25-04-2017

Onbetrouwbaar

Alles waar ze zeggen voor te staan is gelogen. Liegen en geen service.

25-04-2017

Auto met meer problemen teruggekregen, liegen en weigeren te reagern

Ik hoop dat andere dit nooit hoeven mee te maken, na verleden jaar te hebben gehoord dat ik eens spierziekte heb dit jaar besloten alles er uit te halen wat kan en dus met de auto naar Spanje, mijn man laat zich overtuigen dat we toch ook echt pechhulp moeten nemen bij ANWB want dat was de beste met enorm goede garages overal, niet dus op de heenreis begeeft de turboslang en we halen net hotel daar gelijk gebeld en de auto werd de volgende opgesleept en meegenomen ja naar Malaga 30 km verderop uiteinde na 4 dagen wisten ze eindelijk wat het was en kon de auto dus de 5e dag gehaald worden, en bij het wegrijden een raar geluid monteur er bij gehaald en met handen en voeten moeten praten want niemand sprak engels werd gezegd dat er een snaar t.zt. vervangen moest worden maar we konden echt terug naar nederland, niet dus op de terug weg begon eerst het acculampjete branden, maar we bleven rijden, later viel alles uit en zijn we snel van de weg gegaan naar een hotel aar heb ik eurocross gebeld het hele verhaal gedaan en ze kwamen ons de volgende dag opslepen toen kregen we de schrik van ons leven, eurocross wilde niet meer helpen want volgens e ANWB waren wij op eigen risico vertrokken met een kapotte dynamo, nou de auto staat in spanje met een kapotte compressor, speling op het linker voorwiel en een olielek maar gek genoeg geen kapotte dynamo, na heel veel bellen en doen zijn we toch door Eurocross teruggevlogen naar nederland alle eer en dank voor hun want wat heeft de ANWB gedaan .juist liegen, de auto verkloot en arrogant weigeren de klacht te behandelen dus ANWB nooit meer

20-04-2017

Ondanks lidmaatschap geen hulp

S morgens vroeg kwam ik met pech te staan. Bel de Anwb, geef het kenteken door en zeg dat ik in het bezit bent van een partnerpas. De centralist gaf aan dat ik geen hulp kon krijgen omdat de auto niet op mijn naam stond maar op die van partner. Er volgt een ellenlange discussie waarin ik probeer uit te leggen dat ik met mijn partnerpas wel recht heb op hulp, maar de centralist blijft onverbiddelijk. Naar aanleiding van een klacht die we vervolgens in hebben gediend werden we de volgende dag gebelders en deze man legt doodleuk uit dat we recht op hulp hebben voor de desbetreffende auto, dus hij begrijpt niet waarom er geen hulp is gestuurd. Hij weer contact opgenomen met de meldcentrale en naar een half uur belt hij terug en zegt doodleuk dat de auto niet op de naam van degene die het lidmaatschap heeft afgesloten. Het verhaal wordt dus steeds verwarrende. Het punt blijft echter dat we recht hadden op hulp en dat de wegenwacht hier niet heeft geleverd. Helaas worden er geen excuses aangeboden en een compensatie aangeboden voor de gemaakte kosten van wegslepen ed. Dus wij hebben ons lidmaatschap gauw opgezegd, want je mag wel jarenlang betalen voor je lidmaatschap, maar leveren ho maar. De zaak ligt inmiddels bij de rechtsbijstand

Bert
19-04-2017

Trieste ambtenarij

We wilden vorig jaar van ons ANWB lidmaatschap af, dus opgezegd. Helaas pindakaas. 1 maand te laat, dus weer voor een jaar lid (ik dacht dat daar inmiddels wetgeving tegen was, maar goed). Ik erover gebeld, maar er was niets mogelijk. Het waren de regeltjes. Direct maar even mijn adresgegevens gewijzigd per telefoon. Helaas was dit niet goed gegaan.

Ik was verhuisd, en werd er post gestuurd naar mijn oude adres. Ik had 1x een emailtje ontvangen dat er post was teruggestuurd over mijn lidmaatschap. Die had ik opgezegd, dus geen alarmbellen.

Totdat ik een emailtje ontving van het TPK. Er stond nog een bedrag open van € 5,24. Vanaf € 5,- gaat de ANWB incasseren. Hoewel ook de ANWB wel mijn emailadres had, vonden ze het makkelijker om het door te zetten naar dit incassobureau. Bam, € 25,- extra. Nou ANWB. Ik wens jullie veel files en nog meer autopech! En minder leden en ik hoop dat jullie falliet gaan. Want in het telefoongesprek kreeg ik te horen dat het weer de regeltjes waren. Ik had zelf.

12-04-2017

ANWB? Nooit meer!

Jarenlang ben ik lid geweest van ANWB voor de wegenwacht / pechhulp. Na een aantal jaar heb ik mijn auto verkocht en ook mijn ANWB lidmaatschap opgezegd. De opzegging werd echter om onbekende reden niet juist verwerkt en ook mijn verhuizing was niet bekend (ondanks PostNL verhuisservice die bij alle andere bedrijven wel goed werkte). Gevolg is dat ik de afgelopen 3 jaar voor niks lidmaatschapsgeld heb betaald (wat natuurlijk mijn eigen schuld is, dat had ik zelf beter in de gaten moeten houden). Maar nu komt het: de ANWB stuurt mijn gegevens direct door naar het incassobureau TKB. Er zijn wel brieven gestuurd, maar naar mijn oude adres. Hoeveel moeite is het om even te bellen of te mailen? Dan was het probleem gelijk opgelost. ANWB's klantenservice is wat mij betreft echt om te huilen. Samen een oplossing proberen te vinden? Vergeet het maar. Zodra het is overgedragen aan het incassobureau "kan er niks meer aan worden gedaan". Befehl ist befehl! Mij zien ze in ieder geval nooit meer terug als klant.

10-04-2017

Recht op Vervangend Vervoer is Farce

Op weg naar mijn werk, valt mijn auto stil. Ik bel de ANWB en meldt het probleem. Vijf minuten na de melding springt de auto weer aan. Ik bel de ANWB en zeg: ik rij naar de dealer, dan hoeft de WW niet te komen. Met 2x uitvallen bij de Audi dealer aangekomen en auto afgegeven voor reparatie. Ik bel de ANWB voor het vervangend vervoer, krijg ik als antwoord: de WW is niet bij U langs geweest en dus heeft u geen recht op vervangend vervoer. Daar zakt mijn broek dus vanaf. Dit riekt naar bedrog.

04-04-2017

Verhuizing niet correct doorgekomen, zelfs na 2x contact

We zijn vorig jaar verhuisd. Echter is de verhuizing niet goed doorgekomen. Vorig jaar nog met pech gestaan op nieuwe woon adres en we zijn hier netjes geholpen, hier was ook doorgegeven dat we verhuisd zijn naar een nieuw adres. Toen we in februari onze nieuwe pasjes nog niet ontvangen hadden heeft mijn vrouw naar de ANWB gebeld en nogmaals de adres wijziging doorgegeven. Hier vertelde ze ons ook niets over een nog openstaande factuur. Als verassing kregen we een aantal weken later een MAIL van de TKB incasso binnen. Het had wel zo netjes geweest als de ANWB ons hiervan op de hoogte had willen stellen of via de telefoon (namelijk 2x contact gehad) of via de mail welke ze gewoon van ons hadden. Ik heb een klacht op de website ingediend, maar ze sturen mij een standaard mail terug dat ik het bedrag moet over maken zonder antwoord te geven op mijn ingediende klacht. Erg slechte zaak. Zo ga je volgens mij niet met je klanten om. Ik ben niet beroerd om die extra kosten over te maken. Het gaat gewoon om het principe.

29-03-2017

Reisverzekering

Een langer verblijf verzekering afgesloten bij de ANWB. In januari via de dokter in Benidorm naar het ziekenhuis doorverwezen , mijn zorgverzekeraar gebeld en dit doorgegeven , nummer blijkt echter ook van de ANWB te zijn, eerste verwarring , met wie spreek je nou. Bleek om een schaduw op mijn rechterlong te gaan , doorverwijzing longarts en daarna in een razend tempo de onderzoeken ( compliment Kliniek Benidorm) , uitslag , tumor kwaadaardig in de long , gelukkig nog geen uitzaaiingen. Advies gevraagd bij de zorgverzekering , advies , daar laten opereren en second opinion huisarts. Huisarts heeft uitgezocht hoe snel ik en Nederland geholpen kon worden en jawel , Nederland doet nog eens alle onderzoeken opnieuw , duur +/_ 8 weken, advies huisarts , daar laten opereren. Nu komt het : ANWB alarmcentrale: De operatie kan ook in Nederland dus wij vergoeden niets , op mijn respons van het risico van uitzaaiingen , jammer , is niet ons probleem , dit zijn de voorwaarden. Menselijkheid is ver te zoeken bij deze organisatie.

20-03-2017

Geweldige service

Vanmorgen wilde ik in de garage in mijn auto stappen om naar de sportschool te gaan en wat bleek, rechter voorband plat. ANWB gebeld en er zou iemand komen.

Via sms kon ik volgen hoe lang het nog zou duren. Bijna op de minuut nauwkeurig kon ik hem de garage in laten rijden.

Bleek een schroef in de band te zitten en deze werd ter plekke gerepareerd. Tot dusver alles vanzelfsprekend!

Toen vroeg de meneer van de wegenwacht gewoon uit interesse tot wanneer ik op winterbanden door wilde blijven rijden.

Ik vertelde hem dat dit eigenlijk voor het einde van de middag gepland stond omdat mijn vrouw de velgen uit de kelder moest ophalen aangezien ik door schouderproblemen niets zwaars mag tillen, waarop hij zei dat hij dit wel even voor me zou doen. En zo geschiedde!

Helemaal geweldig.

Jeroen ANWB Hartelijk Dank.

17-03-2017

Wat een service!

Zondagnacht gestrand met mijn auto bij Vianen. Bij een carpoolplek naar mijn motor gekeken en bleek iets met de bobine. Omdat ik in Rotterdam woonde hebben ze mij naar een service center van de anwb gesleept. Van hal 1 tot half 4 s nachts hebben ze naar mogelijke oorzaken gezocht en vier koppen koffie verder. Uiteindelijk hebben ze mij een een leenbobine meegegeven waardoor ik weer naar Rotterdam heb kunnen rijden. Ben onder de indruk! 3 uur lang in de nacht bezig geweest en ik kon naar huis rijden. Geweldig!

16-03-2017

Effectief en vriendelijk

Met defecte koppeling in middenberm gestrand, gelukkig kwam er hulp binnen redelijke termijn. Repareren bleek niet mogelijk, het werd slepen. Even later zat ik wel in een vervangende auto. Perfect, Albert!

07-03-2017

Zeer snel, goed en correct.

Zojuist is mijn kapotte accu vervangen door de ANWB. Zeer snel en goed geholpen door Jennifer. Een prima accu ook, standaard Mercedes en BMW. 3 jaar garantie en de prijs 132 euro (60ah) valt me hartstikke mee.

27-02-2017

Toch negatiever geworden

Wintersport met twee kleine kids achterin. Voorlamp kapot. En we reden in de nacht op pikkedonkere stukken. Zelf vervangen kon niet volgens het boekje. Een erkende monteur wel. Al jaren lid en maar gebeld. Uiteindelijk konden ze niet echt wat betekenen. Of twee dagen wachten tot er een geschikte lamp binnen was volgens de monteur want bij een Mazda 5 is dat blijkbaar nogal complex. Toch maar verder gereden met 1 goede koplamp. Voelde niet fijn maar we zijn over. Na thuiskomst direct naar mijn eigen garage. Het blijkt gewoon een H7 lamp te zijn die een universele monteur gewoon kan inzetten. Ik moet zeggen, ik ben toch teleurgesteld in de anwb! Ze hadden meer kunnen doen en weten. Aan de telefoon wordt gewoon verteld dat ze eigenlijk niet veel kunnen doen. Jaren geleden ook hulp nodig gehad en toen kwam ik vanwege de drukte niet tussen. Tja, kan gebeuren maar het is niet fijn.

26-02-2017

Onbetrouwbaar

Ouders zijn 25 jaar lid bij de ANWB en nooit gebeld. Vandaag een klapband gehad met de caravan en opgebeld en zeggen die oplichters dat het niet verzekerd is en rijden zo weg. Nergens wordt het aangeven. Zou iedereen aanraden om niks te doen bij dit bedrijf. Altijd betalen/lid zijn en als er wat is doen ze niks.

20-02-2017

Oplichters zijn het !

Gisteren pech gehad met mijn auto van 2012 al meer dan 16 jaar klant bij anwb maar ook mijn laatste jaar !

Als je auto binnen 48 uur in het buitenland gemaakt kan worden draai je lekker zelf op voor alle kosten ook van de vervangende auto.

Garage mag je niet zelf kiezen want anwb vertrouwt niet iedereen wel moet jij iedereen vertrouwen !

Van te voren zeggen ze niks over de 48 uur beleid en achteraf verwijzen ze naar de algemeene voorwaarden.

Garage werkt voor 110 euro ex btw per uur een sensor wat bij de dealer 8 euro is kost bij hun van febi niet eens mercedes 38 euro in de btw kost. De reparatie ong 70 tot 80 euro excl btw bij de merk dealer van mercedes ruttchen kost bij meneer de beun zonder naambord buiten zijn gebouw en nergens een vermelding in google of waar dan ook 380 euro. Anwb zegt we hebben er niks mee te maken garage rekent op zondag meer dan normaal en wij willen de auto binnen 48 uur rijdend hebben. Wij werken samen met de garage zodat jij binnen 48 uur je auto hebt en nu meer dan 1000 kosten voor iets wat 10% had gekost. Dus beter niet verzekeren en lekker iemand daar om hulp vragen. En in veel landen word je gratis weggesleept naar een merkdealer.

13-02-2017

Niet klantvriendelijk

Op het moment dat ik anwb nodig had, gaven ze niet thuis. Nadat ik 12 min in de wacht stond, was de juffrouw achter de lijn alles behalve huplvaardig, begripvol.uiteindelijk hing ze tijdens get gesprek gewoon op! Waarop ik voor mezelf wist dat Anwb het nooit voor mij zou worden! Ik bel liever de concurent!

11-02-2017

Drama service, pure afzetterij

Voor mij de allereerste keer dat ik een slechte referentie over een bedrijf schrijf. Ik ben niet zo van het negatieve, maar ditmaal kan ik toch echt niet anders. Vorig jaar februari heb ik geprobeerd mijn lidmaatschap op te zeggen via de telefoon in verband met het verkrijgen van een auto van de zaak. Via de telefoon werd mij gemeld dat dit aan het eind van het jaar kon en dat ik er sowieso nog een jaar aan vast zat. Ik heb daarop via een brief mijn lidmaatschap opgezegd. Aangezien ik geen enkele bevestiging waar ik om vroeg kreeg heb ik voor de zekerheid een memo in mijn agenda gezet voor november. In November gebeld, men wist van niets, telefonisch abonnement opgezegd, kreeg de tip om het om te zetten in een gewoon lidmaatschap van 15eu per jaar zonder wegenwacht service aangezien wij al lid waren sinds 1998. Dit gedaan, tot mijn grote verbazing krijg ik in januari een aanmaning voor mijn wegenwacht abonnement. Hierover gebeld, tot 3 keer toe zou ik teruggebeld worden, niet gebeurd. Hierop contact formulier ingevuld, mail sturen blijkt onmogelijk bij de ANWB. Wederom geen enkele reactie, hierop weer gebeld, na 4 x doorverbonden een persoon die mij zijn verontschuldigingen aanbiedt na het horen van mijn verhaal en aangeeft het abonnement om te zetten en het kan niet anders dan dat ik het wegenwacht bedrag voor de maand januari moet betalen. Met tegenzin akkoord. Tot overmaat van ramp ontvang ik nu gisteren een aanmaning op de factuur van december lidmaatschap met een boete van 6 euro eroverheen. Nu maar een mail gestuurd om te melden dat ik deze betaal en nooit meer wat met de ANWB te maken wil hebben. Uiteraard nog geen enkele reactie, wat een verschrikkelijke organisatie die ook nog eens zegt voor de belangen van consumenten op te komen.

10-02-2017

Zeer slechte service

Ik had een mobiele verzekering afgesloten en hoorde na een aantal jaren deze verzekering te hebben gehad dat ik wel elk jaar hetzelfde bedrag moet voldoen maar niet de nieuwwaarde krijg verzekerd. Dat lijkt mij ethisch niet verantwoord en zou op zijn minst duidelijk moeten worden gecommuniceerd (niet in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden!). ANWB is een verouderd bedrijf en zou hen ten zeerste afraden.

10-02-2017

Top

Super vriendelijk en goede hulp. Hij was er heel snel. Dik tevreden

09-02-2017

Super geholpen.

Wederom stond ik met een lege z.g.a.n accu, na doormeten en en onderzoek door de wegenwacht schakelde hij een collega in voor materiaal hulp, beide heren hadden een incorrecte verbinding in het laadsysteem ontdekt en ter plekke verholpen. De heren Ron van wagen 968 en Pascal van wagen 9878 nogmaals reuze bedankt.

Meer ANWB reviews
Welk cijfer geef jij ANWB?