Wij zijn vandaag gebeld door een medewerker van onze huidige energieleverancier, tenminste, zo introduceerde hij zich. Hij stelde een voordeligere aanbieding voor. Het klonk goed, ik ben overgestapt. Toen mijn handtekening digitaal was gezet kreeg ik door dat het helemaal niet mijn eigen energieleverancier was, maar iemand van Essent. Ik vertelde die meneer, die inmiddels behoorlijk aggressief werd, dat ik mijn leverancier zou bellen om het verhaal te checken. Hij zei dat dat geen zin had, want mijn leverancier was door Essent overgenomen en als ik zou bellen zou ik in ieder geval onjuiste informatie krijgen.
Ik heb mijn leverancier gebeld, het verhaal van Essent klopte niet. Ik heb een herroepingsformulier opgestuurd naar Essent, om het contract te ontbinden.
Ik ben na veel moeite overgestapt naar een andere leverancier, nu moet ik 1527,00 euro opzegvergoeding betalen. Vindt het een heel slecht bedrijf die handelen uit winstbejag, veel mensen tuinen erin. Ga dit bedrag echt niet betalen.
Essent negeert de boodschap van de overheid van blijf zo veel mogelijk thuis en laat hun medewerkers dus ILLEGAAL colporteren. Misbruik maken van de mensen die thuiswerken en levens in gevaar brengen. Schande!
Stelletje oplichters zijn het!
Essent is onbetrouwbaar en zeer klant onvriendelijk.
Zeer slechte ervaring.
Wordt hier NOOIT klant!
In mei 2020 een verwarmingsketel onderhoudscontract afgesloten bij Essent. Binnen 6 maanden zou er een eerste onderhoudsbeurt ingepland worden. We zitten nu eind januari 2021 en er is nog steeds geen afspraak gemaakt. Ik heb hier nu al 5 keer over gebeld, elke keer worden er mooie beloften gedaan." mijnheer, ik ga zorgen dat er heel snel een afspraak voor u komt". Niet dus! Nada, nop. Je kunt klagen wat je wilt, er gebeurt gewoon helemaal niets daar. Maar wel elke maand die EUR 11,- abonnementskosten incasseren. Dat kunnen ze wel! Nooit, maar dan ook nooit een ketel contract afsluiten is mijn advies. Einde dit jaar stap ik ook over naar een andere energieleverancier. Echt zo klaar met dit soort praktijken. Zeer slechte service.
Do NOT Trust Essent. They are doing everything in their power to deceive customers and take as much money from them as possible. I have experienced this first hand. Never go here.
Sluiten contract af voor 5 jaar zonder dat cliënt daarover wordt geïnformeerd.
Het geweldige verkoopteam van Essent is het gelukt om een dementerende dame van 92 een contract aan te praten. Bravo!
Ze plaatste een nieuwe meter
Na een week krijg je te horen dat de meter niet goed werkt
Dan na twee weken krijg je te horen dat de meter niet goed werkt als je dan vragen begint te stellen dan laten ze niet van zich horen
Mondeling is mij destijds niet vermeld dat ik een contract van 3 jaar zou afsluiten. Ze hebben dit alleen schriftelijk bevestigd. Als ik vraag op ik de opname van 2019 kan opvragen, doet Essent moeilijk. Ze weten namelijk dat ze goed fout zitten. Ik ben dit jaar overgestapt naar Vattenfal en omdat het binnen de 3 jaar is (wat ik dus helemaal niet wist?) moet ik een opzegboete betalen van 150 euro en nogmaals een opzegvergoeding van 250 euro betalen! Dit is in totaal 400 euro! Dit heb ik in het verleden nog nooit meegemaakt! Ik heb zelfs gevraagd of ze me als klant langer konden houden zodat ik deze "boete" niet hoef te betalen, maar zelfs dit is niet mogelijk. Ze denken totaal niet met je mee en zijn in het begin met de afsluiting al niet eerlijk geweest. Schandalig!
Een 1 is nog teveel.
Na onze verhuizing kregen we geen acceptgiro meer.
3 keer ervoor gebeld na nu 6 maanden nog niet voor elkaar gekregen, sturen ongewenst een mail met een betaallink na het verkeerde adres waar hij ook nog in de spam terrecht komt, resultaat een boete van 20.00, is nu 2 keer gebeurd.
Nu weer betaallink niet ontvangen, gebeld, mesten voor 23 december betalen, nu 15 december de boete verhoogd tot 40,00, nooit ergens een achterstand gehad, essent heeft de zaakjes niet onder controle, sterker nog, we krijgen de indruk dat ze het moedwillig doen.
Nooit meer essent, ik wacht geduldig af dat ze weer langs de deuren gaan om hun producten te verkopen, die persoon kan meteen langs de tandarts
Essent liegt aan de deur, Essent liegt aan de telefoon. Essent doet er alles aan om nieuwe klanten te krijgen, maar niet op een eerlijke manier. Niet vertrouwen, wat ze je ook op de mouw spelden!
Vandaag stond iemand aan de deur met een groot logo van Essent, om energie te verkopen. Aangegeven dat wij hieraan geen behoefte had (door mijn meerderjarige zoon). Dezelfde avond staan ze er opnieuw, en op opnieuw aangeven geen belangstelling te hebben, kreeg ik een opgestoken vinger van de colporteur.
Net Essent aan de deur gehad. Eerst 1 persoon die mij verzocht om mijn telefoon te pakken en het verbruik te laten zien want ze vond het zelfs schokkend dat ik bij een andere leverancier zat. Vervolgens kwam er een 2e persoon bij die zich afvroeg waarom ik in godsnaam bij een andere leverancier zit. Ik heb ze verteld dat ik niet weer wil overstappen want dat heb ik een maand geleden al gedaan, waarop ze bleven aandringen dat ik daar niets voor hoef te doen maar zij het gingen regelen. Ook vertelde ze dat ik kon switchen naar Vattenfall en ook daarop heb ik gezegd dat ik geen interesse heb omdat ik meer van de groene stroom ben. Hierop kreeg ik een reactie: 'Daar ruikt de stroom echt niet beter door en je kan mee doen aan een jaarlijkse plant je boom dag, dus ik maak het voor je in orde'. Ik zeg wat maak je in orde want ik blijf bij mijn huidige leverancier. 'Oh waarom?, ben je daarmee getrouwd?'. Waarop ik heb gemeld dat ik het nogal een dwingende houding vind en wil dat ze weggaan. Nou dat deden ze wel, want ze hadden toch al een goede dag gehad. Heel fijn voor je Essent. Als je misschien normaal communiceert kon je nog een betere dag krijgen.
Medewerker van Essent aan de deur: U kunt gratis overstappen naar Essent. Wij nemen de kosten voor de afkoop bij de huidige leverancier over! Looptijd 1 jaar.
Wat blijkt;
Looptijd van het contract is 5 jaar. Kosten voor overname is gelimiteerd dus niet de volledige kosten worden vergoed.
Klacht bij Essent ingediend; Krijg daar te horen dat ik binnen 14 dagen had moeten reageren maar over het feit dat de medewerker liegt aan mijn deur om zo klanten te werven wordt verder niet op ingegaan.
Niet toepassen van sociale tarief!, geen eindafrekening na doorgeven van meterstanden!, mij als klant onder druk zetten , verschillende medewerkers aan telefoon gesproken zeggen allemaal iets anders geen communicatie niks u gewoon negeren , leugens en bedrog al weken telefonisch contact had gewoon u vanher kastje naar het ‘muurtje sturen! Nooit meegemaakt
Wilde overstappen naar een andere energie leverancier tegen lagere tarieven. Wat schertst mijn verbazing, ik moest €1000,- borg betalen bij de nieuwe leverancier omdat ik volgens ESSENT een wanbetaler was wat totaal belachelijk was en ongegrond! Zo wil ESSENT het onmogelijk maken om over te stappen en klanten ook nog eens in een kwaad daglicht te zetten.
Alles helemaal goed geregeld, topservice!
Onbeschoften werknemers.
Geen bescherming, geen handschoenen niks! Wel mijn moeder die met een scarale gezondheid zit in gevaar brengen. Ik vindt dit ronduit belachelijk. Niet met woorden te bevatten.
Ik vindt het ronduit slecht en ongeschoft hoe de mensen van dat bedrijf zich NIET bekommert om andere mensen hun veiligheid! Schandelijk!
Een ronduit waardeloos bedrijf!
Mijn tip Vattenfall daar weten ze wel hoe het moet.
Walgelijke klantenservice
Walgelijke behandeling
Niet doen!