Eloise
06-01-2017

Perfecte verzekering

Ik heb zelf een verzekering bij OHRA. Ik ben zeer tevreden. Heb nu 1,5 jaar een boxer en al medere keren mee naar de dierenarts geweest. Declaratie gedaan en heel groot gedeelte van bedrag terug gekregen elke keer. Ook een prima service.

Manuela
09-11-2016

Nooit afsluiten! Oplichters

Hond gekocht verxekering online afgesloten. Na 2 mnd bleek hond ziekelijk. Wilde verzekering opzeggen omdat er geen dekking was. Bleek het plots een 4 jarige polis te zijn ipv 1 jr,. Daarna hond weggedaan naar mensen die voldoende middelen hadden om haar goed te verzorgen. Nu willen ze niet beeindigen omdat je moet aantonen dat je haar hebt verkocht. Alsof het een auto is waarvoor je een vrijwaring moet hebben. En in de polisvoorwaarden staat er niks over; is puur klantenpesterij om nog ff meer geld eruit te persen.

11-10-2016

Declaratie HEL

Op basis van oudere reviews ons voor onze hond verzekerd. Zijn meer dan 1 jaar verzekerd en hebben meer klachten dan goeds te melden.

Telefonisch contact verloopt moeizaam. Het declaratieformulier invullen online ervaar ik als een hel. Declaraties zijn onvolledig uitgekeerd. Wanneer je een klacht meldt, lacht een medewerkster mee met begeleidende tekst "we kennen deze klacht", om vervolgens door te praten alsof mijn klacht niet serieus afgedaan hoeft te worden.

Het incasseren doen ze wel heel trouw.

Op de balans: NEGATIEF

Lazlo
01-10-2016

SLECHTE SERVICE GEEN WAAR VOOR JE GELD

DECLAREER NOOIT IN DE 30 DAGEN LOOPTIJD VAN JE HUISDIER!DEZE GEGEVENS WORDEN TEGEN JE GEBRUIKT NA DE LOOPTIJD! 12 SEPTEMBER:Lange wachttijden bij klantenservice zowel telefonisch(minimaal 10 minuten wachttijd maakt niet uit op welk tijdstip) als via de whats app(na 3 uur pas antwoord en meestal is dit een vraag en als je deze beantwoord moet je weer 3 uur wachten). Ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die aardig wat problemen had, dat je de eerst maand niets kan declareren begrijp ik alleen als ik buiten die maand zit en weer nieuwe kostten wil declareren krijg ik opeens het antwoord dit heeft te maken met de problemen die je 3weken geleden al met je hond had(wat niet waar is, want hij is 3 weken kerngezond geweest) ! JA 3 WEKEN GELEDEN! Eindstand krijg ik niks uitgekeerd ik betaal het hoogste bedrag kwa honden verzekering dan verwacht ik ook wat service. Ik heb nu al spijt dat ik bij jullie ben verzekerd. Beroerde service lange wachttijden met respons van declaratie. VERVOLG 26 SEPTEMBER: Nadat ik de patientenkaart van mijn hond heb doorgemaild en het telefoon nummer van mijn dierenarts om een verklaring af te geven over het NIET verband hebben met de vorige behandelingen. HEEFT OHRA DE CONCLUSIE GETROKKEN DAT HET WEL VERBAND HEEFT MET ELKAAR! dus als de dierenarts(iemand die er voor gestudeerd heeft en verstand van zaken) een verklaring aflegd dat deze zegt dat hij niet kan bevestigen dat de dierenarts bezoeken in de wachttijd verband met elkaar hebben trekt OHRA daar niets van aan en besluit om te zeggen dat het wel met elkaar te maken heeft gehad. Ik heb telefonisch contact gehad met OHRA en dit betekend dus dat als mijn hond door welke reden ook maag en darm klachten heeft(bijv. als hij iets geks van de straat heeft gegeten waardoor hij diarree heeft) het altijd in verband wordt gelegd met de parasiet "omdat dat de symptomen zijn" en ik dus NOOIT IETS MEER KAN DECLAREREN OF VERGOED KRIJG.

OHRA trekt zelf de conclusies die in hun geval in het voordeel zijn en neemt dieranarts verklaringen niet serieus!

Ik heb de duurste hondenverzekering, ik betaal het hoogste bedrag maar krijg het slechste service !

Daphne
28-09-2016

Ohra dierenverzekering

Onze hond is erg ziek deze maand, nog geen 4 jaar. Behoorlijk wat kosten gemaakt de eerste 3 jaar al. Dit omdat ze 3x gebeten is door loslopende honden en nu deze maand ziek is een ze weten niet hoe en wat. Veel onderzoeken gehad en grote kosten en elke keer wordt alles snel vergoed waar je voor verzekerd ben. Gisteren groot bedrag gedeclareerd en vandaag al bericht wat ik terug krijgen, nou meer dan de helft, ik was zo blij! Aan de telefoon helpen ze je ook erg netjes. Ben echt blij dat we een dierenverzekering van ohra hebben!

Magda
19-09-2016

Tevreden

Ik heb nu een jaar de huisdieren verzekering. Maar ben tot nu toe tevreden over Ohra. Ondanks dat ik redelijk veel naar de da moet. Betalen ze snel uit. Keer op keer.

Anna Rose
02-09-2016

Frustratie en spijt

Niet doen! Declaratie afdeling krijgt hier flinke bonussen om te speuren naar redenen om niet uit te hoeven keren lijkt het zo. Zeer frustrerend!

Trees
12-08-2016

ZEER ONPROFFESSIONEEL!

Vorige week online een verzekering aangevraagd voor m'n pomeriaan die ik overgenomen heb toen ze 9 maanden was. Kreeg hierop de mededeling dat de verzekering werd geweigerd omdat ik ooit geweigerd zou zijn of dat er een opgezegd zou zijn door een maatschappij. Als reden gaf men op dat ik op de vraag of ik ooit een opzegging van een verzekeringsmaatschappij gehad had, niet naar waarheid had ingevuld.

Daar ik een zakelijk postadres heb, is men er vanuit gegaan dat derden die wel te maken hebben gehad met een opzegging en daar ook ingeschreven, ik er ook mee van doen had.

Ik heb diverse verzekeringen lopen, zowel zakelijk als prive en heb, naar mijn weten, nooit een opzegging gehad en/of weigering gehad.

Ik vind het dan ook getuigen van een zeer onprofessioneel beleidsvoering.

Na een telefonisch onderhoud tijdens welke ik om een toelichting gevraagd heb, bleek dat ze niet goed geinformeerd hadden en dat ze inderdaad geen juiste beoordeling hadden gedaan. Ze gaven aan mijn verzoek te willen herzien.

Ik heb aangegeven dat ze mijn verzoek in de prullenbak mogen gooien en dat ik zeker geen behoefte meer aan een verzekering.

Zeer slordig OHRA!

Olaf
08-07-2016

Huisdierverzekeringen zijn kassa voor de verzekering zelf

Ik heb een 4 jarige verzekering afgesloten bij OHRA. 9% korting boven een 1 jarige contract. Maar wat gebeurd er? Na een jaar gan ze de premie met zo'n 10% per jaar verhogen en het staat in de voorwaarden dus opzeggen mag niet. Als je dan een huisdierverzekering neemt (die overigens toch heel weinig dekt) doe het dan per jaar anders wordt je uitgekleed. Mijn advies: Stop de premie in een potje en dan heb je een grote kans dat als je uiteindelijk afscheid moet nemen van je huisdier je op een vakantie kunt om het te verwerken. Nu doen de medewerkers van OHRA dat op jouw kosten namelijk. Tip: lees goed de kleine lettertjes.

Marit
03-07-2016

Prima huisdieren verzekering!

Al een aantal jaar zijn onze 3 bullen verzekerd bij Ohra.. Meerdere rekeningen gedeclareerd en altijd netjes vergoed zoals afgesproken in de polis.. Geld staat binnen een week op de rekening! Voorheen Petplan gehad en dat was voor ons een drama!

Charlie
07-04-2016

Goede ervaring en sevice

Ik ben nu 2 jaar klant bij Ohra met 3 katten en 1 hond. Helaas heeft 1 kat van mij sinds kort nierfalen wat inhoudt dat hij regelmatig naar de dierenarts moet omdat hij zich erg ziek voelt of voor controle. Dit kost uiteraard heel veel geld, maar Ohra heeft tot nu toe nog steeds alle rekeningen netjes terug betaald binnen 10 werkdagen. Ik geef ze geen 5 sterren omdat ik met de laatste rekening/ declaratie al 3 weken wacht en maar niks van ze hoor. Heb ook de klantenservice gebeld, maar kreeg alleen te horen dat ik nog maar moest wachten. Vind dit uiteraard NIET klantvriendelijk! Ik betaal elke maand €70 ondanks mijn "hoge" declaraties draait OHRA geen verlies aan ons op jaarbasis!

Renata
30-03-2016

TOP verzekering maar steeds niks vergoed!

Onze pup had na een tijd diarree, (in de wachttermijn van een maand) naar de dierenarts ermee. Ze heeft antibiotica gehad en het was over.

Na ruim een week (na de wachttermijn van een maand!) kreeg ze weer last. Bleek met haar voedsel te maken. Ze heeft probiotica gehad en het is over! Rekening opgestuurd en deze word niet vergoed omdat het betrekking zou hebben op de eerdere klachten welke binnen de maandtermijn zou zijn geweest!

Ze doen er echt alles aan om je factuur maar niet laten declareren.

LET op mensen ik heb een top verzekering incl vaccinatie en gebit, zit dus 4 jaar aan ze vast!

Ik heb hier echt spijt van! Ga liever naar een andere verzekering waar je niet per maand 35 euro moet betalen en niets terug krijgt! Echt, heb ondertussen 150 euro kosten gemaakt binnen 3 maanden en 0 euro vergoed gekregen. Had ik maar naar alle negatieve reviews geluisterd. Ik type dit nu terwijl ik zo overstuur ben dus let alstublieft niet op de typefouten!

02-03-2016

Positief!

We hebben 2 keer een flinke dierenartsrekening gedeclareerd bij Ohra. Beide keren is alles conform de voorwaarden snel uitgekeerd. Bijna alle kosten vielen gewoon onder de dekking van onze verzekering. We kregen zelfs binnen een dag premierestitutie, nadat we de verzekering van ons overleden huisdier pas 2 maanden na overlijdensdatum hadden opgezegd. Heel netjes.

Het declaratiesysteem is wel klantonvriendelijk, declareren kost veel tijd. Vervolgens wordt bij een hoge rekening alsnog een kopie van de factuur opgevraagd. Dat zou beter kunnen, daarom geen 5 maar 4 sterren.

09-02-2016

Waardeloos !

Ik heb een hondenverzekering bij Ohra. Er is er maar 1 goed verzekerd en dat is Ohra. Die betalen echt helemaal niets uit.. Op bijna alles vinden ze wel iets wat uit gesloten is van deze verzekering. Gelijk bij de eerste wijziging in mijn polis gelegenheid gebruikt om op te zeggen.

Ze laten je niet uitspreken en verbinden je zomaar tijdens het gesprek zonder iets te zeggen door naar de volgende collega. Heb heel lang in de wacht gestaan en 4 x mijn verhaal moeten doen.

Zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt.

Mijn advies: niet hier verzekeren..

Marina
12-11-2015

Waardeloos!

Wij hebben twee honden. De eerste is bij proteq verzekerd. Prima verzekering maar wel een stuk duurder dan OHRA. Dus voor onze tweede hond verzekering afgesloten bij de OHRA maar wat heb ik daar een spijt van! Ze hebben een vreselijke manier van declareren. Online en omslachtig bij grote facturen. Van een factuur van 900 euro wordt er 300 vergoed en dan verwijzen ze naar de kleine lettertjes in het contract! En dat niet op een beleefde manier maar op een ronduit onbeschofte manier! Ik adviseer iedereen die naar een huisdierverzekering kijkt vooral geen OHRA te nemen. Ze zijn dan misschien iets goedkoper maar ze keren ook bijna niets uit! Goedkoop is duurkoop zie je maar weer.

Ineke
05-11-2015

OHRA, declareren complex

Slechte communicatie, moeilijk declareren, wilde andere verzekeraar proberen met ons vierde huisdier, ohra leek goedkoper, maar heb spijt deze verzekering afgesloten te hebben, had ik maar bij petplan gebleven, dat is veel overzichtelijker.

Baasje
02-11-2015

Voorwaarde wijzigen

Voor onze hond een dierenverzekering afgesloten ook gekozen voor sterilisatie pakket! kan je beter niet doen. toen ik hem afsloot was de dekking 100% en nu bij indienen krijg ik als antwoord dat er maar 60*% word vergoed! wat een bedriegers zijn dit! Ik zit er helaas 3 jaar aan vast, maar elke euro dien ik bij ze in!

Ook de facturen indienen is geen pretje, een ontmoediging noem ik het. Alles moet je per keer invullen, chipnummer, geb,datum, verzekeringsnummer enz. Wat een onzin. Veel makkelijker is een foto te maken van de factuur en contractnummer in te vullen. Scheelt veel werk.

Heike
22-07-2015

Kat verzekerd. Pluspakket en niet volledig vergoed

Ik ben het eens met de meeste stellingen hier. OHRA is slecht te bereiken en ze hebben bij mijn pluspakket voor Mickey slechts 50 euro vaccinatie vergoed en niet 75 euro. Ook het chippen vergoeden ze niet pas nadat ik gebeld heb en drie mails heb gestuurd. Nu vervolgvaccinatie gehad voor mijn kitten en weer niet vergoed.

Ik ben er klaar mee. Ik ga ze zo weer bellen en dan leg ik heel goed uit dat deze verzekering voor mij niet deugd.

E. Pierweijer
02-03-2015

Oneerlijke toelating

Ik heb geprobeerd voor mijn hondje Sharky een verzekering af te sluiten. Nu blijkt dit niet mogelijk om te doen omdat deze de parasiet Giardia heeft gehad, een melktandje getrokken is en een keer pijnstillers heeft gehad na een misstap. Allemaal zaken die eenmalig zijn. Te bizar voor woorden. Deze verzekeraar wil kennelijk alleen honden die de hele dag binnen zijn!

26-02-2015

Verzekerd zijn bij OHRA

Mijn ervaring bij OHRA zijn in een woord geweldig alle nota die ik krijg van de dierenarts worden bij mij keurig binnen een week op mijn bankrekening gestort.

Dat je het van te voren bij de dierenarts voor moet schieten vind ik normale actie.

Op dit moment is mij hondje een boomer doodziek hoge koorts niet eten enz op dit moment met onderzoeken bezig en alle rekeningen die ik in dien on line bij OHRA en er zitten pittige rekeningen bij worden ala de minuut terug gestort.

Wat mij betreft prima zo en wat er ook gebeurt ik blijf bij OHRA.

Een tevreden klant Kees van der Pol.