Ria
20-02-2015

Waardeloze administratie

mijn broer is geestelijk gehandicapt en daarom doe ik al zijn administratie/betalingen.

Zijn jaarpremie gewoon betaald voor een brommobiel maar dat hebben ze niet gezien.....

heb ik opgebeld en ook de betaaldatum en contract nr. doorgegeven, terwijl ik op het zelfde moment ook ingelogt sta bij de bank en gewoon naar die betaling zit te kijken.

Maar goed, ze willen dus een bewijs daarvan zien, wat ik dan ook direct doe, ingescand en via mail opgestuurd naar het email-adres wat ze op de website aangeven welke er gebruikt moet worden.

ik doe hier ook de bijlage bij waar het bewijs van betaling staat.

2 dagen later krijg mijn broer problemen met de accu waarop hij de anwb belt en tja.... u raad het al..... hij wordt niet geholpen omdat er volgens hun een betaling openstaat!

En dit is niet de eerste keer kan ik u zeggen dat ik zoiets meemaak met de anwb.

en dan te bedenken dat wij zelf zelden de anwb nodig hebben, en ook nog een goldcard hebben, dwz dat je toch al zo'n 20 jaar lid ben.

Woest ben ik! om dan zo'n jongen te laten staan ook, want ook aan de telefoon kan je al horen dat hij niet goed is!

Eefkuh
12-01-2015

Administratieve rommel

Zojuist (12 jan.) mijn lidmaatschap opgezegd vanwege verkoop auto. Rest van het jaar gewoon betalen.... Je dient voor 15 november op te zeggen voor het nieuwe jaar. Hoeveel mensen weten dan al dat ze hun auto gaan verkopen? Dat is toch niet met je tijd meegaan, maar zoveel mogelijk cashen. Vind het erg opportunistisch... Hun argument: U kunt gebruik maken van alle andere voordelen. Nou een beetje slimme shopper vind ergens anders betere deals.

Daarnaast stond ik er in alsof ik pas 2 jaar lid was terwijl dat al meer dan 20 jaar is. Dit is er in geslopen omdat mijn echtgenoot 2 jaar terug een nieuwe Hyundai heeft gekocht met gratis pechservice daarbij.

Jorissen
11-01-2015

ANWB een Paarse Krokodil

Op 26/27 december op weg naar skigebied in Frankrijk. Al op 2e kerstdag vertrokken vanwege voorspellingen mbt sneeuw in de Ardennen en in Frankrijk. 1e dag overnachting net voorbij Lyon. Slim gepland. 2e dag 27 december al na 15 minuten in één lange file richtuing St jean de maurienne. 175 km in 7 uur. Doffe ellende. Net voorbij de peage is het stilstaan, sneeuwkettingen op en wachten maar. Na twee uur stilstaan zit het hele dorp op slot. Na weer twee uur rondgang overnachten in Hermillon in een feestzaal. iedereen doet zijn best, maar het is net of de Fransen dat pas voor de eerste keer meemaken. 3e dag , zondag 28 december. weer file. 3 uur stilstand in St Jean de Maurienne. dorp zit potdicht. Eindelijk om 11.30 uur rijden richting St jean Dárves. nog 21 km bergop richting weekje wintersport. Al drie dagen onderweg. Het is een grote slalom langs gestrande auto's. Slechte ewegen en slecht schoongemaakt. Echt de Franse slag!. Dan gebeurd het. Mijn sneeuwkettingen breken. Stress. Kids achterin en niemand om je te helpen. Oh ja... de ANWB! Na paar keer proberen vanb alle nummers eindelijk een mevrouw. En dan komt het....

Eerste ff de gegevens checken. Hoezo checken.... ik heb een lidnummer en ben 35 jaar lid!

Wat voor auto heeft u? sedan ? is DAT belangrijk?. Sneeuwkettingen...kan ik u niet helpen. Garages zijn dicht. Hoezo garages. Het is toch de ANWB...voor toeristen en die rijden toch ook in het weekend. Je hebt 100 jaar de tijd gehad om ervaringen op te doen over spitshulptijden.... Sneeuwkettingen breken niet alleen op donderdag morgen tussen 10.00 en 11.00 uur.

Ik sta in the middle of nowhere.... Mijnheer ziet u een pompstation of hotel....... Ik begin innelijk te koken maar blijf voorkomend.... Mevrouw ik zie niks....alleen sneeuw, en bomen en stilstaande auto's. We zijn nu 5 minuten verder. Mijn beltegoed slinkt en en verbinding valt weg. Ik probeer weer terug te bellen. Niks meer. Géén verbinding ook geen belletje terug van deze mevrouw. resultaat. Ik sta moederziel alleen op een gladde bergweg 14,5 km van mijn appartementje.

ANWB bedankt voor NIETS. Alleen een dame die op bureaucratische wijze de telefoon aanneemt waar je HELEMAAL NIETS aan hebt.

Ik vind het schandelijk!

Peggy
08-01-2015

Over de grens geen service

Onze koppelingskabel brak vlak voor de Nederlandse grens in Belgie. Iets wat makkelijk op te lossen is met een noodkabel. Na 2,5 uur wachten kwam een takelbedrijf, zonder bekwame monteur. We werden weggesleept naar een gehucht waar we op maandagavond 20.45u aankwamen. Daar was geen vervangend vervoer, hotel of autoverhuur. De ANWB wenste ons sukses en vertelde dat een taxi voor eigen rekening was. 300 euro verder stapten we thuis uit de taxi.

De volgende dag werd ons meegedeeld dat ze de auto hadden laten maken, zonder overleg, voor 200 euro. Hij was gemaakt, dus waren we zelf verantwoordelijk voor het terughalen naar Nederland. Vrij moeten nemen van werk allebei en weer een retour Belgie gedaan. Waar betaal je dan pechhulp voor met Europadekking? Bar slecht

Jan v h
04-01-2015

Goede hulp van ANWB 3-1-2015 na ski vakantie.

Goede hulp van ANWB 3-1-2015 na ski vakantie.

2:00 Terugreis gestart vanuit Neunbrunnen Oostenrijk.

7:40 In Duitsland houd 330 km van huis de auto ermee op. Wij en 3 kinderen van 4 ,5 en 6 staan bij Medenbach (Wiesbaden aan A3) bij Shell en Marche restaurant in de buurt van Wiesbaden.

7:50 ANWB gebeld en een melding gemaakt ze gaan hulp inschakelen, ivm vakantieperiode is het druk

8:01 gebeld door ANWB, ADAC is ingeschakeld voor hulp

8:05 SMS van ANWB alarm centrale van registratie melding

8:57 nog niets gehoord of gezien, SMS naar 2692 over status voortgang.

9:30 nog niets gehoord,geen SMS terug dan maar bellen over status voortgang, ANWB zegt ik wordt terug gebeld, behandelaar is druk met nog meer pechgevallen waarvoor begrip

9:40 ANWB meld dat hulp in mijn regio nog 1:30 uur kan duren, sta ik daar met drie kinderen 3 uur te wachten.

11:05 ADAC is ter plekke, hij merkt op dat hij niets wist dat wij met drie jonge kinderen daar stonden te wachten.

11:35 Er wordt motorschade geconstateerd door ADAC doorrijden of repareren kan niet hij gaat af-sleper bellen.

11:38 Ik bel ANWB hoe nu verder en vermeld het feit dat ADAC niets van de kinderen afwist. Behandelaars reageert iet wat gestrest dat ze dat heeft doorgegeven, ik zeg dat ik dit alleen even meld. Ik moet nu met sleper naar garage (op zaterdag niets open die motorschade repareert in 48-uur natuurlijk maar goed.) en daar met de diagnose de ANWB pas weer bellen.

11:48 sleepbedrijf tubinger in auftrag des ADAC belt dat ze eraan komen met 30 a 45 minuten

12:20 gebeld door ADAC sleepauto waar ik precies sta met de auto.

12:36-13:00 Auto staat op de sleepauto. Gebeld samen met de sleper naar de ANWB hoe nu verder te handelen, er moet een leenauto komen want de auto kan niet gerepareerd worden omdat de motor beschadigd is. De vriendelijke man van ANWB gaat een leenauto regelen vraagt naar bagage en hoeveelheid personen, autoverzekering etc. Wij rijden samen in de sleepauto naar ADAC afsleepstation in Wiesbaden. De ANWB meld dat leenauto regelen tot zeker 15:30 zou kunnen duren ivm top-drukte.

13:15 ANWB belt dat zij bij europcar in Wiesbaden 4km van ADAC sleepstation een leenauto geregeld hebben. Een skoda superb diesel automaat, met de vraag of dat voldoende is.Natuurlijk is dat voldoende.

13:15 Pech-Auto afgeleverd bij ADAC sleepstation, ik geef door aan de sleper dat bij europcar een auto klaar staat. De vriendelijke Duitser Dieter genaamd wil ons daar wel afzetten.

13:49 Wij komen aan bij europcar in Wiesbaden tegelijk worden wij gebeld door europcar dat ze de auto niet kunnen brengen. Zei reageren verbaast maar gelukkig dat wij al bij het filiaal zijn aangekomen. Zij geven aan naar binnen te gaan en te melden dat het kantoor daar met 2 minuten de opdracht binnen zullen krijgen voor levering van de leenauto.

14:00 wij kunnen de leenauto meenemen na 200 euro borg met ANWB creditcard "betaalt" te hebben en vriendelijk te zijn geholpen. Gelukkig had ik de coördinaten van waar mijn auto staat , opgeslagen ivm de bagage over te laden naar de leenauto.

14:30 Na overladen kunnen wij eindelijk de reis voortzetten.

15:37 Volgens afspraak belt de ANWB mij terug over de voortgang en over hoe verder.

15:43 SMS bericht met afspraak om leenauto in Apeldoorn volgens afspraak in te leveren.

19:05 eindelijk veilig thuis mede dankzij de ANWB en ADAC!

Repatriering kan 10-15 dagen op zich laten wachten van de auto meende ik gehoord te hebben, dat moet ik maandag nog ff checken.

TIPS:

-houd altijd logboek bij met tijdstippen en acties.

-vraag altijd om voortgang te melden en tijd.

-maak altijd foto's van alles wat ze met de auto doen en hoe jij de auto achterlaat!

-voorstellen die "andere", buiten de ANWB om, voorstellen altijd afstemmen met ANWB (bv hoe autosleutels achterlaten etc) of laat hen met ANWB praten.

-reclame spotjes en werkelijkheid staan in schril contrast met elkaar in dit soort pechgevallen. Verwachting van klant en pechverlener zijn niet goed op elkaar afgestemt, lees daarom altijd de polis goed door met wat je kan verwachten van de ANWB en waar jij recht op hebt.

Nomics
02-01-2015

Geweldig

Super snel gekomen. Ze belden vijf minuten van tevoren. Helemaal top.

M L
30-12-2014

Ze hebben op het laatste moment mijn wegenwacht service gewijzigd; top gedaan!

Op 30 december belde ik met de ANWB omdat ik mijn Wegenwacht Service wilde wijzigen. Dit omdat ik Nederland eigenlijk nooit uitkom. (Ik had Europa Service, en die wou ik omzetten naar Nederland Service.) Eigenlijk was de deadline 15 november, maar na overleg ging de meneer uit coulance toch mijn service wijzigen, wat mij 48 euro scheelt op jaarbasis. Heel erg bedankt, ANWB!

Marcel Meesters
21-12-2014

Slechte administratie en waardeloze klacht afhandeling

Ik heb een jaar geleden een proef abonnenment genomen op de ANWB Kampeer en caravan kampioen. Bij dat abonnement was expliciet aangegeven dat abonnement automatisch zou stoppen. Dit is echter niet gebeurd, er werden zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven nog een tiental nummer gestuurd. Toen ik in de gaten kreeg dat in in een "normaal" abonnement was terecht gekomen, heb ik direct opgezegd en aangegeven dat ik geen toestemming heb gegeven voor dit abonnement. Hier hebik wel een opzeg bevestiging van gekrgen, maar geen reactie wat hier fout gelopen is.

Vervolgens heb ik een klacht bij de ANWB ingegediend, en reactie daar was dat de klacht naar juiste afdeling is doorgestuurd, en verder geen enkele reactie !

Inmiddels is er wel 96,02, ongevraagd dus, van mijn rekening afgeschreven.

Ik houd hier een machteloos gevoel aan over, en gevoel van een arrogante ANWB die denkt alles maar te kunnen maken.

Dus advies: ga NOOIT in op zogenaamde automatisch te stoppen proefabonnementen bij de ANWB !

Hopelijk voor jullie niet te laat !

Marcel Meesters

Eindhoven

Vogel
17-12-2014

Belachelijke opzegtermijn

Al ruime tijd lid van de ANWB, een paar keer succesvol geholpen met goede service. Maar zodra ik mijn abonnement wil wijzigen of opzeggen kan dat alleen per heel kalenderjaar. Ik wil in december 2014 opzeggen, maar moet betalen tot 31 december 2015. Idiote geldklopperij

Jarno
17-12-2014

Kan niet opzeggen

Ik baal van het feit dat ik niet kan opzeggen.. 1 maand opzegtermijn moet gewoon gelden.

De diensten zijn netjes.. maar niet kunnen opzeggen is gewoon bagger

Roy
16-12-2014

Ontevreden voornamelijk omdat je verplicht een jaar eraan vast zit.

Aangezien ik een nieuwe auto heb aangeschaft is de ANWB voor mij overbodig geworden. (aangezien ik via de dealer een jaar lang wegenwacht heb gekregen) Helaas kreeg ik de mededeling dat ik voor 15 november 2014 de ANWB had moeten opzeggen. In mijn ogen is dit volstrekt belachelijk en ik heb hierbij ook per direct mijn lidmaatschap opgezegd voor 2016. Nu betaal ik 86 euro voor Jan met de korte achternaam en daar ben ik niet blij mee.

Voor een professioneel bedrijf zou dit toch echt anders geregeld moeten worden. Ik ben nog maar 20 jaar oud en zal vanaf eind 2015 dus 3 jaar lid zijn van de ANWB. Daarna zal ik geen lid meer worden van jullie. Het word tijd dat jullie jezelf eens gaan aanpassen want het is volstrekt onlogisch dat je moet betalen voor iets waar je geen gebruik meer van wil maken.

Ik was graag terug gegaan naar jullie bedrijf maar op deze manier hoeft het van mij niet meer.

Groetjes.

Michel
11-12-2014

Oplichters

Met pijn en moeite de auto thuis gekregen en daarna de ANWB gebeld. De auto deed dus niets meer. Nu blijkt (12 jaar lid) dat ze mij niet wilde helpen omdat de auto voor de deur stond (moet je dus weer een extra verzekering voor afsluiten). Ik had dus de auto de wijk uit moeten duwen om wel geholpen kunnen worden.

Ik ga direct mijn lidmaatschap opzeggen.

Nancy
09-12-2014

De dupe van slechte administratie

Ik heb in juni 2014 een abonnement genomen ivm onze vakantie naar Amerika. Ik heb direct in de winkel verzocht om het abonnement ook weer te beëindigen. Dat werd ter plaatse geregeld. Tevens heb ik in de winkel betaald om acceptgirokosten te voorkomen. De lidmaatschapskaart zou thuisgestuurd worden. Het eerste wat ik ontving was een acceptgiro met de lidmaatschapskosten, die had ik dus al in de winkel betaald. Daar moest ik dus zelf weer achteraan om het recht te zetten. De lidmaatschapskaart hebben we wel net op tijd voor de reis ontvangen. Tot mijn verbazing krijg ik even na 15 november een acceptgiro voor de kosten van het lidmaatschap van volgend jaar. De opzegging was dus blijkbaar ook niet doorgevoerd. Ik heb hierover contact opgenomen maar het lidmaatschap kan ik niet meer opzeggen. Ik vind deze service echt schandalig. ANWB zo ga je niet met je klanten om!

Renata
06-12-2014

Oplichters

Ik ben inmiddels 14 jaar lid van de ANWB. als ik er in al die jaren 5 keer gebruik van heb gemaakt is dat veel geweest. Gisteren ging mijn vader, die geen auto heeft naar Schiphol mijn moeder ophalen. Op de terugweg kreeg hij pech met mijn auto. Hij belt met de anwb en kreeg een arrogante Truus aan de lijn waar de honden geen brood van lusten. Hij moest zelf wegenwacht afsluiten en 150 euro betalen, dat stond in de algemeen voorwaarden. Voorwaarden die mijn vader uiteraard op dat moment niet voorhanden had. hij kon met geen mogelijkheid gebruik maken van mijn kaart. Ik belde zelf met de arrogante Truus en inderdaad hij mocht niet op mijn kaart. Ik stelde voor er zelf heen te gaan om vervolgens weer te bellen maar ook dat mocht niet. Inmiddels was het 1 uur 's nachts mijn ouders waren moe en wisten niet zo goed wat ze moesten doen, ze wilde naar huis en zijn op dat moment akkoord gegaan, niet goed wetende wat het inhield. De monteur ter plaatse gaf aan zelf aan dat als er een kaart in de auto aanwezig is dat het dan voldoende zou zijn. Hij adviseerde de volgende dag contact op te nemen met klanten service. Zowel mijn vader als ik liepen tegen een muur van burocratie op en bellen had geen enkele zin. We moesten maar een klacht indienen. Mijn vader heeft nu wegenwacht voor een jaar zonder dat hij überhaupt een auto heeft. Wat een kromme wereld. Kortom liegen is gewenst als je je auto uitleent en je krijgt pech onderweg. Eerlijk zijn loont bij de anwb NOOIT. Er wordt met algemene voorwaarden gegooid waar je als klant niet eens bij kunt als je langs de kant van de weg staat en flexibiliteit en vriendelijkheid is ver te zoeken bij deze stugge organisatie. Sluit nooit wat af via de anwb maar sluit pechhulp via je autoverzeking af, die is namelijk auto gerelateerd en niet persoons gerelateerd. Ze maken misbruik van de onwetendheid en radeloosheid van personen in nood en dat vind ik smerig.

Post
05-12-2014

Heel blij met deskundigheid.

Midden in het hete Nice hield onze Volvo er plotseling mee op; op de startmotor naar een veilig plekje gereden en gebeld. Heel gauw kwam een Nederlands sprekende Wegenwachter die onder de motorkap dook. Na veel testen wist hij het: kortsluiting in de moeilijk bereikbare stationairregelaar. Geen probleem, hij wurmde hem eruit, isoleerde de kabeltjes en wij konden weer rijden en wij hebben er nog 50 000 km mee doorgereden. Compliment voor het vinden van het euvel. Wij halen volgend jaar 50 jaar lidmaatschap, met veel plezier!

Ans

Heel goede hulp

gelukkig bijna nooit nodig gehad

Winy vermazeren
05-12-2014

Ik ben in het buitenland uitstekend geholpen door de ANWB

enkele jaren geleden waren we op de thuisreis vanuit Italie toen ik hevge buikpijn kreeg. Uiteindelijk ben ik in Ettenheim in het ziekenhuis beland met een blindedarm.Daar ben ik toen direct geopereerd. Ondertussen verbleef mijn vrouw alleen op de camping in Ettenheim. Al die tijd (6 dagen) heeft de ANWB voortdurend contact gehouden met mijn vrouw en haar uitstekend geholpen. Ook het thuisbrengen van onze caravan is prima verlopen. Naar onze mening een pluim voor de ANWB.

Jcebuijs-gijswijt
05-12-2014

Al 75 jaar lid - commentaar overbodig, toch?

Altijd prima hulp en met charme - bovendien goed opgeleid en kundig.

M C.Bekius

ANWB altijd paraat

Gelukkig in 57jaar lid maar 1xnodig gehad, maar tot volle tevredenheid

05-12-2014

Ii ben bijzonder tevreden over de anwb

toen wij problemen hadden met de auto in de morgen0700 h nog in nl werden we netjes geholpen door de ANWB er werd door hun iemand gezocht om de auto te repareren.

reparatie begon om 0900h en was ong 12.30 afgerond zodat we de reis weer konden voortzetten.de garage verdiend ook een pluim dat hij ons zo snel wilde helpen met een duidelijke reparatienota