Marktplaats reviews

1.6
19-06-2023

Al 17 jaar maak ik sporadisch gebruik van Markplaats.nl om overtollige spullen in de meeste gevallen gratis weg te geven, danwel tegen een schappelijk prijsje te verkopen.

De laatste maanden ontvang ik steevast enkele uren na het plaatsen een advertentie dat Marktplaats mijn advertentie heeft verwijderd, omdat deze in de verkeerde (want gratis?) rubriek zou staan.

Via een chatbox waar je behoorlijk je best moet doen om een medewerker te pakken te krijgen, stelde ik de vraag: waarom worden 7 andere adverteerders met exact hetzelfde product (100% identiek merk en model, vergelijkbare tekst) niet verwijderd uit die rubriek maar ik wel? Antwoord van Marktplaats:

"Omdat we helaas niet iedereen kunnen controleren.

Helaas we kunnen u niet verder helpen."

Dit is mij dit jaar inmiddels 3 keer overkomen met 3 verschillende producten.

06-04-2023

Kopersbescherming is een wassen neus en levert alleen extra omzet op voor Marktplaats. De klachten laten ze afhandelen door Online payment foundation maar die kijken er niet serieus naar. Een verkoper versturen mij een product waar een onderdeel was afgehaald. Kost mij 100 euro, 30% van de aanschaf om te herstellen. Volgens marktplaats is dit onvoldoende om kopersbescherming te claimen. Trap er dus niet in, het biedt geen enkele bescherming.

Anita
02-03-2023

Marktplaats pronkt met kopersbescherming via opp, dit zou de kans op fraude moeten verkleinen. Het idee is dat een betaling pas wordt vrijgegeven als de koper de ontvangst van het gekochte in goede staat bevestigd. Er wordt blijkbaar vanuit gegaan dat de koper bij aanlevering het goed controleerd. deze zekerheid danwel beveiliging is een wassen neus en blijkbaar eenvoudig te omzeilen. De verkoper meld het product digitaal aan bij postnl, krijgt een t&t code en hoeft vervolgens niets te doen. Na verloop van tijd wordt de betaling door opp blijkbaar automatisch vrijgegeven, zelfs als in de berichten wordt aangegeven dat het product fysiek niet bij postnl is aangeleverd, laat staan bezorgd. Met de melding van post m.b.t. Het fysiek niet aanleveren doet marktplaats blijkbaar niets, terwijl dit eenvoudig uit te filteren is. De verantwoordelijkheid schuift marktplaats af op het online payment platform opp. Marktplaats wil dus wel de lusten, niet de lasten.

Jennifer
19-05-2022

Marktplaats vertelt mij net dat ze een systeem hebben dat jou notificaties soms aan of uitzet. In mijn geval was het uit en kreeg ik dus niet meer mails binnen van een nieuw bod of bericht. Ben hierdoor een verkoop van 1300 misgelopen en het enige wat Marktplaats daarop te melden had was; Sorry voor het ongemak en download even de app, want alleen daar kun je de notificaties weer aanzetten. Belachelijk dit. Ik ga via een andere site verkopen.

Guillaume
01-08-2021

Klant onvriendelijk.

Ik heb hier geadverteerd.

De kopers vragen mijn rekeningnummer en haken vervolgens af.

Een koper geeft mij 1 ster in de reviews vanwege niet geleverd.

Hij schrijft er niet bij dat hij zijn adres niet aan mij heeft gegeven.

Zonder adres kan ik niet verzenden