Babboe reviews

2.9
Jonny
30-11-2023

Gebruik de fiets elke dag. Werkt als een Zwitserse klok. Ik had er geen problemen mee. Ik heb een grote E

01-03-2023

Onderdelen gaan snel kapot en ze hebben bij babboe altijd wel een reden dat dit niet onder de garantie valt. Je kunt uiteraard wel een monteur aan huis laten komen om alles te laten maken. Goed verdienmodel op de korte termijn. Uiteindelijk gaat dit bedrijf failliet.

Onderdelen die bij ons de afgelopen 4 jaar al vervangen zijn:

- Accu (let op: dure grap om te vervangen)

- 3x het display

- vele spaken.

- spatbord al 2x doorgeroest (bakfiets staat droog onder afdak zelfs!)

- huif scheurt en verkleurd snel.

- zadel afgebroken.

Mijn tip: Spaar even door voor een goede bakfiets en laat deze troep links liggen.

Xander
21-02-2023

Van begin af aan eigenlijk problemen gehad en ze schuiven altijd alles naar de klant als oorzaak, ook wanneer problemen veelvoorkomend onder gebruikers zijn. Het is bizar hoeveel dingen er ook kapot gaan en net niet of net wel het einde van de garantieperiode halen.

Nu toch weer aangewezen geweest op onderhoud dat door Babboe gedaan moest worden om vervolgens reparaties te krijgen die niet nodig waren, geen toestemming voor gevraagd is en zelfs eentje waarvan ik expliciet had aangegeven dat anders te gaan laten doen en dus niet te willen.

Babboe is gewoonweg slechte kwaliteit en nog slechtere service, achteraf gezien hadden wij voor een ander merk gegaan.

Robin
05-10-2022

Leuk totdat je service nodig hebt. Bijna 3 jaar onbezorgd gebruik gemaakt van de bakfiets bige. Daarna ontstonden problemen met de spaken, bekend probleem blijkbaar, doe er wat aan! monteur laten komen, hele aardige man, goed werk. Hij gaf aan dat spaken niet onder garantie vallen omdat het komt door achterstallig onderhoud. Inderdaad onze bakfiets had 1,5 jaar geen onderhoud gehad. Dus grote onderhoudsbeurt gepland. 3 maanden na deze onderhoudsbeurt, gaan de eerste spaken weer kapot. Babboe zegt: achterstallig onderhoud en dus geen garantie. Op de opmerking dat de monteur de beurt 3 maanden tevoren nog heeft uitgevoerd, krijg je de reactie: spaken kunnen weer gemaakt worden, dan plan je weer een monteur in. Op mijn reactie dat het dan wel een duur grapje wordt om elke 3 maanden de monteur te laten komen voor een probleem dat bekend is bij babboe, waar ze zelf niks aan willen doen, heb ik niets meer vernomen. Ik baal enorm dat ik niet heb gekozen voor een ander merk! babboe =afrader

George
16-09-2022

Kijk uit met de service na het verlopen van de garantie termijn. Na 2 jaar zal het bedrijf nauweljjks voor je klaar. Zodra je even een kritische mail stuurt over de kwaliteit , wordt er niet meer gereageerd. Advies: kijk je aankoop zeer nauwkeurig na binnen de garantie termijn. Bepaalde onderdelen van de Babboe fiets hebben namelijk een houdbaarheidsdatum van net 2 jaar met betrekking tot slijttage.

Ties
11-09-2022

Als je een fiets koopt gaat alles snel en vlot. Zodra er iets met service nodig is kun je er heel lang (lees maanden) op wachten.

Jobke
27-08-2022

Ik heb een elektrische bakfiets, de babboe big, van 5 jaar oud. Inmiddels ben ik aan mijn 4e accu toe. Een viel onder de garantie, de rest heb ik zelf mogen betalen. De laatste was 2,5 jaar oud en viel dus net buiten de garantie. Ook zijn zo’n beetje alle onderdelen die te vervangen zijn al een of meerdere keren vervangen, zoals het display, de trapsensor en het hele achterwiel. Ik ga netjes met de fiets om, hij staat overdekt en de accu gaat altijd mee naar binnen.

Alles kost enorm veel tijd en geld bij Babboe, ik vind dat ze echt een slecht product en slechte service leveren.

08-08-2022

Sinds 3 jaar een curvE en zijn inmiddels bezig aan de derde accu. Ook het display, achterwiel en controlbox zijn inmiddels vervangen. Remsysteem voor helaas ook (diefstal). Omdat de aanhuisservice iedere keer erg lang op zich laat wachten, ben ik zelf handig geworden met de bakfiets.

Op dit moment is de ondersteuning volledig weggevallen, reparatie aangevraagd begin juli. Monteur kon begin augustus (helaas niet op een vrije dag) langskomen. Eerstvolgende mogelijkheid was ivm vakantie half september. Op werk was ook mogelijk, moest alleen het adres doorgeven. Vervolgens kwam er een mail terug dat daar geen onderhoud gedaan wordt.

Conclusie: op zoek naar een andere electrische bakfiets van een ander merk en tot die tijd stevig doortrappen en er twee keer zo lang over doen.

Geert
18-05-2022

Maandag 16 mei 2022. Voor de derde keer in drie jaar tijd stopt de fiets er mee. Een Curve E. Wat blijkt, wederom een display defect waardoor de gehele elektrische boel het niet meer doet. En zonder electra kun je met een elektrische fiets niet fietsen. Zo ver is duidelijk. Deze maandag uitwraard contact opgenomen met Babboe en meneer zegt "helaas geen garantie meer dus we sturen geen monteur máár we zullen u, uit coulance, een nieuw display toesturen. Even zelf monteren en dan kunt weer vooruit". Bedankt. Ik vraag nog ter bevestiging of deze dan vandaag met de pakketservice meegaat en het antwoord is: ja.

Dinsdag 17 mei bel ik om 9.00 uur nog even om te vragen hoe het met de order staat omdat ik gevoelsmatige twijfels heb. Wat hoor ik? "Ja er komt een nieuwe display aan maar de levertijd is 2 - 3 weken. ja we hebben te maken met problemen in de voorraad. Armoe is het, pure armoe. Het meest slechte onderdeel van deze veel te dure, uit elkaar rammelende bakfiets, is het display.

Jj
07-05-2022

Ik was van plan een bakfiets van babboe aan te schaffen. dus ik ben naar een winkel gegaan die ze hadden staan. proefritjes gemaakt en fietsen heel fijn.MAAAR en nu komt het. zodra er iets met je fiets . en het moet gemaakt , kan je nergens terrecht! Geen 1 fietsen winkel wil je helpen en waarom? Omdat je een fiets van babboe hebt. WAT BLIJKT: ze willen niet helpen omdat de onderdelen alleen via babboe zelf te leveren zijn en deze nauwelijks worden geleverd.je bent de eerste 2 jaar GEHEEL afhankelijk van babboe zelf. en als je de revieuws leest. zitten sommige al 30 dagen op een monteur te wachten . fiets levertijd wordt beloofd op 16 week wat voor sommige in eens 50 week of langer wordt. en na de 2 jaar geratie tijd is het jammer dan! Zoek het maar uit . je garantie is voorbij! En dan? Zit je met je dure fiets.

Daar komt bij dat de fietsen winkels die ik heb gebeld mede de fietsen niet willen omdat ze van zulke slechte kwaliteit zijn .

Gepke
28-03-2022

Koop alsjeblieft nooit een bakfiets bij babboe. Het kost je gigantisch veel geld wat het echt niet waard is. de kwaliteit is echt super super slecht.

Na 1.5 maand al spaken gebroken bij normaal gebruik. Slechte service

RH
26-01-2022

Bij Babboe gesolliciteerd naar job op afdeling klantenservice.

Geen onzin sollicitatie.serieuze kandidaat, meer dan 25 jaar ervaring als sales support medewerker.

Geen bevestiging van sollicitatie, na aantal dagen per telefoon om reactie/bevestiging gevraagd, zou terug gebeld worden.

Bedrijf neemt ook niet de moeite om je een afwijzing te sturen.

Niet alleen de fietsen en service van Babboe zijn slecht, meerdere afdelingen die dus een onvoldoende scoren

Gul
25-01-2022

Ik heb de fiets nog niet binnen, daarover kan ik helaas niks schrijven. De klantenservive daarentegen is een ander verhaal. Wat een slechte service en personeelslid! k heb een fiets besteld via het fietsplan in november. 7 weken later is de order pas in behandeling genomen! Na meerdere mailcontact zonder excuses, irritaties vanuit beiden kanten en nog steeds geen antwoord op mijn vraag met waar het mis is gegaan, gevraagd waar ik een klacht kon indienen. Mevr. S reageert met: wij zullen uw klacht doorsturen naar de teamleider. Volgende dag krijg van dezelfde mevr. S. een reactie terug.

Met de mededeling: excuses, er is iets fout gegaan, is blijven liggen, we hebben een verzoek ingediend of het eerder geleverd kan worden, alleen weten we niet of dit mogelijk is. Alleen zit er nogal een verschil in levertijd: november besteld, feb geleverd. OF in januari order in orde gemaakt en in mei leveren. wat een slechte service, ik hoop echt dat de fiets wel goed geleverd wordt.

Petra
29-09-2021

Ik heb mijn Babboe 4 jaar en 10 maanden geleden gekocht.

Aan het begin had ik wat problemen met het wiel, de spaken liet ik op eigen kosten vervangen door dikkere (bromwiel)spaken. Daarna liep het weer als een trein.

Toen de oplader na een jaar minder goed aansluiting vond kregen we binnen de garantie een nieuwe oplader.

Nu 4 jaar en 10 maanden na aankoop en meer dan 10.000km op de teller kwam er een breuk in het frame.

Dit mankement viel binnen de 5 jaar garantie. Mijn fiets werd binnen 2 dagen opgehaald, kosteloos hersteld en binnen een week weer helemaal gemaakt thuisgeleverd.

Kortom, een topservice! Ik raad babboe.nl aan iedereen aan.

Alexander
28-07-2021

WACHTEN EN NOG IS WACHTEN

OP 23-3-21 een fiets besteld 6 tot 8 weken werd aangegeven na 12 weken is zelf geïnformeerd was immers corona tijd dus het kan wat langer duren werd toen aangegeven dat wat productie problemen waren met de hout leverancier in frankrijk maar zou in augustus komen. vandaag 28-7-21 is gebeld of de levering in augustus nog stond werd er doodleuk aangegeven dat het nog minimaal 18 weken ging duren net zoals bij een fiets die je nu zou bestellen. hoe dan?

23-06-2021

Drama nooit geen babboe bakfiets meer!

Babboe big e 4 jaar geleden gekocht. 1 jaar later omgeruild omdat de fiets zoveel mankementen had. De nieuwe fiets nog steeds veel mankementen. Spaken breken, accu snel leeg, lekkende regentent, rem stuk, ketting die er steeds af gaat. etc.

Meerdere malen contact met Babboe gehad wordt niets aan gedaan. Ja ze smeren je een service beurt aan met fikse voor rij kosten en alles wat ze repareren kost nog eens grof extra geld. Garantie kennen ze niet bij Babboe.

Nu 3 jaar later doet de accu niets meer. Bel je Babboe voor een nieuwe accu wordt er dood leuk gezegd kan wel 5 maanden duren voor de accu weer leverbaar is. Tot die tijd de bakfiets maar in de schuur parkeren. Kosten nieuwe accu 600,-

Meerdere fietsenmakers geven aan dat het spaken probleem komt door te korte en te zwakke spaken. Zelf de Babboe monteur zegt met stalen spaken is het probleem opgelost. Babboe zegt dat het probleem niet bekend is bij hun.

Ruim 2300 voor een bakfiets die na 4jaar rijp is voor de sloop. Nooit geen Babboe meer voor mij.

Edwin
10-04-2021

Babboe bagger

Babboe bakfietsen zijn in eerst instantie fijn en zien er leuk uit. Echter de kwaliteit is erg slecht en dus is de levensduur van een Babboe veel te kort in verhouding tot de prijs. Wij hadden na ruim 1,5 jaar al flinke roestvorming aan het frame terwijl hij altijd onder een overkapping staat. Daarnaast heb je geen of zeer slechte service vanuit Babboe bij klachten. Ze negeren je gewoon of zeggen dat je pech hebt als je al reactie krijgt. Bij ons moest het frame vervangen worden vanwege een fabricagefout. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar dan verwacht je wel service. Wij kregen onze bakfiets terug met een scheef afgesteld stuur, errorcode op de console en kapotte mobiele telefoon houder. De Babboe bakfietsen zien er leuk uit, maar denk twee keer na en ga voor een andere merk/ bedrijf dat wel kwaliteit en service levert.

Sarha
30-03-2021

Service is echt bagger.

Ik wacht al een hele poos op mijn bestelling wat maar niet komt, ze verzinnen steeds weer meer dingen bij wat van geen kant klopt.

Maar wat ik vooral erg vind is dat ik er zelf achter aan moet waarom ik niks meer hoor en waarom ik mijn bakfiets nog steeds niet heb mogen ontvangen.

Ik hoop dat de bakfiets beter is dan de service.

Laura
15-12-2020

Slechte en arrogante service

Continu slechte en gebroken spaken, keurig onze onderhoudsbeurten uitgevoerd en zelfs de monteur was verbaasd over de slechte kwaliteit van de spaken. Binnen 3 maanden na onderhoud (die je moet uitvoeren om garantie te verlengen) weer slechte spaken, maar wanneer je erover belt krijg je een arrogante reactie dat dit niet onder de garantie valt en we zelf hadden moeten aanspannen. Totaal geen tegemoetkoming en het is volgens Babboe ons eigen probleem. Totaal niet aan te raden dus.

Martijn
12-11-2020

Topservice van Babboe!

Topservice van Babboe! Er zaten twee haarscheurtjes in het frame bij de controle —> bakfiets werd opgehaald en we hebben nu een nieuw frame.oftewel alleen de bak en het voorlicht zijn oud en de rest spiksplinternieuw! Supersympathiek, hartstikke bedankt Babboe!

Meer Babboe reviews