeten afzeggen en ze doen alles om niet terugtebetalen ! En elke keer moete 10 werkdagen wachten voor een aantwoord op een e-mailtje ! Niet ok ! Ik kan er alleen van afraden ! Spijtig ! Ons verzekering zelf was al super duur . Dat geld hadden wij al kunnen sparen en laat staan dat wij ons voorschot niet terugkrijgen !

Leonardo
03-10-2017

Snel geholpen!

Was mijn zonnebril kwijt geraakt werd heel snel vergoed, goede ervaring!

Allison
20-08-2017

Top, netjes en snel geregeld!

Op de dag van vertrek onze vakantie (Turkije) hebben moeten annuleren. De afwikkeling werd goed en snel geregeld. Na 2 weken hadden we de volledige reis (incl. visums) vergoed gekregen.

Karel
29-07-2017

Pechhulp voor 2 auto's opgezegd, toch aanmaningen

Enige tijd geleden de pechhulpverzekering voor 2 auto's opgezegd i.v.m.verkoop van de auto's. Dat leidt tot e-mail correspondentie met 2 personen van de 'klantenservice' (n.l. voor iedere auto 1 klantonvriendelijke medewerker, geloof het of niet) Nou zal ik u de hele correspondentie middels zeer vele mails met beide betrokken medewerkers besparen, maar uiteindelijk ja hoor, ik krijg een bevestigingsmail dat beide polissen zijn beëindigd op de afgesproken datum met excuses voor de ontstane verwarring. Wie schetst mijn verbazing (nou ja, eigenlijk helemaal niet verbaasd natuurlijk) dat ik nu 2 schriftelijke aanmaningen krijg (en jawel, natuurlijk in 2 aparte enveloppen!?) voor niet betaalde premies voor de periode NA de overeengekomen beeindigingsdatum!? Is de administratie bij Allianz nou echt zo'n onvoorstelbaar zooitje of hebben de medewerkers het intellect van een lantaarnpaal? Het zal u niet verbazen dat ik mijn nieuwe auto's niet verzeker bij Allianz.

Betsie
Betsie
29-04-2017

Geen verzekering wel geld afschrijven

Fietsverzekering afgesloten (15april) met maandelijke premie afschrijving. Met binnenkomst van de polis blijkt dat ik toch ineens voor 3 jaar moet betalen (169)

18 april opgebeld met het verzoek om maandelijks te betalen. Blijkt dan stuk prijziger te zijn dan in 1e instantie. Telefoniste blijft pushen om andere verzekering af te sluiten. Met moeite duidelijk gemaakt dat ik op dit punt gewoon wil annuleren.

Krijg vervolgens week later weer papieren binnen. Niet op gereageerd met de gedachte dat telefoontje en versturen elkaar gekruist hebben, en vervolgens wordt er op de 27e gewoon 169 afgeschreven.

Weer gebeld. Kan maar beter zelf storneren want als het via hen gaat duurt het zeker langer, aldus medewerker.

Tja. Ik blijf voortaan ver uit de buurt van GA

Ineka
06-04-2017

Ontkent wereld verzekering maar Europe verzekerd!

Allianz verzekering deuk niet ik had een doorlopende wereld verzekering afgesloten omdat we gingen naar Zuid Amerika. Alles was online netjes afgevinkt en kreeg ook en bevestiging ervan in mijn email.

Bij terugkomst had ik geen vergoeding niks ontvangen voor onze opgelopen schade omdat Allianz beweerd dat ik was voor Europe verzekerd wat een rotstreek!

We hadden voedsel vergiftiging opgelopen daardoor 2 gemist vluchten waarbij we moesten we nieuwe tickets kopen in verband met vlucht voorwaarden onder andere.

Wel een bedrag van €264.00 betaald voor niks? Online verzekering bij Allianz Verzekering is een blijkbaar een uitlokking? Of hebben ze misschien een eigen agenda?

15-01-2017

Verzekerd blijven terwijl voertuig verkocht is

Deze pechhulp van Allianz is niet direct opzegbaar, maar hanteert een opzegtermijn. Dus als het voertuig verkocht is, ben je verplicht nog premie te betalen. Lees in elk geval de poliswaarden, want deze Club hanteert veel uitsluitingen bij pech!

Miranda
17-08-2016

Gewoon niet op komen dagen

In Italië met een niet werkend knipperlicht stil komen te staan. Gebeld en er zou hulp komen binnen een uur. Na 2 uur nog maar eens gebeld hoe het zat en kreeg te horen dat ze een melding hadden gekregen van het autobedrijf dat ze contact met ons hadden gehad via de telefoon dat alle in orde was en dat we geen hulp meer hoefde en onze weg zouden vervolgen. Allianz heeft na dit telefoontje geen contact met ons opgenomen om dit bevestigd te krijgen. Wij hebben van niemand niet gehoord en 2 uur alleen maar staan te wachten. Na 2 uur werd ons hulp aangeboden in de vorm van opladen naar de garage en dan wachten van vrijdagavond tot dinsdag om te kijken wat er aan de hand was. (maandag was nationale feestdag in Italië) Dus 3 dagen wachten voor een defect achterlicht van de fietsendrager. We hebben ervoor gekozen om zonder knipperlicht naar huis te rijden en hopen dat we niet aangehouden zouden worden. De medewerkster wenste ons zeer snel succes met de reis en beëindigde het gesprek heel snel. Verder niets meer van gehoord. Spijt dat ik van ANWB over ben gegaan op Allianz.

Demi
17-04-2016

Pech in Engeland

Ik kreeg pech midden in een natuurgebied in Engeland. De vrouw aan de telefoon heeft me goed geholpen door op google maps op te zoeken waar ik ongeveer was met behulp van mijn aanwijzingen. Daarna kwam na iets meer dan een uur een monteur aan. Aangezien ik midden in een natuurgebied was, vond ik dat aardig snel! De monteur heeft me weer prima op weg geholpen. Super!

H. Ghaeli
27-03-2016

Slechte Pechhulp/wegenwacht

Beste mensen, Ik heb gelukkig(na lezen van deze ervaringen) alleen een pechhulp verzekering bij hun, voor eerste keer gisteren 26-3-2016(om 17.50) had ik een auto pech, ik belde hun, telefoon werd door een onvriendelijk en onaardige mevrouw opgenomen, ze zei ook binnen 45 minuten komt monteur bij u(hoe wel staat in hun site binnen 35 min!). Uiteindelijk na 2x weer hun bellen(deze x 2 verschillende meneer aan lijn(deze 2 heren waren wel vriendelijk en geduldig) ik moest 80 minuten wachten tot ik werd geholpen! Deze is behoorlijk lang! Monteur was wel behulpzaam en aardig maar had niet zo veel ervaringen met BMW. H Ghaeli

Muriël
Muriël
22-02-2016

Opzeggen pechhulp niet mogelijk

Onlangs heb ik mijn auto verkocht en daarom heb ik mijn pechhulp verzekering dus ook niet meer nodig, blijkt dat ik nog 9 maanden moet betalen omdat de verzekering nog een zolang loopt! Hoe is het mogelijk om iets wat ik niet meer heb toch nog te moeten verzekeren! Erg, heel erg klantonvriendelijk! Voor mij nooit geen verzekering meer bij deze maatschappij!

Meer Allianz Global Assistance reviews
Allianz Global Assistance reviews
Reisverzekering3.8Pechhulp1.3
Welk cijfer geef jij Allianz Global Assistance?