Ondanks bel me niet register en andere websites waar in ik aangeef niet gebeld te willen worden blijven ze maar bellen.
Je word er dood moe van je blokkeert het ene nummer en ze bellen zo weer met een volgend nummer heel vervelend! En maar proberen aan te smeren ookal zeg je ik heb geen interesse dan nog zeggen o het is binnen 2 minuten geregeld vreselijk.
Nee is nee
Echt heel duur.
Beloven van alles, contracten kloppen niet, geen reactie etc.
In de afrekening is er gerekend met een onjuist bedrag voor gas per kub.meter. Met heeft geen correctiefactor calorische waarde gas toegepast.
Er word een onterecht bedrag overige kosten in rekening gebracht.
Hoewel ik mijn jaarafrekening per E-mail krijg toegestuurd kan ik niet per E-mail reageren, een contactformulier kennen ze niet. Klachtenformulier kennen ze niet. men kan alleen in klacht indienen via een chatbox.
Ze blijven bellen, echt een paar x per week waarbij ik ze telkens vertel mijn telefoon nummer uit hun systeem te halen.
Stalkers
Afgelopen jaar hebben zij energie geleverd op 2 meters waarvan ik de BTW kan verrekenen, maar deze is niet op de nota of afschrijving van de bank terug te vinden.
Gebeld , krijg ik te horen dat zij deze nooit op de faktuur zetten, alleen bij zakelijke contracten, ook niet meer mogelijk een BTW nota te sturen.!
Bij alle andere energieleveranciers staat wel de btw op de nota's. Dus kijk uit bij deze energiemaatschappij. Had al veel problemen met ze, nu dit ook nog. Ben er klaar mee. Voor mij NOOIT meer energiedirect.
Ricardo van Energiedirect heeft me uit de brand geholpen door mee te denken en een goede oplossing te vinden voor een groot probleem door Consumind gecreëerd. Consumind heeft me volledig verkeerde info. verstrekt aangaande tarieven door verkeerd ingevoerde verbruikscijfers.
Wordt doodziek van hun opdringerige telefoontjes. Ondanks dat we duidelijk aangeven geen belangstelling te hebben gaat dit toch maanden door. Soms dagelijks.
Na verkoop van ons huis moesten wij een tijdje elders wonen vanwege de krappe woningmarkt. Energiedirect kwam direct met een fikse boete van een paar honderd euro omdat er op onze tijdelijke woonplaats gebruik werd gemaakt van een andere provider. Eenmaal nieuwe woning werd er verteld dat als we terugkwamen de boete weer retour zou komen maar dit bleek maar een klein deel te zijn. Nu weer gedoe met dit waardeloze bedrijf. Vorig jaar lekkage gehad en bij moeten stoken met elektrische kachel en infrarood panelen. Hoge maandbedragen dus. Inmiddels verholpen en met Energiedirect gebeld dat mijn maandbedrag niet verhoogt hoeft te worden omdat dit een eenmalig ding was. Toch hebben ze het maandbedrag met 100 euro verhoogd en omdat dit van een aparte rekening gaat stond die extra 100 er niet op. Gelijk volgde er incassokosten. Bedrag overgemaakt , maar dat berekenden ze als het volgende maandbedrag, dus hoppaaa weer een extra bedrag erbovenop. Toch maar het hoge bedrag nog eens overgemaakt., en vervolgens komt er weer een dreigende mail dat alles wordt afgesloten en ook een derde bedrag als boete eroverheen, maakt niet uit of je betaald hebt of niet, ze manen je de boetes te betalen ( mooi verdienmodel zo) Mensen. echt, vermijd dit bedrijf, lees de reviews (ik wou dat ik dat eerder had gedaan) en kies voor een andere leverancier. Beter iets meer betalen en een goede (klanten) service , dan dit soort oplichtelarij.
De verkoper garandeerde mij dat ze onderdeel van Essent waren en zo het contract van Essent zouden verlengen. Zou goedkoper worden. Beide zijn volledige leugens, men liegt glashard. Ik heb geleerd zo niet mensen te behandelen blijkbaar bij Energie direct is liegen een deugd. Ik overweeg zelfs aangifte te doen
Klant geworden bij Energiedirect. Nog voordat de levering begon en nog voor de overeenkomst inging was er een beter aanbod via de website van Energiedirect. Gebeld met de vraag of ze de cashback gelijk konden trekken, dat kon en werd doorgezet naar de afdeling dat in orde kon maken. Ik zou de dag erna teruggebeld worden.
De dag erna niet teruggebeld. 3 dagen later een chat gestart met Energiedirect en het verhaal uitgelegd. Medewerker Lucia wist mij te vertellen dat dit nooit mogelijk is, ook niet als de overeenkomst nog niet in is gegaan. De enige mogelijkheid is om een opzegboete van €100 te betalen en vervolgens een nieuwe overeenkomst af te sluiten, zelfs terwijl de overeenkomst nog niet eens is ingegaan en de levering nog niet begonnen is.
Energiedirect maakt dus twee keer een belofte, komt beide beloftes niet na en wil de klant vervolgens met hoge kosten opzadelen.
Energiedirect lijkt goedkoop, maar de service en afspraken komen ze niet na. Sluit hier geen contract af.
Totaal geen problemen met Energiedirect.
Behulpzame klantenservice, duidelijke app en nooit geen gedonder. Ik kan zeker wel 6 andere noemen waar het zeer zeker wel een ongeorganiseerde bende is. Geldt absoluut niet voor Energiedirect.
Ik ben al een aantal keren klant bij Energiedirect.nl geweest en momenteel ook nog. De relatie met ze beviel me altijd goed. Tot aan begin vorige week. het contract moet binnenkort weer verlengd worden en dan ga je diverse energieleveranciers vergelijken. Ik wilde Energiedirect.nl ook graag een kans geven en heb ze ook voor een offerte benaderd. Offertes geven ze niet meer per mail (vreemd eigenlijk) en ik moest ze maar gaan bellen was hun reactie of kijken op de app (die overigens vaak ook niet naar behoren werkt). Uiteindelijk werd ik teruggebeld door een medewerkster. Zij gaf aan dat ze een scherpe aanbieding voor me had. Dit klopte inderdaad, was nog wat voordeliger dan nieuwe de vele kennismakingsaanbiedingen van andere leveranciers. Ik heb met haar het geschatte jaarverbruik en de totale kosten incl. BTW per jaar besproken. Goed. Ik ben akkoord gegaan met dit fijne aanbod en kreeg direct de bevestiging.Tot mijn grote verbazing werd er alleen met de tarieven per kWh en m3 bevestigd en het bedrag van de cashback en kreeg ik wederom geen totaaloverzicht van de jaarkosten per mail. Heb toen zelf maar een berekening in Excel gemaakt. en wat bleek de totale kosten kwamen veel hoger uit dan de bedragen die mij tijdens 2 telefoongesprekken waren bevestigd. Zelfs nog een check gedaan op gaslicht.com maar het grote verschil bleef bestaan. Kreeg ik later nog een vreemd overzicht met allerlei cijfers door elkaar op de mail.
Belt vandaag andere medewerkster mij op en geeft aan dat ze niet akkoord kan gaan met het voorstel dat andere medewerkster mij heeft gedaan. Ze geeft aan dat de desbetreffende medewerkster een foute berekening heeft gemaakt en nu moet alles maar geannuleerd worden. Vreemde manier hoe ze met klanten omgaan.de medewerkster maakt de fout en de klant wordt er de dupe van. Heb haar verteld teleurgesteld te zijn in de hele gang van zaken en dat ik dan zeker ga overstappen naar een andere hopelijk eerlijke energieleverancier. Dit is inmiddels gebeurd. Energiedirect. "bezint eer je er als klant aan begint.
Ik kijk regelmatig diverse nota's en overeenkomsten na van energieleveranciers. Het valt mij op, dat Energiedirect aan het vogelen is met de maandelijkse vastrechtbedragen. Er zijn contracten op dezelfde dag afgesloten en er zit een fors verschil in de maandelijkse vastrechtbedragen, per jaar meer dan 100 euro! En dat niet alleen, ook was de gasprijs 2 cent hoger! Maar . wat nog veel kwalijker is, is dat men bij 3 jaarnota's en 1 eindnota vergeten is de post "vermindering energiebelasting" toe te passen. Vanaf 1 januari 2020 gaat het op 527,17 euro op jaarbasis! Ik heb een medewerker hierop aangesproken en hij zei: "het is de verantwoordelijkheid van de klant de nota goed na te kijken". Ik zei: er blijken nogal wat mensen te zijn, die niet weten, dat ze recht op deze belastingvermindering hebben, hoe kan men dan de nota goed nakijken?
Mijn advies aan een ieder die bij Energiedirect is of is geweest, kijk (alsnog) goed de nota na en neem contact met hen op als de nota niet klopt.
Ooit één jaar klant geweest van energiedirect.
Na het opzeggen worden wij steeds opnieuw ongevraagd gebeld door één van de medewerkers met een mooi aanbod. meteen zeggen wij overduidelijk dat we niet geïnteresseerd zijn maar steeds weer worden we gebeld.
Wanneer houdt dat eens op?
Ik heb contact gehad met ene Mark van Energiedirect. Over het vergoeden van mijn boete. Ik kwam hier niet met hem uit en hij bleef vasthouden aan de website. Terwijl ik door de telefoon overgehaald ben over te stappen. Nu krijg ik de vergoeding niet en wordt er in mijn oor opgehangen. Schandalig!
Omdat ik overgestapt ben binnen het termijn zou ik een overstapboete krijgen. Energiedirect gaf aan dat dat allemaal betaald zou worden. Voor mij was het een voorwaarde dat ik wel weer terug wilde komen als klant indien er geen extra kosten bij zouden komen waaronder de opzegvergoeding. Helaas is het afgewezen bij het declareren. Ik ben hierover gebeld door een medewerker die zei dat ik een korting had gekregen van 100 euro die aan het einde van het jaar uitgekeerd zou worden. Dit zou dan de kosten dekken. Dit is niet te afspraak geweest. Als ik dit van te voren had geweten, was ik nooit over gestapt. Zodra het jaar voorbij is, ben ik weg! Jammer Energiedirect! Ik zal jullie zeker niet meer aanraden door deze fratsen!
Zojuist gebeld door energiedirect. Ze boden een zakelijke korting van 15 tot 20% op de vaste energiekosten. Duidelijk gezegd dat we hier geen interesse hebben. Vervolgens vraagt hij of hij onze gegevens uit het systeem moet halen. Daarop antwoord ik ja. Volgende vraag: welk voorschotbedrag wilt u. Nogmaals duidelijk gezegd dat we geen voorschotbedrag willen. Hij bleef daarna nog steeds aanhouden. Boos gereageerd en opgehangen.
De klacht
Ben overgestapt naar energiedirect. Energiedirect heeft het contract te vroeg in laten gaan. Met als gevolg dat ik een boete van 100 euro moest betalen aan mijn vorige energieleverancier.
Intussen weer contact gehad en ja hoor zoals verwacht krijgt de klant altijd de schuld. Hebben geen service.
Had aangegeven bij energiedirect alvorens mijn contract was ingegaan dat ik dan niet zou overstappen naar energiedirect. Energiedirect had mij beloofd dat zij de boete zouden betalen. Nu heb ik intussen wel met 10 verschillende mensen van energiedirect contact gehad maar de boete moet ik gewoon zelf betalen. Tenslotte is de nieuwe klant al binnen gehaald. Dus blijf weg bij energiedirect.
De oplossing
Heeft geen zin, zijn net pitbulls en zullen. Zullen nooit hun fouten toegeven