Wijkopenautos.nl259 ervaringen

Marc
Marc
13-09-2020

Prima ervaring!

Ik lees alleen maar negatieve ervaringen over te lage waardes. Het klopt dat de online afgegeven waarde flink hoger is dan wat ze werkelijk bieden. Dat is inderdaad een lokkertje, maar ook het enige munpuntje. Taxatie en ook het inleveren ging perfect, beleefd, netjes, binnen een paar uur auto weg en geld op de bank. Het alternatief was Marktplaats, dan weet je ook niet wat je aan de deur krijgt.
Ben er blij mee!

Dineke
Dineke
12-09-2020

Wat een onzin

Meer dan 50 procent van de prijs afhalen. Er zat een ouder vrouwtje voor ons met tranen in der ogen. Omdat ze een reclame op de tv hebben vertrouwde wij het wel. Nou een en al oplichting. Auto weer lekker meegenomen. NOOIT mee in zee gaan!

05-09-2020

Slecht

Mooi bod per mail en afspraak gemaakt voor taxatie.Ze wilden een proefrit maken en ivm corona mocht ik niet mee terwijl ik een mondkapje had.Ik weet van een ander dat tijdens de proefrit je auto gesaboteerd word om de prijs te drukken.Word tijd dat de overheid ingrijpt om deze branche te verbieden

Huib
01-09-2020

Gegarandeerd bod alsnog verlagen. Garanties zijn met verkooppraatjes

Auto moesten we brengen. En dan na 200km iets bedenken om het bod te verlagen. Het hoort niet.

Deanne
29-08-2020

Fabeltjesland

Prijs indicatie was redelijk. Afspraak gemaakt.

Opmerking is daar gemaakt dat de auto heel goed was onderhouden en en met veel zorg ermee om was gegaan. Zit je in afwachting dat het, door de positieve opmerkingen, misschien toch nog iets meer waard zou zijn dan de indicatie, komen ze met de helft van de waarde wat eerst was gezegd, Daar rij je dan 40km voor en kost het meer dan een uur van je tijd voor een bod dat nergens op slaat. Oplichters, ben woest. Geef de auto nog liever weg.

Huib
28-08-2020

Eigenlijk gewoon iemand die over jou rug geld wil verdienen.

Telefonisch krijg je een redelijke prijsindicatie voor je auto. Wanneer je echter de moeite hebt genomen om naar hun filiaal te gaan, krijg je na een korte “inspectie” nog maar de helft van eerdere indicatie.
Kortom oplichters praktijken, dus trap er niet in.

JL
27-08-2020

Echt een lachertje hoe men te werk gaat.foute handel !

Kreeg online een taxatie van mijn smart forfour uit juni 2018 met 11000 km . Taxatie was 10334 euro, ik vond het een beetje hoog maar ok , afspraak gemaakt.
Krijg ik na taxatie (die eigenlijk niets voorstelt en gedaan word door een onprofessioneel type) een bedrag te zien van 6486 euro. Ze hebben zelf een smart forfour uit 2016 met ruim 30000 km op de site te koop staan voor 8750 euro. wie is hier nu fout bezig! Mijn Smart heeft ook nog garantie tot juni 2022!
Belachelijk hoe deze organisatie te werk gaat. Mensen pas op! is gewoon een hele foute manier van werken zoals Wij kopen autos te werk gaat. Niet doen, verkoop hem beter zelf of laat het doen door een goede garage.

Jots
24-08-2020

Bizar dat dit in Nederland kan!

Gevaar voor de maatschappij! Één grote poppenkast dit bedrijf! Ver van weg blijven, denk 6x na voor u met ze in zee gaat. Overkoepelende organisatie is Auto1(.com). 99% kans dat u, uw tijd hier gaat verdoen.

Wat doet dit bedrijf? Ze kopen gebruikte auto's in. Klanten vullen kenteken en kilometerstand in op de website en krijgen dan een ''prijs''. Dit is een soort wassen neus. Dan het verzoek om langs te komen op een vestiging waar ze een rapport van de auto maken. Ze gaan ook rijden met de auto, maar hoe dit verzekerd is, is een groot mysterie, waarschijnlijk gewoon op de verzekering van de klant als er wat mis gaat.

Het gemaakte rapport gaat naar het hoofdkantoor waar ze de prijs bepalen of de auto een eigen veilingportal zetten. De richtprijs is in 9 van de 10 gevallen te hoog. Deze probeert men met wat slappe verhalen naar beneden te praten.

Een handjevol mensen is wellicht een keer tevreden met de prijs, dat is als de lotto winnen, de rest verkoopt de auto toch maar van ellende (of heeft geen andere keus). Betaling kan 3 tot 4 dagen uitblijven. Wanneer ze auto weer doorverkocht hebben en er blijkt bijvoorbeeld een schadeverleden aan te hangen dan gaan ze achter de klant aan. Die moet de auto dan terugnemen voor dezelfde prijs of een dwangsom betalen.

Ook de afnemers van de ingekochte en dus weer doorverkochte auto's worden bedonderd. Dit is al eens in het nieuws geweest. Auto's voldoen niet aan de omschrijving en ze laten de afnemer er mee zitten.

Zelfs het eigen personeel bedonderen ze nog. Er zit een heel eng management achter wat hele vieze spelletjes speelt.

Timo
Timo
12-08-2020

Online bod wijkt 4000 euro af van werkelijk bod

Online gegevens ingevuld Mazda 6 2016 , auto precies zoals aangegeven en in uitstekende staat. Werkelijk bod ligt bijna 4000 euro lager in plaats van 13950 10200 euro. Zonde van mijn tijd en brandstof dit ging om locatie Leeuwarden en dan met verklaring komen voor 4000 euro ja is een diesel. Dat was toch bekend. Mensen ga er niet heen zonde van je tijd.

Gerrit
06-08-2020

Hoog bod om te komen

Wij kregen een hoog bod na het invoeren van de gegevens €15000,- 50 km naar Enschede gereden met 2 auto’s is daar nagelen de auto was netjes niets op aan te merken werd later wel verteld dat ze er nog wat hadden staan van hetzelfde type na een dag weer thuis een bod gekregen via mail van € 8200,- had ons dan niet laten komen dus mensen ga niet naar de afspraak ik voel mij opgelicht de reclame die dit bedrijf maakt zou verboden moeten worden

Paul
Paul
28-07-2020

Nooit mee in zee gaan.

Grote oplichtersbende. Standaard verhaaltje dat de auto schade heeft gehad. Terwijl dit absoluut niet het geval is. Minimaal 30% minder dan het online bod. Brutaal te woord gestaan.

Sander
27-07-2020

Auto total-loss tijdens proefrit, geen aansprakelijkheid na 6 maanden

Na het maken van een afspraak, begint de taxatie met een proefrit. Tijdens de proefrit met mijn auto, heeft de medewerker van Wijkopenautos.nl een ongeluk veroorzaakt (geen voorang verleend op een kruispunt) en daarbij mijn auto total-loss gereden.
6 maanden later heeft Wijkopenautos nog altijd geen aansprakelijkheid erkent (wel op het schadeformulier als bestuurder). Zowel voor mijn auto, als de schade aan de tegenpartij (auto en letselschade), waarbij ik terugval in schadeloze jaren en daarmee extra kosten de komende jaren. Zelfs na het oppakken door de rechtsbijstand blijft het contact minimaal en loopt het uit op een rechtzaak. Dit is de slechtste service die er bestaat en een totale minachting van de klant. Als je een ongeluk veroorzaakt, accepteer dan ook de aansprakelijkheid (zoals telefonisch bevestigd bij invullen van het schadeformulier).

Jim
25-07-2020

Laat dit bedrijf links liggen. (ver)koop je auto hier NOOIT.

Ik wilde mijn Nissan Leaf verkopen en wilde geen rompslomp met de verkoop. Dan zou je denken dat wijkopenautos een oplossing is. Nou vergeet dat maar. Als klant moet je van alles aanleveren en moeite doen om alleen maar een taxatiewaarde te krijgen. Zelf doen ze geen enkele moeite, ook nadat alle papieren waren aangeleverd waarom gevraagd werd. Uiteindelijk heb ik hier veel meer werk aan gehad dan wanneer ik de auto zelf zou verkopen. Ik heb nog steeds geen taxatie ontvangen en het hele gedoe heeft mij al te veel tijd en kilometers gekost. Wat een wanstaltige vertoning; superlatieven schieten tekort. Ik ben er mee gestopt en voor geen goud dat ik mij auto aan hun verkoop. Mij zien ze daar nooit meer.
Mijn advies: Ga hier NOOIT heen en bespaar je de moeite, boosheid en frustratie.

Harry
21-07-2020

Ik heb hier geen passende titel voor, sorry

Hallo,
Dik teleurgesteld hoe jullie met “klanten omgaan.
Omdat de verkoper in Groningen ziek was ben ik uitgeweken naar Zwolle.
Met een bedrag van €5992,00 Via de mail te hebben ontvangen zijn wij vol goede moed naar Zwolle afgereisd en hierbij wel in ons achterhoofd dat je nooit de prijs krijgt die online is geboden.
Er werd mij in Zwolle een bod gedaan van € 4250,00 een verschil van dik € 1700,00. De auto was volgens de inspecteur zowel technisch als optisch in goede staat maar er staan volgens hem zoveel diesels te koop dat het bod niet hoger kon zijn dan € 4250,00.
Als een auto verwaarloosd of technisch niet in orde is kun je niet zien op afstand, maar als de markt verzadigd is met diesels weet u dat van te voren en had u dit mee kunnen nemen in uw online bod.
Wat een slechte zaak is dit zeg 1/2 tank brandstof kwijt, 2 uur reistijd en een illusie armer

Eric
21-07-2020

Schandalige vertoning

Verschil tussen de online-waardebepaling en "de taxatie" bedroeg ruim EUR 7.000,-! (ruim 30% minder dus).
Voor alle duidelijkheid voor een auto zonder enge schade en in goede staat.
Zonde van mijn tijd en eigenlijk een schandalige vertoning.

Eduardo
15-07-2020

Bijzonder onbetrouwbaar

Oplichters! Online taxatie is een lachertje, uiteindelijk zonder enige argumentatie een bod gekregen van € 5000 minder. Ook na meerdere verzoeken geen taxatierapport via de mail gekregen. Zonde vd km’s en de tijd.

Jm
13-07-2020

Slechte service.

Woensdag 8-7-20 bij wijkopenautos locatie Amersfoort geweest.
Mooi bod online gehad van 7650 voor mijn mercedes uit 2001 amg.
Daar geweest volgens afspraak, maar wilde mij niet helpen, de auto zou te moeilijk verkoopbaar zijn.
Zonder blikken of blozen mij weggestuurd. wat een kut bedrijf is dit zeg en wat een slechte service.

In de adv. staat wij kopen elke auto! of bedoelen ze wij belazeren elke klant.

Petra
08-07-2020

Online een hoge prijs

Slechte ervaring mee.
Online wordt er hoge prijs aangegeven.
Als je het bedrijf komt, mankeert er van alles en nog wat aan de auto.
Schades die niet goed gemaakt zouden zijn, terwijl het door een erkend bedrijf is gedaan.
Onbeschofte bejegening naar de klant toe.
Noot met deze lui in zee gaan.

Rein
01-07-2020

Opblazen problemen die er niet zijn = banden schoppers

Zoeken problemen die er niet zijn; "er kan vanalles mis mee zijn " = lekker vaag. Sturen taxatie die wel redelijk marktconform is maar als je langskomt is het bod uiteindelijk minder dan de helft dan het eerste taxatie bod. Zonde van je tijd = nooit zaken mee doen.

Joost
01-07-2020

Online prijs is lokkertje

Zoals zovelen: we kregen een online bod van 7.225 euro, maar dat bleek een lokkertje. Toen we bij hun locatie stonden kregen we een bod van 5.700 euro. Er is niets mis met de auto. Zonde van je tijd, die wijkopenautos.nl.

Meer Wijkopenautos.nl reviews
Welk cijfer geef jij Wijkopenautos.nl?