Ze wouden me niet helpen omdat ik me zelf niet kon legitimeren op dat moment En wouden niet mee werken(oplossing zoeken) ze doen er super moeilijk over het zijn racisten ben wel 6jaar lid bij hun en heb nooit om hulp gevraagd en de eerste x na 6jaar hulp nodig gehad en niet gekregen(maar wel 100€ p jaar innen)
Tijdens onze rit door servie hebben wij pech gehad met onze auto (doorrijden tot een hotel was nog mogelijk). Na aankomst bij het hotel contact opgenomen met de anwb alarmcentrale en om hulp gevraagd. Voor de rest netjes geholpen door de telefoniste en die vertelde dat er hulp onderweg is. Na ongeveer een kleine uur wachten is er een takelwagen de parkeerterrein opgereden en vervolgens ook meteen weggereden zonder te stoppen of uit te stappen. Hierna weer gebeld met de alarmcentrale en die hebben verteld dat de chauffeur ons niet zag en de auto ook niet! terwijl de auto pal voor de ingang van de hotel stond en wij op het balkon naast ingang zaten (ca. 5m. Van de auto). Goed!ze hebben verteld dat er een tweede takelwagen onderweg was. Na ongeveer anderhalf uur wachten was de tweede takelwagen aangekomen. Zonder ook maar te luisteren wat er met de auto aan de hand was probeerden ze onze auto de takelwagen op te zetten en te gaan slepen. Waarschijnlijk hadden de heren nog al wat alcohol op want de alcohol lucht was te ruiken van bijna 2meter afstand. Ik heb ze uitgelegd wat de probleem was en wat mijn auto mankeert( ik kom zelf uit de automobielbranche), ik vertelde ze dat mijn auto rijdt en niet weggesleept hoeft te worden. Ik kreeg de melding dat mijn accu niet volledig werd opgeladen , en in 99% van het gevallen ligt het aan de dynamo, dit is simpel te meten met een apparatuur van ca. €10,-. Maar de chauffeur bleek maar aandringen dat mijn auto wordt gesleept. En ik vertelde ze ja dat is prima, maar dan wel naar de merkdealer. En die vertelde mij ‘ja ja we slepen de auto naar de merkdealer’ (na navraag bij de hotel en raadplegen van google bleek dat dichtstbijzijnde merkdealer op ca. 300km afstand ligt).
Blijkt dat hun gewoon samenwerken met de lokale universele autogarages en dat ze mensen die onderweg pech hebben naar hun toe slepen en de rekeningen flink omhoog gooien en omdat je uiteindelijk geen keus hebt en verplicht bent om te betalen wordt je eigenlijk ‘gegijzeld’. Want je blijft er totdat er betaald is. Dit verhaal is ook bevestigd door het hotel personeel.
Ik heb besloten om mijn auto niet te laten slepen naar 1 van die garages en heb er voor gekozen om de volgende ochtend zelf naar een erkende garage te brengen en te repareren. Er was een garage in de buurt en de hotelpersoneel adviseerde mij om de auto in de ochtend daar naar toe te brengen. Dat garage zorgt ook voor de onderhoud van de auto’s van het hotel. Na overleg met de anwb ben ik de volgende ochtend naar het garage gaan rijden en de auto laten maken. Vervolgens konden we weer doorrijden.
Dezelfde dag in de avond kregen we helaas een klapband in hongarije bij de wegwerkzaamheden. Na ongeveer anderhalf uur wachten zijn we weggetakeld naar een garagebedrijf en daar achter gelaten op een industrieterrein (ca. 23.00u/23.30u) na ongeveer een uur wachten in de auto kwam de garage eigenaar om te kijken of hij ons kon helpen en bleek dat er een scheur in de velg zat en deze de volgende dag gemaakt kan worden. En op loofafstand was er een kleine hotel dus daar konden we volgens hem overnachten. Hotelpersoneel sprak helaas enkel hongaars dus communiceren was onmogelijk. We hebben een kamer gekregen en gevraagd om een betaalbewijs, na een moeizame nauwelijks verstaanbare gesprek werd ons duidelijk gemaakt dat we deze met het uitchecken in de ochtend kunnen krijgen. ‘s ochtends was onze auto gemaakt en klaar om weer te gaan rijden , we gingen uitchecken maar kregen geen betaalbewijs en degene die ons ‘s nachts geholpen had was er niet omdat die enkel nachtdienst had.
Eenmaal terug in nederland contact opgenomen met de anwb en alles uitgelegd en blijkt nu dat we geen vergoeding krijgen omdat we betaalbewijzen hebben, waarschijnlijk moesten we volgens de anwb niet in dat hotel gaan overnachten maar een ander hotel gaan zoeken met een kind van 1 jaar oud.
Conclusie: de anwb werkt samen met een wegenwacht in servie die dronken chauffeurs hebben en nauwe banden heeft met stelletje malafide autogarage die je proberen leeg te plunderen door de kosten met 5 of 10 te vermenigvuldigen, want als je auto eenmaal daar staat kan je toch geen kant (denken ze)
In hongarije word je midden in de nacht in een industrieterrein achtergelaten en omdat je de dichtstbijzijnde hotel neemt is dat een grote fout omdat je geen betaalbewijs krijgt.(volgens de anwb dan!)
Mensen let op voor dit soort praktijken en informeer goed voordat je lid wordt van de anwb!
Want wij hebben er absoluut niks aan gehad en gaan ons lidmaatschap niet meer verlengen.
Deze zomer kwamen wij met pech te staan in Hongarije. In de brandende zon hebben we zonder water met mijn oude vader en de kinderen 7,5 uur staan wachten omdat de ANWB niet om het bedrijf wilde denken waar ze een contract mee hebben.
Ze bleven dus maar mailtjes en faxen sturen naar een bedrijf dat niets las of terugstuurde. Ons lieten ze maar wachten. NA 7,5 uur kwam de takelwagen, deze man wist pas 1 uur van de opdracht. Hij zei dat ze hem ook rechtstreeks hadden kunnen bellen. ANWB wees creatiever, denk niet alleen aan de goedkoopste oplossing voor jullie! Dit was schofterig en niet eens een sorry, alleen de mededeling dat er verder niets voor ons gedaan kon worden. Slechte zaak!
Petra K
Als je denkt dat je na 30 jaar lidmaatschap door de ANWB netjes wordt behandeld heb je het mis.
Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal het ANWB lid voorop stelt.
Een klacht wordt gewoon niet serieus behandeld en met geloofd klakkeloos hun zakelijk partner Logicx.
En opzeggen werken ze wel aan mee. Waarom ook niet, binding met hun leden interesseert ze helemaal niets.
Gelukkig bestaan er nu zat (goedkopere) alternatieven.
Dag ANWB.
Update van 11/10/2019:Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal NIET het ANWB lid voorop stelt.
Volgens de pechhulp vd anwb kon ik gewoon van Almere naar Groningen rijden omdat de turboslang lekte. De auto naar de garage gebracht de volgende dag, bleek de intercooler te lekken en de radiator ook kapot te zijn. Ik attendeerde de pechhulp dat de auto lekte, werd zo van tafel geveegd. Dien ik een klacht in bij de anwb over de verkeerde diagnose, word ik effe de les gelezen dat de pechhulp mij heeft medegedeeld dat de intercooler lekte en de radiateur kapot was. Niet dus. Wat een leugenachtig tuig die lui vd anwb
Een aantal anwb autopechhulp ervaringen gehad: allen even slecht. Hele lange wachttijden, en met een kluitje in het riet gestuurd.Niet luisteren naar de klant, zodat het niet 2, maar 3 x zoveel tijd kostte!
Een voorbeeld: stond op vluchtstrook snelweg, vlak bij afrit, gevaarlijk dus. Dit gaven ze GEEN prioriteit, en naar later bleek, was het een zekeringetje!
De ANWB is geen STICHTING, maar een VERDIENMODEL!
Ben al jaren lid van de ANWB inclusief partner abonnement. Heb zelden wat. Mijn dochter leent een auto van mijn zwager en krijgt in Apeldoorn problemen met de ruitenwissers. Het regent flink dus ze zijn echt nodig. ANWB bellen en in eerste instantie kreeg ze te horen dat ze niet geholpen kon worden. Ze zou terug gebeld worden. Na 5 minuten wordt ze terug gebeld en er zou een wagen langs komen. Na een uurtje komt de auto (ze had geen haast) en de monteur repareert de boel in 10 minuten en het kost haar niets. (Ruitenwissers terug in de kom plaatsen en wat was op de ruit als smering) Chapeau! Service van de zaak. Ik ben een gelukkig man, mijn dochter geholpen. ANWB bedankt.
Vanochtend deed mijn versnellingsbak het niet meer. ANWB gebeld ze zeiden aan de telefoon dat het 60-90 minuten zou duren, maar het duurde maar 15 minuten. De monteur keek ernaar en kon mijn versnellingsbak tijdelijk repareren tot ik naar de garage kon rijden. Hij reed ook met me mee (6 kilometer) mocht mijn versnellingsbak ermee ophouden. Bij de garage aangekomen reed hij ervandoor. Heb hem helaas niet kunnen bedanken.
Hierbij mijn dank en complimenten voor de monteur
Top service!
Ik ben van achter aangereden door een afslaande auto terwijl ik op een fietspad reed met mijn snorscooter.
ANWB weigerd contact op te nemen met de verzekering van de tegenpartij en mij te vertegenwoordigen omdat ik een WA-verzekering bij hun heb. Ongehoord! Ik raad ANWB ten zeerste af! Tenzij je graag niet geholpen wilt worden.
Stedentrip geboekt bij ANWB, Brussel. Week voor vertrek geprobeerd het weekend te verplaatsen naar later het jaar i.v.m. zorg voor (schoon)vader. Vier vrienden (ook platinaleden) met wie wij zouden gaan wilden niet zonder ons vertrekken. Het hotel ging akkoord met verplaatsing. De ANWB wilde echter niet meewerken. Daarom kon het hotel ook niets voor ons betekenen. Weg 675 euro.
Slechte klantenservice, bureaucratie i.p.v. meedenken. Dan maar opzeggen als ANWB -leden.
Mijn vader van 83 jaar had op 24 september jl 's middags ongeluk in frankrijk; val van 3 meter hoog terras waarbij hij een gecompliceerde heupfractuur links opliep. Hij werd opgenomen in het universitair ziekenhuis in nice waar de zorg beneden alle peil is. Meteen verzekeringen gebeld, dossier aangemaakt en we werden gerustgesteld dat we prima verzekerd waren en dat alles in orde zou komen. We hebben om repatriering gevraagd, aangezien we totaal geen vertrouwen in het ziekenhuis hadden en een operatie nodig was. Anwb alarmcentrale ging dat bekijken en het medisch team zou overleggen met de artsen van het ziekenhuis etc. Ze verschuilen zich achter allerlei regeltjes en excuses van medische aard die totaal belachelijk zijn. De dag erna krijgen we een mail van de anwb alarm centrale (vol nederlandse spelfouten.) dat ze de artsen van het ziekenhuis niet kunnen bereiken en het medisch team zonder enig overleg geen medische indicatie voor repatriëring ziet. Op zich al bizar dat ze dit oordeel kunnen geven zonder dat ze mijn vader of een arts gezien of gesproken hebben en niets van de medische situatie afweten. Vervolgens horen wij dagen niets, krijgen we bij herhaalde telefoons van onze kant geen antwoord op vragen of is niemand bereikbaar die over het dossier gaat. Terwijl ons beloofd is dat we snel worden teruggebeld.
Uiteindelijk heb ik (zelf chirurg) letterlijk en figuurlijk het heft in handen genomen en een prive repatrieringsbedrijf ingehuurd, ems 24/7. Wij vernemen van hen dat dergelijke verhalen blijkbaar schering en inslag zijn; de verzekeringspolis, de regeltjes en geld staan bij eurocross/anwb centraal in plaats van het belang en de gezondheid van de patient.
Bij dit prive bedrijf werken oa artsen die specialist zijn en adequaat kunnen oordelen. Op een paar uur tijd en na een paar telefoontjes was alles tot in de puntjes en zeer professioneel geregeld.
Mijn vader is vandaag 28 september gerepatrieerd en toen belde anwb alarmcentrale opeens om 11 uur op terug over de repatriëring die inmiddels niet meer nodig was.
Kortom slechte service, gebrek aan communicatie en totaal onprofessioneel. Meld meteen als je niets kunt doen, laat mensen niet in het ongewisse en communiceer met de klant. Vraag advies aan professionele bedrijven die blijkbaar moeten bestaan omdat jullie je verantwoordelijkheid niet opnemen. Dit kan mensen levens kosten. Gelukkig is het bij mijn vader goed afgelopen.
Mijn advies: geen lid worden van de anwb, ze laten je in de kou staan als het nodig is.
ANWB een bedrijf wat van je verwacht dat wat op de website staat actueel is .
We kijken op de website voor dichtstbijzijnde winkel blijkt in Amsterdam noord te zitten daar aangekomen zegt een dame . ANWB die is al een jaar weg mevrouw. Zo een kleine moeite om je site aan te passen.
Na een verblijf van 10 weken buitenland voor werk kom ik terug op de P3 en uiteraard accu leeg ,
18.30 uur ik loop naar het gebouw daar van de ANWB niemand aanwezig daar dus dacht bel het nummer.
Na een keuze menu van 1en en 2en en oeverloos gelul over trainings doeleinden eindelijk iemand aan de lijn.
Hallo meneer waarmee kan ik u helpen ik zeg goedenavond mijn accu is leeg heb startkabels heb even een volle accu of auto erbij nodig om te starten.Dat is niet zo mooi meneer, wat is het kenteken ,ik geef hem dat en hij zegt doodleuk U bent geen lid ,,,ik zeg nee klopt ,dan moet u een lidmaatschap afnemen van 110Eur en/of 90 eur voor de hulp betalen ,,ik zeg man even serieus voor een startaccu of auto om door te starten die prijs is niet normaal ,heb zelfs eigen startkabels tis 2 klemmetjes en starten als antwoord .tja dan kunnen we u niet helpen belt u gerust terug als u zich bedenkt ,ik bedankte en eenmaal weer terug om 19.00 heb ik motorkap open gezet van mijn auto ,kabels klaar gelegd en daar kwam al een man van P3 met zo,n golfkarretje met een jumpstarter, ook stopte er nog een man met een Saab ( sorry weet zijn naam niet) en bood de nodige hulp aan ,U begrijpt al 2 minuten later auto starte draaide lekker en was ik op weg naar huis.
Ik denk ik een uur had moeten wachten op de ANWB en ruim 100eur lichter was geweest voor de service zeg maar.
Ik dank de behulpzame mensen op de P3 echt fijn dat mensen elkaar helpen zonder eigenbelang ,voor de ANWB zeg ik schaam je voor dit chantage beleid van mensen laten staan cq niet helpen onder druk van lid worden of stikken .
Mij als man maakt het niet uit maar als je als vrouw er staat met iets minder kennis van zaken met auto,s dan ben je de sjaak met de ANWB.
Ik groet de ANWB medewerker die misschien dacht die belt wel terug ,Ik was het met de RAM op P3
Totaal 7 keer door verbonden met een andere afdeling. En alle 7 met een wachttijd
Ik heb vaker pech gehad met de auto! Maar gister weer een top hulp gehad! Ze doen altijd hun best en denken met je mee om weer te kunnen rijden!
Ruim 14 jaar lid, bijna elk jaar een buitenland verzekering afgesloten. Afgelopen jaar vergeten, dom van ons! In Duitsland kregen we pech, dus we belden op en legden ons verhaal uit. Onze vraag, of ze ons konden helpen met bijv een telefoonnummer waar we terecht konden en daarbij aangegeven dat we hier gerust voor willen betalen. Maar nee hoor, helemaal niks! Ongelofelijk vind ik dat, dat zou je niet moeten willen mijns inziens!
Fijn dat de ANWB ook met je meedenkt en meeleeft als bepaalde hulp niet in de pakketten is opgenomen.
Bij mij werden in de afgesloten particuliere parkeergarage onder ons appartementencomplex alle banden van mijn auto en motor lek gestoken. ANWB geïnformeerd. Toen de vriendelijke man van de WW arriveerde werd hij hiermee geconfronteerd. Kon hier niets mee, was eerste reactie. Vandalisme! Na contact met hoofdkantoor werd besloten toch hulp te verlenen door mijn auto naar de garage te laten vervoeren door Logicx voor nieuwe banden. Hiervoor dank ik de ANWB en in het bijzonder degene die bij mij was en de medewerkster op kantoor. Hulde voor deze mensen, die zich menselijk opstelden. En dat is tegenwoordig helaas steeds meer uitzondering.
Na iets meer dan een uur wachten kwam de anwb, ze hadden het druk en had daar natuurlijk wel begrip voor. Ten eerste de positieve houding van de anwb medewerker was top! Onder het werken nog gesprekje gevoerd en echt waar lang geleden dat zo vriendelijk ben geholpen, gelijk mij een goed gevoel gegeven en binnen no time probleem opgelost
P.S. marcel ze zouden je moeten klonen bij de anwb😄👍
De reden dat ik mijn lidmaatschap bij de ANWB niet heb opgezegd is Johan Helfensteijn.
Als deze geweldige monteur ons niet had geholpen hadden we ons lidmaatschap per direct opgezegd na 20 jaar lid te zijn geweest.
Wat is er gebeurd? Op 11 augustus 2019 zijn wij vervroegd naar huis gereden omdat mijn moeder overleden is tijdens onze vakantie en wij bij de uitvaart aanwezig wilden zijn. Na een tankbeurt in de buurt van Lyon hoorde ik een raar geluid onder de motorkap. Ik hoorde dat het geluid bij de v- snaar vandaan kwam die de bobine, waterpomp en aircopomp moet aandrijven. Ik heb mijn ANWB pasje gepakt en naar de klantenservice gebeld. Ze namen vrij snel op en vroegen wat het probleem was. Ik heb duidelijk verteld dat ik op een aire stond in de buurt van Lyon een dat ik een raar geluid hoor bij de V-snaar. De klantenservicemedewerker. wilde ons peilen aan de hand van een sms en dat was ook gelukt. Ze gaf aan dat de monteur zou worden ingelicht en dat het wel IETS langer kon duren dan dat we in Nederland gewend zijn. Na 2 uur wachten heb ik toch nog maar een keer de klantenservice gebeld en gevraagd hoe lang het nog duurt. Ze gaven aan dat de monteur onderweg is en dat we nog even geduld moesten hebben.Weer anderhalf uur gewacht, dus in totaal al 3,5 uur, nog geen monteur, dus maar weer de klantenservice gebeld. Deze klantenservice medewerker vroeg nog een keer waar ik stond (had ik al zeker 6 tot 7 keer aangegeven) Toen hij hoorde dat ik op een aire stond gaf hij plots aan dat ik daar niet geholpen kon worden maar weggesleept moest worden door een Franse sleepdienst en ik de politie moest waarschuwen omdat de ANWB daar niet mag komen. Zoals je kunt begrijpen begon ik nu toch wel te flippen. Ik kreeg een soort van ruzie met deze medewerker en zei tegen hem dat hij maar voor een oplossing moest zorgen. Na in totaal 4 uur wachten was ik best wel in een hopeloze staat, wat nu?
Toen werd er in 1 x op het raampje van de auto getikt, en daar stond Johan. Hij was over het hek geklommen van de aire, want de klantenservice had hem een verkeerde locatie doorgegeven ( er naast)
Nadat we het hele verhaal hadden verteld vroeg hij aan mij om naast het hek van de aire te gaan staan zodat hij aan de auto kon werken. Het was bloedheet, en de arme man moest zeker wel 10 tot 12 x over het hek klimmen. Een vraag aan een Franse ambulance die daar toevallig aanwezig was om het hek te openen werd niet gehonoreerd. Bleek dat de pully van de aircopomp kapot was en hij kwam op het idee om een kortere V-snaar te gebruiken zodat we dan verder konden rijden, maar dan zonder airco. Het werkte! geen raar geluid meer, wij Johan hartelijk bedankt en verder maar weer.
Na ongeveer 30 km een vreselijk geluid onder de motorkap. wat nu weer? wij stonden op de vluchtstrook en Johan maar weer gebeld. Hij zei. "niet verder rijden" (ik hoorde het vreselijke geluid namelijk niet meer) "ik vertrouw het niet, ik kom naar jullie toe, rij maar naar de eerstvolgende aire" Hij was wel 130 km van ons vandaan, maar dat vond hij niet erg, hij wilde ons helpen. Na weer 2 uur te hebben gewacht kwam hij er aan en constateerde dat de bout van de bovenste pully losgeschoten was. Een geluk bij een ongeluk was dat de bout in de wielkap is gevallen, dus daar kon hij gelukkig nog gebruik van maken. Hij heeft de bout vastgezet en ons wederom een goede reis gewenst. Omdat het inmiddels al laat is geworden en moe waren van hitte en stress hebben we maar een hotel opgezocht en de andere dag verder naar Nederland terug gereisd. Thuis nog contact opgenomen met Johan en hem nog hartelijk bedankt voor alles. Door hem waren we op tijd voor de uitvaart van mijn moeder, daar ben ik hem heel dankbaar voor. Een lang verhaal. maar wij willen Johan een heel groot compliment geven voor zijn behulpzaamheid, maar bovenal voor zijn menselijkheid.
De klantenservice daarentegen krijgt van mij een dikke 1. niet luisteren, denken niet in oplossingen, zeggen bij elk gesprek iets anders dan de vorige medewerker, zelfs onbeschoft op sommige punten en vertellen onzin aan de telefoon.
A.T. de Jager
Bij deze reis doe je 3 hotels aan. In Rudesheim hadden we een klein benauwd hokje waar de trein bijna letterlijk dag en nacht door je kamer denderde.
2 de hotel was in Otterberg in de middle of nowhere. Een zeer slecht hotel met veel achterstallig onderhoud. 2 oude houten 1 pers. bedden tegen elkaar aangeschoven met een ijzere spiraal matras en een matrasje van 5 cm. Slecht ontbijt, overdag is alles gesloten, geen drankje te ktijgen. Een gebied dat geen aanrader is voor oudere mensen. Echt niets gte beleven voor jongere mensen. 4 nachten niet kunnen slapen in je vakantie wegens slechte omstandig heden. 3de hotel in Ellenzs was nog het beste maar komt echt niet verder dan een 2 sterren hotel. het avond eten was slecht en raar geregeld en je kamer was ook weer in een achteraf gebouwtje.
Na alles op papier te hebben gezet als klacht bij de ANWB en telefonisch contact in de vakantie, kregen we te horen dat we er zelf wat aan hadden moeten doen! Uh. als ik een complete reis boekt dan had de ANWB er toch voor moeten zorgen dat alles in orde was? Ik kreeg als pleister op de wonden: €30,00 korting bij boeken op de volgende reis bij ANWB. En ze gingen zeker iets met mijn klachten doen. Volgens mij moet je eerst iets met de klachten doen, dan er op terug komen en inzien dat deze vakantie zijn geld zeker niet waard is.
En een volgende reis bij de ANWB komt er zeker niet.