Energiedirect.nl reviews

2.4
An
04-03-2024

Omdat ik zonnepanelen heb mag ik geen contract meer afsluiten. Over mijn meer verbruik betaal ik door variabel contract nu 37 cent ipv 23 cent.

En daardoor betaal ik ook de hoofdprijs voor gas 1.44 euro ipv 1.12.

Heb 10k aan zonnepanelen uitgegeven en nu worden alle regelingen omgedraaid. door dit geintje met gas betaal ik 500 euro meer per jaar.

Zo verdien je de panelen nooit terug en had ik ze nooit aangeschaft met de gegevens van nu.

Barend
14-01-2024

Hallo .wij hebben ons contract van variabel naar vast overgezt.tenminste dat dachten wij.kijk i net in mijn energiedirecht staat het nog steeds op variabel de klunzen niet dat. en je krijgt ze ook niet te pakken .wij willen nog steeds naar vastcontract maar ja hoe dan want bellen is ook notdan je krijgt geen mens te pakken .en die chat kunnen ze ook beter naar huis sturen die snapt zo wie zo niks hij weet niet wat je bedoeld .nee snap ik heel goed ze willen niemand te word staan. wardeloos echt een dikke 0.

Maikel
16-08-2023

Blijf aub weg bij deze schavuiten. Als zij eenmaal je telefoon nummer kennen houden hun zogenaamde verkooplijnen nooit meer op met jou te bellen. Je moet tientallen telefoon nummers blokkeren.

22-06-2023

Nw contract. Op papier. Ingaande 15 juni 2023 Op dit moment nl. 22 juni gelden nog de oude tarieven. 3x gechat . Zou 3x opgelost worden. Inmiddels gasprijs per 15 juni verhoogd. Contract gaat nu verm. op 27 juni in. Kan niet met terugwerkende kracht. Heb contractgegevens op papier! Standaard antwoord." Sorry, foutje ".

Jack
17-06-2023

Ik moet het contract opzeggen wegens verkoop van het huis. Niet bereikbaar online, niet per mail (houden ze geheim), niet per telefoon, geen adres op hun website, en ondertussen moet mijn vader maar doorbetalen? Schandalige service

18-02-2023

Graaien energiedirect

Energiedirect rekent 2,78 euro per m3 gas; dit blijft zo t/m april.

dat de inkoopprijs van gas daalt sinds september 2022 wordt niet doorgerekend naar de consument. Inmiddels is de inkoopprijs zelfs 0,50 euro.

Wel kun je vanaf afgelopen januari overstappen naar een jaarcontract waarin je 1,77 euro betaald. Dus in deze 1,77 euro zit zoveel marge dat ze alle risico's voor een heel jaar afdekken! De stilzitter echter wordt gewoon opgelicht met 2,78 euro. Tot april, maar ja daarna stookt er niemand meer.

Met stroomprijs hetzelfde verhaal, extreem duur met 0,92 euro.

Daarbij schat Energiedirect je verbruik zodanig hoog in dat je termijnbedrag advies het dubbele bedraagt van wat verstandig zou zijn;

Puur oplichting over de rug van de consument. Overheid moet ingrijpen

Gert
18-01-2023

Zeer slechte klantenservice onmogelijk bereikbaar!

Alleen via een chat en dat is moeilijk uitleggen! of willen het niet snappen.

Ondanks vast contract toch prijsverhogingen van gas als stroom.

Verschrikkelijk dat de energieleveranciers in Nederland zo mogen werken!

Adri-jana
14-01-2023

Energie direct drama! perongeluk kwam ik er achter dat ik niet als woonhuis geregistreerd sta bij hun,maar als garagebox waar ik zo genaamd in zou leven 🫣 hoe dan! nu heb ik al die jaren teveel energie belasting betaald. Maar nu geven ze niet thuis .ik heb nog best een bedrag van hun te goed! maar nee hoor! verstoppertje spelen dat doen ze nu . Maar owee als ik de rekening niet op tijd betaald! dan kun je niet eens fatsoenlijk een betaal afspraak maken! maar er wel gelijk aanmaningskosten er bovenop gooien . Wat een slechte organisatie bah bah bah!

Naomi
21-11-2022

Aren geleden erg tevreden. Sinds de Oekraïne één grote schimmige chaos van te hoge inschattingen, storing in de app, geen contact kunnen opnemen, uren tevergeefs in de wachtrij aan de telefoon.

Extra zuur: dat je energiecontract een week voor de Oekraïne afloopt, je een 'nieuw aanbod zal krijgen binnen drie dagen' en vervolgens niets meer hoort tot het moment waarop de directie driedubbel winst maakt omdat je geen contract meer hebt.

Uitbetaling van geld door de overheid gebeurt evenmin, noch worden er bedragen verrekend.

Zeer schimmige onbetrouwbare onderneming.

Thomas
16-11-2022

Altijd goed geweest. Voor de mensen die een telefoonnummer zoeken: (0900) 3347 328

Raani
22-09-2022

Ik kreeg een herinnering dat ik mijn maandbedrag nog moest betalen want ik was te laat. Telefonisch afgesproken dat ik het volgende week kon betalen, dat was geen probleem. Heel aardig geholpen en zij stuurde mij een betaalverzoek. Paar dagen later kreeg ik een 2e betaalverzoek met extra kosten omdat ik te laat was. Dus ik kreeg 2 betaalverzoeken, en 1 zonder extra kosten (ze had mij niet verteld dat ik extra moest betalen omdat ik te laat was want we hadden een nieuwe regeling afgesproken). Energie direct op verschillende manieren proberen te bereiken maar natuurlijk zonder resultaat. Ondertussen kreeg ik nog meer extra kosten erbij omdat ik hun betaalverzoek niet betaald had. Ik ga geen extra kosten betalen als er een nieuwe afspraak was gemaakt. Eerst wou ik iemand spreken, en ja er gaat zo een week voorbij voordat je iemand kan spreken of een reactie krijgt op meerdere mailtjes. Eindelijk iemand gesproken, ik heb gezegd dat ik die extra kosten niet ga betalen. En hij stuurde mij

Hester
19-09-2022

Mijn moeder is overleden en haar maandbedrag is omhoog gezet naar €1.098. Ik probeer al dagenlang kansloos door de digitale linies van de chatbox teen te komen.

Wat een amateurs. Stuitend dit.

Patricia
09-09-2022

Ik probeer al anderhalf week in contact te komen met energiedirect. Dit lukt op geen enkele manier. Ik was echter gebeld een aantal weken door energiedirect en als ik dit nummer terugbel is het schijnbaar wel een klantenservice die alleen naar buiten belt en geen telefoontjes aanneemt en je dus niet kan helpen als je vragen hebt. Ik moest maar mailen of chatten. Tot op heden 9 sept kom ik er niet doorheen na een week het geprobeerd te hebben. Ik weet niet waar ik aan toe ben.

Kitty
09-09-2022

Aangezien ik hier allemaal negatieve ervaringen lees ,die mij persoonlijk verbazen hier iemand die heel tevreden is Ik snap er niets van want heb nog nooit problemen ondervonden .betaal nog steeds t zelfde als vorig jaar en heb geen vast contract.prijzen liggen lager volgens mij dan bij veel andere energieleveranciers.Ik vind t vervelend voor al die mensen die hier reageren maar be ner zeer verbaasd over.tjah callcenterervaringen zijn vaak slecht bij alle bedrijven.ik baal er zelf ook van hoor.dat systeem werkt gewoon niet

09-09-2022

Je kunt ze niet bellen en de vraag die ik wil stellen staat niet in de chat! hoe krijg je deze mensen te pakken?

Michelle
07-09-2022

Slechte service,slecht bereikbaar,altijd storingen .

En vaak groot verschil qua bedrag bergeleken met andere energiemaatschappijen.

Bijv:ik betaal meer als mij broer die een gezin heeft met totaal 5 personen. Ra ra ra hoe kan en zit dat

Nanny
03-09-2022

Ik schrik behoorlijk van alle negatieve revieuws, vind het erg spijtig voor degene die slechte ervaringen hebben. Ik zelf ben namelijk al vele jaren klant bij energiedirect en wel heel tevreden. Nooit geen klachten dus. Misschien is het nu anders geworden doordat je niet kan bellen met het bedrijf? Hopelijk komt er weer kans op persoonlijk contact met het bedrijf.

Saskia
08-08-2022

Klantenservice telefonisch niet bereikbaar, chat via robot en geen medewerker beschikbaar, probeer het later nog eens.

Op mijn mail is na ruim 2 weken nog steeds niet gereageerd.

Mary
09-06-2022

Energiedirect is niet helemaal eerlijk!

Per 1 juli veranderen de prijzen voor gas en electra en wat blijkt , de ene klant betaald straks voor bijv. gas € 1,87 en de ander € 1,45 per m3!

Hoe dat kan.Energiedirect geeft aan dat ze voor een jaren lange klant met een variabel contract ander gas inkopen dan voor een jarenlange klant die van een vast contract overstapt naar een variabel contract , hoe dan?

Dit is naar mijn idee niet eerlijk!

Gre
27-05-2022

Schandalig, dat je het met een chat moet doen en niemand aan de lijn kunt krijgen. Terwijl je veel betaalt maandelijks. Hoeven ze niets te zeggen of uit te leggen. Alleen geld innen en geen antwoord op vragen.

G. Breevaart

Meer Energiedirect.nl reviews