Ohra164 ervaringen

Shaila
Shaila
08-08-2019

Waarschuwing! Niet beginnen aan dierverzekering bij Ohra

Ze zullen altijd wel een manier verzinnen om de declaratie niet uit te hoeven betalen, ookal staat er duidelijk in de polisvoorwaarden dat zij dit wel moeten doen.

Voorbeeld:
Onze hond begon accuut bloed te spugen vroeg in de ochtend waarop wij meteen naar de spoeddienst zijn gegaan. Dierenarts kon uiteindelijk geen direct dreigende oorzaak vinden, waarschijnlijk een klein scherp stukje plastic of hout opgegeten maar dit is niet op röntgenfoto's te zien en aangezien het al vrij snel weer beter ging. Kosten ter waarde van een half maandsalaris van een gemiddeld inkomen gemaakt en er wordt niets vergoed aangezien de dierenarts van Ohra vast stelde dat dit om een schijnzwangerschap ging die zogenaamd maanden eerder had plaatsgevonden maar nooit door de DA was vastgesteld, dit was alleen een vermoeden aangezien er uit bloed - en ontlastingonderzoek niets kwam (enige symptomen toen: slecht eten en afgevallen dus ook niets verwant). Ongevallen en spoed zaken worden altijd vergoed staat in de polisvoorwaarden. Dus niet! Wat een slechte dierenarts die daar zit, meerdere dierenartsen gesproken en die hadden ook nog nooit zoiets belachelijk gehoord als dat een hond maanden na een vermoedelijke schijnzwangerschap een plas bloed kotst zonder maaginhoud. al met al zijn het gewoon oplichters!

Ellen
Ellen
08-08-2019

Ohra huisdierenverzekering

Slecht teleurstellend! Er word niks vergoed bij onze hond . Je betaalt je blauw. Denkt het goed geregeld te hebben, niet dus. Dikke 0 van mij!😡😡. Ik ben er niet over te spreken

Stefanie
27-07-2019

Geen reactie op hulpvraag- inloggen onmogelijk

Bij een ongeval tijdens onze reis contact gelegd met Ohra, telefonisch en via wh.app. Telefonisch kom ik in een wachtrij terecht en wordt mij geadviseerd later terug te bellen of een verzoek in te dienen waarbij ze binnen 2 dagen terugbellen, wat te lang duurt. Via wh.app is er wel iemand online, maar geeft geen reactie. Vreemd om dan wel deze app aan te bieden. Bereikbaarheid vind ik dus niet goed. Wat ook lastig is, is dat ik vooraf niet kon inloggen op mijnohra. De verificatiemail die ik ontving werd door mijn e-mail als onveilig gezien en blokkeerde deze.

Jurjen
18-07-2019

Prima Iedereen maakt fouten en ze zijn niet te beroerd missers te herstellen.

Deze klacht is opgelost

Een reisverzekering waar je NIETS aan hebt!

Op de laatste dag van onze vakantie werd een paar uur voor vertrek de tas met onze paspoorten gestolen. Nog van alles geprobeerd maar we mochten niet mee met de vlucht. Gebeld met OHRA. Reactie: "Ik heb geen inzage in uw polisvoorwaarden dus ik kan niets voor u doen. Nog een prettige dag!". Vervolgens gemaild met OHRA. Reactie: "We streven er naar je mail binnen 10 werkdagen te beantwoorden." Vervolgens geprobeerd via Whatsapp helderheid te krijgen over wat we wel of niet moesten doen. Reactie: "Uw paspoort is gestolen in het buitenland? Wist u dat u op Schiphol een noodpaspoort kunt aanvragen?". Ja dat wist ik maar daar kunnen we even niet naar toe.
Na thuiskomst bleek de schademelding zoek. En als klap op de vuurpijl worden extra verblijfskosten door OHRA niet vergoed. Als het niet zo treurig was dan zou het hilarisch zijn. Je zult echter maar in nood zijn. Reken dan vooral niet op OHRA.

09-07-2019

Door twee kleine schademeldingen niet teogelaten

Afgelopen week heb ik mij aangemeld bij de website Motoshare, hier kan je als particulier je motor verhuren maar ook als particulier een motor huren van een bij Motoshare ingeschreven particulier.
Na het invullen van de persoonsgegeven werd mijn verzoek om lid te worden bevestigd.
De dag er na kreeg ik een e-mail van ORHA verzekeringen dat ik niet kon worden toegelaten omdat ik een schade verleden zou hebben.
Wij hebben 1 auto die mijn vrouw en ik samen regelmatig gebruik en ik heb al 20 jaar een motor die alleen ik gebruik maar beide staan op mijn naam verzekerd.
Ik was me van geen kwaad bewust en heb ORHA gebeld om uitleg te vragen, volgens hun zou ik in 2018 twee schades hebben gemeld maar verder konden of mochten ze niets vertellen.
Hierop mijn eigen verzekering gebeld en nu blijkt het te gaan om de auto verzekering waar in April een schade is gemeld omdat er tegen een paaltje is gereden en in september omdat er in een parkeergarage schade is gereden beide keren door mijn vrouw en de schade claims waren beide keren niet meer als 1500 euro.
Ik dacht dat het hier ging om het huren van een motor?
Tevens zet ik mijn vraagtekens bij de wijze van afwijzen want ik kan het me goed voorstellen als je schade rijdt door onverantwoord rijgedrag zoals veel te hard rijden of met drank op en hierbij een auto total loss rijdt met een schade post van duizenden euro's.
Ook na het voor de tweede maal bellen met ORHA kreeg ik geen begrip voor mijn standpunt en houdt ORHA vast aan het besluit twee schade claims in een jaar is te veel al rijdt je daar voor al jaren schade vrij.

San
08-07-2019

Proberen aan koppelverkoop te doen

Wij wilden bij Ohra een verzekering voor de motor afsluiten. Om deze goedgekeurd te krijgen door Ohra, kreeg ik, na 10 minuten gewacht te hebben, te horen dat we ook de woningverzekering bij hun onder moeten brengen. Ik heb meteen gezegd dat ik daar niet van gedient ben. De verzekering loopt nu bij Unive. :-) De premie daar is ook nog eens veel minder dan Ohra ons bood.

Iwan
21-06-2019

Niet doen

Ons advies. Niet doen. Bij alles wat je declareer verzinnen ze wel een uitsluiting zodat je niets vergoed krijgt. Het is echt een wassen neus.

Een klein voorbeeld:

Navelbreuk Wat is een navelbreuk bij de hond? De pup wordt tijdens de zwangerschap gevoed via de moederkoek. De moederkoek is verbonden met het pupje via de navelstreng. Het hondje wordt geboren en dan bijt de moederhond de navelstreng door. Op dat moment heeft de pup een klein wondje in zijn buik ter hoogte van de navel maar dit geneest normaal heel snel. Als een huisdier een bultje onder zijn buik heeft aan zijn navel, dan is dat meestal een navelbreuk. Dit is een foutje in de aanleg van de buik. De navel heeft zich niet gesloten. Een navelbreuk ontstaat dus bij de geboorte. Voorwaarden Gezien het bovenstaande moet ik u verwijzen naar de van toepassing zijnde voorwaarde. Hierin is bepaald dat van dekking is uitgesloten kosten betrekking hebbende op; - aandoeningen, letsel door ongeval of medische klachten die al aanwezig waren voor de aanvang van de dekking, alsmede de complicaties voortkomend uit bestaande aandoeningen of letsel door ongeval; - vervolgbehandelingen als gevolg van elke gezondheidsklacht ontstaan tijdens de wachttermijn of daarvoor. Gezien het bovenstaande kunnen wij helaas niet overgaan tot uitkering van de door u gemaakte medische kosten.

Zo gaat het maar door.

Corrie
17-06-2019

Ohra Huisdierenverzekering: Wel betalen: niet terugbetalen

Ik heb een verzekering voor 4! jaar afgesloten.
Kosten € 850,- Nu 3 jaar achter de rug: totaal vergoed door de Ohra: € 150,-
Ze vergoeden bijna niets.
Niet aan beginnen mensen.weggegooid geld

Corrie v.T

Ben
02-06-2019

Geweldige verzekering

Nou de beoordelingen over deze verzekering die hier staan kloppen van geen kanten.
Nu sinds 3 jaar al onze huisdieren 2 katten en 1 hond verzekerd bij ohra daarvoor bij petplan waar je de hoofdprijs voor mag betalen en hopen dat je iets vergoed krijgt. Laatst 3 weken geleden was onze oudste kat Misty ziek wilde niet eten, zwaar ademhalen en erg apatisch. Op zaterdag naar onze da bleek ze een luchtweginfectie te hebben. Thuisgekomen de declaratie ingevuld via de website van Ohra wat heel makkelijk was, op maandag het bericht dat de claim was toegekend en op di/woe was het geld alweer overgemaakt op onze rekening. Dus al die negatieve ervaringen die hier staan vindt ik van dat deze niet kloppen je moet wel een eerlijke beoordeling geven.

Jantje
23-05-2019

Afwikkeling schade

Helaas hebben wij ook te doen met ohra. nooit aan beginnen

10-05-2019

Vergoedingen en klantvriendelijkheid

Na 25 jaar klant en bijna niets tot niets declareren heb ik de bevestiging gekregen dat Ohra net zo is als de bld criminelen. Alleen innen. Een aanrader was het al niet, maar voor mij en advies naar anderen en grote NEE! Tevens bedankt voor de correcte manier dat de klantenservice zicht gedraagt.
Wat een baggertent!
Einde klant.

Buch
01-05-2019

Huisdierenverzekering

Ohra als huisdierenverzekering zou ik dat maar niet kiezen
Ohra doet zich goed voor als je het wilt afsluiten maar ben je 1 maal klant dan is alles moeilijk ,
Ingewikkeld declareren via de computer als je wat declareert valt dat net niet onder jouw verzekering ondanks je alles ruim verzekerd hebt ,
Het geeft je veel stress en ongemak wellicht ben je al verdrietig als je hond wat mankeert je heb een dure verzekering met alle optie,s afgesloten ,
Dus mijn motto is niet bij ohra afsluiten dat geeft veel ergernis verdriet en energie en extra geld ben je toch kwijt

Robert
Robert
24-04-2019

Geen dierenverzekering bij Ohra

Mijn vrouw wilde een dierenverzekering afsluiten bij Ohra. Na een dag kregen wij een mail dat wij uitgesloten zijn omdat in het verleden een premie niet betaald was voor een rechtsbijstandverzekering en de verzekering toen stop gezet was. Ik snapte er niets van omdat wij een rechtsbijstand verzekering al jaren bij Centraal-Beheer hebben. Gebeld en opgevraagd wat er toen heeft plaats gevonden. Toen wis ik het ook weer, ik werd naar aanleiding van een fusie van Ohra 3 jaar geleden automatisch ongevraagd verzekerd van een rechtsbijstandverzekering. Toen veel gecorrespondeerd met vermelding dat dit niet klopte. Uiteindelijk heeft Ohra de zaken gecorrigeerd maar ergens in hun systeem stond wel geregisterd dat ik voor deze ongevraagde verzekering geen premie had betaald en dus nu inmiddels 3 jaar later nog steeds uitgesloten ben voor een elke verzekering bij Ohra. Triest dat zoiets mogelijk is! Ohra zag tijdens mijn telefoontje dat er i.d.d. iets niet klopte en zal binnenkort teruggebeld worden. Dus afwachten maar! Maar het feit blijft dat het triest is dat je als wanbetaler geregisterd staat wat dus helemaal niet klopt! Gezien de slechte reviews over de dierenverzekering weet ik niet indien ik toch mijn hand mag verzekeren of ik dat nu nog zal doen.

Sonja
Sonja
17-04-2019

Bloedonderzoek kat niet vergoed !

Moest wel overstappen naar OHRA (vorige verkocht pakket aan OHRA)
Nu moest mijn kat onder narcose en hiervoor een bloedonderzoek
Kreeg de 75 euro NIET vergoed omdat het pré operatief was! Vergoeden alleen als de kat ziek is en het bloedonderzoek kan meehelpen om beter te worden
Duhhhhhhh!
Ze ging voor de lol onder narcose natuurlijk!
Wat een waardeloze verzekering!

Oerie
15-04-2019

Paarse krokodillen

Dierenverzekering, van het kastje naar de muur gestuurd. Willen het niet snappen en vooral niet meewerken. Jammer toch ook bij Ohra paarse krokodillen te over. Leuke reclame op tv maar in het echt een heel ander verhaal.

02-04-2019

Slechte verzekering

Declareer nooit in de 30 dagen looptijd van je huisdier!
Gegevens worden tegen je gebruikt
ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die kleinigheidje had. (antibioticum)
-eerst maand niets kan declareren
1ste stap:
Nwe declareratie 5 maanden later (ander probleem)
Niet uitgekeerd
Ohra: antwoord dit heeft te maken met 1 ste probleem.
2 de stap:
Verklaring dierenarts gestuurd: behandelingen hebben geen verband met elkaar
3 de stap: ohra claim behandelingen wel verband
Conclusie: geen uitkering

Volgende stap wordt de geschillen commissie
Gaat niet om geld is principe kwestie geworden.
Resultaat: ga al mijn verzekering bij ohra beeindigen. (auto, opstal, ziektekosten)

Dick
Dick
26-01-2019

Wat heb je aan een Ohra reisverzekering als je zakelijk op reis bent

Wat heb je aan doorlopende reisverzekering van Ohra als je zakelijk op reis bent? Het antwoord is: Niets! Alleen privereisjes vallen onder deze verzekering.

Na jarenlang klant van Ohra te zijn geweest en nu 2 keer een eenvoudige claim afgewezen te hebben gekregen (de andere betrof een schade in huis die ook door gewijzigde voorwaarden plots niet meer viel onder mijn inboedelverzekering) heb ik besloten mijn hele pakket aan verzekeringen bij Ohra op te zeggen.

Anouk
Anouk
22-01-2019

Slecht

Huisdieren verzekering afgesloten, daarna een mailtje gestuurd ivm een aanvulling.Nu is dit bij hun blijkbaar niet bekend, dus kan ik de kosten voor de castratie zelf betalen.Nee sorry we kunnen niks voor je doen! Ja lekker makelijk, ik ga zsm opzeggen.

Baris
14-01-2019

Zeer slecht en bot personeel aan de telefoon

Telefonisch zeer bot en onprofessioneel te woord gestaan over een auto verzekering.

Phil
06-12-2018

Premieverhoging exorbitant

Vanaf 2012, toen onze hond nog een pup was, hebben we een verzekering hoor de hond bij OHRA gehad. Vorig jaar steeg de premie met n kleine 20 %. Onze hond was toen 5 jaar. In al die jaren een fractie gedeclareerd van de premie die we betaalden. Dat was wat ons betreft prima, blij met een gezonde en sterke hond. Devreden was dat er over het algemeen meer gedeclareerd werd. Ik ben biet tegen een solidariteitsprincipe maar. wel een forse stijging. Dit jaar echter wederom een flinke stijging ( ruim 10%) en weer met dezelfde motivatie. Het gevoel bekroop me dat klanten net oudere huisdieren worden weggepest. Bij navraag bij OHRA wordt bevestigd dat naarmate het huisdier de premie sterk oploopt. De eerdere motivatie van OHRA klopt dus niet! .ik houd er niet van om van een leugen te spreken maar voel me misleid. Onze hond is gelukkig kerngezond. De 500 e premie voor komend jaar sparen we. Met prijsstijgingen doorberekend sparen we de komende 5 jaar zo 3500 euro. OHRA? Nee, niet eerlijk en transparant.

Meer Ohra reviews
Welk cijfer geef jij Ohra?