Wijkopenautos.nl reviews

Laatste 12 maanden202320222021

Recente Wijkopenautos.nl ervaringen

Leo
09-03-2024

BMW 320 HE diesel 5 jaar oud met 286.000.

Onderhoud via dealer. Bod via de site €16.500. Bij aankomst in Roermond bleek dat de auto incourant is gelet op diesel en hoge km-stand. Gegevens waren vooraf toch bekend. Afspraak: auto op veilingsite waarna ik biedingen kan accepteren.

Achteraf met dealer besproken die betreffende auto ook op veiling aanbood en daar € 10.000 op binnenkreeg. Via Wijkopenauto’s.nl kreeg ik een aantal biedingen met € 10.000 als maximum. Door deze werkwijze van autobedrijven heeft het nauwelijks zin om te shoppen tenzij de dealer de auto zelf in de verkoop zet.

Moraal van dit verhaal: als je via een inkoopsite een lager bod krijgt cq een veiling aangeboden krijgt ipv de geboden prijs volgens de site, bespaar je dan verdere energie en vetrek daar. Elke dealer kan jou hetzelfde bieden en je hebt dezelfde onderhandelingsruimte voor je nieuwe auto.

Abel
27-02-2024

Boeven. Onvriendelijke medewerker van pand in Almere was uiterst onvoorzichtig met m’n auto. Hij sloopte de knop van m’n achterklep, kon daardoor niet meer op slot en moest ik laten repareren voor €240.

Kwam met een VEEL lager bod dan oorspronkelijk geboden werd online. Dat dit legaal is, is onbegrijpelijk

22-02-2024

Mijn auto aangeboden ze hebben foto’s gemaakt moesten eerst met het hoofdkantoor bellen dat duurde ook een uur en gaven toen €3000 minder leuke reclame maar komt niet overeen met de werkelijkheid!

Walter
21-02-2024

Vandaag onze auto aangeboden om te verkopen.

Allereerst was hun prijs ca. 10% lager dan in eerste instantie was "gegarandeerd". Volgens hun had de auto vele beschadigingen.

Bij overeenkomst dien je direct het kentekenbewijs in te leveren en wordt de auto overgeschreven. Vanaf dat moment ben je geen eigenaar meer van de auto. Het geld wordt volgens hun "direct" overgemaakt. Helaas staat het geld niet direct op de rekening omdat het geld via een bank uit Duitsland wordt overgemaakt. De transactie termijn is 2-4 dagen. Nergens in hun advertenties e.d. wordt vermeld dat het geld via een Duitse bank met een vertraging van 2-4 dagen wordt overgemaakt.

In geval van faillissement of andere oorzaken kan het dus gebeuren dat je zowel je geld als je auto kwijt bent.

Mijn standpunt is betalen bij verkoop. Net zoals in de winkel.

19-02-2024

Vanaf deze kant wel een positieve ervaring (met wijkopenautos in Arnhem).

Alle gegevens ingevoerd en een redelijk bod voor mijn Citroen gekregen, daarop een afspraak gemaakt in Arnhem.

Vriendelijk ontvangen met een kop koffie waarna de auto nagelopen werd.

Vervolgens kregen wij te horen dat het bod bleef staan waarna de papieren getekend werden en het vrijwaringsbewijs overhandigd werd.

Nu is maandag en is zojuist het overeengekomen bedrag binnen.

15-01-2024

Kreeg ooit het royale bod van 75,00 (!) euro op mijn volkswagen. Lachend verliet ik het pand en zei dat je daar nog geen fiets voor koopt. Later verkocht voor 1500,00 euro.

Sami
28-12-2023

Bij aankoms in filiaal Enshede ging medewerkers rondje met mijn auto maaken op openbare weg zonder groene borden dus met mijn kenteken. Naar terug komst in garage nam hij 100de fotos van auto en beplakte mijn kentekens dat andere dat niet kunne zien. Op dat moment zet hij mijn auto online tekoop en wachte op aanbod. In een keer hoor dat mijn auto ipv 800 maar.450 euro waard is. Redennen kon hij niet benoemen.

Natuurlijk heb ik mijn auto aan hun niet verkocht. Dat kan echt niet deze bedrijven moet niet mogen bestaan in Nl.

Jor
15-12-2023

Vandaag in Arnhem geweest bij deze firma. Had via de site alles wat ik van de auto wist ingevuld en foto's geuploaded. De auto heeft wat schade dus daar heb ik extra foto's van verstuurd. Dan verwacht je: dat zit in het bod dat ze doen, en daar was het bod ook al naar (realistisch, maar niet bijzonder hoog).

Na uitgebreide keuring bleek natuurlijk van alles te 'mankeren', "en ja die deuk.". Daarom zou het bod gehalveerd worden.

Daarop verwees ik natuurlijk naar de verstuurde foto's, maar die waren 'verdwenen'. ik zou helemaal niks hebben ingevuld, en kreeg een standje van die snotneus dat ik volgende keer het beter in moest vullen.

Ze proberen je echt op te lichten, mensen ga hier niet heen! Zonde van je tijd!

Heidi
15-12-2023

Van de week onze auto daar verkocht. Aardige mensen. Na grondige inspectie bijna hetzelfde bedrag gekregen dat ze in eerste instantie geboden hadden. Iets minder omdat er plotseling een lampje ging branden. Snelle uitbetaling.

Gert Jan
07-12-2023

Maken bod niet waar.

Het klinkt zo mooi: een redelijk bod voor een auto met wat kleine schade. Bij het inleveren doen ze alsof ze de foto's van de schade nooit gezien hebben en verlagen ze het bod met 770 Euro vanwege die (bekende) schade. Vervolgens een toneelstukje tussen de lokale man (die het met ons eens zou zijn) en het hoofdkantoor. Met voorspelbaar resultaat: het bod gaat 770 Euro omlaag. Een trieste club die associaties oproept met knaagdieren. Blijf hier op afstand!

07-11-2023

Zeer goed online aanbod gekregen, veel hoger dan het inruilaanbod van de merkdealer. Kort daarna gebeld door vriendelijke medewerker die goed antwoord had op al mijn vragen. Direct een afspraak gemaakt voor de volgende middag. Vriendelijke medewerkers in de vestiging Den Haag. Na inspectie kwam het koopcontract met hetzelfde bedrag als het online aanbod. Betaling ontvangen na 1 werkdag.

Ik ben zeer tevreden, dit scheelt zoveel gedoe. Ik zou het zo weer doen!

Edward
15-10-2023

Heb zo'n 2 jaar geleden eens gebruik gemaakt en zie dat ze niet veranderd zijn.

Had gegevens( naar waarheid) ingevuld en kreeg mailtje van de geschatte waarde €900,- maar naar het sturen van de foto's want dat was nodig vlgs hun kwam er een ander bod van €79,- waarop ik echt kei hard moest lachen omdat de sloop al €200,- terug geeft.

Dus heb hem op Marktplaats gezet en binnen het uur kreeg ik al biedingen ( totaal 45) van €700,- 'a €900,- en heb hem toen verkocht aan student voor €750,- die hem hard nodig had wonende in mijn dorp. Dit alles heeft paar dagen geduurd voordat de deal was gesloten( proefrit,onderhandelen,overschrijven)

Dus moraal van het verhaal, trap niet overal in en informeer bij meerdere ( ANWB, Marktplaats,Autoscout) voordat je overgaat tot die oplichters praktijken.

Jerry
12-10-2023

Wat een slecht bedrijf! Ik kreeg een bevestiging via de mail van de gemaakte afspraak. Eén dag later wordt ik gebeld dat de afspraak niet door gaat want ze hadden een dubbele afspraak gemaakt!? Andere lokaties zaten allemaal vol….tuurlijk?! Ik kon wel een weekje later langskomen maar dan was het bod niet meer geldig, dus eigenlijk ook niet.

Wat een amateurs! Trap er niet in!

Wen
30-09-2023

Gegarandeerde prijs zeggen ze! nou echt niet dus. Dan word je ook dood gespamd met mails dat het aanbod verloopt terwijl je allang een afspraak hebt gemaakt. En je kan de prijs verhogen als je meer info aanleverd.

Nog nooit zon onvriendelijke man mee gemaakt. Liet mij niet uitpraten mocht niks toelichten. Wilde mijn papieren niet eens zien. En terwijl ik aan het wachten was op overdracht begon hij gewoon de volgende klant te helpen. UIteindelijk, drie kwartier later kreeg ik te horen dat het bod lager lag dan ze hadden geboden want het type auto was lastig te verkopen. Doe mij dan geen bod op basis van de foto. Je weet toch hoe die auto er uit ziet.

Mijn advies? run forest runnnnn

Jurjen
27-09-2023

Ik heb geen enkele ervaring met hun service, omdat ik geen auto of rijbewijs heb. Dat houd ze niet tegen om mij stevig te gaan spammen. Geen enkele klacht via spamklacht.nl houd ze tegen. Ze blijven doorgaan! Daarom maar gebeld. Verhaal uitgelegd, nul komma nul excuses, alleen “wij gaan het regelen” en ophangen. Schofterig gedrag.

25-09-2023

De online getaxeerde prijs gekregen.

Werd in Nijmegen vriendelijk ontvangen en binnen een half uur was alles geregeld.

Ik raad ze van harte aan.

Ml
22-09-2023

Mijn auto voorgesteld als te koop en prijs aangevraagd,

Bieden mij €14500 en als ik op andere verkooppunten ga kijken zijn de verkoopprijzen t’s de €21000 en €26000.

Ik begrijp dat men iets mag hebben op de verkoop maar zulke belachelijke voorstellen doen vind ik gek.

21-09-2023

Oplichters eerste klas

Eerst een prijs afgeven van € 15,000 kom je daar mankeert er volgens hun van alles aan €8000 bieden ze dan

Kleur is moeilijk ratel in het blok etc etc

Ingeruild bij dealer ,€ 14,500 voor gekregen

Sjaak
17-09-2023

Hett zijn en blijven gewoon beunhazen dan geven ze je dat bod en als je komt weer lager ze proberen je op te lochten waar je bij staat dus trap er niet in

WS
24-08-2023

Na een redelijk bod per email vandaag opgelicht door "Amsterdam".

Na een redelijk bod per email vandaag in Maastricht bij Rik geweest om de verkoop te regelen. Rik is een zeer vriendelijk persoon die helemaal niets te vertellen heeft over de deal. Hij moet dansen naar de pijpen van "Amsterdam". Volgens een zeer strak patroon brengt hij de auto in kaart en laat Amsterdam dan de prijs vaststellen. Rik maakte eerst een proefrit van vijf minuten en ging daarna de auto zeer zorgvuldig onderzoeken en fotograferen. Ook de papieren werden goed bekeken. Hij vond uiteindelijk slechts drie kleine krasjes en gaf aan het een prima en prachtige auto te vinden.

Maar "Amsterdam" kwam met een bod van maar liefst 5.200,- euro minder dan het eerste bod per email met als motivatie "de computer doet de eerste beoordeling en die heeft een fout gemaakt". Ik vind dit pure oplichting, klant naar Maastricht lokken met een lege verkoopklare auto. Service van de onderste plank dus.

Meer Wijkopenautos.nl reviews