De Friesland40 ervaringen

G.F.Faasse
28-01-2020

Luisterd niet naar de klant maar vind mening van eigen collega belangrijker

Veel gezeur om collectiviteit gehad wat.
Ik ben enorm teleurgesteld in de Friesland en heb veel spijt dat ik naar hun ben overgegaan.
Eind van het jaar stap ik over ga ik weg.
Mijn vertrouwen in hun is 0 %

Tynant
23-01-2020

Gaat helaas achteruit!

Informatie verstrekking gaat achteruit, en is onvolledig. Klantenservice ook niet meer zoals het was, de premies blijven wel stijgen. Zelfde product is elders beter en goedkoper.Het Zittend ziekenvervoer is nu bij de slechtste centrale van NL ondergebracht en daar werd de klant niet van op de hoogte gesteld. Laatste jaar bij deze club. Ik vertrek!

Niels
20-01-2020

Aanpassing polis

Ik deel de mening van de vele negatieve recensies; De Friesland is helaas niet meer wat het geweest is! In november mijn nieuwe premie ontvangen en contact gehad met hun klantenservice. Er werd mij verteld dat ik het vrijwillig eigen risico tot 1 februari kon aanpassen. Begin januari wederom contact gehad en toen werd mij meegedeeld dat dit voor 1 januari had gemoeten. Na schriftelijk een klacht ingediend te hebben kreeg ik als antwoord dat ze de polis niet aanpassen omdat het gesprek in november niet is vastgelegd! Alsof ik daar wat aan kan doen?! Of het nou verkeerde voorlichting, een medewerker die niet op heeft zitten letten, of een misvatting van mij is geweest, als je een beetje servicegericht zou zijn, zou je in dit geval de klant het voordeel van de twijfel geven, i.p.v. overtuigd te zijn van een goed werkend eigen systeem! Schandalig!

Harm
25-10-2019

Bij uitkeren niet thuis

Ik ben al 20 jaar klant bij de Friesland zorgverzekeraar en sluit hier ook altijd mijn reisverzekeringen af.
Een paar weken geleden werd mijn bril van mijn neus geslagen door een onverwacht hoge vloedgolf in zee. Schade 550 euro.
De verzekeraar geeft niet thuis, omdat ik geen bagageverzekering had afsloten. De bril zat op mijn neus.
Ik ga op zoek naar een andere verzekeraar. Eentje die niet alleen int, maar ook uitkeert in de zeer zeldzame gevallen dat ik een beroep doe op de verzekeraar.

Esther
10-05-2019

Ik heb een hele zieke man

Mijn man is heel erg ziek
heeft een operatie nodig met spoed
maar dat weigeren ze te vergoeden
dus mijn man is nog steeds niet geopereerd
en er is veel haast bij mijn man gaat elke dag steeds verder achteruit vind het echt schandalig van hun dat ze het weigeren te vergoeden

Jack
19-02-2019

Achmea de Friesland

Voor 2 jaar geleden was de Friesland nog een betrouwbare en klantvriendelijke zorgverzekeraar waar je altijd netjes werd geholpen. Echter na de overname door Achmea zijn is het er een puinhoop geworden. Achmea, zie ook het laatste artikel op Tros Radar is slechtste en meest onbeschofte verzekeraar van Nederland.

Frank
19-02-2019

Onterechte bedrag incaseren

Incaseren bedragen waar ze geen recht op hebben. Vanaf 01012019 lid en krijg incasso’s van 2018?! Gebelt maar onvriendelijk geholpen en er niet uitgekomen waardoor er nu een schuld open staat van €100

Gerrit
Gerrit
12-02-2019

Onbetrouwbaar met afspraken

Zit al jaren bij hun .je maakt telefonisch een afspraak over een betalingsregeling. en ,maar je wordt meteen doorgestuurd naar het CAK.Wat niet de afspraak was.het ging om een bedrag van 231,74euro ivm bezoek longarts in sep.2018.een brief geschreven op 28 jan. 2019 ivm met de aanmelding bij het CAK.niets van gehoord.ook van de eventuele openstaande vorderingen klop niets van.op Email wordt niet gereageerd,logisch want dan heb je zelf bewijs wat er besproken is ,en dat willen ze niet.heb al ruim 10 jaar ellende met ze,en je komt er niet vanaf.zijn ook duurder .kan nog veel meer vertellen maar zonde van de inkt.

Frank
18-01-2019

Het slechtste

Wie een verzekeraar zoekt waar je nooit meer vanaf komt is bij De Friesland aan het juiste adres.
Omdat ik ben overgestapt naar een andere maatschappij omdat geen duidelijkheid gegeven werd over een bepaalde vergoeding is dat voor De Friesland niet acceptabel.
Eenmaal bij De Friesland ALTIJD bij de Friesland.
Dat ze hun zaakjes niet op orde hebben blijkt uit het feit dat ze doodleuk een nieuwe rekening sturen met gelijk de nodige dreigementen. tot de deurwaarder aan toe.
Zielig eigenlijk dat een bedrijf zo diep kan wegzinken.
Maar ja, ik ben bij een andere maatschappij gegaan voor 31 december en sta ook in het landelijk register daar geregistreerd.
Maar De Friesland? Nee die heeft daar nog nooit van gehoord. De deurwaarder is al in aantocht!
Jammer voor de Friesland dat er rechtbanken zijn in Nederland.
Die weten daar wel raad mee.
Dus wie echt de halsband van De Friesland om wil hebben - gelijk aanmelden.Bah!

Kees
05-01-2019

Achmea deelt de lakens uit .

Sinds de Friesland is samen gegaan met die asiociale Achmea is de service met sprongen achteruit gegaan . Bijkantoren zijn nog maar 2 dagen/week open en dan ook nog enkele uren . Bezetting niet meer door het vaste personeel van voorheen doch door ondeskundigen . Voor de vervoers kosten moet tegenwoordig de vervoerslijn bellen 058-2913819 , hier vuurt één of andere juffrouw allerlij vragen op je af alsof een crimineel bent .

Nance
28-12-2018

Niet bereikbaar

Al een aantal jaren klant bij De Friesland, vandaag graag even contact met de klantenservice. Wachttijd langer dan 20 minuten, tijdens kantooruren is mailen niet mogelijk en ook de mogelijkheid voor Whatsapp is uitgeschakeld. Hoe kom ik in contact?
Op deze drukte zo vlak voor het einde van het jaar kun je anticiperen. Jammer!

Lia
17-11-2018

Nooit meer

Heb veel problemen met deze zorgverzekeraar. Was mijn behandelaar iets vergeten bv datum in te vullen,werd er niets gecommuniceerd dat mijn rekening was afgekeurd. 4 weken op mijn geld moeten wachten. Meerdere keren gehad. Ook eigen risico moet je betalen hoe zij het willen en wanneer. Of je het wel kunt betalen vragen ze niet. Werd zomaar geld van mijn rekening afgehaald waardoor ik een week geen eten kon kopen. Het toverwoord voor de Friesland zou moeten zijn. Meedenken met de klant,luisteren en vooral communiceren. Was 14 jaar klant geweest. Maar de laatste jaren echt achteruit gegaan sinds ze door Achmea zijn overgenomen. Ben jaren ook tevreden klant geweest. Maar de laatste jaren zo slecht geworden. Ben overgestapt.

Emily
Emily
27-08-2018

Vergoed vaccinaties

Helemaal prima! Vergoed vaccinaties compleet.

Karin
07-12-2016

Prima

Sinds 1 januari 2016 bij de Friesland. Fijne verzekering. Mijn man zwaar ziek geworden in april dit jaar en binnen twee dagen kreeg ik een grote bos bloemen! Nog nooit gehoord van een ziektekostenverzekering! Alle declaraties worden zeer snel uitbetaald en de communicatie is ook fijn. Ook goed meegedacht door de medewerkers met alles. Blijf voorlopig nog wel hier.

Pieter
24-11-2016

Nooit te klagen gehad

Sinds ca. 34 jaar klant bij de Friesland. Nooit problemen gehad. Altijd snel, vriendelijk en deskundig te woord gestaan. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook weinig gezondheidsproblemen heb gehad.

Carla
22-11-2016

Goed geregeld in Friesland

Met een zorgverzekering bij De Friesland heb je nergens geen omkijken meer naar. Het eigen risico kan in maandtermijnen worden betaald en de kosten voor bijvoorbeeld een bezoek aan de tandarts worden snel en duidelijk afgehandeld: het percentage waarvoor je verzekerd bent wordt door automatisch direct door De Friesland betaald en het deel wat je zelf moet betalen wordt duidelijk aangegeven en gefactureerd. Goed geregeld!

John en Nina
14-09-2016

Slordige administratie

Slordige administratie. Klantenservice met een weinig servicegerichte en brutale opstelling.

Odette
07-08-2016

Bingo

Ik ervaar mijn verzekering als top. Ik kan er makkelijk terecht ook met vragen via de telefoon. Je wordt er erg vriendelijk geholpen en er is geen lange wachttijd. Ik k zou het alleen fijn vinden wanneer ze ook een vergoeding zouden hebben voor orthodontie bij volwassenen.

Lex
23-06-2016

Zorgverzekering de friesland

bij problemen altijd bereikbaar voor raad en uitleg. Vriendelijke behandeling met geduld voor de patient

Angelique
08-06-2016

Zorg,...verzekerd?

Het is best lastig als je weke delen reuma hebt om dan iets vergoed te kunnen krijgen. Warmte is een goeie pijnbestrijding, maar medicatie word vergoed en warmte activiteiten niet zoals de sauna en een warmtelamp. Een tegemoetkoming zou dan leuk zijn,...maar nee hoor helaas. Ga voor volgend jaar goed kijken welke verzekering in dan neem

Meer De Friesland reviews
Welk cijfer geef jij De Friesland?