Wijkopenautos.nl reviews

2.6

04-05-2018

Zonde van je tijd

Vandaag heb ik mijn auto laten taxeren door wijkopenautos.nl. De online waardebepaling was 7200 euro. Het uiteindelijke bod was 4100-4900 euro. Dat is bijna 40% lager. Eigenlijk had ik vooraf wel kunnen weten dat het niet zo makkelijk zou gaan als je denkt. Maar dit was zo zonde van mijn tijd en die van de medewerkers (die wel heel vriendelijk zijn, dat is het probleem niet hoor).

Wil je je auto verkopen, besef dan dat deze organisatie online een erg hoge prijs geeft als indicatie (of als lokkertje) en weet dat je eenmaal daar bent ALTIJD een veel lager bod gaat krijgen.

Als dat veel lagere bod is wat je er voor wil hebben, prima. Maar je bent gewaarschuwd, het online bod ga je never nooit krijgen!

Frits
04-04-2018

Schandalige manier van zakendoen

Taxatie gehad via internet voor een Volvo XC60 van 3 jaar oud in nieuwstaat met 20.000km. Bieding 39.774. Vandaag langsgegaan in Arnhem en volgens de beoordelaar een prachtige auto waar niets op aan te merken viel. Een paar uur later een simpel mailtje zonder verdere reden, aankoopprijs 28.382. Dat is toch niet te geloven en zeker niet uit te leggen. Maar wel mijn kostbare tijd in beslag nemen, 5 mails sturen en 2 telefoontjes. Schandalige manier van zaken doen. Conclusie, ga er niet heen, zonde van je tijd en ook geen ergernis.

Erwin
26-02-2018

Het proberen waard

Je hoeft niet hoger opgeleid te zijn om te begrijpen dat wat Wijkopenautos.nl doet een makkelijke manier is om je auto te verkopen, daar kun je simpelweg niet de hoofdprijs voor verwachten. Met een beetje geluk heb je een prima bod, met een beetje pech heb je een auto die ze al te vaak hebben gekocht of gewoon niet nodig hebben. Niemand zal het weten maar als het lukt ben je er blij mee en als het niet lukt heb je alleen je ego gekrenkt. Toevallig hadden wij geluk met onze Skoda Octavia uit 2015. Ik heb hem met gemak verkocht, want ik zoek dat moeilijke gedoe met zelf verkopen toch niet. Nu op naar de volgende auto. Volgende keer probeer ik het gewoon nog een keer en zie wel wat het oplevert.

Cees
26-01-2018

Afspraak zonder bericht gecanceld door wka

Ik had ze gevraagd of de internetbeweringen kloppen dat ze standaard duizenden euro's minder bieden dan de emailaanbieding. Als dat zo is dan heeft het geen zin om de auto te laten taxeren. Daarop heb ik geen antwoord gekregen. Ik ben toen toch naar de afspraak gegaan . Daar bleek dat ze de afspraak hadden gecanceld zonder mij te informeren. Je moet hier dus niet zijn.

Rudolf
29-12-2017

Wijkopenautos.nl is zonde van je tijd. Trap er niet in.

Wijkopenautos.nl lokt je naar een van hun vestigingen met een 'dagwaarde' voor je auto, maar daarna doen ze een bod dat belachelijk veel lager ligt. Smerige praktijken. Bizar dat dat in deze tijd nog kan en mag.

Govab
16-08-2017

Trap er niet in!

Allereerst het maken van de afspraak: Je maakt een afspraak, ze bellen je op dat je je papieren etc. mee moet nemen en vervlgens krijg je per mail een bevestiging. Hartstikke fijn, ware het niet dat de bevestiging een andere dag en tijdstip aangaf. Dus ik in de telefoon gekropen.

Krijg je te horen dat een collega zjuist met mij telefonisch die tijd heeft afgestemd terwijl er tijdens het gesprek met geen woord over gerept is. Ik kon niet op het nieuwe tijdstip dus op de vraag of ik nog interesse had in de afspraak was ik genoodzaakt negatief te reageren.

Later bleek dat ik diezelfde week een aantal dagen later een halve dag vrij kon krijgen, dus toen heb ik de afspraak opnieuw ingeschoten via de site. Ik kreeg een bevestiging per mail maar werd niet meer gebeld, dus ik vertrouwde het niet. Toen ik later zelf belde bleek ook dat de afspraak inet ingepland was, terwijl ik wel per mail een afspraak had. "Ja u had toch geen interesse meer? Dat zei u aan de telefoon". "Ja in de vorige afspraak, weet u nog wel, die ene die jullie inplannen zonder met mij te overleggen". Ze vertelden dat ze me terug zouden bellen nadat ze met de vestiging gebeld hebben om alsnog ene afspraak voor me te regelen op de dag dat ik vrij had. Later bleek dat dat niet ging en dat ze ondertussen het gesprek af hadden geluisterd waarin ik aangeef geen intersse te hebben in de afspraak. Toen dacht ik echt dat ik gek werd. Ik had meer het idee dat ik in discussie was met een soort onvolwassen tienerdochter die haar gelijk wilt halen, terwijl ze zelf ook heus wel weet dat ze het niet heeft.

Na uiteindelijk nadrukkelijk meerdere malen te blijven herhalen dat ze een andere afspraak moest regelen, telkens weer als ze begon over hoe-en-wat er dan wel niet allemaal fout zou zijn gegaan en waarom lukte het dan toch eindelijk om een afspraak op te mogen tekenen in mijn agenda.

Toen kwam de heugedelijke dag dat ik op audientie mocht komen met mijn auto. Het bekende verhaal: direct al verwonderd lopen doen over het online bod (toen wist ik al een beetje wat de tendens ging zijn), rondje lpen om de auto, belachelijk veel foto's maken, beetje zeuren over hoe opties al oude zijn en dus niet zoveel toevoegen etc. etc. kortom: het uiteindelijke bod bedroeg 40% van het online aangeboden bod. (Overigens vind ik de manier van weergeven heel vreemd: . het bod is geworden - nog net geen tromgeroffel - . 40%! Net of je bij de supermarkt voor een pak melk 20% van een biefstukje betaald. Geld! Hoeveel euro's? Dat moeten we weten!) Vervolgens krijg je een uitgebreid lulverhaal waarin alle verkooptrucjes uit het boekje voorbij komen met als conclusie: je bent gek als je het niet doet.

Een greep uit de trucjes: - "Ik zit al 13 jaar in het vak." Nou en, als je zo goed bent, begin dan voor jezelf. En sowieso, die taxatie van jouw houdt in dat je wat foto's schiet en doorknald naar je baasje. Zelf bepaal je feitelijk niets. - "Iedereen gaat hier tevreden weg" . Ja klopt, ik ook. Maar wel met mijn auto nog onde rmijn kont. Ben ik echt blij mee, na zo'n belachelijk bod. - "Je moet realictisch zijn. Die mensen snappen gewoon hoe het werkt". Mij een beetje aanvallen op mijn intelligentie? Toedels!

Kortom: aan iedereen! Trap er niet in, het is gemakkelijk en snel om bij deze club je auto te verkopen maar steek er wat meer moeite in en je auto levert gewoon meer op.

Toen ik vertrok zei de man denk er anders een nachtje ove rna en bel me morgne even op. Dat wilde ik doen maar toen kreeg ik van de binnendienst weer te horen dat de vestigingen niet telefonisch beschikbaar zijn voor klanten. Ik vertelde nog dat ik dit met de beste man had afgesproken, maar dit was niet hun werkwijze. De corkel was rond, werkelijk ieder contact met dit bedrijf is negatief, amateuristisch en geeft mehet gevoel voor de gek te worden gehouden.