ANWB reviews

Laatste 12 maanden202320222021

Recente ANWB ervaringen

Lisette
17-07-2024

Ik vulde online een pech formulier in en werd binnen 5 minuten gebeld. Ik vond het spannend en de medewerker heeft me erg gerustgesteld. Binnen 30 min was de monteur er. Die had het erg snel voor elkaar en als extra service keek hij naar het oliepeil.

Hemmo
15-07-2024

Casenummer 24062751329

We zijn weer thuis. Dankzij de uiterst vriendelijke en zeer kundige bemiddeling van Elena van Steunpunt Athene en de zeer snelle service van garage Tsoumetis Giorgos in igoumenitsa is een vervangende motor binnen 6 dagen gevonden en ingebouwd tegen een zeer acceptabele prijs. We hebben de ferry op tijd kunnen halen en onze thuisreis vanaf Bari 2000km in 38 graden met onze 1700 kilo caravan zonder problemen kunnen voltooien. Nogmaals dank voor jullie service en kwaliteiten.

Marthy
12-07-2024

Ik heb een ANWB veilig rijden autoverzekering.

Ik houd me keurig netjes aan de verkeersregels .dat staat ook telkens in mijn reviews van de ANWB.

Doordat het beacon telkens niet voldoet en er een nieuwe aangevraagd moet worden (niet mijn fout) krijg ik allerlei dreigbrieven dat ik niet aan hun voorwaarden voldoe.

Drie keer achteraan gebeld en gevraagd of ze een aantekening maken zolang ik mij beacon niet heb.Helpt niets!

Waardeloos met hoofdletters

Zandra
02-07-2024

Geweldig geholpen door de ANWB wegenwacht vandaag. Ik hoorde een vreemd geluid bij het rechter voorwiel en durfde niet verder te rijden. ANWB gebeld, daar kwamen we erachter dat mijn lidmaatschap nog op een oud kenteken stond. Dit werd snel aangepast. Ik hoorde dat we mogelijk 90 minuten moest wachten op de wegenwacht.

Vervolgens werd ik echter gebeld door een medewerker die alvast wat tips gaf om zelf te proberen, omdat het misschien zo kon zijn dat er een steentje in de ankerplaat van het wiel of de rem zat. Toen we dit uitvoerden, kwam er al een wegenwacht aanrijden. Deze heeft het probleem met het wiel snel en met uitleg voor ons verholpen. En tips gegeven om dit te voorkomen in de toekomst. Superblij met alle snelle hulp!

Wilma
28-06-2024

We zitten in italie met een auto met een gescheurde cilinderkop kosten min. €4000

De auto moet dus terug naar Nederland en wij hebben een auto nodig om de caravan naar onze stallingsplek in italie te brengen. Daarna moeten we zelf nog naar Nederland. Hoe moeilijk is het om te bedenken dat we vervangend vervoer nodig hebben!

Na bijna een week geregeld bellen, komt er iemand op het idee om de auto op transport te gaan zetten en vervangend vervoer te regelen. Hoera! Wat een gedoe. Ben je daarvoor al zoveel jaar lid en betaal je veel geld elk jaar? Fijn een callcenter waarbij niemand iets noteert in het dossier en alles langs elkaar werkt. Helaas is er nu nog steeds niets zeker en moeten we afwachten hoe verder.

Hendriks Eindhoven

Caro
24-06-2024

Drie keer opnieuw moeten inbellen, ongeïnteresseerd en onervaren mensen aan de telefoon. Brutaal en weinig passie voor hun vak. Na uitleg van onze melding en gezegd dat het onveilig is om in de camper te blijven slapen krijg ik te horen, ja hoezo heeft u dan een hotel nodig als u camper straks wordt weggesleept? U heeft toch een dak boven uw hoofd. Vervolgens valt de verbinding weg. Opnieuw bellen, andere collega die vervolgens aangeeft dat ze in haar notities leest dat het zojuist is opgelost. Ik leg het haar weer uit en vertel dat ik ook met een peuter ben. Oh zegt ze; Ohh u probeert het nu met een ander verhaal? Daar sta je dan met je kind in de stort regen en kortsluiting in de camper. Het zal wellicht een draaiboek zijn en protocol, maar waar is het echte menselijke contact gebleven zoals vroeger? De hulp die je kan verwachten als je stress hebt en geholpen wilt worden. Ik ben al lid sinds 2002 nog nooit zo slecht geholpen.

Fijne vakantie 👍🏻

Jurgen
16-06-2024

3 uur moeten wachten omdat mijn auto niet wilde starten. Na hulp van de anwb advies om auto niet meer stil te zetten en direct naar mijn garage te rijden op zaterdagavond kwart over acht is daar niemand meer aanwezig. Auto daar weggezet en nu zonder auto. Maandag zelfmaarproberwn een auto te regelen. Niet echt hulp die je verwacht.

Harry
14-06-2024

Hebben ANWB energie en ze blazen hoog van de toren met dat ze goedkoop zijn, nou dat klopt dus niet gemiddeld ruim 0,5 cent kWh duurder dan elders

Jaw
10-06-2024

Heel slecht,

Europa dekking en bij pech in Parijs alleen afgesleept worden, naar depanage.daarna mag je alles zelf doen. Vervangend vervoer wordt gewoon niet geregeld! Je krijgt 250euro reis- declareren link op SMS en zoek het maar uit. Uiteindelijk met de Flixbus uit Parijs weten terug te komen.

Geen sorry niets, mijn auto is gerepatrieerd en bijna heeft het EEN MAAND geduurd vooraleer hij in NL was.

Mensen begin er niet aan, ze bestaan allen nog vanwege grote succes van +/- 30 jaar geleden. Echt een grote droefenis deze club, er zijn a ndere alternatieven!

Mariëlle
09-06-2024

De ANWB alarmcentrale? Nou lieve mensen ik zou allemaal spontaan je anwb abonnement opzeggen want als je in nood zit geven ze niet thuis😝 heb je 2 lekke banden ipv 1 nou vergeet het! Sta je in nood langs de snelweg en had je 1 incasso gehad omdat er iets niet goed was gegaan met de betaling maar je een betalingsbewijs heb maar nog niet verwerkt in HUN systeem, vergeet het maar en zoek het zelf maar uit! Voor mij geen ANWB meer🤬🤬🤬

Piet
08-06-2024

Als je camper niet start om naar de apk…

Als je camper niet start om naar de apk te gaan (die net is verlopen) en je belt met anwb komen ze niet langs, omdat de apk is verlopen? Dan ben je 80 jaar en platina lid! Onbeschoft!

Gerjanne
07-06-2024

Men weigerde hulp te bieden! Lid vanaf 2008. Stond met diesel/benzine pech in oude woonplaats, men vertelde dat ze geen hulp bieden in de woonplaats, deze aangepast in huidige woonplaats waar we al ruim 1,5 wonen. Men had dus nog oude woongegevens. Omdat deze gegevens 2 dagen verwerkingstijd nodig hebben weigeren ze hulp te pechhulp te bieden of ik zou m’n abonnement moeten verhogen.

Dit is natuurlijk onzin want auto staat niet in woonplaats. Men kan bij de anwb helaas niet meer zelf nadenken en laat dit allerlei systemen voor zich doen waardoor de beloofde pechhulp niet aanwezig is! Abbonment maar direct opgezegd!

Gerjanne
07-06-2024

Men weigerde hulp te bieden! Lid vanaf 2008. Stond met diesel/benzine pech in oude woonplaats, men vertelde dat ze geen hulp bieden in de woonplaats, deze aangepast in huidige woonplaats waar we al ruim 1,5 wonen. Men had dus nog oude woongegevens. Omdat deze gegevens 2 dagen verwerkingstijd nodig hebben weigeren ze hulp / pechhulp te bieden of ik zou m’n abonnement moeten verhogen.

Dit is natuurlijk onzin want auto staat niet in woonplaats. Men kan bij de anwb niet meer zelf nadenken en laat dit allerlei systemen voor zich doen waardoor de beloofde pechhulp niet aanwezig is! Abbonment maar direct opgezegd! Want ja waar betaal je eigenlijk voor?

Karima
05-06-2024

Slechte hulp, monteur schrijft het verkeerd in zijn contact journal waardoor mijn auto niet meer weg geslepen kan worden.

Met pech langs de kant van de weg gekomen. Een auto getrokken met een busje 200 meter en daarna werd er gezegd binnen twee maanden kan de wegenwacht mijn auto wegslepen naar eindbestemming want zo lang kan de hulpvraag actief blijven. Nu zegt anwb telefoon centrale nee dat doen wij niet want er staat hier niets over in de contact journaal? En ik word doorverwezen naar een klachten formulier. Echt belachelijk dit bedrijf kijk naar alternatieven voordat je een verzekering afsluit. Want service is er niet meer als ze inmiddels een van de grootste zijn. Voor mij nooit meer anwb

Bas
30-05-2024

Heb 2 oldtimers er verzekerd die elke 3 jaar getaxeerd moeten worden. zonder waarschuwing en dat dit zo is worden de bussen tegen dagwaarde verzekerd en moet je wel de volle premie betalen. wanneer je aangeeft dat je direct binnen 4 weken een nieuw taxatierapport aanleverd is er niks mogelijk. een reminder vooraf zou klantvriendelijker zijn! en coulance voor 4 weken uitstel zou klantvriendelijker zijn! nu maar hopen dat de garage niet afbrand anders wordt het een heel duur geintje! bedankt ANWB!

Jeroen
27-05-2024

Lang wachten, meer dan 2,5uur en dan nog niet weten of er iemand onderweg is. Ledenlijn helpt niet verder leest alleen maar berichtjes voor die al bekend zijn. Kortom geen duidelijkheid in tijd en geen service

Bram
27-05-2024

Vorig jaar in Noorwegen gestrand. Nul medewerking van ANWB. Geen idee waar ik dan voor betaal.

Mijn fout, had natuurlijk de reviews moeten lezen.

Duur leergeld!

Saskia
16-05-2024

Daar stond ik dan met pech met 3 kleine kinderen. Ik heb geregeld dat ik werd opgehaald want de kinderen moesten naar bed en hadden eten nodig. Daarna contact opgenomen met de anwb, ze gingen mij niet helpen want ik had geen lidmaatschap die staat op naam van mijn man. Hetgeen ik kon doen was zelf een lidmaatschap afsluiten dan zouden ze mij wel helpen… zeer bijzonder maar dat zijn blijkbaar de spelregels. Een andere optie was dat mijn man bij de kapotte auto aanwezig moest zijn dan konden ze helpen. Eind van de dag gebeld en een afspraak gemaakt dat mijn man vanaf 20u bij de auto kon zijn. Ineens waren ze er 40 minuten eerder en wij waren op dat moment niet bij de auto. Toen wilden ze niet meer komen alleen als ik lid werd want ik had de melding gedaan… het volstond niet meer als mijn man bij de auto was. Dus mijn man weer naar huis en ik naar de auto. €207 verder. Zegt de anwb monteur: o ik controleer niet wie bij de auto is ik help gewoon. ANWB wegenwacht= mes op de keel!

Leendert
15-05-2024

Mijn man staat al twee uur te wachten, terwijl er bijna een uur geleden al gebeld is dat ze er over 5 minuten zouden zijn.

Echt een top service! NOT!

Vic
12-05-2024

ANWB Nederland is onbereikbaar en dom naïef.

Stel voor je staat met pech midden op een kruising.

Je voertuig kan niet voor of achter uit.

Dan bel je de ANWB . Via een onmogelijk lang keuze menu met een opmerking dat het voor training doeleinde gebruikt kan worden. Is het mogelijk om een persoon te spreken. Dat is zon 20 minuten later. Je verteld dat je op een gevaarlijk punt staat met pech. De ANWB zegt “ we sturen een ANWB auto met monteur . Dat kan 90 minuten duren. “. Waarop je zegt we weten wat er stuk is dat kan niet gemaakt worden op een kruising. Stuur een sleep auto aub. de anwb stelt dan gerust “ nee we gaan eerst kijken wat er stuk is. edoch het keuze menu is rond uit belachelijk lang.

Meer ANWB reviews