Wijkopenautos.nl294 ervaringen

Ferry
23-12-2020

Schandalig

Schandalig. Lokken met een bedrag van € 22600,-. Afspraak gemaakt in Den Haag. Na grondig controle werd mij verteld dat er geen mankementen zijn gevonden en mijn schadevrije auto full options is. Uiteindelijk bod werd nog geen 15000. Natuurlijk afgewezen. Echt een lachertje. Gevraagd waarom? kwam hij met leugens en slap gelul. Zelfde auto’s staan te koop voor 30000,- euro

Pa
16-12-2020

Firma list & bedrog

Vandaag in Breda geweest. Lokbod op de site van 873,- Ter plaatse getaxeerd oo 153,- Veel te groot verschil. Eigenlijk toch mee akkoord gegaan. Naar binnen om t af te handelen werd het 115,- De man beweerde 153,- niet gezegd te hebben. Er stonden 4 mensen omheen allemaal gehoord. Uiteindelijk auto weer meegenomen. Schandalig bedrijf. Ga er niet naar toe.

Anne
15-12-2020

Moeite niet waard

Vandaag langs geweest in Groningen. Online taxatie van mijn twingo was 3.600,-. Ik wist dat dit aardig hoog was. Vanavond een bod gekregen van 1.394,- voor mijn nog mooie renault twingo uit 2011. Als ik een tip mag geven: Neem de moeite niet om langs te gaan!

27-11-2020

Ging eigenlijk prima!

Vanwege alle negatieve beoordelingen wilde ik de afspraak afzeggen, blij dat ik dit NIET heb gedaan.

Vriendelijke ontvangst in Arnhem. Prijs was 800 euro minder dan de marktwaarde en hij gaf ook aan hoe dit zat, klopte verder ook wel gezien de staat van het voertuig en schade.

Dus nee, kan mij niet vinden in de meeste beoordelingen.

Klaske
24-11-2020

Schaamteloos en beledigend

Onlangs via de site een waardebepaling gedaan en daar kwam een marktwaarde uit van €1.198.

Voor een zilvergrijze ford ka is dat zeker acceptabel!

Afgelopen zaterdag bij locatie leiderdorp geweest en er werd amper een woord met mij gewisseld door de medewerker. heeft u de sleutel dan maak ik de proefrit.
na 30 sec weg te zijn geweest kwam meneer terug en zette deze binnen en begon met foto's maken.

zonder weer een woord te zeggen loopt meneer stoer met zijn tablet een kantoor binnen en kwam na 20 min weer naar buiten en gaf aan ik heb een bod voor u. ik zeg nou maak mijn dag!

hij laat het bod zien wat op zijn tablet was verschenen en daar stond €190,-

Ik werd oprecht kwaad en vroeg ik hem of hij me nou belachelijk zat te maken.

Ik eiste mijn sleutels en papieren terug en ben zo de deur uitgelopen.

schandalig, niet alleen het bod maar ook de omgang met klant.

Roel
17-11-2020

Online bieden ze 2000 euro meer dan achteraf en dan roepen dat de dieselmotor toch wel vervuilend is. Dat wisten jullie toch vantevoren dat het een dieselmotor is want ik heb mijn kenteken ingevoerd waardoor alle gegevens naar voren kwamen. Auto is verder in nieuwstaat.

Sami
06-11-2020

Niet vertrouwen

Auto bij meerdere garages te koop aangeboden. Kreeg van de handel 5750. En van wijkopenautos 4350 terwijl de richtprijs van hun rond de 6400 euro was. Auto is in nieuwstaat!

Leroy
03-11-2020

Zeker naartoe gaan als je genaaid wil worden!

Onlangs een schriftelijk bod aangevraagd via internet daar kwam een bedrag uit van €6.795,- oké, als ik de auto zo zou verkopen zou dit bedrag veel hoger liggen maar je kan jezelf er wel ergens in vinden. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij wij kopen auto's te Eindhoven die hebben uiteindelijk een taxatie gedaan en daar kwam een belachelijk bedrag uit van €3.423,- euro dit is nog niet eens de helft van wat de schriftelijke offerte opgeeft ze proberen mensen gewoon te misleiden. Voor dat bedrag mag je me velgen wel kopen. De jongeman die de taxatie deed stond verbaasd te kijken toen ik zei dan gaat de auto mooi weer mee naar huis. Dacht hij nou werkelijk dat ik hem voor dat schijt bedrag daae zou achterlaten. Wat een lachertje! Dit bedrijf probeert echt bij de mensen een poot uit te draaien. Ik ga hier dan ook nooit geen zaken meer mee doen daarnaast zal ik iedereen zeer afraden om hierheen te gaan!

Marcel
31-10-2020

Als je genaaid wil worden, vooral ingaan op hun bod per mail!

Per mail een bod gehad van €562,00 kom ik daar krijg ik een bod van €45,00!
Ik weet dat je voor een oude auto niet de hoofdprijs kunt vragen , maar een verschil van ruim €500,00. Op de sloop krijg ik nog meer. Dan ga ik bellen met het hoofdkantoor om te vragen hoe ze aan de prijs komen en dan blijkt dat er volgens het studentje wat mijn auto gekeurd heeft van alles mis mee te zijn. Ik weet niet, maar ik ben zelf monteur en doe zelf het onderhoud aan mijn auto's en voor zijn leeftijd is het nog een goed wagentje!
Dat stelletje oplichters ziet mij niet meer terug. 1,5 uur van mijn leven weggegooid.

25-10-2020

Wat een schandalige vertoning

Tenzij je in acute geldnood zit, raad ik deze organisatie ten strengste af. Ze lokken je met een ogenschijnlijk interessante marktprijs, in mijn geval €15547,=, maar na taxatie bieden ze €11500. Let wel, we hebben het hier over een schadevrije auto met volledige auto historie erbij en in vrijwel nieuwstaat. Dit was ook nog eens €1000 lager dan de dealer wilde bieden. Kortom, blijf er weg.

19-10-2020

On-line waardebepaling lokkertje ?

Houdt er rekening mee dat het bedrag van de on-line waardebepaling, ook na zorgvuldig invullen, niet veel zegt. Bovengenoemde site gaf on-line in mijn geval, een te positief beeld. Het uiteindelijke bod op mijn auto was ruim 25% minder dan de on-line waarde. De medewerker die de auto getaxeerd had was van mening dat het om een zéér mooie auto ging en begreep het ook niet. Ik besloot direct mijn auto niet te verkopen. Dat begreep hij dan weer wel.

Wilco
04-10-2020

10.650 op mail, 5700 bij bezoek

Ik denk laat ik het eens proberen, 10.650,- per mail, laat daar eens 2000/2500,- vanaf gaan maar het bod was 5700,- wanneer ik hem direct zou achter laten. Voor mij een man die 5500,- online en 2200,- daar had gekregen. en dan de praartjes die de inspecteur in Breda maakte, echt een mooie auto alles nog netjes in orde.

Martin
02-10-2020

Geweldige ervaring om kennis te maken met wijkopenautos.

Lokkertje van € 1900,00. Op locatie nog maar € 600,00 waard. Medewerker was wel correct en eerlijk: "zelf verkopen dan krijgt u waarschijnlijk rond de € 1400,00 voor uw auto".
Waarschuwing: doe geen zaken met "wijkopenautos.nl"

29-09-2020

3 dagen betaalrwrmijn

Bod was goed, aangekomen voor aflevering zou alles worden geregeld en vrijwaring zou worden afgegeven. En de betaling? Binnen 3 dagen heeft u het op u rekening. Hoezo oplichting?

Josefina
Josefina
25-09-2020

Mooie prijs voor mijn vw caddy

Goede prijs voor mijn vw caddy. Perfecte service. Dank voor alles leroy!

Michel
Michel
24-09-2020

Slaat nergens op

Wilde een nieuwe kleine auto van 1 jaar oud met net 3000 km op de teller verkopen, omdat deze in deze coronatijden praktisch stilstaat en dus alleen maar geld kost. Dus een waardebedrag gevraagd bij Wijkopenautos en een taxatie laten doen. Deze lag ruim € 700,00 lager dan het online ontvangen bedrag dat ik ook door de ANWB Koerslijst bevestigd kreeg.
De reden van dit verschil nagevraagd: ‘we gaan uit van het chassisnummer en dat is gebaseerd op de basisversie van uw auto. Daarom bieden we minder dan u aanvankelijk kreeg aangeboden.’
Wat een gelul! Ik heb een luxere versie en dat moest ik ook aangeven bij het invoeren van de gegevens op de ANWB Koerslijst. Daardoor kwam er een hogere waarde uit.
Conclusie: niet doen en gewoon lekker links laten liggen.

Marc
Marc
13-09-2020

Prima ervaring!

Ik lees alleen maar negatieve ervaringen over te lage waardes. Het klopt dat de online afgegeven waarde flink hoger is dan wat ze werkelijk bieden. Dat is inderdaad een lokkertje, maar ook het enige munpuntje. Taxatie en ook het inleveren ging perfect, beleefd, netjes, binnen een paar uur auto weg en geld op de bank. Het alternatief was Marktplaats, dan weet je ook niet wat je aan de deur krijgt.
Ben er blij mee!

Dineke
Dineke
12-09-2020

Wat een onzin

Meer dan 50 procent van de prijs afhalen. Er zat een ouder vrouwtje voor ons met tranen in der ogen. Omdat ze een reclame op de tv hebben vertrouwde wij het wel. Nou een en al oplichting. Auto weer lekker meegenomen. NOOIT mee in zee gaan!

05-09-2020

Slecht

Mooi bod per mail en afspraak gemaakt voor taxatie.Ze wilden een proefrit maken en ivm corona mocht ik niet mee terwijl ik een mondkapje had.Ik weet van een ander dat tijdens de proefrit je auto gesaboteerd word om de prijs te drukken.Word tijd dat de overheid ingrijpt om deze branche te verbieden

Huib
01-09-2020

Gegarandeerd bod alsnog verlagen. Garanties zijn met verkooppraatjes

Auto moesten we brengen. En dan na 200km iets bedenken om het bod te verlagen. Het hoort niet.

Welk cijfer geef jij Wijkopenautos.nl?