Essent reviews

Laatste 12 maanden202120202019

Recente Essent ervaringen

Petra
19-09-2022

Slecht telefonisch bereikbaar, de app werkt niet. Ik ga weg bij Essent

13-09-2022

Niet bereikbaar, app verbreekt je verbinding en snapt zijn eigen button vragen niet. Hoezo een zootje!

Ramon
12-09-2022

Tjonge jonge jonge. 2 volle weken storing en nog 800 wachtenden voor u!

Geen inzage in verbruik want de verbruiksmanager app doet het niet!

Is dit normaal of wordt dit toevallig express gedaan vraag ik me af.

Berryl
12-08-2022

En wederom een nare ervaring met Essent. Deze keer vanwege verkoop van ons huis. We huren tijdelijk iets incl. Energie dus geen Essent nodig. Ons contract loopt nog 3 weken en het termijnbedrag staat op € 0 omdat we nagenoeg niets verbruiken. Krijgen we € 100 boete omdat we contractbreuk plegen.alsof je de overdracht van je woning kan aanpassen aan de contractsdatum van Essent. De medewerker klantenservice is zo overtuigd dat hij ons geholpen heeft dat hij zijn naam niet durft te zeggen. We laten nu het contract maar doorlopen ondanks dat ons huis al overgedragen is en laten Essent de contractbreuk plegen. @essent: mogen wij € 100 van jull8e ontvangen?

Lin
08-08-2022

Vervelende colporteur aan de deur. Kwam niet tot the point. Aangeven dat ik geen interesse heb om te switchen en toch doorgaan. Vragen "of de man" ons gasverbruik bijhoudt. Toen héél snel het gesprek afgekapt, wat een rare manier van doen. Ik hou een vervelend gevoel over van dit soort bezoekers. Gewoon niet langskomen zo.

Martijn
27-07-2022

Opdringerige verkopers via telefoon. Meermaals gezegd geen intresse te hebben en de man blijft doorgaan met verkoop praat. Erg vervelend.

Jael
23-06-2022

Zojuist een opdringerige verkoper aan de deur gehad terwijl we een geen colportage sticker hebben. We hebben hem daarop gewezen, meneer gaf doodleuk aan dat hij dat heeft gezien en ging gewoon door met zijn praatjes. Hondsbrutaal, denken jullie nu echt dat we op deze manier een contract bij jullie willen afsluiten? Sodemieter toch op!

Marcel
14-06-2022

Uitermate slecht werkende App. Geen of verkeerde info. Essent klantonvriendelijk

Haja
08-06-2022

Zojuist een man van Essent aan de deur gehad in borne. Vervelende man en bleef aandringen. Nooit geen Essent meer voor ons.

Sander
31-05-2022

Zonnepanelen van Essent? Jahoor, ik wil graag meer info, en op de mail krijg je “binnen 2 weken” contact met de installateur, nu 10 weken verder en nog niets gehoord,

Echt… tis net een bedrijf he, nooit geen Essent voor de service

Berryl
19-04-2022

De klacht is opgelost omdat we ipv het standaard klachtentraject rechtstreeks het bestuur van Essent hebben aangeschreven. Hierdoor is de klacht correct en snel opgelost maar er valt nog veel te verbeteren in de communicatie van Essent.

Deze klacht is opgelost

Automatische incasso van € 1089 gekregen. Zonder vooraankondiging, zonder toelichting. Ons vaste voorschot (we hebben vast tarief) is € 79 per maand. We hebben gedurende 1,5 maand tijdelijk een appartement op onze naam met nihil verbruik. Voor dit appartement zouden we tijdelijk € 20 extra per maand betalen, staat op papier. We hebben met Essent gebeld maar die zegt dat het systeem nou eenmaal zo werkt, we moeten het bedrag van € 1089 maar voorschieten.Uiteraard hebben we deze incasso gestorneerd in afwachring van een juiste/reële factuur. Als reactie heeft Essent ons nu een aanmaning gestuurd voor het bedrag van € 1.089. #trosradar #consumentenbond #ombudsmanenergie #essent

Marion
13-03-2022

Zeeeeeer goede service wil nooit een andere meer,leuke aanbiedingen,goede contracten,vriendelijk👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Jojo
04-03-2022

Zeer opdringerige verkoper aan de deur géén intresse is blijkbaar niet té verstaan voor deze man Essent jullie zijn echt té ver gegegaan Lul verhalen over dat de héle buurt Essent heeft tuurlijk. oplichting dat is het julie móeten onmiddellijk stoppen mensen zo te intimideren door een agressief mannetje vóór dé deur te zetten bij mensen

Richard
03-03-2022

Had van de week een hele opdringerige verkoper aan de deur. Hij sprak geen goed nederlands denk ik want het woord nee en geen intresse verstond hij niet. 3 jaar geleden ook al een van essent die op zn tablet kon zien wat mijn verbruik was. Lekker dat onbekende mensen dat zonder toestemming kunnen inzien. Volgende keer maar op een andere manier duidelijk maken wat ik met nee bedoel.

Gonnie
17-02-2022

Komen net thuis. Staat een auto met draaiende meter voor onze oprit. Stapt iemand uit met witte jas. Als we 1 minuut binnen zijn, staat een colporteur van Essent aan de deur met de mededeling dat we nog geen klant zijn. Aangegeven dat ik het vreemd vind dat hij ‘s avonds laat in het donker bij mensen langs gaat. Vertelt dat we geen interesse hebben. Hij blijft vriendelijk en vertrekt

Roel
16-02-2022

Zojuist om 20:00 uur een colporteur van essent aan de deur. Kinderen wakker door deurbel. Ik gaf aan geen interesse te hebben, mijnheer bleef doorvragen/aandringen. Na npgmaals uitgesproken te hebben geen interesse te hebben de deur gesloten. @Essent: deze corm van colportage maakt dat ik uit principe geen klant van jullie ga worden.

Liliane
15-02-2022

Een medewerker aan de deur. Zei dat ik op de lijst sta en dat ik klant ben. Zei hem dat ik sinds al langere tijd geen klant meer was van Essent en heel tevreden ben met mijn huidige energieleverancier. Na dit enkele keren gezegd te hebben bleek ik dus op de lijst van oudklanten te staan. (Mag dit gezien AVG?)De Essent-colporteur bleef doorgaan. Na hem gegroet te hebben deur gewoon dicht gedaan.

Raymond
15-02-2022

Irritante verkoper aan de deur, vertelde hem geen interesse te hebben maar bleef maar aandringen uiteindelijk de deur maar dicht gedaan.

Eric
10-02-2022

Ik ben al jaren klant bij Essent, hebt daar ook een leveringscontract tot en met april 2022.

Kreeg van de week (9 februari 2022) opeens een email betreffende beeindiging energiecontract.

Ik wist echt van niets en hebt Essent gebeld om opheldering, volgens Essent zou ik zijn overgestapt naar energieleverancier Inova (nooit van gehoord)

Ik tegen Essent gezegd dat ik niet weg wilde gaan bij hun en dat ze het moeten herstellen betreffende het contract.

De medewerker zei dat hij contact ging opnemen met Inova, en zei dat hij het misverstand direct zouden herstellen.

Ik zelf ook nog met Inova gebeld, en Inova zei dat ik wel had gebeld om me aan te melden, want mijn naan was volgens Inova heer de Wit, nou zo heet ik echt niet en me buren ook niet, trouwens de medewerkster zei ook nog even leuk dat ik gewoon moest betalen (wat denk je zelf?) Ik vind hier een vies luchtje aan zitten, ik heb het vermoeden dat ze de boel proberen te flessen,

08-02-2022

Constant opdringere deurverkopers met onzin smoesjes.

Aangifte gedaan bij de polite, ben het helemaal spuugzat ermee

Meer Essent reviews