ANWB reviews

Laatste 12 maanden202320222021

Recente ANWB ervaringen

Herman
26-07-2024

Kocht als Belg een tollbox voor Frankrijk, blijkt volgens maut.de dat ANWB die alleen in Nederland mag verkopen. Je bent je geld kwijt, krijgt ook nog factuur van maut.de en je heb finaal alleen maar een pak frustratie gekocht. Communicatie met ANWB op hun website kan niet als Belg, je dient een Nederlands telefoon nummer en een Nederlandse postcode in te geven om contact te maken. PURE OPLICHTING dus. Al mijn persoonsgegevens met Belgisch adres staan correct in mijn bestelling, toch weten ze niet te zullen leveren. Dat is fraude!

25-07-2024

Pech met de motor, viel uit en startte niet meer. Gebeld en kon na upgrade en 50 euro geholpen worden. Na precies 1 uur kwam een uiterst leuke man die tot mijn grote geluk veel verstand had van Harley Davidsons. Het bleek niet heel moeilijk te zijn maar zijn expertise bracht mij na 20 minuten weer op de weg. Super man! Dank je. Ben zeer tevreden.

Scheijgrond
25-07-2024

Dossier nummer :

24072450891

Dossier 2 : thos2403668

Roxane beekhuisen vab alarm centrale

Vreselijke service anwb noodcentrale laten patiënt incontinent 3 dagen zonder eten en drinken wegkwijnen in hotel omdat het dossier nog in behandeling is en de arts nog niet de tijd heeft gehad ernaar te kijken. 0/10 waardeloze service!

Alexandra
22-07-2024

They are dangerously untrustworthy

Daisy
21-07-2024

Wat een vreselijke slechte organisatie.

Eerst pech hebben in frankrijk. Word gesleept zonder te vragen ergens in een dorp gedumpt. Moet zelf de kosten betalen. 48 uur gestrand met me kinderen. Elke keer ander verhaal.

Na 48 uur moeten smeken om.een auto om verder te reizen. Moesten zelf taxi kosten betalen van 250 euro. Dit moet dus ook met het inleveren.

Telefonisch willen supervisors je niet tw woord staan. Ze willen je rechten ontnemen naar eigen behoefte. Ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarde. Constant word je van kastje naar de muur gestuurd.

Ik raad deze wegenwacht aan niemand aan! neem het niet. Zijn echt vreselijk.

Datum van ervaring: 13 juli 2024

Mary
20-07-2024

Halverwege de berg richting Fiss, stopte onze auto met draaien. Olie lekte aan alle kanten. Zelf, automonteur zijnde, kom ik het lek niet vinden. Met horten en stoten de berg op gereden, tot stilstand gekomen vlak voor ons pensioen en direct de wegenwacht gebeld. Hulp kwam snel en leek veelbelovend. Echter nadat de auto afgevoerd werd naar de dichtstbijzijnde garage (wat we overigens zelf hebben moeten betalen) ging het mis. We konden pas na 5 dagen vervangend vervoer krijgen, waardoor onze hele vakantie (want we waren slechts op doorreis in Oostenrijk) in het geding zou komen. De eventuele reparatie met diagnose zouden pas na 10 dagen in gang gezet kunnen worden in de plaatselijke garage, wat niet binnen de termijn van onze vakantie zou vallen. Dus transport naar NL van de auto zou een volgende stap zijn. Echter ANWB vond de waarde van de auto lager dan de waarde van het transport en verklaarde de auto Total loss. Na advies gevraagd te hebben bij een NL autodealer, bleek dit onwaar.

Lisette
17-07-2024

Ik vulde online een pech formulier in en werd binnen 5 minuten gebeld. Ik vond het spannend en de medewerker heeft me erg gerustgesteld. Binnen 30 min was de monteur er. Die had het erg snel voor elkaar en als extra service keek hij naar het oliepeil.

Hemmo
15-07-2024

Casenummer 24062751329

We zijn weer thuis. Dankzij de uiterst vriendelijke en zeer kundige bemiddeling van Elena van Steunpunt Athene en de zeer snelle service van garage Tsoumetis Giorgos in igoumenitsa is een vervangende motor binnen 6 dagen gevonden en ingebouwd tegen een zeer acceptabele prijs. We hebben de ferry op tijd kunnen halen en onze thuisreis vanaf Bari 2000km in 38 graden met onze 1700 kilo caravan zonder problemen kunnen voltooien. Nogmaals dank voor jullie service en kwaliteiten.

Marthy
12-07-2024

Ik heb een ANWB veilig rijden autoverzekering.

Ik houd me keurig netjes aan de verkeersregels .dat staat ook telkens in mijn reviews van de ANWB.

Doordat het beacon telkens niet voldoet en er een nieuwe aangevraagd moet worden (niet mijn fout) krijg ik allerlei dreigbrieven dat ik niet aan hun voorwaarden voldoe.

Drie keer achteraan gebeld en gevraagd of ze een aantekening maken zolang ik mij beacon niet heb.Helpt niets!

Waardeloos met hoofdletters

Zandra
02-07-2024

Geweldig geholpen door de ANWB wegenwacht vandaag. Ik hoorde een vreemd geluid bij het rechter voorwiel en durfde niet verder te rijden. ANWB gebeld, daar kwamen we erachter dat mijn lidmaatschap nog op een oud kenteken stond. Dit werd snel aangepast. Ik hoorde dat we mogelijk 90 minuten moest wachten op de wegenwacht.

Vervolgens werd ik echter gebeld door een medewerker die alvast wat tips gaf om zelf te proberen, omdat het misschien zo kon zijn dat er een steentje in de ankerplaat van het wiel of de rem zat. Toen we dit uitvoerden, kwam er al een wegenwacht aanrijden. Deze heeft het probleem met het wiel snel en met uitleg voor ons verholpen. En tips gegeven om dit te voorkomen in de toekomst. Superblij met alle snelle hulp!

Wilma
28-06-2024

We zitten in italie met een auto met een gescheurde cilinderkop kosten min. €4000

De auto moet dus terug naar Nederland en wij hebben een auto nodig om de caravan naar onze stallingsplek in italie te brengen. Daarna moeten we zelf nog naar Nederland. Hoe moeilijk is het om te bedenken dat we vervangend vervoer nodig hebben!

Na bijna een week geregeld bellen, komt er iemand op het idee om de auto op transport te gaan zetten en vervangend vervoer te regelen. Hoera! Wat een gedoe. Ben je daarvoor al zoveel jaar lid en betaal je veel geld elk jaar? Fijn een callcenter waarbij niemand iets noteert in het dossier en alles langs elkaar werkt. Helaas is er nu nog steeds niets zeker en moeten we afwachten hoe verder.

Hendriks Eindhoven

Caro
24-06-2024

Drie keer opnieuw moeten inbellen, ongeïnteresseerd en onervaren mensen aan de telefoon. Brutaal en weinig passie voor hun vak. Na uitleg van onze melding en gezegd dat het onveilig is om in de camper te blijven slapen krijg ik te horen, ja hoezo heeft u dan een hotel nodig als u camper straks wordt weggesleept? U heeft toch een dak boven uw hoofd. Vervolgens valt de verbinding weg. Opnieuw bellen, andere collega die vervolgens aangeeft dat ze in haar notities leest dat het zojuist is opgelost. Ik leg het haar weer uit en vertel dat ik ook met een peuter ben. Oh zegt ze; Ohh u probeert het nu met een ander verhaal? Daar sta je dan met je kind in de stort regen en kortsluiting in de camper. Het zal wellicht een draaiboek zijn en protocol, maar waar is het echte menselijke contact gebleven zoals vroeger? De hulp die je kan verwachten als je stress hebt en geholpen wilt worden. Ik ben al lid sinds 2002 nog nooit zo slecht geholpen.

Fijne vakantie 👍🏻

Jurgen
16-06-2024

3 uur moeten wachten omdat mijn auto niet wilde starten. Na hulp van de anwb advies om auto niet meer stil te zetten en direct naar mijn garage te rijden op zaterdagavond kwart over acht is daar niemand meer aanwezig. Auto daar weggezet en nu zonder auto. Maandag zelfmaarproberwn een auto te regelen. Niet echt hulp die je verwacht.

Harry
14-06-2024

Hebben ANWB energie en ze blazen hoog van de toren met dat ze goedkoop zijn, nou dat klopt dus niet gemiddeld ruim 0,5 cent kWh duurder dan elders

Jaw
10-06-2024

Heel slecht,

Europa dekking en bij pech in Parijs alleen afgesleept worden, naar depanage.daarna mag je alles zelf doen. Vervangend vervoer wordt gewoon niet geregeld! Je krijgt 250euro reis- declareren link op SMS en zoek het maar uit. Uiteindelijk met de Flixbus uit Parijs weten terug te komen.

Geen sorry niets, mijn auto is gerepatrieerd en bijna heeft het EEN MAAND geduurd vooraleer hij in NL was.

Mensen begin er niet aan, ze bestaan allen nog vanwege grote succes van +/- 30 jaar geleden. Echt een grote droefenis deze club, er zijn a ndere alternatieven!

Mariëlle
09-06-2024

De ANWB alarmcentrale? Nou lieve mensen ik zou allemaal spontaan je anwb abonnement opzeggen want als je in nood zit geven ze niet thuis😝 heb je 2 lekke banden ipv 1 nou vergeet het! Sta je in nood langs de snelweg en had je 1 incasso gehad omdat er iets niet goed was gegaan met de betaling maar je een betalingsbewijs heb maar nog niet verwerkt in HUN systeem, vergeet het maar en zoek het zelf maar uit! Voor mij geen ANWB meer🤬🤬🤬

08-06-2024

Als je camper niet start om naar de apk…

Als je camper niet start om naar de apk te gaan (die net is verlopen) en je belt met anwb komen ze niet langs, omdat de apk is verlopen? Dan ben je 80 jaar en platina lid! Onbeschoft!

Gerjanne
07-06-2024

Men weigerde hulp te bieden! Lid vanaf 2008. Stond met diesel/benzine pech in oude woonplaats, men vertelde dat ze geen hulp bieden in de woonplaats, deze aangepast in huidige woonplaats waar we al ruim 1,5 wonen. Men had dus nog oude woongegevens. Omdat deze gegevens 2 dagen verwerkingstijd nodig hebben weigeren ze hulp te pechhulp te bieden of ik zou m’n abonnement moeten verhogen.

Dit is natuurlijk onzin want auto staat niet in woonplaats. Men kan bij de anwb helaas niet meer zelf nadenken en laat dit allerlei systemen voor zich doen waardoor de beloofde pechhulp niet aanwezig is! Abbonment maar direct opgezegd!

Gerjanne
07-06-2024

Men weigerde hulp te bieden! Lid vanaf 2008. Stond met diesel/benzine pech in oude woonplaats, men vertelde dat ze geen hulp bieden in de woonplaats, deze aangepast in huidige woonplaats waar we al ruim 1,5 wonen. Men had dus nog oude woongegevens. Omdat deze gegevens 2 dagen verwerkingstijd nodig hebben weigeren ze hulp / pechhulp te bieden of ik zou m’n abonnement moeten verhogen.

Dit is natuurlijk onzin want auto staat niet in woonplaats. Men kan bij de anwb niet meer zelf nadenken en laat dit allerlei systemen voor zich doen waardoor de beloofde pechhulp niet aanwezig is! Abbonment maar direct opgezegd! Want ja waar betaal je eigenlijk voor?

Karima
05-06-2024

Slechte hulp, monteur schrijft het verkeerd in zijn contact journal waardoor mijn auto niet meer weg geslepen kan worden.

Met pech langs de kant van de weg gekomen. Een auto getrokken met een busje 200 meter en daarna werd er gezegd binnen twee maanden kan de wegenwacht mijn auto wegslepen naar eindbestemming want zo lang kan de hulpvraag actief blijven. Nu zegt anwb telefoon centrale nee dat doen wij niet want er staat hier niets over in de contact journaal? En ik word doorverwezen naar een klachten formulier. Echt belachelijk dit bedrijf kijk naar alternatieven voordat je een verzekering afsluit. Want service is er niet meer als ze inmiddels een van de grootste zijn. Voor mij nooit meer anwb

Meer ANWB reviews