Allianz Global Assistance reviews

PeriodeLaatste 12 maanden202020192018
Fred
07-08-2021

Amateuristisch

Onze Clio Estate kende een vastgelopen trommelrem achter. Pechhulp auto binnen 1 uurtje voor de deur.

Wiel eraf en . geen 34 wielsleutel, ging maar tot 32. Dit terwijl de Clio Estate een zeer veel voorkomende auto is in Nederland. Ze zouden een de auto op een trailer zetten maar heb toen Allianz Assistance gebeld en uitgelegd dat het zeer vreemd is dat ze geen 34 sleutel hebben. De mannelijke persoon aan de lijn vond dat zelf ook en beloofde mij dat ik de volgende ochtend kon terugbellen zodat ze dan eerst ervoor zorgden dat ze het juist gereedschap in de auto zouden hebben en voor de deur konden maken. Dag later gebeld als afgesproken en kreeg een dame aan de lijn. "We komen de auto met een trailer afhalen" vertelde ze mij. Maar ik heb uitgelegd dat er een verslag in mijn dossier staat dat er gister is afgesproken dat ze voor de deur komen repareren. De dame dramde door dat de auto op een trailer weggehaald gaat worden. "Take it or leave it" en omdat het gesprek een vervelend toontje krijg ga ik nu de verbinding verbreken sloot ze. Dan kunt u alleen nog mailen met ons. Ik heb direct de Allianz Pechhulp opgezegd en me bij de ANWB aangesloten. Die staan erom bekend dat ze de juiste materialen sowieso in de bus hebben. Allianz Pechhulp is per jaar misschien 50 euro goedkoper, maar die 50 euro betaal ik liever dan dat ik niet op een juiste manier geholpen word.

Gert
08-04-2021

Onterechte vorderingen

Ik heb mijn doorlopende reisverzekering opgezegd. Krijg vervolgens onterechte afschrijvingen en aanmaningen. Daarna incasso bureau met veel dreigmails. Terwijl het een evidente administratieve fout van Allianz is. Klagen helpt niet, alleen betalen. Niet doen dus deze verzekering: zijn niet geinteresseerd in jou, alleen in je geld

Ge
08-02-2021

Pechhulp: niet bij een bevroren autodeur!

Winter, sneeuw en koud, de autodeur is niet open te krijgen: dikke pech, maar niet voor Allianz Global Assistence. het valt niet onder de 'pech'-hulp.

Syberen
15-07-2020

Pechhulp personenwagen

Tot voor kort maakten wij gebruik van de pechhulp verzekering van Allianz. Het eerste jaar beviel goed (1x pech en netjes geholpen) maar toen we een ander voertuig kochten ging het mis. We kregen pech en toen bleek niet het juiste voertuig in het systeem te staan. Na veel telefoonverkeer en een lange koude avond/nacht met het gezin langs de weg staan werden we uiteindelijk geholpen. Op verzoek van de telefoniste de volgende dag wederom contact gehad en het juiste voertuig stond dan nu toch geregistreerd (dat werdt gezegd tenminste). Totdat we de nieuwe polis ontvingen en weer het onjuiste voertuig stond vermeld. Weer bellen maar ze wisten van niks en oudere voertuigen werden nu niet meer aangenomen. kortom maanden lang betaald voor pechhulp welke we nooit zouden hebben ontvangen. En oh ja bij bovengenoemd pechgeval was het voertuig ook nog eens een week lang spoorloos. dus per direct overgestapt naar de ANWB. Oke aanzienlijk duurder en om je partner mee te verzekeren voor pechhulp moet je nog iets extra's betalen maar dan ben je ongeacht hoe oud je voertuig is wel zeker van hulp wanneer je pech hebt en met je gezin langs een donkere en gevaarlijke snelweg staat op een koude gure herfstnacht!

Liekele
Liekele
10-07-2020

Credit nota

Is tot op heden niet uitbetaald. wacht sinds 15 januari 2020 en het is nu 10 juli

Gerarda
30-06-2020

Erg geschrokken van de ervaringen hier

Ik schrok erg op deze site van de slechte ervaringen die men had met Allianz en ik kan helaas nog niet zeggen hoe mijn schadeclaim zal aflopen, want ze zijn er mee bezig en hebben extra tijd nodig zeggen ze vanwege de drukte.

Ik heb al jaren een doorlopende reis-annuleringsverzekering bij Allianz en daarvoor sloot ik ook al voor elke vakantie mijn verzekering af bij Allianz.

Betaal automatisch en buiten 1 doktersrekening van de huisarts in het buitenland nooit iets geclaimd tot nu dan. Er brak een grote brand uit bij onze reisgenoot die zeer veel schade aanrichtte aan winkel en woonhuis en waardoor zij niet mee wilde gaan meer. De afwikkeling verloopt zeer traag door het coronavirus (experts en andere heren laten lang op zich wachten) terwijl de schade toch minimaal 100.000 euro zal bedragen.

Onze reisgenoot komt uit België en was verzekerd bij Allianz België. Daar had ik de verzekering voor haar afgesloten. Ik moet zeggen die hebben binnen 2 weken de schade van annulering afgehandeld zonder een enkel probleem. Onze reisgenoot was erg belangrijk voor ons om mee te nemen vanwege mijn onvermogen om iets sportiefs te ondernemen vanwege handicaps en mijn partner zou met de reisgenoot allerlei dingen gaan ondernemen wat nu niet meer kan, dus ook wij hebben nu geannuleerd en wachten op een positieve reactie van de afhandeling. Een verzekering is makkelijk af te sluiten, maar ik dacht wel eens hoe het zou gaan als je echt iets zal ondervinden. Elke maand schrijft Allianz trouw het bedrag af, altijd netjes op tijd, maar ik baalde al van de mail dat wegens drukte ze 10 extra dagen nodig hadden.

Toch schrok ik hier van de vele negatieve reacties en dacht daarbij dat wij nog nooit iets hebben gehad dus pas kunnen meepraten na deze afwikkeling. Ik weet wel als ze ons in de steek laten (telefonisch aan mij gezegd dat we er voor verzekerd zijn dat wel) mijn volgende gang naar Max de vakantieman zou zijn om het uit te laten zoeken. Zover is het nog niet, maar gezien de vele slechte reacties hier zou dat zo maar kunnen gebeuren. Ik zal nog iets laten weten zodra er iets te melden valt. Voorlopig een 7.

Elle
10-04-2020

Mediamarkt en Allianz

Kennelijk hebben ze een deal met elkaar, want ik heb op aanraden van mediamarkt een verzekering genomen voor de AirPods van mijn dochter. Maar vervolgens staat er in de kleine lettertjes dat je niks terugkrijgt als de AirPods gestolen zijn buiten een afsgesloten ruimte. Dus na al mijn moeite (mailwisseling met allianz, aangifte, politierapport, etc.) krijg ik niks terug. Waardeloos. Ik had alleen al van de uren die ik erin heb gestoken om de claim in te dienen, nieuwe kunnen kopen. Neem geen verzekering!

Duncan
09-04-2020

Zeer klantonvriendelijk.

Dit verzekeringsmaatschappij kan beter zijn naam veranderen in: wat er ook gebeurd, wij betalen niet. We hebben drie keer iets ingediend. Twee keer kleine bedragen voor schade. 1 keer iets groots door de corona crisis. Alle drie de keren 0 op rekest gehad.

Die vent aan de telefoon liet me geen een keer uitpraten wist alles al wat ik wilde gaan zeggen en sprak mij aan met je, jij en jouw.

Tot zover de fatsoensnormen. Nu kunnen we niet met de boot naar Terschelling. A omdat de eilanders ons daar terrecht nu niet willen hebben. B. Omdat Doeksen ons gelukkig heeft uitgeloot om aan de 1/3 van de capaciteit te komen. We kunnen niet over. Duidelijk verhaal lijkt mij. Maar zowel onder de reis als annuleringsverzekering word dit niet gedekt. Zelfs de helft van het bedrag van 1400 weigeren ze tegemoet te komen. Wil je dus een goede verzekering waar je wat aan wilt hebben, dan moet je hier niet zijn.

Adam cohen
07-04-2020

Pechhulp

Mijn auto staat al 4 weken stuk in almeria Spanje ben al sindsdien weken aan het bellen voor pechhulp (((de verzekering die ik netjes betaal)))) wordt als een bal van collega naar collega getrapt en iedereen heeft zijn eigen verhaal maar niemand die je wil helpen en bovendien je krijgt alleen gefrustreerde en chagrijnige medewerkers aan de lijn totaal geen medeleven en begrip die ze tonen een ding begrijp ik niet moeten ze zich van hun leidinggevende zich zo gedragen?of kicken ze hierop?schandalig man voor een B.V. Als allianz die zeer grote winst gevende cijfers draait! Maar een ding kan ik allianz zeggen ik ben niet alleen van het klagen ((wij Hebreeërs hebben daar namelijk een muur voor))) ik stap naar vrienden van de media en dergelijke die letterlijk alles uit de kast gaan halen om jullie helemaal naar de grond te halen waar jullie behoren. En daar geef ik jullie mijn woord voor. Stelletje onbeschofte criminele leugenaars die jullie zijn. Hoe jullie met mensen omgaan en jullie klanten waar jullie brood mee verdienen zo duperen kan ik alleen maar zeggen jullie zijn KIL en de enige manier is jullie snel te laten stoppen met dit wangedrag. Mvg. Adam Cohen

Patrick
29-03-2020

Annuleringsverzekering /allianz global Assistance

Wij hadden een vakantie geboekt naar turkije daarbij een annuleringsverzekering van allianz global Assistance afgesloten. door de corona crisis moet noodgedwongen de operatie van mijn stiefzoon uitgesteld worden (hersentumor) en valt deze net in onze vakantie periode, waardoor wij onze vakantie moeten annuleren, volgens allianz global Assistance staat dit niet in hun voorwaarden en weigeren zij ons te vergoeden. (als dit al niet meer een gegronde reden is om je vakantie te annuleren wat dan nog wel). Het is een grote schande deze verzekeringsmaatschappij!

Hendrik
11-03-2020

Reis/annuleringsverzekering

Ik heb een reis geboekt naar turkije bij prijsvrij. tevens bij prijsvrij de allianz global assistance geboekt omdat dat erbij zat.

Ik heb wat vragen omdat er om me heen wat corona virusjes uitbreken betreft ziek zijn en wat er gebeurd als er iemand van het gezin vlak voor vertrek ziek word. nu bel ik naar allianz en krijg daar toch een ongelofelijke hork van een vrouw aan de telefoon die me behandeld alsof ik een randdebiel ben en alles maar moet opzoeken op internet en in de media . . ik heb er echt spijt van dat ik bij allianz global assistance de verzekering heb afgesloten wat mocht ik ze nodig hebben dan gaat dit echt een probleem worden. ik denk dat ik een extra reis/annuleringsverzekering ga nemen ergens anders voor de zekerheid.ik neem de kosten van de polissen die ik bij hun heb afgesloten voor lief .mensen geloof me geen verzekering hier afsluiten. mocht iemand van allianz dit lezen ik heb donderdag 11 maart om 15.40 gebeld en kreeg een absolute toverheks aan de telefoon.advies van mij. een bezem geven en weg laten vliegen wat een k.w.f zeg.

Piet
11-02-2020

Slechte organisatie

Ineens is de maandpremie een stuk duurder geworden maar nog nooit aanspraak op de verzekering gedaan.

Geen in kennis stellen via brief,email of telefoon helemaal niets!

Totaal niet bereikbaar via telefoon,chat? of mail!

Vraag mij af hoe pech wordt afgehandeld?

Waardeloos bedrijf!

Ben hier helemaal klaar mee,tijd om over te stappen!

Martina
Martina
02-01-2020

Bagger administratie

Trieste bedoeling. Na 15x bellen gaat 't nog steeds fout met alles. Ontvang je van het RDW dat je autoverzekering is beëindigd. Kan €400 boete betekenen. Na 30 min. In de wacht te hebben gestaan(altijd)

Constateren ze het is 'n typfout. Nou die gebeuren wel vaker. Telkens opnieuw bellen.

Bij dit bedrijf is alertheid geboden.

Arjan
28-12-2019

Misleidende voorwaarden eigen risico verzekering huurauto!

Na aantal jaren met grote tevredenheid gebruikt gemaakt te hebben van Allianz eigen risico verzekering huurauto, voel ik me bekocht.

In al haar materialen om het product aan te bevelen, zowel online als ook .pdf folders, wordt gesproken over "auto". Zelfs in voorwaarden wordt gesproken over "auto", maar slechts 1 keer gebruikt Allianz "personenauto" als definitie voor het begrip voertuig. Bellen met Allianz leert me dat een personen-/bestelbus volgens deze definitie niet binnen de verzekeringsvoorwaarden valt. :(

Matthijs
06-12-2019

Communicatie/souplesse van een trekhaak

Slechts per email reageren met doorlooptijd van 14 dagen (of later), inleveringsvermogen nihil. Per saldo verzekering afsluiten voor iets wat ze niet verzekeren als het op schade aankomt, enig begrip voor hun betalende klant ontbreek volstrekt.

Gosse
16-08-2019

Onvoorstelbaar klantonvriendelijk!

Wij stonden met een oververhitte motor midden in een file op de A2(Maastricht-Eindhoven). In plaats snelle hulp en actie, sta je eerst ellenlang in de wacht. Toen we uiteindelijk weggesleept waren(auto met caravan) , waren de vervolgreacties ronduit bot en klantonvriendelijk. Een vervangende auto met een trekhaak bleek teveel gevraagd. Dat wij al ons hebben en houden, terug van vakantie, in de caravan hadden liggen, die we dus achter moesten laten tussen sloopauto's en schade-auto's achter een hek, was ons probleem. Als klap op de (onfatsoenlijke)vuurpijl: als we net aan de andere kant van de grens hadden gestaan(dus net in België)kon onze kapotte auto naar onze thuisstad getransporteerd worden.Echter, omdat we net in Nederland waren, moesten we ook de auto maar achter laten. Let wel: je hebt daardoor totaal geen zicht op dure reparaties(meer dan 1000euro) die door een onbekend bedrijf uitgevoerd werden. Vervolgens moet je maar zien hoe het logistiek regelt, o.a. treinreis van 4 uren voor een check bij je eigen auto. Kortom: zeer zeer klantonvriendelijke benadering en totaal niet willen snappen dat je je verzekerd voor echte hulp in nood. Telefoniste van Allianz: geen goed woord over(kil, afstandelijk en geen enkele empathie voor ons gezin in nood).

Johanna
13-08-2019

Reisverzekering

Allianz reageert eerst na een aantal weken per brief dat de reisschade in behandeling is genomen, en weer weken later weer een brief dat zij meer tijd nodig hebben om de schadeclaim te behandelen. Maar doet hier uiteindelijk niets mee! (is gebleken). Vandaag weer twee brieven van Allianz ontvangen, waarvan de een gedateerd op 11 augustus 2019, waarin wederom wordt vermeld dat Allianz meer tijd heeft (uiterlijk tot 23 augustus 2019), en de andere brief gedateerd op 12 augustus 2019, met de afwijzing! Is dit nog geloofwaardig! Sluiten nooit meer reisverzekering af bij Allianz!

Christian
Christian
18-07-2019

Onterechte aanmaningen en verzekering opzeggen is ook haast onmogelijk.

Ben al jaren verzekerd. In het begin ging het vlekkeloos. Keurig netjes 1x per jaar een factuur. Heb ook nooit gebruik van moeten maken van hun service, maar goed ook denk ik. Maar onlangs ging het flink mis. Incassobureau en al op me afgestuurd terwijl ik reeds de betaling had voldaan. Na vele communicatie over en weer, waar ze haast niet thuis aan gaven, kreeg ik toch mijn gelijk. Onterechte aanmaning bleek achteraf en kreeg ik mijn geld terug. Bleek dat ik 2 keerhad betaald. Zodoende wou ik opzeggen. Nu een aantal maanden krijg ik weer ineens een aanmaning. Terwijl ik van niks afweet. Doch beweren zij dat ze meerdere malen verzoeken hadden gestuurd tot betaling. Dit is echter helemaal niet waar. Contact gehad en zelfs diegene die ik sprak gaf toe, waar deze factuur ineens vandaan komt. Ze gaat het nog onderzoeken, maar ik ben dus nog steeds niet uitgeschreven bij deze rotbedrijf.

Jeroen
23-06-2019

Reisverzekering / annuleringsverzekering

Waardeloos! Dit was mijn bericht die ik terug kreeg! Na een waardeloze vergoeding van €182,00 van de €1.900 die wij betaald hadden. (Reis + extra onkosten ivm ziekenhuisopname)

———————————————————————Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan teleurgesteld te zijn in de behandeling van uw claim en vraagt ons om uw schademelding opnieuw te beoordelen. Ik heb uw claim inmiddels opnieuw beoordeeld en graag informeer ik u als volgt.

Beoordeling schade

Vervelend dat u teleurgesteld bent in de behandeling van de schade. Ik begrijp dat u vanwege deze situatie helemaal geen vakantiegevoel gehad heeft tijdens uw reis en dat u op het moment nog veel last heeft van lichamelijke klachten. Ik wens u een zeer voorspoedig herstel toe. Helaas kunnen wij ons standpunt met betrekking tot uw claim niet herzien en geen aanvullende vergoeding geven.

Mensen trap er niet in!

—>> Kies geen Allianz global assistente als reisverzekering/annuleringsverzekering.

Miriam
20-05-2019

Geen hulp als je het nodig hebt

Slechte klantenservice. Ik had een lekke band met mijn fiets maar er was op maandag niemand beschikbaar om te komen. Ik beëindig mijn pechhulp verzekering, het doet niet wat je mag verwachten.

Meer Allianz Global Assistance reviews