Ohra reviews

202120202019

Recente Ohra ervaringen

John
29-11-2021

Sluit NOOIT een ohra huisdieren verzekering af.

Ze hebben zoveel kleine lettertjes dat bij een operatie van je zieke huisdier, er niets vergoed wordt. Die hele verzekering is zo slecht dat ze alleen maar innen, maar iets vergoeden, dat nooit.

Serieus sluit hier nooit een verzekering af.

Wat een oplichters

Marleen
29-11-2021

Ik heb in 2017 een hondenverkering afgesloten. maandelijks bedrag aan premie 22,65 euro. Dit is inmiddels opgelopen naar 39,14 per maand. ongelooflijk!

Cor
09-11-2021

Dit jaar een premie verhoging van 25%

Voor mijn huisdieren verzekering.

Gewoon oplichterij 25% niet normaal meer.

Contact gehad met OHRA maar geen krimp.

Oplichters bende.

Dirk
03-11-2021

Huisdierenverzekering is enorm slecht. Declareren praktisch onmogelijk. Krijgt niks vergoed en ze doen er alles aan om niets terug te betalen. Zetten er een team van mensen op om tot in de kleinste details uit te vogelen waar er ruimte is om de regels anders te interpreteren. Ondanks het feit dat er volgens de regels sprake zou moeten zijn van terugbetaling, blijven ze volharden en vooral niet betalen

Verzekering is bovengemiddeld duur, dus echt een afrader! doe het niet!

Rob
28-10-2021

Top verzekering bij OHRA.

Afgelopen maand 08-10-2021 werd onze Vlugt uit Valencia geannuleerd door trans Avia zoek het maar uit .in de mail stond customer service bellen van Transavia na 1.5 uur in de wacht verbinding verbroken.

Wij hebben een reis en annulering verzekering bij OHRA wat een goede service hebben alles voor ons geregeld de tickets extra hotel overnachting etc kortom goed geregel en snel binnen een week afgehandeld top verzekering van OHRA en alarm service.

Martina
Martina
26-10-2021

Prima verzekering voor je huisdieren.

Nergens problemen mee.

Top.!

14-10-2021

Heb een huisdierenverzekering voor onze hond bij OHRA. Helaas is onlangs een probleem met het hart geconstateerd. Flinke kosten hiermee gemoeid uiteraard. Bij het indienen van de declaratie heeft OHRA alles gedaan om niet te hoeven betalen. En middels de hele kleine lettertjes is dat gelukt. We krijgen niks vergoed. Ga nooit naar OHRA, het is buitengewoon slecht. Schande!

Rik
08-10-2021

Kattenverzekering afgesloten, na een spoedoperatie bleek ohra toch ergens van die heerlijke kleine letters te hebben en konden we zwaaien naar de centen

Yvonne
07-10-2021

Waardeloos, telefonisch niet bereikbaar (wachttijden eindeloos) en erg moeilijk met uitkeren van declaraties. Altijd weer nieuwe informatie opvragen (ontmoedigingsbeleid).

Kathrin
06-10-2021

Kan mij niet vinden in de genoemde ervaringen met OHRA. We werden keihard uitgelachen door vrienden omdat wij de verzekering namen voor onze Rottweiler van (destijds) 4 jaar oud. Premie is rond de EUR 65 per maand, de TOP dekking (meest uitgebreide). Iedereen zei: is weg gegooid geld. Nou, hond kreeg een gescheurd kruisband, binnen een half jaar hadden we meer dan EUR 3.500 kosten voor de dierenarts met OP en OHRA heeft tot nu toe razendsnel (!) EUR 2651 vergoed! Voor de OP, röntgenfoto, Rymadil, consult. De OP vooraf aangemeld bij OHRA, ontzettend aardige dame aan de lijn gehad die erg mee leefde. Dus ik geef 11 sterren!

Isabelle
04-10-2021

Overgegaan (gedwongen door overname) van reaal naar OHRA.

Wat een drama. Premie verdubbeld, krijg brieven die niet kloppen, kan niet inloggen op de omgeving, niet altijd even vriendelijke klantenservice. Verzekering start pas over 20 dagen, maar baal nu al dat ik bij OHRA verzekerd ben.

Rob
24-09-2021

Onze hond heeft een clausule ivm allergie al jaren door een fout van de Dierenarts maar toch betaal ik de volle 100% nu 67.34 per maand maar voor veel dingen zijn we niet verzekerd voor hem en je kan praten als brugman maar ze veranderen niets dus pas op met OHRA.

Frank
11-09-2021

In het buitenland in nood, je gaat met Ohra dood

Niet te pakken te krijgen, schande, zitten met hart klachten in het ziekenhuis en doen niets zonder contact persoon. Echt te slecht voor woorden

Manon
Manon
07-09-2021

Verplichte overstap Reaal

‘Verplichte’ overstap vanuit Reaal Dier en zorg. Helaas zijn zij gestopt met het aanbieden van huisdierverzekeringen. Een aanbod gekregen vanuit Reaal dat ik kon overstappen naar Ohra en er dan geen uitsluitingen zouden gelden voor zaken waarvoor hij al bij de dierenarts geweest zou zijn. Aangezien mijn hond al 1 jaar is en een nieuwe verzekering afsluiten bij een andere verzekeraar zou zorgen voor uitsluitingen, had ik voor mijn gevoel geen andere keuze dan het aanbod te accepteren.

Ik baal enorm dat Reaal ermee gestopt is. Voor alsnog lijken de vergoedingen bij Ohra redelijk overeen te komen, maar het declaratieproces is verschrikkelijk.

Je moet allereerst zelf je gehele rekening uitsplitsen tijdens het indienen van de declaratie. De prijs van elke behandeling en elk medicijn op de factuur moet apart worden ingevuld. Ondanks dat je de factuur zelf ook moet bijvoegen. Het kost enorm veel tijd, en als dat nou zou schelen in de tijd dat je je geld terug hebt (het kost hen daardoor minder tijd, zou je denken) dan zou het me niet zoveel uitmaken… maar, het terugkrijgen van het gedeclareerde bedrag duurt 2 weken. Bij Reaal stond het er vaak na een dag al op. Daarnaast bestaat er geen mogelijkheid om hogere bedragen direct te laten declareren en moet je toestemming krijgen voor behandelingen boven de 750,- euro (?!) Waarvoor heb ik dan een verzekering? Dit betekent dat als ik een operatie moet laten uitvoeren, ik eerst toestemming moet vragen, vervolgens zelf duizenden euro’s moet voorschieten om het vervolgens (hopelijk) na twee weken terug te krijgen?

Volgens mij sluiten mensen een verzekering af omdat ze het geld niet hebben in geval van nood duizenden euro’s te moeten neerleggen.

Bij Reaal kon ik bedragen boven de 500 euro direct laten declareren vanuit de dierenarts. Ik kreeg dan later een rekening van het eigen risico.

Trek er je lering uit Ohra! Want zoals het nu gaat, gaan jullie klanten kwijt raken. De negatieve naam die jullie inmiddels hebben in de hondenwereld, zal vast niet goed doen voor jullie gehele bedrijf.

Reacties op dit bericht zullen wel uitblijven, want zoals hier ook te lezen is, is vrijwel iedereen ontevreden en wordt er nooit gereageerd…

Niels
27-08-2021

Zeer onprofessioneel

Onprofessioneel bedrijf, enorm lange wachttijden bij declaraties. En de meest uiteenlopende redenen waarom iets niet wordt vergoed. Sluit hier nooit een verzekering af!

Ronald
25-08-2021

Huisdieren verzekering, Van goed naar heel slecht

8jaar klant, goed begin maar nu een groot puinhoop, premies dubieus verschillend en vergoedingen kloppen niet meer of je krijgt gewoon niets uitgekeerd en ga er dan maar tegenaan staan. Paarse krokodillen tranen.

Nieuwe klant wilt worden kijk lekker verder bespaart je zorgen en geld.

Eric
04-08-2021

Preventieve zorg? Nergens voor nodig volgens Ohra.

Na 10 jaar goed en gelukkig verzekerd te zijn bij Proteq / Reaal zitten wij na de overname ook bij Ohra. We hadden natuurlijk eens goed kunnen kijken wat dit precies zou betekenen maar je gaat er toch ook wel een beetje vanuit dat er niet heel erg veel veranderd, wel dus….

Nadat de katten voor hun jaarlijkse controle zijn geweest de rekening declareert. Het begint al bij het formulier, de diverse kosten moeten apart aangegeven worden en je moet het betaalde bedrag eraan toevoegen terwijl je ook de rekening als bijlage meestuurt. Kosten kunnen niet 0 zijn zoals bij ons de vaccinaties omdat dat via de dierenarts zelf al vergoed wordt via hun (soort van) verzekering. Van een hoop gemopper en gedoe uiteindelijk de rekeningen declareert met een totale kosten post van zo’n € 250 waarvan € 236 betaald is voor preventief bloedonderzoek voor beide katten. Vervolgens krijg je bericht dat ze 2 weken de tijd nemen te onderzoeken wat ze vergoeden.

Bij Proteq kreeg je al gauw zo’n 150 tot 200 euro terug en bij Ohra niks. Van één rekening hebben we de bevestiging al gehad van de 2de wachten we nog op het bericht omdat deze kat ook problemen heeft met zijn traanproductie en daar moest ook naar gekeken worden. Afhankelijk van of Ohra dit wel vergoed krijgen we wellicht 5 tot 10 euro terug….

Geen idee wat de opties voor 2 katten van 11 die al het nodige mankeren maar wellicht dat we toch maar eens gaan kijken of we wel ergens goed verzekerd kunnen worden. Wat ons betreft is deze zogenaamde dierenverzekering een PAARSE KROKODIL.

Kim
22-07-2021

Grote teleurstelling

In januari dit jaar deze Top- verzekering voor mijn pup afgesloten (hoogste premie met aanvullende verzekeringen), vervolgens 30 wachtdagen (wat bij bv. Reaal Dier en Zorg niet van toepassing was).

Maar het lijkt wel alsof er steeds een reden is dat er op een declaratie gekort wordt of zelfs helemaal niet vergoed of zelfs volledige uitsluiting van bepaalde aandoeningen. Ik heb nog nooit zo'n slechte verzekering meegemaakt en zal deze ook niemand aanraden. Alleen het declareren is al een heel karwei, absurd gewoon. Helaas zit ik er nog aan vast tot januari volgend jaar.

Ewald
19-07-2021

4 keer late reactie en afwijzing

Heeeeel triest. Ik heb een vernevelaar nodig om medicijnen in te nemen. OHRA deed er eerst 8 weken over de aanvraag, en wees deze daarna af vanwege allemaal foute info. Er zou een ander middel beschikbaar komen en dat kwam niet. Ook zou ik nog geen puffer gebruiken wat ik wel deed. En omdat ik nooit naar een longarts ben doorverwezen. Kan ik we wat aan doen dat mijn behandelaars dat niet nodig achtte (ik ben uitbehandeld bij 2 allergologen en 3 huisartsen voor allergie die blijkbaar alleen met dinatriumchromochilcaat te behandelen is (zelf achter gekomen.) en heb dat middel nu al wel voor darm, neus en oog, maar OHRA is nu al voor de vierde keer te laat met de reactie en heeft het al 2 keer afgewezen. Heel triest om elke maand de afrekening te zien van de premie terwijl zij ervoor zorgen dat ik nu al de hele zomer zonder medicijnen zit.ik ben er weg en hoop dat u zich er nooit aanmeldt.

Li
13-07-2021

Ohra weigert vergoeding bij verwijdering tumor.

Omdat deze toevallig in de testikel van mijn hond zit. Continu wordt er verstoppertje voor het nemen van verantwoordelijkheid gedaan, achter allerlei modules, terwijl mijn hond de top-dekking zou moeten hebben.

Dat deze operatie toevallig door de plek waarop de tumor zit, resulteert in een castratie zou absoluut niet gebruikt mogen worden als afwijzing voor een vergoeding.

Onder het kopje top-dekking op de website van Ohra staat dat je 60 procent vergoedt krijgt tot een maximum van 300 euro. Er staat alleen niet bij dat je daarvoor een module moet hebben. Dat staat weer elders waardoor het lijkt alsof de module recht geeft op volledige vergoeding en de top-dekking op de 60 procent.

Nu krijg ik zelfs geen vergoeding voor bijvoorbeeld de narcose omdat deze hele operatie uit het zogenaamde castratie potje zou gaan en helaas daar is geen module voor afgesloten.

In de voorwaarden staat dat ik operatie kosten kan declareren onder deze verzekering. Of dit allemaal rechtsgeldig is op deze manier is nog maar de vraag maar waar kun je als consument terecht?

Telefonisch krijg je weinig antwoorden anders dan het verschuilen achter het niet hebben van de extra module castratie en verschillende potjes.

Zeer vervelende ervaring

Meer Ohra reviews