Essent86 ervaringen

Frank
20-01-2020

Klantenservice zonder service

Krijgen een brief dat er achterstand is en wij openstaande en een waarborg moeten betalen van 350euro. Bel je netjes op dat wij niet kunnen inloggen en van mening zijn geen achterstand te hebben meer dan 1 maand. Dit bleek een maand extra te zijn. Spreken af dit per direct betalen en doen dat en word er gezegd dat er niets aan de hand is. 5 dgn later weer een brief we hebben achterstand weer bellen en zeggen ze niets aan de hand. Want u bent bij daarna krijg je 3 mensen aan de lijn die de afspraken ontkennen en zich houden aan afsluiting terwijl je bij bent met betalen.

Fennie
13-01-2020

Mooie verkooppraatjes aan de telefoon

Ook ik ben er in getrapt. Werd gebeld dat ze een aantrekkelijke aanbod hadden. We zouden dan €150 krijgen. Er over nagedacht en we zijn terug gebeld. Het verhaal was echt zo :€150 en verder geen boete voor ons. Dus zo gezegd zo gedaan. Per 1 december 2019 overgestapt. Als het allemaal rond is krijg je pas te horen dat als het goed is we die 150 pas in oktober dit jaar krijgen . Ook hadden we schijnbaar hij onze vorige leverancier nog een boete staan van €100 die we nu wel moeten betalen . Bellen met Essent ga ik niet doen. Ga geen 0900 nummer bellen. In een reactie via Facebook is het enige wat ze zeggen: spijtig dat u niet juist bent ingelicht.Zodra wij weg kunnen zonder boete doen we dat gelijk. Hebben er geen woorden voor. Goedkoper contract zeggen ze.

Rudy
14-12-2019

Cashback

Verleden jaar overeenkomst getekend met Essent. Na 1 jaar zou er 100€ teruggestort worden op mijn rekening.
Is tot op heden, niettegenstaande 3 mails nog steeds niet gebeurd. Zeer zwak dus van Essent.
Ben ondertussen overgestapt naar andere leverancier.

Dénise
24-11-2019

Ben er ingestonken

Bizar, vorig jaar over gestapt na een telefoontje van essent. Want ik zou geld kunnen besparen. Een kleine gierige 20 euro. Maar ach, als kleine net startende ondernemer is elke euro er 1. Ik heb een kleine woning. Ben alleen. Dus een bedrag van 66 euro was in the pocket. Echter nu exact een jaar later. Bam. Een afrekening of ik even 900 euro wil betalen. Daarnaast ging mijn maandtarief van 66 euro naar 217. Incl de aflossing van ruim 220 euro per maand. Betaal ik nu ruim 400 euro in de maand aan dit bedrijf voor een appartement wat niet groter is dan een postzegel met een postzegel er boven op. Helaas een contract van 5 jaar. Immers het zou 66 euro per maand zijn. Ben ik zwaar de klos. Ik overweeg juridische stappen. Oh ja. Mijn meterstanden hebben ze ook nog eens geschat en ondanks dat en de werkelijke meterstand hebben ze er geen boodschap aan. Ik heb zo’n spijt dat ik ben overgestapt. Was eneco toch zo slecht nog niet. Eneco het spijt mij dat ik jullie verraden heb. Essent. Shame on you! shame on you!

JPV
21-11-2019

Klantenservice Essent kent geen service

Essent Klantenservice heeft geen service.
Koop niets bij Essent Webshop want Essent kent geen garantie.
Garantie? "Belt u zelf maar naar de fabrikant".
Niet opgelost? "Stuur zelf maar even een mail naar de fabrikant".
Nog niet opgelost? "Stuur nog maar een mail naar de fabrikant maar we kijken wat we hier kunnen doen en we bellen u terug". Dus niet!
Bijna een week verder met bellen, wachten, mailen, wachten enz enz enz.
Na bijna een week is het resultaat dat je zelf het artikel bij een andere leverancier moet bestellen, dat krijg je vergoed, maar van alle overige kosten om dit belabberde resultaat te bereiken wordt slechts een klein gedeelte vergoed.
Essent heeft haar afdeling Klantenservice opgeheven.
Essent u hoeft niet te wachten op mijn service want ik geef u de garantie het is tijd om over te stappen!

Erica
20-11-2019

Niet uitbetalen eindafrekening

Ik Word ineens afgesloten Omdat Ik was overleden volgens Essent. Na 3x bellen kreeg Ik te horen dat het eEn foutieve afsluiting van hun was En dat Ik moest bellen als de eindafrekening kwam. Weer iemand anders aan de lijn want Je krijgt nooit 2xdezelfde En Ik moest ze toch echt minimaal 2 weken de tijd geven om het op te lossen. Ik weer bellen, weer iemand anders, over hoe het nu Moet met de betaling van de termijn bedragen. Ik moest niets doen En hun de tijd geven.
Niets gehoord natuurlijk staat er een deurwaarder op de stoep. Wederom het verhaal uitgelegd, Ik zou de hoofdsom overmaken, de kosten niet, En de maand erop weer 2x overmaken Omdat Ik dan wederom een termijn miste.
Ik bleef maar aanmaningen krijgen en het constant melden. Toen besloot Ik op te zeggen want Ik was gewoon bij met betalen.
Nu komt de eindafrekening. Ik Krijg 190 euro terug op 14 november. Hier moest nog een gedeelte van de laatste termijn af te weten 81.95.
Ik bellen op de 18de waar mijn geld bleef,. Nou, de 190 euro Is overgemaakt. Ik moest alleen nog 81.95 betalen. Prima.
Ontvang Ik de volgende dag een mailtje dat Ik niets Krijg Wat er wordt 5x20 euro aan incassokosten ingehouden En die 90 werd niet verantwoord. Ik Krijg dus niets?
Door hun fout? Ik vind dat Ik zelfs recht Heb op een schadevergoeding. Wat een slecht te groot bedrijf die niet eens weten van elkaar Wat ze aant doen zijn. Ik stap hiermee naar de rechter, want ze denken ermee weg te komen, Omdat Ik niets voorstel in hun ogen. Ik zit hier nu al maanden mee, maar nu Is het genoeg geweest.

Bert
19-11-2019

Mafia

Essent stuurt rekening die 50x te hoog is bij een eenpersoonshuishouden. Daarna bewijslast bij klant, zie maar aan te tonen dat de meterstand van 5 jaar geleden niet klopt.

Frank
19-11-2019

Bedrog

Aanbod op de site van Essent met het verzoek te bellen voor een bevestiging werd een teleurstelling met het callcenter van Essent. Legio smoezen waarom ik toch niet in aanmerking kwam voor de aanbieding van Essent na het invullen van de aanvraag. Tegenstrijdige informatie en een fors hoger maandtarief dan beloofd. Aanbieding zou alleen voor nieuwe klanten zijn terwijl je bij het invullen van je klantnummer herkend wordt als bestaande klant. Na een zinloos gesprek en foute berekeningen nog wel een mailtje dat de e-mailservices gewijzigd zijn. Weer gebeld wat dit inhield want het stond er niet bij. Bleek 4 maal per jaar een "leuk" kadootje van Essent te zijn per mail. iets wat ik juist niet wilde maar enkel een lagere maandnota! De hoge energierekening komt helemaal niet door klimaatgekte maar ( na 30 jaar ) door nog steeds niet functionerende callcenters.

Lies
13-11-2019

Koekwouzen

Staan om 20:45 aan je deur en denken dat je dan nog de deur open doet voor een verkooppraatje zo laat in het donker! Door de brievenbus roepen geen interessen en vervolgens vragen of je de deur open wil doen. Ook meerdere malen per week en per dag soms gebeld door dit bedrijf. In 1 woord KUT

Piet
31-10-2019

Kennelijk is essent drukker met sociaal media en ah dan met hun klanten,

Drie keer gevraagd de app voor de slimme meter in te schakelen, maar zo slim zijn ze nou net niet

Sid
06-10-2019

Essent komt belofte niet na

April j.l kreeg ik een aanbod van Essent om over te stappen. ALLE kosten zou gedekt zijn. Ik vroeg het een paar keer en ja. Mijn vorige leverancier, Budget, stuurt mij een eind rekening van 400€ extra. Essent zegt dat zij maar een klein gedeelte, 150€, vergoeden. Sorry dat u mis geïnformeerd bent; aldus Essent. klacht ingediend en na 2 weken niks gehord.

Marijke
02-10-2019

Contract afsluiten bij wilsonbekwaam zijn

4 september 2019 is er iemand bij mijn vader aan de deur geweest om hem proberen over te halen om over te stappen van leverancier hij zit naar allen tevredenheid bij Eneco
Mijn vader heeft Alzheimer en regelt dit soort dingen niet
Tot mijn verbazing is zonder handtekening van mijn vader toch het contract afgesloten
Ik vind dit echt niet kunnen!
Wil middels deze ervaring andere kwetsbare mensen waarschuwen
Heb hier al telefonisch contact over gehad bij Essent
In eerste instantie werd er nog moeilijk over gedaan om de hele boel terug te draaien aangezien de bedenktijd voorbij was volgens jullie
En zou mijn vader nog een boete krijgen wegens contractbreuk
Daar ging ik dus echt niet mee akkoord
Uiteindelijk gaat deze situatie weer hersteld worden
Maar wil wel benadrukken dat het aansmeren van contracten niet de juiste manier is
Zeker niet bij de kwetsbare ouderen!
Groet Marijke post Gouda

Mark
13-09-2019

Wat Ronald schrijft klopt exact - dezelfde ervaring

Dag Ronald, lees net je verhaal en heb exact hetzelfde meegemaakt. In tegenstelling tot jou heb ik zwart op wit de offerte, bevestiging per mail dat het contract op consumenten voorwaarde opgemaakt zou worden en op tape aangegeven dat contract na een jaar boetevrij opzegbaar zou zijn. Dit aangegeven als klacht bij Essent en wat schets mijn verbazing, ondanks alle bewijzen zwart op wit word5 je afgescheept met kleine vergoeding. Geen uitleg, geen antwoorden op vragen en de bewijzen op papier worden letterlijk genegeerd. Behandelaar Evelien R. doet er alles aan om het dossier te traineren en negeert alle van belang zijnde punten. Bijzonder dat dit wordt toegestaan binnen Essent. Een ster is nog teveel - het lijkt er sterk op dat deze manier van klanten ronselen en benadelen bedrijfsbeleid is. Ik heb hier inmiddels meer over gelezen. Blijven aanvechten en aanmelden bij o.a, de ACM.

AK
02-09-2019

Boeven

Ik was 3 jaar klant bij Essent. Eerste twee jaar ging goed; ik ben erg zuinig en kreeg zelfs geld terug. Het derde jaar verbruikte ik nog minder en kreeg daarbij een rekening van over de driehonderdvijftig euro. Heb een aangetekende brief naar ze gestuurd met de vraag van 'waarom'. Geen reactie en geen overzicht. Mails worden maandenlang genegeerd. Geen communicatie. Uiteindelijk toch maar akkoord gegaan om ervan af te komen. Plotseling verdubbelen ze het bedrag wegens aanmaningen.

Hun gebrek aan contact heeft ervoor gezorgd dat het bedrag zo hoog geworden is. Daarna ook nog een brutale aap aan de lijn. Zeer onbeschoft bedrijf en niet te vertrouwen.

Ga nooit met ze in zee. Het zijn boeven!

Ronald
29-08-2019

Essent liegt en bedriegt

Essent heeft ons aan alle kanten benadeeld. Zij hebben ons contract aangepast binnen een maand omdat zij vergeten waren een gratis Thermostaat te leveren die ze mij hadden toegezegd. Waarom zou ik binnen. Zonder medeweten hebben zij 250 opzeg vergoeding in rekening gebracht terwijl het contract niet is veranderd. Tevens hebben zij mij binnen gelokt met een zogenaamde mooie aanbieding. Ik zou per jaar ongeveer 760 euro gaan betalen. Nu betaal ik 1560 euro! Ze zijn schofterig duur! Ook liegen ze over de duur van het contract en het opzeggen. Ik had een contract van 5 jaar maar kon hier na en jaar kosteloos vanaf.(telefonisch toegezegd.) Maar dit lag niet vast en nu zit ik 5 jaar vast dit waardeloze bedrijf. Misschien lag dit ook aan mij zelf door dit te geloven en dit niet op papier vast te laten leggen.
Hun verkopers zijn geslepen en liegen er op los. Ik ga nooit meer naar Essent!

Sjors
Sjors
27-08-2019

Waardeloos bedrijf!

Ben jarenlang trouwe klant geweest van Essent, en eigenlijk nooit problemen gehad tot deze maand. Over het afgelopen jaar krijg ik redelijk wat geld terug, maar er stond nog wel een termijnbedrag open over de maand augustus. In de eindafrekening werd aangegeven dat eventuele openstaande facturen nog werden verrekend. Ik ging er vanuit dat dit werd gedaan, tot ik vandaag een aanmaning kreeg met daar bovenop incassokosten. Heb telefonisch contact gehad om te kijken of het openstaande termijnbedrag alsnog verrekend kon worden zonder bijkomende incassokosten, dit was ondanks mijn verweer niet mogelijk. Naar mijn mening is het op een geldbelust bedrijf! Bezint eer gij begint aan Essent!

Marco
20-08-2019

Al jaren klant en altijd afspraken nagekomen.

Na onze ervaringen met Nuon en hun loze afspraken zijn we weer terug bij Essent. Altijd heel erg duidelijk en eerlijk. We zijn nu aan het onderzoeken hoe het met de zonnepanelen zit maar ook daar heb ik wel een goed gevoel over.

Sandra
26-07-2019

Gladde praatjes

Knap hoor!
Om mijn 82jarige moeder een contract aan te smeren voor 5 jaar met d belofte dat ze per maand 35 euro minder gaat betalen .
Mag Essent trots op zijn dat ze dmv verkopers aan de deur contracten verkopen . Klasse!
Essent moet zich heel erg schamen.

Bert
26-07-2019

Niet nakomen van hun beloften

In juli 2019 ben ik over gestapt van Eneco na Essent.heb toe een contract van 3 jaar (plus een cadeaubon bij Bol.com) afgesloten bij die gasten. maar ze komen hun beloften niet naar als het om een cadeaubon gaat t.w van 150 euro.ff opgebeld hoe dat zat.krijg ik te horen van de klanteservice nee meneer uw heeft geen recht op een cadeaubon.want u valt in een daltarief.jaja oplichters zijn het.mensen trap hier niet in zoals ik.ben weer terug gegaan naar bij Eneco.

Marion
18-07-2019

Beduved

Mijn contract opgezegd,toch spijt van,had er een naar gevoel over.Moet nu 50 euro betalen over het welkomsbedrag,besteed bij BCC.Vraag om een teruggave van het betaalde maandbedrag,een gedeelte ervan.Moet ik 194 euro nog betalen,eindbedrag.Bijna geen gas en stroom verbruikt.Geen verwarming en licht aan,voorzomer,hoe kan dit?

Meer Essent reviews
Welk cijfer geef jij Essent?