Dela reviews

3.4

Rene
10-05-2022

Vanmorgen naar een uitvaart geweest. De collecte werd door Dela gemist werd uiteindelijk door parochianen gedaan . Tijdens de dienst van de tafel gaan ze de Bidprentjes uitdelen? Bidprentjes deel je uit tijdens de collecte maar ja toen was er niemand te bekennen van Dela.

Sascha
09-05-2022

Hi,

Ik ben normaal niet van de reviews schrijven maar ik moet dit even kwijt!

Uitmuntende klantenservice (Nicole V.) heeft voor mij een redelijke moeilijke handeling gedaan die ze eigenlijk niet eens hoeft te doen.

Inmiddels is alles wat er nodig was goed afgerond en ze heeft het maar mooi voor elkaar gekregen.

Groetjes,

Karim
23-04-2022

Heel naar bedrijf, bij de begrafenis van mijn tante werd niemand een fatsoenlijk laatste afscheid bij de kist gegund. Haar zoon werd na nog niet eens een halve minuut bij de kist gezegd dat men moest opschieten. Gun mensen de tijd zoals het hoort, ik snap dat je niet een half uur per persoon hebt maar dit sloeg dus nergens op. Dus DELA huur fatsoenlijk personeel in, dit kan dus echt niet.

Xxx
22-04-2022

Wij hadden al een voorgesprek gehad. Voor behandeling zijn we uitgeweken naar een ziekenhuis in het buitenland. Helaas is mijn vrouw toch overleden Alles is door Dela top geregeld. Als ik een cijfer van 0 tot 10 moet geven krijgen ze een tien met een griffel. Dela heeft de kaart perfect opgesteld kwam met ideeën om te kiezen voor een 24 uurs kamer en ben blij dat we dat gedaan hadden. Omdat er door vervoer verkleuring optrad werden we opgevangen en werd er gezegd dat het niet meer goed te zien was dus heeft Dela het zo geregeld dat wij toch de kist konden sluiten zonder dat we geconfronteerd werden met deze achteruitgang. Ook hadden ze als extra geregeld dat mijn vrouw met de wagen en mij langs onze woning reed. Tevens werden we gebeld over een extra dat was een trompettist die life speelde. Iedereen die aanwezig was vond dat zo fijn dat de reacties binnen blijven stromen. Ook kreeg ik een prachtig ingelijste foto mee. Alles top geregeld. Het is triest om afscheid te moeten nemen.

Myriam
19-04-2022

DELA ik ben een nabestaande en boos. Mijn man is 1 maart gestorven en in tegenstelling tot jullie belofte is het nog steeds niet afgehandeld. Contact met jullie is een drama, 1e gesprek 45 min wachten, 2e gesprek 18 min en 3e gesprek 32 min wachttijd. Begin maart was door jullie beloofd alles met spoed af te handelen. 2e gesprek bleek dat jullie partner IJmond Uitvaart nog geen rekening had gestuurd, maar alles zou half april geregeld zijn. Blijkbaar is IJmond een partner, maar zijn jullie niet in staat om digitaal zaken uit te wisselen. Hoe moeilijk is het om een rekening die op 8 maart staat genoteerd aan jullie toe te sturen of door jullie op te vragen. 3e gesprek Bleek dat het nog steeds niet is geregeld en mevrouw ze gaan er nu achter aan en dan duurt het nog 2 weken. Rekening digitaal sturen duurt enkele seconden, want hij is er al. dossier aanpassen en teruggave bedrag berekenen, is ook bekend, hooguit 10 tot30 minuten, digitaal aan mij versturen, klaar.

Anneke
30-03-2022

Toen mijn man overleden is heb ik een mondelinge en schriftelijke afspraak gemaakt dat de onderhoudskosten vh graf/begraafplaats jaarlijks gedeclareerd kunnen worden bij Dela.

Dit is jaarlijks een gedoe om dat voor elkaar te krijgen. Ik stuur brieven per post, mail en uiteindelijk bel ik er nog weer over! Dan lukt het heel omslachtig dus. Nu dit jaar hebben ze het dossier van mijn man vernietigd daarmee ook alle gegevens en afspraken omtrent de vergoeding dus ik moest maar met bewijzen komen dat ik nog recht heb op de vergoeding. Dat bewijs heb ik uiteraard maar het lijkt mij dat mijn administratie daarover niet moet afhangen of ik wel of niet rechten heb. Ik vind het schandelijk deze manier van doen. Ik ben nu nog steeds bezig hier contact over te krijgen na 3 x een mail gestuurd te hebben nog steeds geen antwoord. Vandaar deze gefrustreerde klacht over Dela ik ben helemaal klaar met deze slechte uitvaartorganisatie!

Beppie
20-02-2022

Mijn moeder is vorige week overleden.

Ze is 96 geworden en ze heeft 60 jaar premie aan Dela betaald.

Dela heeft geen tijd om het lichaam te verzorgen en/of de begrafenis regelen. Druk, druk, overmacht, corona, etc.

Stuitend, belachelijk, schandalig en asociaal hoe Dela mensen in de kou laat staan. Alles wat ze pretenderen klopt niet!

Een andere uitvaartondernemer in de arm genomen. Was er binnen 1,5 u.

Alles tot tevredenheid geregeld.

Moest wel geld bij voor Dela.

Dela is enkel verdienmodel.

Ik vraag me af hoe vaak die begrafenis betaald is in 60 jaar.

Randy
17-02-2022

Incasso bureau achter me aan terwijl ik geen aanmaning heb ontvangen op de crematie van 5000 euro heb ik nu incassokosten van meer dan 700 Euro. de 5000 euro is betaald aan Dela maar GGN wil toch meer dan 700 Euro blijven vorderen. ik schijn 2 brieven te hebben gehad met daarin een aanmaning. Ik heb ze nooit ontvangen!

To
16-02-2022

Wat een onbeschofte club. Deze week de uitvaart van onze schoonzus gehad. In het crematorium werden we in onze gezamenlijke aankomst van directe nabestaanden met enkele directe nabestaanden meer door de uitvaartleider van de nabestaandengroep afgesplitst en gedirigeerd naar de algemene bezoekersentree. Uit respect en rust voor mijn broer en schoonzus hebben we hier onder "gedempt" protest gehoor aan gegeven en zijn dus naar de algemene ontvangstentree gegaan. Daar sta je dan als directe nabestaande tussen de algemene genodigden.

Pas na een kwartier, bij de aanvang van de dienst, en na het herhaaldelijk daarop wijzen van mijn broer bij de uitvaartleider begon er een lampje te branden. Om het niet langer af te wachten heeft een andere directe nabestaande ons op eigen titel maar opgehaald. Allemaal te gek voor woorden dat het zo moest. Zo onbeschoft door Dela geregeld.

Als gezin van direct nabestaande hebben we daardoor niet eens bij elkaar kunnen zitten tijdens de viering.

Angelika
03-02-2022

Hele fijne ervaring ondanks de reden waarom we ze nodig hadden.

Heel goed begeleid , goede nazorg en fijne mensen die echt meedenken.

Bléh
18-12-2021

Ze moeten allemaal op de Guillotine.

Krapuul 1 ste klas

Bah 🤮

☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️☠️

René
19-11-2021

Mijn moeder is overleden. Ze wil graag naar een specifiek crematorium in de buurt worden gebracht. Dat kan niet bij Dela, ze hebben vaste crematoriums.

Je kan het we zelf regelen, maar dan keren ze maar de helft van het verzekerde bedrag uit.

Lekker integer Dela, goed bezig.

Bob
11-11-2021

Bij aanvraag koopsompolis Dela uitvaartplan is mijn emailadres verkeerd overgenomen dit bleek omdat ik na 7 werkdagen nog geen bericht had ontvangen. Na telefonisch contact is het emailadres aangepast en jawel mijn gezondheidsverklaring in mailbox, ingevuld en geretourneerd. Na 5 werkdagen geen bericht van Dela dus weer telefonisch contact toen bleek dat gezondheidsverklaring van mijn vrouw naar, jawel, het verkeerde emailadres was gestuurd. Dus totaal geen vertrouwen meer in Dela en aanvraag stop gezet.

Sander
01-08-2021

Wat een onbeschofte reactie

In het bezit van een Dela Coöperatiespaarplan. Afgelopen week het Jaaroverzicht 2020 per post ontvangen. Dela gaf aan dat besloten was dat er niét tot winstuitkering over 2020 zou worden overgegaan. En dat kan natuurlijk, dat aanvaard ik. Maar de uitleg was warrig. Er stond in het overzicht dat er wél ruimte voor was, maar dat besloten was het niet te doen. Ook stond er dat deze winstdeling afhankelijk was van de dekkingsgraad van de organisatie. Bij 3 gegeven scenario's respectievelijk: wél, gedeeltelijk of geen winstdeling (De dekkingsgraad zelf was niet vermeld). Dan ga je nadenken, omdat er niet tot winstdeling wordt overgegaan, óf het bedrijf financieel gezond is.

Gebeld: nee, ik had het verkeerd gezien. Ik vroeg door, maar hij kon me echt niet helpen. Nog een keer doorgevraagd want ik wilde een overtuigende uitleg. Maar toen werd het contact van zijn kant verbroken.

Ik wil niet dat ik over 10-15 jaar, wanneer ik een paar 1000 euro heb betaald aan inleg, mijn geld kwijt ben, omdat Dela niet meer bestaat. Ben geschrokken van deze reactie en je kunt rustig spreken van een gebrekkige zorgplicht!

25-06-2021

Zeer gecompliceerd inloggen

Ik ben een bestaande klant bij Dela, al meer dan 30 jaar. Vrouw en kinderen daar ook verzekerd.

Sinds vorige week gedwongen op andere wijze te gaan inloggen met als gevolg dat ik voor alle gezinsleden aparte emailadressen moet aanmaken en aparte telefoonnumers moet hanteren. Gevolg: niets meer centraal voor het hele gezin te regelen en nog erger; de overstap naar nieuwe emailadressen lukt ook nog niet eens.

Support per telefoon waardeloos want ivm privacy mag mijn mij niet helpen. Oplossing: stturt u maar voor ieder gezinslid een email naar de klantenservice.

Mij niet meer gezien, ik verklaar Dela de dood, zoek wel een ander.

San
12-04-2021

Mooie uitvaart ism met Cordatis.

Mijn vader is begin april overleden en we werden keurig via teams te woord gestaan door Linda van Dela. Aan alles hangt een prijskaartje, maar je bepaalt uiteindelijk zelf.

Zij wees ons op Cordatis om de uitvaart te begeleiden. Een heel goed advies want Cindy van Cordatis heeft bijna 2 uur via teams met ons gesproken en er een prachtig levensverhaal van onze vader (en familie) van gemaakt. In combinatie met 82 foto’s en 5 x muziek hebben wij een mooie warme herinnering om op terug te kijken. Dit hadden we zelf niet gekund en maakt het verdriet en gemis beter te accepteren. Mijn vader en wij hebben samen een mooi leven gehad, kijken er met trots op terug.

Een usb stick van de dienst was een van de mogelijkheden, en dit moet je er echt bij kopen. Heb het al paar keer terug gekeken, met een lach en een traan.

Zowel Linda als Cindy zijn warme mensen, niets was teveel en goed en regelmatig contact gehad. Wij zijn louter tevreden ?

Jean
16-03-2021

Geld achter gehouden !

“DELA”

Zijn schoonbroer spaarde 5600 euro voor zijn overlijden . bij uitvaart verzekering DELA.

Enkele dagen na de begrafenis , die 5600 euro koste.

bezoek van de verzekering thuis Ontvangen , om te helpen alles te regelen .

ik vertelde dat we (overwogen ) om afstand te doen van erfrecht.

Schoonbroer was vrijgezel en leefde er oplos .

Dela stort 4000 euro naar begrafenisondernemer, en …? 1500 euro naar de notaris? die belast was , Met de betaling van schoonbroer zijn schulden .

dat was wettelijk zij ze .

ze hadden pas afstand van erfrecht gedaan , 30/01/2019 daar hij in 24/08/2018 overleden is .

had Dela 5 maand tijd om de volledige som 5600 euro door te storten .

de begrafenis ondernemer. die daagde ons voor het gerecht . om de som van 1500 euro , die nog bij Dela stond zelf te betalen .

de rechter . vond dat begrafenis ondernemer . contact moet nemen met Dela.

ondertussen,

Dela betaalde toen wel de volledige uitvaart kosten . maar de gerechts kosten (3x voorkomen)+- 800 euro? zou ten onze last zijn . of word gedeeld met begrafenis ondernemer . word nog uitgesproken .

daar de begrafenisondernemer ons voor de rechtbank daagde ipv de uitvaartverzekering Dela .

dus Dela blijft buiten schot of ik moet een proces beginnen tegen de Advocaten van Dela .

mooi hé .

gedupeerde familie.

Ps/:

je spaarcentjes beter in een potje steken .

Linda
23-02-2021

Zeer slecht

Er worden zaken in rekening gebracht die nooit uitgevoerd zijn, geen reactie op mail en telefonisch onmogelijk te bereiken. Om over de begeleiding nog maar te zwijgen

Ingrid
23-02-2021

Tennaamstelling ineens op ex-partner

Hallo. Ik ben nu 36 jaar klant van dela en wordt als stront behandeld als 'loyale' klant. Kort en dominant. Ik heb de polis in 1985 afgesloten, ik ben de hoofdverzekerde. In 1987 de oudste geboren en in 1994 de jongste. In 1992 wettelijk getrouwd en in 1998 tafel en bed gescheiden. Ik liet ondanks me ex niet lief ik geweest hem op de polis voor als er iets gebeurd met de vader van de zonen, anders neemt gemeente hem. Ik snap nog steeds niet hoe dela het nu zo ver heeft laten komen dat mijn gewelddadige ex-man(wraak naar mij en de kids) de tenaamstelling als hoofdverzekerde heeft verkregen, daar kwam ik tijdens verhuizing achter in 2011 toen ik koophuis kocht en heb dit al jaren kenbaar gemaakt waarom ex-man tenaamstelling hij woont niet hier! Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven en ik betaal 36 jaar lang voor heel het gezin via IBAN. Ik heb hard gewerkt in me leven voor p.p. €4000 x 4 = 16.000 en betaalde jaarlijks nu probeert mijn ex-man deels te incasseren en zaken achter mij rug te doen. Ik vind dit niet leuk, voor wat heb ik gewerkt? Zodat me ex-man nu mij en me kinderen uit wraak uit de polis heeft verwijderd en wij nu niets maar dan ook niets meer hebben qua uitvaartverzekering? Medewerker zegt dat ik fraudeer? Pardon? Dus 36 jaar lang betalen en ex-man als hoofdverzekerde is ineens frauderen? Wat een slechte bende, onderzoek dit. Ik ben al bezig met een advocaat en ben bezig om alle ingekomen stukken zoals scheidingspapieren en bankafschriften aan te tonen als dit herstelt is, fiscale waarde van de oude polis op mij en kinderen op nieuwe polis en ex-man apart ga ik weg bij dela en de waarde ergens anders onderbrengen Ik ben loyaal naar dela, dela niet naar mij. Ik hoop op en goed einde maar dit wordt geheid een juridische stap met gevolgen

Jack
21-12-2020

Te slecht dat je het geloven kunt. Schandalig!

Vanzelfsprekend wordt Dela op eigen site de hemel in geprezen, maar in de praktijk - na een verbijsterend sterfgeval van wie decennia te veel premie betaald heeft - te maken met beneden alle peil houding en werk. Je krijgt direct na het overlijden een kluns van een uitvaartverzorger toebedeeld die veel blunders begaat tot ongehoord ernstig toe. Dan blijkt Dela, terwijl de polis slechts maanden voor het overlijden geupdate is met hun buitendienst medewerker, ineens een naheffing na meer dan een jaar na overlijden van ruim 1000 euro in te dienen. Bedenkt eer u hier ooit aan begint, ik ga ze deze club veel publiciteit bezorgen. Wordt juridisch vervolgd. Schandalig.