Energiedirect.nl reviews

2.4
Raani
22-09-2022

Ik kreeg een herinnering dat ik mijn maandbedrag nog moest betalen want ik was te laat. Telefonisch afgesproken dat ik het volgende week kon betalen, dat was geen probleem. Heel aardig geholpen en zij stuurde mij een betaalverzoek. Paar dagen later kreeg ik een 2e betaalverzoek met extra kosten omdat ik te laat was. Dus ik kreeg 2 betaalverzoeken, en 1 zonder extra kosten (ze had mij niet verteld dat ik extra moest betalen omdat ik te laat was want we hadden een nieuwe regeling afgesproken). Energie direct op verschillende manieren proberen te bereiken maar natuurlijk zonder resultaat. Ondertussen kreeg ik nog meer extra kosten erbij omdat ik hun betaalverzoek niet betaald had. Ik ga geen extra kosten betalen als er een nieuwe afspraak was gemaakt. Eerst wou ik iemand spreken, en ja er gaat zo een week voorbij voordat je iemand kan spreken of een reactie krijgt op meerdere mailtjes. Eindelijk iemand gesproken, ik heb gezegd dat ik die extra kosten niet ga betalen. En hij stuurde mij

Hester
19-09-2022

Mijn moeder is overleden en haar maandbedrag is omhoog gezet naar €1.098. Ik probeer al dagenlang kansloos door de digitale linies van de chatbox teen te komen.

Wat een amateurs. Stuitend dit.

Patricia
09-09-2022

Ik probeer al anderhalf week in contact te komen met energiedirect. Dit lukt op geen enkele manier. Ik was echter gebeld een aantal weken door energiedirect en als ik dit nummer terugbel is het schijnbaar wel een klantenservice die alleen naar buiten belt en geen telefoontjes aanneemt en je dus niet kan helpen als je vragen hebt. Ik moest maar mailen of chatten. Tot op heden 9 sept kom ik er niet doorheen na een week het geprobeerd te hebben. Ik weet niet waar ik aan toe ben.

Kitty
09-09-2022

Aangezien ik hier allemaal negatieve ervaringen lees ,die mij persoonlijk verbazen hier iemand die heel tevreden is Ik snap er niets van want heb nog nooit problemen ondervonden .betaal nog steeds t zelfde als vorig jaar en heb geen vast contract.prijzen liggen lager volgens mij dan bij veel andere energieleveranciers.Ik vind t vervelend voor al die mensen die hier reageren maar be ner zeer verbaasd over.tjah callcenterervaringen zijn vaak slecht bij alle bedrijven.ik baal er zelf ook van hoor.dat systeem werkt gewoon niet

Mark
09-09-2022

Je kunt ze niet bellen en de vraag die ik wil stellen staat niet in de chat! hoe krijg je deze mensen te pakken?

Michelle
07-09-2022

Slechte service,slecht bereikbaar,altijd storingen .

En vaak groot verschil qua bedrag bergeleken met andere energiemaatschappijen.

Bijv:ik betaal meer als mij broer die een gezin heeft met totaal 5 personen. Ra ra ra hoe kan en zit dat

Nanny
03-09-2022

Ik schrik behoorlijk van alle negatieve revieuws, vind het erg spijtig voor degene die slechte ervaringen hebben. Ik zelf ben namelijk al vele jaren klant bij energiedirect en wel heel tevreden. Nooit geen klachten dus. Misschien is het nu anders geworden doordat je niet kan bellen met het bedrijf? Hopelijk komt er weer kans op persoonlijk contact met het bedrijf.

Saskia
08-08-2022

Klantenservice telefonisch niet bereikbaar, chat via robot en geen medewerker beschikbaar, probeer het later nog eens.

Op mijn mail is na ruim 2 weken nog steeds niet gereageerd.

Mary
09-06-2022

Energiedirect is niet helemaal eerlijk!

Per 1 juli veranderen de prijzen voor gas en electra en wat blijkt , de ene klant betaald straks voor bijv. gas € 1,87 en de ander € 1,45 per m3!

Hoe dat kan.Energiedirect geeft aan dat ze voor een jaren lange klant met een variabel contract ander gas inkopen dan voor een jarenlange klant die van een vast contract overstapt naar een variabel contract , hoe dan?

Dit is naar mijn idee niet eerlijk!

Gre
27-05-2022

Schandalig, dat je het met een chat moet doen en niemand aan de lijn kunt krijgen. Terwijl je veel betaalt maandelijks. Hoeven ze niets te zeggen of uit te leggen. Alleen geld innen en geen antwoord op vragen.

G. Breevaart

Chris
23-05-2022

Dit bedrijf kun je niet bellen.

Je kan chatten met een computerstem die steeds aangeeft:ik begrijp het niet.

Vervolgens lijkt het net of je kan chatten met een medewerker van enegiedirect.

Maar vervolgens zijn die steeds in gesprek. Je hoort dan weer probeer morgen nog eens.Wat een waardeloos bedrijf.

Groet Chris

Melissa
26-04-2022

Wat een super slechte service zeg! Niemand meer telefonisch te bereiken, alleen een irritante k u t chat robot, die er niets van begrijpt. Veel te veel tijd en energie aan kwijt om niets en daarnaast hoofdpijn!

Bij deze stap ik over op een andere leverancier. Aju paraplu!

Michel
14-03-2022

Al maanden probeer ik iets aan deze organisatie duidelijk te maken, maar blijkbaar is er niemand van de klantenservice echt betrokken bij bij als klant. Telefonisch contact onmogelijk. Op de vele mailtjes krijg ik steeds hetzelfde onzinnige antwoord dat ik bij Liander zou moeten zijn en dat er een storing zou zijn. Ik geef zelf de gasmeterstanden door, maar daar zie ik in "mijn energiedirect" niets van terug. Dramatisch en zeer frustrerend. Is er geen leidinggevende die de verantwoording neemt echt klantvriendelijk te zijn?

Reinder
07-02-2022

Ik had een jaarcontract bij EnergieDirect tot 1-1-2022 en EnergieDirect stuurde 19-11-2021 de tarieven zoals die zouden gaan gelden vanaf 1-1-2022 Op dat moment hadden wij per 1-1-2022 een andere energieleverancier kunnen nemen, maar de gestuurde tarieven waren acceptabel en we bleven bij EnergieDirect. Op 28 december 2021 stuurde EnergieDirect een mail met extreem hoge tarieven en toen konden we niet meer van leverancier wisselen.

Ja, dan hadden ze ook 10 euro per m3 kunnen vragen en 1 euro per kWh, want je kunt toch niet meer weg. Wij weigeren deze afgedwongen tarieven en betalen alleen de tarieven van 19-11-2021.

Joël
31-01-2022

Energiedirect had mij teveel gefactureerd, het ging over een te hoge netaansluiting. Ze waren niet te bereiken op hun telefoonnummer, en de chatbot stuurt je bijna nooit door naar een echte medewerker. Wanneer dit wel het geval was zeiden ze dat ze het gingen uitzoeken en over 4 weken terug zouden komen.

De communicatie is heel onduidelijk, de klantenservice onbereikbaar, en als je ze toch een keer weet te bereiken wordt er niet meegedacht met de klant. Zelf had ik enige kennis van netaansluitingen waardoor ik de fout in de tarieven kon aanstippen, maar de meeste klanten hebben dit (terecht) niet. De fout is nooit opgelost, wat mij 600 euro heeft gekost.

Frans
26-11-2021

Ze bellen me, ook nadat ik talloze keren heb aangegeven dat ik niet door die organisatie gebeld wilde worden, met de mededeling dat zij dit doen in opdracht van mijn energieleverancier. Als ik de beleefdheid heb om te vragen wie mijn huidige leverancier is, krijg ik geen antwoord. Kortom het is een organisatie die behoorlijk gebekte medewerksters heeft, ze zijn, in mijn ogen, getraind in het manipuleren van mogelijke klanten.

Vandaag had ik de dame die zichzelf Philomena van Energiedirect noemde, ben benieuwd hoe de volgende heet.

Michel
06-10-2021

Ik wilde het contract verlengen op 30-9 via de website. Op de website werd ik in een loop doorgelinkt als ik op de knop 'bekijk mijn aanbod' klikte. Op 30 sept heb ik een mail gestuurd waarin ik dit aangaf dat het verlengen niet lukte omdat hun website niet naar behoren werkte. Op 2 okt kreeg ik een mail dat ik per telefoon contact kon opnemen voor een aanbod. Na lang in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een aanbod met tarieven van na 1 okt, dus de hoge tarieven. Gelukkig heb ik op 30 sept via gaslicht bij Vattenfall een contract afgesloten, met 14 dagen bedenktijd dus dat zou jullie nog een kans geven een aanbod te doen. Dat ik de tarieven krijg aangeboden van na 1 okt terwijl ik het contract op 30 sept wilde verlengen is tegen het zere been. Jullie wilde geen tarieven noemen op de website vertelde de klantenservice mij juist, waarom kunnen andere aanbieders dat dan wel? En waarom krijg ik nu een aanbod van tarieven na 1 okt? Dit vind ik echt belachelijk.

31-08-2021

Bedrog

Mandag gebeld met een verhaal dat hij uit naam van Essent belde voor een aanpassing van mijn lopende contract. Na een aantal gegeven ste hebben doorgenomen kwam de naam van Energiedirect naar voren maar nog steeds met de verwijzing dat hij voor Essent aan het bellen was. Hij had zoveel oude gegevens van mij waardoor ik wist dat het gesprek niet kon kloppen. Mail ontvangen van hem en toch maar even naar Essent gebeld. Zoals ik al wist is het een en al bedrog. Al zou het aanbod interessant zijn dan nooit met een partij in zee gaan die zich zo gedraagt. Puur bedrog!

Rita
27-08-2021

Leugens!

Ik werd gebeld met allereerst het verhaal dat het "Bel me niet register" was verbeterd sinds 1 juli, was verbaasd dat wij dat niet wisten. Hij dekte zich direct al in, want wij willen niet gebeld worden door mensen met aanbiedingen. Dat deed hij daarna, wij konden een veel lager tarief krijgen. Toen ik vertelde dat wij helemaal niet bij Energie Direct zaten, zei hij dat ze voor NLE werkten, waar we ook al lang niet meer bij zijn. Ik vertelde dat we bij v.d. Bron zaten en daar deed hij ook deze voorstellen voor, zei hij. Waarom belt v.d. Bron zelf niet, was mijn vraag. Allerlei smoezen, popie jopie-achtig geklets, toen de hoorn neergelegd. Maar hij bleef gewoon bellen, niet opgenomen. v.d. Bron gebeld en zij wisten van niks! Dat dachten we al.

Dus oppassen met dit soort praktijken! Slechte beurt Energie Direct en een zeer irritante beller!

Alma
Alma
17-08-2021

Leugenaars

Ik houd niet van energiebellers, maar neem toch een keer de tijd. 'Wij verzorgen de verlenging bij energieleveranciers, dus ook bij uw leverancier. U kunt een korting krijgen van 2 euro voor 3 jaar vast.' Dan opeens is de korting rond de 17 euro, hoe kan dat opeens?! Ik blijf kritisch doorvragen, smoezen over lagere gasprijzen, maar geen verdere uitleg. Wel heb ik al aangegeven dat de keuze voor mijn leverancier vastzit aan mijn geleasete zonnepanelen. Kennelijk interesseert dat Energiedirect niet, en willen ze me toch inlijven. Heb het gesprek afgekapt (ben, helaas voor hen, natuurlijk inmiddels wel gewaarschuwd, en kritisch; op naar het volgende potentiële slachtoffer.).

Meer Energiedirect.nl reviews