Oxxio reviews

1.9

Dana
20-11-2018

Klantenservice doet valse beloftes

Klant geworden bij Oxxio 6 maanden geleden. Nu moet ik noodgedwongen verhuizen door werk aan de andere kant van Nederland. Helaas kan ik in mijn nieuwe woning geen Oxxio nemen, dus wilde ik mijn jaarcontract beëindigen. Dit kost dan 100 euro als 'boete' voor voortijdige contractbreuk. Prima, ik ging akkoord omdat ik geen andere keus had. Nu is mijn contract beëindigd en kreeg ik ineens 4 nota's van 50 euro. Dus totaal moest ik 200 euro betalen. Ik dacht dat het niet correct was, dus zocht via de chat contact met de klantenservice. Er werd mij bevestigd dat ik slechts 100 euro hoefde te betalen. Een week later wordt er toch 4x 50 euro afgeschreven. Dus ik weer contact gezocht met de klantenservice. Blijkt het ineens over terugbetalen van een cashback te gaan. Blijkbaar is dit voor een jaar als 'korting' en moet ik dus de helft terugbetalen omdat ik maar een half jaar klant ben geweest. 200 euro om van een contract af te komen, belachelijk! Zo gaat het bij meer instanties tegenwoordig. Het had beter in beheer van de overheid kunnen blijven dan bij geldkloppers zoals Oxxio.

Sem
25-07-2018

Idiote chat

Vreselijke klantenservice. Bijdehand en totaal niet vriendelijk. Vreselijk.

Luc
23-07-2018

Gaat prima tot je overstapt

Ging allemaal prima tot ik overstapte. de eindafrekening die ik daarna kreeg klopt voor geen meter. maar met de klantenservice kom je geen steek verder.

Caat
24-05-2018

Prachtige aanbieding

Na drie jaar is mijn contract afgelopen en bel ik de klantenservice van oxxio of ze een mooie aanbieding voor mij hebben. Ik betaal nu 180 per maand. De aanbieding wordt: ik betaal voortaan 200 per maand en krijg bij de jaarafrekening een cashback van 100 euro. Op mijn vraag of ze dat zelf een aanbieding vindt wordt gepikeerd gereageerd. Dan zie ik plots in de app dat ik op 1 dag voor meer dan duizend euro gas zou hebben gebruikt. Ik bellen en twee weken later exact hetzelfde. Een stornering van de bank wordt zonder aanmaning beloond met veertig euro incassokosten waarbij mij steeds wordt gezegd dat ik een mail heb ontvangen. Chatten met de klantenservice lukt niet, telefoneren zorgt voor doodse stilte na het bericht dat je kan chatten en nu ga ik naar een andere leverancier met een echte cashback van 250! Nooit meer oxxio.

Bram
15-11-2017

Sinds een paar maanden klant, erg tevreden!

Sinds bijna een jaar klant bij Oxxio, ben erg tevreden. Ingestapt met een mooie cashback en daarna verrast door de super handige app! Ik ben erg tevreden en stap niet snel meer over.

Hannah
13-11-2017

Top app!

Ik ben echt heel blij met de vernieuwde app van Oxxio! Zelfs voor niet-klanten is deze handige en gratis app te downloaden in de appstore.

Eelco
05-08-2016

Doffe ellende, service ver te zoeken

Wat een ellende zeg dat oxxio. Telefonisch wordt beloofd dat contract oxxio ingaat op moment dat contract nuon afloopt. Doordat hun mails mbt nieuwe contract in spam folder kwamen en ik niet verwachtte al zo snel mail te krijgen, heb ik dus gemist dat zij vroegtijdig mijn nuon contract hebben opgezegd. Dat resulteert dus in opzegboete. Reactie oxxio: eigen schuld dikke bult, had mijn spam folder maar in de gate moeten houden.

Verzoek dus om voicelog om eens na te gaan wat de afspraken rond mijn overnamen zijn. Krijg ik nu te horen dat ik deze zelf niet mag inzien/luisteren. Zij gaan t beoordelen of ze conform afspraken gehandeld hebben ALS ze de voicelog kunnen vinden. Klinkt als een reactie van een bedrijf dat wat te verbergen heeft

Zij noemen zichzelf klantvriendelijk. Laat me niet lachen

Chantal
10-07-2016

Pure Oplichterij, ! Hun administratie is een grote ROTZOOI

In Januari 2016 kreeg ik een rekening van 181 euro van Das Incasso. Waarin het maand bedrag van Januari er ook in zit. Nu komt KOLERE OXXIO met een opmerking dat die maand termijn van januari niet betaald, Hoe durft oxxio 7 maanden terug te gaan! .Je wordt letterlijk uitgekleed door deze waardeloze Bandieten!<br><br>

NIET IN ZEE GAAN MET OXXIO!

01-07-2016

Waarschuwing: nooit bij OXXIO gaan!

Op 18 april 2015 krijg ik mijn jaarnota van Oxxio over de periode van 19-03-2014 tot 24-03-2015. Alle termijnen keurig betaald en ik krijg netjes het teveel betaalde bedrag terug.

Dan krijg ik op 23 april de jaarnota over de periode 24-03-2015 tot 13-04-2016 en wat zie ik op die jaarnota dat ze opnieuw de periode van 19-03-2014 tot 24-03-2015 in rekening brengen en de periode van 24-03-2015 tot 13-04-2016. Zij tellen alle kosten bij elkaar op en dan gaat het niet alleen om de levering van electra maar ook de overheidsheffingen en de netbeheerkosten van het vorige jaar erbij (wat ik allemaal gewoon betaald heb). Zij brengen dus de voorgaande periode en de nieuwe periode in rekening en zeggen dan doodleuk dat ze dat weer in mindering hebben gebracht op deze rekening! Maar hoezo in mindering gebracht, ik had dat allang betaald en nu voeren ze dat weer op. Dan ga je bellen met Oxxio nou daar wordt je nog verdrietiger van. In eerste instantie zegt de medewerker dat het vreemd is en navraag gaat doen en komt dan met de mededeling dat een hele slimme collega het heeft uitgelegd. Nou ik zal je vertellen ik snapte er niks van en vroeg om een uitleg en gaf mijn uitleg maar dat willen ze niet horen. Volgende dag belde mijn man en kreeg een medewerker aan de lijn die het ging uitzoeken. Weer een vaag verhaal waarin ze heel veel chaos proberen te scheppen in de hoop dat je het erbij laat zitten. Gevraagd of ze de uitleg op mail wou zetten. Een mail waar je ook weer helemaal niets van snapt. Volgende dag weer gebeld. Weer een andere medewerker die ook niks snapt van de mail van haar collega en belooft het uit te zoeken. Zij belt mij de volgende dag terug met wederom een verhaal waar ze zelf eigenlijk ook niks van snapt en verbindt mij door met een andere collega. Die collega komt ook weer met een goocheltrucverhaal en ik vraag hem die uitleg ook weer te mailen. Ondertussen al 4 medewerkers aan de lijn gehad. Ook deze uitleg via de mail weer een onsamenhangend geheel waarop ik weer bel! Ik leg Jorrit uit hoe de jaarnota is opgebouwd en dat ik gefactureerd ben over 2 jaar (alleen het electra gedeelte) en als ik hem kritische vragen stel vind hij het een vervelend gesprek en gooit gewoon de hoorn erop! Wederom bel ik en krijg medewerker nummer 5!

Zij loopt met mij de nota door en vind het ook raar dat het jaar 2014-2015 opnieuw in rekening wordt gebracht en vraagt mij om even te wachten, waarop ik vraag of zij mij terug wil bellen omdat ik al tig keer naar Oxxio heb gebeld. Na twee uur te hebben gewacht bel ik zelf maar weer en krijg medewerker nummer 6 aan de lijn. Die vertelt dat ik maar moet wachten tot ze terug belt. Schandalig hoe de medewerkers je te woord staan. Als ik vraag om iemand die de jaarnota heeft opgemaakt dan kan dat niet. Waarschijnlijk hebben zij de opdracht om zoveel mogelijk chaos te scheppen in de hoop dat je het opgeeft. Maar ik ga door al moet ik ze aanklagen want dit gebeurt naar mijn mening bij te veel mensen. Daarom mensen wees gewaarschuwd en ga nooit bij OXXIO!

Job
10-05-2016

Dieven

Slechte service, onvriendelijk en onbehulpzaam personeel. Wachten al maanden op een nieuwe verekening.

Ik woonde antikraak voor 2 weken en ben daarna verhuisd, en nam oxxio uiteraard mee. Alles netjes doorgegeven, de verhuizing en de standen. Nieuwe adres aangemeld, standen door gegeven. Krijg ik een jaar afrekening van het oude adres. 186 euro, we hebben alleen het warme water gebruikt in de twee weken antikraak wonen. 186 euro. 8 keer slecht behandeld over de telefoon ronduit onfatsoenlijk.

Niet doen... Ik wacht nog steed op mijn geld en een reactie.. Ik heb 2 keer de goede standen opnieuw door gegeven toch Gebeurd er niks.

Niet doen, oplichters, dieven

03-03-2016

Mooie gladde praatjes,maar je bent duur uit bij Oxxio

Ik heb in het verleden wel eens Oxxio gehad

Ja,idd een lage energienota,maar daar zat geen kosten van het netwerk bij (kosten van de toevoer van gas en stroom)

Die kwamen erbij,zodat de maandelijkse energienota net zo hoog was,als bij een andere leverancier,waar de kosten van het netwerk bij in zit

Daarna nog een paar keer Oxxio aan de deur gehad,probeerde ze een verschrikkelijke dure Iphone aan te smeren,om mijn energienota te beheren,en meer van die ongein

Ik heb het allemaal afgewezen,ik moet geen Oxxio

23-02-2016

Valse verkooppraatjes/Oplichters

Beste mensen, ga nooit met oxxio in zee het is de grootste oplichtersbende die er is.

Medewerkers van Oxxio kwamen bij ons aan de deur en vertelde ons dat wij 50 euro per maand minder zouden betalen dan bij Essent.

Na de bedenktijd van 2 weken ontvingen wij het maandbedrag wat beduidend hoger was dan afgesproken ,gelijk alles opgezegd en terug naar Essent gegaan.

Nu wil Oxxio 400 euro van ons wegens contractbreuk.(buiten het maandbedrag wat wij gewoon netjes betaald hebben). Het regent hier in ons dorp (Lage-Zwaluwe) klachten wij zijn helaas niet de enigste gedupeerden.

Na
09-02-2016

Misleidende verkoper

In december 2014 ontving ik een verkoper van Oxxio aan de deur. Toen stonden we sowieso op punt van overstappen. Eeder waren we een keer klant van Oxxio geweest. Zo begon het gesprek met het aanbieden van "mooie" apple cadeautjes. Ik heb meerdere malen gevraagd hoe lang ik het contract vastzit. De man zei duidelijk dat het een jaar zal zijn. Het blijkt achteraf gezien niet zo te zijn. Nu een jaar voorbij is na het leveren van energie in Januari 2015 en we alweer overgestapt zijn, hebben we een eindnota van Oxxio gekregen. Daarin stond dat we 140 euro boete moeten betalen voor de tweede en derde jaar van het contract. Wat een verrassing! Ineens had ik een contract van 3 jaar getekend! I herinner me nog goed dat ik heb goed doorgelezen op de tablet van de verkoper. En dat hij duidelijk bevestigde dat het over 1 jaar was. Ik heb nooit het contract gezien, niet per post of per email. Vandaag zei de klantenservice dat ze toen het hebben per email gestuurd en dat hij nog een keer zal doen. Tot nu toe niets ontvangen. We gaan zeker nog verder gaan met de klacht en zie wat eruit komt van die belachelijke bedrijf.

Tamara
14-01-2016

Borg terugkrijgen van Oxxio....

Ik heb afgelopen jaar een aantal maanden gebruik gemaakt van de diensten van Oxxio in een woning die ik particulier huurde. Voorafgaand aan deze periode had ik ook energie via hen op hetzelfde adres maar werd de rekening door de huurbaas betaald.

Omdat de situatie met mijn huurbaas onhoudbaar werd en mijn woongenot hierdoor ontnomen, was ik genoodzaakt de woning te verlaten. Ik woon inmiddels bij een goede vriend. Hij heeft een andere energieleverancier en ik heb mijn contract bij Oxxio opgezegd per 12 oktober 2015 (was een contract dat ik per maand op kon zeggen).

Er moest een eindbedrag aan hen betaald worden van 1,95 euro en de borgstelling van 400 euro zou met 60 dagen + 2 weken aan mij teruggestort worden.

Ik heb meerdere malen (vanaf november 2015) contact met hen gehad over de uitbetaling en er werd nooit meer gesproken over de 1,95 euro. Tot vandaag. Het bedrag van 400 euro borg zou uiterlijk 18 jan a.s. op mijn rekening worden bijgeschreven. Maar na mijn laatste belcontact met de klantenservice blijkt dat het bedrag van 1,95 euro nog niet hun bezit is. Dit kan kloppen want ik ben veranderd van bank.

Het leek mij logisch als de 1,95 euro van mijn 400 euro zou worden ingehouden en de betaling door zou kunnen gaan. Echter teamleider, mevrouw Van Gardingen, is niet genegen met mij mee te denken en houdt zich strak aan de protocollen. Zij wilde mij ook geen naam geven van een manager waarmee ik de zaak verder had willen bespreken en oplossen, iemand die meer bevoegdheden heeft dan mevrouw Van Gardingen.

Dit houdt in dat er vanaf 7 december jl. (laatste poging incasso) weer 60 dagen + 14 gerekend gaan worden om aan mij mijn eigen 400 euro terug te gaan storten met daarvan afgetrokken de 1,95 euro die ik Oxxio verschuldigd ben.

Ik kom hierdoor enorm in de financiële problemen. Ik heb de 400 euro namelijk nodig om rekeningen te betalen. Ik heb het op het moment namelijk niet echt breed.

Bkoster
09-09-2015

Plukken je kaal

Ben al 15 jaar bij oxxio nooit geen problemen gehad totdat wij een contract afsloten met vaste pryzen voor gas en stroom voor 5 jaar sinds eerste afrekening daarvan ene fout na de andere als je belt onbeschofte mensen aan de lijn helpen...ho maar nu verhuist moet afrekening van 2 maanden gebruik krijgen tellen ze alles dubbel van anderhalfjaar .en maar proberen te incasseren van je rek. Bellen ..u krygt nieuwe afrek...nee dus kryg dom mailtje met er is geen verschil betaal maar ...gaat dus niet gebeuren ..nou juni 2016 contract af...wy zyn weg betaal nog liever iets meer en heb niet zon problemen oxxio begin er niet aan

Rits
13-07-2015

Slechte klantenservice

MijnOxxio ligt er al 3 dagen uit. Staat niet op de homepage of zo, du sje blijft proberen in te loggen. Bel je met de "klantenservice", krijg je als antwoord dat het 5 werkdagen kan duren!. Onbestaanbaar!

05-05-2015

Dieven

Kereltje aan de deur, die valse informatie verstrekt. liegen dus.

Op het moment dat ik de klantenservice daar mee confronteer, krijg ik als reactie dat ik het contract beter had moeten lezen, en dat ik twee weken bedenktijd heb gehad.

M.a.w. het gaat dit bedrijf erom om zoveel mogelijk gaat af te troggelen, van je te stelen... dieven dus.

Een leugentje meer of minder maakt niet uit

Emie
10-04-2015

Geen cijfer waard

Oxxio, rot bedrijf

Bericht: 2 maanden geleden komt er een jonge man aan mijn deur van Oxxio met een mooi verkoop praatje..

Aan het einde van zijn verhaal moet ik mijn gegevens invullen en een krabbeltje zetten.. Zo dom als ik ben doe ik dit..

Waarna ik wel navraag of ik nu NERGENS aan vast zit.

Hij verzekerd mij dat ik nergens aan vast zit, waarna hij snel zijn iPad dicht klapt en vertrekt.

Na 2 maanden krijg ik ineens een bericht van mijn huidige energie leverancier (NLE) met de eindnota van maar liefst 220 euro.

Ik begreep er niks van. Uiteindelijk kom ik er achter dat Oxxio mij zonder enig bericht heeft afgemeld bij mijn energieleverancier en ik nu dus vast zit aan een contract met hun.

Ik moet nu dus dankzij Oxxio 220 euro boete betalen aan de Nederlandse energie maatschappij en kan geen kant op.

Ik moet bij Oxxio blijven anders krijg ik bij hen ook een boete !

Zo ga je toch niet met klanten om!

Iemand even aan de deur een contractje onder zijn neus hangen !

Oxxio wou mij geen namen geven van de verkoper of van hem zelf, hij kom mij nergens mee helpen..

Na 30 minuten van het kastje naar de muur gestuurd te worden werd mij verteld dat ik zelf zo lomp was om op de iPad mijn handtekening te zetten.

Die handtekening was een domme actie ! Maar de manier van handelen met klanten vanuit Oxxio vind ik belachelijk !

Ze zijn nergens toe bereid en hebben totaal geen begrip ! Als ze maar klanten kunnen krijgen maakt niet uit wat de klant zelf wil ..

M huijbregts
15-12-2014

Helemaal niks

ze hebben mijn privé aansluiting gezet als klein zakelijk. dus ik moet hogere vaste lasten betalen. ze hebben beloofd dat ik te veel betaald bedrag terug zou krijgen. het is niet gebeurd! ze gingen verder nog een zakelijke aansluiting voor mijn bedrijf regelen. ook niet gelukt omdat ze aan grote verbruikers niet eens mogen leveren! helemaal verkeerd ingelicht door de verkoper! verder hebben ze nog een ipad beloofd, weer niet nagekomen. echt heel slechte ervaring gehad!

Just
24-11-2014

Eindafrekening gas alleenverbruiker voor 3 mnd. Oxxio: 1400,00 Ik stap naar de c

3 maanden geleden stapte ik over naar Oxxio en wou mijn verhuizing via de telefoon doorgeven. dat kon niet, zo vertelde me een zeer onvriendelijke medewerker. Ik vond dat belachelijk en ben overgestapt naar een andere leverancier. Eindafrekening 1400,00 gas en 333,00 electra. Ik kook nooit, ben alleen en ook bijna nooit thuis!