ASR87 ervaringen

Wendy
28-04-2021

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Ik werd zzper dus wilde ik me goed verzekeren. Zo gezegd zo gedaan en een aanvraag gedaan. Nu is het zo dat ik 6 jaar(!) Geleden borstkanker heb gehad met chemotherapie, bestraling en operatie. Ernstig? Ja dat klopt. Maar was binnen het jaar weer aan het werk( werkte toen nog in loondienst) en sinds niet meer ziek geweest. Oncoloog heeft een brief geschreven waarin staat dat ik volledig genezen ben en de kans op terugkeer niet meer of minder is dan bij iemand die nog geen kanker heeft gehad. Ik heb nog wel hormoontherapie wat inhoudt dat ik 1 tabletje per dag moet stikken en 1x per maand oedeemtherapie( nog niet eens voor mijn arm maar alleen voor mijn litteken) . Nu werd ik afgewezen; ik moet eerst klaar zijn met mijn " behandeling" en dan nog eens tien jaar klachtenvrij( lees, dan ben ik 62), en dan kan ik een AOV bij asr afsluiten. Slaat dus echt nergens op en iedereen die kanker heeft gehad kan dus geen aov afsluiten.

Frans
06-04-2021

Woekerpolis

Mensen ga a.u.b. niet met deze maatschappij in zee. Ik heb er een levensverzekering lopen waarover ik erg veel provisie e.d. betaal (woekerpolis). Het bedrag dat ik heb staan beleggen zij, maar het is een wonder dat de waarde van mijn beleggingen nog stijgt met wat ze voor zichzelf inhouden. Vorig jaar hebben ze het zelfs gepresteerd om verlies te maken over mijn beleggingen terwijl de koersen wereldwijd ruim boven de 10% winst maakten. Als je het over witte boorden criminelen hebt.

Rob
11-03-2021

Opnemen Levensloop drama

Zit al vanaf november op de levensloop uitkering te wachten. Telkens weer heeft ASR een ander excuus om niet te hoeven uitbetalen, daarna weer eindeloos wachten om de aanvraag in behandeling te nemen. Waardeloze firma. Als je moet betalen zijn ze er snel bij, maar uitbetalen mag wachten.

ASR heeft Rob een privebericht gestuurd.
Meinar
25-01-2021

6 maanden wachten op de uitkering

Ik zit 6 maanden te wachten op de uitkering. Elke keer zeggen ze dat ze het gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Elke maand bel ik hen op, maar helaas tot nu toe ontvang ik nog steeds geen uitkering.
Ik raad jullie af om de levensverzekering via a.s.r. Te sluiten.

De
11-01-2021

ASR waardeloos bedrijf!

Jarenlang levensloop bij hen gespaard maar uitkeren wanneer je erom vraagt ho maar! zijn mijn eigen centen! :(

Huib
24-12-2020

Wat een waardeloos bedrijf

Uitbetaling van een levensverzekering blijkt voor asr erg lastig te zijn. Ik ben er nu drie maanden mee bezig en nog niets ontvangen. Ze gaan het weer oppakken is mij belooft. Ben benieuwd.

Ad
23-11-2020

Triest bedrijf

Ben ten onrechte als crimineel bestempeld door deze verzekering,
Een aanrijding door een ander veroorzaakt komt ook in jou papieren! Hallo
Een betere uitleg dan een van hun inspecteurs is onmogelijk hun hebben gelijk
En dan door die domme fout van hun ben ik nu geseind bij de BKR nog nooit in mn leven meegemaakt
En dit alles door een klein inspecteurtje de heer ANTONIO VIVAS kijk uit voor dat mannetje is een boef eerste klas

John
31-10-2020

Allrisk verzekerd bij afsluiten verzekering

Nu schade door val aan horloge Breitling doen ze er alles aan om bedrag zo laag mogelijk uit te keren er moest een nieuw uurwerk in door val ,ivm onderdelen niet meer leverbaar , maar omdat er de laatste tijd geen service beurd op horloge was uitgevoerd werd er 600,euro in gehouden op reparatie van de 2150,euro krijg ik nu 1707, euro utbetaald en ik moet echt blij zijn volgens hun expert ,terwijl ik allrisk verzekert ben ,maar ook al was er een onderhouds beurd uitgevoerd moest er toch een nieuw uurwerk in heeft toch niks met onderhoud te maken , het horloge liep perfect dacht ik later.Expers zijn echt een soort van verkopers en overvallen ons door onwetendheid klant.Ik ga al mijn verzekeringen nazien en herstructureren en waarschijnlijk weg hier .ik hoop nog dat ze het resterend bedrag bij leggen .

Wilgo
28-09-2020

Afwijzing vergoeding ruitschade

Begin juni 2020 heb ik bij mijn garagebedrijf een klein barstje in de voorruit van mijn auto laten repareren. Volgens het garagebedrijf was dit verzekerd en dat stond ook op de groene kaart vermeld. Op de groene kaart stond ook vermeld welke schadeherstelbedrijven door ASR waren geselecteerd. Het garagebedrijf waar ik de ruitschade had laten herstellen was ook door ASR geselecteerd. Echter na ruim 3 maanden, kreeg ik toch nog de rekening van de garage. ASR had de claim afgewezen. Als reden hiervoor gaf ASR aan dat het garagebedrijf volgens de polisvoorwaarden geen aangesloten herstelbedrijf was. Ik belde ASR en de medewerkster begon over Schadegarant en Glasgarant. Kortom, ik diende zelf het bedrag te betalen. Het gaat hier om een astronomisch bedrag van Euro 66,55
Zelfs dit is voor ASR een rib uit hun lijf. Ik heb meteen contact opgenomen met mijn tussenpersoon en mijn verzekering per direct bij ASR laten opzeggen.

Christel
Christel
16-09-2020

Slechte communicatie ASR verzekeringen

Na een aanrijding alles opgestuurd naar de tussenpersoon van ASR dat is verplicht, meteen naar het hoofdkantoor mag niet, ik heb geen reactie ontvangen op mijn ongeval maar er werd wel automatisch geld afgeboekt van mijn eigen risico, ook werd de premie van de auto verzekering afgeboekt terwijl de vrijwaring opgestuurd was. Gewoon waardeloos!

Frank
09-09-2020

Ambtelijk en traag

Al sinds 1987 heb ik een levens / pensioen verzekering lopen bij ASR
Heb besloten om deze uit te laten keren, en na een hoop onduidelijkheid waarin er telkens na 10 werkdagen pas wordt gereageerd op je blijkbaar te moeilijke vraag voor het eerste contact team, heb ik via mijnasr de uitkering van 1 van de polissen geregeld
Op de status staat dan ook: Bedrag uitgekeerd, maar helaas na 3 dagen nog niets op mn rekening.
Na wederom een telefoontje met de eeuwige klant leven afdeling, of er misschien iets mis is, bleek ook het uitkeren van het bedrag 10 werkdagen te gaan duren
Het gaat van afdeling naar afdeling
Wat een niet commerciele oubollige organisatie is dat ASR, als alles gewoon in orde is kan tegewoordig binnen een uur geld internationaal worden getransferred, maar niet bij ASR
Het wordt tijd voor een herstrukturering op het gebied van efficienty, zaken hoeven echt niet standaart 10 werkdagen te duren
Want het innen van premies en het afsluiten van nieuwe polissen en de vele vage verzekerings “producten” zoals dat zo grappig genoemt wordt kan toch ook erg snel gaan
Ik beveel ASR zeker niet aan op basis van mij jaren lange ervaring met hen,
Ambtelijk, traag en te weinig directe kennis van zaken tijdens het eerste telefoon contact met klanteam leven, waardoor altijd doorkoppeling moet plaatsvinden en je weer 10 dagen verder bent
ASR doe eens een interne survey en luister naar klant ervaringen!

Geduld
06-09-2020

Opzeggen aflopende overlijdensrisicoverzekering

Ongelooflijk, ben al vier maanden bezig om een overlijdensrisicoverzekering op te zeggen ivm scheiding, die in het begin van 2021 al afloopt, ik heb al samen met ex partner 6 keer handtekeningen gezet voor opzegging, en ja mijn verzekeringsagent belde mij op dat het weer niet gelukt was, zeker vijf a zes Werkuren mee bezig geweest mijn agent. Echt ongelooflijk en dat in deze tijd, dat je echt blij mag zijn dat je werk hebt, zet er maar een 50 plusser neer, die verantwoording heeft, dan was het was in één keer gelukt, ik kan er echt niet bij dat zulke dingen nog gebeuren, misschien hebben ze niet veel te doen, en dan lijkt het dat je het echt druk hebt dat je 7 keer de zelfde brief versuurd. Chapo veel succes in de toekomst ASR, dat zullen Jullie nodig hebben met zo één manier van werken, ik ga een kersje voor jullie opsteken.

Adnane
27-07-2020

Dramatisch

Geweigerd worden voor een AUTOverzekering omdat je bij de aanvraag niet hebt aangegeven dat je SCOOTER een lange tijd geleden is omgevallen door de wind. 😤

Roy
Roy
18-07-2020

Asr levensverzekeringen

Wat een verschrikkelijk bedrijf is dit. Klantenservice heeft geen idee waar ze over praten en je verzekering stopzetten is nagenoeg onmogelijk. Een woekerpolis verkopen kunnen ze als de beste maar als er geholpen moet worden ben je de pineut. Nooit aan beginnen!

Ingrid
13-07-2020

ASR Vitsality werkt perfect

Ik lees veel negatieve reacties over de ASR Vitality-app, maar ik ben er super-terveden over. In het begin wist ik niet hoe ik moest synchroniseren en kreeg ik direct support van ASR. Ze belden zelfs terug om te vragen of alles nu goed werkte. Misschien werkte het vroeger niet, nu is het fantastisch! Ik heb mijn eerste cadeaubon van 20 euro al besteed.

Tommie
03-07-2020

Waardeloze klantenservice

Telefonisch wordt beloofd een probleem op te lossen maar duurt al weken.
Wil al weken mijn verzekering opzeggen maar elke keer gaat het mis.
Nu het eindelijk mogelijk is moet ik nog een stapel formulieren invullen en uploaden.
Echt waardeloos.

Jack
03-07-2020

Onvolledige info en nog veel meer

Ik heb een klein pensioen bij ASR wordt dit jaar uitbetaald(als het doorgaat) in het verleden is er nooit gewezen op andere mogelijkheden na wijzigingen,ook bij de laatste wijziging niets gemeld in 2018 .Medewerking aan waardeoverdracht ook niet mogelijk men beroept zich dan op eerdere wijzigingen waarvan je niets weet, nu zover en eenmalige uitbetaling gevraagd wel formulier ontvangen maar weer geen uitleg op vragen hierbij ,is een maatschappij die ik niet aanraad

Dick
Dick
29-06-2020

Het is een tijd van doen, deden ze maar wat!

Op 26 maart jl. is onze spaarhypotheek overgesloten. De bijbehorende verzekering is op 26 mei pas opgezegd. Daar valt overheen te komen. De opbouw ging immers ook gewoon door. Wij hebben echter een premiedepot, een apart spaarpotje dus, waaruit de premies van de ORV en de levensverzekering betaald worden. Dit spaarpotje had ook meteen opgezegd moeten worden. Dat heeft ASR niet begrepen. Vandaar dat ik op 6 juni voor het eerst via de mail gevraagd heb waar het geld bleef. Op die vraag kreeg ik gisterenavond (zondag 28 juni om 22.03 uur) een reactie dat ze uitstel nodig hebben. Omdat ASR zegt 10 werkdagen nodig heeft om op mailtjes te reageren en mij dat te lang duurde had ik inmiddels Op 15 juni telefonisch contact gezocht met de klantenservice. De dame daar zou een uitbetaalverzoek neerleggen bij debiteurenbeheer. En die zouden binnen 8 werkdagen het geld moeten uitbetalen. Niet gebeurd, dus vorige week weer gebeld en via Facebook gevraagd hoe het nu zat en wanneer ik mijn geld zou krijgen. Via de telefoon kreeg ik de reactie dat debiteurenbeheer er nog mee bezig was en via Facebook kreeg ik de reactie dat ze er spoed van zouden maken. Omdat ik sindsdien niets meer gehoord heb schrijf ik o.a. deze review en ga ik nog maar een keertje bellen. Ik vrees dat ik deze keer niet zo vriendelijk ben als dat ik tot op heden geweest ben. De tijd van correctheid is voorbij.

Eugen
03-06-2020

Afwikkeling opzeggen hypotheek duurt 7 weken, maar kosten lopen door.

Via Obvion is de hypotheek bij ASR onder gebracht. Ik heb de hypotheek netjes opgezegd bij Obvion en dan blijkt dat ik zelf dat ook nog met de ASR moet regelen. Dat terwijl ik Obvion als mijn hypotheek verstrekker heb. De aan de hypotheek gekoppelde levensverzekering blijft gewoon doorlopen totdat ik deze schriftelijk heb opgezegd en de daarvoor noodzakelijke looptijd van 6 weken heb uitgezeten. Ik mag dus voor Jan met de korte achternaam nog even € 260,- betalen. Mijn adviseur geeft aan dit maar beter gewoon te doen omdat het anders nog veel vervelender gaat worden.
Ik vind dit puur onrecht en machtsmisbruik. Das vandaar dat ik ASR niet aan kan raden.

26-05-2020

Dubieuze taxaties.

Een kennis heeft door stomme pech bij mij thuis een antiek tafeltje omgestoten met een blad van ingelegd marmeren vlakjes in leisteen volgens de zogenaamde pietra dura techniek. Dit tafeltje is een zeer schaars type tafel maar heb ik toch hier en daar op internet kunnen vinden bij antiquairs en daarmee de huidige marktwaarde kunnen vaststellen.
De ASR expert is uiteraard langsgekomen maar heeft dit tafeltje op een belachelijk laag bedrag getaxeerd (nog geen derde van de waarde). Wat te doen? Alle info vanuit de markt doorgegeven en gevraagd om een heroverweging van de taxatie, had geen resultaat. Tja je mag dan uiteindelijk een eigen expert zoeken die een contra expertise uitvoert. Als de waarde van je eigen expert echter afwijkt van de ASR taxatie (niet denkbeeldig) dan stelt ASR weer een derde taxateur aan die een finale en bindende taxatie doet. Als die laatste taxateur de waarde bepaling van door jou zelf aangestelde (2e) taxateur bevestigd krijg je de 'redelijke' (?) kosten terug. In alle andere gevallen is het grijs en aan ASR. Ergo, ASR bepaalt zelf wat redelijk is en behoud zich alle rechten voor. Je moet eerst substantiële kosten maken en dan maar afwachten. Absurd verhaal waarbij je eigenlijk gewoon in de hoek wordt gezet door een grote partij omdat men zelf zijn werk niet goed wenst uit te voeren.
Mocht je een eigen rechtsbijstand verzekering hebben dan kun je daar uiteindelijk natuurlijk weer een zaak van maken maar dan ben je toch behoorlijk wat geld, tijd en frustratie verder. De vraag die zich aandient is wat voor incentive mechanisme er zit in de beloningsstructuur van de eigen taxateurs.

Meer ASR reviews
Welk cijfer geef jij ASR?