ASR78 ervaringen

Christel
Christel
16-09-2020

Slechte communicatie ASR verzekeringen

Na een aanrijding alles opgestuurd naar de tussenpersoon van ASR dat is verplicht, meteen naar het hoofdkantoor mag niet, ik heb geen reactie ontvangen op mijn ongeval maar er werd wel automatisch geld afgeboekt van mijn eigen risico, ook werd de premie van de auto verzekering afgeboekt terwijl de vrijwaring opgestuurd was. Gewoon waardeloos!

Frank
09-09-2020

Ambtelijk en traag

Al sinds 1987 heb ik een levens / pensioen verzekering lopen bij ASR
Heb besloten om deze uit te laten keren, en na een hoop onduidelijkheid waarin er telkens na 10 werkdagen pas wordt gereageerd op je blijkbaar te moeilijke vraag voor het eerste contact team, heb ik via mijnasr de uitkering van 1 van de polissen geregeld
Op de status staat dan ook: Bedrag uitgekeerd, maar helaas na 3 dagen nog niets op mn rekening.
Na wederom een telefoontje met de eeuwige klant leven afdeling, of er misschien iets mis is, bleek ook het uitkeren van het bedrag 10 werkdagen te gaan duren
Het gaat van afdeling naar afdeling
Wat een niet commerciele oubollige organisatie is dat ASR, als alles gewoon in orde is kan tegewoordig binnen een uur geld internationaal worden getransferred, maar niet bij ASR
Het wordt tijd voor een herstrukturering op het gebied van efficienty, zaken hoeven echt niet standaart 10 werkdagen te duren
Want het innen van premies en het afsluiten van nieuwe polissen en de vele vage verzekerings “producten” zoals dat zo grappig genoemt wordt kan toch ook erg snel gaan
Ik beveel ASR zeker niet aan op basis van mij jaren lange ervaring met hen,
Ambtelijk, traag en te weinig directe kennis van zaken tijdens het eerste telefoon contact met klanteam leven, waardoor altijd doorkoppeling moet plaatsvinden en je weer 10 dagen verder bent
ASR doe eens een interne survey en luister naar klant ervaringen!

Geduld
06-09-2020

Opzeggen aflopende overlijdensrisicoverzekering

Ongelooflijk, ben al vier maanden bezig om een overlijdensrisicoverzekering op te zeggen ivm scheiding, die in het begin van 2021 al afloopt, ik heb al samen met ex partner 6 keer handtekeningen gezet voor opzegging, en ja mijn verzekeringsagent belde mij op dat het weer niet gelukt was, zeker vijf a zes Werkuren mee bezig geweest mijn agent. Echt ongelooflijk en dat in deze tijd, dat je echt blij mag zijn dat je werk hebt, zet er maar een 50 plusser neer, die verantwoording heeft, dan was het was in één keer gelukt, ik kan er echt niet bij dat zulke dingen nog gebeuren, misschien hebben ze niet veel te doen, en dan lijkt het dat je het echt druk hebt dat je 7 keer de zelfde brief versuurd. Chapo veel succes in de toekomst ASR, dat zullen Jullie nodig hebben met zo één manier van werken, ik ga een kersje voor jullie opsteken.

Adnane
27-07-2020

Dramatisch

Geweigerd worden voor een AUTOverzekering omdat je bij de aanvraag niet hebt aangegeven dat je SCOOTER een lange tijd geleden is omgevallen door de wind. 😤

Roy
Roy
18-07-2020

Asr levensverzekeringen

Wat een verschrikkelijk bedrijf is dit. Klantenservice heeft geen idee waar ze over praten en je verzekering stopzetten is nagenoeg onmogelijk. Een woekerpolis verkopen kunnen ze als de beste maar als er geholpen moet worden ben je de pineut. Nooit aan beginnen!

Ingrid
13-07-2020

ASR Vitsality werkt perfect

Ik lees veel negatieve reacties over de ASR Vitality-app, maar ik ben er super-terveden over. In het begin wist ik niet hoe ik moest synchroniseren en kreeg ik direct support van ASR. Ze belden zelfs terug om te vragen of alles nu goed werkte. Misschien werkte het vroeger niet, nu is het fantastisch! Ik heb mijn eerste cadeaubon van 20 euro al besteed.

Tommie
03-07-2020

Waardeloze klantenservice

Telefonisch wordt beloofd een probleem op te lossen maar duurt al weken.
Wil al weken mijn verzekering opzeggen maar elke keer gaat het mis.
Nu het eindelijk mogelijk is moet ik nog een stapel formulieren invullen en uploaden.
Echt waardeloos.

Jack
03-07-2020

Onvolledige info en nog veel meer

Ik heb een klein pensioen bij ASR wordt dit jaar uitbetaald(als het doorgaat) in het verleden is er nooit gewezen op andere mogelijkheden na wijzigingen,ook bij de laatste wijziging niets gemeld in 2018 .Medewerking aan waardeoverdracht ook niet mogelijk men beroept zich dan op eerdere wijzigingen waarvan je niets weet, nu zover en eenmalige uitbetaling gevraagd wel formulier ontvangen maar weer geen uitleg op vragen hierbij ,is een maatschappij die ik niet aanraad

Dick
Dick
29-06-2020

Het is een tijd van doen, deden ze maar wat!

Op 26 maart jl. is onze spaarhypotheek overgesloten. De bijbehorende verzekering is op 26 mei pas opgezegd. Daar valt overheen te komen. De opbouw ging immers ook gewoon door. Wij hebben echter een premiedepot, een apart spaarpotje dus, waaruit de premies van de ORV en de levensverzekering betaald worden. Dit spaarpotje had ook meteen opgezegd moeten worden. Dat heeft ASR niet begrepen. Vandaar dat ik op 6 juni voor het eerst via de mail gevraagd heb waar het geld bleef. Op die vraag kreeg ik gisterenavond (zondag 28 juni om 22.03 uur) een reactie dat ze uitstel nodig hebben. Omdat ASR zegt 10 werkdagen nodig heeft om op mailtjes te reageren en mij dat te lang duurde had ik inmiddels Op 15 juni telefonisch contact gezocht met de klantenservice. De dame daar zou een uitbetaalverzoek neerleggen bij debiteurenbeheer. En die zouden binnen 8 werkdagen het geld moeten uitbetalen. Niet gebeurd, dus vorige week weer gebeld en via Facebook gevraagd hoe het nu zat en wanneer ik mijn geld zou krijgen. Via de telefoon kreeg ik de reactie dat debiteurenbeheer er nog mee bezig was en via Facebook kreeg ik de reactie dat ze er spoed van zouden maken. Omdat ik sindsdien niets meer gehoord heb schrijf ik o.a. deze review en ga ik nog maar een keertje bellen. Ik vrees dat ik deze keer niet zo vriendelijk ben als dat ik tot op heden geweest ben. De tijd van correctheid is voorbij.

Eugen
03-06-2020

Afwikkeling opzeggen hypotheek duurt 7 weken, maar kosten lopen door.

Via Obvion is de hypotheek bij ASR onder gebracht. Ik heb de hypotheek netjes opgezegd bij Obvion en dan blijkt dat ik zelf dat ook nog met de ASR moet regelen. Dat terwijl ik Obvion als mijn hypotheek verstrekker heb. De aan de hypotheek gekoppelde levensverzekering blijft gewoon doorlopen totdat ik deze schriftelijk heb opgezegd en de daarvoor noodzakelijke looptijd van 6 weken heb uitgezeten. Ik mag dus voor Jan met de korte achternaam nog even € 260,- betalen. Mijn adviseur geeft aan dit maar beter gewoon te doen omdat het anders nog veel vervelender gaat worden.
Ik vind dit puur onrecht en machtsmisbruik. Das vandaar dat ik ASR niet aan kan raden.

26-05-2020

Dubieuze taxaties.

Een kennis heeft door stomme pech bij mij thuis een antiek tafeltje omgestoten met een blad van ingelegd marmeren vlakjes in leisteen volgens de zogenaamde pietra dura techniek. Dit tafeltje is een zeer schaars type tafel maar heb ik toch hier en daar op internet kunnen vinden bij antiquairs en daarmee de huidige marktwaarde kunnen vaststellen.
De ASR expert is uiteraard langsgekomen maar heeft dit tafeltje op een belachelijk laag bedrag getaxeerd (nog geen derde van de waarde). Wat te doen? Alle info vanuit de markt doorgegeven en gevraagd om een heroverweging van de taxatie, had geen resultaat. Tja je mag dan uiteindelijk een eigen expert zoeken die een contra expertise uitvoert. Als de waarde van je eigen expert echter afwijkt van de ASR taxatie (niet denkbeeldig) dan stelt ASR weer een derde taxateur aan die een finale en bindende taxatie doet. Als die laatste taxateur de waarde bepaling van door jou zelf aangestelde (2e) taxateur bevestigd krijg je de 'redelijke' (?) kosten terug. In alle andere gevallen is het grijs en aan ASR. Ergo, ASR bepaalt zelf wat redelijk is en behoud zich alle rechten voor. Je moet eerst substantiële kosten maken en dan maar afwachten. Absurd verhaal waarbij je eigenlijk gewoon in de hoek wordt gezet door een grote partij omdat men zelf zijn werk niet goed wenst uit te voeren.
Mocht je een eigen rechtsbijstand verzekering hebben dan kun je daar uiteindelijk natuurlijk weer een zaak van maken maar dan ben je toch behoorlijk wat geld, tijd en frustratie verder. De vraag die zich aandient is wat voor incentive mechanisme er zit in de beloningsstructuur van de eigen taxateurs.

Jacqueline
Jacqueline
19-05-2020

Fout toegeven en helpen

Had in eerste instantie een nare ervaring door een lekkega .toen ze door kregen hoe ernstig het was.Dat me huisonbewoonbaar was hebben ze er alles aan gedaan om me te helpen ze hebben een hotel geregeld .waar ze ook heel lief voor me waren omdat ze wisten wat er aan de hand was.Ze zijn echt begaan met mijn en doen nog steeds alles voor mijn terwijl ze all een schade hebben vergoed .Ik ben ze echt dankbaar want het is een ingewikkelde zaak

Danny
14-05-2020

Trap er niet in!

Boefjes! Glasschade veroorzaakt bij een andere auto (met inladen van iets). Kan gebeuren. ASR gebeld dat ik schade heb veroorzaakt bij een ander en gevraagd wat te doen. Zou vallen onder de aansprakelijkheid en kon laten maken bij een aangesloten reparateur (in dit geval KwikFit ). Laten maken voor 600 euro. Vervolgens de melding dat niet vergoed werd. De telefoniste had de eerste keer begrepen dat schade was aan mijn eigen auto en op basis daarvan advies uitgebracht. Terwijl ik heb aangegeven dat niet onder auto, maar onder aansprakelijkheid valt. Fout dus van ASR (geven ze ook toe), maar ze komen niets tegemoet. Schande! Trap er niet in mensen. Boeven zijn het!

Update van 14/05/2020:
N.b ze geven aan te werken met herstellers die concurrente prijzen aanbieden.

Update van 14/05/2020:
Maar dat is niet waar. Kosten bij KwikFit: 600. Kosten bij CarGlass: 375!

Eddy
Eddy
13-05-2020

Lachwekkend slecht

Zo'n creepy verzekeringslub uit slechte moppen en B-films die alles doen om niet te hoeven betalen. Welkom bij ASR. Als het niet zo triest zou zijn zou je er keihard om moeten lachen. Hier komt mijn verhaal: Via een tussenpersoon al jarenlang verzekerd en nog nooit een schade geclaimd premie altijd netjes betaald. Begin april is het audio/gps systeem gestolen uit mijn Audi (NMI systeem met een nieuwwaarde ruim 3000 euro). Die diefstal valt onder mijn polisvoorwaarden en voor t eerst in mijn leven een schade geclaimd. Via die tussenpersoon. Meteen aangegeven dat ik de nieuwwaarde niet vergoed hoef, zoals in de polis vermeld, maar dat ik een normaal audiostysteem waar nu een gat in t dashboard zit niet te veel gevraagd vind. Inmiddels anderhalve maand verder en vandaag (na eerst een aantal keren te hebben gebeld) een brief gehad dat ik maximaal 250 euro kan krijgen mits ik de originele aankoopbon van het systeem kan tonen. Auto is door mij 2e hands aangeschaft, audio systeem zat er al in en natuurlijk zitten die bonnen er niet bij. dat weten ze zelf ook. Lieve ASR met je moralistische TV-spotjes: Ga je schamen! Ik heb zojuist via de tussenpersoon mijn verzekering bij ASR opgezegd (Je moet er niet aan denken dat er een keer echt iets ernstigs gebeurt en je bent afhankelijk van deze laaielichters.) Het heeft ook voordelen. leuk verhaal voor op een verjaardag en ik heb een leuk klusje voor vandaag: Een leuke audioset kopen.

Paul
04-05-2020

Inloggen bij hun is bijna onmogelijk, als je dan aangeeft je ww vergeten te zijn, moet je je mailadres en geboortedatum invullen, dat is dan vervolgens onbekend bij hun, terwijl je regelmatig mail krijgt hahahaha.
Mijn abc spaarplan was afgelopen, kun je nog 4,5 maand op je geld wachten.
Nooit meer asr!

Harm
07-02-2020

Totale desinteresse

Al maanden zijn we bezig om onze, niet renderende, levensverzekering te beëindigen en dat geld vrij te maken voor aflossing. We krijgen gemiddeld drie geautomatiseerde brieven per week, waarvan minimaal met de vraag of we onze levensverzekering willen beëindigen om dat geld vrij te maken. Maar ondertussen krijgen we geen enkele respons op ons daarvoor ingediende verzoek en kunnen we wel gewoon elke maand de betreffende premie betalen. En dan maken we hierbij ook nog eens gebruik van een financieel adviseur, die op zich dus weet hoe de hazen lopen, maar ook nul op het rekest krijgt.
Tja, dan overweeg je om te stoppen met de premiebetaling en/of rechtsbijstand in te schakelen, maar ik heb zo'n vermoeden dat we dan 4 brieven per week gaan krijgen, waarna 1 van de incasso. Want brieven sturen dat is zo ongeveer het enige waar ze goed in lijken te zijn.

Frans
04-02-2020

Een administrative puinhoop

We zijn weken bezig geweest om onze veel te hoge levensverzekering te beëindigen{we hadden ooit Generalli en is zonder informatie aan de klant overgegaan naar de ASR]wat voor veel stress en hoge telefoonkosten gezorgd heeft tijdens een drukke verhuisperiode.
Wat ons opgevallen is:

-de administrative puinhoop
-de weinig betrokken medewerkers en ongeïnteresseerdheid
-een enkele betrokken medewerker gaf aan alsjeblieft door te blijven gaan met bellen omdat er niks klopte binnen de organisatie.

Nu na een half jaar opnieuw tel contact met de ASR gehad omdat ze vinden dat ondanks dat wij per 1augustus de verzekering stop gezet hebben en alle papieren aangeleverd hadden ze toch nog vinden dat een extra maand recht hebben op een premiebetaling!
Het is gewoon diefstal.

29-01-2020

ASR Vitality , wat een slechte organisatie.

Ben met mijn vrouw per 21 nov 2019 zijn lid geworden van ASR Vitality, we waren zeer gemotiveerd. Maar in de maand Januari 2020 hadden we nog geen Cash Back uitgekeerd. Navraag via Whats App, heb ik eerst een waardeloze antwoordt gekregen, daarna nog meer waardeloze aantwoorden gekregen van ASR. Het gaat om aantal Euro's Cash Back uit 2019. Met alle smoesjes dat ASR wil niet de Cash Back uitkeren. Nu hebben we lidmaatschap ASR Vitality opgezegd. ASR Vitality is waardeloze organisatie.

Iwan
29-12-2019

Absurde premiestijging

Voor mijn verzekeringspakket "voordeelpakket" bedrijven wordt mijn premie van 176euro in 2019 verhoogt naar 263euro(!) in 2020! Een stijging van 67%! Nergens wordt onderbouwt waar dit op gebaseerd is. Het zou net zo goed 80 of 200% kunnen zijn. Waar kan ik de onderbouwing vinden?
Witte boorden criminaliteit!

Ton
01-12-2019

Witte boorden criminelen!

Een kleine levensverzekering waarvan ik binnen 2 jaar stopte met betalen; omdat de kosten hoger waren dan het iets opleverde. Een van de smerige producten in de Bank en verzekeringswereld. Het kwam tot een uitspraak over deze woekerpolis en een kleine vergoeding was overeen gekomen! Deze ook nooit gehad waardoor het kapitaal nog verder slonk. Een paar duizend euro verdampt tot nog 600 euro. Nu nog eens max 52 procent belasting gaan betalen en mogelijk een boete van 20% omdat je het niet opnieuw investeert in een soortgelijk product bij een bank of verzekering. Je wordt dus aan alle kanten genaaid. Door de ASR hun collega's en de belasting. Ik denk dat velen deze ervaring hebben.Ik heb al eerder de ervaring gehad met een soortgelijk product van de toenmalige VSB later Fortis en ABNAMRO. Na zeer veel jaren procederen staan hier duizenden klanten met lege handen door smerige trucs welke iedere keer verzonnen werden door de advocaten van de bank en uiteindelijk tot "geen uitkering" leiden. En de AFM kijkt maar toe , terwijl de burger in feite wordt opgelicht.Dit is de ondoorzichtige financiële wereld van de Banken en Verzekeraars. De burger kan hier nooit van winnen ; want de financiële belangen zijn groter. Kijk maar naar de "Staatsloterij"! Zal waarschijnlijk ook op niets uitdraaien. Wij zijn als burger dus overgeleverd aan financiële instellingen; welke hun eigen gewin boven dat van de burger stellen. Zie ook de Belastingdienst! Kunnen er ook wat van om duizenden(20.000!) mensen een uitkering te onthouden omdat zij op een zieke narcistische manier met wetgeving omgaan en ook denken dat ze ermee weg komen.8 jaar lang is er veel te veel belasting over spaargeld betaald. Wordt niet over gerept. En dan vinden ze het gek dat de burger niet alles meer opgeeft. Waarom zou je ; want dezelfde belasting heeft jaren net als bij de staatsloterij de burger belazerd. Wat voor wereld leven wij in godsnaam: waarbij de burger uitgezogen wordt voor de financiële belangen van de staat en de financiële instellingen. Wordt tijd dat de AFM en de politiek de burger beter gaat beschermen!

Meer ASR reviews
Welk cijfer geef jij ASR?