Wijkopenautos.nl reviews

2.6

SaM
17-08-2018

Wijwordensnelrijk.nl

Wat eigenlijk iedereen al een beetje aangeeft op deze website: Hoog bod online en peanuts als je er daadwerkelijk langs gaat.

Mijn Volvo V70 bi-fuel uit 2002 waarvan de koppakking lek was moest gewoon weg. Een afspraak gemaakt via dezelfde website wijwordensnelrijkoverjullierug.nl waar we reeds een online bod van 2833 euro hadden gekregen. Uiteraard wist ik wel dat dit het niet ging worden echter heb je hoop er toch nog iets voor te krijgen. Een vriendelijke gladjakker in Enschede stond ons te woord waarna hij een ritje ging maken. (Dat was het moment waarbij we achteraf gezien zijn laptop hadden moeten weggrabbelen, maar goed) Vervolgens wat foto's en een zeer interessante blik onder de motorkap. Toen een spannende 10 á 15 minuten wachten op een definitief bod van het zogenaamde hoofdkantoor, muhahahaha! Deze lag tussen de 43 en 348 euro waarna hij ons het hoogste bedrag van 348 euro bood. Toen maar eerlijk verteld dat de koppakking lek was omdat je je eigen integriteit niet wilt laten zakken tot het niveau van deze louche autohandelaar. Dit was geen probleem aangezien er in Roemenië een monteur voor 10 euro per dag toch alles ging nakijken en repareren (Zijn woorden letterlijk!) Misschien dat we er wat meer voor hadden kunnen krijgen echter in ons geval waren we wel tevreden zo! Is je auto nog prima in orde dan raad ik NIEMAND deze manier van verkopen aan!

Grt,

SaM.

16-08-2018

Ongeloofwaardig

Bod 19.500. Na taxatie ( auto is perfect) 10.400! Zonde van mijn tijd!

Advies trap er niet in!

11-08-2018

Misleidend

On-line taxatie laten uitvoeren voor mijn auto. €1150 - een redelijke taxatie, er vanuit gaande dat zij er natuurlijk ook nog iets aan moeten verdienen. Afspraak gemaakt in Alkmaar. Man was vriendelijk genoeg. Kopje koffie. Rondje gereden, foto's gemaakt, gegevens ingevoerd. Wachten op het bod vanuit het hoofdkantoor (vermoed ik). Ik ging er vanuit, dat ze iets lager dan de on-line taxatie uit zouden komen. Bod: €223. Zo'n 20% van het on-line taxatiebedrag. Argumentatie: er zit geen airco in. Dat was echter al bekend voor de initiële taxatie, dus dat is een standaard onzinargument. Het komt er gewoon op neer, dat ze met een hoge on-line taxatie mensen lokken, dan komen met een bod dat véél lager ligt, er vanuit gaande dat een aantal mensen er op in zal gaan. Op die auto's maken ze dan flink winst. Dat veel mensen, zoals ik, met een nare nasmaak vertrekken, zal ze natuurlijk een zorg zijn. Ik raad niemand aan met deze tent in zee te gaan. En als je een heel oude auto hebt: veel sloperijen garanderen een minimumbedrag van €125 of €150, ongeacht de staat van de auto.

Walter
10-08-2018

Geen reeel aanbod via internet

Het echte aanbod wat wordt gedaan na taxatie ligt niet alleen zeer ver onder het initiele bod dat online werd gedaan, maar ook heel ver onder de echte waarde van de auto die in mijn geval werd aangeboden. Tijdsverspilling om hierheen te gaan.

Anton
08-08-2018

Opligters

Boden me via sms 8631 voor Peugeot 108 van 1 jaar oud redelijke prijs, een z.g.n. Keuring Zou ik 6200 Krijgen. Geen Zaken mee doen.

Bonice
08-08-2018

Belachelijk

Wat een belachelijk concept is dit toch. Online een prijs gekregen van 1500 euro, na taxatie een bod van 400 euro. Reden dat het bod zo laag was, omdat er geen airco in zit, en veel kilometers. Terwijl je de kilometers van tevoren moet invullen, en de auto is 13 jaar oud, er zijn er maar weinig van met airco. Ik rijd hem nog liever de sloot in, mazzel!

Jaap
27-07-2018

Stel je er maar niets van voor, hun belofte komen ze zeker niet na. Taxatie is hoog maar bij aankomst een kwart lager. Stelletje oplichters.

Cor
27-07-2018

Geen verstand van marktwaarde van auto;s

Via internet een bod ontvangen van 4471 euro voor een Ford Focus wagon limited diesel van 2011. Niet interessant. Doch een paar dagen later komt er een nieuw bod van 6900 euro. Contact opgenomen met hoofdkantoor en daar door een dame te woord gestaan, welke mij mede deelde dat de dagwaarde kan "schommelen". Ik vond 2500 euro wel een erg groot verschil, en kreeg al een vreemde smaak in mijn mond. Later toch een afspraak gemaakt voor een taxatie, ik heb de tijd aan mijzelf en wilde wel eens zien wat dit voor zaak is. Na taxatie het bericht ontvangen dat de koopprijs 2821 euro is. Ik zal niemand aanraden daar nog naar toe te gaan, dat heeft toch geen zin, want via een normaal garagebedrijf lag de waarde al rond de 5000 euro.

24-07-2018

Vriendelijk maar kopen niet alles

Vriendelijk geholpen. Maar lachwekkend laag bod. ( Mijn auto had nog marktwaarde van 1800 euro maar kreeg bod van 142 euro. Ze wilde mijn auto gewoon niet. Komt niet overeen met wij kopen alle merken etc). Maar nogmaals, ik werd vriendelijk geholpen: Elke stap werd uitgelegd met tijdsduur indicatie.

Feer
18-07-2018

Slechte service, slechte prijs

Slechte, gehaaste service. Man die ons hielp vroeg letterlijk de sleutel, deed een testrit en toen hij terugreed, moesten we aan de kant springen omdat hij het gebouw in wilde. Superlage prijs, de helft van marktwaarde. Nee, nee, nee mensen, ga maar gewoon naar marktplaats ofzo.

Sander
16-07-2018

Goed geholpen

Duidelijke uitleg over het proces. Bod was redelijk. Vlotte afhandeling.

30-06-2018

Pure misleiding!

Ik kreeg van WIJKOPENAUTOS een prijsindicatie van niets iets meer dan 9200 euro voor mijn zeer coulante en zeer goed in de markt liggende auto. Dus ik naar wijkopenautos. Daar gaven ze mij ineens minder dan 4500 euro. Pure misleiding en ik heb aangegeven dat dit niets anders is dan misleiding. NOOIT in trappen!

Li
26-06-2018

Boeven

Auto op redelijke prijs getaxeerd via online taxatie. Afspraak gemaakt, na proefrit en foto's maken. Uiteindelijk een bod van €4000,- lager als online. Ze lokken je die kant op en hopen dus dat je het voor lager doet. Trap er niet in

Bram
26-06-2018

Auto's kosten geld, WijKopenAuto's maken hier optimaal gebruik van.

Waarom geef ik een 3 score, omdat je als klant je auto niet hoeft te verkopen bij WijKopenAutos.nl. Maar het is een behoorlijke teleurstelling hoe ze potentiele klanten binnenlokken met veel te hoge online biedingen op auto's die niet kloppen. Dan bij de keuring gaan ze op zich zorgvuldig te werk, dat is positief. Informatie wordt naar het hoofdkantoor gestuurd en dan begint het wachten van 15 (of meer) minuten op het 'bod'. In mijn geval was dit veel te laag, namelijk op veilingsniveau. En de meegeleverde winterbanden op velg van 1 jaar oud leverden 0 euro op. Dus zeer slechte service. Iedere dag dat de auto ongebruikt voor de deur staat kost hij/zij/het geld, dus besloten wel te verkopen tegen dit veel te lage bod. Ik had geen zin om energie te steken om bij andere (waarschijnlijk ook niet helemaal frisse) partijen mogelijk iets meer te kunnen krijgen.

Joop
24-06-2018

Lokker

Bod van 14500 voor een jumper 2015 alle opties bij garage een bod van 9300 bus is schade vrij bod van 14500 kreeg ik bij inruil op koop van een peugeot tempe van 20000 euro

Wouter
20-06-2018

Criminele organisatie?

On line bod 33.000. Na taxatie, volgens taxateur een perfecte aito, een daadwerkelijk bod van iets meer dan 24.000 euro. Oplichters!

18-06-2018

Opligters zijn het

Ga ik niet doen, slecht voor mijn hart

Danielle
01-06-2018

Nooit meer

Na een afspraak gemaakt te hebben met de vestiging in Alkmaar, ben ik tot 3x aan toe gebeld of de afspraak gewijzigd kon worden. De eerste keer voor een dubbele boeking door het systeem, de tweede keer omdat het niet uit kwam. De derde keer omdat er een aantal afspraken uitgelopen waren. Met de derde omboeking niet akkoord gegaan. Was geen probleem, ze gingen het regelen. Eenmaal in Alkmaar (weliswaar 5 minuten later door file, want door omboekingen spitstijd) kreeg ik te horen dat ik een afspraak had, ik hoorde het goed HAD. Schoon genoeg ervan, dus zonder taxatie naar huis gegaan. Wat een dramatische, verschrikkelijke ervaring!

Hanny
30-05-2018

Opzettelijk weinig vragen

Online is het een hoge prijs,omdat er alleen sumiere gegevens in te vullen zijn,geen reële km stand,beschadigingen enz,men hoopt dsat je ervan af wilt/moet en hun belachelijke bod maar accepteerd,ik heb bij ander 5x zoveel gekregen. Vriendelijk personeel,maar zonde van je tijd.

28-05-2018

Niet intrappen

Voor mijn in perfecte staat verkerende Ford Mondeo 2011 wagon een aanbieding voorstel ontvangen van € 6900.= wat al redelijk scherp is.Bod gekregen van € 4300.=.Verkoopprijs op gaspedaal.nl allemaal rond de 7900.00 tot 8900.00. wat een oplichters.