20-09-2017

Welke service?

Ben al drie jaar geen klant meer dit door slechte klantenservice en door het niet nakomen van afspraken. Maar krijg nog steeds na drie jaar regelmatig post van online.nl. Heb meerdere telefoontjes binnengekregen om dit te verhelpen, maar er lag vandaag weer een brief op de mat.

18-09-2017

Slechtste ervaring met provider ooit!

Werkelijk waar, online presteert het om ALLES wat mogelijk niet kan deugen aan een internetprovider "in huis te hebben". namelijk: belabberde verbinding (terwijl dezelfde lijn met andere providers prima was), na een maand verhoogde ze het abonnementstarief zonder mede te delen dat het contract dan ontbonden mag worden! het verzoek om het abonnement aan te blijven bieden voor de afgesproken prijs werd echt onbeschrijfelijk HORKERIG op gereageerd! Met een hoop pijn en moeite het contract kunnen ontbinden (na tig keer de kleine lettertjes erbij gehaald te moeten hebben en te zijn afgesnauwd door een of andere bakvis van hun diep bedroevende klantenservice). Nu krijg ik nog ruim €30 van ze omdat dat teveel betaald is maar na ruim 2 maanden heb ik dat nog niet gehad. Maar ze mogen het houden want anders begint de poppenkast straks weer opnieuw!

09-09-2017

Te vaak storing en geen oplossing

Zeer slechte provider. Vaak storing maar geen oplossing via de klantenservice. Voorbeeld: geen internet en telefoon. Oh we sturen over een week wel even een monteur langs. Eerder kan echt niet terwijl wij daarvoor al een aantal dagen zonder internet en telefoon zaten. Kortom dramatische provider met zeer slechte klantenservice. Begin er niet aan! Zoek een andere provider als je waar voor je geld wilt.

06-09-2017

Langdurige kwestie zonder oplossing

Al meer dan een half jaar breekt de telefoon regelmatig af in een gesprek of houdt internet er mee op. Na het opsturen van een nieuwe modem, het opsturen van een nieuw snoer, langskomen van een monteur is het probleem nog steeds niet verholpen. Er wordt steeds gezegd dat er na een paar dagen contact opgenomen wordt maar dit gebeurt niet. Nog steeds breekt de telefoon regelmatig af of ligt internet eruit. Kortom een zeer slechte service van problemen oplossen

06-09-2017

Geldwolfen willen niet dat je zomaar opzecht

Na 3 maanden contact over en weer afgekeurde documenten die later toch goed gekeurd waren personeel dat elkaar tegen spreekt mag ik er vanuit gaan dat deze medewerker eindelijk zijn werk goed doet waardeloze mensen zeer moelijk koppig en tegenstrijdig voor iedereen een grote afrader om hier lid van te worden dit bedrijf is de mindere maandlasten niet waard ookal werdt het abonnement verdubbeld waardoor ze apsolut niet de goedkoopste zijn internet is goed en stabiel maar waag het niet om weg te gaan binnen 2 jaar of wees berijd een vaste klant te worden van de klachtenservice

17-08-2017

Oplichters

2-jarig contract afgesloten met een hoop gedoe 30mb, binnen een aantal maanden overgezet naar 10mb zonder kennis van te krijgen en betaal hetzelfde. Om weer 30mb te krijgen zou ik 15 euro/maand bij moeten betalen.

BLIJF WEG HIER

Pascal
04-08-2017

"You get what you pay for!"

Online.nl destijds aangesloten omdat zij de goedkoopste in de markt waren en toch een redelijke snelheid beloofden.

Na 4 maand hadden we al last van een flinke storing welke minimaal een maand heeft geduurd, waarbij internet en WiFi continu wegvielen. Op de forum van Online.nl regende het klachten, maar deze werden totaal niet serieus genomen. Advies van Online was om maar even te controleren of de bedrading thuis goed was. Ze konden wel een monteur langs sturen, maar als blijkt dat het toch aan de aansluiting ligt dan komt dit voor eigen rekening. We besloten om toch maar even te wachten en uiteindelijk, een maand later en op magische wijze, werkte het internet weer stabiel.

Paar maanden later wordt overgegaan op een nieuw netwerk van KPN met "snelheden tot wel 100 mbit/s!". Het heeft minimaal twee maand geduurd voordat dit netwerk enigszins stabiel genoemd kon worden. Frustrerend was dan ook het e-mail bericht "internetstoring opgelost" wanneer je dit vanaf je 3G moet lezen omdat je internet van Online.nl het vertikt.

De snelheden "tot wel 100 mbit/s" blijkt niets anders dan verkooppraat, want in de realiteit kan omgeving Enschede slechts tot 30 mbit/s ontvangen. Dit kwam voor ons neer op snelheden tot maximaal 1.9 mb/s download en 30 kb/s upload, met inachtneming dat wanneer je met de waanzinnig snelle uploadsnelheid van 30 kb/s ging uploaden, ieder andere computer, telefoon of televisie op hetzelfde netwerk plat ging.

Het kwam dan ook als een zegen dat onze televisieaanbieder ZIGGO met een aanbod kwam om ons bij hun onder te brengen v.w.b. internet. Zij bieden op papier 25 mbit/s en dus aanzienlijk minder dan Online's 30 mbit/s. Toch is ZIGGO in staat om downloadsnelheden van 3 mb/s en uploadsnelheden van 0,5 mb/s te bieden zonder dat deze het hele netwerk plat gooit. Als kers op de taart werd ons dit internetpakket aangeboden voor een lachwekkend bedrag van 12,50 euro per maand, de helft van Online dus.

De volgende problemen met Online kwamen bij het overstappen. Ziggo zou dit voor ons regelen via een overstapservice. Omdat we Online totaal niet vertrouwden hebben we expliciet nog gekeken op de website naar de einddatum van het contract en deze stond netjes op 31 maart. Vervolgens incasseert Online voor april. Na een telefoontje blijkt dat ze hier altijd de laatste datum van de lopende maand neerzetten omdat het een maandelijks opzegbaar contract is, het is dus niet daadwerkelijk een einddatum contract. Lekker verwarrend! Ze claimen niets van Ziggo's overstapservice te hebben vernomen en gaan het bedrag niet terugstorten. Volgens Ziggo is dit onzin en gebeuren dit soort praktijken wel vaker bij het overstappen. Ziggo is zo coulant geweest om ons dit bedrag te vergoeden. Wat een contrast in klantenservice.

Je denkt dan eindelijk van Online af te zijn nadat je een bevestiging krijgt dat je contract eindigt op 30 april, maar niets is minder waar. Er volgt in de nacht van 1 mei namelijk een tweede bevestiging dat het contract is beëindigd per 1 mei. Derhalve werd er wéér geïncasseerd voor de maand mei. Dit bedrag zou verrekend worden en kon ik binnen 6 weken(!) terug verwachten. Uiteindelijk werden dit er 8.

Je bent na beëindiging contract verplicht de modem te retourneren anders wordt deze in rekening gebracht á € 60,-. Gelukkig hebben we dit op hun website gelezen, want vanuit Online kwam geen bericht. Ook niet de beloofde doos waarin je het apparatuur kan retourneren. Meermaals hierover gebeld. Uiteindelijk kreeg ik precies datgene waar ik om vroeg: een lege doos. Zonder inhoud. Het was mij niet eens duidelijk dat deze van Online kwam, er werd geen informatie gegeven over wat er wel en niet retour moet en ook niet waar naartoe. Hadden we zelf geen initiatief genomen werd ons schaamteloos nog eens 60 euro in rekening gebracht!

Ik ben ontzettend blij dat ik van deze partij af ben en raad NIEMAND de producten van Online aan.

31-07-2017

Dieptrieste service

De verhuizing ruim op tijd doorgeven aan online.nl, maar deze was kennelijk niet verwerkt en we moesten nog 2,5 week wachten voor we daadwerkelijk op internet kondn. (Waarom krijg je als nieuwe klant wel binnen een week internet?)

Meerdere malen een storing gehad van een week (voor de monteur lanskwam kan komen, duurt het ook een week) en op miraculeuze wijze deed het internet het weer toen de monteur lanskwam.

17-07-2017

Pas op, oneerlijk en vreselijk arrogant

Diverse malen contact gehad met Online. We hadden alleen ADSL voor inmiddels 27.50 per maand. Vanaf 2004 al klant, eerst Wanadoo, daarna Orange etc. Opgezegd via Ziggo en ook zelf telefonisch. Abonnement zou uiterlijk tot 30.06.2017 lopen en nog wil het niet lukken. Onbegrijpelijk! Vandaag dan maar besloten om toch weer langer te betalen om ook ECHT er vanaf te komen. Maar wat een slechte klantonvriendelijke houding. Volgens hen ligt het aan het klantnr. dat inmiddels door hen is veranderd. Dit is echter ook tijdig met hen kortgesloten maar helaas. Een tip voor Online.nl EERLIJK DUURT HET LANGST, als ze willen blijven voortbestaan dan zullen ze toch hun houding moeten veranderen. Pas dus op met Online.nl

Verschrikkelijke service

De afgelopen paar weken heb ik last van uitval van mijn internet, televisie en vaste telefoon ervaren en het probleem is tot nu nog steeds niet opgelost en het zal ook niet spoedig worden opgelost. Laatst gebeld om te vragen of ik beter internet kan krijgen, want ik krijg maar 10% terug voor wat ik betaal. Het beste wat de meneer voor mij heeft kunnen regelen is een monteur. Waarop ik nog een week voor moet wachten en dus een week lang geen internet heb.

Online.nl zegt bij wijze: "Ja, jammer dan. Blijf maar lekker doorbetalen voor niets."

Wat ongelooflijk dit.

ZEER SLECHT, ONBETROUWBAAR BEDRIJF

We zijn (met 2 lijnen) al meer dan 12 jaar klant bij Online (voorheen Wannadoo en Orange). De ellende al die jaren is met geen pen te beschrijven. Slechte kwaliteit Internet, alsmaar "knijpen" van de downloadsnelheid en geregeld storingen is wat je kunt verwachten.

We hebben twee lijnen en in de loop der jaren hebben ze al twee keer 1 lijn zonder pardon afgesloten wegens wijzigingen in hun administratieve systeem. Twee lijnen op 1 adres weten ze totaal geen raad mee. We hebben hemel en aarde moeten bewegen (tientallen telefoontjes en mails) om ons oude telefoonnummer en lijn weer terug te krijgen.

In april hebben ze contractbreuk gepleegd door eenzijdig het tarief met ca. 12% te verhogen. We hebben over de tariefverhoging direct per e-mail geprotesteerd en Online de kans gegeven het oorspronkelijke contract na te leven. Echter nu schrijven ze dat we niet formeel hebben opgezegd en dat de deadline voor opzeggingen, zijnde 1 juni voorbij is. We zitten dus bijna een jaar vast aan het hoge tarief.

Dit bedrijft verdient het absoluut niet om nog langer een toekomst in ICT-land te hebben. De wereld van telecomproviders is sowiezo een wespennest, maar de horzels van Online zijn ronduit vreselijk en gevaarlijk.

Als je overweegt over te stappen naar (of te beginnen bij) Online is er maar één devies: NOOIT DOEN !

Gehalveerd ipv verdubbeld

Na jaren ellende met mijn telefoon werd mij een beter contract aangeboden waardoor mijn internetsnelheid zou verdubbelen. Het tegendeel is het geval. Ik stap nu over naar een andere aanbieder.

Lars
02-07-2017

Verschrikkelijk!

Ik raad het af om met Online in zee te gaan. Sinds ik internet heb van Online lijkt het wel alsof ze langzaam de snelheid dichtdraaien waardoor ik dan weer moet bellen en het dan na een week weer opeens normale snelheid is. Verder is het wifi/internet na 12 uur snachts enorm slecht alsof je nog maar de helft van je internet hebt. Dus de slogan die op de website staat van: "Wij weten hoe belangrijk stabiel internet is" is de grootste grap ooit, ik heb nog nooit zo onstabiel internet gehad. Ik probeer onder het contract uit te komen omdat ik er nog een paar maanden aan vast zit. Doe het jezelf niet aan en ga niet met Online in zee!

01-07-2017

Doe het ajb niet

Doe het ajb niet. geef een tientje meer uit, en het bespaard je heel veel ellende. Geloof me maar. Ik zit net 1 maand bij Online, en de 2e dag werd ik al gillend gek. Het internet ligt er gewoon 6 uur per dag uit. Elke ochtend om half 7 en 's avonds op 7 uur. Alsof ze de stekker eruit trekken!

Volgens mij doen ze het gewoon express! die gasten sporen niet.

Ik ben overgstsapt naar XS4ALL! duur ja! maar ik betaal liever het dubbele dan dat ik Online.nl gratis krijg! kan neit wachten tot ik de modem retour stuur!

28-06-2017

De internet is echt waardeloos. Ik heb de speedtest gedaan en was zelfs op de 0,5mbps gekomen. Echt belachelijk. Wonderbaarlijk dat ze nog bestaan.

28-06-2017

Prijsverhoging zonder informeren

Een prijsverhoging van ruim 15% doorvoeren, terwijl ik nog maar 1 1/2 maand klant was is gewoon crimineel. Ik kan nu niet opzeggen beweren ze.

Ik heb het gewoon gedaan en ziggo genomen. Ze gaan nu met een rekening komen, die ik graag door een rechter laat toetsen, want dit slaat werkelijk nergens op!

Echt iedereen die poverweegt klant van online.nl te worden, DOE HET NIET!

27-06-2017

SLECHT SLECHT EN NOGEENS SLECHT

Wat een stelletje amateurs werken daar, ze bakken dr niks van beloven dingen komen niet na, heel slecht verbinding eindelijk kan ik overstaplen na 2 jaar. Voor mij nooit meer online en dan ook niet gratis. Zo slecht is alles daar dat ik er geen woorden voor heb. Wie bij online een pakket neemt ik zeg niet doen.krijg je spijt van

27-06-2017

Heel slecht , internet valt weg

Heel slecht service. ik heb echt spijt van overstappen naar online.nl

26-06-2017

Zeer slecht

Hebben ze daar kinderen in dienst? Wat een amateurs. Val niet voor die mooie reclames. Ik heb al jaren veel geduld getoond voor de wat mindere internet verbinding. Maar de laatste tijd is het slechter dan ooit en de klantenservice weet absoluut niks. Nieuwe adres meerder keren doorgegeven maar toch plannen ze afspraken voor mijn oude adres. En ik heb een dag lang op hun monteur gegewacht die niet kwam opdagen. Reden? De afspraak was geannuleerd zonder enige aanleiding. Nu een maand lang zonder internet verbinding met loze beloftes aan de telefoon, en het is frustrerend. Inmiddels veel extra kosten moeten maken, ik wens niemand dat toe.

Ria
16-06-2017

Niet leveren

De aanmelding liep prima via breedband.nl kreeg een mail dat hij 19 mei zou starten naar het aansluiten van de modem bleek hij het niet te doen monteur van online de bij gehaald goed aan gelegd. Doet niets nog 5dagen wachten . 5dagen later nog niets aantal telefoontjes nog niets . Zeggen KPN levert niet . Moet nog even wachten al die tijd geen internet dus via de telefoon mails bekijken nieuws volgen en zo voort en bundel op . Gisteren weer gebeld zouden met de KPN bellen en voor het eerst ons terug bellen mooi niet dus niets gehoord vandaag weer gebeld zelf zover met vloeken schelden kwaad worden nog niets wou nu van het contract af maar dat kon niet omdat er niet geleverd is maar kan dus ook niet naar een ander . Weet nu niet meer wat ik moet doen maar ben nu wel klaar met hun .slechte service niet een keer contact op nemen zeer slecht

Meer Online.nl reviews
Welk cijfer geef jij Online.nl?