11-05-2017

2e kans, slechte ervaring

Mijn laatste bestelling ging ook goed mis. Koffiezet apparaat besteld met avond levering maar bleek defect geleverd te zijn. Contact gehad met Coolblue en aangegeven dat ik een retourzending wil doen van mijn apparaat. Vervolgens het apparaat retour gestuurd en een dag of 3 later kreeg ik melding dat er een nieuw pakket onderweg was, ondanks dat ik aangegeven had dat ik geen nieuw apparaat wilde. Bij de melding direct coolblue gebeld echter kon de verzending niet geannuleerd worden. Nu moest ik het pakket maar afwachten en weigeren aan de deur of opnieuw retour sturen. Na wat gedoe het pakket geweigerd aan de deur en dan uiteindelijk na 5 verschillende mensen gesproken te hebben een deel van het bedrag retour ontvangen. De verzendkosten voor de avondlevering krijg ik namelijk niet terug ondanks dat het apparaat defect aan gekomen is (de eerste 4 mensen die ik gesproken heb zeiden van wel, de laatste weer niet). Zeer teleurstellend en al de 2e keer dat ik iets dergelijks mee maak bij Coolblue.

02-05-2017

Deze verdienen niet eens één punt !

Zeker niet aan te bevelen !

Ronduit slecht , zeker niet aan te bevelen ! ! !

Aan coolblue , na (+- goed anderhaf jaar ) van heen en weer , garantie of geen garantie besliste u uiteindelijk mijn oude Stoommop van Philips te vervangen , daar ik deze verkeerd gebruikt zou hebben ? . .  Daar deze Philips stoommop niet meer in de handel te verkrijgen is kon ik de Black&dekker stoommop kiezen , het model dat ik aderehalf jaar geleden al bij u kocht nadat de Philips stoommop het begaf na +- 2 maanden in gebruik . Toen al leverde u me de Black&dekker stoommop een model wat niet in overeenkomst was met wat u beschreef , en wat op de bestelbon en gebruiksaanwijzing blz, 4 staat , het gaat hier om een ander model van het waterreservoir, ( smal uitlopend met de vuldop aan de voorkant inhoud 430cl inhoud ! ) , alhoewel u de stoommop beschrijft met een vierkant waterreservoir met vuldop van boven met 500cl inhoud ! wat op de pagina , foto's en zelfs op video te zien is ! Tijdens ons lang gesprek heb ik u daarop aangesproken , daar u me een goed anderhalf jaar geleden probeerde af te wimpelen met zeer goedkope uitleg ! Maar kocht toen voor 12€ het juiste waterreservoir zoals beschreven bij Black&Dekker zelf , Maar kortom dit zou nu zijn aangepast in u systeem en zou verder niet meer voorkomen . Maar na goed anderhalf jaar stel ik zelf weer eens vast dat niets is aangepast , u doet gewoon verder ! en ik weer eens moest vaststellen dat coolblue niet van hun woord is , alhoewel ik de variant koos met vierkant waterreservoir , en dit ook zo op de bestelbon staat , maar kreeg de goedkope variant . Best jammer als de klant iets koop maar u beslist gewoon iets anders op te sturen dan is afgesproken ! Of is dat nu de handelswijze van coolblue . Trouwens met de prijsklasse van de black&decker stoommop zit u ongeveer 30% a 45 % hoger dan de andere leveranciers ! Deze stoommop die u me leverde is in de handel al vanaf 79 € te krijgen , maar bij u kost deze 149 € !  Men kan dan immers wel verwachten ook het besproken toestel te krijgen .  Op dit soort van aankopen heeft niemand zin in , daar men bij u een kat in de zak koopt ! En uiteindelijk daar dan moet mee akkoord gaan , dit zijn praktijken die om problemen vragen !

Antwoord van coolblue

Beste meneer Gabriels, Bedankt voor jouw review. Deze werd door ons afgekeurd omdat dit eerder een klacht is dan een review. Het is zeker niet fijn wanneer je toestel niet gerepareerd kon worden onder garantie omdat werd vastgesteld dat het defect veroorzaakt werd door een andere vloeistof dan water. Wij hebben als geste jou kosteloos een Black & Decker toestel toegestuurd. Als ik het goed begrijp is het Black & Decker een volledig werkend toestel? En dat enkel de grootte van het waterreservoir foutief vermeld stond op onze website? Zo ja, onze excuses daarvoor. Het is zeker niet de bedoeling foutieve informatie mee te geven naar onze klanten. Wij werken dag en nacht om onze service te verbeteren.

Wanneer je graag het waterreservoir van 500 Cl wenst is dat uiteraard jouw eigen keuze.

Onze excuses voor het ongemak. Het is zeker lastig wanneer dingen niet naar wensen verlopen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek één van onze winkels. Dan helpen we jou graag verder! Met vriendelijke groet, Robert van Coolblue Specialist Alles voor een glimlach

Mijn antwoord naar coolblue

Dat u deze revieuw niet plaatst bevestigd meer en meer mijn verhaal , dat u revieuws plaatst die enkel maar positief zijn vandaar deze hoge score ! , moest u deze allemaal plaatsen zou u de 5% met moeite halen .

U moet deze revieuws helemaal niet plaatsen , daar ik dit op andere platvorms wel kan en dat de mensen zo het ware gezicht van coolblue wel zullen zien , en hun handelswijze ! Dit is bedrichelijke informatie naar de klant toe , wat zeker niet gepast is , en in strijd is met het wetboek . Vandaar dat ik weer eens geen verzegelde en een geopende doos kreeg ! , met zoals u al vermelde een ( goedwerkende stoommop ) , dus als ik het nu goed begrijp is het weer eens een hersteld toestel van iemand anders ? En bovendien zonder de vloerdoeken ! Of horen die daar dan nu niet meer bij ? Dat is weer eens extra 25€ voor de 2 doeken + 12€ voor het juiste waterreservoir ! En dit voor 149€ dit is wel goed zaken doen zeker ! Bovendien als geste ! heb ik zeker geen ander goed werkend toestel gekregen van coolblue ,dit enkel maar omdat ik zou stoppen mijn revieuws te plaatsen wat voor mij helemaal geen moeite is , als u van dit standpunt verder uitgaat zal u weer de nodige revieuws kunnen lezen , zodat de mensen eens kunnen zien hoe coolblue met hun klanten omspringt . Stel u eens in mijn plaats , zou u dan zomaar akkoord gaan ? Dacht het wel !  Fijne dag verder .

28-04-2017

Zelf bellen om geld terug te krijgen

Coolblue is een prima bedrijf zo lang je maar niet de intentie hebt om producten terug te sturen. In mijn bestelgeschiedenis is dit nog maar twee keer gebeurt. Beide keren netje's een mail gehad waarin staat dat het geld wordt getourneerd.

Beide keren het geld niet ontvangen. Bij nabellen geven de medewerkers aan dat het het geld nog bij hen staat. Ze kunnen geen verklaring geven dat dit zo is, maar het gebeurt verder nooit.

Dat het bij mij twee maal gebeurt is geen verklaring voor uitsluitend excuses. Mijn vertrouwen is weg.

15-04-2017

Nieuw product blijkt gebruikt

Kreeg een gebruikte koelkast geleverd terwijl ik een nieuwe gekocht had. Zowel aan de binnen als buitenkant krassen en butjes en ook etenslucht erin. De reaktie van de klantenservice; we bieden 10 % korting. Je moet tocht iets verzinnen om als bedrijf je producten te verkopen die binnen 30 dagen teruggekomen zijn! Dus wees gewaarschuwd; je "nieuwe" product van Coolblue kan al (meerdere malen) gebruikt zijn. Klantenservice SUCKS!

12-04-2017

Beschadigde en bevuilde Eastpak trolley voor de 2e keer!

Voor de eerste keer iets besteld bij Coolblue. De Eastpak Kaley trolley werd beschadigd en zeer onder de stof en vieze vlekken geleverd. Beschadigt in de doos gedaan door Coolblue. Ik heb er foto's van gemaakt. Hoe kan een medewerker dit doen? Ook al lag hij boven op de stapel, als ik bij marktplaats iets bestel, komt het in betere staat aan! De klantenservice gebeld die er natuurlijk niks aan kan doen en zegt dat ik die grote doos met tas maar terug moet sturen. Ophalen kon niet. Ik werd even in de wacht gezet en plots werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en natuurlijk konden ze me niet doorverbinden met dezelfde persoon. Guillaume vertelde me 'sorry en beterschap' en gaf me een bon voor 10 euro voor de volgende (!) bestelling. Een tegemoetkoming van maar liefst 5 euro aangezien je 5 euro korting kan krijgen wanneer je je inschrijft voor de nieuwsbrief. De volgende dag een nieuwe besteld met de tien euro korting. De postbode riep dat hij een pakketje voor me had en de doos stond voor de deur en de postbode was nergens te bekennen? Vol verwachting maak ik de nieuwe doos open en zie ik, waarschijnlijk de 2e van de stapel uit het magazijn, een nieuwe trolley vol onder de stofvlekken zitten! Niet te geloven, de klacht is dus niet doorgegeven en waarschijnlijk werkt er een medewerker die het niks kan schelen of je een beschadigde en bevuilde trolley krijgt.

Jammer en slechte service en geen klant(en) erbij.

05-04-2017

Geen snelle levering

Tv besteld bij coolblue. Zij leveren via postnl. Bezorgerzegt te zijn geweest, maar camerabeelden liegen niet en hij is dus niet geweest. Klacht ingediend bij postnl. Aaahh jammer voor u. Morgen beter dan maar. Klacht ingediend bij coolblue, aaahhh jammer voor u, kunnen wij niets aan doen. Het bruingoed leveren wij al wel zelf, maar tv's nog niet. Volgende x beter. Daaag mevrouw????

29-03-2017

Toppers

Van de week een grote vriezer besteld. Kwam er net na t bestellen achter dat ik per ongeluk t afleveradres niet meer had gewijzigd en de vriezer naar ons oude adres gestuurd zou worden. Gelijk gebeld met de klantenservice. Wel wat langer moeten wachten, maar eenmaal aan de beurt werd het afleveradres gecorrigeerd en mn gegevens gelijk aangepast. Super.

Bij levering zeiden de bezorgers dat ze vriezers van dit formaat eigenlijk niet naar boven tillen. Maar ze zijn zo aardig geweest om het toch te proberen. Viel echt niet mee! Maar ze hebben t geprobeerd en na een paar pogingen is t ze toch gelukt!

Ben helemaal blij!

17-03-2017

Warme douche

Ten eerste de beste prijs van alle grote elektronica zaken. Geweldige service. Als je de klantenservice belt krijg je direct via de mail een bevestiging van de afspraak en die wordt ook razendsnel uitgevoerd. Compliment, echt top. Heb dit in jaren niet meegemaakt.

15-03-2017

Coolblue vandaag nog? Nee hoor morgen

Bestelling willen doen op coolblue. Goede service, je kunt het vanavond nog bezorgd krijgen. - bestel je voor 15.00 dan bezorgen we je aankoop dezelfde avond nog. ( 14.22 check). - zolang de mogelijkheid in je winkelwagentje er staat, lukt het. (Check) - je kunt makkelijk betalen, dus bezorging gegarandeerd (check)

- besteld en betaald via idee (14.30 check).

15.30 orderbevestiging, betaald, wordt bezorgd (check).

17.30 Hey hallo sorry, je bestelling kwam net na 15.00 binnen dus helaas morgen bezorgen. Bedankt en graag tot ziens

WTF. Huh? Hoezo na 15.00. Besteld om 14.22 betaald om 14.30 wat nou te laat.

Klantenservice gebeld, ja meneer sorry, de betaling was pas om 15.30 binnen dus te laat en de betaling is leidend. Oh juist dat staat ook op de website (waar dan? Staat nergens.). Helaas kunnen niks doen, wanneer heeft u hem nodig? Ehhhh vandaag? Ik ga morgen om 08.30 deur uit, dus bezorgen morgen helaas. Tanja geen opties.

Kijk ik op de website, kun je ook 'smoelensmid tussen -6.30 en 08.30 laten bezorgen. Was aardig geweest coolblue. Voor mij voorlopig geen coolblue. Coolblue, betekent dat blauwtje lopen?

15-03-2017

Topservice

Ik heb nu meerdere malen wat besteld bij Coolblue en iedere keer een geweldige service gekregen. Ook bij retouren ging alles soepel, ik raad Coolblue dan ook van harte aan.

23-02-2017

Slechte service bij defect aan nieuwe laptop

Ik had een laptop gekocht bij Coolblue. Goed advies, snelle levering, waarvoor ik ze nog heb bedankt en gecomplimenteerd, tot zover dik tevreden. Totdat.de laptop binnen 2 weken en 1 dag een aantal x op zwart ging en ik hem ook niet meer zomaar aan de praat kreeg. Na herhaaldelijke pogingen lukte dit dan op een gegeven moment weer wel. Maar er was een opvallende tik te horen, die niet meer weg ging. Een bevriende it-er waarschuwde me dat dit niet onschuldig was, maar blijk gaf van problemen met de harde schijf.

Coolblue gebeld en aangegeven dat ik de laptop graag wilde omruilen voor hetzelfde exemplaar, aangezien deze defect was. Dit kon niet gaf men aan, de periode van 2 weken waarin een klant het product kan retourneren was voorbij. Ik moest de laptop maar retour zenden en dan zou hun reparatieafdeling kijken wat er aan mankeerde . Dan was ik de laptop wel een aantal weken , ong. 4 (!) kwijt werd achteloos gemeld.

Verzocht om andere oplossing , aangezien ik de laptop net nieuw heb, en hij nu al een defect toont. En hem niet zo lang kan missen ivm mijn werk. Omruilen is sneller dan insturen en 4 weken wachten. Daarnaast voelt het niet goed dat er geklust wordt aan een nagelnieuw apparaat, dan is ie niet meer in smetteloze staat. Ook het argument dat de 2 weken voorbij waren, geld hier niet. Dit is geen spijt van de aankoop, maar een defect binnen een half jaar, en dat geldt in het consumentenrecht dan als een ondeugdelijk product. Maar men was niet te vermurwen, en behandelde de kwestie als van een klant die net te laat na de spijttermijn van 2 weken, een product wil retourneren of omruilen. Ik moest het maar zelf opsturen, en afwachten wanneer ik het weer terugkreeg, of zelf HP bellen, dat kon ook, dat ging in de regel sneller.Een tijdelijk vervangend exemplaar kon ik ook niet krijgen.

Superslechte afhandeling dus, slechte reclame (want ik vertel dit door) en mij meteen als klant kwijt Niet te geloven,

11-02-2017

Regels en procedures boven service

Ik bestelde op 09-02-2017 een Samsung soundbar set met achterspeakers. Deze set bestaat uit een combinatie van 2 andere sets. Set 1 is de soundbar met subwoofer die ook los wordt verkocht. Set 2 bestaat uit de 2 achterspeakers. Beide sets zitten elk in een eigen doos. Bij aflevering ontving ik alleen set 1. Dus gebeld of men set 2 wilde nazenden. Na diverse telefoontjes bleef men vasthouden aan hun enige oplossing : ik moest set 1 weer inpakken en bij het postkantoor retour sturen. Dan zou men daarna de complete set aan mij zenden, dus weer een set 1 en de set 2. Hoe ik ook argumenteerde dat ik dus set 1 moest inpakken en terugsturen om hem opnieuw terug te krijgen, was zinloos, want zo moest het volgens hun leverancier. Ik heb de set geretourneerd en de order geannuleerd. Inmiddels heb ik hem bij Bol.com gekocht, nooit meer bij Coolblue.

26-01-2017

Zelfs een dag na levering weer een lach op mijn gezicht

Twee supervriendelijke en kundige jongens kwamen mijn nieuwe wasmachine op zolder plaatsen. Na het aanzetten van een proefprogramma en wat handige tips namen ze de oude machine weer mee naar beneden. Ik liep achter ze aan ipv voor ze uit waardoor ze zelf de voordeur moesten openen. Dat gaat net met een wasmachine in je handen dus toen de deur te hard open ging en een spiegeltje dat aan de muur hing aan diggelen ging vond ik dat natuurlijk geen probleem. De bezorger bleef zich verontschuldigen en wilde de schade opnemen zodat het vergoed zou worden maar dat wilde ik niet.het was maar een spiegeltje!

Na nog een aantal keer excuses zijn ze verder gegaan, hebben nog een oude wasmachine die in de tuin stond te wachten op gofvuil ook meegenomen. De volgende dag kreeg ik een heel lief kaartje met "held van de dag" van de bezorgers met nogmaals excuses en dat ze blij waren dat ik het hen kon vergeven.

Dus Vincent en Tyon, jullie zijn inderdaad bezorghelden voor Coolblue!

19-01-2017

Coolblue blinkt uit in z'n klantenservice!

Ik snap werkelijk niet dat mensen een negatieve review over Coolblue plaatsen. Als er een bedrijf is dat de klant centraal zet dan is het Coolblue wel. Andere winkels zouden veel van Coolblue kunnen leren.

21-12-2016

Zo behoort een webshop te acteren!

Zeer goede ervaring. Komen afspraken na, communiceren helder en goed, prima en keurige levering van de droger en goede aftersales. Reclame voor een webshop!

14-10-2016

Coolblue: Vooral niet te veel voor een glimlach!

Na 3 weken heen en weer mailen/bellen heb ik het helemaal gehad met Coolblue.

Een elektrische deken gekocht voor de koude wintermaanden die er weer aan gaan komen. Ons bed is 140 breed, dus ook een elektrische deken gekocht van 140 breed. Althans zo adverteerde Coolblue de Inventum HNL4112Z. Als klant mag je er dus toch ook vanuit gaan dat de deken 140 breed is.

Door een fout in het afleveradres kon de levering een paar dagen langer duren. Daar had ik uiteraard alle begrip voor. Helaas raakte ze al snel het hele pakket kwijt en heb ik ruim 2 weken gewacht voordat het geleverd werd. Ondertussen al een paar keer extra thuis gebleven omdat het erop leek dat het pakket geleverd zou worden.

Het begint nu 's nachts toch redelijk koud te worden, dus ik kon niet wachten om mijn elektrische deken op mijn bed te gooien. Helaas bleek de Inventum HNL4112Z helemaal geen 140 breed te zijn. Ik vind het niet erg om knus te slapen met mijn partner, maar een elektrische deken van maar 80 cm breed wordt toch wel erg krap.

Gelijk contact opgenomen met Coolblue. Het artikel nummer is hetzelfde, maar de maat klopt niet. Fout van Coolblue dus. Ik had er zelfs een screenshot van als bewijs van hun fout. Mijn klacht werd echter afgedaan met de mogelijkheid om het pakket te retourneren en ene cadeaubon van 10 euro. Een artikel retourneren noem ik geen extra service. Iedereen mag een pakket retourneren ongeacht de reden. Moet ik ook nog extra tijd vrijmaken om naar een retourneer punt te gaan etc.

De 10 euro cadeaubon was aardig geweest voor het lange wachten op mijn pakket. Maar dat compenseert niet de valse advertentie die Coolblue mij voorschotelde.

Zelf kom ik uit een zeer bekend Zweeds bedrijf waar de klant altijd de prijs krijgt die op het prijskaartje stond. Hier hoeft de klant niet 3 keer voor te bellen en 2 keer alles uit te leggen.

Laatste keer dat ik iets bij Coolblue bestel. Slechte klantenservice! Valse advertentie met artikelen en valse advertentie met de slogan: Alles voor een glimlach.

Je kunt beter online winkelen bij Bol.com of een andere webshop. Daar luisteren ze wel naar de klant.

04-09-2016

Hoe dronken zijn ze bij cool blue?

Bestel ik een videokaart krijg ik een schuurmachine. hoe dan!?

28-06-2016

Doe helemaal niets voor een glimlag

Ze hebben mijn pakket verkeerd geadresseerd en hebben het niet geleverd aan mij de volgende dag. Zij willen geen onmiddelijke restitutie doen van mijn betaling en weigerden een nieuwe bestelling voor het product te plaatsen indien ik niet weereens betalen! Ze verwachten dat ik gewoon wachten totdat ze hun interne onderzoek hebben afgerond. Alleen dan zou ik weten wanneer mijn bestelling van maandag (gisteren) daadwerkelijk geleverd zou zijn. Ik glimlag niet en dat weten ze. En het kan ze niet schelen!

14-05-2016

Leversnelheid en service

Prima bedrijf, goed service en prima leversnelheid. Doet wat het beloofd.

22-03-2016

Notebook vergoed

Notebook behuizing was kapot. Door fout reparateur pas weken later voorstel om het te repareren. Coolblue nam verantwoordelijkheid om kosten op zich te nemen. Vervolgens bleek nieuwe behuizing binnen 2 uur na hergebruik wederom kapot. Opnieuw nam coolblue verantwoordelijkheid door mij te compenseren.

Meer Coolblue.nl reviews
Welk cijfer geef jij Coolblue.nl?