Wijkopenautos.nl reviews

2.6

09-04-2019

Wij kopen autos tegen sloopprijzen!

Mijn ervaring is als zovele hier: per mail een redelijke prijs bieden en bij taxatie bij hun werkplaats een fractie er van bieden. Ik vraag om een toelichting aan de taxateur( lees; de prijsverlager!) . Het eerste bod is gebaseerd op 150.000 km en een excellente conditie van de desbetreffende auto. Wacht even; 15 jaar oud een bedrijfswagen.

Die zou dus 40km per werkdag hebben mogen maken de afgelopen 15 jaar en geen roestvlekken, en gebruikssporen mogen hebben? Wij kopen auto’s, jullie zijn een stelletje . (vul maar in)!

Durk

Misleidend

Via de website een bod gevraagd op mijn gedateerde, maar wel zeer nette saab 9-3. Resultaat bod 1445 euro. Vervolgens in Leeuwarden een taxatie; uitkomst 400 euro, later via de mail nog verhoogd naar 414 euro. Ik begrijp heel goed dat een saab 9-3 TID sport sedan met ruim 4 ton op de teller niet meer de hoofdprijs op zal brengen, echter de auto ziet er zeer netjes uit en heeft een paar flinke revisies ondergaan; complete koppelingslijn vervangen inclusief drukcilinders en balansvliegwiel. EGR compleet vernieuwd etc. Ik ben van mening dat de reclame van wijkopenautos.nl zeer misleidend is en dat er wordt gehoopt dat je een auto echt voor de bodemptrijs zult verkopen. Het woord beledigend misstaat hier niet volgens mij.

Niet te vertrouwen

Op internet alles ingevuld, in de garage op forepark denhaag kreeg ik nog maar 30% van het online bod, oplichters, hufters heb melding gemaakt bij de reclame code missie.

Andries
06-04-2019

Zeer slechte ervaring.

Auto aangeboden via de site, taxatie 4936 euro, wat redelijk was, had iets meer gedacht zelf maar oké, als dit het was en dan geen inruil bij de auto die ik wou aanschaffen dan kon ik er wel wat mee, dus vol goede moed richting de stad voor de officiële taxatie, nou dan krijg even een emmer koud water over je heen, daar boden ze 1439 euro, hoe geloofwaardig ben je dan als bedrijf. Mensen trap er niet in het is een aanfluiting en zonde van je tijd, en je laat je je de gek niet aansteken.

Marina
02-04-2019

Onbetrouwbaar

Wij ook bezeikt boden onze chrysler aan zouden 2400 . Dus vol goede moed. naar Maastricht. daar moesten ze ineens overleggen met de grote bazen in rotterdam. en wouw ze wilde wel 400 geven . is even 2000 minder vuile oplichters . uiteindelijk de wagen particulier goed kunnen verkopen en zelfs een mooi klein autootje voor kunnen terug kopen. Maar wij kopen auto's. Nl moeten opgedoekt worden.mn partner uite zijn ongenoegen . en was niet meer welkom. we willen niet eens welkom Meer zijn . onbeschoft personeel . afrader

Rynaldo
02-04-2019

Niet verkopen bij Wijkopenautos

Zoals velen kreeg ik een goed bod online en dus een afspraak gemaakt. Tijdens mijn bezoek bij wijkopenautos werd ik erop gewezen dat er teller fraude was gepleegd, waardoor ik een aanbod kreeg van 30% van de online taxatie. Dit maar geaccepteerd en vervolgens daarna contact gehad met het bedrijf waar ik de auto had gekocht. Deze lieten mij een heel andere uitdraai zien van het RDW als die ik bij wijkopenautos had gezien. De verklaring van de handelaar was dat er bij die specifieke keuring ipv een 8 een 7 was ingevuld en zag je ook dat bij de volgende APK de tellestand weer gelijk stond aan de kilometers die gemiddeld per jaar gereden was met het voertuig.

Dit soort praktijken is gewoon oplichting en zal zeker nog een staartje krijgen voor wijkopenautos.nl

31-03-2019

Belofte van de reclame wordt niet waargemaakt

Mijn Opel Astra GTC Executive van 2008 met 260000km op de teller laten taxeren via de website. Daar kwam een bod uit van €3355, wat redelijk in lijn lag met de koerslijst van o.m. de ANWB. Afspraak gemaakt bij de vestiging in Almere, auto was prima in orde maar, zo vertelde de medewerker van wijkopenautos.nl mij, er was maar één paneel wat nog de originele lak had, de rest was vermoedelijk na een aanrijding opnieuw gespoten. Knap voor een auto die ik rechtsstreeks uit een dealervoorraad had gekocht en waar ik nooit schade aan had gehad. Er kwam na wat zoeken en wachten op internet een bod van €1651, wat nog geen 50% van het eerste bod was. Dat was wat iemand er voor wou geven. “Veel vraag was er niet naar, de auto ging naar een veiling” en meer van dat soort uitvluchten kwamen over tafel. Omdat ik dit toch wat weinig vond heb ik de auto weer meegenomen. Een week later kreeg ik een nieuw bod op deze auto “waar niet veel vraag naar was” van €1811. Er had zich iemand gemeld die dat er voor over had. Omdat ik een paar dagen later mijn andere auto kreeg en geen zin had in dubbele kosten (verzekering, wegenbelasting) de auto toch maar aan wijkopenautos.nl verkocht. Bij de overdracht bleek dat de auto naar Bulgarije ging, geen koper dus maar een veiling. Men maakt gebruik van de wetenschap dat je er van af moet, laat dit dus nooit merken! Dat vragen ze n.l. heel terloops in het gesprek. Kortom: eens maar nooit weer, en ik raad iedereen aan om zelf die ene keer niet te doen! Je wordt uitgeknepen waar je bij staat. Heel anders dan ze je in de reclame willen doen geloven.

29-03-2019

Bod sprinter

Wat een belachelijk bedrijf oplichters zijn het meer niet

bieden een nette prijs bij aanvraag

bij aankomst wel vriendelijk ontvangen maar het bod was minder dan de helft dan het bod via internet

zo zie je dat de hardwerkende man gewoon belazerd word door wij kopen autos

mensen doe geen zaken met dit bedrijf ze proberen u te belazeren

john uit veldhoven

Ruben
28-03-2019

Wat een lachertje

Totaal geen ontvangst en na even op de pc gekeken te hebben een bod wat half zo laag is, zelfs zonder de auto te bekijken.

Chauffeur
18-03-2019

Geen echte interesse in Groningen, willen alleen geld verdienen

Ze laten je komen door een goed bod op de website te melden. En als je dan bij het opkooppunt staat, dan al bij voorbaat beginnen met ". hmmmm, een diesel is op dit moment niet zo in trek". En dan meteen "laten we eerst eens een proefritje maken".

Dat weten ze toch dat ik met een diesel kom: ik had immers m'n kenteken ingevuld.

En dat proefritje vind ik niet nodig. Auto is goed, dat kon ik aantonen. Proefrit kan ter bevestiging ook prima gebeuren nadat we een goede prijs overeen gekomen zijn. Binnen 30 seconden had ik me weer omgedraaid. Weg hier.

Mensen bespaar u tijd en moeite!

Erwin
13-03-2019

Misleiding

Bod voor mijn schade vrije dealer onderhouden auto ontvangen van 13.500. Afspraak gemaakt waarna ze de auto zonder enige zinnige uitleg taxeren op 8.400. Ofwel ze lokken je met hoge bedragen en zijn op zoek naar mensen die snel geld nodig hebben in de hoop dat ze snel ja zeggen. Mijn advies is laat je niet misleiden en sla deze club misleiders over.

De
13-03-2019

Bod via internet misleidend

Kenteken en kilometerstand online ingevuld. Kwam een reeël bod uit. Staat dan bij dat ze er bij dit bod vanuit gaan dat je auto in orde en schadevrij is. Afspraak gemaakt, zomerbanden ingeladen, alles bij elkaar gezocht en 30 min rijden naar Eindhoven. Vriendelijk ontvangen daar. Medewerker heeft de auto goed bekeken en kwam tot de conclusie dat de auto prima in orde was. Maar toen begon het indekken al. Dit soort auto’s verkoopt niet, staan er honderden online etc etc. Uiteindelijk bod gekregen wat 30 % lager was dan wat ze op de site boden. Zonde van ieders tijd. Laat je niet leiden door wat ze online bieden, want ik denk dat ze dat zelden betalen.

Els
11-03-2019

Heel tevreden!

Nadat ik voor mijn Ford Focus van een garage een bod van 1.600 euro had ontvangen, ging ik voor een second opinion naar Wijkopenautos.nl in Leeuwarden.

Ik heb zeker niet eerst online gekeken wat mijn auto op zou kunnen leveren, dat leek me niet reeel, je moet een auto toch eerst zien en erin gereden hebben etc.

Afspraak gemaakt voor inspectie en kreeg s avonds een bod van 3.200 euro, het dubbele van wat de garage me had geboden. Ik ben eerlijk geweest tijdens de inspectie over de te vervangen koppelingsplaten.

Paar dagen later auto ingeleverd, vrijwaring ontvangen en het geld was er daarna heel vlot.

Ik heb een postieve ervaring, ben zeer professioneel geholpen.

10-03-2019

Taxatie is n lachertje

Zgn taxateur in Maastricht heeft totaal geen kennis. De manier van taxeren is n lachertje, hij heeft zelfs geen opleiding of ervaring in de automotive branche. Hij moet gewoon de prijs zo laag mogelijk houden dan is zn bonus hoger, wat n oplichters

Reinder
06-03-2019

Oplichting! Geen zaken doen met auto1.

Onbetrouwbaar inkoopkanaal, en oplichting bij auto1. Deze revieuw is geplaats door vakgarage autoplus nijkerk. Liever steek ik geen tijd in een review, maar ik wil u waarschuwen!

Bijna nooit plaats ik een review, maar in dit geval wil ik van auto1 een uitzondering maken. Maar daar hebben ze dan ook uitermate goed hun best voor gedaan. Absoluut geen zaken doen met auto1! afgelopen jaren kocht ik internationaal tientallen auto’s per jaar in via auto1. (geen goedkope rommel waarbij je van alles verwachten kunt). Binnenkort zal ik echter de laatste auto bij ze kopen. Dit enkel omdat ik nog een voucher van €300,- te besteden heb. Deze voucher heb ik ontvangen op een auto uit 2016 met 36000 km op de teller met een duidelijke (onvermelde) schade van €1200,-! ook na protest blijft het bij de tegoedbon van €300,-. Ik ben geen vuilnisman die de rotzooi van auto1 nog langer wil afvoeren. Ik wil kwaliteit en eerlijkheid.

Tot eind 2017 ging het redelijk goed. Het laatste jaar is het werkelijk een drama geworden! beloften worden niet nagekomen, en omschrijvingen kloppen vaak niet. De levertijd is regelmatig langer dan een maand, terwijl de betaling per omgaande dient te worden voldaan. Auto’s voldoen niet aan de omschrijving verder is er geen contactpersoon die te bereiken is. Als de auto niet aan de omschrijving voldoet moet er binnen 24 uur een claim ingediend worden. Dit is een onduidelijke en ingewikkelde procedure, het heeft er alle schijn van dat dit een ontmoedigingsbeleid is! mocht het zo zijn dat er iets vergoed wordt dan is dit werkelijk een fooitje en staat dit niet in verhouding van de te maken kosten. Als je hier tegen in het verweer komt, vang je altijd bot. Heeft geen zin!

Tot 2017 kon ik nog redelijk goed met deze (inmiddels ronduit onbetrouwbare partij) zaken doen. Vanaf begin 2018 ging het heel snel bergafwaarts. Op 5 februari 2019 kocht ik bijvoorbeeld een toyota landcruiser. Deze is nog steeds niet afgeleverd (nu 6 maart). Ik zou vandaag terug gebeld worden, nee dus,,! ik hoop dat deze auto aan de omschrijving voldoet, maar houd mijn hart vast.

In december 2018 kocht ik een andere toyota landcruiser. De te maken, onvermelde problemen, hebben €2000,- gekost, de voucher van € 350,- dekt natuurlijk nooit de gemaakte kosten. Niet over te praten, case gesloten.

Op 24 december 2017 kocht ik volgens de advertentie nota bene een volvo v60 2.0 d3 5-cilinder geartronic. Dit bleek bij levering een volvo v60 1.6 d2 met powershift (halfautomaat). Dit bleek na lang speurwerk door hun wel in de kleine lettertjes te hebben gestaan. De kleine lettertjes en foto’s zijn bij auto1 namelijk leidend, en niet de informatie zelf. Pure oplichterij! daardoor kreeg ik dan ook geen compensatie. Hij is verkocht met verlies. Dit is misleidend en ik voel me belazerd en opgelicht, en hier ga ik ook zeker een rechtszaak van maken zodra ik tijd heb.

Af en toe heb je geluk en voldeed de auto wel aan de omschrijving. Als in de omschrijving staat dat het om metallic lak gaat, hoeft dit in de praktijk echt niet zo te zijn. Het is een soort russische roulette. Een jonge volvo met automaat blijkt, na 30 km te hebben gereden te hebben (bij warme motor en warme bak), in de versnelling te klappen, helaas was het indienen van een claim niet meer mogelijk omdat er te veel kilometers met de auto zijn gereden! kosten van deze grap, €3000,- compensatie €0,00. Keurig gereviseerd op mijn kosten door automaatbakken specialist autrans te lunteren. Wel met zwaar verlies verkocht, maar de koper is tevreden.

Dit zijn allemaal zaken van de laatste tijd. Conclusie, niet aan beginnen!

De problemen zijn inmiddels jammer genoeg structureel en oplossingen worden niet geboden.

Nog een laatste gebeurtenis om mee af te sluiten. Je koopt een mooie volle audi a8, maar hij komt maar niet binnen. Je klimt in de telefoon om te informeren wanneer je de auto kunt verwachten. Zowaar word ik teruggebeld op 17 januari 2018, of ik de reservesleutel op wil sturen (deze wordt altijd vooraf per post verzonden) omdat de sleutel die zij in bezit hebben is afgebroken kon hij niet op transport. Vervelend, maar dat kan gebeuren denk je natuurlijk. Na een week bel je weer, en dan wordt doodleuk verteld dat de auto reeds op 9 januari gestolen was van hun opslagterrein, en dat ze de sleutel toen nodig hadden voor de verzekering. Bizar gewoon, en je wordt gewoon voorgelogen! nadat iedereen langs elkaar heen werkt en een contactpersoon niet te bereiken is, heeft het ruim 2 maanden geduurd voordat ik het geld terug had op mijn rekening.

Nogmaals: geen zaken doen met deze onbetrouwbare club! hier spreekt jammer genoeg een ervaringsdeskundige, en ik ben zo te lezen niet de enige die nooit meer zaken wil doen met auto1. Het is best wel lang zoeken naar een recente positieve beoordeling van dit bedrijf.

Hugo
05-03-2019

Schandalig behandeld

Ongelofelijk hoe taxateur in Eindhoven deed, hij had duidelijk geen zin om zijn werk te doen. Ik moest op mijn strepen staan om een taxatie te laten uitvoeren. terwijl dat tocht echt de reden van de afspraak was. Vervolgens kwam er een hoop onzin over schades die zouden zijn hersteld. Uiteindelijk na 1 uur en 30 minuten kwam er een bod, wat hoger was als de taxateur had voorspeld en heb ik de auto verkocht. De overdracht 2 dagen later ging met een andere collega wel op een normale manier.

Tarik
03-03-2019

Legale oplichting

Neem een doos vaseline mee,want je word hard genaaid.Dat dit in NL mag zeg snap ik niet puur oplichting via website 5000 en daarna 1750

Geert

Zeer misleidende communicatie

Zelfde ervaring als anderen hieronder door velen al vermeld is. Alles start met een mail met net/reëel bod op onze Skoda Yeti van 9 jaar oud. Worden geen voorbehouden gemaakt, alleen in geval van ernstige tegenvallers bij inspectie. Vervolgens 30 min gereden voor die inspectie in Utrecht, je moet werkelijk alle mogelijke papieren, winterbanden, etc meenemen. Suggestie wordt gewekt dat de auto direct wordt gekocht en dat je die dus kunt achterlaten. Vervolgens wordt in een paar minuten de auto bekeken (en afgekraakt), papieren bekijkt men helemaal niet. Hoewel er niets afwijkends wordt geconstateerd bij de inspectie, wil men de auto plotseling voor geen enkele prijs meer kopen, alleen op een online veiling zetten. Je rijdt dus totaal voor niets op en neer naar Utrecht met al je papieren. Die veiling levert natuurlijk niets op en daarna word je vriendelijk bedankt voor je naïeve gedrag. En als extra bedankje dagelijks gespammt met mails om nog een keer met deze poppenkast mee te doen. Schandalig, absoluut vermijden!

Barry

Mooi wark.

Vandaag bij wij kopen autos in Zwolle geweest. Netjes geholpen door de jongens op locatie. ik was door omstandigheden wat te laat maar daar was wel begrip voor. Na de uitgebreide taxatie een zeer schappelijk bod gekregen. De auto kon ik direct laten staan en werd ook meteen gevrijwaard. Geld komt netjes op de bank en vrijwaring in de hand. Top service!

Jean-luc

Maal 10

Bod voor ford focus 16 benzine van 1999 online van 650 € ; de motor is perfekt , 120.000 km.

bezoek in Leuven Haasrode , na een uur eindbod van . 45 €

nooit meer maar wel leerrijk

luc