Ohra137 ervaringen

Petra
10-10-2018

Heel erg tevreden over de huisdierenverzekering

Helaas heb ik al enkele maanden na het afsluiten van een Plus dierenverzekering een beroep moeten doen op de verzekering. Mijn kat kreeg plotseling nierfalen (na een gebitsbehandeling) en moest worden opgenomen. Telefonisch contact opgenomen met OHRA omdat de kosten naar verwachting snel op zouden lopen. Zeer meelevende reactie van OHRA medewerker in deze voor ons moeilijke periode. Super snelle afhandeling van de declaraties. Ook heel handig om declaraties via de app in te dienen. Zo blij dat wij voor OHRA hebben gekozen, echt een top verzekering!

Ubeyit
19-09-2018

Zogenaamd vrije keuze verzekering

Ik ben al jaren diabetes patient en insuline afhankelijk. 2018 overgestapt van Zilverenkruis naar Ohra vrije keuze zorgverzekering. In juni mijn diabetes medicatie gehaald bij mijn apotheek en de daarbij behorende hulpmiddelen(teststrips etc) Tot mijn verbazing kreeg ik achteraf een rekening van mijn Apotheek. Ze gaven aan dat de hulpmiddelen niet waren vergoed door mijn zorgverzekeraar en zij ook niet begrepen wat daar de reden van was. Medewerker van de zorgverzekeraar gaf aan dat zij geen contract hebben met mijn apotheek mbt de hulpmiddelen en ik met gebruik had moeten maken van zorgverleners waar zij een contract mee hebben. Ik dacht toch echt dat ik een Vrije keuze verzekering had afgesloten?! Ik kon alsnog de nota bij hen indienen met een verklaring van mijn arts dat ik insuline (ben al 10 jaar diabetes patient) afhankelijk ben, maar advies was wel dat ik de volgende keer mijn hulpmiddelen bij een gecontracteerde zorgverlener zou bestellen. Zodoende een verklaring van mijn arts met de nota gestuurf naar OHRA, waarop ik 2 weken later een afwijzing van de betaling kreeg. Vervolgens contact gehad met een andere medewerker van Ohra die aangeeft dat ik vooraf toestemming had moeten vragen en Ohra de hulpmiddelen nooit had mogen leveren. Zoals men zegt word ik van het kastje naar de muur gestuurd door een slechte samenwerking tussen de apotheker en Ohra is de zorgbehoevende patient nu de dupe van!

30-08-2018

Zeer veel spijt van de huisdierverzekering bij OHRA

Sluit vooral geen huisdierverzekering af bij OHRA. Ik heb echt zeer veel spijt ervan dat ik dit ooit gedaan heb. Kom je bij de fysio therapeut voor honden. Krijg je de behandeling niet vergoed, want extra module. Ga je met 1 hond naar de dierenarts toe voor de anaalklieren. Neem je de andere hond mee voor controle omdat het dan zowiezo goedkoper is kwa consult. En alle 2 zitten in de verzekering. Krijg je ineens het consult niet vergoed omdat ook de nageltjes bij de dierenarts geknipt zijn. En dan willen ze dat niet vergoeden. Wel betalen, maar uitkeren ho maar. Ik heb beide verzekeringen vanwege premie verhogingen van meer dan 10% gelijk opgezegd. Ben er helemaal klaar mee. Je kunt beter de premie die je aan de verzekering betaald zelf gaan sparen en maandelijks over maken op je spaar rekening. Dan bou je heel snel een leuk potje op voor je honden. En kun je daar alles mee betalen.

Renee
15-08-2018

Super goede huisdierenverzekering

Binnen één dag een reactie op mijn ingediende complexe declaratie. Heel tevreden over, geld wordt ook snel overgemaakt.

Joyce
26-07-2018

Super afhandeling van dierenartskosten

Na uitleg over een positieve test voor Leishmania van mijn hond en de gevolgen daarvan, wordt netjes alles zonder problemen vergoed, behalve de 20% eigen bijdrage natuurlijk. Geen gezeur zolang je alles maar netjes uitlegt en verwijst naar eerdere afhandeling.

TC Merve
TC Merve
11-07-2018

Laat je niet wijmaken!

Ik wilde huisdierenverzekering opzeggen. Een mevrouw aan de telefoon zei dat het niet mogelijk was tot Februari omdat het contract zou dan pas verlopen zijn terwijl ik al 3 jaar bij Ohra zit en na 12 maanden dagelijks kan opzeggen met een ozegtermijn van 1 maand volgens hun voorwaarden. Laat je dus niet wijsmaken met de leugens van de klantenservice om je nog even door te laten uitbetalen. Zeer onprofessioneel.

J.
27-06-2018

Neem geen OHRA huisdierenverzekering

Ik heb een verzekering afgesloten voor 4 jaar. Ieder jaar wordt de premie verhoogt en je zit er dus vier jaar aanpast. Per maand een verhoging van €2,50 betekent in 4 jaar, €10,00 verhoging per maand. Ook de pakketten vergoeden veel niet. Je moet als nog aanvullen met een extra dekking. Ik had ziektenkostenpakket Plus. Onze jonge hond heeft athrose, bijv fysiotherapie zit er niet bij en moet je apart afsluiten. Niet doen dus!

Romiii
14-06-2018

Aansprakelijkheidsverzekering

Neem geen aansprakelijkheidsverzekering bij OHRA aangezien zij absoluut niks dekken bij schade aan andersmans eigendommen of duurzaam bezit je krijgt geen cent vergoed alles uit je eigen portomonee een gewaarschuwd mens telt voor twee!

M.
11-06-2018

Neem geen huisdierverzekering.

.en zeker niet voor 4 jaar. Dan zit je dus vast aan hen! En dat moet je niet willen. De premie gaat ieder jaar behoorlijk omhoog, ruim 2,50 euro dit jaar. Dat is ruim 13%! En wanneer je dan iets declareert, hebben ze allerlei smoesjes waardoor ze niet overal voor vergoeden. Dan betaal je voor sommige onderdelen van de rekening dus geen 20% maar de volle 100%. Trap er dus niet in, ik zit er nog 2.5 jaar aan vast, HELAAS!

Michel
05-06-2018

Extreme premieverhoging en lagere vergoeding

Al jaren hebben wij voor onze Doodle een huisdierenverzekering bij Ohra. Eerst waren wij verzekerd voor een bedrag van 2500 euro per jaar. Doordat de kosten bij een dierenarts steeds hoger worden hebben wij 2 jaar geleden besloten de verzekering te verhogen naar 5000 euro per jaar.

Onlangs ontvingen wij een email van Ohra met een aankondiging van een premieverhoging. De reden hiervan was dat de behandelingen steeds moderner worden en de kosten hierdoor stijgen. Op zich een vreemde reden, want alle klanten van Ohra worden hier namelijk al de dupe van en nu dus dubbel. Wij zijn namelijk voor 5000 euro verzekert en wanneer de kosten hoger worden kunnen wij minder naar de dierenarts voor hetzelfde bedrag.

Verder staat er ook nog even in dit bericht dat de consultkosten beperkt worden. Bij een topverzekering (welke wij hebben) wordt er maximaal 200 euro per jaar aan consultkosten vergoedt terwijl de goedkopere verzekeringen beperkt worden tot 100 euro per jaar. Deze wijziging is echt onacceptabel en werkt heel drempelverhogend. Even ter informatie consultkosten liggen gemiddeld op 40 euro.

Wanneer je Ohra belt krijg je simpel te horen: “Dan beeindigd u de verzekering toch!” Wanneer je ruim 7 jaar verzekerd bent en je een hond hebt die wat mankementen vertoont dan is dat niet zo eenvoudig. Elke andere verzekering zal namelijk de mankementen van de hond in een nieuwe verzekering uitsluiten. Je zit dus met handen en voeten gebonden.

Ohra verwachtte denk ik een hoop tegenspraak, want ze hebben heel goed nagedacht over het tijdstip van de aankondiging. Dit hebben ze namelijk precies op het tijdstip gedaan dat heel Nederland hun mailbox volstond met mailtjes van bedrijven die de wijziging in de privacy policy aankondigde i.v.m. de nieuwe privacywet welke 25 mei j.l. is ingegaan. Hierdoor wist Ohra zeker dat 80% of meer de mail niet goed zou lezen en deze bij de meeste mensen direct de weg naar de prullenbak wist te vinden.

Edwin
21-05-2018

Betaling

Ik zit nu ruim 2 jaar bij Ohra en ben al een paar keer bijneemt dierenarts geweest en toch alwat aardig wat kosten gemaakt. Ik krijg een dag later weer een melding terug van wat ik terug krijg van wat ik heb gedreclareerd en op dag 2 staat het al op mijn rekening geen problemen met ohra alles netjes geregeld.

Bonita
18-05-2018

Huisdierenverzekering is een aanfluiting!

Toen ik besloot mijn Chihuaha Reus te verzekeren, heb ik voor Ohra gekozen. Hij was op dat moment al 3 jaar. In de voorwaarden staat dat klachten die al voor het afsluiten van de verzekering bekend waren niet vergoed zouden worden. (wat uiteraard logisch is)

in 2017 heeft mijn hond een allergische reactie gehad op een vlooienmiddel en daardoor enorme jeuk gekregen over zijn hele lichaam. Ik ben hiervoor naar de dierenarts gegaan om te vragen wat ik eventueel nog meer kon doen om de enorme jeuk die mijn hond had, te kunnen verzachten. De dierenarts heeft hem een injectie gegeven tegen de jeuk en dit werkte gelukkig. Conclusie: vlooienmiddel niet meer gebruiken en probleem opgelost. (ik was op dit moment nog niet verzekerd)

nu, april 2018 likt mijn hond aan zijn voorpoten zodra hij zich moet inspannen. Spelen, hard rennen etc. hij stopt abrupt zijn spel en gaat aan zijn voorpootjes likken. Ik heb het even aangekeken en heb toch besloten dit even te laten nakijken bij de dierenarts. Nu was ik wel verzekerd dus ik dacht: deze rekening kan ik mooi declareren.

Nou, u raad het al: Ohra wijst de declaratie af want Reus heeft al eerder jeuk gehad en dit is de zelfde klacht als in 2017.

Volgens mij snapt iedereen die enigszins begrijpend kan lezen dat deze klacht niets te maken heeft met de klacht uit 2017.

Ik heb Ohra gebeld en zij zouden het opnieuw gaan bekijken. Maar helaas, zij houden hun poot stijf en blijven volhouden dat het in hun ogen de zelfde klacht is!

ZEER teleurstellend en helaas zie ik hier dat ik geen uitzondering ben.

Neem NOOIT een huisdierenverzekering bij de Ohra, want ze doen er werkelijk alles aan om onder het uitkeren van declaraties uit te komen.

M.D
18-04-2018

Zonder dollen, SUPER

Zonder dollen, tot nu toe echt SUPER. In november een kat uit het asiel geadopteerd. Helaas na 6 maanden heeft kat problemen met plassen: blaasontsteking, bacterie en blaasgruis, het arme beest. Er was een spoedbezoek aan de dierenarts nodig, en nog een bezoek, druppeltjes en nog meer druppeltjes.heb alles teruggekregen behalve dan de eigen bijdrage natuurlijk. En wel binnen 1 week! Echt SUPER! En met kattebeest gaat het inmiddels een stuk beter :)

Ben
05-04-2018

Ohra betaalt niet uit

Er is bij mij ingebroken en er zijn juwelen gestolen. OHRA betaalt niets uit omdat er geen aankoop bewijzen van het gestolen zijn. Mijn dringende advies is: als u, net als iedereen, geen bonnetje meer heeft van ieder potje/pannetje/tafeltje/ringetje, of wat dan ook van uw inboedel, direct deze verzekering opzeggen. Uw betaalt premie, maar u zult nooit iets ontvangen.

Roel
06-02-2018

Ohra dierenverzekering

Nadat mijn kat klachten begon te vertonen overlegd met de klantenservice en naar de dierenarts gegaan en doorverwijzing naar kliniek. Medische noodzaak dus zou worden vergoed. Na indienen van declaratie is de declaratie afgewezen omdat het zou gaan om vervolgklachten die hij had voor we de verzekering hadden afgesloten.

Voor ik de verzekering aanging, dit nb nog besproken met de klantenservice en dit zou geen probleem zijn.

Mensen, kijk hiermee uit. Ohra schuilt zich in (ik heb meer verhalen hierover gelezen op zeker.com) vaak achter het feit dat er eerder klachten waren voordat de verzekering is afgesloten. Je bent na een declaratie verplicht het dossier van je dier op te sturen. en in zon dossier staat altijd wel iets waaraan Ohra het recht kan ontlenen niet uit te keren omdat het zou (kunnen) gaan om een vervolgklacht.

Ik heb wel een tip voor de mensen die zsm van Ohra af willen: Op pagina 12 van de polisvoorwaarden staat dat je de verzekering mag stopzetten binnen 30 dagen na afwikkelen van een schade. Echter, Ohra meent dat een schade alleen geldt als het om een vergoeding gaat, krijg je geen vergoeding, dan zou er geen schade volgens hen zijn. Ze proberen er hiermee onderuit te komen, maar laat je niet van de wijs brengen. dit staat er niet.

Je staat in je recht wanneer je een schade meldt (ongeacht of deze wordt vergoed of niet), dat je 30 dagen na afwikkeling (wel of geen vergoeding, dat maakt niet uit) de verzekering mag stopzetten. Ik heb dit volgehouden en de verzekering is stopgezet.

Voor mij nooit meer Ohra!

Tim
20-12-2017

Neem niet de Ohra Huisdierenverzekering

Door misleidende wervingspraatjes bleek achteraf pas dat onze hond nooit verzekerd was. Uiteraard zaten we er toen al aan vast.

Pas op met Ohra

Merel
19-12-2017

Waardeloze maatschappij =OHRA

Onze boomer is nu 2 jaar. Toen hij 1 jaar was heb ik een verzekering afgesloten bij OHRA. Helaas zit ik er nu 4 jaar aan vast. Ook bij ons is maag en darm problemen uitgesloten. Hij heeft een paar keer gespuugd en is aan de diaree geweest. Toen hij bloed spuugde hebben we toch maar een foto van zijn maag laten maken en ook zijn bloed is onderzocht. 344 euro. Gelukkig is er niks uit gekomen, hij heeft medicijnen gekregen en gaat heel goed met hem. Maar OHRA betaalt dus niks uit. Ik heb ze gebeld en ze verteld wat een waardeloze maatschappij ze zijn. Afzetters zijn het. Ik was echt woest en nog steeds. Over 4 jaar geen OHRA meer.

Nathalie
19-12-2017

Top verzekering

De dierenverzekering is echt top nu al meerdere malen bij de dierenarts geweest met onze labrador pup. De declaraties ingediend en snel reactie van de ohra en wat vergoed wordt ook zeer snel terug gekregen! Dus erg tevreden over de ohra.

Liza
02-12-2017

Super slechte verzekering

Ik heb een chihuahua van twee jaar. Ik heb ervoor gekozen hem goed te verzekeren, zodat ik niet voor onvoorziene kosten zou komen te staan. Ik heb dan ook een "top" verzekering afgesloten bij Ohra. Helaas is in februari van dit jaar patella luxatie geconstateerd bij mijn hondje. Hiervoor moet hij in de nadere toekomst geopereerd worden. Ohra vroeg mij om zijn patiëntenkaart op te sturen, dus dit heb ik gedaan. Daaruit bleek dat ik voor dat de verzekering in ging al eens bij de dierenarts was geweest omdat hij vreemd liep. De dierenarts had echter destijds verklaard dat er niks met hem aan de hand was en dat zijn poot niks mankeerde. Ik ben er dus vanuit gegaan dat mijn hondje kern gezond was op het moment dat ik de verzekering afsloot. Pas later bleek dat hij wel patella luxatie heeft, dit onderzoek viel tijdens de looptijd van de verzekering. Nou zegt Ohra dus glashard: " er wordt niks vergoed want de klachten zijn al ontstaan voordat de verzekering inging". Ah fijn dus als ik nooit naar de dierenarts was gegaan omdat ik mij zoals een normale eigenaar zorgen maakte over mijn hond, dan was er nu niks aan de hand. Ohra laat het niet alleen bij geen vergoeding, maar plaatst hierbij ook nog eens een clausule op skelet, gewrichten en wervelkolom. Dit betekend dus dat ik werkelijk niks meer aan mijn verzekering heb. Te belachelijk voor woorden.

Marlies
18-11-2017

Zeer slecht!

Goede ervaringen bij Proteq en de Hema. Maar voor onze 3e hond eens rondgekeken en omdat de premie wel gunstig was eens voor Ohra gekozen. Dit hadden we nooit moeten doen. Onze kerngezonde hond van 3 jaar is afgelopen jaar vaker dan 2x bij de dierenarts geweest voor het ledigen van de anaalklieren en daardoor in de verzekering uitgesloten van alle maag en darm problemen! Dit is echt belachelijk. Gewoon een "huis tuin en keuken" kwaaltje. Als ze nu de anaalklieren niet zouden vergoeden snap ik, maar om een jonge gezonde hond meteen een uitsluiting te geven van het hele maag en darm stelstel.onvoorstelbaar. Dus tip: laat anaalklieren behandelen bij een trimsalon, dan weet Ohra van niks. Maar een nog betere tip: GEEN OHRA!

Meer Ohra reviews
Welk cijfer geef jij Ohra?