Eurocross Assistance reviews

3.0

Sam
12-07-2021

Late reactie en dagen hoor je niks

Mijn ouders zijn met de auto op vakantie in Spanje. Mijn vader is echter onwel geworden en moest opgenomen worden in een streek ziekenhuis.

Hij heeft daar een week helemaal alleen gelegen, omdat er niemand bij mocht i.v.m. Corona. Men sprak geen Engels dus communicatie was er nauwelijks, iets waarvan ik dacht dat Eurocross dat op zich zou nemen. Eurocross wilde mijn vader in een ander ziekenhuis hebben zodat communicatie makkelijker zou zijn, zodra hij overgeplaatst zou zijn zou de terugreis zsm een feit zijn. Helaas heeft mijn vader in het eerste ziekenhuis een trauma opgelopen en kwam hij zeer verzwakt in het tweede ziekenhuis aan. Wij hoopte dat er nu binnen een paar dagen een terugreis zou zijn. Echter mijn vader kreeg koorts en dan vervoeren ze niet. 1 dag later was mijn vader koorts vrij en lagen de papieren vd Spaanse dokter voor vervoer klaar. Maar nee hoor er moest nu weer een bed in Nederland gevonden worden, NU PAS! we zijn 1,5 week verder! Vandaag ligt mijn vader 17 dagen in het ziekenhuis en is hij nu opgenomen op de IC. Vanmorgen huilend Eurocross gebeld wat ze nu gaan doen, krijgen nu net te horen via Spaanse tolk in het ziekenhuis dat Eurocross heeft aangegeven mijn vader niet naar huis te halen. Ze hebben niet eens het lef om dit ons persoonlijk te vertellen. Hoe dit af gaat lopen weten we niet, ik denk niet rooskleurig. Dus mensen ik hoop dat jullie nooit te maken krijgen met Eurocross!

Patti
24-02-2021

Onbeschoft in het kwadraat

Mijn ernstig zieke moeder heeft met spoed een personenalarmering nodig, omdat ze alleen woont en kan vallen. Dus ik bel met de medewerkster en vraag of dit kan worden geregeld. Ja, dat wordt wel na het weekend. Huh? Denk ik nog, hoezo dan, iets wat spoed heeft, daar laat je geen weekend overheen gaan?

Op maandagavond is de aanmelding in behandeling genomen, op dinsdagavond naar het uitvoerende bedrijf doorgezet, maar zonder de vermelding spoed.

Dus ik bel, om te vragen wanneer dat ding wordt geplaatst.

Ja, dat weet ik ook niet, krijg ik te horen, dat doet dat andere bedrijf. Dan moet ik die maar bellen.

Oké, dat ga ik doen. Maar ik wil wel even zeggen dat ik dit erg raar en onwenselijk vind.

Hier wil de meneer aan de telefoon niks van weten. Ik moet niet zeuren en gewoon die ander gaan bellen. Hij geeft me niet zijn naam en gaat nog even door met vertellen dat ik gewoon praktisch moet zijn en dat ik niks te maken heb met hun mate van dienstverlening.

Als ik aangeef dat hij ook gewoon ‘sorry’ kan zeggen, zegt hij: waarvoor dan? Ik ben alleen maar front-office.

Onbeschoft. Onprofessioneel.

Ik begrijp niet dat bedrijven zoals Zilveren Kruis hiermee samenwerken.

Josan
11-12-2020

Aparte omgang met mensen in nood en eigen personeel

Allereerst deel ik de ervaringen hier. Ik herken zelfs een specifiek geval waar ik van gehoord heb. Het is vaak een chaos in het call-center en ook zijn een aantal medewerkers niet capabel genoeg en is er veel in/uitstroom van medewerkers. Er is sprake van al enige tijd mismanagement. Goede, ervaren collega’s zag ik hierdoor bij bosjes vertrekken. Na 10 jaar inzet en met veel succes ICT zaken opgeleverd en geïmplementeerd, ging het even wat minder met mij. Ze pretenderen er altijd voor je te zijn, maar vele collega’s en dus ook ik worden met gemak aan de kant geschoven als het even iets minder met iemand gaat. En omdat er altijd wel collega’s zijn die over de rug van iemand hogerop willen komen, tja. Maar dat komt vast vaker voor. Het is zeker niet meer het warme, zorgzame bedrijf wat het ooit was. Toen ik er kwam werken, een goede match en volop richting professionalisering. Maar die helaas met het verstrijken van de jaren veranderd is in een kille, zakelijke organisatie. Daar moeten dan de mensen in nood de gevolgen van ondergaan. Jammer!

Nazife
23-11-2020

Mijn vader is overleden in het buitenland door nalatigheid van eurocross!

Mijn vader had een dubbele longontsteking opgelopen in Turkije. Hiervoor werd hij behandeld in het ziekenhuis. Een week later bleek hij besmet te zijn met het corona virus. Ziekenhuis lag vol met corona patiënten. Het was onmogelijk om je zelf te beschermen. Hij belanden hierdoor op ic. Na ruim 3 weken sedatie en beademing had hij alles overleefd. Moest zsm naar Nederland op advies van de artsen in Turkije om verder behandeld te worden. Dit was alleen nog revalideren ivm spierzwakte. Eurocross heeft ons alleen maar voorgelogen en ons laten geloven dat ze druk bezig waren om mijn vader zsm naar Nederland te halen. Dit heeft een maand geduurd en nog was er niks geregeld. Artsen in Turkije hadden ons gewaarschuwd dat het zo verkeerd kon aflopen. We konden geen kant meer op omdat een revalidatiecentrum in Turkije geen optie was. Werd blijkbaar niet vergoed. Hij moest op de ic maar wachten op een goedkeuring voor om te vliegen. Dit was levensgevaarlijk ivm ziekenhuisbacterie. Uiteindelijk was het zover en is mijn vader 2 maanden later overleden door een ziekenhuisbacterie wat helaas niet meer reageerde op antibiotica. Kan het nog steeds niet geloven hoe het allemaal is gegaan maar 1 ding. Eurocross is echt super slecht en ze zijn er niet om je te helpen.

William
25-10-2020

Dringend hulp spanje

Dringend hulp nodig bij acuut ernstige rugklachten, mri-scan en later spoed operatie nodig gehad. Bij eerste telef. contact verteld de medewerker dat eea in het medisch team besproken moet worden (!) Na 24 uur weer gebeld , deze medewerker zegt dat ik zelf maar actie moet ondernemen, mri, ziekenhuis ,ambulance etc. Zelf contact met zorgverzekeraar opgenomen en alles zelf georganiseerd.

Eurocross belooft op papier veel, in de praktijk hebben wij geen enkel hulp ontvangen , Tot op heden {nu 3 weken geleden} nog geen enkele reactie ontvangen.

10-06-2020

Apathische houding

Verzekerd bij FBTO en ziek worden in het buitenland.overgeleverd aan Eurocross.

Verschrikkelijk, doen echt niks voor je . Werken duidelijk voor FBTO met als doel claims af te wijzen en niet om te helpen.

FBTO doet niks aan en met de klachten, wat duidelijk onderstreept wat het doel is van Eurocross, te weten claims afwijzen.

De alarmcentrale van de ANWB werkt heel anders, dus neem je een verzekering, laat je goed inlichten met welke alarmcentrale je te maken hebt. Als het Eurocross is, beter een andere verzekering zoeken.

Aiesha
20-05-2020

Onmenselijke Shit partij

Ik ben verzekerd bij Centraal Beheer met de module pechhulp. Bij pech wordt je geacht contact op te nemen met de externe alarmcentrale, dus Eurocross Assistance. Nu had ik de pech dat ik mijn auto niet meer aan de praat kreeg, de monteur die ter plaatse kwam dacht aan een accuprobleem, nadat de batterij voor 10% was opgeladen moest ik maar 45 minuten non-stop rijden om het batterijniveau naar de helft te brengen. Na 20 minuten rijden sloeg de motor af, dit keer bij het stoplicht. Nadat de tweede monteur ter plaatse kwam van Bergnet, werd geconstateerd dat de accu niet meer te redden was en dat de auto weggesleept moest worden naar de dichtbijzijnde garage. Hier moest wel toestemming voor komen van zijn leidinggevende. De leidinggevende gaf hier geen toestemming voor en ik moest zelf maar (met een defecte accu) de garage zien te halen. Nadat ik met Eurocross belde, deden ze ruggespraak met dezelfde leidinggevende vermoed ik, en ook zij schaarden zich achter de conclusie van de leidinggevende. Nadat ik de weg op reed, was ik nog amper de straat uit of de motor sloeg weer af. Ik heb dus zelf kosten moeten maken om de auto te slepen, welke ik zeker op Eurocross zal verhalen. Deze partij moet snel stoppen te bestaan, dit is het enige wat ik er over kan zeggen.

05-02-2020

Service niet gegarandeerd!

Ben je op vakantie en er gaat iets mis, dan kom je noodgedwongen in contact met een alarmcentrale. Deze ervaring had ik ook met Eurocross Assistance en ik raakte van de regen in de drup. Zo’n twintig medewerkers aan de telefoon gehad die zich niet inlezen in de materie; je kunt je verhaal steeds opnieuw doen, afspraken die net zo gemakkelijk worden gemaakt als worden gebroken. Verder wordt dat laatste net zo gemakkelijk ontkent als Eurocross in het nauw komt en de vraag over het inlezen krijgt passend antwoord.

Conclusie: het beste wat u kunt doen als u onverhoopt naar huis moet gedurende uw vakantie, is ieder contact met Eurocross Assistance verbreken. Hun begrip van service is is zeer beperkt!

Hans Vader.

02-12-2019

Gigantisch goed geholpen

Ik ben zo ontzettend goed geholpen door eurocross

Mijn tante kwam in cran canaria in het ziekenhuis te liggen. Op de IC. Meteen de reisverzekering ingeschakeld. Komt alles dus bij de ANWB alarmcentrale terecht. Die zijn ook moeilijk te bereiken. Met al hun keuze menu's. Eindelijk mag mijn tante uit het ziekenhuis. Wordt alles van de ANWB alarmcentrale overgeheveld naar eurocross!

En echt waar. Ik heb alleen maar pluimen. Echt bij mij is alles goed gegaan. Vanaf het vervoer van het ziekenhuis met de taxi. Koffers bij het hotel opgehaald. Door naar Las Palmas. En wat een heerlijke plekken vooraan in het vliegtuig. Stewards geweldig van Transavia. De stoelrol begeleiding bij Schiphol was ook Top. Ook met de koffers ophalen. En dan de taxirit. SUPER. Zo blij om weer na 10 extra dagen van cran canaria naar Nederland te kunnen gaan. En in de nacht thuis te komen. Ik heb alleen maar complimenten. Geweldig gedaan en een dikke pluim voor eurocross.

08-07-2019

INCOMPETENTIE TROEF

Incompetent , gebrekkige communicatie. SUPER slechte bereikbaarheid. Ze hebben mij als 80jarige laten stikken in Afrika. Er werd van alles beloofd maar niets geregeld. Ik heb het er levend van af gebracht , maar niet door Eurocross. Absoluut af te raden, slecht geleid.

J.Kanters

Nils
03-07-2019

Ongeloofelijk slecht

Blijf hier ver uit de buurt van! extreem slechte service, vriendelijk lachen is het enige wat ze kunnen.

09-06-2019

Echt alles ging fout

Bellen is al de eerste ellende die je tegen komt.Lang in de wacht,elke organisatie geeft tegenwoordig aan hoeveel wachtenden er voor je zijn.Dan kan je beslissen of je blijft hangen,of het later nog eens probeert.Hier laten ze je rustig >10 min hangen.Terug bellen gebeurd niet.Aangeraden,door EuroCross,om per ambulance te worden vervoerd in plaats van per taxi.Om de ambulance,met alleen een bestuurder,in te komen een soort trapje op om in een stoel te gaan zitten,terwijl je uit een rolstoel zo in de taxi schuift.Dame EuroCross beweerde dat je,om te mogen vliegen,goed met krukken moest kunnen lopen,anders kon je niet naar huis.Bleek grote kul.SMS bericht met vluchttijd en vluchtnummer was was foutief.Bijna vlucht gemist.Op Schiphol was er geen hulp om verder naar de ambulance te worden gebracht,terwijl daar wel voor verzekerd was.Ambulance verwachtte ons pas twee uur later,dus die was er niet.En dit is nog niet eens alles,dat we met deze organisatie hebben beleefd.

09-06-2019

Dit is toch niet te beschrijven wat een waardeloze behandeling zo wil ik ook niet doodgaan advies ga hier niet wordt niks en zal ook nooit niks worden hoplijk als jullie dit lezen dat je ergens klant wil worden

Chantal
03-12-2018

Pech onderweg in Nederland

Pech gehad. 1 vd cilinders werkte niet meer.

Vriendelijk te woord gestaan. En een leenauto om weer verder te kunnen.

Top service!

Marij
08-11-2018

Lange wachttijden

Ik heb nog niemand aan de lijn gehad, maar ben nu al teleurgesteld over de lange wachttijden en de hoge belkosten die je daarvoor moet maken, terwijl iedereen toch vanuit het buitenland belt. Dan lijkt het mij logisch om mensen zo snel mogelijk te woord te staan. Zeker als het ook nog een spoednummer is. Een half uur geleden aangegeven dat ik teruggebeld wil worden (na 7 minuten wachttijd) maar tot nu toe nog niks gehoord. Ik ben verzekerd via Zilveren Kruis, prima verzekering tot nu toe, maar deze Eurocross is geen service.

Met vriendelijke groet,

Een klant in Aruba

Sjaak
19-09-2018

Eurocross de meest slechtste organisatie ooit

Ze doen zich in eerste instantie zo goed voor, maar ze zijn er absoluut niet voor de klant. De klant op kosten jagen dat kunnen ze wel als ze terug zijn van vakantie. Dossiervorming hebben ze nooit van gehoord. Je krijgt als je problemen hebt in het buitenland 15 verschillende mensen aan de lijn en die weten weer niet van eerder gemaakte afspraken. Gewoon frustrerend en vakantieverpestend. Als je dan thuis komt blijven ze je nogmaals lastig vallen met hun verhalen om hun gang van zaken maar goed te praten. Wij gaan op zoek naar een verzekering die niet is aangesloten bij eurocross

Robbert
15-01-2018

Eurocross Assistance onmenselijke organisatie

Als je naar het buitenland gaat zorg dan in ieder geval voor een zorgverzekering die niet is aangesloten bij Eurocross Assistance

Afgelopen donderdag ben ik in de Sportclinic Zillertal binnen gebracht met een gebroken schouderkop. Dit werd pas duidelijk na een röntgenfoto en een CT-scan. De arts in Oostenrijk zag direct dat er een operatie nodig was omdat er 2 cm van het bot afgebroken was en omdat mijn schouder ontwricht was.

Na telefonisch overleg tussen de arts van #Eurocross en de Oostenrijkse arts oordeelde de arts van Eurocross, tegen het advies van de Oostenrijkse arts in en zonder de CT-scan gezien te hebben, dat ik 2 dagen later wel in Nederland geopereerd kon worden en dat ik eerst wel met de auto naar huis kon.

Ik ben om 13:00 uur bij de kliniek binnengestapt en ik kreeg na lang aandringen en heel veel telefoontjes van mij, mijn vader en mijn broer die steeds bezorgder werden omdat ze zagen dat het steeds slechter met mij ging, toestemming voor de operatie. De operatie zou ongeveer €5000,- kosten.

Jullie hebben mij dus voor €5000,- tot 21:30 uur laten wachten met onmenselijke pijn, terwijl een organisatie als Eurocross er juist is om mensen die medische hulp nodig hebben in het buitenland bij te staan.

Hierin hebben jullie in mijn geval volledig gefaald. Ik heb daarom ook een case aan laten maken bij het Zilverenkruis en ik hoop ook dat jullie hier serieus mee omgaan. Ik heb dit gedaan om te voorkomen dat andere mensen hetzelfde mee zullen maken en dat jullie mensen die in nood zitten in het buitenland echt beter gaan helpen.

Ik moet mijn complimenten geven aan AXA Assistance die voor mij 3 stoelen in het vliegtuig heeft geregeld en ongeveer 10x hebben nagevraagd bij mij of ze nog iets voor mij konden doen. Zij gaven op een gegeven moment zelfs aan dat zij de operatie anders zouden vergoeden omdat Axa wel de foto’s van de CT-scan heeft opgevraagd.

De dokter in Oostenrijk wist niet wat hij hoorde toen er geen goedkeuring kwam na enkel een telefoongesprek waarin hij het advies gaf om de operatie direct uit te voeren omdat als er langer gewacht werd er een zwelling zou ontstaan en er minimaal 5 tot 7 dagen geen operatie mogelijk was.

Eurocross heeft mij dus met onmenselijke pijn eerst van 13 uur tot 20 uur laten wachten voordat er goedkeuring was voor de operatie, vervolgens wilde ze me 2 dagen in Mayrhofen laten wachten en mij met de auto terug laten komen om in Nederland pas 5 tot 7 dagen later te laten opereren met alle risico’s van dien.

Ik hoop dat ik binnen 2 weken via het Zilveren Kruis te horen krijgen dat Eurocross fout gehandeld heeft. Anders kan ik niets anders doen dan een letselschade expert inschakelen om te voorkomen dat anderen hetzelfde overkomt.

Eurocross, op dit moment krijgen jullie 1 ster van mij omdat ik geen 0 kan geven en ik verwacht van jullie dat jullie serieus met mijn klacht omgaan en jullie manier van werken zullen verbeteren.

Met de techniek van deze tijd had het een kleine moeite geweest om jullie arts direct naar de CT scan te laten kijken, deze had dan zeker een ander oordeel gegeven dan dat hij gedaan heeft na alleen het telefonisch contact met de dokter in Oostenrijk.

Ik wil ook nog even kwijt dat ik ontzettend goed geholpen ben in #Sportclinic Zillertal

En Eurocross, als jullie mijn medisch dossier graag willen zien dan kan ik dat binnen 10 minuten bij jullie aanleveren via email, WhatsApp, Facebook Messenger of welke dienst dan ook. Misschien zien jullie dan in dat de techniek van tegenwoordig heel goed in te zetten is om mensen in nood in het buitenland direct ondersteuning te geven. Want dat is jullie voornaamste taak en daar betaal ik ook een hoop geld voor.

Jullie hebben mijn contactgegevens dus als jullie toelichting willen hebben dan kunt u mij bereiken.

Met vriendelijke groet,

Een teleurgestelde klant