Babboe reviews

2.8
PeriodeLaatste 12 maanden20212020
George
16-09-2022

Kijk uit met de service na het verlopen van de garantie termijn. Na 2 jaar zal het bedrijf nauweljjks voor je klaar. Zodra je even een kritische mail stuurt over de kwaliteit , wordt er niet meer gereageerd. Advies: kijk je aankoop zeer nauwkeurig na binnen de garantie termijn. Bepaalde onderdelen van de Babboe fiets hebben namelijk een houdbaarheidsdatum van net 2 jaar met betrekking tot slijttage.

Ties
11-09-2022

Als je een fiets koopt gaat alles snel en vlot. Zodra er iets met service nodig is kun je er heel lang (lees maanden) op wachten.

Jobke
27-08-2022

Ik heb een elektrische bakfiets, de babboe big, van 5 jaar oud. Inmiddels ben ik aan mijn 4e accu toe. Een viel onder de garantie, de rest heb ik zelf mogen betalen. De laatste was 2,5 jaar oud en viel dus net buiten de garantie. Ook zijn zo’n beetje alle onderdelen die te vervangen zijn al een of meerdere keren vervangen, zoals het display, de trapsensor en het hele achterwiel. Ik ga netjes met de fiets om, hij staat overdekt en de accu gaat altijd mee naar binnen.

Alles kost enorm veel tijd en geld bij Babboe, ik vind dat ze echt een slecht product en slechte service leveren.

Karin
08-08-2022

Sinds 3 jaar een curvE en zijn inmiddels bezig aan de derde accu. Ook het display, achterwiel en controlbox zijn inmiddels vervangen. Remsysteem voor helaas ook (diefstal). Omdat de aanhuisservice iedere keer erg lang op zich laat wachten, ben ik zelf handig geworden met de bakfiets.

Op dit moment is de ondersteuning volledig weggevallen, reparatie aangevraagd begin juli. Monteur kon begin augustus (helaas niet op een vrije dag) langskomen. Eerstvolgende mogelijkheid was ivm vakantie half september. Op werk was ook mogelijk, moest alleen het adres doorgeven. Vervolgens kwam er een mail terug dat daar geen onderhoud gedaan wordt.

Conclusie: op zoek naar een andere electrische bakfiets van een ander merk en tot die tijd stevig doortrappen en er twee keer zo lang over doen.

Geert
18-05-2022

Maandag 16 mei 2022. Voor de derde keer in drie jaar tijd stopt de fiets er mee. Een Curve E. Wat blijkt, wederom een display defect waardoor de gehele elektrische boel het niet meer doet. En zonder electra kun je met een elektrische fiets niet fietsen. Zo ver is duidelijk. Deze maandag uitwraard contact opgenomen met Babboe en meneer zegt "helaas geen garantie meer dus we sturen geen monteur máár we zullen u, uit coulance, een nieuw display toesturen. Even zelf monteren en dan kunt weer vooruit". Bedankt. Ik vraag nog ter bevestiging of deze dan vandaag met de pakketservice meegaat en het antwoord is: ja.

Dinsdag 17 mei bel ik om 9.00 uur nog even om te vragen hoe het met de order staat omdat ik gevoelsmatige twijfels heb. Wat hoor ik? "Ja er komt een nieuwe display aan maar de levertijd is 2 - 3 weken. ja we hebben te maken met problemen in de voorraad. Armoe is het, pure armoe. Het meest slechte onderdeel van deze veel te dure, uit elkaar rammelende bakfiets, is het display.

Jj
07-05-2022

Ik was van plan een bakfiets van babboe aan te schaffen. dus ik ben naar een winkel gegaan die ze hadden staan. proefritjes gemaakt en fietsen heel fijn.MAAAR en nu komt het. zodra er iets met je fiets . en het moet gemaakt , kan je nergens terrecht! Geen 1 fietsen winkel wil je helpen en waarom? Omdat je een fiets van babboe hebt. WAT BLIJKT: ze willen niet helpen omdat de onderdelen alleen via babboe zelf te leveren zijn en deze nauwelijks worden geleverd.je bent de eerste 2 jaar GEHEEL afhankelijk van babboe zelf. en als je de revieuws leest. zitten sommige al 30 dagen op een monteur te wachten . fiets levertijd wordt beloofd op 16 week wat voor sommige in eens 50 week of langer wordt. en na de 2 jaar geratie tijd is het jammer dan! Zoek het maar uit . je garantie is voorbij! En dan? Zit je met je dure fiets.

Daar komt bij dat de fietsen winkels die ik heb gebeld mede de fietsen niet willen omdat ze van zulke slechte kwaliteit zijn .

Gepke
28-03-2022

Koop alsjeblieft nooit een bakfiets bij babboe. Het kost je gigantisch veel geld wat het echt niet waard is. de kwaliteit is echt super super slecht.

Na 1.5 maand al spaken gebroken bij normaal gebruik. Slechte service

RH
26-01-2022

Bij Babboe gesolliciteerd naar job op afdeling klantenservice.

Geen onzin sollicitatie.serieuze kandidaat, meer dan 25 jaar ervaring als sales support medewerker.

Geen bevestiging van sollicitatie, na aantal dagen per telefoon om reactie/bevestiging gevraagd, zou terug gebeld worden.

Bedrijf neemt ook niet de moeite om je een afwijzing te sturen.

Niet alleen de fietsen en service van Babboe zijn slecht, meerdere afdelingen die dus een onvoldoende scoren

Gul
25-01-2022

Ik heb de fiets nog niet binnen, daarover kan ik helaas niks schrijven. De klantenservive daarentegen is een ander verhaal. Wat een slechte service en personeelslid! k heb een fiets besteld via het fietsplan in november. 7 weken later is de order pas in behandeling genomen! Na meerdere mailcontact zonder excuses, irritaties vanuit beiden kanten en nog steeds geen antwoord op mijn vraag met waar het mis is gegaan, gevraagd waar ik een klacht kon indienen. Mevr. S reageert met: wij zullen uw klacht doorsturen naar de teamleider. Volgende dag krijg van dezelfde mevr. S. een reactie terug.

Met de mededeling: excuses, er is iets fout gegaan, is blijven liggen, we hebben een verzoek ingediend of het eerder geleverd kan worden, alleen weten we niet of dit mogelijk is. Alleen zit er nogal een verschil in levertijd: november besteld, feb geleverd. OF in januari order in orde gemaakt en in mei leveren. wat een slechte service, ik hoop echt dat de fiets wel goed geleverd wordt.

Xander
26-10-2021

Slecht product, slechtere service

Wij rijden nu ruim 4 jaar Babboe, eerste bakfiets omgeruild nadat die vaker stil stond te wachten op reparaties dan dat hij kon rijden. De volgende bakfiets had gelukkig niet hetzelfde probleem als de eerste, maar de slechte kwaliteit en slechte service blijven een euvel.

Babboe houdt teveel bij zichzelf waardoor elders onderhoud en reparaties niet volledig gedaan kunnen worden en reparaties heeft de fiets door de slechte kwaliteit regelmatig nodig. Wanneer je contact opneemt met Babboe proberen ze eerst alles te doen om het buiten de garantie te laten vallen of je het zelf te laten repareren. Hoe dan ook als zij moeten komen doen zijn er fikse voorrijkosten terwijl je weken moet wachten op je afspraak.

Doe jezelf een plezier, koop je bakfiets bij een gerenomeerde fietsenmaker die het onderhoud kan doen, en dat is dus niet Babboe.

Petra
29-09-2021

Ik heb mijn Babboe 4 jaar en 10 maanden geleden gekocht.

Aan het begin had ik wat problemen met het wiel, de spaken liet ik op eigen kosten vervangen door dikkere (bromwiel)spaken. Daarna liep het weer als een trein.

Toen de oplader na een jaar minder goed aansluiting vond kregen we binnen de garantie een nieuwe oplader.

Nu 4 jaar en 10 maanden na aankoop en meer dan 10.000km op de teller kwam er een breuk in het frame.

Dit mankement viel binnen de 5 jaar garantie. Mijn fiets werd binnen 2 dagen opgehaald, kosteloos hersteld en binnen een week weer helemaal gemaakt thuisgeleverd.

Kortom, een topservice! Ik raad babboe.nl aan iedereen aan.

Alexander
28-07-2021

WACHTEN EN NOG IS WACHTEN

OP 23-3-21 een fiets besteld 6 tot 8 weken werd aangegeven na 12 weken is zelf geïnformeerd was immers corona tijd dus het kan wat langer duren werd toen aangegeven dat wat productie problemen waren met de hout leverancier in frankrijk maar zou in augustus komen. vandaag 28-7-21 is gebeld of de levering in augustus nog stond werd er doodleuk aangegeven dat het nog minimaal 18 weken ging duren net zoals bij een fiets die je nu zou bestellen. hoe dan?

Pieter
23-06-2021

Drama nooit geen babboe bakfiets meer!

Babboe big e 4 jaar geleden gekocht. 1 jaar later omgeruild omdat de fiets zoveel mankementen had. De nieuwe fiets nog steeds veel mankementen. Spaken breken, accu snel leeg, lekkende regentent, rem stuk, ketting die er steeds af gaat. etc.

Meerdere malen contact met Babboe gehad wordt niets aan gedaan. Ja ze smeren je een service beurt aan met fikse voor rij kosten en alles wat ze repareren kost nog eens grof extra geld. Garantie kennen ze niet bij Babboe.

Nu 3 jaar later doet de accu niets meer. Bel je Babboe voor een nieuwe accu wordt er dood leuk gezegd kan wel 5 maanden duren voor de accu weer leverbaar is. Tot die tijd de bakfiets maar in de schuur parkeren. Kosten nieuwe accu 600,-

Meerdere fietsenmakers geven aan dat het spaken probleem komt door te korte en te zwakke spaken. Zelf de Babboe monteur zegt met stalen spaken is het probleem opgelost. Babboe zegt dat het probleem niet bekend is bij hun.

Ruim 2300 voor een bakfiets die na 4jaar rijp is voor de sloop. Nooit geen Babboe meer voor mij.

Edwin
10-04-2021

Babboe bagger

Babboe bakfietsen zijn in eerst instantie fijn en zien er leuk uit. Echter de kwaliteit is erg slecht en dus is de levensduur van een Babboe veel te kort in verhouding tot de prijs. Wij hadden na ruim 1,5 jaar al flinke roestvorming aan het frame terwijl hij altijd onder een overkapping staat. Daarnaast heb je geen of zeer slechte service vanuit Babboe bij klachten. Ze negeren je gewoon of zeggen dat je pech hebt als je al reactie krijgt. Bij ons moest het frame vervangen worden vanwege een fabricagefout. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar dan verwacht je wel service. Wij kregen onze bakfiets terug met een scheef afgesteld stuur, errorcode op de console en kapotte mobiele telefoon houder. De Babboe bakfietsen zien er leuk uit, maar denk twee keer na en ga voor een andere merk/ bedrijf dat wel kwaliteit en service levert.

Sarha
30-03-2021

Slechte service

Service is echt bagger.

Ik wacht al een hele poos op mijn bestelling wat maar niet komt, ze verzinnen steeds weer meer dingen bij wat van geen kant klopt.

Maar wat ik vooral erg vind is dat ik er zelf achter aan moet waarom ik niks meer hoor en waarom ik mijn bakfiets nog steeds niet heb mogen ontvangen.

Ik hoop dat de bakfiets beter is dan de service.

Laura
15-12-2020

Slechte en arrogante service

Continu slechte en gebroken spaken, keurig onze onderhoudsbeurten uitgevoerd en zelfs de monteur was verbaasd over de slechte kwaliteit van de spaken. Binnen 3 maanden na onderhoud (die je moet uitvoeren om garantie te verlengen) weer slechte spaken, maar wanneer je erover belt krijg je een arrogante reactie dat dit niet onder de garantie valt en we zelf hadden moeten aanspannen. Totaal geen tegemoetkoming en het is volgens Babboe ons eigen probleem. Totaal niet aan te raden dus.

Martijn
12-11-2020

Topservice van Babboe!

Topservice van Babboe! Er zaten twee haarscheurtjes in het frame bij de controle —> bakfiets werd opgehaald en we hebben nu een nieuw frame.oftewel alleen de bak en het voorlicht zijn oud en de rest spiksplinternieuw! Supersympathiek, hartstikke bedankt Babboe!

Tim
04-11-2020

Slechte service en communicatie

Accessoires besteld bij Babboe voor bakfiets. Wacht nu al twee weken op de verzending. Geen communicatie vanuit Babboe, slechte service.

Elke
29-09-2020

Alleen maar ellende

Dikke ellende met babboe bakfiets.

Binnen 2 mnd na aankoop deed de electrische ondersteuning niks meer. Volgens babboe heel vervelend maar omdat ik geen service beurt bij hun afgesproken had had ik pech. Het bleek te gaan om een fabrieksfout van de accu te gaan en heb toen aangegeven dat tijdens een servicebeurt niet aan gekeken wordt naar de accu kreeg ik toch uiteindelijk een nieuwe.

In de jaren erna breken alle spaken, continu slagen in het wiel hierdoor en mijn eigen fietsenmaker geeft aan dat deze spaken extreem slecht zijn en de gehele fiets omgespaakt dient te worden. En daar heb je dan 2300 euro voor betaald.

Nooit meer babboe voor ons!

Ties
13-07-2020

Slechte elektrische bakfiets van Babboe

Ik heb helaas ook een elektrische bakfiets van Babboe uit 2016. Eerst spaken in het achterwiel kapot. Daarna de stuurbediening kapot, dekplaatje kwam los te zitten bij gewoon gebruik. Was helaas net geen garantie meer. EUR 80. Gewoon slecht gemaakt van Qwic.

Nu is de achteras gebroken. Tandwielen zitten los en ratelen; blijkt het aluminium van de as gebroken te zijn. Ik reed weg uit het gras. Ik ben Tu Delft afgestudeerd ir Product Ontwikkeling. Dit zou echt niet zomaar mogen kunnen. Echt super slechte kwaliteit fiets, waar je toch c. EUR 2.000 voor betaald.

Meer Babboe reviews