Mar
01-08-2023

Mijn dochter heeft 7 juli 2023, een ongeluk gehad op een gelijkwaardige kruising, waarbij zij van rechts kwam en dus voorrang had. Politie en ambulance erbij (gelukkig alleen schaafwonden). Maar de tegenpartij wilde geen medewerking verlenen, dus werd mijn dochter en haar vriendin vriendelijk verzocht te vertrekken. De politie heeft een proces-verbaal opgemaakt en die heb ik tezamen met het niet volledig ingevulde aanrijdformulier opgestuurd naar de ANWB.

Met het idee dat zij de tegenpartij aansprakelijk stellen, maar nee dat moet je dan zelf doen! Maar ik kan niet bij het proces-verbaal - dat moet weer via 'stichting procesverbaal'. De ANWB verleent totaal geen medewerking of hulp in deze, dus nu staan wij met een kapotte scooter en een gehavend kind in onze hemd . lekker klantvriendelijk . .

Maikel
31-01-2023

Bromfietsverzekering Anwb niet doen!

Telefonisch Bromfietsverzekering afgesloten voor mijn dochter en haar nieuwe scooter

Nu 2 later na een ongeluk blijkt niet verzekerd te zijn geeft de ANWB niet thuis

Peter.1983
10-09-2015

Klacht verzekering snorfiets

- Per april 2015: 5 jaar snorfiets verzekerd bij oude verzekeraar; laatste 4,5 jaar geen schade; overgestapt naar ANWB; opgave 4 schadevrije jaren

- ANWB vraagt bewijs; Roydata n.v.t. bij snorfiets; royementsverklaring nodig

- Oude verzekeraar benaderd: commerciële jaren n.v.t.; er wordt geen royementsverklaring verstrekt (monopolie?)

- ANWB telefonisch benaderd: schriftelijke verklaring van oude verzekeraar met looptijd verzekering en historie schade wordt ook geaccepteerd; polis en premie blijven dan behouden

- Na veel pijn en moeite de schriftelijke verklaring ontvangen

- Doorgestuurd naar ANWB: acceptatie door Unigarant

- Unigarant: we kennen 0 schadevrije jaren toe

- In eindeloze maildiscussie meerdere malen toegelicht dat ik aanlever wat ANWB aangeeft en dat aantal schadevrije jaren is aangetoond

- Unigarant: We kennen 0 schadevrije jaren toe; je kan geen royementsverklaring overhandigen; wat ANWB telefonisch toezegt interesseert ons niet

Ton Wijsman
02-04-2015

ANWB rekent zich rijk ondanks schadevrij rijden bromscooter

Na 2e jaar beperkt casco zonder schade stijgt mijn no-claim korting weer met 5%.

Dat is mooi zou je zeggen.

Helaas wordt vanwege de gestegen schadelast (totaal uitbetaalde schadeclaims) mijn netto premie verhoogd van 21,21 naar 43,13 per maand

Dat is een stijging van 103% !

De ANWB levert nu één van de duurste bromfietsverzekeringen.

09-05-2012

Toen ik inmiddels 2 jaar geleden op zoek ging naar een verzekering voor mijn scooter kwam ik al snel bij de ANWB terecht. Daar hadden mijn ouders goede ervaringen mee. Ik had een WA Dekking + Diefstal dekking afgesloten. Helaas gebeurde het laatste dan ook. Mijn scooter (Peugeot Speedfight 2) werd gestolen. Ik heb aangifte gedaan en met de aangifte contact opgenomen met ANWB. Die er vervolgens vrij moeilijk over doen om uit te keren. Vrij logische het is natuurlijk ook niet het kleinste bedrag. Na enkele maanden niets meer gehoord te hebben ben ik er achter aan gaan bellen. Ik werd netjes te woord gestaan en het was hun fout en ze zouden binnen 10 werkdagen contact opnemen. Dat gebeurde ook netjes. Jammer genoeg met het bericht dat mijn slot niet goed zou zijn geweest? Terwijl de plaatselijke fietsenmaker mij dit slot aanraadde. Natuurlijk is hij een verkoper en wil van zijn spullen af. Dus misschien zat hij wel fout. Ik heb toen meteen een vriend gebeld en toen hebben wij samen de ANWB gebeld om te vragen of het slot goed was. Het slot voldeed aan de voorwaarden werd ons verteld. Dit heb ik dan in een brief ook weer terug gestuurd. Jammer genoeg op dit moment nog steeds in contact met de ANWB om dit op te lossen maar nog geen cent op mijn bankrekening van hen kunnen zien. Jammer dat het zo moet lopen bij de volgende scooter zal ik de scooter ook bij een andere maatschappij verzekeren.