Essent reviews

1.6
Positief5%
Neutraal0%
Negatief95%
Laatste 12 maanden202020192018
Geen lid

Recente Essent ervaringen

Paul
13-10-2021

Totaal onbereikbaar zowel telefonisch als via chat.

Als je met die chatbot in gesprek gaat dan sta je eigenlijk totaal voor schut, serieus zeg. het is gewoon een manier om een niet willende klantenservice af te schermen. Telefonisch hetzelfde verhaal na een half uur te wachten en aan gerobotiseerde menu's te hebben voldaan, eindigt het gerobotiseerde menu het gesprek, zonder dat je maar een medewerker gesproken hebt.

Henk
12-10-2021

Na plaatsing slimme meter stroomverbruik 5x hoger gedurende eerste 4 maanden, Essent stuurt navordering en wuift verzoek om uitleg heel ongeinteresseerd weg. Na tussenkomst Liander volgt mailcontact met klachtenafdeling, die vervolgens niet meer reageert. Telefonisch of via chat onbereikbaar. Essent doet dus niet aan enige klantenservice.

Faris
05-10-2021

Ik had essent aangemeld bij BCC.Je kon daar een kortingsbon krijgen van 175,- als je bij hun energieabbonement aansluit. Maar vanwege een storing konden ze dat kortingbon niet meteen verwerken en zou dat bedrag naar mijn rekening gestort worden binnen 14 dagen. Ik heb na 14 dagen nog steeds niks ontvangen. Klantenservice geeft aan dat het kortingsbon all verwerkt is bij BCC terwijl ik niks heb gekregen. Je wordt misleid met hun kortingsbon.

Marlon
17-09-2021

Eergisteren stond er iemand van Essent aan de deur, echt letterlijk tegen de drempel aan. Ik voelde me direct geïntimideerd.

Hij ging oud klanten langs en wou weten waarom ik als klant weg was gegaan. Ik zeg netjes dat ik niet weg ben gegaan, maar hier net een aantal maanden woon. Ow, oké! En bij welke leverancier zit u en hoeveel jaar bent u daar al bij? Ik zeg nog een keer netjes… ik woon hier net een paar maanden. Begon hij over een aanbieding zus en goedkoper zo… Ik zeg dat ik geen interesse heb en tevreden ben bij mijn huidige leverancier. Ja… maar… dit is een goede aanbieding, u kunt maandelijks veel geld besparen. Dus ik zeg nogmaals dat ik geen interesse heb en ik het gesprek wil beëindigen. Hij bleef maar doorzeuren… ik heb toen de deur dicht gedaan, en zelfs tóen bleef hij door ratelen.

Vervelende, opdringerige jongen die totaal niet luisterde. Geen interesse = geen interesse!

Rick
15-09-2021

Afgelopen weekend kwam er een deurverkoper van Essent langs, met een mooie aanbieding voor oud klanten, ons adres stond bij hun in het systeem (bleek van de vorige bewoners te zijn).

na dat ik de deur opende werd er gelijk de vraag afgevuurd waarom ik in godsnaam weg ben gegaan bij Essent. Hij deed zich niet voor stellen, maar droeg wel een pasje van Essent bij zich. Na het een en ander uitgelegd te hebben. Begon dus deze meneer met zijn verhaal. Na dat hij mij vertelde een speciale aanbieding te hebben, goedkoopste van het goedkoopste. (liet tijdens zijn verhaal vergelijkingen en een bericht van Nu.nl zien met de prijsstijgingen). Gaf ik al snel aan dat ik hier niet in geïnteresseerd ben. Toen werd deze man heel opdringerig, dit zou de beste kans van mijn leven zijn. ook begon hij mijn prive leven erbij betrekking. Toen ik aangaf van zijn houding niet gediend te zijn, ging meneer weg. Er kon alleen geen 'fijne dag' meer af.

Wil
09-09-2021

Vervelende verkopers aan de deur die niet van ophouden weten

Net weer een vervelende verkoper van Essent aan de deur, netjes gezegd dat ik aan de deur niets kocht en ook geen contracten afsloot. Dit hielp niet echt want hij bleef doorratelen dat ze hadden berekend hoeveel ik wel goedkoper uit zou zijn en dat ik welkoms bonus zou krijgen. Nadat ik voor de derde keer nee dank u had gezegd en meneer nog bleef doorgaan de deur maar voor zijn neus dicht gedaan, waarna hij het het presteerde nog een keer aan te bellen. Hierna maar even de bel afgezet

Audrey
09-09-2021

Herhaaldelijke verkoop aan deur

Iedere zoveel maanden staat Essent voor de deur. Jong popie jopie gast. Geven aan niet voor verkoop te komen, steekt dan zijn verhaal af en blijkt dan toch voor verkoop te komen. Hoe vaak moet ik zeggen, dag ik NIET over wil stappen.

STOP met lastigvallen.

Nico
01-09-2021

Deurverkoop ondanks stikker

Deurverkoop ondanks stikker. Net doen alsof ze die niet hebben gezien. Jongeman duidelijk gemaakt dat hij dat niet mag doen. 1 ster voor Essent

Linda
Linda
31-08-2021

Vervelende deurverkopers

Ik heb een sticker bij mijn bel dat ik geen verkoop bij de deur wil. Twee colporteurs stoorde zich daar niet aan. Ze hielden een vreemd verhaal over dat mijn adres op 1 of andere lijst stond. Ik had geen intresse. Heb niet lelijk gedaan of ze uitgescholden. Toch werd er tegen mij gezegd dat ik geen fatsoen had omdat ik ze bedankte. Zo ga ik zeker niet naar Essent.

Ed
25-08-2021

Kansloze deurverkopers

Zeer vervelende verkopers aan de deur, wat een popie jopie mannetje, met zn "box", door zn contact zouden we nooit klant worden van Essent.

Sjaak
19-08-2021

Energie cowboys

Ze nemen géén genoegen met geen interesse.

de deur voor zijn neus dicht moeten gooien.

181 euro kunnen besparen sprookje.

Ton
16-08-2021

Misleidende praatjes aan de deur

De Essent verkoper beweert dat wij een slapende klant zijn (nooit geweest), dat wij meer betalen dan onze buren. Klopt niet. Jammer dat deze mensen met het verkopen van leugens op pad gestuurd worden

Jennifer
11-08-2021

Brutale deurverkoper

Gistermiddag kwam er een jongeman aan de deur met het verhaal dat hij van Essent was. Uit een buurtonderzoek bleek dat ik te veel betaalde voor gas en elektra. Een heel verhaal waarin hij het duidelijk deed voorkomen alsof ik klant van Essent was. Toen ik aangaf klant te zijn bij een andere maatschappij, veranderde hij zijn verhaal. Maar zijn manier van benaderen was heel vervelend. Hij liet ook zogenaamde gegevens zien waaruit zou blijken dat ik te veel betaalde. Maar deze gegevens waren niks anders dan een formulier met mijn adresgegevens. Ik vind het heel vervelend dat hij probeerde mij te misleiden. En daarnaast vond ik zijn manier van aanspreken niet fijn.

Pieter
06-08-2021

Essent opdringerige verkopers

Vandaag een opdringerige verkoper aan de deur. ondanks dat ik een bordje heb dat er niet aan de deur gekocht wordt.

Nico
04-08-2021

Waardeloze klantensevice als die al bestaat

Ik heb de meterstanden 100% goed doorgegeven en nog draaien ze op de jaarrekening de eindstand van dal- en normaaltarief om. Voor de prijs maakt het dan niet uit maar het is bijzonder vervelend, want bij de volgende meteropname gaan ze een verklaring vragen en blokkeren ze de nieuwe opname. Ik heb drie maal gebeld maar ze zijn totaal onbereikbaar. Vraag me af of ze überhaupt wel een klantenservice hebben. Waardeloze klantenservice en waardeloos bedrijf.

Suzan
16-07-2021

Door betalen na overlijden

Na overlijden moeder gewoon nog twee maanden door betalen door miscommunicatie En dat niet met terugwerkende kracht terug betalen schandalig!

Raymond
12-07-2021

Zeer content

Heb eind vorig jaar de overstap gemaakt van budget energie naar Essent. We kregen al veel terug van de vorige leverancier en zijn bij Essent de 1/2 kwijt aan maandelijkse energiekosten. De kleur van het licht veranderde ook niet en zijn blij en zeer tevreden met de overstap naar Essent. Ook de app is zeer overzichtelijk.

TJ
12-07-2021

Nieuwe klant

Vandaag 12-07-2021,Ben ik via mijn zus geadviseerd om Essent te nemen. Aan gezien het aanvragen van stroom en gas voor mij nog nieuw is, heb ik contact opgenemen met Essent, een vriendelijke dame heeft mij te woord gestaan en keurig alles uitgelegd. een 10+++ TOP service.

Charlotte
23-06-2021

Zeer onbeschofte verkoop aan de deur

Ongelofelijk dat anno 2021 en in coronatijd Essent kiest voor colportage. En dan ook nog een agressieve variant. Al de hele dag loopt er een “jongen van Essent” door de wijk. Loopt joviaal te doen alsof hij iedereen kent. Niemand kent deze man. Is al langs geweest toen ik niet thuis was, en in de avond komt hij terug. Begint het gesprek met een “trucje” om mijn adres te controleren. Ik geef aan dat ik geen interesse heb in een aankoop bij hem. “Ja ik heb ook geen interesse om vandaag te werken maar het is wel belangrijk lieve mevrouw”. Aangeven dat ik zo niet wens te worden toegesproken, en ik geef nogmaals aan: geen interesse. Dan komt er een heel verhaal over een buurtonderzoek in onze wijk en “dat wij dingen niet op orde zouden hebben”. Ik geef nogmaals aan dat wij geen interesse hebben. Dan geeft hij aan: “laat maar, u heeft duidelijk geen behoefte aan voordeel”. Wat een belachelijke kinderachtige manier van verkoop, ook nog eens gebaseerd op onwaarheden.

Cennet
Cennet
19-06-2021

Of ik een wietplantage op de zolder heb?

Opdringerige verkoper aan de deur, blijkt overdag aan de deur geweest te zijn en later op de dag weer. Met de opmerking, ik kom terug want u was er niet, was u aan het werk? (Op een zaterdag) ik zit met een burn out thuis dus ligt gevoelig maar goed kon hij niet weten, wel brutaal.

Ik zei dat ik geen interesse heb en tevreden met huidige leverancier (niks aan gelogen: greenchoice) ik weet dat mijn maandlasten ver onder gemiddelde liggen. Hij vroeg wat ik betaal waarop ik antwoord gaf: eur 93 per maand voor gas en elektriciteit (hoekwoning, wonen er met z’n 2en en bovendien krijg ik nog geld terug) waarop hij reageert met: heeft u een wietplantage op de zolder.

Totaal misplaatst en bovendien onlogisch aangezien ik ver onder het gemiddelde betaal. Deel nooit een ervaring omdat ik deur aan deur verkopers wel vervelend vind maar in hun waarde laat omdat ze ook hun werk doen. Essent heeft geen goede visite kaartje op deze manier

Meer Essent reviews