Babboe reviews

3.1
Geert
18-05-2022

Maandag 16 mei 2022. Voor de derde keer in drie jaar tijd stopt de fiets er mee. Een Curve E. Wat blijkt, wederom een display defect waardoor de gehele elektrische boel het niet meer doet. En zonder electra kun je met een elektrische fiets niet fietsen. Zo ver is duidelijk. Deze maandag uitwraard contact opgenomen met Babboe en meneer zegt "helaas geen garantie meer dus we sturen geen monteur máár we zullen u, uit coulance, een nieuw display toesturen. Even zelf monteren en dan kunt weer vooruit". Bedankt. Ik vraag nog ter bevestiging of deze dan vandaag met de pakketservice meegaat en het antwoord is: ja.

Dinsdag 17 mei bel ik om 9.00 uur nog even om te vragen hoe het met de order staat omdat ik gevoelsmatige twijfels heb. Wat hoor ik? "Ja er komt een nieuwe display aan maar de levertijd is 2 - 3 weken. ja we hebben te maken met problemen in de voorraad. Armoe is het, pure armoe. Het meest slechte onderdeel van deze veel te dure, uit elkaar rammelende bakfiets, is het display.

Jj
07-05-2022

Ik was van plan een bakfiets van babboe aan te schaffen. dus ik ben naar een winkel gegaan die ze hadden staan. proefritjes gemaakt en fietsen heel fijn.MAAAR en nu komt het. zodra er iets met je fiets . en het moet gemaakt , kan je nergens terrecht! Geen 1 fietsen winkel wil je helpen en waarom? Omdat je een fiets van babboe hebt. WAT BLIJKT: ze willen niet helpen omdat de onderdelen alleen via babboe zelf te leveren zijn en deze nauwelijks worden geleverd.je bent de eerste 2 jaar GEHEEL afhankelijk van babboe zelf. en als je de revieuws leest. zitten sommige al 30 dagen op een monteur te wachten . fiets levertijd wordt beloofd op 16 week wat voor sommige in eens 50 week of langer wordt. en na de 2 jaar geratie tijd is het jammer dan! Zoek het maar uit . je garantie is voorbij! En dan? Zit je met je dure fiets.

Daar komt bij dat de fietsen winkels die ik heb gebeld mede de fietsen niet willen omdat ze van zulke slechte kwaliteit zijn .

Gepke
28-03-2022

Koop alsjeblieft nooit een bakfiets bij babboe. Het kost je gigantisch veel geld wat het echt niet waard is. de kwaliteit is echt super super slecht.

Na 1.5 maand al spaken gebroken bij normaal gebruik. Slechte service

RH
26-01-2022

Bij Babboe gesolliciteerd naar job op afdeling klantenservice.

Geen onzin sollicitatie.serieuze kandidaat, meer dan 25 jaar ervaring als sales support medewerker.

Geen bevestiging van sollicitatie, na aantal dagen per telefoon om reactie/bevestiging gevraagd, zou terug gebeld worden.

Bedrijf neemt ook niet de moeite om je een afwijzing te sturen.

Niet alleen de fietsen en service van Babboe zijn slecht, meerdere afdelingen die dus een onvoldoende scoren

Gul
25-01-2022

Ik heb de fiets nog niet binnen, daarover kan ik helaas niks schrijven. De klantenservive daarentegen is een ander verhaal. Wat een slechte service en personeelslid! k heb een fiets besteld via het fietsplan in november. 7 weken later is de order pas in behandeling genomen! Na meerdere mailcontact zonder excuses, irritaties vanuit beiden kanten en nog steeds geen antwoord op mijn vraag met waar het mis is gegaan, gevraagd waar ik een klacht kon indienen. Mevr. S reageert met: wij zullen uw klacht doorsturen naar de teamleider. Volgende dag krijg van dezelfde mevr. S. een reactie terug.

Met de mededeling: excuses, er is iets fout gegaan, is blijven liggen, we hebben een verzoek ingediend of het eerder geleverd kan worden, alleen weten we niet of dit mogelijk is. Alleen zit er nogal een verschil in levertijd: november besteld, feb geleverd. OF in januari order in orde gemaakt en in mei leveren. wat een slechte service, ik hoop echt dat de fiets wel goed geleverd wordt.

Xander
26-10-2021

Slecht product, slechtere service

Wij rijden nu ruim 4 jaar Babboe, eerste bakfiets omgeruild nadat die vaker stil stond te wachten op reparaties dan dat hij kon rijden. De volgende bakfiets had gelukkig niet hetzelfde probleem als de eerste, maar de slechte kwaliteit en slechte service blijven een euvel.

Babboe houdt teveel bij zichzelf waardoor elders onderhoud en reparaties niet volledig gedaan kunnen worden en reparaties heeft de fiets door de slechte kwaliteit regelmatig nodig. Wanneer je contact opneemt met Babboe proberen ze eerst alles te doen om het buiten de garantie te laten vallen of je het zelf te laten repareren. Hoe dan ook als zij moeten komen doen zijn er fikse voorrijkosten terwijl je weken moet wachten op je afspraak.

Doe jezelf een plezier, koop je bakfiets bij een gerenomeerde fietsenmaker die het onderhoud kan doen, en dat is dus niet Babboe.

Petra
29-09-2021

Ik heb mijn Babboe 4 jaar en 10 maanden geleden gekocht.

Aan het begin had ik wat problemen met het wiel, de spaken liet ik op eigen kosten vervangen door dikkere (bromwiel)spaken. Daarna liep het weer als een trein.

Toen de oplader na een jaar minder goed aansluiting vond kregen we binnen de garantie een nieuwe oplader.

Nu 4 jaar en 10 maanden na aankoop en meer dan 10.000km op de teller kwam er een breuk in het frame.

Dit mankement viel binnen de 5 jaar garantie. Mijn fiets werd binnen 2 dagen opgehaald, kosteloos hersteld en binnen een week weer helemaal gemaakt thuisgeleverd.

Kortom, een topservice! Ik raad babboe.nl aan iedereen aan.

Alexander
28-07-2021

WACHTEN EN NOG IS WACHTEN

OP 23-3-21 een fiets besteld 6 tot 8 weken werd aangegeven na 12 weken is zelf geïnformeerd was immers corona tijd dus het kan wat langer duren werd toen aangegeven dat wat productie problemen waren met de hout leverancier in frankrijk maar zou in augustus komen. vandaag 28-7-21 is gebeld of de levering in augustus nog stond werd er doodleuk aangegeven dat het nog minimaal 18 weken ging duren net zoals bij een fiets die je nu zou bestellen. hoe dan?

Pieter
23-06-2021

Drama nooit geen babboe bakfiets meer!

Babboe big e 4 jaar geleden gekocht. 1 jaar later omgeruild omdat de fiets zoveel mankementen had. De nieuwe fiets nog steeds veel mankementen. Spaken breken, accu snel leeg, lekkende regentent, rem stuk, ketting die er steeds af gaat. etc.

Meerdere malen contact met Babboe gehad wordt niets aan gedaan. Ja ze smeren je een service beurt aan met fikse voor rij kosten en alles wat ze repareren kost nog eens grof extra geld. Garantie kennen ze niet bij Babboe.

Nu 3 jaar later doet de accu niets meer. Bel je Babboe voor een nieuwe accu wordt er dood leuk gezegd kan wel 5 maanden duren voor de accu weer leverbaar is. Tot die tijd de bakfiets maar in de schuur parkeren. Kosten nieuwe accu 600,-

Meerdere fietsenmakers geven aan dat het spaken probleem komt door te korte en te zwakke spaken. Zelf de Babboe monteur zegt met stalen spaken is het probleem opgelost. Babboe zegt dat het probleem niet bekend is bij hun.

Ruim 2300 voor een bakfiets die na 4jaar rijp is voor de sloop. Nooit geen Babboe meer voor mij.

Edwin
10-04-2021

Babboe bagger

Babboe bakfietsen zijn in eerst instantie fijn en zien er leuk uit. Echter de kwaliteit is erg slecht en dus is de levensduur van een Babboe veel te kort in verhouding tot de prijs. Wij hadden na ruim 1,5 jaar al flinke roestvorming aan het frame terwijl hij altijd onder een overkapping staat. Daarnaast heb je geen of zeer slechte service vanuit Babboe bij klachten. Ze negeren je gewoon of zeggen dat je pech hebt als je al reactie krijgt. Bij ons moest het frame vervangen worden vanwege een fabricagefout. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar dan verwacht je wel service. Wij kregen onze bakfiets terug met een scheef afgesteld stuur, errorcode op de console en kapotte mobiele telefoon houder. De Babboe bakfietsen zien er leuk uit, maar denk twee keer na en ga voor een andere merk/ bedrijf dat wel kwaliteit en service levert.

Sarha
30-03-2021

Slechte service

Service is echt bagger.

Ik wacht al een hele poos op mijn bestelling wat maar niet komt, ze verzinnen steeds weer meer dingen bij wat van geen kant klopt.

Maar wat ik vooral erg vind is dat ik er zelf achter aan moet waarom ik niks meer hoor en waarom ik mijn bakfiets nog steeds niet heb mogen ontvangen.

Ik hoop dat de bakfiets beter is dan de service.

Laura
15-12-2020

Slechte en arrogante service

Continu slechte en gebroken spaken, keurig onze onderhoudsbeurten uitgevoerd en zelfs de monteur was verbaasd over de slechte kwaliteit van de spaken. Binnen 3 maanden na onderhoud (die je moet uitvoeren om garantie te verlengen) weer slechte spaken, maar wanneer je erover belt krijg je een arrogante reactie dat dit niet onder de garantie valt en we zelf hadden moeten aanspannen. Totaal geen tegemoetkoming en het is volgens Babboe ons eigen probleem. Totaal niet aan te raden dus.

Martijn
12-11-2020

Topservice van Babboe!

Topservice van Babboe! Er zaten twee haarscheurtjes in het frame bij de controle —> bakfiets werd opgehaald en we hebben nu een nieuw frame.oftewel alleen de bak en het voorlicht zijn oud en de rest spiksplinternieuw! Supersympathiek, hartstikke bedankt Babboe!

Tim
04-11-2020

Slechte service en communicatie

Accessoires besteld bij Babboe voor bakfiets. Wacht nu al twee weken op de verzending. Geen communicatie vanuit Babboe, slechte service.

Elke
29-09-2020

Alleen maar ellende

Dikke ellende met babboe bakfiets.

Binnen 2 mnd na aankoop deed de electrische ondersteuning niks meer. Volgens babboe heel vervelend maar omdat ik geen service beurt bij hun afgesproken had had ik pech. Het bleek te gaan om een fabrieksfout van de accu te gaan en heb toen aangegeven dat tijdens een servicebeurt niet aan gekeken wordt naar de accu kreeg ik toch uiteindelijk een nieuwe.

In de jaren erna breken alle spaken, continu slagen in het wiel hierdoor en mijn eigen fietsenmaker geeft aan dat deze spaken extreem slecht zijn en de gehele fiets omgespaakt dient te worden. En daar heb je dan 2300 euro voor betaald.

Nooit meer babboe voor ons!

Ties
13-07-2020

Slechte elektrische bakfiets van Babboe

Ik heb helaas ook een elektrische bakfiets van Babboe uit 2016. Eerst spaken in het achterwiel kapot. Daarna de stuurbediening kapot, dekplaatje kwam los te zitten bij gewoon gebruik. Was helaas net geen garantie meer. EUR 80. Gewoon slecht gemaakt van Qwic.

Nu is de achteras gebroken. Tandwielen zitten los en ratelen; blijkt het aluminium van de as gebroken te zijn. Ik reed weg uit het gras. Ik ben Tu Delft afgestudeerd ir Product Ontwikkeling. Dit zou echt niet zomaar mogen kunnen. Echt super slechte kwaliteit fiets, waar je toch c. EUR 2.000 voor betaald.

Willem
14-05-2020

Ongekend slechte bakfiets, wegwerpfiets

We hebben een babboe e-curve, nu 5 jaar in ons bezit.

- accu 2x vervangen

- accu bediening vervangen

- acculader stuk

- versnelling vervangen

- remmen vóór vervangen, wegens slechte kwaliteit

- zadel al 2x vervangen

- alle kabels vervangen

- spaken gaan vaak stuk

- derailleur vervangen

- tandwielen voor en achter vervangen

Alles is eigenlijk vervangen op frame en bak na.

Kortweg , de kwaliteit is zo beroerd dat bij ons In de regio, bijna alle fietsenmakers babboe fietsen niet meer wel onderhouden. Wegens de zere slechte kwaliteit en zeer hoge prijzen voor onderdelen vraagt, welke toch stuk gaan binnen no-time.

Onze laatste onderhoudsbeurt in aug 2019, was €500,-

Ik raad echt iedereen deze fietsen af! Ook al is het gebruiksgemak van zo’n fiets ongekend fijn! Met gezin van drie kinderen.

Drrhdhhb
13-03-2020

Onderdelen/accessoires bestellen heel slecht

Ik heb nu al meerder keren voor mijn 2 bakfietsen onderdelen en accessoires besteld. Op de site staat 1-3 werkdagen aan de telefoon we gaan van alles regelen voor u maar in werkelijkheid laten ze me nu al een week wachten en aan het lijntje houden! Dit is nu de 3de keer

Jurgen
19-09-2019

Super service!

Recent werd onze 6 jaar oude en behoorlijk versleten babboe city teruggeroepen voor een reparatie aan het frame! Wij zijn blij dat babboe deze fout in het frame heeft ontdekt en voortvaren tewerk is gegaan bij het oplossen daar van. Dinsdag 17-9 werd onze bakfiets opgehaald en vandaag 19-9 werd hij weer terug gebracht. Tot onze grote blijdschap was niet alleen het frame vervangen, maar ook; achterwiel, achterspatbord, zadel, koplam, achterlicht, kettingkast en handvatten.

Kortom super service van babboe, hartelijk dank hiervoor!

Ruben
20-09-2018

Slechte kwaliteit

Wij hebben een, toch best prijzige, Babboe City e-curve gekocht een aantal jaar geleden en een keur aan problemen gehad met o.a. de motorbediening en accu.

Ook afbrekende / loszittende spaken in het achterwiel, is een steeds terugkerend euvel (dit lees je veel over Babboe overigens).

Inmiddels is ook het spatbord (achter) weg geroest en dit terwijl de fiets altijd onder dak staat.

De klantenservice is verder slecht telefonisch bereikbaar en op e-mail komt soms helemaal geen reactie.

Ik had achteraf iets meer geld willen uitgeven voor een meer gerenommeerd merk en zou een ieder afraden om naar Babboe te gaan.

Goedkoop blijkt toch maar weer duurkoop te zijn.

Meer Babboe reviews