Het is nu februari 2019 en ik wacht nog steeds op mijn eindafrekening van september-october.2018. Wel al nieuw variabel vooraf bedrag moeten betalen.
Na aanmaning : steeds hetzelfde : .u krijgt een nieuwe afrekening van zodra ons facturatiesysteem op punt staat.
Heb in 2017 meer verbruikt dan 2018, 2017 kreeg ik 2,- terug met een lager maandbedrg dan 2018. Nu eindafrekening 2018 142,- bijbetalen terwijl ik juist mijn maandbedrag verhoogt had voor dat jaar! Gelijk mail gestuurd, kreeg pas een dikke 1.5 week later een mail om hun maar even te bellen!
Dat ga ik niet doen gezien alle berichten over de slechte klantenservice! Verdienen ze nog meer mee. Niet normaal dit. En wat ik allemaal ook lees hier, verschrikkelijk. Zodra ik kan, stap ik gelijk over!
Zeer bedenkelijke, sluwe en malafide werkwijzen waardoor je zonder erg aan een contract vastzit op basis van onjuist verstrekte informatie. Essent zelf is zo onfatsoenlijk dit niet correct te herstellen en Gaslicht.nl is niet meer bereikbaar. In plaats van netjes te corrigeren en contract te cancelen durven zij nog een factuur te sturen in verband met beëindiging een zogenaamd contract. Essent: schaam je!
Ik ben onlangs benaderd door een bedrijf die mij namens Essent een contract probeerde te
verkopen. Omdat ik tevreden was had ik hier in eerste instantie geen oren naar. De verkoper drong
aan en vertelde mij dat , omdat mijn man een eigen bedrijf heeft, het veel goedkoper zou zijn van
maatschappij te wisselen. Na aandringen en met meerdere malen de bevestiging dat ik er elk
moment vanaf kon komen zonder bijkomende kosten, heb ik telefonisch ingestemd. Nu mijn contract bij mijn huidige energieleverancier is beëindigd blijkt dat ik ja heb gezegd tegen een contract van 5 jaar die stukken duurder is. Ik heb gebeld met Essent hierover maar heb tot op heden niets van hen gehoord. Na contact met mijn rechtsbijstandverzekering heb ik vernomen dat men de geluidsopname waarin je ja zegt tegen het contract bij Essent, zo wordt verknipt dat het lijkt of je overal mee hebt ingestemd. Ik heb het advies gekregen om samen met andere mensen die op deze manier zijn opgelicht een rechtszaak aan te spannen tegen Essent. Ik zoek nu medegedupeerden die hierin mee willen gaan. Dit moet stoppen om meerdere slachtoffers te voorkomen! Mensen die deze situatie herkennen, Mail me op (e-mailadres verwijderd) zodat we samen actie kunnen ondernemen
Zou terug krijgen van essent op mijn verbruik op 29-1-2019 ik heb klachtenformulier ingevuld over het niet te storten bedrag op de datum wat ze zelf aangekondigd hebben ,, ook via facebook benaderd met de zelfde mededeling. er wordt nergens op gereageerd , zou ze kunnen bellen maar naar aanleiding wat ik lees op deze pagina wordt je toch afgeschilderd ben al meer als 20 jaar bij essent weet nu ook niet wat ik hierover moet gaan denken toch overstappen naar een andere / , bij mijn eerstvolgende betaling boek ik het gewoon terug totdat ze eerst over de brug komen met hun betaling wat ze aan mij moeten overmaken , wou dit toch effe kwijt op deze site weet niet wat er mee gedaan wordt maar zulke dingen moeten gewoon doorgesluist wordenaan de overheid en in het nieuws komen op tv .dat het algemeen bekend gaat worden ,
Lees de meest beroerde verhalen maar kan in die zin er nog niet over meepraten en wou dat zo houden en geef ook een redelijke beoordeling. (Moet wat achter de hand houden)
Ik had zo’n probleem met NUON, wilde mij afsluiten omdat ik de rekeningen niet betaald zou hebben terwijl het een automatische incasso was. Die mogen bij mij niet eens meer aan de deur komen als krijg ik de energie voor niks.
Dus overgestapt naar GreenChoice en nooit ergens problemen mee gehad, een perfecte club en een fijne helpdesk. Dus in ieder geval een topper.
3 jaar geleden overgestapt net als velen via de Mediamarkt met een mooie cadeaucheck bij een contract voor 3 jaar.
Deze loopt over een paar maanden af en stond in twijfel om weer naar GreenChoice te gaan, maar kan niet anders zeggen dat ik een mooi cadeau aanbod heb gehad voor de volgende 3 jaar.
De regels zijn dat deze word uitgekeerd na een jaar en hou dat sterk in de gaten want ben een aardige controle freak.
Rekeningen zijn tot op heden correct en duidelijk, mocht er in de aankomende jaren zich rare zaken bij Essent voordoen zal ik niet schromen om dit ook te vermelden.
Dus voor mensen die niet tevreden zijn GreenChoice is ook een goede club.
Voor nu een tevreden Essent klant.
Ik houd al 10 jaar mijn gasverbruik bij, verschillende huizen dus verschillende meters.nu al 3 jaar in een appartement en steeds min of meer het zelfde verbruik. In oktober 2018 een nieuwe slimme meter gekregen, in november 96% meer verbruikt. Zachte november maand, 1 week op vakantie geen veranderingen in bewoning en apparatuur . Ik krijg van Essent alleen niets zeggende adviezen die ik zelf ook kan bedenken. Ze gaan niet in op mijn historie.
Wat kan ik nu nog doen?
Ik wil eigenlijk niks schrijven over dit mateloze onbeschofte bedrijf. Ik ben eindelijk overgestapt en bij ze weg. Het is te erg voor woorden. Ik word gewoon agressief als ik het over essent heb. Ga nooit met hen in zee. Want je word meer dan onbeschoft behandeld. Ondanks talloze telefoontjes om zaken op te lossen blijven ze me stalken met foutieve info. Nu ik weg ben blijven ze nog bellen of ik als klant terug wil komen. Nou dacht het niet. Zoek je oneindige ellende, stap dan over naar essent. Eigenlijk zouden ze mij een financiële vergoeding moeten geven voor alle shit die ik heb meegemaakt. Ff weekendje weg of zo om dit te vergeten. Wat erg. Niet normaal.
Ik werd anoniem gebeld door een bedrijf, en wel de CEV (centrale energievergelijker). Ze belden me op een manier dat het erop leek alsof ik werd gebeld door mijn huidige energieleverancier. Ik ben compleet op het verkeerde been gezet en heb daardoor een contract bij Essent afgesloten.
Essent huurt dit soort malafide bedrijven in om hun klanten binnen te halen. Dit bedrijf zet je totaal op het verkeerde been en beloofd gouden bergen. Dit is een enorm slechte en kwalijke zaak.
Bellen met Essent schiet vervolgens niks op. Ze hebben bij mij alleen het stuk van het gesprek opgenomen dat ik akkoord ben gegaan. Het stuk van het gesprek waarbij ik op het verkeerde been ben gezet hebben ze zogenaamd niet meer.
Aan de telefoon hing Essent gewoon op midden in het gesprek en je wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Essent is een waardeloos bedrijf en ik ga hier nooit meer mee in zee. Ik adviseer jullie ook om NIET in zee te gaan met de waardeloze energieleverancier genaamd Essent!
Na 20 jaar aangesloten te zijn geweest heb ik besloten om over te stappen naar een andere leverancier. Dit naar aanleiding van een slechte ervaring met hun klantenservice en klachtenafhandeling. Er wordt vanuit hun niet meegewerkt en meegedacht aan oplossingen. Goede klantenservice is tegenwoordig schaars en daar is Essent helaas ook bewijs van. Je zou verwachten dat ze beter omgaan met klanten die al langer aangesloten zijn, maar helaas niet. Heb verder nooit echt problemen gehad, maar als je dan eens een keer een probleem hebt. slechte service!
Zijn echt oplichters, beloven echt van alles als ze je klant willen maken. Als je dan klant bent blijkt alles anders en zit je aan ze vast. Vervolgens een makkelijk verhaal dat je iemand anders aan de lijn had en dat ze er verder ook niets aan kunnen doen. Tuurlijk, dat is makkelijk. Nee oplossen, daar heb ik wat aan.
Februari 2016 heb ik mijn energiecontract verlengd bij ESSENT en daarbij een cadeaukaart van de Mediamarkt gekregen. Nu bijna drie jaar verder (november/december/januari) zeg ik mijn contract op omdat ik mijn huis heb verkocht. Mijn termijnbedrag was € 16,00 en nu brengt ESSENT mij gewoon € 100,00 boete in rekening omdat het contract tussentijds wordt opgezegd. Ik vind dit echt buiten alle proporties. Als ik nu zelf overstap naar een andere aanbieder, maar ik heb mijn huis verkocht en ben bij mijn partner in gaan wonen waar al een energiecontract is. Ik zou zeggen Essent, laat mijn contract dan nog maar drie maanden doorlopen. ik betaal liever drie termijnen en vervolgens wellicht nog een verrekening waarbij ik geld terugkrijg of moet bijbetalen dan gewoon € 100,00 boete i.v.m. contractbreuk in rekening te brengen. Mijn bank berekend ook geen boeterente bij verkoop van mijn huis. Dus ESSENT jullie zijn BOEVEN en ik zou nooit meer voor ESSENT kiezen.
Via haar website beveelt Essent het bedrijf Isoprofs (spouwmuurisolatie) aan. Ik nam dit bedrijf in de arm, maar omdat zij niet leverden, annuleerde ik het contract. Dat kwam mij te staan op een niet-voorziene rekening voor de annulering (door Isoprofs) van bijna € 500! Ik nam daarover contact op met Essent en de medewerkster had alle begrip dat ik problemen had met die € 500. Zij vertelde echter dat Essent wel nog zou overleggen met Isoprofs, maar dat zij voor mij verder niets konden of wilden doen! Essent beveelt dus een bedrijf aan, maar als dat bedrijf niet aan jouw wensen voldoet, dan moet je het maar zelf uitzoeken, Essent neemt verder geen enkele verantwoordelijkheid!
Door mijn fout is in 2011 mijn maandelijkse betaling aan Ziggo dubbel betaald via een handmatige overboeking en een automatische afschrijving. Die fout in het voordeel van Ziggo is door mij gecorrigeerd door de maandelijkse afschrijving eenmalig te annuleren. zo werd mij dat door Essent ook geadviseerd. Sindsdien heb ik tot op de dag van vandaag (aug. 2018) met gezette regelmaat betalingsherinneringen ontvangen voor een niet bestaande schuld. Daarover heb ik vaak mails gestuurd met uitleg, maar ook telefonisch contact gehad. Er is immers geen achterstand! Sedertdien wordt ik belaagd door incassobureaus en als klap op de vuurpijl deze maand door een gerechtsdeurwaarder, die ook nog eens een reusachtig bedrag als kosten berekend. Zo houdt Essent juridisch Nederland aan het werk. Het is pure intimiderende papieren stalking. Inmiddels heb ik mijn drie aansluitadressen (woning, kantoor en vakantiewoning) opgezegd, nadat bleek dat Essent mijn vordering aan een derde heeft verkocht en zij geen enkele moeite doen om de stalking door die derde te stoppen. Maar ook dat zal geen indruk maken.
Ben vorig jaar gewaarschuwd door buurman dat bedrijf Essent oplichters zijn. toch over gestapt naar Essent ben zeer opgelicht door Essent duur uit gekomen meer dan 500euro kwijt aan Essent schande van oplichters .
Ik heb 10 jaar geleden een flat gekocht voor mijn studerende kinderen. Nu is die verkocht en komen ze met een boete van gas en stroom. 200 euro! Of ik het niet kan meenemen naar ons hoofdverblijf. Neeeeee.daar heb ik ook een boete clausule. Nooit meer Essent.
Hele slechte klantenservice erg brutaal. Meerdere malen gebeld door een fout vanaf hun kant en er word niks aan gedaan.
Ik stap over en zal iedereen hun afraden.
Vorig jaar aan huis benaderd, colporteur van Essent, ik heb mijn huis in de verkoop staat, (bord staat in de tuin), dus ik wimpel jongeman af. Blijft vasthoudend; zegt dat essent niet aan opzegboetes doet, en ik zou zeker € 10,00 per maand besparen. Hierop gesprek aan gegaan. Nogmaals bevestigd jongeman dat ik geen boete hoef te betalen, indien huis eerder dan contract wordt verkocht. Dit geloofd. Nu is het huis verkocht per 20-4, en vd week Essent gebeld om het contract op te zeggen. We worden gewezen op opzegboete van € 125,00 per product; ik heb gas/licht dus ff € 250,00 boete. Medewerker zegt toe mij afgelopen woensdag terug te bellen; hij wil overleggen met leidinggevende. Niet gebeld, en donderdag ook niet. Vandaag weer zelf gebeld, dame van Essent blijft ons wijzen op opzegboete en vult namens ons een klachtenformulier in. huhhh.? Dat hoor ik te doen en niet het bedrijf zelf. Wel keurig binnen het half uur een email over de opzegging + opzegboete. Geweldige service (NOT), mensen trap niet in dit bedrijf.
Netjes mijn contract van 3 jaar uitgediend maar wel verrast door een hoge eindafrekening. Ruim van te voren opgezegd maar toch 1 week voor het einde contract de meterstanden gebruiken en dan voor de laatste week de standen schatten met meer dan 500% van de werkelijke stand. Alle bewijsstukken opgestuurd maar men reageert nergens op. Echt een heel naar bedrijf.
Ik had voor 3 panden een contract afgesloten. Essent zette deze panden op 1 contract. Nadat uiteindelijk de fout was rechtgezet bleek na 1 jaar - tijdstip uitbetalen bonus- dat "nieuwe" contracten niet meer in de bonus zaten. Daarover enkele keren contact gehad en het zou rechtgezet worden. Nooit meer iets van gehoord. Gelukkig had ik wel iets om mijn ongenoegen zonder verder eindeloos in de wacht hangen te laten blijken. (hoewel het ze waarschijnlijk niet interesseert) Zo heb ik de oude contracten van 110 panden en bedrijven niet verlengt. Voelt goed en Green.